Hyvät ajovalopolttimot autoon?

Kyllä näissä 2000-luvun autoissa tuo polttimoiden vaihto on kyllä niin järkyttävää ripulia.2007 v70 puskuri irti, 2012 accord puskuri irti, 2012 suberb puskuri irti.

Jos halusi vaihtaa ilman puskurin irroitusta, niin sai varautua verisiin käsiin.

Sitten tuli 2013 ford talouteen ja kahdella torxin irroituksella umpio käteen ja pöydällä saa vaihtaa xenonit uusiin, eikä kädet ole veressä tai paskassa.
 


^ ei H4-mallina, mutta ajovalot H11, kaukovalot HB3 ja sumarit H8 on tuota Nightbreakerin Laser -sarjaa.

Omaan makuun voisi olla vähän valkoisempi valo, mutta ei nytkään peruskellertävä. Todella hyvä kantama ja toimii sateellakin hyvä. Kestosta ei vielä tietoa kun tuli loppukesästä hommattua Amazon.de koko setti noin 89e tms.
 
Kyllä näissä 2000-luvun autoissa tuo polttimoiden vaihto on kyllä niin järkyttävää ripulia.2007 v70 puskuri irti, 2012 accord puskuri irti, 2012 suberb puskuri irti.

Jos halusi vaihtaa ilman puskurin irroitusta, niin sai varautua verisiin käsiin.

Sitten tuli 2013 ford talouteen ja kahdella torxin irroituksella umpio käteen ja pöydällä saa vaihtaa xenonit uusiin, eikä kädet ole veressä tai paskassa.
S60 -08 mahtuu vaihtamaan konehuoneesta. Helpottaa toki kun nappaa toisella puolen moottorin ohjausboxin suojakotelon irti ja toiselle puolen ihan vaan äheltämällä. Vie aikaa ja hermot mutta onnistuu.
 
Saisikohan H4 kusituikkuihin mitenkään lisää valotehoa? Kokeiltu on +150% Philipsejä ja ei kovin merkittävä parannus ja kestivät sen puolisen vuotta. Jännitteet mittailin joskus ja pitäsi olla ok. Pitäisikö seuraavaksi kokeilla jotain tehokkaampia kuin 55 W polttimoita, kun tuskin suurempi lämpökään on tähän aikaan vuodesta enää ongelma umpioille.
 
Saisikohan H4 kusituikkuihin mitenkään lisää valotehoa? Kokeiltu on +150% Philipsejä ja ei kovin merkittävä parannus ja kestivät sen puolisen vuotta. Jännitteet mittailin joskus ja pitäsi olla ok. Pitäisikö seuraavaksi kokeilla jotain tehokkaampaa kuon 55 W polttimoita, kun tuskin suurempi lämpökään on tähän aikaan vuodesta enää ongelma umpioille.
Minkä kulkineen?
 
Omassa kulkineessa H11 projektori-lähivalot. Siellä nyt paikallaan muokatut H9-polttimot eli 65W vakio 55W sijaan. Värisävyhän noissa on se normaali kusenkeltainen ja sen takia välillä, yleensä keväästä syksyyn, pitänyt kiinni vastaavaa led-sarjaa kuin tämä. Värisävy noissa ledeissä todella miellyttävä ja kaveriksi Osram led parkit samaan sävyyn. Valoteho noissa ledeissä jää kuitenkin ehkä normaalin H11-polttimon tasolle, kantama saattaa olla jopa huonompi eli melkein voisi sanoa, että paremmat vain ulkonäön kannalta.

HB3 pitkissä Osram Night Breaker Unlimited mitkä on ihan riittävät ja ei täällä omilla reiteillä pitkiä juuri edes tarvitse. Kaukovalojen polttimot olen aina vaihtanut uusiin, kun on auto tullut vaihdettua eikä niihin ole koskaan sen jälkeen tarvinnut koskea sinä aikana, kun auton omistan.

