Hyvät ja huonot varaosamerkit (lista viestissä #1)

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 828
Ois aikomus vaihtaa Astraan eteen uudet jarrulevyt ja palat ennen talvea. Kattelin Ebaystä, ni sieltä niitä saa 50-70 € hintaan koko setin, mutta vähän tietty mietityttää, että tilaisko ihan vaan kuin sika säkissä niitä vai kattoisko ja tutkisko vähän tarkemmin, ettei sieltä mitään LPR:ää tule ? Muutamassa ilmoituksessa saksassa näkyi kuvassa merkkinä Zimmermann ja briteistä sais TRW:n settejä. TRW pitäis olla ainakin se varmin vaihtoehto ehdottomasti.
Jarrulevyissä on pienempi riski saada huonoa tavaraa, koska se on niin yksinkertainen tuote että jopa kiinalainen osaa tehdä toimivan jarrulevyn. Toisaalta, on niitäkin ollut huonolaatuisia, mutta harvemmin...

Palat kannattaa ehdottomasti laittaa esim tuota TRW:tä, tai jotain muuta hyväksi todettua merkkiä. Jos huonot jarrupalat osuu kohdalle, niitä joutuu viilailemaan että mahtuvat paikoilleen, ja lisäksi jarrutuntuma muuttuu vähän enemmän "pahviseksi".
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 828
Victor Reinz ei välttämättä olekaan niin laatumerkki:
http://www.benzworld.org/forums/what/1639007-do-not-use-victor-reinz-aftermarket.html

Tiedä sitten onko ongelma ollut vaan yksittäisissä mersun tm tiivistemalleissa vai mikä on syynä.

Täällä on myös moni sitä mieltä että VR ei ole mikään paras tiivistevalmistaja: Elring or Victor Reinz?

Siitä huolimatta että varmaan monessa autossa on orkkiksena Victor Reinziä. Eipä se tavaton näky ole että esim venttiilikopan tiiviste vuotaa lähes uudessa autossa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
106
Reinzin venttiilikopan tiiviste focukseen oli liian lyhyt ja piti venyttää paikalleen ja kerran senkin jälkeen pullahti pois paikaltaan kesken ajon
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 015
Motorcraft alatukivarret melkosta kuraa. Kestivät alle kaksi vuotta ja 20,1tkm. Molemmilta puolilta alapallonivelet väljät. En tiedä viittiiko enää maksaa "laadusta" preemiota. Toki se "laatu" olisi tasaista...
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 828
Ne on Fordeissa niitattu tukivarsiin. Ei oikein kotikonstein onnistu vaihtaminen. Ihan älytön systeemi. Mikä vika muka on pulteissa ja muttereissa...
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
21
Täältä suositus ATE:n jarruosille. Peruslevytkin ovat pinnoitettuja joten ei ylimääräistä ruostumista, materiaalit huippulaatua ja esim. kitinävaimennukset ovat vakiona integroituna takaosissa, kuten alkuperäisissäkin merkkitiskiltähaettuna eli vain 3M:n tarra pois ja ne on ready-to-go.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
204
Ne on Fordeissa niitattu tukivarsiin. Ei oikein kotikonstein onnistu vaihtaminen. Ihan älytön systeemi. Mikä vika muka on pulteissa ja muttereissa...
Rälläkällä hioo niittien kannat rikki ja lyö niitit irti. Näin itse irroitin niitatun alapallonivelen. Toki kätevämpää olisi jollain dremelillä jos sellainen on.
E: Ja varaosa oli sitten pulteilla ja muttereilla.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 250
Denso Japanilainen laatumerkki. Kyseisen valmistajan osia löytyy varmasti jokaisesta japanilaisesta automerkistä ja varmasti monista muistakin.

Pyyhkijänsulkia en kuitenkaan oman kokemuksen mukaan kyseiseltä merkiltä suosittele ostamaan.

Hommasin tuommoiset Denson hybridisulat ja ei voi kyllä kehua. Eivät ota joka kohdasta kunnolla tuulilasiin kiinni ja siitä johtuen lasiin jää pyyhkimätön kohta. Motonet myy esimerkiksi näitä samoja, mutta omani tilasin autodoc:ilta.
Kyseessä siis tuommoiset http://www.denso-am.com/products/automotive-aftermarket/wiper-blades/wiper-blades/hybrid-wiper-blades/

Tuulilasi jää tuommoiseksi, kun tänään laitetuilla uusilla sulilla lasia pyyhkii.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 864
Vaihdoin Micra k11 RIDEX merkkiset jarrupalat ja levyt, ulkoisesti hyvät ja sopi paikalleen ilman ongelmia = Hyvä
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 010
Denso Japanilainen laatumerkki. Kyseisen valmistajan osia löytyy varmasti jokaisesta japanilaisesta automerkistä ja varmasti monista muistakin.

Pyyhkijänsulkia en kuitenkaan oman kokemuksen mukaan kyseiseltä merkiltä suosittele ostamaan.

Hommasin tuommoiset Denson hybridisulat ja ei voi kyllä kehua. Eivät ota joka kohdasta kunnolla tuulilasiin kiinni ja siitä johtuen lasiin jää pyyhkimätön kohta. Motonet myy esimerkiksi näitä samoja, mutta omani tilasin autodoc:ilta.
Kyseessä siis tuommoiset http://www.denso-am.com/products/automotive-aftermarket/wiper-blades/wiper-blades/hybrid-wiper-blades/

Tuulilasi jää tuommoiseksi, kun tänään laitetuilla uusilla sulilla lasia pyyhkii.
Huomasin ihan saman, ärsytti niin että ostin pikaisesti jotkut varrelliset sulat ja taas pyyhkii hyvin... :vihellys:
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 828
Nuokin ovat varmaan jonku random kiinalaisen pajan valmistamat, ja lätkästy Denso merkki päälle.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 250
Nuokin ovat varmaan jonku random kiinalaisen pajan valmistamat, ja lätkästy Denso merkki päälle.
Japanissa ne paketin mukaan on tehty. Mielestäni niiden ongelma on siinä, että se runko on liian jäykkä eikä muotoudu tarpeeksi lasin muodon mukaan vaikka se runko onkin saranoitu useammastakin kohdasta. Samoja sulkia on myynnissä myös nwb-merkillä ja itse sulkien kumiosissa tuo nwb lukee.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 828
FAI AutoParts venttiilikopan tiiviste:
Itse tiiviste hyvä, mutta toinen päätyihin tulevista silikonipalasista ei oikein istunut. Se jäi käyttämättä siis, ja laitoin vanhan.

Optimal kaasuttimen kumilaippa:
Ikää 1,5v/15tkm ja näyttää tältä. Olemus on lähempänä muovia kuin kumia. Näytti että olisi aavistuksen päässyt vuotamaan keskikohdasta:

 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 828
Tilasin Febi merkkisenä uuden laipan;

Kappas sieltä tuli ilmeisesti VAG Original teileä (osanumero kyljessä). En yllättynyt, vaan tätä toivoinkin.

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 828
RAY:n valmistamat pakoputkistot, ei ainakaan saa minun luottoa.

Ilmeisesti Simons -merkkiset putket tulevat myös tuolta.

Jollain ne pitäisi kai käsitellä ennen autoon asennusta että kestäisi vähän pidempään mitä itellä tuo Typ89 audiin hankittu 2,5" putkisto.

Perus kertakäyttökamaa... :/

'

Kannattaa ostaa rosteriputkea autoihin, jos vaan on tarjolla järkihintaan.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 828
Jep, sitä, tai jotain vastaavaa varmaan kannattaa hölvätä ihan kunnolla joka paikkaan. Ite laitatin putkiston korjaamolla niin tokihan asia sitten unohtui ja jäi tekemättä. Periaatteessahan nuo putket on kyllä sinkittyjä putkia, mutta lienee niin ohut (sähkö)sinkitys ettei se tosiaankaan riitä.

 

Superi

Genius Wizard
Yhteistyökumppani
Liittynyt
13.05.2017
Viestejä
376
Onko kokemuksia tai suosituksia mitä tarvikemallin laakereita/tiivistesarjoja kannattaa käyttää. Kone tällä hetkellä auki ja pian pitäis tilailla kampuran ja kk laakerit sekä alakerran tiivistesarja ja jahka saan tohon laitokseen kannen niin myös yläkerran tiivistesarja. Autodocilta tuntuu laakereita saavan pääasiassa vaan IPSI merkkisenä joka ei sano sit yhtää mitää mulle.
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
822
Biltemasta hain Volvo 850 T5:een iskareiden ylälaakerit. Kyllä ne nyt 4kk (josta 2kk liikenteessä) ja 2tkm kesti. Nyt 7kk ja 4tkm myöhemmin pitää vitullista narinaa ja pauketta, kun rattia kääntää. Harmi vaan, ettei ole kuittia tallella, olis muuten voinut käydä kyselemässä vähäsen.
 

Superi

Genius Wizard
Yhteistyökumppani
Liittynyt
13.05.2017
Viestejä
376
Aivan, pitänee sit tyytyä kyseleen paikallisilta varaosaliikkeiltä, ois kaikkein helpoinkin varmasti, tosin maksaa taas pikkasen enempi mut pitää hankkiutua vakkariasiakkaiden listaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
171
Nämä kuitattu. Hyvin jämäkkää laatua ja hyvä viimeistely, näitä et kadu.

Lemförder (ylätukivarsi)
Febi-Bilstein (hihnankiristin)
Meyle (koiranluut)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
171
Alko Astrassa ääntämään moniurahihnan kiristimen rulla, kerran jo sen vaihtanu, ni todennäköisesti menee taas vaihtoon, jossei voitelemalla hiljene. Kattelin, et ois tuol Ruvillen rulla kohtuuhintaan, joku 16 €, tekiks sen merkin tuotteilla mitään ? Aikaisempi minkä ostin tais olla just joku Mapco, ni ei ihmekkään et alko temppuilee jo parissa vuodessa.


Edit: Empäs ostakkaan, oli tuol paikas postikulut kympin. Yhes toises mestas ois SKF:n rulla 20 € + 6 € toimituskulut. Sen pitäis olla varma valinta.
Äänen syy voi olla myös itse kiristin (itsellä tämä), jokin hihnapyörä linjalla, jokin apulaitteen laakeri.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 828
Febi Bilstein merkkinen kaasuttimen kumilaippa 2kk jälkeen. Ihmeellisesti kumi lähtenyt turpoamaan ja irronnut..

 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 828
Jotakuin joo. On siellä metallivahvike sisällä, ja se on kuorrutettu kumilla joka suuntaan. Nää on näitä VAG:n viritelmiä. Täytyy varmaan hakea marmorilta varmasti alkuperänen, jos noita vielä löytyy... sellaset todistetusti kestää ainakin muutaman vuoden...
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 015
Taikka sit vaan kuorit tosta ton päälipuolen kumin pois ja teet siihen tiivistepaperista tiivisteen. Biltemasta ainakin saa semmosta bakeliittiseosta olevaa tiivistepaperia, kaveriks tiivistesilikonia sit, ni hyvä tulee. Eihän toi runko itsessään miksikään pitäis mennä, mikäli on kiinteää metallia vaan.

Tiiviste - Biltema
Jos toi tiivistekumi on ruvennut hapertumaan niin eiköhän koko kumikurkku ole pian entinen. Siinä on luultavasti kaksi metallilappaa joiden välissä joustava kumikurkku.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 828
70 EUR hintasen Pierburg -merkkisen osan laitoin ja se oli vielä parempilaatuinen. Edellisessä parin kympin Febi Bilsteinissä se kumirengas ei meinannut pysyä paikoillaan urassa, kun tässä uudessa se istuu kuin nenä päässä. En laittanut mitään tiivistemassoja väliin, vaan kiristin ristiin n. 15nm. Ainakin toistaiseksi on täysin vuodoton.

Joo tietysti ois voinu vaikka mitä kehitellä siihen väliin, mutta onko sen arvoista, kun auton pitää joka päivä toimia, ja pienikin vuoto tekee sen jo ihan mahdottomaksi ajaa (ainakin kylmänä matalilla kierroksilla sammuu tai nykii). Lambdaton auto kun ei kauheasti korjaile seosta paremmaksi, jos vetää laihalle vuodon takia.

Voikohan E10 bensan tankkaus tai masinolin käyttö aiheuttaa tuon kumilaipan ennenaikaisen rikkoutumisen...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 828
Niinno mutta en ole sitä tankannut kuin ehkä kerran 2 vuoteen. Ja muutaman pullon jäänestoja olen laittanut...
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 828
Klarius -merkkinen katalysaattori. Valmistettu Iso-Britanniassa. Ei moitteensijaa. Hyvännäköistä hitsaussaumaa ym.

Ebaystä 155€ kotiin tuotuna. Motonetistä vastaava 379€

Tuli valittua malli missä ei ole äänenvaimenninta samassa, niin helpottui asennus kun ei tarvii yhdellä kädellä kannatella 8kg sijaan varmaan 20kg pönttöä, ja samalla toisella kädellä yrittää muljauttaa klemmaria huulille pakosarjan päässä.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 250
On se kyllä ainakin omassa hondassa aika vaikeaksi tehty, että sen väärin saisi laitettua, kun se on juuri mitoitettu sen paikan kokoiseksi ja istuu sinne tiukasti, kun on oikein.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 828
Yleensä ne sopii kyllä ihan tiukasti paikoilleen, mutta itelle on tullu vastaan ainakin pari paikoilleen huonosti sopivaa suodatinta, jotka jäi helposti sitten reunastaan vuotamaan jos sen laput silmillä tai joku kädetön olisi laittanut paikoilleen, eli tarkkana piti olla asennuksen kanssa.

En kyllä silti ihan täysin suodatinta syyttäisi, jos ajelee 100tkm väärin asennetun suodattimen kanssa, on siinä peiliinkin katsottava...
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 250
Joo ei todellakaan, kyl neki periaatteessa vuosittain/jokatoinen vuosi olisi syytä vaihtaa. Mut mikä olisi sitten semmoi varma laatumerkki näissäkin, missä olisi myös hinta kohtuullinen ?
Tuo mahlehan ymmärtääkseni valmistaa ihan automerkeille niiden omalla merkillä myytäviä eli pitäisi olla kyllä laadukas enkä lähtisi yhden videon perusteella huonoksi sanomaan.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 828
Se on vaan toinen juttu että valmistaako Mahle suodattimia, vai onko alihankintana. Tuo tiiviste on kyllä varsin epämääräinen esitys tuossa.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 250
Se on vaan toinen juttu että valmistaako Mahle suodattimia, vai onko alihankintana. Tuo tiiviste on kyllä varsin epämääräinen esitys tuossa.
Onko se tiiviste sitten jo alun perin ollut tuollainen? Luulisi asennettaessa huomion siihen kiinnittyvän jos se ihan lörppö on ja miten juuri tuolle on voinut osua kahden eri merkin vastaavat tapaukset.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 250
Zimmermann jarrulevyt/palat. Vastaavat alkuperäislaatua eikä mitään huomioitavaa eroa ole autonvalmistajan alkuperäisosiin.
BMW ainakin käyttää tämän valmistajan jarrulevyjä/paloja ihan alkuperäisinä osinaan omilla leimoillaan.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
1 441
Kuinkahan hyvin valmistajien varaosalaatu säilyy? Ostin 2 v. sitten auton alkuperäisen Boschin virranjakajan kannen. Nyt kun katsoin sitä, siinä on jotain pikku murusia irronnut sisäpuolelta sieltä täältä, sekä railoja, syöpymiä, ja varmaan läpi asti reikä. En muista oliko ne viat alunperin siinä.
Entisessä on muovin laatu kumimaisempi ja notkeampi, eikä siinä ole muuta vikaa paitsi kuluneet navat.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
1 441
Pitää vielä korjata mitä sanoin virranjakajan kannen materiaalista, eihän ne varmaan mitään muovia ole vaan jotain keramiikkaa tms. Uudemmasta Boschista puuttuu kiiltävä pinnoite joka on vanhassa. Ilmeisesti karsittu vähän kustannuksissä.:facepalm:
Olisikohan Beru esim. yhtään parempi?
 

BHN

Liittynyt
27.09.2017
Viestejä
242
Stark Raidetangon päät kesti alle vuoden. Tosin ajoin n.50tkm.
Tiesin niiden olevan paskaa, mutta en voinut vastustaa 9e kpl hintaa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 828
Pitää vielä korjata mitä sanoin virranjakajan kannen materiaalista, eihän ne varmaan mitään muovia ole vaan jotain keramiikkaa tms. Uudemmasta Boschista puuttuu kiiltävä pinnoite joka on vanhassa. Ilmeisesti karsittu vähän kustannuksissä.:facepalm:
Olisikohan Beru esim. yhtään parempi?
Beru on hyvä.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 828
Kokemuksia sellasesta merkistä kuin Professional Parts Sweden? Tuntuu löytyvän vähän kaikkea. Ilmeisesti jotain made in chinaa hinnasta päätellen.

Tuli nyt laitettua koiranluut sen merkkisenä, sekä lambda-anturit odottaa asennusta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
427
Kokemuksia sellasesta merkistä kuin Professional Parts Sweden? Tuntuu löytyvän vähän kaikkea. Ilmeisesti jotain made in chinaa hinnasta päätellen.

Tuli nyt laitettua koiranluut sen merkkisenä, sekä lambda-anturit odottaa asennusta.
Antureissa henkilökohtaisesti suosin merkkituotteita, noi halpikset kun ei kauhean luotettavia ole.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 250
Kokemuksia sellasesta merkistä kuin Professional Parts Sweden? Tuntuu löytyvän vähän kaikkea. Ilmeisesti jotain made in chinaa hinnasta päätellen.

Tuli nyt laitettua koiranluut sen merkkisenä, sekä lambda-anturit odottaa asennusta.
Eiköhän tuo ole vaan joku oma merkki mikä ostaa sieltä mistä halvimmalla saa ja lätkii oman nimen paketteihin, kuten Stark ja vastaavat.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 828
TYC meni välittömästi mustalle listalle. VÄLTTÄKÄÄ.

Täyttä naalinp*skaa. Ei sovi Fiestan umpio nätisti paikoilleen, ei sitten millään. mm. konepelti ei mene kiinni ellei umpiota ensin väännä ihan reunaan ja silloin ruuvaa kiinni.

Orkkisumpio kyllä sujahtaa ja istuu hyvin.

Ja ei, auto ei ole mikään kolaripeli. Kaikki on ihan koskematonta alkuperäistä peltiä joten vika ei ole siinä.

Ne on mukavia nämä umpiot joissa säätömoottori on leivottu sinne sisälle, niin sitäkään ei voi oikein kovin helposti ite vaihtaa -> umpio vaihtoon.

No kyllä tuo nyt yhden katsastuksen menee, mutta sen jälkeen kyllä orkkis umpio toimimattomalla säätömoottorilla saa palata takaisin.


 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 343
Viestejä
4 195 135
Jäsenet
70 897
Uusin jäsen
Miigu

Hinta.fi

Ylös Bottom