Hyvä työtuoli?

KMies

Tukijäsen
Liittynyt
02.01.2020
Viestejä
151
Jos budjetti taipuu eikä inflaatio ole kosketellut hintoja, niin designcabinetista sai käytetyn Embodyn 1300€ tai sinne suuntaan. Kannattaa se kerralla ostaa hyvä kun se maksaa itsensä takaisin vauhdilla. Kannatta tsiigailla paljon Steelcaset yms maksaa myöskin.
Väittäisin, että jos kaveri on 192 cm ja 120 kg, niin tulee ongelmaa tuon Embodyn selkäosan kanssa. Itse 184 cm ja 83 kiloa ja se painoi ikävästi selkään. Toki voin olla väärässä ja pitkäselkäinen menee yli tuon selkäosan, mutta äkkiseltään kuulostaa huonolta idealta lähteä Embodya laittamaan. Ketään samassa pituudessa kuin Ärrää joka voisi kommentoida?
 

KMies

Tukijäsen
Liittynyt
02.01.2020
Viestejä
151
Jatkona tähän ketjuun, että itsellähän oli testissä ensin Embody, mutta siinä oli liian paljon ongelmia (käsinojat nitisi ja natisi, itse tuoli päästeli ääniä, mutta pahimpana tuoli painoi alaselkään ikävästi).

Vaihdoin sitten Haworth Ferniin ja nyt tämän tuolin kanssa about 7kk takana ja edellen täysin tyytyväinen tuoliin. Kaveri kävi testailemassa tuoliani ja tilasi samantien itselleen myös Fernin. Ei nitise eikä naitse oikeastaan yhtään (kaikista tuoleistahan toki lähtee vähän ääntä, mutta tässä hyvin vähän).

Ainoa upgrade jonka olen tehnyt on, että ostin Jyskistä jonkun halvan Wellpur älyvaahtotyynyn ja siitä leikkasin suikaleen joka sopii tuonne selkäosan väliin. Sen verhoilutin mustaksi (kiitti mutsi) ja tämä tyynyn palanen toiminut loistavana ristiseläntukena. Toki myös kaiffarille tein vastaavan suikaleen ja hän kehunut myös, että hyvin toimii. Jos joku Fernin omistaja tarvitsee materiaalia selkätukeen niin about 50% on vielä tyynystä jäljellä ja saa ilmaiseksi hakea kun laittaa privaviestiä tulemaan (toki voi käydä myös Ferniä testailemassa jos ostaminen arveluttaa).
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.11.2017
Viestejä
1 316
Väittäisin, että jos kaveri on 192 cm ja 120 kg, niin tulee ongelmaa tuon Embodyn selkäosan kanssa. Itse 184 cm ja 83 kiloa ja se painoi ikävästi selkään. Toki voin olla väärässä ja pitkäselkäinen menee yli tuon selkäosan, mutta äkkiseltään kuulostaa huonolta idealta lähteä Embodya laittamaan. Ketään samassa pituudessa kuin Ärrää joka voisi kommentoida?
En tiedä, olen itse 184cm ja 120kg ja tuntuu ihan hyvältä selässä, tosin olen tottunut aika rankkaan ristiselän tukeen josta tykkään. Tykkäsin enemmän Aeronista koska siinä ristiselän tuki oli todella agressiivinen, muovireunat vain tuotti ongelmia kun on paksut reidet.
Itsellä ei nuo käsinojat nyt niinkään nitise, toki nyt ääntä lähtee jos niin haluaa tehdä. Sitä se muovi teettää ja on ihan normaalia, nyt vuoden tämä tuoli itsellä ollut ja olen ollut tyytyväinen.

Designcabinetista onneksi nyt saa 30 päivän no questions asked palautusoikeuden ja ei tarvitse edes maksaa postikuluja, joten voi ainakin testata ihan rauhassa.
 

Diziet Sma

Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 405
Väittäisin, että jos kaveri on 192 cm ja 120 kg, niin tulee ongelmaa tuon Embodyn selkäosan kanssa. Itse 184 cm ja 83 kiloa ja se painoi ikävästi selkään. Toki voin olla väärässä ja pitkäselkäinen menee yli tuon selkäosan, mutta äkkiseltään kuulostaa huonolta idealta lähteä Embodya laittamaan. Ketään samassa pituudessa kuin Ärrää joka voisi kommentoida?
Minulla on pituutta 192 cm ja painoa 93 kg. Embody on ollut alla reilun vuoden, enkä ole tuntenut mitään epämukavuutta sen selkänojan kanssa.

Jos vahva ristiselän tuki on tärkeä kriteeri, niin Embody ei ehkä ole optimaalinen valinta. Selkänojaa säätämällä sain sen kyllä sopivaksi itselleni, mutta YMMV.

Vaikea sanoa toisen puolesta, sopiiko joku tuoli vai ei. Kannattaa käydä koeistumassa kunnolla ennen ostamista, varsinkin kun on tonnin tai yli hankinnasta kyse.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 744
Vaikea sanoa toisen puolesta, sopiiko joku tuoli vai ei. Kannattaa käydä koeistumassa kunnolla ennen ostamista, varsinkin kun on tonnin tai yli hankinnasta kyse.
Tämä ehdottomasti, jos vain pystyy niin ensin koeistuu. (Lähes) kaikki kuitenkin puhuvat vain omasta kokemuksestaan ja yleensä se suositus perustuu juuri siihen mitä on ollut käytössä ennen ja mitä on nyt.

Tämä(kin) on tietysti vain oma mielipiteeni mutta ei esim. se tietokone pelituoli muutu hyväksi toiselle sillä että sitä suositellaan mutta jos molemmilla on sama tausta ja ovat istuneet kovalla jakkaralla sitä ennen se voi olla isokin parannus.

Lisäksi se pituus ja paino tietysti vaikuttaa, sekä mitä odottaa tuolilta, miten pitkiä aikoja sekä useasti sitä käyttää ja miten sitä haluaa käyttää (kuunnella lähes makuuasennossa äänikirjaa silmät suljettuna tuntikausia päivittäin vai jalat risti-istunnassa eteenpäin kenossa rotkottaen 17" monitoria tuijottaen ehkä 10min kerrallaan kun muulta työltä ehtii).
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 795
Embodyn Atlas niskatuki saapui tänään yhdistelmässä Sync black / carbon.
Pikaisen testin perusteella positiiviset fiilikset; materiaalit melko hyvin yhtenevät itse tuolin kanssa, helppo kasaus (Ahnestyn videolta napattu vinkki, että niskatuki ensiksi kiinni varteensa, jotta sitä voi roikottaa selkänojalta) yhdellä työkalulla, mukavan pehmeä toppaus.
Miinuksena pitää sanoa, että tuo eteen-taakse ruuvi tarvitsee tosiaan vääntää kireälle, jos ei halua niskatuen siirtyvän kunnolla nojatessa. Pidemmille ihmisille varmaan myös lienee melko sivulta-sivulle vaappuva, kun on tuon yhden tukivarren varassa, mutta itselle ei ongelma.
Hintaahan tuolle tuli tulleineen ~240€, eli mistään halvasta lisävarusteesta ei ole kyse, mutta suhteutettuna itse tuolin hintaan ja odotettuun käyttöikään ei tunnu niin pahalta. Aika näyttää onko tällä vaikutusta niskaongelmiin suuntaan tai toiseen.

Kauanko toimituksessa meni? Itsellä seuranta näyttää vielä, ettei olisi saapunut Suomeenkaan vielä, vaikka USPS:n mukaan on lähtenyt jo 4. heinäkuuta Cincinnatista Ohiosta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 427
Kauanko toimituksessa meni? Itsellä seuranta näyttää vielä, ettei olisi saapunut Suomeenkaan vielä, vaikka USPS:n mukaan on lähtenyt jo 4. heinäkuuta Cincinnatista Ohiosta.
30.6. ensimmäinen kirjaus Ohiossa, paketti saapui 5.7.
Minulla paketti tuli koko matkan DHL:llä, en muista oliko toimitustapa valittavissa tilausta tehdessä.
 

TurbinoZ100000

Myyntihuuma
Tukijäsen
Liittynyt
28.07.2020
Viestejä
882
Kiitos, huomasinkin että monet hankkineet Iskusta. Voikohan tuonne siis vaan kuluttaja-asiakas kävellä kattelemaan? En oikein uskalla ilman sovittamista ostaa
Itse kävin silloin Stepiä koeistumassa ja niitä myyvät ainakin kuluttajille myös. Testasin KABit siinä kun myyjä laski tarjousta, tuskin niitäkään mikään ongelma on käydä suoraan testaamassa. Pyydä vaikka tarjoustakin, on kyllä luultavasti aivan järjettömän hintainen.
 
Liittynyt
17.05.2020
Viestejä
58
Nyt olisi kohtuu hyvässä tarjouksessa (159,99€ (+ voi rastittaa 30€ voucherin eli hinta tippuu jopa 129,99€) ) 340€ työtuoli Saksan Amazonista:

Itsellä hieman vastaava, edelleen tyytyväinen vuodelta 2021 jota ei tosin nykyään enää saa Suomeen. Tässä myös paremmat käsinojat (3D versio)

Piti kiittää Tanelia tästä. Tilasin tämän kyseisen jakkaran itselleni toiselle työpisteelle, kun halusin jonkun edullisen hyvän tuolin ajamaan asiansa. Nyt tämä onkin paljastanut niin tukevaksi ja toimivaksi tuoliksi, että tekisi mieli miltei ostaa tälläinen tuon varsinaisen työpisteenkin jakkaraksi. On ollu hyvä kampe hintaansa nähden ja kestänyt kyllä mainiosti. Halvaksi tuotteeksi, kyllä parasta pitkään aikaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 795
Atlaksen niskatuesta tuli vihdoin ja viimein tullausilmoitus. Ensi viikolla todennäköisesti tulee. Meni melkein siis kuukausi, että pääsi USA:ta tänne.

Maksettavaa tuli yhteensä alvien, tullien ja postin palvelumaksun kanssa 403,51€. Tämän ku ois tienny, niin en olisi tilannut. Niinku ois naamalle kustu.


:sdarra:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 427
Atlaksen niskatuesta tuli vihdoin ja viimein tullausilmoitus. Ensi viikolla todennäköisesti tulee. Meni melkein siis kuukausi, että pääsi USA:ta tänne.

Maksettavaa tuli yhteensä alvien, tullien ja postin palvelumaksun kanssa 403,51€. Tämän ku ois tienny, niin en olisi tilannut. Niinku ois naamalle kustu.


:sdarra:
Ettei nyt ole tullut joku virhe jossain, itsellä Atlakselle meni $202,61 toimituskuluineen (+$10 varausmaksu kun tuli ennakkotilattavaksi) ja tullille maksoin 44,51€, eli jotain noin 240€ kokonaissumma oli.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 795
Ettei nyt ole tullut joku virhe jossain, itsellä Atlakselle meni $202,61 toimituskuluineen (+$10 varausmaksu kun tuli ennakkotilattavaksi) ja tullille maksoin 44,51€, eli jotain noin 240€ kokonaissumma oli.
Joo tuli laskuvirhe. $260,15 kuluineen ja tullille 89,05€ + postin käsittelykulut 2,90€. Yhteensä 348,78€. On tuo silti paljon isompi lasku kuin sinulla.

Headrest $179,99 ja USPS:n kulut $80,16, eikä edes antanut valita muuta toimittajaa, kuten DHL. :(
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 427
Joo tuli laskuvirhe. $260,15 kuluineen ja tullille 89,05€ + postin käsittelykulut 2,90€. Yhteensä 348,78€. On tuo silti paljon isompi lasku kuin sinulla.

Headrest $179,99 ja USPS:n kulut $80,16, eikä edes antanut valita muuta toimittajaa, kuten DHL. :(
Kyllä tuossa edelleen jotain pielessä lienee, sillä tullilaskurilla 179,99 USD tuote + 83,32767 USD toimitus (sisältäen postin 2,9€ muunnettuna heidän kurssillaan dollareiksi), niin sanoisi alveiksi 57,86€ ja koko ostos 298,92€.

Screenshot 2023-07-27 205412.png
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 795
Kyllä tuossa edelleen jotain pielessä lienee, sillä tullilaskurilla 179,99 USD tuote + 83,32767 USD toimitus (sisältäen postin 2,9€ muunnettuna heidän kurssillaan dollareiksi), niin sanoisi alveiksi 57,86€ ja koko ostos 298,92€.

Laitoin tullille korjaushakemuksen. Väärään kenttään menny summia. Ei näitä pitäisi tehdä 20 tunnin työpäivän jälkeen univelkaisena.
 
Liittynyt
18.07.2023
Viestejä
153

Onko porukalla kokemusta tästä penkistä kotitoimistoon? Verrattuna esim. Markukseen?
 

jb1

Liittynyt
01.09.2021
Viestejä
29
Herman Millereitä näyttäs useampi olevan huutokaupassa, jos joku noista kiinnostunut.
 
Liittynyt
21.11.2017
Viestejä
1 316
Herman Millereitä näyttäs useampi olevan huutokaupassa, jos joku noista kiinnostunut.
Nuo Utopia R&D:n tuolit vaikuttais olevan remasteredeja, nuo Taivas Maan Päällä on vanhempaa mallia ja mukaan löydään tuollainen järkyttävän iso pöytä :D
Kiinnostais kyllä, mutta ei ole autoa millä hakea stadista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 427
Vahva suositus IKEAn MARKUS työtuolille. Ollut jo jonkin aikaa käytössä ja olen kyllä tykännyt: MARKUS Toimistotuoli, Vissle tummanharmaa - IKEA
Aika alkaa olemaan hieman ajanut jo Markuksesta ohi, löytyy vain korkeudensäätö ja keinumekanismi, kun nykyään monet säädettävät osat alkaa olemaan arkipäivää. Hinta myös (inflaation ja materiaalien hinnannousun myötä) noussut, omastani aikoinaan taisin maksaa 159€.
Kasausohjeiden perusteella JÄRVFJÄLLET tarjoaa säädettävää istuinsyyvyyttä, käsinojia, ristiseläntukea ja niskatukea, joten voi olla ihan hyvä vaihtoehto jos on muutoin yhtä mukava kuin MARKUS.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 811
Aika alkaa olemaan hieman ajanut jo Markuksesta ohi, löytyy vain korkeudensäätö ja keinumekanismi, kun nykyään monet säädettävät osat alkaa olemaan arkipäivää. Hinta myös (inflaation ja materiaalien hinnannousun myötä) noussut, omastani aikoinaan taisin maksaa 159€.
Kasausohjeiden perusteella JÄRVFJÄLLET tarjoaa säädettävää istuinsyyvyyttä, käsinojia, ristiseläntukea ja niskatukea, joten voi olla ihan hyvä vaihtoehto jos on muutoin yhtä mukava kuin MARKUS.
Vaikka tuosta Markuksesta ei montaa säätöä löydykkään, muut vastaavan hintaiset tuolit on täysiä rimpuloita tuohon verrattuna.

Muistaakseni tuossa järvfjälletissä oli kovempi istuinosa ja käsinojat oli aika rimpulat, tosin säädettävät.
 
Liittynyt
13.10.2021
Viestejä
12
Martela Outletista tarttui uudelleenverhoiltu Isku Step hintaan 206€ ja koska sain tuolin niin halvalla tilasin samalla Martelasta Pinta EQB sähköpöydän. Joten sain ajattelemallani tuolin budjetilla molemmat, winwin :=)
 
Liittynyt
10.11.2019
Viestejä
78
Pikaisen pyörähdyksen martelalla ja erinäisissä huonekaluliikkeissä tehtyäni totesin, että toimistotuolit ovat kyllä äärettömän ylihintaisia ja/tai huonolaatuisia. Käsittämätöntä että kun joka toinen nykyään istuu työkseen ja myös vapaa-aikanaan paljon, niin tuolitarjonta on näin surkeaa. Noista perus huonekaluliikkeiden tuoleista valtaosaa ei saisi edes myydä kun ovat niin surkeaa laatua. Martelassakin joissakin tuoleissa säädöt ei edes toiminut. Kalleimmat mallit olivat ihan ok, mutta ihan kalleinta lukuun ottamatta säädöt olivat mielestäni kovin rajalliset ja etenkin keinuominaisuus tuntuu tarkoittavan näissä lähinnä selkänojan keinumista, eikä koko tuolin keinumista, mikä ainakin itselleni on todella tärkeä ominaisuus. Ainoa tuoli mihin oikeasti olin tyytyväinen oli ISKU:ssa ollut valvomotuoli, mutta hintaa oli 2050e, mikä on mielestäni ihan järjetön hinta tietokonetuolista. En jaksa uskoa, että noiden pintamateriaali kestää käytössäni läheskään riittävän pitkään että oikeuttaisi tuollaisen hinnan. 800e voisin tuollaisesta maksaa. Martelan logic 4 ei tuntunut niin laadukkaalta että siitä maksaisin pyydetyn 850e hinnan. En tiedä pitääkö sitä kallistua taas pelituoliin, vaikka en sellaista haluaisi. Ne tuntuu sentään olevan usein jämäköitä ja niissä on kunnollinen keinuominaisuus.
 
Liittynyt
12.07.2023
Viestejä
426
Ostin tuon Kinnarpsin 6000 koeistumisen jälkeen ja on ollut hyvä istua. Ainoa miinus on istuinosan pitämä meteli. Kun nojaa taakse päin, istuinosa nytkähtää eteen päin vaikka onkin istuinosan lukitus päällä. Ja sitten kun taas nojaa hieman eteen niin istuin nytkähtää takaisin noin millin verran taaksepäin. Tästä kuuluu semmonen pauke, että ei paljoa viitsi iltaisin tai öisin tuolilla istuskella. Ootko huomannu sinun tuolilla samaa?
Miten tämän kanssa kävi? Itsellä uusi Kinnarps 6000 alla, istuinosa kyllä klonksuu jonkun millin, mutta istuessa ei pidä mitään ääntä, noustessa saattaa vähän kuulua.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 744
Ainoa tuoli mihin oikeasti olin tyytyväinen oli ISKU:ssa ollut valvomotuoli, mutta hintaa oli 2050e, mikä on mielestäni ihan järjetön hinta tietokonetuolista. En jaksa uskoa, että noiden pintamateriaali kestää käytössäni läheskään riittävän pitkään että oikeuttaisi tuollaisen hinnan. 800e voisin tuollaisesta maksaa. Martelan logic 4 ei tuntunut niin laadukkaalta että siitä maksaisin pyydetyn 850e hinnan. En tiedä pitääkö sitä kallistua taas pelituoliin, vaikka en sellaista haluaisi. Ne tuntuu sentään olevan usein jämäköitä ja niissä on kunnollinen keinuominaisuus.
Kannattaa katsoa vaikka IO-Techin arvostelu videoita noista missä todetaan aika suoraan että jopa jotkut tonnin tietokone "pelituolit" ovat aika laadutonta kamaa.
Monissa se hikoiluttava keinonahka alkaa hajoamaan alle parissa vuodessa, kädensijat ovat millaisia sattuvat ja niiden pehmusteet hajoilevat, selkäosa alkaa pettää jne.

Toki siitä olen samaa mieltä että 2050€ hinta tuolista olisi minusta liikaa mutta jos katsoo vaikka tätä videota "lippulaiva" tuotteesta millaisen saisi 1350€ pelituolien rintamalta:


Olen edelleen sitä mieltä että oma vaatimaton 2021 kesällä hankittu mfavour Ergonomic toimistotuolini alle 170€ hintaan tuntuu paljon paremmalta kuin suurin osa jos ei kaikki pelituolit... Pelkästään se että vieläkin olen tyytyväinen eikä mikään osa repsota eikä ole hajalla tekee tästä itselleni paremman kuin pelituolit mitä olen käytellyt.
 
Liittynyt
10.11.2019
Viestejä
78
Kannattaa katsoa vaikka IO-Techin arvostelu videoita noista missä todetaan aika suoraan että jopa jotkut tonnin tietokone "pelituolit" ovat aika laadutonta kamaa.
Monissa se hikoiluttava keinonahka alkaa hajoamaan alle parissa vuodessa, kädensijat ovat millaisia sattuvat ja niiden pehmusteet hajoilevat, selkäosa alkaa pettää jne.

Toki siitä olen samaa mieltä että 2050€ hinta tuolista olisi minusta liikaa mutta jos katsoo vaikka tätä videota "lippulaiva" tuotteesta millaisen saisi 1350€ pelituolien rintamalta:


Olen edelleen sitä mieltä että oma vaatimaton 2021 kesällä hankittu mfavour Ergonomic toimistotuolini alle 170€ hintaan tuntuu paljon paremmalta kuin suurin osa jos ei kaikki pelituolit... Pelkästään se että vieläkin olen tyytyväinen eikä mikään osa repsota eikä ole hajalla tekee tästä itselleni paremman kuin pelituolit mitä olen käytellyt.
Tosiaan pintamateriaali näissä pelituoleissa ei ole kovin häävi, mutta oman kokemukseni mukaan voittaa kuitenkin huonekaluliikkeiden perustuolien pinnat. Kalliimpien toimistotuolien pinnoista ei ole omakohtaista kokemusta kuin töissä, mutta siellä se istuminen on kuitenkin vähäisempää ja rauhallisempaa kuin kotona, ettei sitä oikein voi verrata. Onhan siellä niitäkin puhki kuluneina, mutta ei tietoa kuinka pitkään ja missä käytössä ne ovat olleet.

Vähän vierastan tuota ulkomailta tilaamista, kun tupannut olemaan nuo amazonin kamat olevan vähän heikohkoa laatua ja kommenttien perusteella myös aika vaihtelevaa laatua. Palauttaminen on tuolin kohdalla niin vaikeaa, kun pitäisi purkaa, mikä on aika haastavaa kun kaasujousi on paikoillaan. Tuollainen verkkoselkäinen tuoli voisi olla ihan mukava. Minulla aikanaan sellainen halppistuoli olikin ja muistaakseni se oli aika kiva, vaikkakin ilman paitaa vähän ikävämpi istua ehkä kuitenkin.

Käsinojat ja todennäköisesti niskatukikin minulla lentää välittömästi roskiin, koska ne yleensä vain huonontavat istuma-asentoa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
23
Onko kenelläkään tietoa, saako Haworthin Ferniä tilattua jostain muulla värillä kuin mustana? Heidän EU kauppa tarjoaa vain sitä vaihtoehdoksi.
 

KapteeniTunkki

Tukijäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
07.05.2018
Viestejä
637
Liittynyt
24.01.2017
Viestejä
702
kellään mitään tuoliehdotusta ergonomisesta LAADUKKAASTA tuolista jossa olisi tämä "gaming" tuolien makuuasento.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 427
Oliko täällä jollain kokemusta näistä nobelchair -tuoleista? Lienee pelituolien parhaimmistoa tällä hetkellä?

noblechairs LEGEND TX Gaming Chair, kangasverhoiltu pelituoli, antrasiitti/musta - Jimms.fi
Tuolikeskustelu on jakautunut kahtia, eli tuolla toisessa keskustelussa voi löytyä nopeammin vastauksia
 
Liittynyt
10.11.2019
Viestejä
78
Pitääköhän sitä vaan sitten kuitenkin ostaa tuo martelan logic 4. Mitään muita kunnon tuoleja ei taida päästä koeistumaan Tampereella. Tai no iskun tuoleja pääsee, mutta ne taisi olla vielä kalliimpia. Nuo Herman millerit maksaa kuitenkin tuplat martelaan verrattuna, etten tiedä viitsiikö niitäkään lähteä testailemaan. Alkaa olemaan jo vahvasti yli sen mitä haluaisin tuolista maksaa tuo martelakin.
 

hoffmann

ich komme
NOSTO
Liittynyt
04.01.2017
Viestejä
969
Minkälaisia kokemuksia (keino/)nahka-verhoillusta työtuolista? Hiostaako, natiseeko, liukas, tuleeko helposti jälkiä esim. housujen napeista tai vetoketjuista? Miettinyt tässä tuoleja katsellessa että voishan se ehkä nahkainenkin olla, muttamutta :hmm:

Yhdestä halvahkosta keinonahkaisesta (joku "toimistotuoli", en muista merkkiä) kokemusta yli kymmenen vuoden takaa, ja sen pinta meni ahkerassa pelikäytössä parissa vuodessa rikki. Muuten oli kyllä ok jakkara. Vaatisi kai säännöllistä käsittelyä jollain hoitoaineella. Olihan se kyllä vähän nihkeä istua shortseissa tai kalsareissa nahka-nahkaa vasten.
 
Liittynyt
28.12.2019
Viestejä
2 839
Minkälaisia kokemuksia (keino/)nahka-verhoillusta työtuolista? Hiostaako, natiseeko, liukas, tuleeko helposti jälkiä esim. housujen napeista tai vetoketjuista? Miettinyt tässä tuoleja katsellessa että voishan se ehkä nahkainenkin olla, muttamutta :hmm:

Yhdestä halvahkosta keinonahkaisesta (joku "toimistotuoli", en muista merkkiä) kokemusta yli kymmenen vuoden takaa, ja sen pinta meni ahkerassa pelikäytössä parissa vuodessa rikki. Muuten oli kyllä ok jakkara. Vaatisi kai säännöllistä käsittelyä jollain hoitoaineella. Olihan se kyllä vähän nihkeä istua shortseissa tai kalsareissa nahka-nahkaa vasten.
Ikean keinonahkainen, edullisesta päästä oleva tuoli ollut kovassa käytössä vuosikausia, eikä materiaalin osalta mitään ongelmia. Luulisi, että hiostaa jne, mutta ei.
 

KapteeniTunkki

Tukijäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
07.05.2018
Viestejä
637
Toimii neukkarissa, kun istutaan pari tuntia kerrallaan. Kotona turhan nihkeä kun ei aina ole (pitkiä) housuja jalassa. Tosin kuulemma, jos ei muuten hikoile paljoa, niin sitten ei myöskään keinonahka hiostakaan.

Itsellä on henkilökohtainen inho kaikkea tekonahkaista kohtaan, ei pelkästään tuon hiostamisen vuoksi vaan lisäksi, koska, kun se polyuretaanipinta alkaa irtoilemaan, sitä hilsettä on ihan kaikkialla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.01.2017
Viestejä
702
Minkälaisia kokemuksia (keino/)nahka-verhoillusta työtuolista? Hiostaako, natiseeko, liukas, tuleeko helposti jälkiä esim. housujen napeista tai vetoketjuista? Miettinyt tässä tuoleja katsellessa että voishan se ehkä nahkainenkin olla, muttamutta :hmm:

Yhdestä halvahkosta keinonahkaisesta (joku "toimistotuoli", en muista merkkiä) kokemusta yli kymmenen vuoden takaa, ja sen pinta meni ahkerassa pelikäytössä parissa vuodessa rikki. Muuten oli kyllä ok jakkara. Vaatisi kai säännöllistä käsittelyä jollain hoitoaineella. Olihan se kyllä vähän nihkeä istua shortseissa tai kalsareissa nahka-nahkaa vasten.
Ei mitään vikaa keinonahassa/nahassa. Ainut jos on ihan laadutonta niin alkaa hilseileem nahka saumoista
 
Liittynyt
10.11.2019
Viestejä
78
Toimii neukkarissa, kun istutaan pari tuntia kerrallaan. Kotona turhan nihkeä kun ei aina ole (pitkiä) housuja jalassa. Tosin kuulemma, jos ei muuten hikoile paljoa, niin sitten ei myöskään keinonahka hiostakaan.

Itsellä on henkilökohtainen inho kaikkea tekonahkaista kohtaan, ei pelkästään tuon hiostamisen vuoksi vaan lisäksi, koska, kun se polyuretaanipinta alkaa irtoilemaan, sitä hilsettä on ihan kaikkialla.
Minulla on juurikin keinonahkainen pelituoli, joka roskaa tällä hetkellä koko kämppäni ihan täyteen mustia pieniä palasia. Tosin tämä keinonahka oli sellaista jonka olisi tarkoitus olla viileää, joten ei ole oikein kunnon keinonahkaa, vaan tuollaista ohutta. Joskus 20v sitten minulla oli keinonahkainen "johtajan tuoli" eikä siitä kyllä mitään irronnut vaikka oli vanha. Tosin siinä olikin kunnon vahva kerros keinonahkaa. Voi olla että nykyään tässäkin säästetään ja tehdään ohuempia. Tosin tästä nykyisestä näkee ihan pinnasta jo että se on tuollaista reikäistä nahkaa.

Itse otan tämän tuolin jälkeen mieluummin kangastuolin. Onhan keinonahka toki helpompi puhdistaa eikä tahraannu jos jotain penkille kaataa, mutta eipä minulla ainakaan ihan mahdottoman usein mitään penkille kaadu eikä mustalta kankaaltakaan mikään erotu ja hajuhaittaa juomista tuskin tulee.
 
Liittynyt
10.11.2019
Viestejä
78
Onko kukaan kokeillut muuten kuskata taksilla mitään isompaa? Mietin että tilaisin taksin liikkeen eteen ja menisin tuolin kanssa kotiin. Tulee halvemmaksi kuin nämä kotiinkuljetukset. Bussiin en taida viitsiä sentään tuolia kantaa. Taloyhtiöltä voisi toki kysyä saisiko kottikärryjä lainaa. Typerää maksaa jotain 40-80e kotiinkuljetuksia muutaman kilometrin takia. En maksa edes periaatteesta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 427
Itse otan tämän tuolin jälkeen mieluummin kangastuolin. Onhan keinonahka toki helpompi puhdistaa eikä tahraannu jos jotain penkille kaataa, mutta eipä minulla ainakaan ihan mahdottoman usein mitään penkille kaadu eikä mustalta kankaaltakaan mikään erotu ja hajuhaittaa juomista tuskin tulee.
Höyrypesuri on ihan kätevä työkalu kangastuolien puhtaanapitoon, lähinnä auton penkkejä varten moisen hommasin, mutta testannut sitä myös tähän Embodyyn sekä iso hiirimatto (deskmat) puhdistuu kätevästi.
Lähi-Lidl:n alehyllyssä näkyi moisia olikohan 15€, mutta toki paikkakunta ja myymäläkohtaista. Todennäköisesti tosin tulee joskus uudestaan normaalihinnalla.

Onko kukaan kokeillut muuten kuskata taksilla mitään isompaa? Mietin että tilaisin taksin liikkeen eteen ja menisin tuolin kanssa kotiin. Tulee halvemmaksi kuin nämä kotiinkuljetukset. Bussiin en taida viitsiä sentään tuolia kantaa. Taloyhtiöltä voisi toki kysyä saisiko kottikärryjä lainaa. Typerää maksaa jotain 40-80e kotiinkuljetuksia muutaman kilometrin takia. En maksa edes periaatteesta.
Tilataksia taitaa jotkut käyttää kun esim. television käy ostamassa myymälästä, tämä pitää taksia muistaa mainita että on iso paketti tulossa kyytiin ja moista nimenomaan tarvittaisiin.
 
Liittynyt
22.05.2018
Viestejä
25
Tarpeeksi hyvin toiminut tämä sotkan tuoli mutta nyt alkoi narisemaan parin vuoden jälkeen. Yritin öljytä putken eikä auttanut. ilmeisesti pitäisi saada tuonne yläosan väliin, mitenkä tuon yläosan saa pois ns. turvallisesti? Yritin vetää ja ravistella.
signal-2023-08-11-151209_002v2.jpegsignal-2023-08-11-151214_002v2.jpeg
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 185
Viestejä
4 214 919
Jäsenet
71 014
Uusin jäsen
Phaik

Hinta.fi

Ylös Bottom