Sumuvalot H11 on millä lie polttimoilla, kun en noita koskaan tarvitse. Tosin silloin joutuu pitämään päällä, jos haluaa takasumarin päälle, kun se onnistuu vasta etusumarien ollessa päällä.
 
Kyllä näissä 2000-luvun autoissa tuo polttimoiden vaihto on kyllä niin järkyttävää ripulia.2007 v70 puskuri irti, 2012 accord puskuri irti, 2012 suberb puskuri irti.

Jos halusi vaihtaa ilman puskurin irroitusta, niin sai varautua verisiin käsiin.

Sitten tuli 2013 ford talouteen ja kahdella torxin irroituksella umpio käteen ja pöydällä saa vaihtaa xenonit uusiin, eikä kädet ole veressä tai paskassa.
2002 Golffissa joka paikassa neuvotaan myös ottamaan puskuri irti. Itse vaihdan aina helposti 90 kulmalla varustetuilla kärkipihdeillä muutamassa minuutissa molemmat polttimot. Eikä muita työkaluja tarvitse ;)
 
Onneksi 2017 Civicciin menee heittämällä uudet polttimot, muutenkin tuohon on aavistuksen vaikuttanut 2007 tullut EY -direktiivi 2007/357EY joka edellyttää valmistajilta ratkaisuja joissa polttimon vaihtoon ei tarvita erikoistyökaluja, elleivät ne kuulu auton vakiovarusteisiin. Direktiivi ei koske ksenonvaloja vaan perinteisempiä polttimoita.

Mutulla nuo 2000 -luvun alkupuolen autot ovat pahimpia jos vertaa nykyiseen tai aiempiin 70/80/90 -luvun autoihin mitä on tullut omistettua, konehuone on jo täynnä kaikkea paskaa ja direktiivi ei ollut vielä voimassa. Sitten ihmetellään kun pitäisi huoltoaseman pihalla irroittaa puskuri/umpio/akku tms. paskaa pois, että voi edes teoriassa suorittaa polttimoiden vaihdon.
 
Onneksi noissa 2000-luvun autoissa on niitäkin joiden polttimoiden vaihto on helppoa.
 
Jos valkoista/sinertävää sävyä vaan haet, niin laita suoraan ledit. Jos sulla noi jo on, niin älä nyt ainakaan minnekään ahtaaseen muoviumpioon laita, sulaa vielä koko umpio, jos kerran kielletään laittamasta.

Edit: vaikka nämä, paljon halvemmatkin:
LED-polttimopari kirkas 12V (T10) EI TIELIIKENTEESEEN | Motonet Oy

Itellä ollut ledit parkeissa paikoillaan montakertaa katsastuksessakin, eikä niistä olla koskaan mitään urputettu. Jos varmanpäälle haluaa pelata, niin katsastuksen ajaksi veks
Käytin noita ledejä paikoillaan, mutta ajotietokone ilmoitti että molemmat parkit palanu. Oli tosi hyvät muuten. Mistähän tuo johtuu?
 
Käytin noita ledejä paikoillaan, mutta ajotietokone ilmoitti että molemmat parkit palanu. Oli tosi hyvät muuten. Mistähän tuo johtuu?

Liian uudesta autosta... :D Ei vaan koska ledien kuorma on niin pieni, että se kone luulee polttimoiden palaneen. Joku viisaampi varmaan kertoo riittikö tuohon vastukset vai pitikö olla joku ihan adapteri.
 
Käytin noita ledejä paikoillaan, mutta ajotietokone ilmoitti että molemmat parkit palanu. Oli tosi hyvät muuten. Mistähän tuo johtuu?
Kuluttavat niin vähän virtaa, että auto luulee polttimon palaneen, vaatii esim tälläisen väliin tai jonkun vastaavan väliin tässä tapauksessa: Varoitusvalonpoistaja T10 W5W -polttimoille


Eipä tullut tämäkään mieleen, kun missään omistamassani autossa, ei ole tuota polttomoidenvalvontaa.
 
Kannattaa ostaa vastukselliset ledit niin ei pitäis herjata palaneista valoista
 
2002 Golffissa joka paikassa neuvotaan myös ottamaan puskuri irti. Itse vaihdan aina helposti 90 kulmalla varustetuilla kärkipihdeillä muutamassa minuutissa molemmat polttimot. Eikä muita työkaluja tarvitse ;)
Itse vaihdoin kaverille samanikäiseen nelosgolfiin molemmat polttimot muutamassa minuutissa parkkipaikalla. Työkaluiksi riittivät kyynärvarsissa heiluvat viisipiikkiset. ;)

(Oli kyllä ahdas väli omaan Astraan verrattuna.)
 
Itse vaihdoin kaverille samanikäiseen nelosgolfiin molemmat polttimot muutamassa minuutissa parkkipaikalla. Työkaluiksi riittivät kyynärvarsissa heiluvat viisipiikkiset. ;)

(Oli kyllä ahdas väli omaan Astraan verrattuna.)
Kyllä se onnistuu juu, mutta omia hermoja (ja käsiä) säästää nuo pihdit :D
 
Mitään kokemuksia porukalla Osram tai Philips Ultra/Longlife H7:sta? Sais Amazonista edullisesti noita.
 
Kannattaa ostaa vastukselliset ledit niin ei pitäis herjata palaneista valoista

Ei välttämättä kannata - jos vastus on integroitu polttimoon, se nostaa lämpötilan helposti niin korkeaksi että ledit kärvähtävät ennen aikojaan. Ulkoinen, iso tehovastus tai jäähdytyssiilillä varustettu muu vastus lankojen päässä on kestävämpi vaihtoehto.
 
Ei välttämättä kannata - jos vastus on integroitu polttimoon, se nostaa lämpötilan helposti niin korkeaksi että ledit kärvähtävät ennen aikojaan. Ulkoinen, iso tehovastus tai jäähdytyssiilillä varustettu muu vastus lankojen päässä on kestävämpi vaihtoehto.


Ei nämä viritykset mitenkään kestäviltä ratkaisuilta vaikuta, kun pitää ihan tarkoituksella hukata suurin osa energiasta.
 
Nyt sain vihdoin ja viimein vaihdettua perus keltaiset H1 pitkät noihin linkin valoihin.. ei olleet ihan niin puhtaan valkoiset kuin H7:t mutta selvä parannus silti. Toinen vaihdettu ja toinen vielä vanha peruspolttimo:

20190815_201639.jpg
20190815_201648.jpg
Nuo kuvissakin näkyvät sinertävät/valkoiset lyhyet ovat kestäneet hyvin eivätkä ole edes ajan kanssa alkaneet kellastua. Linkit löytyy kun menee katsomaan lainaamani viestin lainaukset. :)
 
Ei nämä viritykset mitenkään kestäviltä ratkaisuilta vaikuta, kun pitää ihan tarkoituksella hukata suurin osa energiasta.

Näinhän se on. Mutta harvassa autossa on ajovalontarkastukselle muuta kuin on/off tila valittavissa, jos sitäkään. Parashan olisi jos saisi vapaasti säätää mA-alueen, jonka polttimo vie.
 
Koitin tuossa kysellä, mutta onko kenelläkään kokemusta MTX H7 Xenon Blue polttimoista? On vain 5€/kpl.
 
Koitin tuossa kysellä, mutta onko kenelläkään kokemusta MTX H7 Xenon Blue polttimoista? On vain 5€/kpl.
Jos ne on hyväksytty tieliikenteeseen, ne on varmasti hintansa arvoiset. Mitään mullistavaa kannattaa tuskin odottaa. Tuolla hinnalla ei paljoa menetä, vaikka eivät jostain syystä miellyttäisi.
 
Kyllä näissä 2000-luvun autoissa tuo polttimoiden vaihto on kyllä niin järkyttävää ripulia.2007 v70 puskuri irti, 2012 accord puskuri irti, 2012 suberb puskuri irti.

Jos halusi vaihtaa ilman puskurin irroitusta, niin sai varautua verisiin käsiin.

Sitten tuli 2013 ford talouteen ja kahdella torxin irroituksella umpio käteen ja pöydällä saa vaihtaa xenonit uusiin, eikä kädet ole veressä tai paskassa.
Komppaan tuon Accordin. En olisi kuvitellut että ikinä vien autoa huoltoon polttimon vaihdon takia mutta 2h tappelu kädet kohmeessa ja veressä riitti.
 
Autobild lehti 14/19 on H7 polttimotesti 20kpl mutta osa niistä ei saa suomesta.
Voittaja oli Car Xtras (Aldi Nord myy saksassa) polttimon hinta 5,99€(saksa)
Toisena oli GE Megalight Ultra+90 hinta 19.50€(jussimäki.net)
Sitten oli JMP merkkiset
Ensimmäiset suomessa tunnetumpi oli philips vision+30%
Sekä osram nightbraker laser+130 ja philips x-treme vision+130 sai huonot häikäisyarvosanat.

Itsellä olli vuoden 04 neloskpppainen Golf ja se oli myöskin hankala vaihtaa kun puskuri piti irroittaa ja tiputtaa alas hieman että pääsi umpioden ruuveihin kiinni.
Onneksi oli xenon valot eli ei tarvinnut kovin usein niitä vaihtaa mutta parkit oli 6w halogenit ja ne jouduin vaihtamaan ennen kun pistin ledi polttimot tilalle.
 
Autobild lehti 14/19 on H7 polttimotesti 20kpl mutta osa niistä ei saa suomesta.
Voittaja oli Car Xtras (Aldi Nord myy saksassa) polttimon hinta 5,99€(saksa)
Toisena oli GE Megalight Ultra+90 hinta 19.50€(jussimäki.net)
Sitten oli JMP merkkiset
Ensimmäiset suomessa tunnetumpi oli philips vision+30%
Sekä osram nightbraker laser+130 ja philips x-treme vision+130 sai huonot häikäisyarvosanat.

Itsellä olli vuoden 04 neloskpppainen Golf ja se oli myöskin hankala vaihtaa kun puskuri piti irroittaa ja tiputtaa alas hieman että pääsi umpioden ruuveihin kiinni.
Onneksi oli xenon valot eli ei tarvinnut kovin usein niitä vaihtaa mutta parkit oli 6w halogenit ja ne jouduin vaihtamaan ennen kun pistin ledi polttimot tilalle.
Tässä koko testi.

20191105_204239.jpg 20191105_204220.jpg
 
Itsellä olli vuoden 04 neloskpppainen Golf ja se oli myöskin hankala vaihtaa kun puskuri piti irroittaa ja tiputtaa alas hieman että pääsi umpioden ruuveihin kiinni.
Onneksi oli xenon valot eli ei tarvinnut kovin usein niitä vaihtaa mutta parkit oli 6w halogenit ja ne jouduin vaihtamaan ennen kun pistin ledi polttimot tilalle.
Miten sen nyt ottaa. Nelosgolffin vakiovaloihin saa vaihdettua normaalisti sisäkautta, vaikka se vaatiikin hieman sorminäppäryyttä.
 
Miten sen nyt ottaa. Nelosgolffin vakiovaloihin saa vaihdettua normaalisti sisäkautta, vaikka se vaatiikin hieman sorminäppäryyttä.
Kyllä vakio perus 4 golfin pikkumottorilla sai vaihdettu ajovalot helposti mutta itsellä v6 moottorilla ja oli mahdotonta kun oli niin ahdasta ettei yltänyt ainoa tapa oli umpioiden irroitus.
 
Kyllä vakio perus 4 golfin pikkumottorilla sai vaihdettu ajovalot helposti mutta itsellä v6 moottorilla ja oli mahdotonta kun oli niin ahdasta ettei yltänyt ainoa tapa oli umpioiden irroitus.
Oho. Onhan se kyllä pieni konehuone, mutta en hoksannut että kutoskoneen jutut vie niinkin paljon tilaa. Siis kuitenkin normaali kutonen eikä R32?

Kutoskoneellisessa Passatissa samoihin aikoihin pystyi vaihtamaan sisäkautta, mutta piti irrottaa osia, muistaakseni ainakin imuilmaputket.
 
Oho. Onhan se kyllä pieni konehuone, mutta en hoksannut että kutoskoneen jutut vie niinkin paljon tilaa. Siis kuitenkin normaali kutonen eikä R32?

Kutoskoneellisessa Passatissa samoihin aikoihin pystyi vaihtamaan sisäkautta, mutta piti irrottaa osia, muistaakseni ainakin imuilmaputket.
R32 ja perus V6 on melkein identtinen kooltaan eikä neloskoppasta R32 saanut suomesta ostaa vasta viides sukupolvi sai.
 
Heh, tuli testiksi tilailtua H1- ledpolttimot kiinasta ja pitäisi olla kai suosittu merkki (novsight) niin tuossahan tulee kaksi johtoa, kun perus H1 on vain yksi ja maadoittuskohan rungosta, no kiinanpoikahan ollut viisas ja laittanut kaksi johtoa ja arvaten syttyi vaan ku löi maihin tuon toisen johdon :D Tulipahan testattua, kun nuo isot polttimovalmistajat ruvenneet kans tekemään led-konversioita, että tekeekö vieläkään mitään. Ei näköjään. Mennään sitte plussapolttimoilla on vaan vähä onnettomat nuo lyhyet pösössä led-lisäpitkän kans.
 
Heh, tuli testiksi tilailtua H1- ledpolttimot kiinasta ja pitäisi olla kai suosittu merkki (novsight) niin tuossahan tulee kaksi johtoa, kun perus H1 on vain yksi ja maadoittuskohan rungosta, no kiinanpoikahan ollut viisas ja laittanut kaksi johtoa ja arvaten syttyi vaan ku löi maihin tuon toisen johdon :D Tulipahan testattua, kun nuo isot polttimovalmistajat ruvenneet kans tekemään led-konversioita, että tekeekö vieläkään mitään. Ei näköjään. Mennään sitte plussapolttimoilla on vaan vähä onnettomat nuo lyhyet pösössä led-lisäpitkän kans.

Saman totesin joskus kun meinasin pitkille virittää ledit. Fiksusti se kiinnityslautanen on muovia :D Eikä itseasiassa se kanta muutenkaan ole kovin hyvä.
Voihan sen maan vetää erikseen, mutta ainakin omassa olisi vaatinut umpioiden irroittamisen jotta näkee piuhoittaa. Jäi tekemättä ja lisäpitkää vaan sitten :D
Lisäksi noissa on tietysti se, että valokuvio voi olla mitä tahansa. Pitkissä ei tietty tarvitse vastaantulijoiden häikäisyä miettiä, mutta on mahdollista (ja todennäköistä) että se kuvio on itsellekin huono. Oli siis liian suuri riski tehdä turhaa työtä.
 
Saman totesin joskus kun meinasin pitkille virittää ledit. Fiksusti se kiinnityslautanen on muovia :D Eikä itseasiassa se kanta muutenkaan ole kovin hyvä.
Voihan sen maan vetää erikseen, mutta ainakin omassa olisi vaatinut umpioiden irroittamisen jotta näkee piuhoittaa. Jäi tekemättä ja lisäpitkää vaan sitten :D
Lisäksi noissa on tietysti se, että valokuvio voi olla mitä tahansa. Pitkissä ei tietty tarvitse vastaantulijoiden häikäisyä miettiä, mutta on mahdollista (ja todennäköistä) että se kuvio on itsellekin huono. Oli siis liian suuri riski tehdä turhaa työtä.

Sepä se ei oikein umpioon jaksa vedellä mitään lisämaadoitusjohtoja varsinkin, kun leimalle revittävä irti. Kuvioon säädettävä runko (liekkö toimii) ja olisi muutoin istunut hyvin tuohon kantaan eikä ne olis projektori umpiossa häikässytkään.
 
On niitä käyttökelpoisiakin led-polttimoita. Rakenteen ja ledien vain pitää olla oikeanlaiset.

Jos on H1:een ehdottaa hyviä niin kuuntelen mielelläni. Kuvat kun voi olla aivan eriä kuin itse tuote niin noita ei oikein tiedä kuin kokeilemalla. Kaikenlaisia on tullut kaikenlaisissa laitteissa kokeiltua, tähän mennessä 2/13 on ollut toimiva kombinaatio. Eli kuvio kunnossa, ei häikäise, polttimo sellainen kuin piti jne.

Yleisohjeena voisi sanoa; Jos heijastuspinnat eivät ole pyöreät tai linssiumpiot niin 99,9% varmuudella kuvio on päin peetä. Muihin kuin kirkkaisiin laseihin ei kannata edes kuvitella. Samoin jos ostaa halvimmat geneeriset ledit.
 
Mulla on autossa H7 philipsin ledipolttimot ja ainakin noissa projektoriumpioissa ne toimii hyvin eikä hajavaloa tule yhtään.

Toki maksaa vähän enemmän kuin kiinalaiset ja on metallia kokonaan.
 
xtremevision 130%:t tuli taas laitettua ja kyllä näkee paremmin kuin pilipaleilla
 
Tuli kerran itsekin testattua edullisia H7 LED polttimoita. Kuvio oli sangen mielenkiintoinen :D Lisäksi kanta ei sopinut umpioon kun keskikohta oli leveämpi kuin normaalissa polttimossa ja pituuskin oli ongelma eli pölysuojat olisi pitänyt jättää pois. Olikohan tämä kuva jo joskus täällä..
1jIVIQP.jpg

vg8e0fA.jpg
E: Itse aiheesta, vaimon autossa oli Osram Laser H4 +130% polttimot melkoisen kauan. Exceli näytti että kestivät noin 2 vuotta mutta en usko että ne ihan niin kauaa olisivat kestäneet. Muuten olivat hyvät polttimot.
 
Viimeksi muokattu:
Joo ei ton näkönen ledi polttimo voi edes toimia. Aivan liian iso säteilylähde verrattuna hehkulankaan.
Tämmönen mikä edes yrittää matkia hehkulangan kokoa voi ehkä toimia. Riippuu hyvin paljon umpiosta.
Nighteye-Led-H4-H7-H8-H9-H11-8000LM-50W-6500K-Car-LED-Headlights-White-Fog-Lamps.jpg
 
Selvähän se, mutta tuli testattua. Nuo on ostettu 2015, ledien tekniikka on mennyt todella paljon eteenpäin muutamassa vuodessa.
 
Itsellä autossa led-valot mutta sumari alunperin halogeenit ja kun niissä se kulmavalotoiminto niin näyttää kusenkeltasilta khyllä.
Pistin Phillips X-tremeUltinon 2Gen niin sai samaa sävyä kun ajovalotkin+ paljon kirkkaammat.
Hinta aika kova mutta suosittelen.
sumarit.jpg

Edit:Lumisella näköjään alennuksessa.
LED-muutossarja H8/H11/H16 X-tremeUltinon Gen2, Philips X-tremeUltinon Gen2, Philips - Lumise.fi verkkokauppa
Onko noi tieliikenne hyväksyttyjä perus halogeenivalo umpiossa?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
256 212
Viestejä
4 453 387
Jäsenet
73 674
Uusin jäsen
Eemeli77

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom