Hyvät ajovalopolttimot autoon?

Kävin sitten hakemassa yhden H18 polttimon ja sivuleikkareilla napsautin ihan pienen palan kannasta. Heittämällä meni H7:n tilalle.

Vasemmalla on marraskuusta saakka (päivävalojen kanssa) ollut Philips Xtremevision +130% H7 ja oikealla tuo Osram H18. Eron kyllä huomaa selvästi, mutta toki tuo Philips on vähän jo himmentynyt kilometrien kertyessä. Venäjällä tehdyn testin mukaan hyppäys Osram +130% H7 -> Osram H18 on yhtä iso kuin Osram H7 -> Osram +130% H7. Ei siis mikään mullistava, mutta semmonen, että sen jo huomaa. Kestohan noissa normi H18 polttimoissa pitäisi olla ihan eri luokkaa kuin +1xx % H7:ssa ja hinta myös halvempi.

Täytyy hakea huomenna toisellekin puolelle tuollainen. Tilasin myös hyväksi todetut Hella Comet FF200 lisävalot ja niihin +150% H3 polttimot, niin saa kaukovalojakin paranneltua. Eiköhän tuolla yhdistelmällä pärjäile pimeillä korpiteillä ilman, että ero lyhyiden ja pitkien välillä on liian suuri.

BOW65KH.jpg
 
Omassa autossa olen käyttänyt noita ge megalight ultra 120% lammpuja. Tuntuvat kestävän hyvin ja hintakaan ei ole paha. Valoakin tuli lisää entisiin perus osrameihin verrattuna.

https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/ge-h7-megalight-ultra-120--2kpl-polttimo-poltin

Itsellä toinen GE paloi alle 2kk:ssa lyhyissä. Sain takuuseen Night breaker 110:t ja ne toimivät 2kk vaille 3 v (15tkm vuodessa)! Samaan aikaan vajaa 3v sitten pitkiin ostetut GE:t toimii vieläkin.
 
Viimeksi muokattu:
Onko hyvät, huomaako eroa ja vieläkö toimii?

Joskus ostin motonetista kalleimmat general electricin polttimot kun olivat TM testissä muka niin hyvät ja kestivät niin hyvin että piti testi lopettaa kun eivät hajonneet ollenkaan.
Taisivat mulla hajota nopeiten mitä mitkään polttimot :dead:

Olen nyt ajellut Lidlista ostetuilla polttimoilla, ihmeen usein nuokin tuntuvat palavan. Toki tulee sitä kilometrejakin vuodessa aika paljon. Pitääköhän alkaa merkkaamaan koska ne aina palaa, about kerran vuoteen saa vaihtaa kyllä.

Porukalla näkyy kestävän ihan ristiin GE:n ja Osramin tehopolttimot. Onko tuo nyt niin että toisessa autossa kestää vain toisenlainen vai onko noissa yleensäkään eroja?
 
Bosch Gigalight +120% taitaa olla sama kuin GE Megalight? Itsellä toinen kesti 3 kuukautta 13,4V jännitteellä, vaikka autossa päiväajovalot. Philips Xtremevisionit olivat uutena hieman kirkkaammat ja paloivat vielä 9 kuukauden kuluttua, mutta teho oli jo jonkun verran himmentynyt. Nykyisten Osramin 65W H18 uskoisin kestävän pitkään ja tuskin muutenkaan enää H7 polttimoihin palaan, kun valoakin löytyy enemmän :)
 
Mitkä polttimot kannattaisi hankkia H4 kantaan?? Hakusessa pitkä kestoisuus ja vahvuus hinta-laatu suhteessa. Mielessä ollut aina Philips RacingVision H4-polttimopari +150%, mutta sen poltto ikä on 200h. Millä kannattaisi vakio polttimot korvata?
 
@Lare Kiitos tuosta H18/H19 infosta. Pitääkin hakea talveksi Mersuun lisää valotehoa laittamalla H19 polttimot sisään, syyshuollon paikka kohta muutenkin.
 
Mitkä polttimot kannattaisi hankkia H4 kantaan?? Hakusessa pitkä kestoisuus ja vahvuus hinta-laatu suhteessa. Mielessä ollut aina Philips RacingVision H4-polttimopari +150%, mutta sen poltto ikä on 200h. Millä kannattaisi vakio polttimot korvata?
Omassa autossa on ollut nuo vanhemmat +130% poltimot. 23€ Philips XTremeVision H4-polttimopari +130 % | Motonet Oy

Osram vaikuttaisi halvalta? 4.2€/kpl Osram Night Breaker Laser +130 % H4-polttimo 12 V | Motonet Oy
Tai 110% samaan hintaan. Osram Night Breaker Unlimited H4-polttimo +110 % 12 V | Motonet Oy
 
Viimeksi muokattu:
PILOT SUPERWHITE H7 12V 55W E-HYVÄKSYTTY 2KPL

Yllättävän hyvät H7 polttimot puhtaan valkoisella valolla. Kestävyydestä en osaa sanoa, mutta värilämpötila jopa parempi kuin noissa merkkipolttimoissa.

Tähän asti kestäneet hyvin. Värilämpötila ei ole muuttunut ja meni katsastuksestakin läpi. Olen tyytyväinen. :)

Edit:
Ja siis samaa sävyä kuin PILOT POLTTIMO 5W SININEN "EI TIELIIKENNEKÄYTTÖÖN"

Itse suunnitellut vaihtavani pitkät:
PILOT SUPERWHITE H1 12V 55W E-HYVÄKSYTTY 2KPL

Saisi vain jossain välissä aikaa hakea ja asennella.

Nyt sain vihdoin ja viimein vaihdettua perus keltaiset H1 pitkät noihin linkin valoihin.. ei olleet ihan niin puhtaan valkoiset kuin H7:t mutta selvä parannus silti. Toinen vaihdettu ja toinen vielä vanha peruspolttimo:

20190815_201639.jpg
20190815_201648.jpg
 
Nyt on hetken ollut Osramin Nightbreaker Laserit lyhkäsissä (H11), pitkissä (HB3) ja sumareissa (H8). Ei nyt halvin setti, mutta hyvä valoteho ja ei liian keltainen. Amazon.destä koko setti karvan alle 90e.
 
Itse laitoin viime syksynä projektorivaloihin Autolinen 25w ledipolttimot 55w halogeenien tilalle. Valokuvio erittäin terävä ja valotehoero suorastaan mykistävä.
 
Itse laitoin viime syksynä projektorivaloihin Autolinen 25w ledipolttimot 55w halogeenien tilalle. Valokuvio erittäin terävä ja valotehoero suorastaan mykistävä.

Ongelma näissä vaan se valokuvion pituus, sitä valoa ei riitä kauas.
 
Vituttaa kun käytetään noita ei tieliikenteeseen soveltuvia polttimoita ja häikäistään vastaantulijat.
Vai oletko ajanut nyt omaa autoasi vastaan kun siinä on nuo ledit ja todennut ettei häikäise?
Jep. Ei ne häikäse sen enempää kuin xenonit. Projektorilamppu antaa kuitenkin niin selkeän ja terävän valokuvion lyhkäsillä valoilla. Ihan turhaan vittuunnut mulle.
 
Vituttaa kun käytetään noita ei tieliikenteeseen soveltuvia polttimoita ja häikäistään vastaantulijat.
Vai oletko ajanut nyt omaa autoasi vastaan kun siinä on nuo ledit ja todennut ettei häikäise?

Projektoriumpiossa ei mikään poltin häikäse koska siellä on ihan mekaaninen este jos estää hajavalon.
 
Projektoriumpiossa ei mikään poltin häikäse koska siellä on ihan mekaaninen este jos estää hajavalon.
Ei se ihan noinkaan mene, kyllä polttopisteen pitää silti olla oikeassa kohdassa ja tuleehan liikenteessä vastaan esim. vanhempia Audeja joissa halogeenille suunniteltuun projektoriin on laitettu xenonit tai ledit ja hajavaloa tulee liikaa.
 
Uudet Osramin Nightbreaker Laser D1S:t laitoin 130tkm ja reilut 2½v ajettujen Nightbreaker Unlimited:ien tilalle - ero uusien hyvksi on yllättävän suuri. Tuota valotehon hiipumista on vaan vaikea tajuta ilman suoraan vertailua.

20190823_222003.jpg 20190824_224814.jpg
Kuvat on otettu samoilla valotusarvoilla (ISO50, 1/30s, F1.5). Vasen vanhoilla, oikea uusilla.
20190824_223327.jpg 20190824_223306.jpg
Eiköhän näillä taas syksyn ja talven näe. Nämä viimeiset kuvat siis uusilla polttimoilla.
 
Phillips h4 xtremevisionit kesti vuoden ja noin 10k kilometriä, molemmat pimeni viikon sisällä. Tilalle tuli narva +50% polttimot, saas nähdä kauanko nämä kestää.
 
Olen jonkin aikaa havainnut CR-V:ssäni valotehon hiipumista (lyhyet) ja nyt huomasin että apukuskin puoli on mennyt vaaleanpunaiseksi. Toivoinkin jo että ne palavat loppuun. Tod.näk. alkuperäiset Osramin D2S:ssät (vm. 2010). Millä on tämän hetken paras hinta/laatusuhde kun en ihan niitä peruspolttimoita halua? Ajattelin Osramin Xenarc Laseria tai Philipsin Xtreme Vision gen2. Tiedän ettei nuo kestä sitä mitä halvemmat perusmallit mutta haluaisin vähän lisää tehoa lyhkäisiin. Pitkille on jo keulalla NBB Alphat.

D2S Osram Xenarc Night Breaker Laser +200% +200%, 4350K - Lumise.fi verkkokauppa

D2S Philips X-treme Vision +150% Xenon-polttimo, 35W - Lumise.fi verkkokauppa
 
Olen jonkin aikaa havainnut CR-V:ssäni valotehon hiipumista (lyhyet) ja nyt huomasin että apukuskin puoli on mennyt vaaleanpunaiseksi. Toivoinkin jo että ne palavat loppuun. Tod.näk. alkuperäiset Osramin D2S:ssät (vm. 2010). Millä on tämän hetken paras hinta/laatusuhde kun en ihan niitä peruspolttimoita halua? Ajattelin Osramin Xenarc Laseria tai Philipsin Xtreme Vision gen2. Tiedän ettei nuo kestä sitä mitä halvemmat perusmallit mutta haluaisin vähän lisää tehoa lyhkäisiin. Pitkille on jo keulalla NBB Alphat.

D2S Osram Xenarc Night Breaker Laser +200% +200%, 4350K - Lumise.fi verkkokauppa

D2S Philips X-treme Vision +150% Xenon-polttimo, 35W - Lumise.fi verkkokauppa

Kantsii varmaan ostaa Amazonista niin saat vähän halvemmalla ja varmasti aidot.

https://www.amazon.de/XENARC-BREAKE...breaker+laser&qid=1569649483&s=gateway&sr=8-5
 
Moikka automiehet ja -naiset, Volkswagen Bora 2003, polttimot pitäisi saada jotta näkisi kunnolla varsinkin nyt syksyllä. Ilmeisesti tuo auto syö H4-kantaisia halogeenipolttimoita (manuaalia en löydä, en netistäkään), mutta ilmeisesti saattaa olla jossain harvinaisissa malleissa olla Xenonit (allaolevissa Motonet-linkeissä mainitaan sopivuus-kohdassa).. epäilen että on kuitenkin ihan halogeenit.

Minkäslaista kannattaisi ostaa? Jotain +130% tuotteita kuten täälläkin on mainittu? Tällainen löytyi Motonetin sivuilta: 43-1977 Philips XTremeVision H4-polttimopari +130 % | Motonet Oy ja sitten toinen: 43-1010 Philips Vision H4-polttimo +30% 12V 60/55W | Motonet Oy. Tyhmä kun olen, onko noissa molemmat lyhyet ja pitkät valot?

Onko noissa paljon eroa? Ainakin prosenttien mukaan on mutta en tiedä näistä alan käytännöistä/markkinointijipoista. Kestääkö tuollaiset +130% polttimot kauan? Joku kaveri joskus aikoinaan valitteli, että pösöön ostamansa kirkkaammat polttimot pimeni jatkuvasti. Ja varmaan on lailliset nuo kirkkaammat? Entäs tarvitseeko ajatella jotain lämpö/sähkö/sulake-asioita tällaisten erikoiskirkkaiden kanssa? Jotain muuta huomioitavaa? Kiitos!
 
Moikka automiehet ja -naiset, Volkswagen Bora 2003, polttimot pitäisi saada jotta näkisi kunnolla varsinkin nyt syksyllä. Ilmeisesti tuo auto syö H4-kantaisia halogeenipolttimoita (manuaalia en löydä, en netistäkään), mutta ilmeisesti saattaa olla jossain harvinaisissa malleissa olla Xenonit (allaolevissa Motonet-linkeissä mainitaan sopivuus-kohdassa).. epäilen että on kuitenkin ihan halogeenit.

Minkäslaista kannattaisi ostaa? Jotain +130% tuotteita kuten täälläkin on mainittu? Tällainen löytyi Motonetin sivuilta: 43-1977 Philips XTremeVision H4-polttimopari +130 % | Motonet Oy ja sitten toinen: 43-1010 Philips Vision H4-polttimo +30% 12V 60/55W | Motonet Oy. Tyhmä kun olen, onko noissa molemmat lyhyet ja pitkät valot?

Onko noissa paljon eroa? Ainakin prosenttien mukaan on mutta en tiedä näistä alan käytännöistä/markkinointijipoista. Kestääkö tuollaiset +130% polttimot kauan? Joku kaveri joskus aikoinaan valitteli, että pösöön ostamansa kirkkaammat polttimot pimeni jatkuvasti. Ja varmaan on lailliset nuo kirkkaammat? Entäs tarvitseeko ajatella jotain lämpö/sähkö/sulake-asioita tällaisten erikoiskirkkaiden kanssa? Jotain muuta huomioitavaa? Kiitos!
Borassa xenonit ovat erittäin harvinaisia. Halogenit siis todennäköisesti kyseessä ja sen voi varmistaa, mikäli umpio näyttää tältä:

376-5678.jpg


Xenoneissa ajovalot tulevat taas projektorilinssin läpi:

V_W_Bora_Bi-xenon_headlamp.jpg


Philips Xtremevision on ihan pätevä polttimo omien kokemuksien perusteella. Ei ne mitkään mullistavat ole normipolttimoihin verrattuna, mutta ainakin vähän tulee lisää valoa. Ei kuitenkaan lähellekään 130% lisää tehoa, vaikka niin äkkiseltään voisi luulla. H4-polttimoissa tosiaan on kaksi erillistä hehkulankaa, joilla toisella tuotetaan lyhyet ja toisella pitkät.

Kestäyvyys on sitten selvästi heikompi kuin tavallisissa. Jos ajaa paljon, niin yksi ratkaisu on pitää syksyllä ja talvella tuollaisia parempia polttimoita ja keväällä ja kesäisin laittaa jotkut halvat ja kestävämmät. Vähemmän ajavalla voi kestää koko vuoden tai pidempään riippuen siitä, paljonko jännitettä auto polttimoille syöttää. Sulakkeita ja lämpöongelmia ei noiden perus 55W polttimoiden kanssa tarvitse vielä miettiä.
 
Vähemmän ajavalla voi kestää koko vuoden tai pidempään
Ei nyt ihan huipulta kuulosta, ei paljon eroa normaaleihin valotehossa, mutta eivät kestä niin hyvin (tuossa Philipsin extremessä mainostetaan "Pitkä kestoaika verrattuna muihin vastaaviin plussapolttimoihin"). Onko jotain parempia tuotteita/valmistajia kuin tuo Philips joissa kesto olisi parempi?

Unohdin kysyä vielä värisävyistä, onko niissä paljon eroa pimeällä (vettä/lunta)? Valkoinen, vähän kellertävä?
 
Ei nyt ihan huipulta kuulosta, ei paljon eroa normaaleihin valotehossa, mutta eivät kestä niin hyvin (tuossa Philipsin extremessä mainostetaan "Pitkä kestoaika verrattuna muihin vastaaviin plussapolttimoihin"). Onko jotain parempia tuotteita/valmistajia kuin tuo Philips joissa kesto olisi parempi?

Unohdin kysyä vielä värisävyistä, onko niissä paljon eroa pimeällä (vettä/lunta)? Valkoinen, vähän kellertävä?

No se kestävyys voi riippua autosta, mulla on kestänyt Osram Night Breakerit 130% varovaisesti arvioiden ainakin 2 vuotta ja 40tkm.
 
Moikka automiehet ja -naiset, Volkswagen Bora 2003, polttimot pitäisi saada jotta näkisi kunnolla varsinkin nyt syksyllä. Ilmeisesti tuo auto syö H4-kantaisia halogeenipolttimoita (manuaalia en löydä, en netistäkään), mutta ilmeisesti saattaa olla jossain harvinaisissa malleissa olla Xenonit (allaolevissa Motonet-linkeissä mainitaan sopivuus-kohdassa).. epäilen että on kuitenkin ihan halogeenit.

Minkäslaista kannattaisi ostaa? Jotain +130% tuotteita kuten täälläkin on mainittu? Tällainen löytyi Motonetin sivuilta: 43-1977 Philips XTremeVision H4-polttimopari +130 % | Motonet Oy ja sitten toinen: 43-1010 Philips Vision H4-polttimo +30% 12V 60/55W | Motonet Oy. Tyhmä kun olen, onko noissa molemmat lyhyet ja pitkät valot?

Onko noissa paljon eroa? Ainakin prosenttien mukaan on mutta en tiedä näistä alan käytännöistä/markkinointijipoista. Kestääkö tuollaiset +130% polttimot kauan? Joku kaveri joskus aikoinaan valitteli, että pösöön ostamansa kirkkaammat polttimot pimeni jatkuvasti. Ja varmaan on lailliset nuo kirkkaammat? Entäs tarvitseeko ajatella jotain lämpö/sähkö/sulake-asioita tällaisten erikoiskirkkaiden kanssa? Jotain muuta huomioitavaa? Kiitos!
Itse laittaisin jomman kumman noista, kun ne on vähän halvempia.
4.2€
Osram Night Breaker Laser +130 % H4-polttimo 12 V | Motonet Oy

Osram Night Breaker Unlimited H4-polttimo +110 % 12 V | Motonet Oy
 
Jossain tuolla ketjussa aiemmin kerroin että omalla kohdalla nuo (olikohan) Philipsin +150%:et kesti muutaman kuukauden. Eli kannattaa ainakin hanskalokerossa pitää sitten varapolttimoita mukana.

Ja Saksan Amazonista kannattaa tsekata hintoja, voi löytyä paljon halvemmalla kuin Suomesta.
Itse en (Volvon) S60:ssä ainakaan puolikkaille laita mitään mega+ -polttimoita, sen verran kelju vaihtaa vaikka takakautta onnistuukin. Yleensä molemmissa traktoreissa pitänyt puolikkailla jotain +30% ja pitkillä pykälää paremmalla prosentilla. Noi ovat vielä kestäneet. Sama kokemus oli muinaisella Saabillakin, jossa silloinen nightbraker (H4) kesti ns. pyhättömän viikon.
 
Nämä white visionit ainakin itsellä ollut pitkäikäsemmät mitä nightbreakerit tai xtremevisionit. Nightbreakerit huonoimmat kestoltaan. Valo näissä jo lähelle samaa luokkaa kumminkin...
Philips WhiteVision H7-polttimopari +60% (3700K) | Motonet Oy

Seuraavaksi varmaan nämät
https://s.click.aliexpress.com/e/Mql0UUfA
Fiatissa (H7) ei ole vielä palanut nuo Philips +130% polttimot.
23€ Philips XTremeVision H4-polttimopari +130 % | Motonet Oy


Tuo WhiteVision +60% voisikin olla hyvä, jos pitää käyttää lyhyissäkin.
25€ Philips WhiteVision H4-polttimopari +60% (3700K) | Motonet Oy
"Mukana samansävyinen 5W (T10) lasikantapolttimopari."
 
Moikka automiehet ja -naiset, Volkswagen Bora 2003, polttimot pitäisi saada jotta näkisi kunnolla varsinkin nyt syksyllä. Ilmeisesti tuo auto syö H4-kantaisia halogeenipolttimoita (manuaalia en löydä, en netistäkään), mutta ilmeisesti saattaa olla jossain harvinaisissa malleissa olla Xenonit (allaolevissa Motonet-linkeissä mainitaan sopivuus-kohdassa).. epäilen että on kuitenkin ihan halogeenit.

Minkäslaista kannattaisi ostaa? Jotain +130% tuotteita kuten täälläkin on mainittu? Tällainen löytyi Motonetin sivuilta: 43-1977 Philips XTremeVision H4-polttimopari +130 % | Motonet Oy ja sitten toinen: 43-1010 Philips Vision H4-polttimo +30% 12V 60/55W | Motonet Oy. Tyhmä kun olen, onko noissa molemmat lyhyet ja pitkät valot?

Onko noissa paljon eroa? Ainakin prosenttien mukaan on mutta en tiedä näistä alan käytännöistä/markkinointijipoista. Kestääkö tuollaiset +130% polttimot kauan? Joku kaveri joskus aikoinaan valitteli, että pösöön ostamansa kirkkaammat polttimot pimeni jatkuvasti. Ja varmaan on lailliset nuo kirkkaammat? Entäs tarvitseeko ajatella jotain lämpö/sähkö/sulake-asioita tällaisten erikoiskirkkaiden kanssa? Jotain muuta huomioitavaa? Kiitos!

Aikanaan laitoin Boraan tällaisen setin:
Ajovalojen johtosarja

Nosti polttoimille menevää jännitettä muistaakseni n 1,5V, ei sekään ainakaan huononna valotehoa
 
Moikka automiehet ja -naiset, Volkswagen Bora 2003, polttimot pitäisi saada jotta näkisi kunnolla varsinkin nyt syksyllä. Ilmeisesti tuo auto syö H4-kantaisia halogeenipolttimoita (manuaalia en löydä, en netistäkään), mutta ilmeisesti saattaa olla jossain harvinaisissa malleissa olla Xenonit (allaolevissa Motonet-linkeissä mainitaan sopivuus-kohdassa).. epäilen että on kuitenkin ihan halogeenit.

Minkäslaista kannattaisi ostaa? Jotain +130% tuotteita kuten täälläkin on mainittu? Tällainen löytyi Motonetin sivuilta: 43-1977 Philips XTremeVision H4-polttimopari +130 % | Motonet Oy ja sitten toinen: 43-1010 Philips Vision H4-polttimo +30% 12V 60/55W | Motonet Oy. Tyhmä kun olen, onko noissa molemmat lyhyet ja pitkät valot?

Onko noissa paljon eroa? Ainakin prosenttien mukaan on mutta en tiedä näistä alan käytännöistä/markkinointijipoista. Kestääkö tuollaiset +130% polttimot kauan? Joku kaveri joskus aikoinaan valitteli, että pösöön ostamansa kirkkaammat polttimot pimeni jatkuvasti. Ja varmaan on lailliset nuo kirkkaammat? Entäs tarvitseeko ajatella jotain lämpö/sähkö/sulake-asioita tällaisten erikoiskirkkaiden kanssa? Jotain muuta huomioitavaa? Kiitos!
Borassa taitaa olla lyhyissä eräänlaiset päiväajovalot. Ajovalokytkimen ollessa 0-asennossa ajovaloille syötetään voltin tai kaksi tavallista alempaa jännitettä -> polttimot palavat hitusen himmeämpänä ja kestävät huomattavasti pidempään. Käännettäessä ajovalokytkin 1-asentoon, valoille syötetään täysi jännite ja valot palavat täydellä kirkkaudella.

Tämä kannattaa tiedostaa niin pimeällä ajaessa kuin siinä tilanteessa, jos menee mittaamaan johtojen jännitehäviöitä.
 
Ajovalokytkimen ollessa 0-asennossa ajovaloille syötetään voltin tai kaksi tavallista alempaa jännitettä -> polttimot palavat hitusen himmeämpänä ja kestävät huomattavasti pidempään. Käännettäessä ajovalokytkin 1-asentoon, valoille syötetään täysi jännite ja valot palavat täydellä kirkkaudella.
Valokytkimessä on kolme asentoa (+nostaminen ylös/ulospäin sumuvalotilalle), pitää katsastaa tarkemmin tuo juttu. Kiitos vinkistä!
 
Laitetaan tähän päivitys polttimoiden vaihdosta, ehkä ennakkovaroitus Bora-kuskeille (ja joillekin muille vanhemman auton kanssa kikkaileville): polttimot voi vaihtaa jos ottaa puskurin irti (ilmeisesti että siten saa umpiot ulos/irti ja tilaa polttimoiden vaihtamiseen). Kätevästi suunniteltu auto. Kuulemma EU(?) on tehnyt auton valmistumista myöhemmin asetuksen joka velvoittaa suunnittelemaan auton moottoritilan niin, että polttimot voi helposti vaihtaa kuka tahansa.
 
Polttimot saa myös vaihdettua ilman puskurin irrotusta. Ainakaan itse en ole kertaakaan irrottanut.
 
Kerro miten onnistuu kun akku (sen voisi vielä poistaa) ja joku nestetankki (sitä ei kuulemma voi poistaa ilman muiden osien poistoa) on edessä? Tämä asia varmistettu vielä kaiken lisäksi itse VW:n huollosta.
 
Luukut auki ja vaihtaa polttimot? Kai huomasit että ensin sieltä irrotetaan päältä 2 ruuvia ja irrotetaan ensimmäinen suoja ja sen jälkeen umpion takaa luukku?

Ahdas väli se on mutta aina on minulla onnistunut.

Akun ympäriltä voi irrottaa kotelon jos haluaa lisää tilaa, mutta apparin puolella ei enempää tilaa saa pesunestesäiliön takia.

Edit: Youtube linkki polttimot vaihdosta.
 
Jetta USA:ssa = Bora Euroopassa. Kolmeen eri boraan olen polttimoita vaihdellut.
Jaa, no tuossa videossa ei nyt kuitenkaan ihan samanlainen ollut se systeemi, lähellä kuitenkin. Mutta ehkäpä joku toinen on sitten näppäräsorminen ja onnistuu.. varsinkin siinä apparin puolella joka on vielä ahtaampi paikka.

eikös ne polttimot vaihdu siellä huollossa samalla kun täytättää sen "jonkun nestetankin" :D
En nyt tiedä olisiko tuollaista vittuilua tarvinnut kirjoittaa.. mutta vastataan nyt, kun ei mitään manuaalia löytynyt netistäkään niin pikku juttu oli samalla "kyläreissulla" piipahtaa lähes vieressä olevassa VW:n talossa kysymässä nopeasti tiskiltä ilmaiseksi tuosta asiasta. Hintaakin tarjosivat työlle, 240,-, ei varmaan tarvitse kertoa mutta ei tullut kauppoja, kuten ei mistään nestetankin täyttämisestäkään.
 
En nyt tiedä olisiko tuollaista vittuilua tarvinnut kirjoittaa.. mutta vastataan nyt, kun ei mitään manuaalia löytynyt netistäkään niin pikku juttu oli samalla "kyläreissulla" piipahtaa lähes vieressä olevassa VW:n talossa kysymässä nopeasti tiskiltä ilmaiseksi tuosta asiasta. Hintaakin tarjosivat työlle, 240,-, ei varmaan tarvitse kertoa mutta ei tullut kauppoja, kuten ei mistään nestetankin täyttämisestäkään.
Tarkemmin se on siis pissapojan pesunestesäiliö. Joku nestetankki on vähän epämääräinen, kun se voisi olla myös vaikkapa jäähdytysnestettä.

Fiat Puntosta otin akun ympäriltä kokonaan pois tuo akun suojakotelon. Sain huomattavasti isomman akun mahtumaan samaan tilaan ja vielä kiinnitettyä hyvin. Polttimot tuossa kumminkin vaihtuu ihan helposti ja näppärästi.
Nuo tuli lyhyisiin valoihin, koska tulee enimmäkseen kaupunkiajoa ajettua.
Philips XTremeVision H7-polttimopari +130 % | Motonet Oy
Akun ympäriltä voi irrottaa kotelon jos haluaa lisää tilaa, mutta apparin puolella ei enempää tilaa saa pesunestesäiliön takia.
 
Onko joku koittanut motonetin halpoja mtx xenon look polttimoita? Lähinnä hakisin pidemmänikäisiä mahdollisimman valkoisia polttimoita, ellei jopa sinertäviä. H7 ja H1 kantaam
 
Osram Cool Blue Intense Lasikantapolttimopari 12V 5W W5W (T10) Halogen | Motonet Oy

Uskaltaako käyttää? "Huom! Tätä polttimoa ei voida asentaa tavallisen W5W-polttimon tilalle, sillä tämän halogentyyppisen polttimon pintalämpötila on huomattavasti korkeampi kuin tavallisen polttimon"
Jos valkoista/sinertävää sävyä vaan haet, niin laita suoraan ledit. Jos sulla noi jo on, niin älä nyt ainakaan minnekään ahtaaseen muoviumpioon laita, sulaa vielä koko umpio, jos kerran kielletään laittamasta.

Edit: vaikka nämä, paljon halvemmatkin:
LED-polttimopari kirkas 12V (T10) EI TIELIIKENTEESEEN | Motonet Oy

Itellä ollut ledit parkeissa paikoillaan montakertaa katsastuksessakin, eikä niistä olla koskaan mitään urputettu. Jos varmanpäälle haluaa pelata, niin katsastuksen ajaksi veks
 
Suositellut Philipsin 130% H4 kestivät jotain 6-8kk, kolme päivää toisen jälkeen pimeni toinenkin. Tämä suhteutettuna saatuun valotehoon on minusta oikein hyvä, joten ostin toiset samanlaiset. Katsotaan kestääkö yhtä kauan.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 384
Viestejä
4 510 900
Jäsenet
74 359
Uusin jäsen
Sigma gooner

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom