Hyvä työtuoli?

Liittynyt
04.03.2021
Viestejä
728
Amazonin Ticova-tuoli, joka oli täällä tarjouksissa (ja sittemmin muuten ainakin kerran kympin halvemmalla) oli aluksi ihan hyvä, mitä nyt selkänojan tuki hinkkaa alaselkää verille. Ainakin ilman paitaa. En tiiä onko vaan niin kiero selkä. Vaikka miten sen säätää. Kyllä tätä kestää käyttää, mutta ei kyllä sovi itelle alaselän tuki. Nyt on vaan lyhyen käytön jälkeen alkanut jo narisemaan aivan helvetisti. Se ottaa päähän. Ja olen kevyt painolta.
 
Liittynyt
10.11.2019
Viestejä
78
Kävin sitten hakemaan kuitenkin Martela Logic 400 tuolin käytettynä 250€ hintaan. Unohtui sitten tingata, olisi varmaan saanut tuosta vielä vähän pois, mutta ajatukset oli jo tuolin kuskaamisessa. Saa nähdä miten tulee toimimaan. Onhan tämä kovempi kuin vanha pelituoli, mutta saa paljon ryhdikkäämmän asennon ja näyttää kivemmalta pienessä asunnossa kun ei ole yhtä massiivinen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.12.2022
Viestejä
95
Onko kukaan onnistunut saamaan alennusta esim. Iskun uusista Step-tuoleista ja jos, niin minkä verran?

Alkaa nuo uudelleenverhoillut esim. Martelat ja Iskutkin olemaan niin hinnoissaan ja postit satku päälle, että jos uudesta saisi kohtuullisen alennuksen, ei se hirvittävän kaukana välttämättä enää olisi.

Ei oikein pääse paikan päälle noihin Outletteihin.
 

KapteeniTunkki

Tukijäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
07.05.2018
Viestejä
637
Onko kukaan onnistunut saamaan alennusta esim. Iskun uusista Step-tuoleista ja jos, niin minkä verran?

Alkaa nuo uudelleenverhoillut esim. Martelat ja Iskutkin olemaan niin hinnoissaan ja postit satku päälle, että jos uudesta saisi kohtuullisen alennuksen, ei se hirvittävän kaukana välttämättä enää olisi.

Ei oikein pääse paikan päälle noihin Outletteihin.
Paikan päällä outletissa kun käytiin (aikanaan) ja käytettynä ei ollut oikein mitään niin myyjä viilasi runsaan satasen uudesta tehtaan erän tuolin hinnasta pois.
 
Liittynyt
10.11.2019
Viestejä
78
Paikan päällä outletissa kun käytiin (aikanaan) ja käytettynä ei ollut oikein mitään niin myyjä viilasi runsaan satasen uudesta tehtaan erän tuolin hinnasta pois.
Näissä on varmasti reilusti ilmaa. Kannattaisi ehdottomasti, mutta itsellä pääsi unohtumaan, kun viimeinkin löysin järkihintaisen tuolin jonka voisin ottaa.
 
Liittynyt
23.02.2017
Viestejä
23
Onko kokemuksia Stressless Mayfair Home Office työtuolista? Masku toimii Suomessa jälleenmyyjänä, mutta valitettavasti yhdessäkään länsi-suomen myymälässä ei ole yhtään kappaletta esillä että voisi käydä ihmettelemässä livenä.


 
Liittynyt
08.05.2019
Viestejä
1 230
Onko kokemuksia Stressless Mayfair Home Office työtuolista? Masku toimii Suomessa jälleenmyyjänä, mutta valitettavasti yhdessäkään länsi-suomen myymälässä ei ole yhtään kappaletta esillä että voisi käydä ihmettelemässä livenä.


Tuohan ei eroa Stresslessin lepotuoleista muuten, kuin että siinä on matalan ja pyörättömän jalustan sijaan korkeampi pyörällinen kaasujousellinen jalusta ja se toimitetaan ilman rahia. Itse istumisosa on kaiketi sama kuin Mayfair-lepotuolissa.

Näin ollen voit testata lepotuolia ja mielessäsi kuvitella sen korkeammaksi (tai laittaa jotain sen alle korokkeeksi), niin saat käsityksen millainen istuttava se olisi "home office"-jalustalla. Lepotuolien eri malleissa ei myöskään ainakaan classic-sarjan osalta ole kovin suurta eroa istumatuntumassa (sisällä oleva runko on kaiketi identtinen, pehmusteissa eroa), eli jos Mayfairia ei löydy koeistuttavaksi, niin ei se oletettavasti juuri eroa esim. Opalista tuntumaltaan, jota löytyy about jokaisesta Maskusta koeistuttavaksi.

Katso Stresslessin sivulta kuvasto, niin siitä ilmenee (yleisesti sivulta 23 ja 106, Mayfairin osalta sivulta 108) selvästi tuo, että voit valita ihan minkä tahansa yläosan ja minkä tahansa jalustan siihen millä tahansa väreillä/materiaalilla. Home office -malleista on asiaa yleisesti sivulta 53 alkaen.

Itse ostin juuri kuukausi sitten Stressless Opal -lepotuolin 1399 eurolla läppärin naputtelu ja tv:n katselu -tuoliksi ja toistaiseksi olen ollut hyvin tyytyväinen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.02.2017
Viestejä
23
Tuohan ei eroa Stresslessin lepotuoleista muuten, kuin että siinä on matalan ja pyörättömän jalustan sijaan korkeampi pyörällinen kaasujousellinen jalusta ja se toimitetaan ilman rahia. Itse istumisosa on kaiketi sama kuin Mayfair-lepotuolissa.

Näin ollen voit testata lepotuolia ja mielessäsi kuvitella sen korkeammaksi (tai laittaa jotain sen alle korokkeeksi), niin saat käsityksen millainen istuttava se olisi "home office"-jalustalla. Lepotuolien eri malleissa ei myöskään ainakaan classic-sarjan osalta ole kovin suurta eroa istumatuntumassa (sisällä oleva runko on kaiketi identtinen, pehmusteissa eroa), eli jos Mayfairia ei löydy koeistuttavaksi, niin ei se oletettavasti juuri eroa esim. Opalista tuntumaltaan, jota löytyy about jokaisesta Maskusta koeistuttavaksi.

Katso Stresslessin sivulta kuvasto, niin siitä ilmenee (yleisesti sivulta 23 ja 106, Mayfairin osalta sivulta 108) selvästi tuo, että voit valita ihan minkä tahansa yläosan ja minkä tahansa jalustan siihen millä tahansa väreillä/materiaalilla. Home office -malleista on asiaa yleisesti sivulta 53 alkaen.

Itse ostin juuri kuukausi sitten Stressless Opal -lepotuolin 1399 eurolla läppärin naputtelu ja tv:n katselu -tuoliksi ja toistaiseksi olen ollut hyvin tyytyväinen.
Totta, loistava idea. Kiitos. Pitänee ensiviikolla käydä testailemassa ja katsoa köyhtyykö siinä sitten toista tonnia.
 
Liittynyt
13.10.2021
Viestejä
12
Onko kukaan onnistunut saamaan alennusta esim. Iskun uusista Step-tuoleista ja jos, niin minkä verran?

Alkaa nuo uudelleenverhoillut esim. Martelat ja Iskutkin olemaan niin hinnoissaan ja postit satku päälle, että jos uudesta saisi kohtuullisen alennuksen, ei se hirvittävän kaukana välttämättä enää olisi.

Ei oikein pääse paikan päälle noihin Outletteihin.
206€ oli Step pari viikkoa sit martelan verkkokaupassa ja tällä hetkellä 275€ 1kpl. Uudelleenverhoillut
 

TurbinoZ100000

Myyntihuuma
Tukijäsen
Liittynyt
28.07.2020
Viestejä
882
Laitoin äsken kyseisen tuolin tilaukseen. Lisäilen tänne ensituntumia tuolista jahka sen saan. Lupailivat 3-5 työpäivän toimitusta ja loppulasku toimituksineen oli 548€.
Tästä on tullut aika paljon mainoksia Facebookissa vastaan tällä viikolla. Ilmeisesti eivät ole itse valmistajia, tuoli on brändatty joltain toiselta merkiltä. Voi olla ihan hyväkin tuoli, mutta näillä firmoilla jotka markkinoi otsa hiessä on usein after salesit sitten vähän kuralla.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
719
Onko kokemuksia Stressless Mayfair Home Office työtuolista? Masku toimii Suomessa jälleenmyyjänä, mutta valitettavasti yhdessäkään länsi-suomen myymälässä ei ole yhtään kappaletta esillä että voisi käydä ihmettelemässä livenä.


Tuo on todella hyvä jakkara.
Suosittelen ennen kaupantekoa etsimään mestan koeistumiselle.
En ole varma nykyvalikoimasta, mutta kun itse aikoinaan jakkaran ostin, oli valtava ero kolmen eri tuolikoon välillä ja itse ostin sen isoimman ja leveimmän silloisen vaihtoehdon.
 
Liittynyt
22.05.2018
Viestejä
25
Liittynyt
30.03.2021
Viestejä
360
Käyttääkö täällä kukaan satulatuolia? Olin miettiny sellasta sähköpöydän kaveriksi vai onko ihan huti ajatus. Kokeilin siis töissä kerran ja tykkäsin kyllä. Näyttää aika samalata tarjolla olevat vaihtoehdot joissa korkeuden ja kallistuksen säätö.
 
Liittynyt
08.03.2022
Viestejä
34
Jsykillä olisi tällä hetkellä tarjouksessa tämmöinen PE-verkosta tehty tuoli. Kävin tuossa tovin istuskelemassa liikkeessä ja tuntui ihan pätevältä. Mietin vain, että olisiko kellään ollut tästä mitään (pahaa) sanottavaa? Jysk varmaan myy jollain muulla nimellä, kun tästä ei tunnu löytyvän mitään tietoa yhtään mistään.
 
Liittynyt
07.09.2018
Viestejä
292
Käyttääkö täällä kukaan satulatuolia? Olin miettiny sellasta sähköpöydän kaveriksi vai onko ihan huti ajatus. Kokeilin siis töissä kerran ja tykkäsin kyllä. Näyttää aika samalata tarjolla olevat vaihtoehdot joissa korkeuden ja kallistuksen säätö.
Varmaan 10v ollut käytössä ns kakkostuolina.

Välistä kiva käyttää, kokoajan ei. Tämä henk.koht kokemus.
 

TurbinoZ100000

Myyntihuuma
Tukijäsen
Liittynyt
28.07.2020
Viestejä
882
Käyttääkö täällä kukaan satulatuolia? Olin miettiny sellasta sähköpöydän kaveriksi vai onko ihan huti ajatus. Kokeilin siis töissä kerran ja tykkäsin kyllä. Näyttää aika samalata tarjolla olevat vaihtoehdot joissa korkeuden ja kallistuksen säätö.
Puhtaaksi työtuoliksi ok, mutta sellaisella ei kyllä koskaan pysty sitten rentoutumaan eli unohtaisin jos joskus aikomuksena esim. videopelata tai videoita katsella.
 

KapteeniTunkki

Tukijäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
07.05.2018
Viestejä
637
Käyttääkö täällä kukaan satulatuolia? Olin miettiny sellasta sähköpöydän kaveriksi vai onko ihan huti ajatus. Kokeilin siis töissä kerran ja tykkäsin kyllä. Näyttää aika samalata tarjolla olevat vaihtoehdot joissa korkeuden ja kallistuksen säätö.
Töissä tullut käytettyä, mutta väistämättä puutuu jalat tai takapuoli. samassa genressä itse tykkään paljon enemmän Swopperista. Sillä olen jaksanut "istua" koko työpäivän ja se tuntuu lähinnä vatsalihaksissa illalla.
 
Liittynyt
05.07.2022
Viestejä
401
Tuossa oli kans jotain niin ei tarviis välttämättä ostaa moista työkalua: Kaasujousen vaihtaminen | hjh-office.fi
Mutta näköjään narina loppui kun pursotin vaan wd-40 sinne väleihin ylhäältä alhaalta ja heilutin sitä
Joo yllätävän helpolla lähtee noi kaasujuoset irti(Vaikka on yli 10v vanha tuolit). Oppin tää kantapään kauta että ei tarvi millä papukajalla vääntää irti, moskalla lähtee kun hakaa tarpeksi kauan / kovaa.
 
Liittynyt
19.03.2022
Viestejä
22
Miten tämän kanssa kävi? Itsellä uusi Kinnarps 6000 alla, istuinosa kyllä klonksuu jonkun millin, mutta istuessa ei pidä mitään ääntä, noustessa saattaa vähän kuulua.
Edelleen se metelöi. Töissä kokeillut näitä samaisia tuoleja ja siellä ei niin kovaa kolahtelua kuulu. Taitaa olla jokin vika tässä tuolissa
 
Liittynyt
21.11.2017
Viestejä
1 316
Käyttääkö täällä kukaan satulatuolia? Olin miettiny sellasta sähköpöydän kaveriksi vai onko ihan huti ajatus. Kokeilin siis töissä kerran ja tykkäsin kyllä. Näyttää aika samalata tarjolla olevat vaihtoehdot joissa korkeuden ja kallistuksen säätö.
Silloin tällöin, ilman sähköpöytää en käyttäisi ikinä. Ihan mukavaa vaihtelua mutta perse kipeytyy
 
Liittynyt
12.07.2023
Viestejä
426
Edelleen se metelöi. Töissä kokeillut näitä samaisia tuoleja ja siellä ei niin kovaa kolahtelua kuulu. Taitaa olla jokin vika tässä tuolissa
Joo mitä itse testailin käytettyjä, niin se istuinosa ei noussut milliäkään ylöspäin vaan täysin jykevästi kiinni. Omassa uudessa taas nousee reilusti jonkun puolen senttiä kun etureunasta nostaa.

E: tuoli kävi huollettavana, nyt ei nouse tämäkään milliäkään ja lonksu läheskän samalla tavalla. Jos takuuta on niin kannattaa pyytää huolto.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.02.2019
Viestejä
171
Laitoin äsken kyseisen tuolin tilaukseen. Lisäilen tänne ensituntumia tuolista jahka sen saan. Lupailivat 3-5 työpäivän toimitusta ja loppulasku toimituksineen oli 548€.
Oletko vielä saanut tuolia? Näkyisi olevan taas tuo Hinomi H1 Pro -120e alennus heillä sivuillaan, välillä käväisi -100e:ssa.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
249
Oletko vielä saanut tuolia? Näkyisi olevan taas tuo Hinomi H1 Pro -120e alennus heillä sivuillaan, välillä käväisi -100e:ssa.
Pahoittelut, en muistanut tänne päivittää tilannetta. Peruin tuon tilauksen. Tuli luettua nuo Redditin keskustelut itse tuolista sekä tuotetuen puutteesta, ja totesin ettei pysty.

Tilasin Saksan Amazonista tuollaisen tilalle. SIHOO Doro C300

Pitäisi saapua kuun lopussa.
 
Liittynyt
10.11.2019
Viestejä
78
Jsykillä olisi tällä hetkellä tarjouksessa tämmöinen PE-verkosta tehty tuoli. Kävin tuossa tovin istuskelemassa liikkeessä ja tuntui ihan pätevältä. Mietin vain, että olisiko kellään ollut tästä mitään (pahaa) sanottavaa? Jysk varmaan myy jollain muulla nimellä, kun tästä ei tunnu löytyvän mitään tietoa yhtään mistään.
Minulla oli yksi tuoli jyskistä ja kangas meni muistaakseni vuodessa rikki. Ihan siedettävä tuoli, mutta ei erityisen pehmeä ja ergonominen. Jysk myy kyllä aika heikkolaatuisia tuotteita yleisesti.
 
Liittynyt
21.01.2019
Viestejä
78
Onko suosituksia työtuolille kotitoimistoon, mitat 191 cm/96kg? Budjetti olisi alle 500e. Nykyinen Ikea Markus vetelee viimeisiään, koittanut etsiä vaihtoehtoja, mutta poikkeuksetta kaikki tuolit tuossa hintaluokassa on liian pieniä.
 
Liittynyt
05.07.2022
Viestejä
401
Onko suosituksia työtuolille kotitoimistoon, mitat 191 cm/96kg? Budjetti olisi alle 500e. Nykyinen Ikea Markus vetelee viimeisiään, koittanut etsiä vaihtoehtoja, mutta poikkeuksetta kaikki tuolit tuossa hintaluokassa on liian pieniä.
Käytetty kinnarps
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
425
Pahoittelut, en muistanut tänne päivittää tilannetta. Peruin tuon tilauksen. Tuli luettua nuo Redditin keskustelut itse tuolista sekä tuotetuen puutteesta, ja totesin ettei pysty.

Tilasin Saksan Amazonista tuollaisen tilalle. SIHOO Doro C300

Pitäisi saapua kuun lopussa.
Laitahan arviota tuolista kun se on saapunut ja oot sitä kerennyt hetken istua :thumbsup: olisi itsellä tarve uudelle tuolille ja vaihtoehtoja on aivan liikaa. :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
781
Onko pääkaupunkiseudulla missään liikkeessä Kab K4 ja/tai Steelcase leap kokeiltavissa?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
119
Ostin muutama päivä sitten käytetyn uudelleenverhoillun Steelcase Gesturen 445€ hintaan täältä: Steelcase 442A30 työtuoli, uudellenverhoiltu/ musta (pshverhoilu.fi). Tuolia ei ole varastossa, mutta näyttävät tekevän niitä lisää tilauksesta.
Tuoli on hyväkuntoinen, vuonna 2017 valmistettu. Pientä kulumaa näkyy toisessa käsinojassa. Verhoilu on ainakin laadukkaasti tehty ja pidän käytetystä karheasta kankaasta niin istuimelta ei liu'u pois.
Toistaiseksi tuoli vaikuttaa erittäin hyvältä ja vaikuttaa sopivan minulle paremmin kuin edellinen tuolini Embody. Käsinojat liikkuvat pyörimissuunnassa ehkä vähän liian helposti. Ehkä mekanismia saa kiristettyä jotenkin ruuvia kiristämällä.
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
4 020
20230825_084628.jpg


Sotkasta muutama vuosi sitten ostettu työtuoli reistaa. Ilmeisesti kaasujousi vuotaa, kun tuoli ei pysy ylhäällä ja valuu nytkähtäen alas.

Onko vuotoa mahdollista paikata itse? Myös kaasujousia on myynnissä erikseen, mutta pitäisi olla juuri oikeaa kokoa.
 
Liittynyt
27.11.2016
Viestejä
1 162
Jatkan "tuolin ylläpito" -kysymyksillä.

Miten renkaista (Isku Step, jos sillä väliä) saa järkevästi putsattua pitkät hiukset/koirankarvat? Niitä tuntuu tarrautuvan pahasti kiinni ja pihdeilla & saksilla repimisesssä menee aikaa toista tuntia parin kk välein.

Kärsimyksen vähentämiseen en ole keksinyt muita vaihtoehtoja kuin eliminoida talouden pitkäkarvaiset, joka kuulostaa vähän radikaalilta. Tietenkin päivittäinen imurointi auttaisi varmaan paljon harventamaan tuota puhdistusväliä, mutta ei oikein sekään nappaisi.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 623
Jatkan "tuolin ylläpito" -kysymyksillä.

Miten renkaista (Isku Step, jos sillä väliä) saa järkevästi putsattua pitkät hiukset/koirankarvat? Niitä tuntuu tarrautuvan pahasti kiinni ja pihdeilla & saksilla repimisesssä menee aikaa toista tuntia parin kk välein.

Kärsimyksen vähentämiseen en ole keksinyt muita vaihtoehtoja kuin eliminoida talouden pitkäkarvaiset, joka kuulostaa vähän radikaalilta. Tietenkin päivittäinen imurointi auttaisi varmaan paljon harventamaan tuota puhdistusväliä, mutta ei oikein sekään nappaisi.
Ei oo omassa ilmennyt tuollaista vaikka naisten hiuksia on joka paikka muuten täynnä :) Mutta auttaisko mattoveitsi?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 427
Jatkan "tuolin ylläpito" -kysymyksillä.

Miten renkaista (Isku Step, jos sillä väliä) saa järkevästi putsattua pitkät hiukset/koirankarvat? Niitä tuntuu tarrautuvan pahasti kiinni ja pihdeilla & saksilla repimisesssä menee aikaa toista tuntia parin kk välein.

Kärsimyksen vähentämiseen en ole keksinyt muita vaihtoehtoja kuin eliminoida talouden pitkäkarvaiset, joka kuulostaa vähän radikaalilta. Tietenkin päivittäinen imurointi auttaisi varmaan paljon harventamaan tuota puhdistusväliä, mutta ei oikein sekään nappaisi.
Ilmeisesti siis sinne jonnekin akselin väliin menee pitkät karvat/hiukset ympäri?
Olisikohan yksi ratkaisu vaihtaa kokonaan rengasmallia, varmasti löytyy nykyisin jos monenmoista, mutta aivan esimerkkinä tällaiseen ei välttämättä karvat tarraa Essentials 75 mm Rollerblade renkaat - 5 kpl (läpinäkyvä musta) - Gigantti verkkokauppa
Edit: Mattoveistä kun yllä ehdotettiin, niin askarteluveitsi voisi olla toinen jolla pääsee hieman hankalempiin paikkoihin Askarteluveitsi | Fiskars
 
Liittynyt
27.11.2016
Viestejä
1 162
Ilmeisesti siis sinne jonnekin akselin väliin menee pitkät karvat/hiukset ympäri?
Olisikohan yksi ratkaisu vaihtaa kokonaan rengasmallia, varmasti löytyy nykyisin jos monenmoista, mutta aivan esimerkkinä tällaiseen ei välttämättä karvat tarraa Essentials 75 mm Rollerblade renkaat - 5 kpl (läpinäkyvä musta) - Gigantti verkkokauppa
Edit: Mattoveistä kun yllä ehdotettiin, niin askarteluveitsi voisi olla toinen jolla pääsee hieman hankalempiin paikkoihin Askarteluveitsi | Fiskars
Juuri niin, eli karvaa kertyy akselin ympärille. Veitset ei juuri auta - katkottua saa kyllä saksillakin hyvin, mutta se irtirepiminen täytyy hoitaa loppuun pihdeillä vähän kerrallaan.

Täytyy tutkia, joska kokonaan toinen rengasmalli sopisi, esimerkiksi tuo linkattu saattaisi hyvinkin kerätä vähemmän kun on vain yksi rengas vs. nykyinen kaksi rengasta akselilla per pyörä.
 
Liittynyt
22.08.2019
Viestejä
41


Sotkasta muutama vuosi sitten ostettu työtuoli reistaa. Ilmeisesti kaasujousi vuotaa, kun tuoli ei pysy ylhäällä ja valuu nytkähtäen alas.

Onko vuotoa mahdollista paikata itse? Myös kaasujousia on myynnissä erikseen, mutta pitäisi olla juuri oikeaa kokoa.
Mulla oli sotkasta tuoli/on vieläkin, kaasujousi hajos 3 kertaa. Kolmannen hajoamisen jälkeen en enään suostunut koittamaan neljättä kaasujousta(Sotka siis lähetti minulle 2 jotka asennin kun meni takuuseen). Sain heiltä 100euron lahjakortin korvikkeeksi. Jos uuden jousen hommaat niin on aika työmaa hakata vanha irti tuolista. Itse hioin varren hiomapaperilla ja laitoin letkunkiristimiä siihen, toinen vaihtoehto olisi hommata joku muoviputki lvi kaupasta ja laikata ja asentaa siihen. Netti täys eri kikkoja, myös vissiin uudelleen rasvaus tai jotai vois auttaa mutta en jaksanu enää pelleillä sen kanssa.
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
4 020
Mulla oli sotkasta tuoli/on vieläkin, kaasujousi hajos 3 kertaa. Kolmannen hajoamisen jälkeen en enään suostunut koittamaan neljättä kaasujousta(Sotka siis lähetti minulle 2 jotka asennin kun meni takuuseen). Sain heiltä 100euron lahjakortin korvikkeeksi. Jos uuden jousen hommaat niin on aika työmaa hakata vanha irti tuolista. Itse hioin varren hiomapaperilla ja laitoin letkunkiristimiä siihen, toinen vaihtoehto olisi hommata joku muoviputki lvi kaupasta ja laikata ja asentaa siihen. Netti täys eri kikkoja, myös vissiin uudelleen rasvaus tai jotai vois auttaa mutta en jaksanu enää pelleillä sen kanssa.
Letkuklemmaria mietin itsekin. Nyt toistaiseksi tuoli pysynyt ihan kohtuullisesti ylhäällä tosin. Seurataan tilannetta.
 
Liittynyt
30.05.2020
Viestejä
184
Pähkäilen tässä Steelcase Leap v2:n, Steelcase Amian, Aeron Remasteredin ja Embodyn sekä Haworth Fernin välillä.
Toimisto- ja pelikäyttöön. Oon suht skrode+läski +115 kg 182cm kaveri. Alaselkäkipuja löytyy.

Jos olen oikein ymmärtänyt tässä tilannekuva:
- Steelcaseja ei taida saada kovinkaan helposti mistään EU:n sisältäkään -Amian löytää täältä alle tonniin mutta Leap V2:sta en ole löytänyt mistään. Edit: Leap v2 alle 1200 + toimitus
- Aeroneja (1500€) ja Embodyja (1800€) saa Saksasta ja Suomesta jonkinlaisella viiveellä
- Fernin saa tilattua Tilaan.comista arviolta 1500€ sis. 4D käsituet (ei ristiseläntukea) mesh kankaalla ja jos oikein ymmärsin metallijalalla. Digital knitting ei taida onnistua ollenkaan (kepittää keinonahan ja kaikki mesh viritykset ilmeisesti 6-0 kestossa ja mukavuudessa). Toimitusajasta ei vielä tietoa. EDIT: Tilaan.comista lähtöhinta ilman mitään kilkkeitä 1200 euroa, toimitusaika +8viikkoa ja palautukset ei mahdollisia. Takuuta vain 5 vuotta. Ihmeellinen juttu ottaen huomioon että EU:n sisältä saat Fernin tarvittavilla varusteluilla (ei ristiseläntukea kuitenkaan) paremmalla takuulla hintaan 849€ täältä 10 vuorokauden toimitusajalla.
  • Aeronilla tunnettu valmistaja, mutta ei välttämättä comfyin istuin pitkiin sessioihin. Säätöjen ja keinumekanismin puolesta A- luokkaa. Takuu top tier 12v. Ilmeisesti joillekin S- tier tuoli ja jotkut eivät pysty pidempiä sessioita sietämään (alkaa mesh painamaan persettä/jalkoja). Siksi hankala etäostos itselleni. Istuinasentoa ei voi juurikaan venkuloida suuntaan eikä toiseen vaan pakottaa istumaan ns. oikein. Esim. jalkojen asentoa vaikea vaihdella tai manspreadaa. Selkänoja ei hirveästi elä.
    Embody mahdollistaa paremmin liikkeen ja istuinkin kulma todella hyvä, mutta selkänojan yläosa pakottaa hartiota sisäänpäin yli 180 cm pituisilla, joten ei kuulosta sekään hyvältä ratkaisulta. Selkänoja muutenkin suht agressiivinen kai ja ei ole korkeussäädettävää selkätuen osalta. Vaikea etäostos siis tämäkin. Molemmat saa luultavasti palautettua suomalaiselle kauppiaalle, jos ei ole sopivia ja tuoli käyttämätön.
  • Steelcasen Amia ja Leap v2 saanut mukavuuden osalta hyviä revikoita laidasta laitaan erikokoisilta ihmisiltä ja ominaisuudet hyvät. Amiassa kulma loistava istuin ja Leapin selkänojaa kehuttu, mutta istuinosa jakaa mielipiteitä muotoilun osalta. Amia olisi varmaan varmin ostos hinnan ja revikoiden perusteella, mutta selkänoja saattaa jättää toivomisen varaa. Takuusta ei tietoa kun ei ole toimittajiakaan juurikaan. Palautus tuskin mahdollista.
  • Fern vaikuttaisi kaikin puolin aika hyvältä, mutta ristiseläntuki kulma suht huono ja valtaosa myydään kai ilman sitä. Se että tarvitseeko sitä selviäisi koeistumalla, mutta ei mahdollista itselleni. EDIT: ketjussa oli juttua että sisälle voi itse tunkea haluamansa tyynyn ristiselän tueksi. Säädöt riittävät ja selkänoja vaikuttaa muuten comfyltä. Istuimestakaan en mitään huonoa ole kuullut, eli luultavasti suht safe bet pitkiinkin sessareihin. Covidin aika ollut kai jonkun verran tuotanto-ongelmia ja viallisia tuotteita myyty. Ulkonäöstä plussaa. Takuu 12v. Palautusmahdollisuudesta en ole saanut vielä lisätietoja.


Näillä tiedoilla Fern kiinnostaisi ehkä eniten. Onko muilla kokemusta tästä?
 
Viimeksi muokattu:

TurbinoZ100000

Myyntihuuma
Tukijäsen
Liittynyt
28.07.2020
Viestejä
882
- Fernin saa tilattua Tilaan.comista arviolta 1500€ sis. 4D käsituet (ei ristiseläntukea) mesh kankaalla ja jos oikein ymmärsin metallijalalla. Digital knitting ei taida onnistua ollenkaan (kepittää keinonahan ja kaikki mesh viritykset ilmeisesti 6-0 kestossa ja mukavuudessa). Toimitusajasta ei vielä tietoa.
Tuohon hintaan ei nyt ainakaan kannata, Haworthin omassa kaupasta löytyy tällä hetkellä 849€: Fern Office Chair
 
Liittynyt
30.05.2020
Viestejä
184
Tuohon hintaan ei nyt ainakaan kannata, Haworthin omassa kaupasta löytyy tällä hetkellä 849€: Fern Office Chair
Hienoa, enpä huomannut tuota sivua. Varsin kohtuullisessa hinnassa, ottaen huomioon miten pahasti hinnat ovat karanneet pandemian aikana. Taidan laittaa tilaten, koska tuon kamppistuotteen konfiguraatio on juuri se mitä haen.
Toivottavasti Eurooppaan saataisiin jatkossa myös tuo digital knitting verhoilu.

Onko kenelläkään käsitystä voisiko tuon digital kudonnan saada ns. aftermarket lisänä ja asentaa itse meshin päälle?

Ja onko kenelläkään kokemuksia tuosta EU shopista? Redditissä useammat mananneet paskaa kommunikaatiota ja hitaita toimituksia.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.05.2020
Viestejä
184
Kinnarpsin 9000- sarjalaiset kiinnittivät vielä huomioni. Säätöjä varmaan vielä enemmän mitä jenkkiserkuilla ja vaikuttaisi kaikin puolen aika hyvältä.
Nopealla googlauksella ei taida olla vaan liikkeitä mistä saisi ostettua? Onkohan tuo minkä hintainen? Ei liene kuitenkaan poistuvaa mallia, koska firma sitä edelleen sivuillaan mainostaa.

Paraneeko tuosta tuoli enää tai onko muita pohjolassa myytäviä premiun vaihtoehtoja mikä tulisi mieleen?
 
Liittynyt
20.08.2020
Viestejä
189
Kinnarpsin 9000- sarjalaiset kiinnittivät vielä huomioni. Säätöjä varmaan vielä enemmän mitä jenkkiserkuilla ja vaikuttaisi kaikin puolen aika hyvältä.
Nopealla googlauksella ei taida olla vaan liikkeitä mistä saisi ostettua? Onkohan tuo minkä hintainen? Ei liene kuitenkaan poistuvaa mallia, koska firma sitä edelleen sivuillaan mainostaa.

Paraneeko tuosta tuoli enää tai onko muita pohjolassa myytäviä premiun vaihtoehtoja mikä tulisi mieleen?
Minulla Kinnarps 9550. En suosittele. Tuoli nitisee ja natisee ja on huono jos haluaa istua pidempään. Mekanismi on muovia eikä sille saa varaosia. Jos jokin osa hajoaa pitää ostaa koko mekanismi, joka maksaa noin 300 euroa.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
34
Onko pääkaupunkiseudulla missään liikkeessä Kab K4 ja/tai Steelcase leap kokeiltavissa?
Reilu vuosi sitten Iskun myyjä kertoi Helsingin kalevankadun showroomissa olevan useampia KAB-malleja kokeiltavana. K4 malli löytyi tuolloin myös Vantaan Variston myymälästä. Eli noissa paikoissa saattaa olla.
 
Liittynyt
30.05.2020
Viestejä
184
Minulla Kinnarps 9550. En suosittele. Tuoli nitisee ja natisee ja on huono jos haluaa istua pidempään. Mekanismi on muovia eikä sille saa varaosia. Jos jokin osa hajoaa pitää ostaa koko mekanismi, joka maksaa noin 300 euroa.
Mikä tekee siitä huonon pidemmissä sessioissa? Liian kova selkänoja tai istuin? Tuossahan taitaa olla vielä erilliset lisäpehmusteet selässä ja istuimessa.

Erikoista jos noin kallis tuoli nitisee ja natisee. Ostitko sen uutena?
 
Viimeksi muokattu:

TurbinoZ100000

Myyntihuuma
Tukijäsen
Liittynyt
28.07.2020
Viestejä
882
Kinnarpsin 9000- sarjalaiset kiinnittivät vielä huomioni. Säätöjä varmaan vielä enemmän mitä jenkkiserkuilla ja vaikuttaisi kaikin puolen aika hyvältä.
Nopealla googlauksella ei taida olla vaan liikkeitä mistä saisi ostettua? Onkohan tuo minkä hintainen? Ei liene kuitenkaan poistuvaa mallia, koska firma sitä edelleen sivuillaan mainostaa.

Paraneeko tuosta tuoli enää tai onko muita pohjolassa myytäviä premiun vaihtoehtoja mikä tulisi mieleen?
Kinnarpsilla on kivijalkoja missä koeistua, Tampereella ainakin yks.

Kyl itelle vaan se Logic 400 on ollut paras työtuoli. Moni myös Iskun Steppien nimeen vannoo.
 
Liittynyt
30.05.2020
Viestejä
184
Kinnarpsilla on kivijalkoja missä koeistua, Tampereella ainakin yks.

Kyl itelle vaan se Logic 400 on ollut paras työtuoli. Moni myös Iskun Steppien nimeen vannoo.
Hintaakin RH tuotteena reilu pari tonnia. Suht suolainen.
Martelalta kai joskus saanut alle tonniin noita.

EDIT: LOGIC 220 TYÖTUOLI Onko tämä Logic 220 seuraaja 400:lle.
Vaikuttaa lähes identtiseltä.
 
Viimeksi muokattu:

KapteeniTunkki

Tukijäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
07.05.2018
Viestejä
637
Pähkäilen tässä Steelcase Leap v2:n, Steelcase Amian, Aeron Remasteredin ja Embodyn sekä Haworth Fernin välillä.
Toimisto- ja pelikäyttöön. Oon suht skrode+läski +115 kg 182cm kaveri. Alaselkäkipuja löytyy.

- Fernin saa tilattua Tilaan.comista arviolta 1500€ sis. 4D käsituet (ei ristiseläntukea) mesh kankaalla ja jos oikein ymmärsin metallijalalla. Digital knitting ei taida onnistua ollenkaan (kepittää keinonahan ja kaikki mesh viritykset ilmeisesti 6-0 kestossa ja mukavuudessa). Toimitusajasta ei vielä tietoa. EDIT: Tilaan.comista lähtöhinta ilman mitään kilkkeitä 1200 euroa, toimitusaika +8viikkoa ja palautukset ei mahdollisia. Takuuta vain 5 vuotta. Ihmeellinen juttu ottaen huomioon että EU:n sisältä saat Fernin tarvittavilla varusteluilla (ei ristiseläntukea kuitenkaan) paremmalla takuulla hintaan 849€ täältä 10 vuorokauden toimitusajalla.
  • Fern vaikuttaisi kaikin puolin aika hyvältä, mutta ristiseläntuki kulma suht huono ja valtaosa myydään kai ilman sitä. Se että tarvitseeko sitä selviäisi koeistumalla, mutta ei mahdollista itselleni. EDIT: ketjussa oli juttua että sisälle voi itse tunkea haluamansa tyynyn ristiselän tueksi. Säädöt riittävät ja selkänoja vaikuttaa muuten comfyltä. Istuimestakaan en mitään huonoa ole kuullut, eli luultavasti suht safe bet pitkiinkin sessareihin. Covidin aika ollut kai jonkun verran tuotanto-ongelmia ja viallisia tuotteita myyty. Ulkonäöstä plussaa. Takuu 12v. Palautusmahdollisuudesta en ole saanut vielä lisätietoja.


Näillä tiedoilla Fern kiinnostaisi ehkä eniten. Onko muilla kokemusta tästä?
Istun sellaiselal par'aikaa. Pari pointtia, joita selvittelin:
- Selkänojan kankaan voi vaihtaa suht triviaalisti, mutta niitä ei saa tilattua kuin jälleenmyyjiltä. Varmaan tarkastan 3d kankaan hinnan, kun niitä alkaa saamaan
- Myös päätuen saa jälkiasenneettuna, niin ikään vain jälleenmyyjiltä. Asennus on peruuttamaton, koska siinä leikataan pala pois selkätuesta.
- Haworthin oma ristiseläntuki on myös irroitettavissa / laitettavissa paikoilleen. Itselle tuo ikean lötköpötkö paransi merkittävästi istumamukavuutta.
 
Liittynyt
30.05.2020
Viestejä
184
Istun sellaiselal par'aikaa. Pari pointtia, joita selvittelin:
- Selkänojan kankaan voi vaihtaa suht triviaalisti, mutta niitä ei saa tilattua kuin jälleenmyyjiltä. Varmaan tarkastan 3d kankaan hinnan, kun niitä alkaa saamaan
- Myös päätuen saa jälkiasenneettuna, niin ikään vain jälleenmyyjiltä. Asennus on peruuttamaton, koska siinä leikataan pala pois selkätuesta.
- Haworthin oma ristiseläntuki on myös irroitettavissa / laitettavissa paikoilleen. Itselle tuo ikean lötköpötkö paransi merkittävästi istumamukavuutta.
Kiitos hyvistä kommenteista! Ristiseläntukea mistään ei EU:n sisältä saa ostettua, mutta toi tyynykikka voisi toimia.

Selailen vielä näitä pohjolan malleja ja vertailen Ferniin. Kovin on vaikea kallistua suuntaan tai toiseen. Jotkut kehuvat Kinnarpsia, jotkut sanovat muoviosien hajoavan. Jotkut kehuvat Logic tuotteita ja jotkut eivät pidä niitä mukavina.
Fernistä saanut aika yksiselitteisesti sellaisen kuvan, että valtaosalle mukava ja rento tuoli.

Kinnarpsissa eniten ehkä kiinnostaa se Synchrone- ja Freefloat ominaisuus näin alaselkäkipuilevana. Voisi olla hyvää verryttelyä ja liikettä alaselälle.
Logic 220 on myös hinnaltaan järkevä. Mutta istuimen leveys on vain 44 cm eli ehkä turhan kaponen minun kokoiselle köriläälle. Fernissä kuitenkin yli 50 cm leveyttä.
Logic 400:ssa leveys 46 cm joka nippanappa ehkä riittäisi.

Hankalaa päättää!
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
241 193
Viestejä
4 215 441
Jäsenet
71 014
Uusin jäsen
Murtz

Hinta.fi

Ylös Bottom