Hyvät ja huonot varaosamerkit (lista viestissä #1)

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 356
ELi alle 30 %:in säästö. Jos japanparts maksaisi 50e tai alle voisin ehkä harkita, mutta tässä tilanteessa ehdottomasti skf.

Fag on toinen laatumerkki on usein fageja saa skf:ää halvemmalla - ei toki aina.
 
Liittynyt
17.01.2017
Viestejä
754
Joo no täytyy se varmaan fag tarkistella vielä.


Edit. eipätarttee fag laakeria 272€:rofl:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
114
Minkä merkkisiä raitisilmasuodattimia ootte autoihinne laittaneet? Mann-filter vaikuttaisi olevan arvokkaimmasta päästä, jos hinta/laatu tässä suhteessa yhtään kulkee käsikädessä niin vois kuvitella sen olevan hyvä...???
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.01.2017
Viestejä
754
Japanpartsia tullut omiin Toyotiin laitettua 2x vuodessa tulee vaihdettua...
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
2 507
Itse olen mann-filteriä käyttänyt suodatintarpeisiin. Raittarit ovat kalleimpia, muita suodattimia saakin alle kympin kappale (virosta).
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 318
Skf ollut luottolistalla tääläkin ennen, mutta Saabiin tilasin kys. merkkisen vesipumpun niin eka kappale oli laakereiltaan valmis jo ekalla startilla. Toinen pumppu pelannut ongelmitta jonkun reilu 5tkm nyt.

Liekö vain huonoa tuuria vai onko laatu laskenut ko. puljussa vuosien saatossa. Tai sitten vesipumppu tehty täysin eri tavarasta kuin pyöränlaakeri, jotka ainakin meillä on kestäneet.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 826
Ei oo tullu vielä vastaan oikeasti huonoja raitisilmasuodattimia, vaikka ~halvimmalla menty.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
149
Ei oo tullu vielä vastaan oikeasti huonoja raitisilmasuodattimia, vaikka ~halvimmalla menty.
Jokin JC Premium ei sitten sopinut kakkoskoppaisen Mondeon koteloon, en muista missä tuli vastaan tai kuka oli hommannut, mutta aivan susipaska viritelmä, koska ko. autossa suoraa suodatinta on tarkoitus taivuttaa n. 30 astetta kurville niistä suodattimeen tehdyistä halkioista. No, halpissuodattimissa ei sellaisia ollut, meni ryttyyn, irvisti joka nurkasta ja pomppasi aina toisesta reunasta ulos, kunnes modifioi rankasti. Oikeasti huono kun ei ollut edes määrämitoissaan.

Wix ja Filtron on ihan ok halpiksista, Filtron on Mann Hummelin omistama merkki nykyisin, Puolassa kasattuja suodattimia. Sofimat (aka Framit) ja JC Premiumit jättäisin ainakin kauppaan, loput riippuu ihan sitten mallikohtaisesti onko jokin sutta vai ei.. Vähän kalleimmasta Bosch, Mann, Febi/Swag/BluePrint on kanssa suositeltavia vaihtoehtoja.

Skf ollut luottolistalla tääläkin ennen, mutta Saabiin tilasin kys. merkkisen vesipumpun niin eka kappale oli laakereiltaan valmis jo ekalla startilla. Toinen pumppu pelannut ongelmitta jonkun reilu 5tkm nyt.

Liekö vain huonoa tuuria vai onko laatu laskenut ko. puljussa vuosien saatossa. Tai sitten vesipumppu tehty täysin eri tavarasta kuin pyöränlaakeri, jotka ainakin meillä on kestäneet.
SKF:n paketeissa lukee nykyisin hienosti "Manufactured by SKF or by trusted partner.." etc, Kiinassa ja Intiassa kymmeniä tehtaita ja kymmeniätuhansia työntekijöitä, outsourcea osa tuotannosta ja itsellä porsi kahdet etupyöränlaakerit alle 6kk/12kk - sain kyllä takuuseen uudet tilalle, mutta luotto laskee nopsaan. Hihnat on vielä ihan hyviä, mutta laatua pitää jo oikeasti tarkkailla..

Ja kuten täällä todettua, on myös raskaasti piratisoitu osa, mutta omat tuli Sparetosta (johon takuuvaihtokin kävi suht kivuttomasti), joten ihan heti en piraattiin usko näiden suhteen.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 356
Itsekin tuli joskus asennettua skf:n iskareiden kääntölaakerit. Paketit oli sinetöidyt skf:n paketit, mutta itse laakereissa ei ollut mitään valmistajaan viittaavaa merkintää.

Näinhän se on. Ei laatumerkitkään itse jokaista erikoisosaa (eli juuri näitä autojen laakereita) itse valmista, vaan valmistuttavat muilla tai sitten ostavat suoraan muilta ja laittavat omaan laatikkoonsa. Välissä saattaa tapahtua laatumerkin itsensä suorittamaa laadunvalvontaa. Joka tapauksessa laatumerkkien laakereita voi ostaa hyvillä mielin, sillä kuran myyminen omalla nimellä voisi olla tuhoisaa brändille.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 318
Itsekin tuli joskus asennettua skf:n iskareiden kääntölaakerit. Paketit oli sinetöidyt skf:n paketit, mutta itse laakereissa ei ollut mitään valmistajaan viittaavaa merkintää.

Näinhän se on. Ei laatumerkitkään itse jokaista erikoisosaa (eli juuri näitä autojen laakereita) itse valmista, vaan valmistuttavat muilla tai sitten ostavat suoraan muilta ja laittavat omaan laatikkoonsa. Välissä saattaa tapahtua laatumerkin itsensä suorittamaa laadunvalvontaa. Joka tapauksessa laatumerkkien laakereita voi ostaa hyvillä mielin, sillä kuran myyminen omalla nimellä voisi olla tuhoisaa brändille.
No pitäisi kanssa iskarien kääntöromut uusia etupäärempassa.

Pitääkin miettiä uudelleen mitä sinne pistää, ainakin jos skf on hinnalla pilattu.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 826
GMB vesipumpun siipipyörä on tosi rimpulan näköinen vrt parempi merkki (Dolz). Mahtaakohan yhtä hyvin pumpata tuollaisilla välyksillä ym...

Täällä joku kirjoitti jotenkin että SKF:n paketissa olisi tullut juuri tuo GMB. Vähän huono homma jos näin on.

Hienosäädän vähän listaa.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
539
Uskaltaako GK:n vesipumppu + jakohihnasarjaa tilata? Passatin (1.8T, AEB) jakohihnan vaihto lähestyy, ja GK oli Autodocin ainut vaihtoehto. :confused:

Voisihan tuon myös Motonetistä käydä hakemassa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 826
Miksi tilata autodocilta kun on iparts, ak24, varaosa24, nimark... eikö muka noista löydy järkevämpiä merkkejä?
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
539
Ja mikäli ite ymmärsin oikein ni ton ikäisessä passatissa on vesipumppu moniurahihnalla, joten se ei tuu jakohihnasarjan mukana ollenkaan. Ku ei ollu puhetta et mikä passatti kyseessä...
Vm 98 ja sedan kyseessä. Pitääpä selvitellä heti kun on aikaa, kiitos. :tup:
 
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
3 545
Motonetistä tilaamalla saa ihan arvalla veikata, että mitä sieltä tulee...
Nettiakupassa edes mahdollisuus valita suoraan mitähaluaa.
Useamman kerran olen Motonetista saanut itse valita minkä merkkinen tuote tilataan..samoin on onnistunut tilata muuta kun hyllystä löytynyt ei ole kelvannut. Lähimmässä liikkessä on varaosamyyjät tulleet sen verran tutuiksi että se varmaan auttaa asiaa.

Tietty jos jarrulevyistä on tarjolla Oe-laatua (eli bremboa) ja tarviketta niin eivät tilaa tarvikkeen hinnalla mitään huippulaatuista.

Esim pyöränlaakereissa on oe:na skf:ää tai fag:ia, oma luottoasentaja luottaa enemmän fag:iin joten sitä olen saanut myymäläään tilaamalla vaikka hyllyssä olisi samaa laakeria skf:nä.
 

Shikanjyo

#low&slow
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 347
Useamman kerran olen Motonetista saanut itse valita minkä merkkinen tuote tilataan..samoin on onnistunut tilata muuta kun hyllystä löytynyt ei ole kelvannut. Lähimmässä liikkessä on varaosamyyjät tulleet sen verran tutuiksi että se varmaan auttaa asiaa.

Tietty jos jarrulevyistä on tarjolla Oe-laatua (eli bremboa) ja tarviketta niin eivät tilaa tarvikkeen hinnalla mitään huippulaatuista.

Esim pyöränlaakereissa on oe:na skf:ää tai fag:ia, oma luottoasentaja luottaa enemmän fag:iin joten sitä olen saanut myymäläään tilaamalla vaikka hyllyssä olisi samaa laakeria skf:nä.
Kyllä ne kaikille tilaavat "ohimyyntinä" eri merkkiä. Et ole VIP. Riippuu ihan että mitä toimittajalla on.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 826
Kokemuksia BTA -merkkisistä laakereista? Ilmeisesti japanissa valmistettuja?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 055
Esim pyöränlaakereissa on oe:na skf:ää tai fag:ia, oma luottoasentaja luottaa enemmän fag:iin joten sitä olen saanut myymäläään tilaamalla vaikka hyllyssä olisi samaa laakeria skf:nä.
Viimeksi kun Volvoon ostin FAG:n pyöränlaakerin niin vain paketti oli FAG. Laakerissa luki SKF, made in Italy. Nyt meni Mersuun Meylen laakeri, toivotaan että kestää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
69
Huomasin tuolla listalla M-Filterin olevan hyvien joukossa. Diesel-suodatin erääseen siirtopumputtomaan vehkeeseen oli vääränlainen, puuttui takaiskuventtiili. Valmistajan mielestä ihan speksien mukainen suodatin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 356
Viimeksi kun Volvoon ostin FAG:n pyöränlaakerin niin vain paketti oli FAG. Laakerissa luki SKF, made in Italy. Nyt meni Mersuun Meylen laakeri, toivotaan että kestää.
Niin kuin sanottua, ei suuret laakerivalmistajatkaan jokaista laakeria itse valmista. Silti jos ostat fagin tai skf:n pakkaamaan laakerin, voit olla varma, että saat laatutuotteen.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
106
Toyotaan tuli FAG etulaakeri ja oli made in china

Toivottavasti kestää kauemmin kun SKF made in korea laakeri mikä hajosi parissa viikossa
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
149
Kokemuksia BTA -merkkisistä laakereista? Ilmeisesti japanissa valmistettuja?
Ömm.. Mistäs näin päättelit? Puolalainen firma kyseessä kuitenkin ja halpistuotantoa, joten aika vahvasti sotisi Japanilaisia laakereita vastaan jo hintansakkin puolesta.


Huomasin tuolla listalla M-Filterin olevan hyvien joukossa. Diesel-suodatin erääseen siirtopumputtomaan vehkeeseen oli vääränlainen, puuttui takaiskuventtiili. Valmistajan mielestä ihan speksien mukainen suodatin.
M-Filter (Suomi) vai MFilter (Liettua)? Suomalainen on niin marketbulkfiltterit, että en nyt oikeasti osaa sanoa kuuluuko mihinkä joukkoon. Molempien ilmansuodattimet ja RISsit ihan koteloon sopivia ja peruslaatuisia (puhdistustehosta, materiaalin laadusta, yms. ei sitten voi sanoa mitään), PA-suodattimista ja öljynsuodattimista ei kokemusta..

Niin kuin sanottua, ei suuret laakerivalmistajatkaan jokaista laakeria itse valmista. Silti jos ostat fagin tai skf:n pakkaamaan laakerin, voit olla varma, että saat laatutuotteen.
Tätä laatutuote - argumenttia alan epäilemään jo vahvasti SKF:n suhteen, vähän kuten Gatesin hihnat ja sarjat, alkaa tulemaan yllättävän paljon paskaa kokemusta osista kun netistä selailee (plus omat kokemukset päälle..)
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 826
Ainakin BTA venttiilikopan tiiviste oli ihan kelvollisen oloinen tuote...
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 864
BTA takanavat vaihdoin joskus 10 tkm sitten eikä ainakaan vielä oo ollu mitää sanomista.
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
2 023
Ehkä vähän väärä paikka kysellä, mutta onko Strongflexin puslista mitään pidempiaikaisia kokemuksia, mietteitä, haukkuja, kehuja?
 
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
3 545
Toyotaan tuli FAG etulaakeri ja oli made in china

Toivottavasti kestää kauemmin kun SKF made in korea laakeri mikä hajosi parissa viikossa
Mulla oli omassa Corolla Versossa melkoiset ongelmat etulaakerien kanssa.. ensin tarvike n. 6kk ja rikki, tän jälkeen vaihdoin takuuseen HL:n laakerin. Paketin sisällä oli Toyotan orkkis-laakeri. Melkein päivälleen sama asia. Uudestaan tarvike alle ja auto vaihtoon. Koskaan ei korjaamokaan pystynyt selvittämään syytä hajoamiseen (vaihdettu eri korjaamoilla ja molemmat pitkän linjan ammattilaisia).
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 826
Klokkerholmin jarrukilvissä ei ollut OLLENKAAN maalia päällä. Pelkkä ohut sähkösinkitys.

Ei ole kyllä tuollaisia vastaan tullut ennen. Pakkohan noihin on joku maali vetää päälle..
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 826
Ehkä vähän väärä paikka kysellä, mutta onko Strongflexin puslista mitään pidempiaikaisia kokemuksia, mietteitä, haukkuja, kehuja?
Skoodan tukivarsiin laitoinkaksiosaiset strongflexit. Sinänsä ihmetytti se, että ne ei toimi samalla tavalla kuin alkuperäiset, vaan tukivarret pääsee vapaasti liikkumaan ylös/alas suunnassa. Niihin oli kyllä tehty karhennus kahden osan väliin lisäämään kitkaa, mutta ei se toimi...

OEM-kumipuslissa se kumi joustaa tukivarren liikkeen verran, ja yrittää pitää tukivarren siinä asennossa mihin pusla on kiristetty. En sit tiedä onko tolla isoa merkitystä, hyvältä ajaa tuntuu ainakin.
 
Liittynyt
17.01.2017
Viestejä
754
Sanotaan vielä Toyota avensiksen klokkerholmin kilvistä kun tuli askarrettua, tarvike kilvistä uupui tuo käsijarrukenkien pidike tappi mikälie. Alkuperäiseen hitsattu ja isolla pultilla läpi olka-akselin.

IMG_20190426_174042_02.jpg
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 826
Mapco termostaattikotelo oli vähän alkuperäistä jopa parempi, nimittäin lisätty pieni lämpösuojakäikäle reunaan estämään pakosarjasta tulevan lämmön suoraan koteloa päin.

Mukana tuli termostaatti ja lämpöanturi, lämpöä tuntui tulevan kuin helvetin porteilta ja lämpöanturi vaikutti olevan tarkka.

Ei moittimista siis ainakaan vielä.

Vuodot tuolta osin hävisi, samalla löytyi sellanen vika että uudehko Topran paisuntasäiliö vuotaa!
 

vnslkd

Tukijäsen
Liittynyt
06.12.2016
Viestejä
14
Skoodan tukivarsiin laitoinkaksiosaiset strongflexit. Sinänsä ihmetytti se, että ne ei toimi samalla tavalla kuin alkuperäiset, vaan tukivarret pääsee vapaasti liikkumaan ylös/alas suunnassa. Niihin oli kyllä tehty karhennus kahden osan väliin lisäämään kitkaa, mutta ei se toimi...

OEM-kumipuslissa se kumi joustaa tukivarren liikkeen verran, ja yrittää pitää tukivarren siinä asennossa mihin pusla on kiristetty. En sit tiedä onko tolla isoa merkitystä, hyvältä ajaa tuntuu ainakin.
PU-puslien toiminta poikkeaa hieman alkuperäisistä kumipuslista. Sisäholkki kiertyy suhteessa puslaan. Se sisäpuolen pyällys/karhennus ei ole lisäämässä kitkaa vaan auttamassa rasvan pysymistä. Muistithan laittaa mukana tulleen rasvan puslan ja sisäholkin väliin?

Itsellä keulan alatukivarsissa ja edessä ja takana kallistuksenvakaajien koripuslina nämä strongflexit punaiset olleet nyt puolisen vuotta, aika näyttää miten pelaavat. Mutta ainakaan vielä ei oo pahaa sanottavaa.
 
Liittynyt
03.05.2017
Viestejä
184
Ridex takimmaisen vakaakan koiranluu. Volvo V70 MK2

Kesti 40tkm. Hinta oli autodocilla vajaa 7€ aikanaan.
Kesto hintaan nähden hyvä, mutta pituus eroja noissa on.

Saman merkkiset jarrulevyt kannattaa heittää kyllä suoraan roskiin.

Edit: Ridexin jarrupalat on ollu ihan ok, vaikka onkin halpoja.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
2 023
PU-puslien toiminta poikkeaa hieman alkuperäisistä kumipuslista. Sisäholkki kiertyy suhteessa puslaan. Se sisäpuolen pyällys/karhennus ei ole lisäämässä kitkaa vaan auttamassa rasvan pysymistä. Muistithan laittaa mukana tulleen rasvan puslan ja sisäholkin väliin?

Itsellä keulan alatukivarsissa ja edessä ja takana kallistuksenvakaajien koripuslina nämä strongflexit punaiset olleet nyt puolisen vuotta, aika näyttää miten pelaavat. Mutta ainakaan vielä ei oo pahaa sanottavaa.
Tuleekos noissa mukana asennusohjeita? Sinne puslan ja tukivarren väliin kai ruikataan myös vähän liukkaria? Entä asennus, pusla ensin tunkilla paikalle ja sen jälkeen sisäholkki (myös prässillä?)


Itse tilasin setin keltaisia 3BG nelikkopassatin takapään varsille sekä takadifferentiaalin ripustuksille.
 

vnslkd

Tukijäsen
Liittynyt
06.12.2016
Viestejä
14
Tuleekos noissa mukana asennusohjeita? Sinne puslan ja tukivarren väliin kai ruikataan myös vähän liukkaria? Entä asennus, pusla ensin tunkilla paikalle ja sen jälkeen sisäholkki (myös prässillä?)


Itse tilasin setin keltaisia 3BG nelikkopassatin takapään varsille sekä takadifferentiaalin ripustuksille.
Mukana tulleet ohjeet oli muistaakseni aika seikkaperäisesti, powerflexin sivuilta löytyy paremmin infoa ja videotakin asentamisesta: Powerflex - Performance Polyurethane Bushes

Tukivarren ja puslan väliin riittää asennettaessa vaikkapa saippua/fairyvesi liukasteeksi. Asennusrasvaa siihen väliin ei kannata laittaa, ajatuksena olisi että pusla ei turhaan pyörisi tukivarressa. Kun pusla on painettu tukivarteen, sitten mukana tulevaa rasvaa puslan sisään ja holkin puristus paikalleen. Ite hieroin myös hieman rasvaa puslan päätyihin. PU-puslat on helpot asentaa, usein riittää ruuvipenkki puristeluun. Enemmän työtä vanhojen irroittelussa.
 

Shikanjyo

#low&slow
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 347
Taas vaihettu kierros Vaicon levyjä ja paloja, kaikki jees.
Mapcon bensansuodatin oli ainakin oikeanlainen ja auto vielä toimikin sen jälkeen :D
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
2 023
Mukana tulleet ohjeet oli muistaakseni aika seikkaperäisesti, powerflexin sivuilta löytyy paremmin infoa ja videotakin asentamisesta: Powerflex - Performance Polyurethane Bushes

Tukivarren ja puslan väliin riittää asennettaessa vaikkapa saippua/fairyvesi liukasteeksi. Asennusrasvaa siihen väliin ei kannata laittaa, ajatuksena olisi että pusla ei turhaan pyörisi tukivarressa. Kun pusla on painettu tukivarteen, sitten mukana tulevaa rasvaa puslan sisään ja holkin puristus paikalleen. Ite hieroin myös hieman rasvaa puslan päätyihin. PU-puslat on helpot asentaa, usein riittää ruuvipenkki puristeluun. Enemmän työtä vanhojen irroittelussa.
Ok, yhden tai kaksi voisi vedelläkin itse ähkien mutta kun noita on se 30 kappaletta..

Liekö eroa Powerflex / Strongflex, molemmat käsittääkseni Puolalaisia firmoja?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
366
@jultsu , mistä/minkälaisia apurungon puslia olet ostanut? Itselläni olisi tarvetta uusia yhteen nelikkoon taka-apurungon puslat ja toiseen etuvetoiseen eteen samalla kun vie apurungon hiekkapuhallukseen/maalaukseen.
 

vnslkd

Tukijäsen
Liittynyt
06.12.2016
Viestejä
14
Ok, yhden tai kaksi voisi vedelläkin itse ähkien mutta kun noita on se 30 kappaletta..

Liekö eroa Powerflex / Strongflex, molemmat käsittääkseni Puolalaisia firmoja?
Strongflex ainakin Puolasta, Powerflex mahtaa olla Brittiläinen. Mutulla heitettynä Powerflexit varmaan parempia, hinta niissä on ainakin reilusti kovempi :cigar2:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 814
"Racing" uretaanit apuringon puslina tekee sitten helposti sen että kaikki renkaiden ja voimansiirron jyrinät tulee kovempaa sisälle. Tuli itse etuveto audilla tämä kokeiltua. Ei tarvi kokeilla uusiksi.
 
Liittynyt
10.01.2018
Viestejä
212
Tuosta Magneti Marellista sen verran, että se on ihan alkuperäisosavalmistaja. Monissa autoissa on osia joissa lukee Magneti Marelli jo tehtaalta ja myös alkuperäinen merkkitiskiltä tilattu varaosa tulee välillä tuon leiman alaisena.
Silti ne huonoja ovat, ei siinä. Yleensä ollut hieman erilaisia ja ei niin pitkäikäisiä ratkaisuja missä osissa on tullut merkki vastaan.

"Racing" uretaanit apuringon puslina tekee sitten helposti sen että kaikki renkaiden ja voimansiirron jyrinät tulee kovempaa sisälle. Tuli itse etuveto audilla tämä kokeiltua. Ei tarvi kokeilla uusiksi.
Kisauretaanit on tarkoituksella todella jäykät, kun puslia pitää joissain sarjoissa käyttää niin niistä tehdään sitten mahdollisimman jäykät kun ajomukavuudella ei ole väliä. Uretaanipuslia yleensä myydään ainakin kahta eri jäykkyyttä, aina kannattaa ottaa ne pehmeämmät, niissä ei mielestäni ole ollut havaittavaa eroa alkuperäisiin kumipusliin verrattuna.
Seuraava askel tuosta kisapuslasta on sitten alumiinipusla ja siitä sitten uniball nivel. Mutta pehmeä uretaani mielestäni vastaa uutta kumipuslaa (vanha kumipusla on sitten toki asia erikseen).
Joskus tuli myös kokeiltua apurunkoa pehmeillä puslilla ja tukivarsia jäykillä puslilla, hyvä oli ajaa ja melua tai tärinöitä en isommin havainnut. Mutta persdynolla vain mitattu, että ei ole mittausdataa esittää.
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
2 023
@jultsu , mistä/minkälaisia apurungon puslia olet ostanut? Itselläni olisi tarvetta uusia yhteen nelikkoon taka-apurungon puslat ja toiseen etuvetoiseen eteen samalla kun vie apurungon hiekkapuhallukseen/maalaukseen.
www.strongflex.eu -sivustolta tilasin tosiaan 3BG nelikkopassattiin täydellisen takapään puslasarjan keltaisina RACING malleina + takadiffille kolmet tukipuslat, nekin keltaisina. Maksoivat yhteensä 300 euroa. Powerflex ei myynyt jostain kumman syystä näihin nelikkomalleihin takapäähän mitään. Apurungon "pää"pusliksi laitan ihan vakiot uudet Lemförderin kumit.

Multa oli siis räjähtänyt tuo taka-apurunko kahtia tuossa viime viikolla ja sen vuoksi tuli tämmöinen pikku projekti eteen. Uuden rungonkin ehdin jo metsästämään ja toivon mukaan kestää ehjänä tuon auton lopun elinajan.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 826
Mä voisin kuvitella että peruspuslat ois jees jos niitä ehostais jollain karvan verran jämäkemmiksi, mutta ei koviks.
Yks keino on täyttää "ilmatilat" sikaflexillä ja kumiletkusta leikatuilla käikäleillä (jäykisteeksi/tukirakenteeksi sikaflexin sisään)
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
149
Tuulilasiliima, mieluiten sellainen mikä on PU-liima ja ei sisällä isosyanaattia, noillahan niitä puslia ja moottorinkannakkeita on täytelty tuolla rapakon toisella puolella, kuulemma toimii hyvin jos puslassa on kolo mitä täytellä.

Tuli laitettua TRW:n jarrupalat tuossa autoon taakse ja ihmettelin, kun ei paloissa ollut ns. loivennettuja reunoja, mitä yleensä kaikissa tähän mennessä on ollut, eli tälläisiä:



Riskihän on mitättömän pieni, että alkaisi kantamaan jostain reunasta tai ei ottaisi hyvää kontaktia ja voisin epäillä että aivan pientä ääntäkin pitävät. Näkee sitten miten kuluu ja syö levyjä ajan kuluessa..

PS. Muilla ollut sellaista tuntumaa, että EBC Green Stuffit tekisi polkimesta todella pehmeän ja tunnottoman oloisen?

PPS. Oliko TeknoR ihan mekaanikko, omistatko korjaamon vai mistä noin paljon osia menee kätösten läpi eri autoihin?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 826
PPS. Oliko TeknoR ihan mekaanikko, omistatko korjaamon vai mistä noin paljon osia menee kätösten läpi eri autoihin?
Juu, autoja tulee hankittua rikkinäisenä ja myytyä ehjänä. Sen lisäks omat harrasterassaukset siihen päälle.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 826
Denckermann raitisilmasuodattimet:
Ainakin parempi kuin JC Premium, koska em. merkissä ei ollut kunnollista tiivistettä reunassa, ja Denckermann oli pakattu ilmatiiviisti joka on tärkeää kun kyseessä aktiivihiilisuodatin. Ohjeita ei kummassakaan tule mukana, mutta onneksi on google ja youtube. Eli tuo merkki saa kyllä suosituksen koska hinta on niin edullinen.

Denso raitisilmasuodattimessa tulee kuvalliset ohjeet mukana, vaikka kuuluu "halpiskategoriaan" kun ostaa suodattimen muualta kuin marmorilta (yksi mahdollinen OEM-valmistaja). Valmistettu Puolassa.

Triclo paisuntasäiliö näytti muuten samalta kuin Topran, paitsi että alapuolella Triclon logo.


 
Viimeksi muokattu:

vnslkd

Tukijäsen
Liittynyt
06.12.2016
Viestejä
14
SKF vetoakseli (VKJC 7515)

Lueskelin aikaisemmin internetistä kauhutarinoita Subarun ja aftermarket vetoakseleiden yhteensopivuudesta. Kuulemma herkästi muulla kuin alkuperäisillä vetoakseleilla alkaa ilmenemään voimansiirron värinöitä, kun seisotaan paikallaan vaihde päällä jarrua vasten. No, vaihtelin Subaruun eilettäin SKF:n vetoakselin, akseli ulkoisilta mitoiltaan ok ja vaikutti muutenkin ulkoisesti ihan hyvältä. Auto nippuun ja ajelulle, paikallaan vaihde päällä jarrua vasten seisoessa huomattavat voimansiirron värinät korissa. Heti kun jarrun löysää, kaikki ok ja kaikki ok myös kun laittaa vaihteen N:lle tai P:lle auton ollessa paikallaan. Vaihdella vanhaan akseliin uudet suojakumit ja laittaa takaisin paikalleen. Liekö ilmiön syynä akselin boorien valmistustoleranssit tai muuta vastaavaa?

Eli SKF:n vetoakselia ei voi Subaruun suositella, ainakaan jos on herkkä ylimääräisille värinöille. Muuten akseli vaikutti kuitenkin olevan mitoissaan ja varmaan kohtalaisen hyvin valmistettu.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 051
Viestejä
4 193 638
Jäsenet
70 841
Uusin jäsen
wpentti

Hinta.fi

Ylös Bottom