Hyvät ajovalopolttimot autoon?

Vastaan itselle lainauksella.

"Philipsin edustajien mukaan halogeeniajovalojen korvaamista ledeillä ei sallita, koska EU:ssa pelätään huonoja kopiovaloja. "
Ja sitten tilaat kiinasta kopiovalot :sfacepalm: Hankkisit ne edes jostain luotettavasta lähteestä.

Ja vaikka nuo nyt Osramit sattuisi olemaan, niin ne edustaa kuitenkin vanhettunutta mallistoa ja on sitä malliston halvinta kuraa. Johan noista valmistajien omistakin vertailuista selviää että ne on halogeenien tasolla eikä parempia. Täyttä rahan tuhlausta.
 
Viimeksi muokattu:
Ja sitten tilaat kiinasta kopiovalot :sfacepalm: Hankkisit ne edes jostain luotettavasta lähteestä.

Ei kun tilaan kiinasta osramit tai philipsit. Osramilla ainakin ihan official store takuineen kaikkineen.
Halvimmat ledit maksaa noin 3€kpl joita en kyllä harkitse.

Kannattaa tutustua tarjontaan eikä pidättäytyä kuvitelmissa ;)

Ps mielenkiinnosta laskin niin nightbreakerlaserin kesto noin 8000km ja ledillä 130000km. Valmistajan ilmoituksen mukaan. Eli vois ne halogenit pitkiin laittaa varsinkin kun ei hyväksytty ledipaneeli maskin taakse asennettuna keulalla. Ei kiinnostanut katsastuksessa sekään.
 
Ei kun tilaan kiinasta osramit tai philipsit. Osramilla ainakin ihan official store takuineen kaikkineen.
Halvimmat ledit maksaa noin 3€kpl joita en kyllä harkitse.

Kannattaa tutustua tarjontaan eikä pidättäytyä kuvitelmissa ;)

Ps mielenkiinnosta laskin niin nightbreakerlaserin kesto noin 8000km ja ledillä 130000km. Valmistajan ilmoituksen mukaan. Eli vois ne halogenit pitkiin laittaa varsinkin kun ei hyväksytty ledipaneeli maskin taakse asennettuna keulalla. Ei kiinnostanut katsastuksessa sekään.

Kummasti nämä Osaramin Aliexperssin "Official Storen" tuotteet näyttää ihan erilaisilta mitä Osram tarjoaa omassa katalogissaan. :zoom:
 
Ei kun tilaan kiinasta osramit tai philipsit. Osramilla ainakin ihan official store takuineen kaikkineen.
Halvimmat ledit maksaa noin 3€kpl joita en kyllä harkitse.

Kannattaa tutustua tarjontaan eikä pidättäytyä kuvitelmissa ;)
Voi kuule kun on tullut tutustuttua ledi tarjontaan ja voin kyllä sanoa sulle ihan samaa, että kannattaa tutustua tarjontaan. Näkeehän jo tuosta kuvastakin että ne on Wanhaa tekniikkaa. Filamentti väärässä paikassa ja väärän kokoinen. Mukamas 30000h tuntia polttoaikaa :lol::lol: Taitaa olla lähempänä 2000h. Valmistajat oli muinoin turhan optimistisia. Uusinta sukupolvea edustavissa ledeissä Osramilta ja Philipsiltä on 3000-5000h. Se kuulostaa jo todenmukaiselta. Satasen kun sijoittaa niin saa tätä päivää olevat valot. Ja noissa vanhentunutta sukupolvea edustavissa ledeissä taisi olla ihan valmistajan kieltona ettei saa käyttää linssiumpioissa ;)
 
Oma panos ledikeskusteluun. Nämä polttimot olivat talven ajan paikallaan:
Tännekin tuli nämä polttimot eli H7 ZES versiona. Hintaa tuli noin 16 euroa ja tulivat suoraan postilaatikkoon suunnilleen kolmessa viikossa.
Valon lähde näyttäisi olevan melko oikeassa kohdassa:
1605780917519.png

Tuo kantaosa lähtee irti ja sen voi kiinnittää ensin umpioon ja sitten työntää lopun lampun paikalleen.

Kuvio halogeeneilla:
1616569802972.png

Kuvio näillä ledeillä:
1616569834704.png

Eli näyttävät itse asiassa hitusen alemmas kuin halogeenit.
Satunnainen räpsäisy tien päältä:
1616569882029.png

Minun tuomio näille on että pieksävät tavallisen H7:n sata nolla. Valo on valkoista ja kirkasta. Lisäksi nämä EIVÄT häikäise vastaantulijaa taatusti yhtään enempää kuin tavalliset halogeenitkaan. Valon rajaus on todella tarkka.
En uskonut itsekään että ledit ovat menneet näin paljon eteenpäin muutamassa vuodessa ja että ne ylipäätään voivat toimia tavallisessa heijastinumpiossa oikein mitenkään. Oli mukava huomata luuloni vääräksi :tup:
Asennus oli hieman tuskaa mutta se johtuu siitä että tavallisenkin polttimon asennus on hankalaa ahtauden vuoksi. Muuten nämä ovat asennuksen suhteen varsin loistavat irrotettavan kauluksen ansiosta. Polttimo mahtuu kokonaisuudessa umpioon silloinkin kun umpion pölysuoja eli kansi on kiinni.
 
Voi kuule kun on tullut tutustuttua ledi tarjontaan ja voin kyllä sanoa sulle ihan samaa, että kannattaa tutustua tarjontaan. Näkeehän jo tuosta kuvastakin että ne on Wanhaa tekniikkaa. Filamentti väärässä paikassa ja väärän kokoinen. Mukamas 30000h tuntia polttoaikaa :lol::lol: Taitaa olla lähempänä 2000h. Valmistajat oli muinoin turhan optimistisia. Uusinta sukupolvea edustavissa ledeissä Osramilta ja Philipsiltä on 3000-5000h. Se kuulostaa jo todenmukaiselta. Satasen kun sijoittaa niin saa tätä päivää olevat valot. Ja noissa vanhentunutta sukupolvea edustavissa ledeissä taisi olla ihan valmistajan kieltona ettei saa käyttää linssiumpioissa ;)

Valmistajan (osramin) mukaan nightbreakerlaserin kesto 150 tuntia. Ledriving 2500 tuntia.
Meinasitko antaa 40€ tipin motonetin kassalla kun philipsit maksaa sen 60€ siellä? Vai onko nekin feikit?

Edittiä. Lisätääs linkki
 
Viimeksi muokattu:
Miksi mun pitäisi rahoittaa sun laittomuuksia? Tunnetut valmistajat ei viitsi myydä euroopan markkinoilla samanlaista kuraa kuin aasiassa missä millään ei ole väliä. Ja kuten jo aiemmin todettiin tuota Kiina Osram lediä ei löydy mistään kuvastoista kun se on Kiinan oma malli. Miksiköhän :lol:

Tuo linkkaamasi Ultinon Essential on Philipsin malliston halvin, joka ei vastaa mitenkään halogeenia. Se on niin huono ettei Philips itsekään ole julkaissut sille tarkkoja ominaisuuksia. Malliston keskimmäinen Ultinon Pro5000 HL on ominaisuuksiltaan halogeenin tasoinen. Ja malliston lippulaiva Ultinon Pro9000 HL ylittää halogeenin. Näille Pro malleille taasen löytyy kaikki vertailukelpoinen tieto aina valokuvioista, missä autossa ja millä umpiotekniikalla ne on testattu.

Kannattaa katsoa vaikka youtubesta käyttäjien vertailuvideoita ja oppia jotain.
 
Noista seinäkuvista halogeenillä on selvä kuvio, mutta ledistä ei näe mitään kuviota. :D
Tuskin on samoilla kamera-asetuksillakaan otettu.
Samalla puhelimella otettu samoilla automaattiasetuksilla :D Mutta pahasti alkoi aurinko laskemaan kesken asennuksen joten valaistus oli ihan erilainen eikä rajaa erota kovin hyvin tuosta ledien kuvasta.
Joka tapauksessa valokuvio oli riittävän hyvä eikä näillä ollut ongelma ajaa esimerkiksi lumisateessa tai kovassa sumussa.
 
Samalla puhelimella otettu samoilla automaattiasetuksilla :D Mutta pahasti alkoi aurinko laskemaan kesken asennuksen joten valaistus oli ihan erilainen eikä rajaa erota kovin hyvin tuosta ledien kuvasta.
Joka tapauksessa valokuvio oli riittävän hyvä eikä näillä ollut ongelma ajaa esimerkiksi lumisateessa tai kovassa sumussa.
Auringon laskettua pitäisii rajan tulla helpommin kuvasta esiin varsinkin, jos uusissa polttimoissa valon määrä on suurempi kuin edellisissä.
Minun tuomio näille on että pieksävät tavallisen H7:n sata nolla. Valo on valkoista ja kirkasta. Lisäksi nämä EIVÄT häikäise vastaantulijaa taatusti yhtään enempää kuin tavalliset halogeenitkaan. Valon rajaus on todella tarkka.
Kirkkaudella ilmeisesti viittaat valon määrään eli siihen että valoa on paljon. Tavallinen auton umpio on suunniteltu tuottamaan jonkin verran hajavaloa. Hajavalo suuntautuu varsinaisen valokuvion yläpuolelle ja siten häikäisee muita tiellä liikkujia. Hajavaloa on kuitenkin niin vähän, ettei siitä ole liikaa haittaa muille. Nyt olet vaihtanut polttimot, jotka tuottavat alkuperäistä enemmän valoa ja siten myös häikäisevää hajavaloa. Vaikka polttimoiden geometria olisi identtinen alkuperäisten kanssa, ne häikäisevät enemmän kuin umpion suunnittelija on päättänyt.

Miten olet päätellyt, että nuo eivät häikäisisi?

En uskonut itsekään että ledit ovat menneet näin paljon eteenpäin muutamassa vuodessa ja että ne ylipäätään voivat toimia tavallisessa heijastinumpiossa oikein mitenkään.
Joissain yhteyksissä sanotaan, että jos jokin vaikuttaa uskomattomalta, kyseessä on todennäköisesti huijaus.
 
Ja kyllä ledit on mennyt monella saralla valtavasti muutamassa vuodessa eteenpäin. Myös määrät on nykyisellään sellasia että hinnat on pudonneet.

No mutta osramit tilattu joten pakettia odotellaan.
 
Kerro ihmeessä kokemuksia kunhan saat käsiisi.
Jos oikein ymmärsin niin ovat "100"wattiset. Eli syövätkö enemmän tehoa jolloin kirkkaus selittyisi vaiko verrokkina 100wattinen halogeeni?

Tuo 100W on kai lähinnä mitä halogeenilampun tehoa vastaavat. 35 wattia näyttää olevan mitattu tehonkulutus.

Tuossa vielä:
 
Hyvältähän nuo näyttää, ja valotehon lisäys varmasti aiempiin merkittävä:thumbsup: Mielellään kuulisin, että mitä sinulle sanovat aikanaan katsastuksessa. Kannattaa henkisesti varautua siihen, että katsastusmies voi antaa hylyn, mutta tuon jälkeen sitten vaan valittamaan Traficomille (Katsastusta koskeva valitus tai korvausvaatimus | Traficom) ja liitteeksi saksankieliset hyväksyntätodistukset.
Väittäisin että aika kiltisti sinne vaihdetaan ne alkuperäiset valot takaisin eikä lähdetä asiasta valittamaan. Traficomille tehtävä oikaisuvaatimus maksaa kuitenkin 50€ ja se peritään oikaisuvatimuksen pyytäjältä.
 
Oma panos ledikeskusteluun. Nämä polttimot olivat talven ajan paikallaan:


Kuvio halogeeneilla:
1616569802972.png

Kuvio näillä ledeillä:
1616569834704.png

Eli näyttävät itse asiassa hitusen alemmas kuin halogeenit.
Satunnainen räpsäisy tien päältä:
1616569882029.png

Minun tuomio näille on että pieksävät tavallisen H7:n sata nolla. Valo on valkoista ja kirkasta. Lisäksi nämä EIVÄT häikäise vastaantulijaa taatusti yhtään enempää kuin tavalliset halogeenitkaan. Valon rajaus on todella tarkka.
En uskonut itsekään että ledit ovat menneet näin paljon eteenpäin muutamassa vuodessa ja että ne ylipäätään voivat toimia tavallisessa heijastinumpiossa oikein mitenkään. Oli mukava huomata luuloni vääräksi :tup:
Asennus oli hieman tuskaa mutta se johtuu siitä että tavallisenkin polttimon asennus on hankalaa ahtauden vuoksi. Muuten nämä ovat asennuksen suhteen varsin loistavat irrotettavan kauluksen ansiosta. Polttimo mahtuu kokonaisuudessa umpioon silloinkin kun umpion pölysuoja eli kansi on kiinni.
Saisiko tuon ledien valokuvion kuvattua pilkkopimeässä? Oman autoni valokuvio on nimittäin veitsenterävä alkuperäis LED-valoilla.
 
Saisiko tuon ledien valokuvion kuvattua pilkkopimeässä? Oman autoni valokuvio on nimittäin veitsenterävä alkuperäis LED-valoilla.
Pitäisi pilkkopimeää odottaa melkoisen myöhään, saa nähdä jaksaako lähteä kuvailemaan kun autokaan ei varsinaisesti ole liikenteessä.. Ei tuo taatusti ole yhtä tarkka rajaus kuin oikeilla alkuperäisillä ledeillä. Ei kiinalaisetkaan ihmeisiin pysty, kun nuo polttimot maksoivat noin 16 euroa jolla ei tahdo saada hyviä halogeenipolttimoita. Yllätti vain tuo kehitys että ylipäätään on mahdollista saada aikaan ledeillä edes siedettävä valokuvio halogeeniumpiossa.
Nykyisessä autossa on H4 polttimot jota en taida kokeilla vaihtaa lediksi. Se olisi jo astetta haastavampi saada toimimaan. Ellei jollakin ole ehdottaa jotain hyviä H4 ledejä :) Taidan laittaa Nightbreaker Laserit syksyllä, toisessa autossa on niistä hyviä kokemuksia.
Tuosta näkee että valokuvion yläpuolella on ihan helkkaristi enemmän hajavaloa. Liikennemerkit kiiltää varmaan kilometrien päähän ja vastaantulijat kiittää.
Onhan sitä vähän, mutta näin ei käynyt :tup: Aika pahassa sumussa ja lumisateessa tuli ajettua ja näkyvyys pysyi ihan hyvänä.
 
Väittäisin että aika kiltisti sinne vaihdetaan ne alkuperäiset valot takaisin eikä lähdetä asiasta valittamaan. Traficomille tehtävä oikaisuvaatimus maksaa kuitenkin 50€ ja se peritään oikaisuvatimuksen pyytäjältä.

Totta kai peritään, mutta käsittääkseni maksun saa takaisin jos valitus menestyy, ja mahdollisesti silloinkin, jos valitus ei menesty mutta Traficom itsekin toteaa asian olevan epäselvä ja oikaisvaatimus sinänsä aiheellinen. Esittämälläsi kaavalla siis vaihtoehtona on jumpata nuo H7-LED Osramit aina katsastuksen ajaksi pois, tai käydä niitä näyttämässä katsastuskonttorilla, jolloin voi joutua ne näyttämään siellä uudestaan ja maksamaan jälkitarkastuksen (25 €), jos katsatusmies ei niitä hyväksy.

Oma lukunsa kaikessa on vielä sekin, että jos ne vaihtaa katsastuksen ajaksi pois, tai katsastuksessa saatavan hylyn jälkeen kiltisti vaihtaa ne pois jälkitarkastukseen eikä tee valitusta Traficomille, niin niiden laillisuus ei koskaan selviä hallintoprosessissa ja tien päällä voi tulla ongelmia. Jos taas ne katsotaan laillisiksi ja hyväksytään Traficomin toimesta (tässä oletus, että katsastusmies ei uskalla itse tehdä päätöstä vaan siirtää vastuun Traficomille), niin siitä voi saada tätä osoittavan merkinnän ihan rekisteriotteelle astikin.
 

Ilmaukseni käsittääkseni ei pitäne tässä siis paikkansa (sinänsä kummallinen tuo ratkaisu, kun monissa muissa hallinto-oikeusprosesseissa nimenomaan käsittely-/valitusmaksut kumotaan tai niitä ei tule maksettavaksi, jos on jutussa oikeassa; toki jos käyttäisi avustajaa, niin oman avustajan kustannukset tulee pääsääntöisesti kuitenkin valittajan itsensä maksettavaksi).

Mutta anyway, jos valituksen hylkäävästä katsastuksesta jättää tekemättä, tämä ongelma noiden Osramin H7-LEDien kanssa pysyy:
Oma lukunsa kaikessa on vielä sekin, että jos ne vaihtaa katsastuksen ajaksi pois, tai katsastuksessa saatavan hylyn jälkeen kiltisti vaihtaa ne pois jälkitarkastukseen eikä tee valitusta Traficomille, niin niiden laillisuus ei koskaan selviä hallintoprosessissa ja tien päällä voi tulla ongelmia. Jos taas ne katsotaan laillisiksi ja hyväksytään Traficomin toimesta (tässä oletus, että katsastusmies ei uskalla itse tehdä päätöstä vaan siirtää vastuun Traficomille), niin siitä voi saada tätä osoittavan merkinnän ihan rekisteriotteelle astikin.
 
Pitäisi pilkkopimeää odottaa melkoisen myöhään, saa nähdä jaksaako lähteä kuvailemaan kun autokaan ei varsinaisesti ole liikenteessä.. Ei tuo taatusti ole yhtä tarkka rajaus kuin oikeilla alkuperäisillä ledeillä. Ei kiinalaisetkaan ihmeisiin pysty, kun nuo polttimot maksoivat noin 16 euroa jolla ei tahdo saada hyviä halogeenipolttimoita. Yllätti vain tuo kehitys että ylipäätään on mahdollista saada aikaan ledeillä edes siedettävä valokuvio halogeeniumpiossa.
Nykyisessä autossa on H4 polttimot jota en taida kokeilla vaihtaa lediksi. Se olisi jo astetta haastavampi saada toimimaan. Ellei jollakin ole ehdottaa jotain hyviä H4 ledejä :) Taidan laittaa Nightbreaker Laserit syksyllä, toisessa autossa on niistä hyviä kokemuksia.

Onhan sitä vähän, mutta näin ei käynyt :tup: Aika pahassa sumussa ja lumisateessa tuli ajettua ja näkyvyys pysyi ihan hyvänä.

Tuossa omasta autosta valokuvio. Vuoden 2017 Espacen LED-ajovalot.
IMG_20210329_175506_copy_1094x1459.jpg
 
Samalla puhelimella otettu samoilla automaattiasetuksilla :D Mutta pahasti alkoi aurinko laskemaan kesken asennuksen joten valaistus oli ihan erilainen eikä rajaa erota kovin hyvin tuosta ledien kuvasta.
Niin eli kamera sääti itsekseen mitä parhaaksi näki ja valaistus muuttui. Melko hyvä.
 
Nämähän saapui. Noin 35€ ja aliexpressistä. Äkkiseltään sanoisin että aidot osramit ovat.IMG_20210416_094144.jpgIMG_20210416_094113.jpgIMG_20210416_094028.jpgIMG_20210416_093658.jpgIMG_20210416_093647.jpg
Noi ei ole osramia nähneetkään. Eivät noin isoa säteilylähdettä pistäisi imitoimaan hehkulankaa. Eivät edes kiinan markkinoille. :D Tai sitten ne myy ihan täyttä paskaa aasialaisille...
 
Viimeksi muokattu:
Niin mitkä näiden piti olla? H7? Kovin on erinäköiset kuin Osramin kuvissa:
Eikä edes gen1 mallia:

Aidot piraattikopionjäljennökset. :tup:
 
Nämähän saapui. Noin 35€ ja aliexpressistä. Äkkiseltään sanoisin että aidot osramit ovat.IMG_20210416_094144.jpgIMG_20210416_094113.jpgIMG_20210416_094028.jpgIMG_20210416_093658.jpgIMG_20210416_093647.jpg
Äkkiseltään sanoisin, että on ihan samantekevää vaikka tuotemerkkilisensointi tai kehitysmaamarkkinat toimisivat siten, että tuote on "aito". Onhan tuo nyt persesilmälläkin katsottuna rakenteelliselta suunnittelultaan helvetin huono, suoritusarvoistaan tai valmistuksen laadusta riippumatta.

Hyvä esimerkki siitä klassisesta perustavanlaatuisesta ongelmasta, joka tulee ensimmäisenä vastaan kun yritetään vaihtaa johonkin vähän perustaskulamppua monimutkaisempaan optiikkaan sopiva hehkulanka lediin. Se piru on ihan hirveän kokoinen, ellei sitä äärimmilleen minimalisoida. Sopivassa kokoluokassa taas onkin kovan työn takana saada edes sama valovirta.

Kaukovalossa muunnos voi toimia melko hyvin, jos ledi antaa paljon valovirtaa ja/tai toimii taloudellisesti. Niinhän se retrofit HID toimii myös, työvaloissa ja jossain määrin kaukovaloissa, kunhan ei typeryyksissäänkään yritä sitä halogeenilähivaloon tunkaista.
 
Niin mitkä näiden piti olla? H7? Kovin on erinäköiset kuin Osramin kuvissa:
Noi linkin takana olevat on gen 2. Nämä vuoden vanhat tarkastuslapun mukaan. Joten gen 1. Mikä selittää hinnankin.
Mutuiluna siis.
 
Noi linkin takana olevat on gen 2. Nämä vuoden vanhat tarkastuslapun mukaan. Joten gen 1. Mikä selittää hinnankin.
Mutuiluna siis.
Lisäksi, kun sitä pakettia lukee niin siitä selviiä, että tuo on tarkoitettu halpamaihin myyntiin ainoastaan missä ei lainsäädäntö määrittele valoista varmasti mitään.
 
Jahas sitten tulee.
IMG_20210416_210301.jpg
Lähtökohta. Kameran asetukset lukittu.
IMG_20210416_213535.jpg
Joku teeseensinmies on vähän apukuskinpuolella väärinkäyttänyt kiinnityksiä. Tämä siis huomattu autoa ostaessa kun valokuvio oli ihan päin itseensä. Eli polttimo ei ollut paikallaan.
Sivuhuomautuksena mersun glk:n lampun vaihto ei ole se helpoin homma jos ei asiasta tiedä, lisäksi peili ja taskulamppu kannattaa olla käsillä.
En nyt haukkuis valokuviota huonoksi. Ollenkaan.
IMG_20210416_220037.jpg
Molemmat vaihdettu. Loistava kuvio vs halogeeni.
IMG_20210416_220133.jpg
Pitkät päällä ilman ledipaneelia maskin takana. Kovin on k*sen väriset halogeenit.
IMG_20210416_213553.jpg
Kait noissa joku ero on vai liian monta asennuskaljaa?
 
Jahas sitten tulee.
IMG_20210416_210301.jpg
Lähtökohta. Kameran asetukset lukittu.
IMG_20210416_213535.jpg
Kyllä tässä kävi nyt niin, että liian monta valmistautumiskaljaa. Katso nyt tuota "ennen"-kuvaa. Kuvio näyttää huonolta siksi, että koko kuva on tärähtänyt ja kaikki staattisetkin kohteen ovat puoli metriä sutussa pystysuuntaan. Kuvista ei voi päätellä mitään, paitsi luovasti katsoen sen vahvistetun oletuksen, että hajavalon määrä eli häikäisy lähivaloilla lisääntyy.

IMG_20210416_213553.jpg
Kait noissa joku ero on vai liian monta asennuskaljaa?
Onhan tuossa ainakin sävyero. Lisäksi kuvasta arvioidusta kirkkaudesta voi sanoa, että häikäisy sinisemmässä on lisääntynyt, kuten odotettavissa oli.

Tuosta ei kyllä juuri mitään näe, mutta äkkinäisenä arvauksena yleisellä tasolla voisi heittää että kumpikin puoli kaipaisi pesua, tai jos eivät ole likaiset, lasin vaihtoa tai hiontaa.

Sen verran voinee jo todeta, että ei ainakaan parantunut. Voin jo melkein tuntea sen tylpän kivun takaraivossa, kun joku tulee käytännössä pitkät päällä vastaan vanhalla amisrassillaan kusenpolttamissa umpioissa ties mikä retrofit loimottaen. Pahempia kuin sumuvaloja tyylikkäänä pitävät sankarit.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä tässä kävi nyt niin, että liian monta valmistautumiskaljaa. Katso nyt tuota "ennen"-kuvaa. Kuvio näyttää huonolta siksi, että koko kuva on tärähtänyt ja kaikki staattisetkin kohteen ovat puoli metriä sutussa pystysuuntaan. Kuvista ei voi päätellä mitään, paitsi luovasti katsoen sen vahvistetun oletuksen, että hajavalon määrä eli häikäisy lähivaloilla lisääntyy.


Onhan tuossa ainakin sävyero. Lisäksi kuvasta arvioidusta kirkkaudesta voi sanoa, että häikäisy sinisemmässä on lisääntynyt, kuten odotettavissa oli.

Tuosta ei kyllä juuri mitään näe, mutta äkkinäisenä arvauksena yleisellä tasolla voisi heittää että kumpikin puoli kaipaisi pesua, tai jos eivät ole likaiset, lasin vaihtoa tai hiontaa.

Sen verran voinee jo todeta, että ei ainakaan parantunut.

Ah. Edelleen vasta väitteitä. Valitettavasti en nyt takaisin vaihda vanhoja jotta sulle saisin sua miellyttävän kuvan.

Asennuksen aikana kaksi kaljaa. Ei taida kamerakaan tykätä halogeenista.

Toki pesua vaatii. Eilen viimeksi pesty. Ei naarmuja, määräänsä enempää. Ihan kirkkaat kuoret siis.

Muita ehdotuksia?
 
Ah. Edelleen vasta väitteitä. Valitettavasti en nyt takaisin vaihda vanhoja jotta sulle saisin sua miellyttävän kuvan.

Toki pesua vaatii. Eilen viimeksi pesty. Ei naarmuja, määräänsä enempää. Ihan kirkkaat kuoret siis.

Muita ehdotuksia?
Ei liene ihme, että "vasta väitteet" eivät lopu siihen, kun laittoman häikäisevän modifikaationsa toteuttaa ja näyttää kuvat, joissa ennakko-oletus lisääntyneestä häikäisystä käy ilmeiseksi.

Ei se nyt juuri minusta ole kiinni tai mielipideasia, että tuollaisilla ei ole mitään asiaa liikenteeseen vaikka muutama muukin samaa harrastaa. Ei se ole pelkästään laitonta vaan noloa, sopimatonta ja epäkohteliasta.

Olen käynyt tämän saman läpi toissa vuosikymmenellä xenon retrofitillä, ja hävettää. Nekin näyttivät seinää päin kuvattuna selvärajaisemmilta kuin originaali halogeeni, ja valotehokin kasvoi(jonkin verran enemmän kuin noilla ledeillä). Toisen hajottua yksi umpio valaisi huomattavan hyvin. Kyllä ne silti vastaantulijoita häikäisivät, tietenkin. Valaistusmittari olisi ehkä ollut kiva, jos olisi osannut siitä mitään päätellä. Ei kuulunut silloin yleissivistykseeni eikä ollut vielä kiinamarkettien nousun ja uhon myötä joka nörtin työkalupakin vakiosisältöä.

Homma selviää koeajolla - selvin päin ja useamman ei ennakkoon mielipidettään päättäneen arvioijan voimin. Kyllä muuten häikii. Tosin en ihmettelisi vaikka häikäisy olisi jo lähtötilanteessa semipaha. Vertailukohdaksi kannattaa tuoda ehjä ja tieliikennekelpoinen auto.

Toisaalta se koekin on aivan turha. Ei sulla ole mitään lisenssiä ajaa tuollaisilla valoilla. Voi tulla pipi jollekin aivan sivulliselle. En yleisesti ole mikään anaalisen tarkan kyttäyksen ja sääntösuomen fani, mutta tällainen perseily aina muistuttaa, minkä takia kehittyneessä yhteiskunnassa tarvitaan sääntöjä ja viranomaisia.
 
Viimeksi muokattu:
Leimasta valokuvio ihan päin itseään läpi. Ihmettelin ja korjasin. Polttimo paikalleen siis.

Nyt ledit ja kuvio mun silmään tarkka. Paljon tarkempi kun euron halogeenissa.

Lamppu myöskin yllättäen häikäsee enemmän mitä tehokkaampi on.

Valokuviota siellä katsastuksessa katsotaan ja kyllä noikin olis saanut melko villiksi.

Ps. Sininen on erittäin haastava väri saada kirkkaaksi
 
Mä nyt kuvasin kiinteillä kameran asetuksilla mitä oli aikasemmin vaadittu.

Ei kelpaa sekään.

Sen sijaan näät sun mielestä huonoista kuvista että paskat on. Ei kiinasta saa mitään jne.

Onko sulla kaikki hyvin?
 
Sen sijaan näät sun mielestä huonoista kuvista että paskat on. Ei kiinasta saa mitään jne.

Onko sulla kaikki hyvin?
Mulla on monia ongelmia. Et kuitenkaan tekisi vaihtokauppoja. Kyllä tää tästä.

Aiheeseen palatakseni laiton valotuning tai "more is muh" sun muu amerikan virittely ei ole mikään uusi idea enkä kärsi sen puolesta enää selkeysharhasta. Muutama muukin on käynyt saman läpi. Kokemus on sitten yhtä tuskallinen muussakin auton laitossa kuin valovirityksissäkin. Kaikenlaista motor uppia ja maasturin korotussarjoja pelkällä kengityksellä myydään miljoonilla joka vuosi, ja lopputulos on aina yhtä paska. Tästä isot pojat varoittavat ja aina käy kauppa. Tai toki aiheessa kuin aiheessa.
Dunning-Kruger.jpg
 
Ajamaan en lähtenyt, asennuskaljojen takia, mutta vaikea uskoa että huono
Mulla on monia ongelmia. Et kuitenkaan tekisi vaihtokauppoja. Kyllä tää tästä.

Aiheeseen palatakseni laiton valotuning tai "more is muh" sun muu amerikan virittely ei ole mikään uusi idea enkä kärsi sen puolesta enää selkeysharhasta. Muutama muukin on käynyt saman läpi. Kokemus on sitten yhtä tuskallinen muussakin auton laitossa kuin valovirityksissäkin. Kaikenlaista motor uppia ja maasturin korotussarjoja pelkällä kengityksellä myydään miljoonilla joka vuosi, ja lopputulos on aina yhtä paska. Tästä isot pojat varoittavat ja aina käy kauppa. Tai toki aiheessa kuin aiheessa.
Dunning-Kruger.jpg

Moni asia on laiton. Kyse ei tainnut siitä olla.

En sitten tiedä millanen olisi parempi toteutus. Laatu rakenteessa voittaa mennen tullen ne THE halogeenit. Tarkempi kuviokin. Nyt kiinnostaa että kestääkö nuo.

Onko toivotaan autossa kalliit ledit ostettu ja niillä ei näe?
 
Tässä on nyt vissiin ajettu siihen miinaan, että kuvio tulkitaan loistavaksi kun seinässä näkyy yksi terävä raja.

Tämähän ei vielä kerro mitään siitä, paljonko sitä hajavaloa eksyy sen terävän rajan yläpuolelle eli vastaantulijoiden silmiin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 475
Viestejä
4 497 789
Jäsenet
74 213
Uusin jäsen
Naxu20

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom