Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Mariini

Tukijäsen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 673
Saisivat alkaa kunnolla suunnittelemaan S/X kokonaisuudistusta kolmen vuoden sisään, jotenkin äXä vähän lämmittelis, vaikka Y on 95% ajasta "ihan riittävä." :whistling:
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
9 175
Saisivat alkaa kunnolla suunnittelemaan S/X kokonaisuudistusta kolmen vuoden sisään, jotenkin äXä vähän lämmittelis, vaikka Y on 95% ajasta "ihan riittävä." :whistling:
Toistaiseksi tuollaiset eivät ole kuuluneet Teslan ajatusmaailmaan. 3:n osalta tuntuu että unohtui koko asia ja puskivat jotain ulos.
 
Liittynyt
30.10.2019
Viestejä
1 303
Saisivat alkaa kunnolla suunnittelemaan S/X kokonaisuudistusta kolmen vuoden sisään, jotenkin äXä vähän lämmittelis, vaikka Y on 95% ajasta "ihan riittävä." :whistling:

Eiköhän tuo 48v tule seuraavaksi s/x ehkäpä jo ensi vuonna?


Tuo etherloop 48v järjestelmän lisänä varmaan pykältää y/3 sitten myöhemmin -26 ja next geniin -27? Joka tapauksessa en tuon videon 7-10 vuoden etumatkaan usko, mutta pysytään siinä perusheitossa Tesla 5v perinteisiä merkkejä edellä. Nuo komponentit halpenee jo y/3 iteraatiossa ja varsinkin kun perinteiset syttyvät kilpajuoksuun kunnolla ja ottavat laajasti käyttöön saman järjestelmän.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
9 175
En odota että 48V tekniikka on tulossa lähivuosina 1-2v nyt mihinkään muuhun. Aika katastrofi ollut koko CT.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 342
Suurin etu taitaa olla että huomattavasti vähemmän kuparia autoon.
No tuskin tuosta kovin suurta säästöä tulee. Nopea googlaus kertoo että autoissa on max 30kg wiringiä eli jos teoriassa koko massa olisi kuparia, se maksaa karkeasti 10e/kg eli 300e joka on siis max säästö teoriassa. Kun tiedetään että tuosta 30kg painosta osa on liittimiä ja eristeitä niin hyöty jää pienemmäksi. Lisäksi 48v arkkitehtuuri vaatii järeämmät liittimet niin ihan hirveää säästöä ei pelkästään volttien määrä tuo.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
9 175
Tuskin ovat tuolla perusteella systeemiä lähteneet kehittämään. Joku juju siinä on oltava.
Halpuutus, yksi kaapeli kiertää koko auton ja vähemmän johtoja. Haittapuolena on toki olleet lukemattomat ongelmat CT:ssa. Osa liittynee tuohon kun pienikin vika "jouluvaloissa", niin auto on kokonaan seis.
 

Mariini

Tukijäsen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 673
Nelikasia on tuotu autoihin kevyesti parikymmentä vuotta jo, muistan vuostuhannen alusta Huulilasissa olleen artikkelin, mutten kyllä enää yhtään mitä etuja sillä mainittiin olevan; sen muistan, että Boschin teknologiaa esiteltiin aiheen tiimoilta.
 
Liittynyt
19.11.2022
Viestejä
319
Halpuutus, yksi kaapeli kiertää koko auton ja vähemmän johtoja. Haittapuolena on toki olleet lukemattomat ongelmat CT:ssa. Osa liittynee tuohon kun pienikin vika "jouluvaloissa", niin auto on kokonaan seis.
Voitko kertoa mitä ongelmia näihin kaapeleihin on liittynyt? Itseltä on mennyt ohi tuollaiset.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
245 956
Viestejä
4 294 434
Jäsenet
71 751
Uusin jäsen
rikuhaka

Hinta.fi

Ylös Bottom