Hyvä työtuoli?

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
446
Tuli hommattua tuolta Martela Outletista Logic 300 tuoli käsinojilla varustettuna. Aiemmin ollut jotain halpoja tuoleja joissa ei ole oikein ollut mitenkään hyvä istua niin onhan tämä ihan eri planeetalta.

Pientä säätöjen hakemista vielä mutta kyllä nyt jo eron huomaa.

Ainut miinuspuoli on nuo kolisevat käsinojat mutta sekin oli tiedossa jo etukäteen.
Itse työnsin molempien käsinojien sisälle alapuolelta pari suoraa nippusidettä. Jää se nipukkakin siihen alaosaan, niin saa tarvittaessa pois. Ei kolise enää.
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
194
Itse työnsin molempien käsinojien sisälle alapuolelta pari suoraa nippusidettä. Jää se nipukkakin siihen alaosaan, niin saa tarvittaessa pois. Ei kolise enää.
Tuotahan voisi kokeilla, pitää huomenna töistä napata muutama nippuside mukaa. Kiitos vinkistä.
 
Liittynyt
24.07.2018
Viestejä
82
Uusi työtuoli kotiin olisi haussa. Kotona vanha Ikean Markus, joka aiheuttanut pidemmällä käytöllä ergonomiaongelmia käsitukien säätöjen puutteen vuoksi.Töissä on kohta 10v ollut käytössä Kinnarps 9000 Comfort Control, joka on ollut omalle kropalle ihan sopiva.

Budjetti olisi n. 500-1500€ ja suositukset tai ehdotukset kelpaisi. Katselin Kinnarpsin sivuilta, mutta ei löytynyt ainakaan verkkokaupasta 9000 mallia enää. Olisikohan poistunut malli ja miten nuo uudemmat mallit vertautuu esim Capella tai Plus[8]?

Osaatteko suositella pääkaupunkiseudulla missä liikkeissä olisi laaja valikoima käydä koe-istumassa erilaisia tuoleja? Katselin, että esim Kinnarpsin Show Room löytyisi Helsingistä. Onko kukaan käynyt ja oliko tuolla suht hyvä valikoima koe-istumiseen?

EDIT: Ostin käytetyn Kinnarps 9000 mallisen Helsingin Hyötykalusteelta hintaan 280€.
 
Viimeksi muokattu:

PunisOx

Njet problem - Normal katastrof
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
41
Käytetty AG Seatingin Pilot valvomotuoli tuli hommattua hintaan 240€ plus kuljetus. Tosi hyvässä kunnossa vieläpä. Korkeussäätö ei toiminut ilmoituksen mukaan kunnolla minkä takia varmaan sai niin halvalla. Nopella tutkailulla katoin että kaasujousen muovisuoja oli väärinpäin ja blokkasi laskeutumisen, leikkasin sen vaan pois kun semmoinen työmaa ois ollu kaasujousta irroittaa. Sillähän se tuli kuntoon ja täytyy sanoa että on kyllä paras työtuoli missä oon koskaan istunu.
 
Liittynyt
08.11.2020
Viestejä
1 463
Siinä olisi nyt joutilaana jollekkin todella asiallinen työtuoli, itselläni jäänyt jonkin aikaa sitten täysin ylimääräiseksi.

 
Liittynyt
31.10.2022
Viestejä
150
Budjetti olisi n. 500-1500€ ja suositukset tai ehdotukset kelpaisi.

Osaatteko suositella pääkaupunkiseudulla missä liikkeissä olisi laaja valikoima käydä koe-istumassa erilaisia tuoleja? Katselin, että esim Kinnarpsin Show Room löytyisi Helsingistä. Onko kukaan käynyt ja oliko tuolla suht hyvä valikoima koe-istumiseen?
Jos 1500 yläraja niin kannattaa ehdottomasti käydä testaamassa Herman Miller -tuolit KT Interiorissa. Herman Miller työtuolit - KT Interior
joskus tuonne myymälään pääsi testailemaan noita, en tiedä mikä käytäntö nykyään on. Näyttävät olevan paikalla ainakin jos ennakkoon sopii.
 
Liittynyt
27.11.2016
Viestejä
1 160
Tuli pitkän etsimisen jälkeen ostettua ikivanhaa (varmaan lähemmäs neljännesvuosisata, itselläkin päälle 10 vuotta) ja verhoilulta hajoavaa Steppiä korvaamaan uudempi samanlainen, kun Martela Outletista löytyi budjettiin (300€) loistavassa kunnossa oleva käsinojilla ja niskatuella- mistään Herman Millereistä ei muuta kuin haaveilla.

Toimivalta kapistukselta vaikuttaa, mitä nyt yllättävän paljon kovempi kuin vanha - se ei välttämättä ole kuitenkaan huono asia.

Mutta käsinojat ovat turhan edessä vaikka säätää niin taakse kuin saa - tämän toki ostaessa tiesin eikä ollut dealbreaker, koska tottunut vanhan Stepin kanssa pitämään noita ala-asennossa pöydän alla, joten jatketaan samalla. "Taka-asennossa" käsinojat on yhtä edessä kuin vanhan syvyyssäädöttömät ja jää vatsasta pöytään reilu 10 senttiä, siinä missä esimerkiksi duunin Marteloilla vain puolet tuosta. Kun keskipituiselle normaalipainoiselle miehelle ei säätövara riitä, niin taitaa hoikalle naisille olla käsinojat aivan turhat.

Saisikohan noita "räpyläkäsinojia" asennettua väärin päin, jolloin saisi kauemmaksi pöydätä - täytynee viikonloppuna ruuvailla ja testata. Tai sitten voisi testata jonkun viikon "ralliautomaista" työasentoa vaikka käsittääkseni ergonomian kannalta pitäisi kyynärpäiden laskeutua kylkilinjan myötäisesti eikä olla sen edessä.
 
Liittynyt
06.07.2020
Viestejä
10
Löytyiskö joltain uudenmaan alueella Haworth Ferniä/hm embodyä. Oliskos nää sopivia 186cm 100kg+ miehelle
 
Liittynyt
06.11.2020
Viestejä
20

Täällä nyt mm. embody -25%.

Tuota pohtinut jonkin aikaa ja arponut embodyn ja vantumin välillä. Onko muilla kokemusta ko. tuoleista? Vantum toki huomattavasti halvempi kuin embody
 
Liittynyt
06.07.2020
Viestejä
10

Täällä nyt mm. embody -25%.

Tuota pohtinut jonkin aikaa ja arponut embodyn ja vantumin välillä. Onko muilla kokemusta ko. tuoleista? Vantum toki huomattavasti halvempi kuin embody
Itekkin tota alennusta kattelin mutta ois kiva päästä istumassa tuolissa jossain ennen kuin laittaa tonnin palamaan
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 423
Tuossa ylempänä oli mainittuna KT-interior, jossa onnistunee koeistuminen, mutta kaiketi pitää varata aika.
Logitech version palautuskin onnistuu 59€ kustannuksella, jos ei jostain syystä ole tyytyväinen Palautukset | Herman Miller Gaming
Painorajoitukseksi HM itse sanoo 136kg ja käyttäjä-persentiiliksi 2-98, eli vain kaikkein lyhimmille tai pisimmille (2m+?) ei välttämättä sovi https://www.hermanmiller.com/conten...roduct_sheets/embody_chairs_product_sheet.pdf

Itse olen ollut Embodyyn tyytyväinen, tuli tuo Atlasheadrestin niskatukikin tilattua, että toivottavasti se lähtee pian liikkeelle, sillä ensimmäisiä on alettu toimittamaan.
 

Clarenz

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 697
Tuossa ylempänä oli mainittuna KT-interior, jossa onnistunee koeistuminen, mutta kaiketi pitää varata aika.
Logitech version palautuskin onnistuu 59€ kustannuksella, jos ei jostain syystä ole tyytyväinen Palautukset | Herman Miller Gaming
Painorajoitukseksi HM itse sanoo 136kg ja käyttäjä-persentiiliksi 2-98, eli vain kaikkein lyhimmille tai pisimmille (2m+?) ei välttämättä sovi https://www.hermanmiller.com/conten...roduct_sheets/embody_chairs_product_sheet.pdf

Itse olen ollut Embodyyn tyytyväinen, tuli tuo Atlasheadrestin niskatukikin tilattua, että toivottavasti se lähtee pian liikkeelle, sillä ensimmäisiä on alettu toimittamaan.
Millaisissa tilanteissa niskatuki tulee tuon tuolin kanssa tarpeeseen? Itse keksin tilanteen että katsoo vaikka elokuvaa tuolla tuolilla ja haluaa rennomman asennon. Mutta tuleeko niskatuki varsinaisessa tietokonekäytössä tarpeen?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 423
Millaisissa tilanteissa niskatuki tulee tuon tuolin kanssa tarpeeseen? Itse keksin tilanteen että katsoo vaikka elokuvaa tuolla tuolilla ja haluaa rennomman asennon. Mutta tuleeko niskatuki varsinaisessa tietokonekäytössä tarpeen?
Pelinäyttönä löytyy tosiaan LG 42C2, josta ohjaimella pelattavat pelit (viimeisimpiä TLoU, Jedi: Survivor) tulee pelattua rennommassa asennossa.
Olen hieman kärsinyt viime aikoina niska-yläselkä-seudun ongelmista, joten tässä kun tulee vapaa-ajan lisäksi työpäivätkin vietettyä, niin hieman ehkä "beta-testaajana" meinasin toimia olisiko tuosta edes hieman apua niihin.
Jos tuosta 4-portaisesta selkänojasta käyttää kallistustasoa 1, niin tuskin tuolle tarvetta paljoa on, kun tuoli koittaa pitää käyttäjän melko pystyasennossa. Itse kuitenkin suosin 2-tasoa suurimman osan ajasta, joskus jopa 3.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
20

Täällä nyt mm. embody -25%.

Tuota pohtinut jonkin aikaa ja arponut embodyn ja vantumin välillä. Onko muilla kokemusta ko. tuoleista? Vantum toki huomattavasti halvempi kuin embody
Embody olis kanssa hieman kiinnostanut alehintaan, mutta myydäänkö tuolta lainkaan meille villi-ihmisille, jotka kehtaavat asua Kehä III:n ulkopuolella? Asun siis ihan jumalan selän takana, keskellä tuntematonta pikkukylää nimeltään Pori, ja toimitusvaiheeseen siirtyessä antaa viestiä:

herman-miller-logitech.png

Eipä ole ennen tullut moista vastaan "suomalaisesta" kaupasta tilattaessa...
 
Liittynyt
08.05.2019
Viestejä
353
Embody olis kanssa hieman kiinnostanut alehintaan, mutta myydäänkö tuolta lainkaan meille villi-ihmisille, jotka kehtaavat asua Kehä III:n ulkopuolella? Asun siis ihan jumalan selän takana, keskellä tuntematonta pikkukylää nimeltään Pori, ja toimitusvaiheeseen siirtyessä antaa viestiä:


Eipä ole ennen tullut moista vastaan "suomalaisesta" kaupasta tilattaessa...
Tuolla on postinumeroalueet mihin eivät toimita Suomessa:

 
Liittynyt
02.07.2019
Viestejä
7
Jännä kun tilausta tehdessä on toimitusmaksu ilmainen ja kun laittaa melkein minkä tahansa postiosoitteen tulee toimitukselle hintaa 95e. Olisin muuten ostamassa mutta olen sen verta periaatteen mies, että vituttaa tollaset ylimääräiset jutkuilut ja hinnan korotukset. Taitaa pelkästään tuon toimitusmaksun takia jäädä nyt ostamatta.
 
Liittynyt
06.07.2020
Viestejä
10
Jännä kun tilausta tehdessä on toimitusmaksu ilmainen ja kun laittaa melkein minkä tahansa postiosoitteen tulee toimitukselle hintaa 95e. Olisin muuten ostamassa mutta olen sen verta periaatteen mies, että vituttaa tollaset ylimääräiset jutkuilut ja hinnan korotukset. Taitaa pelkästään tuon toimitusmaksun takia jäädä nyt ostamatta.
Itse asun Helsingissä ja kuljetus näyttäisi ilmainen oleva. Silti aika suolainen hinta. Toki tuoli kestää sitten sen 15vuotta ehkä jolloin hinta ei ole niin kova per päivä. Onko Embodyn omistajaa joka voi suositella tuolin ostamaan tuolla 1374e hinnalla?
 

Diziet Sma

Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 405
Onko Embodyn omistajaa joka voi suositella tuolin ostamaan tuolla 1374e hinnalla?
Hinta vaikuttaa ihan hyvältä. Minä tilasin vuosi sitten Saksasta 1400 eurolla.

Jos olet jo koeistunut Embodyn ja se tuntui käypäiseltä omalle kropallesi, ja jos tuolilla on Saksan malliin kuukauden palautusoikeus, niin voin suositella ostamaan.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
290
Isku Step -tuolia käyttäneet, millaista materiaalia käsinojat ovat? Sopiiko 190cm pitkälle?

Nykyinen tuoli on Kinnarps 6000 freefloat, oikein mukava tuoli muuten, mutta ääriasennossa pidetyn istuimen lukitus löystyi ja pettää 100kg perseeni alta.
Harkitsin aluksi Martela Logic 400 -tuolia korvaajaksi, mutta sen käsinojat ovat kuulemma kivikovia - ei siis sovi mulle kyynärpäävamman takia. Käytetty Isku Step vaikuttaa tähän budjettiin hyvältä mutta käsinojien pehmuudesta en löytänyt tietoa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 751
Isku Step -tuolia käyttäneet, millaista materiaalia käsinojat ovat? Sopiiko 190cm pitkälle?

Nykyinen tuoli on Kinnarps 6000 freefloat, oikein mukava tuoli muuten, mutta ääriasennossa pidetyn istuimen lukitus löystyi ja pettää 100kg perseeni alta.
Harkitsin aluksi Martela Logic 400 -tuolia korvaajaksi, mutta sen käsinojat ovat kuulemma kivikovia - ei siis sovi mulle kyynärpäävamman takia. Käytetty Isku Step vaikuttaa tähän budjettiin hyvältä mutta käsinojien pehmuudesta en löytänyt tietoa.
Ainakin vanha steppi töissä on käsinojilta tommosta ihan mukavaa memory foamia. Uudemmat taitaa olla kanssa, mutta joku varmistanee.
 

TurbinoZ100000

Myyntihuuma
Tukijäsen
Liittynyt
28.07.2020
Viestejä
880
Isku Step -tuolia käyttäneet, millaista materiaalia käsinojat ovat? Sopiiko 190cm pitkälle?

Nykyinen tuoli on Kinnarps 6000 freefloat, oikein mukava tuoli muuten, mutta ääriasennossa pidetyn istuimen lukitus löystyi ja pettää 100kg perseeni alta.
Harkitsin aluksi Martela Logic 400 -tuolia korvaajaksi, mutta sen käsinojat ovat kuulemma kivikovia - ei siis sovi mulle kyynärpäävamman takia. Käytetty Isku Step vaikuttaa tähän budjettiin hyvältä mutta käsinojien pehmuudesta en löytänyt tietoa.
Hommasin omaan Logiciin tämmöiset pehmusteet: 3.42€ 17% OFF|Armrest Covers Office Chairs | Armrest Pads Office Chairs | Cover Armrest Wheelchair - Chair Cover - Aliexpress
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
5 622
Mitehän näihin Martelan tuoleihin vaihetaan renkaat? Otan renkaan irti nii metallitappi jää ite tuoliin kiinni, eli muovinen rengasosa jää lähinnä käteen. Ei kyl mitää keinoa saada tommosta tappia irti tuosta tähdestä. Onko niissä ostettavissa renkaissa sit jotenki irtiotettava tappi vai miten tää toimii. Joka ohjevideossa mies ottaa renkaan tappeineen irti ja laittaa uuden tilalle. Kaikki myytävät on sellaisia joissa tappi on valmiina. Enkä pääse oikeen missää käpistelemään tommosia ostettavia eli netistä pitäs ostaa sokkona jotain.

20230508_200108.jpg
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
739
Mitehän näihin Martelan tuoleihin vaihetaan renkaat? Otan renkaan irti nii metallitappi jää ite tuoliin kiinni, eli muovinen rengasosa jää lähinnä käteen. Ei kyl mitää keinoa saada tommosta tappia irti tuosta tähdestä. Onko niissä ostettavissa renkaissa sit jotenki irtiotettava tappi vai miten tää toimii. Joka ohjevideossa mies ottaa renkaan tappeineen irti ja laittaa uuden tilalle. Kaikki myytävät on sellaisia joissa tappi on valmiina. Enkä pääse oikeen missää käpistelemään tommosia ostettavia eli netistä pitäs ostaa sokkona jotain.
Ilman kokemusta Martelan tuoleista uskallan väittää että kyllä se tappi pitäisi siinäkin jäädä renkaan puolelle, ihan niin kuin kaikissa muissakin tuoleissa. Itse ottaisin vaan reilusti pihdeillä kiinni tapista ja vetäisin kunnes se lähtee irti.
 
Liittynyt
01.01.2020
Viestejä
2
Löytyiskö täältä tietäjää koskien Haworthin alennusmyyntejä? Kiinnostaisi laittaa Fern tilaukseen, mutta mietin pitäiskö odotella seuraavia alennuksia vai laittaa vaan tulemaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 455
Uutta tuolia vähän kaipaisi. Istun ison osan ajasta jumppapallolla työpäivän aikana, mutta tuolikin olisi hyvä. Kaverilta vuosia sitten hankittu AKRacingin pelituoli alkaa viimein olla tiensä päässä minulle, joten otetaan sitten vähän parempaa toimistotuolia.

Mutta stuntti seis! Tutulla olisi vähänkäytety Markus muutamalla kympillä. Ottaisinko sen, vai saako (mieluusti alle) 600€ tuolia, joka ehdottomasti olisi tällä hetkellä hankinnan arvoinen?
 
Liittynyt
24.07.2018
Viestejä
82
Uutta tuolia vähän kaipaisi. Istun ison osan ajasta jumppapallolla työpäivän aikana, mutta tuolikin olisi hyvä. Kaverilta vuosia sitten hankittu AKRacingin pelituoli alkaa viimein olla tiensä päässä minulle, joten otetaan sitten vähän parempaa toimistotuolia.

Mutta stuntti seis! Tutulla olisi vähänkäytety Markus muutamalla kympillä. Ottaisinko sen, vai saako (mieluusti alle) 600€ tuolia, joka ehdottomasti olisi tällä hetkellä hankinnan arvoinen?
Itselläni oli käytössä Markus n. 8 vuotta. Palveli ihan hyvin silloin kun oli käytössä ja hinta oli halpa, mutta jälkikäteen ajateltuna ei ollut hyvä ostos. Suurimpana ongelmana on, että ei ole käsinojien korkeussäätöä eikä leveyssäätöä. Omalle kropalle (182cm pituutta) käsinojat on liian korkealla ja liian kaukana toisistaan, vaikka olen melko leveäharteinen. Käyttämällä ylimääräistä pehmustetta kropan alla sai toisen käsinojan paremmalle korkeudelle, mutta toinen käsi jäi silloin huonosti tuetuksi.

Vaikka en kokenut käytössä tuolia mitenkään epämukavaksi, niin oikeassa olkapäässä on todettu nyttemmin ergonominen haitta, johon nuo huonot käsinojien säädöt on mahdollisesti vaikuttanut.

En osaa suositella tuoleja, mutta tuolit kannattaa koeistua, jos mitenkään mahdollista. Toisen kropalle hyvä tuoli ei välttämättä ole hyvä itselle.
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
194
Mitehän näihin Martelan tuoleihin vaihetaan renkaat? Otan renkaan irti nii metallitappi jää ite tuoliin kiinni, eli muovinen rengasosa jää lähinnä käteen. Ei kyl mitää keinoa saada tommosta tappia irti tuosta tähdestä. Onko niissä ostettavissa renkaissa sit jotenki irtiotettava tappi vai miten tää toimii. Joka ohjevideossa mies ottaa renkaan tappeineen irti ja laittaa uuden tilalle. Kaikki myytävät on sellaisia joissa tappi on valmiina. Enkä pääse oikeen missää käpistelemään tommosia ostettavia eli netistä pitäs ostaa sokkona jotain.

Irrotin omasta tuolistani yhden renkaan ihan huvikseen, kyllä tuon tapin pitäisi tulla tuon renkaan mukana ulos.

Tuossa tapissa on ura lukkorenkaalle ja se lukitsee renkaan paikoilleen tuoliin. Koita pihdeillä repäistä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 455
Itselläni oli käytössä Markus n. 8 vuotta. Palveli ihan hyvin silloin kun oli käytössä ja hinta oli halpa, mutta jälkikäteen ajateltuna ei ollut hyvä ostos. Suurimpana ongelmana on, että ei ole käsinojien korkeussäätöä eikä leveyssäätöä. Omalle kropalle (182cm pituutta) käsinojat on liian korkealla ja liian kaukana toisistaan, vaikka olen melko leveäharteinen. Käyttämällä ylimääräistä pehmustetta kropan alla sai toisen käsinojan paremmalle korkeudelle, mutta toinen käsi jäi silloin huonosti tuetuksi.

Vaikka en kokenut käytössä tuolia mitenkään epämukavaksi, niin oikeassa olkapäässä on todettu nyttemmin ergonominen haitta, johon nuo huonot käsinojien säädöt on mahdollisesti vaikuttanut.

En osaa suositella tuoleja, mutta tuolit kannattaa koeistua, jos mitenkään mahdollista. Toisen kropalle hyvä tuoli ei välttämättä ole hyvä itselle.
Näinhän se on, käyn tuolin koeistumassa huomenna niin siinähän tuo selviää.
 
Liittynyt
10.11.2019
Viestejä
78
Katselin Martelan James H -työtuolia, jonka saisi martela outletista muistaakseni 425e hintaan. Onko kenelläkään kokemuksia tästä tai muusta vastaavasta?

Tuolissa pitäisi olla:
-Korkeussäätö
-Keinumisominaisuus
-Keinumisvaijerin jäykkyyden säätö
-Kallistuskulman säätö
-Selkänojan korkeuden säätö (ei ehkä välttämätön jos sopiva automaattisesti minulle)
-Istumissyvyyden säätö
-Yläselkää tukeva selkänoja

Tuoliin en halua:
-Niskatuki
-Käsinojat
 
Liittynyt
28.12.2019
Viestejä
2 839
Tuoliin en halua:
-Niskatuki
-Käsinojat
Nämähän saa kyllä tuolista kuin tuolista poistettua/jättää asentamatta jos ei tykkää. Veikkaan, että sellaista tuolia, jossa kaikki muut listaamasi fiitsöt löytyy, mutta nämä (monille oleelliset) asiat olisi jätetty pois, ei tule löytymään.
 
Liittynyt
05.12.2022
Viestejä
95
Mitenkähän metsään tuo Ikean Markus menisi? Budjetti on nyt se n. 500 €, eikä sillä tunnu saavan, kuin äkkiseltään samaa Kiinan tuolia eri liikkeistä eri nimellä varustettuna.

Nyt on vanha jakkara antautunut, liekkö Markuksella pärjäisi kotvasen? 229 € näkyy olevan.

Nuo Outlet-ostokset arveluttavat, kun ei yhtään tiedä, missä niitä on pidetty. Esim. sisäilmaongelmaiset sairaalat, toimistot jne., eläinpölyt, mahdolliset muut harmit. Uusi olisi uusi. Muuten käytetty Isku / Martela tms. on varmasti hyvä tuoli.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 423
Mitenkähän metsään tuo Ikean Markus menisi? Budjetti on nyt se n. 500 €, eikä sillä tunnu saavan, kuin äkkiseltään samaa Kiinan tuolia eri liikkeistä eri nimellä varustettuna.

Nyt on vanha jakkara antautunut, liekkö Markuksella pärjäisi kotvasen? 229 € näkyy olevan.

Nuo Outlet-ostokset arveluttavat, kun ei yhtään tiedä, missä niitä on pidetty. Esim. sisäilmaongelmaiset sairaalat, toimistot jne., eläinpölyt, mahdolliset muut harmit. Uusi olisi uusi. Muuten käytetty Isku / Martela tms. on varmasti hyvä tuoli.
Markus on ihan hyvä perustuoli, mutta mm. kiinteässä paikassa oleva "ristiseläntuki" (jos voi moiseksi kutsua) ei välttämättä ole oikeassa kohdassa jokaiselle.

Martela Outlet ainakin mainostaa, että "Valikoimamme käytetyt työ- ja yleistuolit ovat aina tarkastettuja tai huollettuja ja uudelleenverhoiltuja", että en usko että tarvitsee sairaalabakteereista huolehtia kovin paljoa.

Poimintana esim Logic 4
 
Liittynyt
05.12.2022
Viestejä
95
Huomasin just Fernin olevan alessa 880 € ja ilmainen lähetys.

Hyvä vinkki!

Onko kukaan vertaillut Ferniä ja esim. noita Martela Outletin tuoleja?

Martelan toimituskulut huomioiden käyttämättömät Outlet-tuolit tulevat saman hintaisiksi tai kalliimmiksi, kun käytettyjä en halua.
 

KapteeniTunkki

Tukijäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
07.05.2018
Viestejä
637
Hyvä vinkki!

Onko kukaan vertaillut Ferniä ja esim. noita Martela Outletin tuoleja?

Martelan toimituskulut huomioiden käyttämättömät Outlet-tuolit tulevat saman hintaisiksi tai kalliimmiksi, kun käytettyjä en halua.
Töissä ollut logic, kotona nykään Fern.

Isoin ero on siinä, että Martelan tuoleissa on perinteinen jämäkkä ja pehmustettu selkä, kun taas Fernissä on enemmän kelluva ja selkäosan pehmeys tulee sen joustavasta ristikkorakenteesta (joka myyntipuheen mukaan on matkittu saniaisesta, mistä nimikin). Fernin selän kallistusta ei myöskään lukita kiinteästi paikoilleen vaan se ottaa vastaan vastuksella, mikä vaatii vähän totuttelua.

Pl. irronneet kaapelit, ei laadussa ole ollut mitään valitettavaa.

Sitten muista nyansseista kiinni, että minkälainen sopii omalle keholle parhaiten.
 

Rantakemisti

Moderator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 270
Eilen yöllä oli vielä mahdollista tehdä ennakkotilaus vain maksamalla 10$ etukäteismaksu. Nyt sitä vaihtoehtoa ei näytä olevan.

Kävin kuitenkin katsomassa toimitushintoja ja ainakin minulle näkyy myös halvempi 30$ DHL-toimitus ja sillä hinta on 212.10$. Tuohon tietenkin tulli ja verot päälle mutta ei siltikään mikään paha hinta. Pelkät uudet pyörät Herman Milleriin taitaa maksaa 20 dollaria kappale.
Atlas Headrest saapui tänään ja voisi helposti uskoa tämän tulleen suoraan Herman Millerin tehtaalta. Tarkemmin kun tutkii ja koskettelee niin pieniä laatueroa huomaa, kuten esimerkiksi kohdat jossa kangas taittuu muovin alle. Herman Millerin tuolissa ne ovat pehmeät, mutta Atlaksen niskatuessa ne ovat verrattain terävän tuntuiset. Muuten rungon väri, kangas ja viimeistely on viimeisen päälle.

Tätä pystyy säätämään todella joustavasti moneen suuntaan, mutta vähän häiritsee ettei kallistusta voi täysin lukita. Kovimmallakin kireydellä niskatuki liikuu vähän taaksepäin jos siihen nojaa voimakkaasti. Voi olla etten vain ole uskaltanut kiristää sitä aivan loppuun asti.

Tässä muutama kuva ammattimaisesti vastavaloon otettuna.

20230525_195204.jpg
20230525_195203.jpg
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
133
Itsellekin saapui tuo samainen Atlaksen niskatuki, muuten laadukkaan oloinen mutta tuo kallistus on tosiaan aika surkea, täytyy kokeilla vetää kuusioavaimella kunnolla tiukkaan
 
Liittynyt
13.09.2017
Viestejä
448
Logic 400 saa taas muutamia Martelan Outletista. Tuli tilattua yks testiin. Jospa tuo parempi on kuin nykyinen Noblechair Hero TX.
 
Liittynyt
10.11.2019
Viestejä
78
Nämähän saa kyllä tuolista kuin tuolista poistettua/jättää asentamatta jos ei tykkää. Veikkaan, että sellaista tuolia, jossa kaikki muut listaamasi fiitsöt löytyy, mutta nämä (monille oleelliset) asiat olisi jätetty pois, ei tule löytymään.
Saahan ne pois, mutta näissä tuoleissa niiden hinnat on niin suolaiset, että mieluusti jättäisin ne pois kun en niitä käytä. En jaksaisi myöskään säilyttää niitä turhaan.
 
Liittynyt
05.12.2022
Viestejä
95
Mahtuu ihan normaalin henkilöauton sisään kyllä jos työtuolista kyse.
Pystyykö noita purkamaan ehjänä, esim. jalusta pyörineen irti jos ei mahdukaan? Halvemmissa tuoleissahan se alusta painetaan kiinni ja kiinni pysyy ellei riko.

Kyllä varmasti kävisi Martelan kauppa sujuvasti jos toimituskulut olisivat esim. 20€. Tietysti raha on rahaa heillekin. :D
 

TurbinoZ100000

Myyntihuuma
Tukijäsen
Liittynyt
28.07.2020
Viestejä
880
Pystyykö noita purkamaan ehjänä, esim. jalusta pyörineen irti jos ei mahdukaan? Halvemmissa tuoleissahan se alusta painetaan kiinni ja kiinni pysyy ellei riko.

Kyllä varmasti kävisi Martelan kauppa sujuvasti jos toimituskulut olisivat esim. 20€. Tietysti raha on rahaa heillekin. :D
Logicista lähtee ainakin selkänoja irti, jos sitä on hakemassa. Melkeinpä kaikissa tuoleissa itse jalkaristikko ja kaasujousi ovat kitkalla kiinni. Ei ne helpolla irtoa, mutta voihan sitä varoiksi ottaa voiteluainetta ja kumivasaran mukaan. Aika kookas työtuoli saa kyllä olla ettei mahdu melkein mihin tahansa henkilöautoon kokonaisena, jos laittaa takapenkit alas.
 

KapteeniTunkki

Tukijäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
07.05.2018
Viestejä
637
Pystyykö noita purkamaan ehjänä, esim. jalusta pyörineen irti jos ei mahdukaan? Halvemmissa tuoleissahan se alusta painetaan kiinni ja kiinni pysyy ellei riko.
Kyllä se istuinosa kalliimmissakin vaan "nostetaan paikoilleen". Riippuu kuinka hyvin on istuttu, saattaa vaatia vähän nuijaa irrottamiseen myöhemmin.
 
Liittynyt
20.08.2020
Viestejä
189
Nyt olisi hakusessa työtuoli, jossa voi istua pidempään. Minulta löytyy ennestään Kinnarpsin 9554 ja Ikean Järvfjället, mutta molemmissa se ongelma, että ei pysy istumaan pidempään. Kinnarpsissa on kova ja kaareva selkänoja mikä aiheuttaa selkä- ja niskakipuja. Ikean tuolissa puutuu perse ja kyynärpäät, johtuen siitä että istuin ja käsinojat ovat liian kovia ja keinuttaessa istuin liikkuu vain samaan suuntaan kuin selkänoja, mikä aiheuttaa painetta takareisissä. Hakusessa niskatuellinen työtuoli, jossa on suora selkänoja, joka on tukeva mutta ei liian kova. Käsinojat pitää olla pehmustettuja ja säädettäviä. Keinu pitää olla sellainen että istuimesta saa pois lukituksen siten että sen saa kallistumaan viistosti eteenpäin. Löytyykö?
 
Liittynyt
30.08.2022
Viestejä
180
Nyt olisi hakusessa työtuoli, jossa voi istua pidempään. Minulta löytyy ennestään Kinnarpsin 9554 ja Ikean Järvfjället, mutta molemmissa se ongelma, että ei pysy istumaan pidempään. Kinnarpsissa on kova ja kaareva selkänoja mikä aiheuttaa selkä- ja niskakipuja. Ikean tuolissa puutuu perse ja kyynärpäät, johtuen siitä että istuin ja käsinojat ovat liian kovia ja keinuttaessa istuin liikkuu vain samaan suuntaan kuin selkänoja, mikä aiheuttaa painetta takareisissä. Hakusessa niskatuellinen työtuoli, jossa on suora selkänoja, joka on tukeva mutta ei liian kova. Käsinojat pitää olla pehmustettuja ja säädettäviä. Keinu pitää olla sellainen että istuimesta saa pois lukituksen siten että sen saa kallistumaan viistosti eteenpäin. Löytyykö?
Toimistotuolit | Toimistotuoli.com kattelen tuolta ja käy vaikka testaamassa.
 
Liittynyt
28.12.2019
Viestejä
2 839
Nyt olisi hakusessa työtuoli, jossa voi istua pidempään. Minulta löytyy ennestään Kinnarpsin 9554 ja Ikean Järvfjället, mutta molemmissa se ongelma, että ei pysy istumaan pidempään. Kinnarpsissa on kova ja kaareva selkänoja mikä aiheuttaa selkä- ja niskakipuja. Ikean tuolissa puutuu perse ja kyynärpäät, johtuen siitä että istuin ja käsinojat ovat liian kovia ja keinuttaessa istuin liikkuu vain samaan suuntaan kuin selkänoja, mikä aiheuttaa painetta takareisissä. Hakusessa niskatuellinen työtuoli, jossa on suora selkänoja, joka on tukeva mutta ei liian kova. Käsinojat pitää olla pehmustettuja ja säädettäviä. Keinu pitää olla sellainen että istuimesta saa pois lukituksen siten että sen saa kallistumaan viistosti eteenpäin. Löytyykö?
Määrittele "pidempään" ? Missä tahansa tuolissa varmasti alkaa paikat puutua, jos ei vaihtele asentoa riitävän usein, ja pidä taukoja. Nouse säännöllisesti ylös penkistä, ja ota pieni kävelykierros. Pienikin tauko auttaa huomattavasti. Also, henk. koht olen sitä mieltä, että tuo keinumistoiminto on se, joka jumii selkiä. Siinä ei lihakset pääse rentoutumaan, kun täytyy jatkuvasti tasapainotella. Itsellä toimiston tuolissa sellainen toiminto löytyy, mutta olen aina pitänyt sen lukittuna. Kotitoimiston halpis-ikeassa taas ei ole, ei myöskään muita hienouksia, mutta hyvin jaksaa istua vaikka koko päivän, kunhan pitää taukoja ja vaihtelee asentoaaan.
 
Liittynyt
20.08.2020
Viestejä
189
Määrittele "pidempään" ? Missä tahansa tuolissa varmasti alkaa paikat puutua, jos ei vaihtele asentoa riitävän usein, ja pidä taukoja. Nouse säännöllisesti ylös penkistä, ja ota pieni kävelykierros. Pienikin tauko auttaa huomattavasti. Also, henk. koht olen sitä mieltä, että tuo keinumistoiminto on se, joka jumii selkiä. Siinä ei lihakset pääse rentoutumaan, kun täytyy jatkuvasti tasapainotella. Itsellä toimiston tuolissa sellainen toiminto löytyy, mutta olen aina pitänyt sen lukittuna. Kotitoimiston halpis-ikeassa taas ei ole, ei myöskään muita hienouksia, mutta hyvin jaksaa istua vaikka koko päivän, kunhan pitää taukoja ja vaihtelee asentoaaan.
Koko päivän eli 8h, tauoilla tietysti. Näillä nykyisillä paikat kipeytyvät puolen tunnin istumisella. En ole huomannut mitään eroa pitämällä keinua lukittuna.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 875
Viestejä
4 207 068
Jäsenet
70 995
Uusin jäsen
kinkku777

Hinta.fi

Ylös Bottom