Hyvä työtuoli?

vain yksi valmistaja muiden joukossa, joka on nyt vaan onnistunut saamaan nostetta. Lisäksi näissä voi helposti olla sitäkin, että puolustellaan ja perustellaan omaa hankintaa loistavana, vaikkei se ehkä ihan pitäisikään paikkaansa....

Tämä, lisäksi hyvin harva voi antaa rehellisesti arvostelua pidemmältä ajalta. Toki heti kun tuolin saa se yleensä vaikuttaa tosi hyvältä (tai sitten vituttaa ja sen lähettää takaisin).

Mutta itse tahtoisin nähdä viiden tai kymmenen vuoden jälkeen arvostelua. Eli onko se sama tuoli vieläkin hyvä. Onko ne alussa saadut mielipiteet edelleen samoja. Onko tullut vikoja, miten on kestänyt ajan saatossa?

Lisäksi tietysti se että saako sitä tuolia edes enää? Olen oikein tyytyväinen omaan tuoliin ja käytellyt sitä nyt näköjään (tilattu 11 kesäkuuta 2021) useamman vuoden. Mutta sitä ei enää saa ja jos saisi epäilen että hinta ei enää olisi 169,99€ ( https://www.amazon.de/-/en/dp/B07PZ6B89C ).

Toki tässäkin varmasti on ongelmia ja jos olisin huomattavasti lyhyempi (alle 155cm) tai jonkun verran pidempi (esim. 190cm+) huomaisin niitä helpommin. Sama myös jos painoa olisi siunaantunut esim. 200+kg. Tämä tuoli on tarkoitettu 155-183cm pitkille (ja max 150kg painaville) henkilöille ja itse olen 182cm noin 80-84kg. Mutta esim. noin 150cm pitkä naispuoleinen henkilö kun tätä testasi totesi suoraan että niskatuki on pidemminkin päälakituki ja jalat eivät kunnolla ylety maahan.

Siltikin, kun olen käyttänyt 5 ja myöhemmin 10 vuotta kirjoitan uudestaan arvostelua sekä arviota tuolista. Toivoisin muilta samaa.
Koska varsinkin ns. "pelituoleista" olen havainnut että todella moni oli ja varmaan vieläkin on niihin "tosi tyytyväisiä" minkä tuovat myös esille heti tuotteen saatuaan mutta yleensä noin 1-3 vuoden jälkeen ne ovat hajalla, käsinojat, selkänoja, pinnoitusmateriaali, pehmusteet, jousitus jne jne..

Sama varmaan osassa työ ja toimistotuoleistakin. Sitten kun se tapahtuu ei enää kehdata / muisteta / viitsitä tulla päivittämään sitä alun arvostelua ja ensituntumaa tuolista joten vahinko jää kiertämään...

No mitä olen itse toimistotuoleja paikallisissa kivijalkaliikeissä kokeillut, niin alle 500€ ei ole vielä mitään kelvollista tullut vastaan ja tonnia en nyt välttämättä haluaisi tuoliin sijoittaa. Vartin testaus liikkeessä ei ihan vastaa sitä kun kotona kokeilet esim. päivän.
Ei tietenkään. Liikkeessä testaamalla saa lähinnä poissuljettus varmuudella huonoja vaihtoehtoja.

Nimenomaan en puhunut Masku-tuoleista vaan asianmukaisista toimistokalusteliikkeistä, joilla löytyy valikoimaa joka tarpeeseen. Tuoleissa on toki olla tiettyjä perusominaisuuksia joita voi suositella muille, mutta se tärkein, eli miten se juuri Itselle sopii, selviää vain ja ainoastaan kokeilemalla. Ratkaiseva tekijä suuntaan toiseen voi olls hyvinkin pieni yksityiskohta tai ominaisuus.

Hypen perusteella joukkohysteriaan ja sokkotilaamiseen mukaan lähtemistä harkitsevalle kehotan panemasn jäitä hattuun. Vaikka se Colamy sopii hyvin henkilö A:lle, se ei tarkoita että se sopisi välttämättä juuri sinulle! On yksinkertaisesti mahdotonta että olisi jokin täysin ylivoimainen sateentekijämalli muihin verrattuna. Colamy on vain yksi valmistaja muiden joukossa, joka on nyt vaan onnistunut saamaan nostetta. Lisäksi näissä voi helposti olla sitäkin, että puolustellaan ja perustellaan omaa hankintaa loistavana, vaikkei se ehkä ihan pitäisikään paikkaansa....
Oisko antaa esimerkkiä tälläisesta asianmukaisesta toimistokalusteliikkeestä niin porukka tietäisi mistä tuoli pitää hommata?

Pitäisi itsekin työtuoli ostaa kun vaatimaton käytettynä ostettu Martela James on puhki joka kohdasta ja istuinosan pehmuste on lässähtänyt. Varsinaiseksi kokopäivän työtuoliksi ei sitä ole kai edes tarkoitettu vaan sellaisiin työpisteisiin, joissa käydään tekemässä joku homma ja käyttäjät vaihtuu. Mutta ajanut asiansa minulla ihan täysien etätyöpäivien tuolinakin.

Isoin ongelma näiden ostamisessa nettikaupoista on se, että suunnilleen kaikki edullisemmat on suunniteltu keskimittaisille +/- 10 cm pituisille. Pituuskaalan ääripäissä alkaa jo kehon mittasuhteetkin vaikuttaa. Pitkäjalkainen tuolin "asteikon" yläpäässä pituudeltaan oleva joutuukin istumaan jalat koukussa jne. Esim. Colamy Atlas, istuinosan saa säädettyä max. 53,6 sentin korkeuteen ja väitän että alkaa olla max. 185 cm pituinen jolle tuo kunnolla toimii, ja sittenkin vain jos tuolin käyttäjä ei ole pitkäjalkaista mallia. edit no joo, kyllä tuo n. 54 cm korkeutta saattaa riittää tuosta 185 tasosta jonkin verran pitemmällekin ihmiselle

Viimeksi muokattu:
No mitä olen itse toimistotuoleja paikallisissa kivijalkaliikeissä kokeillut, niin alle 500€ ei ole vielä mitään kelvollista tullut vastaan ja tonnia en nyt välttämättä haluaisi tuoliin sijoittaa. Vartin testaus liikkeessä ei ihan vastaa sitä kun kotona kokeilet esim. päivän.
Uudenkarheita käytettyjä toimistotuoleja saa halvemmalla kuin uusia. Paras vaihtoehto on tosi hyväkuntoinen uudelleenverhoilematon malli. Uudelleenverhoillut ovat tosi siistejä, mutta mekanismit voivat olla jo kuluneita.

Esim. Kinnarps 6000 maksaa uutena 800-1000 euroa, mutta uudenveroisen tosi vähän istutun käytetyn voi joskus löytää noin puoleen hintaan. Uudelleenverhoituja toki löytyy paljonkin halvemmalla riippuen mekanismien kunnosta.

Toki se millainen tuoli kenellekin maistuu on makuasia, mutta itse olen ollut keskimittaisena normaalipainoisena miehenä viimeiset 10 vuotta tyytyväinen Kinnarps 6000:een 55 sentin selkänojalla. Nyt kyllä tämä nykyinen tuoli alkaa olla puhki-istuttu ja mekanismeissakin on kulumaa, joten uudenkarhea käytetty pitäisi jostain löytää.

Uudenkarheita käytettyjä toimistotuoleja saa halvemmalla kuin uusia. Paras vaihtoehto on tosi hyväkuntoinen uudelleenverhoilematon malli. Uudelleenverhoillut ovat tosi siistejä, mutta mekanismit voivat olla jo kuluneita.

Esim. Kinnarps 6000 maksaa uutena 800-1000 euroa, mutta uudenveroisen tosi vähän istutun käytetyn voi joskus löytää noin puoleen hintaan. Uudelleenverhoituja toki löytyy paljonkin halvemmalla riippuen mekanismien kunnosta.

Toki se millainen tuoli kenellekin maistuu on makuasia, mutta itse olen ollut keskimittaisena normaalipainoisena miehenä viimeiset 10 vuotta tyytyväinen Kinnarps 6000:een 55 sentin selkänojalla. Nyt kyllä tämä nykyinen tuoli alkaa olla puhki-istuttu ja mekanismeissakin on kulumaa, joten uudenkarhea käytetty pitäisi jostain löytää.
Kinnarpseissa kyllä nuo vanhemmat on kunnollisella metallisella mekanismilla muovisen sijaan, niin voisi jopa saada parempaa uudelleenverhoiltuna. Löytyy edelleen yksi 2003 valmistettu yksilö jossa ei mitään erikoisempaa heiluntaa/narinaa vaikka istuimen säätää ihan eteen, kun uudessa mitä kokeilin sai kyllä heiluntaa ja narinaa aikaiseksi.

No näitäkään kun ei käytettynä omalla paikkakunnalle taida olla missään liikkeessä kokeiltava, niin käytettynä tuollaisen ostaminen kokeilematta on ihan samanlainen sikasäkissä kun minkä muun tahansa tuolin tilaaminen netistä. Käytetyn ostaessa bonuksena sitten mikä se tuolin todellinen kunto on. Tässäkin keskustelussa aika monella ollut käytetyissä vähän kaikenlaista sanomista.

Nimenomaan en puhunut Masku-tuoleista vaan asianmukaisista toimistokalusteliikkeistä, joilla löytyy valikoimaa joka tarpeeseen. Tuoleissa on toki olla tiettyjä perusominaisuuksia joita voi suositella muille, mutta se tärkein, eli miten se juuri Itselle sopii, selviää vain ja ainoastaan kokeilemalla. Ratkaiseva tekijä suuntaan toiseen voi olls hyvinkin pieni yksityiskohta tai ominaisuus.

Hypen perusteella joukkohysteriaan ja sokkotilaamiseen mukaan lähtemistä harkitsevalle kehotan panemasn jäitä hattuun. Vaikka se Colamy sopii hyvin henkilö A:lle, se ei tarkoita että se sopisi välttämättä juuri sinulle! On yksinkertaisesti mahdotonta että olisi jokin täysin ylivoimainen sateentekijämalli muihin verrattuna. Colamy on vain yksi valmistaja muiden joukossa, joka on nyt vaan onnistunut saamaan nostetta. Lisäksi näissä voi helposti olla sitäkin, että puolustellaan ja perustellaan omaa hankintaa loistavana, vaikkei se ehkä ihan pitäisikään paikkaansa....
Jos on aikaa kiertää asiaan erikoistuneita toimistotuoliliikkeitä ja antaa sieltä sitten yksityiskohtaisia arvosteluja parin vuoden käytön jälkeen 300€ hintaluokassa, niin antaa tulla vaan?

Vähän erikoista tämmönen kitinä. Threadi täynnä hyvää tietoa, onko sillä niin väliä mikä merkki sieltä sitten nousee pinnalle jos ihmiset saa haluamansa tuolin alle?

Linkkiä vaan tämmösiin ihmediileihin. Legendaa löytyy aina näistä siunatuista toimistontyhjennysdiileistä, mutta mistäpä maallikkona moisia löytää?

Viime tuolin (joku ISKU:n huippumalli) ostin käytettynä ja kestikö viikon ennen kuin mekanismi alkoi pitämään kaameeta kolinaa. Vuoden jälkeen oli pinta hajoamassa. Oli varmaan huonosti ostettu ja väärältä myyjältä.

mikä on sen pyöritettävän nupin tarkoitus pelituolin pohjassa joka ei liity korkeus, kallistus tai muuhun säätöön?

mikä on sen pyöritettävän nupin tarkoitus pelituolin pohjassa joka ei liity korkeus, kallistus tai muuhun säätöön?
Keinumekanismin jäykkyys taitaa yleisimmin olla kyseessä.
Selkänojan jos on lukinnut pystyasentoon, niin ei taida kyseiseen ominaisuuteen törmätä.

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
269 776
Jäsenet
76 503
Uusin jäsen
Cartier

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom