Hyvä työtuoli?

Onko Ikean Järvfjälletiä tai Grönfjälliä täällä kukaan käyttänyt tai ostanut? Vai onko Markus näistä kolmesta aina sekä halvin että paras? Muutaman kerran olen käynyt kokeilemassa kaikkia, mutta mitään selvää suosikkia ei muodostunut.

Markuksessa on eniten kallistuksen asentoja. Mutta siinä ei ole istuinosan syvyyssäätöä, ja istuinosa kallistuu selkäosan mukana.

Millerin Aeron oli pitkään mielessä. Mutta sitä ei pääse helposti sovittamaan missään. Ja itselle sopisi ehkä vaikeiten löydettävä C-koko parhaiten. Kinnarpsin tuoleja kävin sovittelemassa vuosia sitten kerran. Mutta ei ole mitään muistikuvaa enää siitä, mitä malleja kokeilin, ja miltä ne tuntuivat. Jos vain paras on kyllin hyvä, niin mitä täällä olette Kinnarpsilta ostaneet?

Ne, ketkä ovat Ikean Markusta käyttäneet, mutta eivät ole pitäneet, niin mihin siinä kyllästyitte, ja minkä ostitte tilalle?
 
Ne, ketkä ovat Ikean Markusta käyttäneet, mutta eivät ole pitäneet, niin mihin siinä kyllästyitte, ja minkä ostitte tilalle?
Markus on kyllä mielestäni hyvä tuoli istua ja laadukkaan oloinen hintasekseen. Mutta vaikka koeistuin muutamaankin otteeseen tuolin ennen ostopäätöstä ja se tuntui todella hyvältä joka kerta kun istuin siinä, niin minulle ongelmaksi koitui se että ristiseläntuki alkoi painamaan parin tunnin jälkeen ikävästi ja istuinosan pehmuste painui runkoon jolloin takapuoli puutui. Näin 173cm ja 95-100kg "voimamiehen" mitoilla.

Edit:
Martela James Mesh työkoneella ja Pelituolin ostin löhömpään pelaamiseen.
 
Onko Ikean Järvfjälletiä tai Grönfjälliä täällä kukaan käyttänyt tai ostanut? Vai onko Markus näistä kolmesta aina sekä halvin että paras? Muutaman kerran olen käynyt kokeilemassa kaikkia, mutta mitään selvää suosikkia ei muodostunut.

Markuksessa on eniten kallistuksen asentoja. Mutta siinä ei ole istuinosan syvyyssäätöä, ja istuinosa kallistuu selkäosan mukana.

Millerin Aeron oli pitkään mielessä. Mutta sitä ei pääse helposti sovittamaan missään. Ja itselle sopisi ehkä vaikeiten löydettävä C-koko parhaiten. Kinnarpsin tuoleja kävin sovittelemassa vuosia sitten kerran. Mutta ei ole mitään muistikuvaa enää siitä, mitä malleja kokeilin, ja miltä ne tuntuivat. Jos vain paras on kyllin hyvä, niin mitä täällä olette Kinnarpsilta ostaneet?

Ne, ketkä ovat Ikean Markusta käyttäneet, mutta eivät ole pitäneet, niin mihin siinä kyllästyitte, ja minkä ostitte tilalle?
Järvfjälletissa on paljon laajempi ja jämäkämpi alaseläntuki ja istuin on myös jämäkkä ja on säädettävä. Eli siis käytännössä kaikinpuolin ergonomisempi versio markuksesta jonka huomaa jos tuolilla istuu varttia pidempään.

Parempi olisi varmasti toki joku Kinnarps 6000/8000 jossa se alaseläntuki muotoutuu vielä paremmin alaselkään, istuimen kulmaa voi säätää ja niskatuki on myös säädettävä. Noissa tosin on nykyään muovi lisääntynyt osissa niin jopa parempaa voi saada käytettynä/uudelleenverhoiltuna.

On myös olemassa Kinnarps plus ja muut mallit. jossa se alaseläntuki on aggressiivisempi ja tukee vasta ylempää, itse en ymmärrä moisen olemassaoloa mutta kai se jonkun selälle voi olla parempi kerran se on olemassa.
 
Markus on kyllä mielestäni hyvä tuoli istua ja laadukkaan oloinen hintasekseen. Mutta vaikka koeistuin muutamaankin otteeseen tuolin ennen ostopäätöstä ja se tuntui todella hyvältä joka kerta kun istuin siinä, niin minulle ongelmaksi koitui se että ristiseläntuki alkoi painamaan parin tunnin jälkeen ikävästi ja istuinosan pehmuste painui runkoon jolloin takapuoli puutui. Näin 173cm ja 95-100kg "voimamiehen" mitoilla.

Edit:
Martela James Mesh työkoneella ja Pelituolin ostin löhömpään pelaamiseen.
vastaan ehkä vähän liian myöhään mutta vastaanpahan kuitenkin itse suosittelisin joko martella, kinnarps tai isku merkkisiä toimistotuoleja mutta jos valitsee jonkin näistä tarvitsee ostaa käytettynä itse ostin juuri "uuden" tuolin. itse katselin kinnarps 6000/8000 sarjan tuoleja sekä martelan tuoleja mutta päädyin loppujen lopuksi iskun tuoliin ja nyt 2päivän käytön/ noin 8-10h istumisen jälkeen olen tyytyväinen ostokseeni.
 
Minkä aidolla nahalla verhoilun tuolin saisi alle 1500 eurolla. Offecossa olis therapod x nahkasena, mutta niskatuki maksaa naurettavat 300€ extraa.
 
Itse tilasin just Haworth Soji -tuolin, 790e

Monta tuntia mietin asiaa ja ChatGPTlle juttelin ja luin juttuja netistä. Etätöissä kun on, niin tämä on kymmeniin tuhansiin tunteihin vaikuttava valinta. Tässä istun työajan ja paljon vapaa-ajasta. Toivottavasti on sellainen mitä odotan. Ainakin vanhan Ikea Markuksen voittaa :)

Tällä viikolla tuli tuo Haworth Soji. Oli melkein koottu, muutama min vain meni laittaa palaset yhteen. Täytyy kyllä sanoa, että oli onnistunut ostos.

Mukavasti voi säätää, selkänoja kallistuu hyvin jos haluaa löhötä ja hyvin tukee selkää kaikissa asennoissa. Käsinojat ja selkänojan syvyys säätyy helposti myös. Ei kitisi tai natise myöskään. On vielä eurooppalainen, Puolasta.

Nyt on etätyöhuone / pelihuone valmis, viimeinkin :)


1772228373091.png
 
Tartteis apua uuden tuolin päättämisessä. Fractal Refine ei sovi yhtään itselleni, koska istuinosa lähtee kaartamaan alaspäin takaa enkä saa ristiseläntukea säädettyä hyvään asentoon. Secretlab Titan Evo oli muuten hyvä, mutta selkänojan reunat kaartuivat liikaa sisäänpäin ja pakottivat hartiat ikään kuin pyöristymään. Sen lisäksi niskaosa pakotti niskan huonoon asentoon. Fractalin selkänoja oli hyvin muotoiltu toisin kuin Secretlabin, mutta istuinosa ja ristiseläntuki eivät sovi itselleni. Secretlabin ristiseläntuki oli mahtava. Nyt mietinnässä on embody gaming. Pituutta on 175 cm ja painoa 70 kg.
 
Tartteis apua uuden tuolin päättämisessä. Fractal Refine ei sovi yhtään itselleni, koska istuinosa lähtee kaartamaan alaspäin takaa enkä saa ristiseläntukea säädettyä hyvään asentoon. Secretlab Titan Evo oli muuten hyvä, mutta selkänojan reunat kaartuivat liikaa sisäänpäin ja pakottivat hartiat ikään kuin pyöristymään. Sen lisäksi niskaosa pakotti niskan huonoon asentoon. Fractalin selkänoja oli hyvin muotoiltu toisin kuin Secretlabin, mutta istuinosa ja ristiseläntuki eivät sovi itselleni. Secretlabin ristiseläntuki oli mahtava. Nyt mietinnässä on embody gaming. Pituutta on 175 cm ja painoa 70 kg.
Embodyssa itseä häiritsi istuinosassa oleva jatkopalan pieni kynnys joka puudutti reisiä. Käsinojat on aika roskaa tuon hintaiseen penkkiin. Muuten kyllä laadukkaan hyvän oloinen penkki ja onhan se kippimekanismi selkänojineen siisti. Mutta meni palautukseen.
 
Embodyssa itseä häiritsi istuinosassa oleva jatkopalan pieni kynnys joka puudutti reisiä. Käsinojat on aika roskaa tuon hintaiseen penkkiin. Muuten kyllä laadukkaan hyvän oloinen penkki ja onhan se kippimekanismi selkänojineen siisti. Mutta meni palautukseen.
Itse en käsinojia käytä joten niillä ei ole merkitystä. Oliko sulla jatkopala vedetty ulos silloinkun se puudutti?
 
Tartteis apua uuden tuolin päättämisessä. Fractal Refine ei sovi yhtään itselleni, koska istuinosa lähtee kaartamaan alaspäin takaa enkä saa ristiseläntukea säädettyä hyvään asentoon. Secretlab Titan Evo oli muuten hyvä, mutta selkänojan reunat kaartuivat liikaa sisäänpäin ja pakottivat hartiat ikään kuin pyöristymään. Sen lisäksi niskaosa pakotti niskan huonoon asentoon. Fractalin selkänoja oli hyvin muotoiltu toisin kuin Secretlabin, mutta istuinosa ja ristiseläntuki eivät sovi itselleni. Secretlabin ristiseläntuki oli mahtava. Nyt mietinnässä on embody gaming. Pituutta on 175 cm ja painoa 70 kg.

Yritin tutkia noiden valmistajien tekemiä työ, valvomo, vapaa-ajan jne. tuoleja enkä löytänyt mutta kun vilkaisin pelituolien puolelle niin tuo taitaakin olla se suurin syy.
Eli kuten olet ehkä huomannut niin pelituolit eivät vain ole hyviä.
Niiden "urheilumainen" suunnittelu (oikeasti, rallityyppinen istuinosa ei vain toimi jos ei tule mitään G-voimia, se on huono istua vaikka ehkä nopeasti katsoen näyttää myyvältä), yleensä huono (ei hengittävä) materiaali ja ainakin omien sekä mitä myös täältä lukenut kokemuksia vuodessa tai parissa alkaa hajota useampikin osa tuolista, sen verhoilusta, käsinojista tms.

Katso ihan hakusanoilla "toimistotuoli" tai "työtuoli" (miten varmaan lankaankin löysit) ja löydät useita halpoja (sekä kalliimpia) toimivia ratkaisuita. Ihan joku Markuskin on 100% parempi kuin mikään noista pelituoleista vaikka ei sisälläkään RGB valoja tai kuppi-istuinosaa...

Esim. tästä oma tuolini (tosin itselläni vihreä malli ostin 14 apr 2025 ja identtisen mutta eri valmistajalta 11 june 2021) 158€:

Molemmat vielä ehjiä ja oikein hyviä käyttää. Tukevat selkää jne (tosin niskatuki ei ole erityisen hyvä jos on todella pitkä tai hyvin lyhyt käyttäjä. Itse 182cm pystyn vielä juuri ja juuri käyttämään joku 195+ ei varmasti pysty ja kun 152cm neitokainen tuota kokeili totesi että niskatuki on pikemminkin päälakituki alimmilleen asennettuna ja taivutettuna...)
 
Noniin laitan päivitystä tähän Aeron Classic sähellykseen. Offecosta siis tilattu Aeron Classic.

Tuoli saapui melko nopeasti mutta testaamisessa ilmeni heti että tuoli lonksui kummasti aina kun siirsi painoa, istui tai nousi tuolista. Tämän lisäksi tuo muovinen suojaosa tuolin alla oli haljennut. Laitoin näistä heti seuraavana päivänä viestiä offecolle. Noh näillä kesti vastata jonkin aikaa ja noina päivinä huomasin myös että tuoli upotti sen verran että tuolin etuosa painoi jalkojen etuosaa istuessa. Ei varsinaisesti sattunut tuosta kohtaa mutta kummasti alko särkeä oikeaa jalkaa istuessa. Aeron on kanssa sellanen tuoli ettei siinä istuta kuin yhdellä tapaa joten päätin että palautukseen menee. Kun viimein sain takaisin viestiä offecolta niin tarjosivat lähettämään osia tänne että olisin itse laittanut kuntoon. Tässä vaiheessa halusin rahat takaisin joten sovittiin palautus. Offeco järjestää UPS kuljetuksen kotiovelta takaisin ja lupaavat lähettää rahat takaisin kun tuoli on perillä.

UPS ukko tulee hakemaan paketin ja onnistuu heti kotiovella käsittelyssä rikkomaan paketin peruuttamalla ovenkahvaan niin että kahva menee paketista läpi (mitä ihmettä?). Mulla oli kuitenkin kuvat paketista niin ongelmien ilmetessä voin todistaa syyttömyyteni. Nyt kuluu reilustikin aikaa paketin lähettämisestä ja käyn katsomassa trackeristä että missä mennään. Viime kuulumat paketista yli pari viikkoa sitten. Noh laitan UPS kyselyä että mikä homma ja sieltä annetaan tiedot että laita hukkaamistutkinta päälle. Laitan (tässä vaiheessa olisi pitänyt antaa offecon hoitaa hommat kun ne olivat tilaajina). Taas odotetaan. Mitään ei kuulu pitkään aikaan ja laitan offecolle viestiä. Tästä eteenpäin jokaiseen viestiin jonka laitan offecolle vastataan vasta kahden viikon päästä ja piti ottaa jopa yhteyttä noiden sivuston chattiin että saisi jotain sähköpostia takaisin (pisimmässä meni kolme viikkoa). Tämän lisäksi piti uskotella että mulle ei ole tullut UPS mitään tietoa paketin etsinnästä kun offeco on se alkuperäinen kuljetuksen tilaaja. Lopulta uskovat että se on nyt UPS:n ja Offecon kesken selviteltävä eikä mulla ole tässä enään osaa eikä arpaa. Kaiken kaikkiaan 14.11.2025 tehty reklamaatio ja 22.2.2026 saatu rahat takaisin tilille. En kyllä ikinä lähde tähän rumbaan enää. Käytettyjen tuolien ostaminen ulkomailta on viho viimeinen panna mihin voi itsensä laittaa. Jos olisin itse ollut alusta asti UPS kanssa yhteydessä niin olisin vieläkin perimässä rahoja kadonneen tuolin tiimoilta sillä offeco ei olisi rahoja enää palauttanut.

Kaverin firma oli heittämässä pois Kinnarps Capella X 24/7 joten sain reiluun hintaan tällaisen kotiin. Täytyy sanoa että aivan loistava tuoli. Kaikki säädöt löytyy ja tuntuu että kestää vaikka kuinka ison tykityksen. Näytti olevan uutena jotain tonnin luokkaa. Jos jotain tästä opin niin sen etten enää ikänä tee ostospäätöksiäni youtuben arvostelijoiden mukaan. Ei ole kinnarpsia noiden pöhinöissä kuultukaan (amerikkalaisia kun ovat). Ottakaa hyvät ihmiset eurooppalaiset merkit kunnon harkintaan ja unohtakaa nuo imurinmyyjät youtuben puolella. Toisena nevona on etten missään nimessä tilaisi tuolia ulkomailta. Varsinkaan käytettyä.

Hyvä tietää, kaikenlaista sotkua minullakin, ristiriitaista tietoa lähetyksen seurannasta, viesteistä ja kuljetusfirmalta. Enää ei lähetyksen seurantalinkki toimi, enkä pääse kirjautumaan näiden sivuille. Positiivista, että käytin epäluuloeskona Klarnaa, eikä taloudellista tappiota pääse syntymään
 
Tällä viikolla tuli tuo Haworth Soji. Oli melkein koottu, muutama min vain meni laittaa palaset yhteen. Täytyy kyllä sanoa, että oli onnistunut ostos.

Mukavasti voi säätää, selkänoja kallistuu hyvin jos haluaa löhötä ja hyvin tukee selkää kaikissa asennoissa. Käsinojat ja selkänojan syvyys säätyy helposti myös. Ei kitisi tai natise myöskään. On vielä eurooppalainen, Puolasta.

Nyt on etätyöhuone / pelihuone valmis, viimeinkin :)


1772228373091.png

Kiinnostaisi tietää miksi päädyit Sojiin etkä Ferniin? Ymmärrän kyllä että Soji on edullisempi, mutta Fern -30% alennuksessa joten hintaeroa jää ~200e eli suht maltillisesti.
Ajattelin itse tilata Fernin (mesh-kangas + add. lumbar support) 950e hintaan tällä viikolla. Mielellään kuulisin toki kokemuksia tai jos joku suosittelee kuitenkin jättämään välistä.
 
Kiinnostaisi tietää miksi päädyit Sojiin etkä Ferniin? Ymmärrän kyllä että Soji on edullisempi, mutta Fern -30% alennuksessa joten hintaeroa jää ~200e eli suht maltillisesti.
Ajattelin itse tilata Fernin (mesh-kangas + add. lumbar support) 950e hintaan tällä viikolla. Mielellään kuulisin toki kokemuksia tai jos joku suosittelee kuitenkin jättämään välistä.

Joo, se riippuu ihan hinnasta. Soji riittää todella hyvin omaan käyttöön ja on todella iso upgrade Ikean Markuksesta.

Fern oli tuolloin 50%-100% kalliimpi, niin meni oman budjetin yli. Nyt siellä on hyvät alennukset joissain malleissa, niin mikä ettei Fern nyt. Ei se käsittääkseni missään suhteessa huonompi ole.
 
Tilaus Offecon kunnostetusta Herman Miller Embodystä siis helmikuun alussa. Sivuilla oli kaksi eri tietoa: toimitus 1–5 päivää tai “ennakkotilaus”. Käytännöllisesti laskutus tapahtui heti, kun klikkasin tilausnappia.

Sain mailiin ensin viestin, että tilaus on valmistelussa ja muutaman päivän päästä, että se on valmis noudettavaksi. Kuljetusyhtiön sivuilla luki kuitenkin vain, että he odottavat lähetyksen valmistumista. Kun tämä status oli roikkunut hyvän tovin, aloin kysellä Offecolta missä mennään. Parin ensimmäisen kyselyn jälkeen ei mitään vastausta. Lopulta joku ilmoitti muutaman viikon päästä, että tilaus onkin ennakkotilaus. Jatkokysymyksiin (miten tämä sopii aiempiin ilmoituksiin ja varastotietoihin) ei vastattu lainkaan.

Ilmoitin asiasta Klarnalle, ja sovittiin että maksu laitetaan holdiin kunnes toimitus selviää.

Tuoli tai sen osat saapuivat lopulta 24.3. Ei lähetysluetteloa tai kokoonpano-ohjeita, osat sekaisin laatikossa. Paketista puuttui pari ruuvia selkänojan taustan yläosasta, ja alaosan toisen ruuvin ja sen vastaosan kierteet olivat sökönä, ruuvi vain kärjestä kiinni. Valitin tästä maililla, laitoin kuvat ja pyysin puuttuvat/korvaavat osat asap. Vastaukseksi tuli linkki YouTube-videoon ja pyyntö olla jatkossa yhteydessä WhatsApp-numeroon.

Otin yhteyttä huoltoon WhatsAppissa. Siitä seurasi mielenkiintoinen keskustelu:
  • “Oletko käyttänyt Torx-ruuvaria?” - kyllä.
  • “Onko ruuvari oikean kokoinen?” - kyllä.
  • “Käänsitkö ruuvia oikeaan suuntaan?” - kyllä.
  • “Lähetä kuva ruuvista.” - lähetin saman kuvan, joka oli jo aloitusviestissä.
Tämän jälkeen pitkä hiljaisuus. Lähetin keskustelun kopiona Offecon info-osoitteeseen ja kysyin, mitä aikovat tehdä.

Huolto vastasi aika pian WA:lla, että “osat lähetetty”. Neljän päivän päästä tuli paketti, jossa oli selkänojan tuen yläpään ruuvit, mutta ei mitään alaosan vaurioituneiden osien tilalle.

Otin taas yhteyttä Offecoon ja kerroin kohteliaasti ymmärtäväni, että varaosien kanssa voi olla hankalaa, mutta jos he eivät pysty puuttuvia osia toimittamaan, olisi varmaan parasta käynnistää palautusmenettely. Tällä kertaa linjoille tuli selvästi palveluhenkisempi henkilö, ja alapään osat laitettiin heti kuljetukseen. Ne tulivat perille ja sain lopulta tuolin kasaan.

Nyt tuoli on up n running ja olen siihen tyytyväinen, Offecon toimintaan en niinkään. Jos haluat kokeilla onneasi Offecon kanssa, suosittelen vahvasti käyttämään Klarnan maksupalvelua, jotta saat maksun tarvittaessa holdiin, jos toimituksessa tai osissa alkaa olla epäselvyyksiä.
 
Viimeksi muokattu:
Täällä pari viikkoa istuttu nyt ristiseläntuellisella Haworth Fernillä. Selälle tuoli tekee erittäin hyvää verrattuna edelliseen Secretlab Titaniin. Toistaiseksi bärs-alusta tuntuu jopa erittäin kovalta. Pehmennee ajansaatossa kuten pehmeni Titanin penkkiosakin? Muuten kyllä istuma-asennon ja yleisen ergonomian suhteen ei voi kuin suositella.
 
Onko tällaisesta mitään tietoa kenelläkään? TC (Top-Cousins) Free B1 24/7 työtuoli. Käänteisellä kuvahaulla löytyy aika identtisen näköisiä muilla merkeillä markkinoilla. Ovatko kiinalaisia uudelleenbrändättyjä? Italialainen mekanismi alla ja painoraja 200kg. Kankaan kestävyydestä ei mainintaa. 5 Vuoden takuu normaalikäytössä ja 2 vuotta 24/7 käyttöön. Mistään en löytänyt arvioita. Näyttää olevan verkkiksessä tarjouksessa täyskankainen versio 1100€ ja valmistajalla / markkinoijalla on monenlaista testidokkariakin ladattavissa.

Korkeussäätö
Niskatuen korkeus ja syvyyssäätö
Istuinosan syvyyssäätö
Selkänojan korkeudensäätö
Ristiseläntuen säätö yhteen suuntaan rullalla
Keinumekanismi erilainen, jäykkyyssäätö lyötyy.
Käsinojissa korkeussäätö sekä leveys, eivät liiku eteen/taakse.. Erillään saatavilla mukavuuskäsinojat kuten kabeissa. (300€)


Saman näköisiä ilman arvosteluja esim.
 
5 Vuoden takuu normaalikäytössä ja 2 vuotta 24/7 käyttöön.

Onko tuo 2v 24/7 työkäytössä? En keksi muita syitä kuin 3-vuorotyö missä äijät tulevat valvomoon tms. istumaan 24/7 eli heti kun yksi perseensä nostaa toinen siihen istuu ja tosiaan 24/7 eli ympäri viikkoa ja vuotta täyttä viikkoa ja vuorokautta.

Työtuolissa taas (ainakin itse) helposti otaksun että vähintään tuon 5v mieluusti 10 kestää.. jopa "halppikset" eli 120 - 200€ tuolit amazonista jne. (Toki kannattaa katsoa tarjousta koska muuten se hinta helposti pomppaa sinne 200-300€)

Nimimerkillä nyt voin todeta että 2021 11.5 tilattu 169,99€ hintainen mfavour Ergonomic Office chair on toiminut ja toimii edelleen hyvin ( Amazon.de )
ja käytännössä oli kopio / hyvin pitkälle vastaava kuin 14 huhtikuuta 2025 tilaamani SIHOO M18 Ergonomic Office chair ( Amazon.de kannattaa odotella tarjouksia, esim. nytkin mustaa saisi 137,07€ hintaan kotiin kannettuna...) mikä on nyt päätietokoneen kanssa käytössä tuon mfavorin tuolin ollessa kakkoskoneen ja siihen naitetun 3D tulostimen kera.

Näin siis alle 100kg ja 182cm hetero miehen silmin. Noin 50kg ja 150cm neitokaisen silmillä tuo niskatuki oli kuulema päälakituki matalimmillaan ja tuolia ei saanut tarpeeksi alas jalkoja ajatellen jne...
 
Onko tällaisesta mitään tietoa kenelläkään? TC (Top-Cousins) Free B1 24/7 työtuoli. Käänteisellä kuvahaulla löytyy aika identtisen näköisiä muilla merkeillä markkinoilla. Ovatko kiinalaisia uudelleenbrändättyjä? Italialainen mekanismi alla ja painoraja 200kg. Kankaan kestävyydestä ei mainintaa. 5 Vuoden takuu normaalikäytössä ja 2 vuotta 24/7 käyttöön. Mistään en löytänyt arvioita. Näyttää olevan verkkiksessä tarjouksessa täyskankainen versio 1100€ ja valmistajalla / markkinoijalla on monenlaista testidokkariakin ladattavissa.

Korkeussäätö
Niskatuen korkeus ja syvyyssäätö
Istuinosan syvyyssäätö
Selkänojan korkeudensäätö
Ristiseläntuen säätö yhteen suuntaan rullalla
Keinumekanismi erilainen, jäykkyyssäätö lyötyy.
Käsinojissa korkeussäätö sekä leveys, eivät liiku eteen/taakse.. Erillään saatavilla mukavuuskäsinojat kuten kabeissa. (300€)


Saman näköisiä ilman arvosteluja esim.
Ostin tällaisen helmikuun alussa hiukan heräteostoksena 900 eurolla.

Tuoli, varsinkin paljon käytettävä ja arvokas, kannattaisi kyllä ostaa testi-istunnalla.

Tuoli on järeä ja kestävän tuntuinen, enkä epäile hetkeäkään etteikö kestäisi paljon käyttöä. Se on myös XL kokoinen, joten tällainen 179cm 90+kg kääpiö etsii sopivaa asentoa hetken. Istuinosassa ei ole keinumekanismia mihin olen töissä tottunut "rimpulammissakin" martelan tuoleissa, vaan ainoastaan selkänojassa. Käsinojilta olisin odottanut enemmän säätöjä ja ovat vain pehmeää muovia mukavuudeltaan. Tähänhän saa erikseen melko kalliit käsinojat.

Ihan hyvä ostos enkä jaksaisi lähteä suurempaa testirumbaa edelleenkään tekemään. Tuoli vaati hiukan totuttelua ja sisäänajoa että aloin pitämään siitä.
 
Viimeksi muokattu:
Komppaan myös @Arvid in kommenttia siitä että kannattaa koeistua aina tuoli. Tuli itse tilattua Kab K4 jakkara uutena tuossa viime vuoden puolella, niitä kun ei pääse koeistumaan kuin pääkaupunkiseudulla niin 450km päässä asuvana ostin sellaisen "arvalla". Ja niinhän siinä kävi että vaikka tuolista olen nähnyt pelkästään positiivisia arvosteluja ja kommentteja ja kaikki vaikutti täydelliseltä ennakko-opiskelulla niin eipä se itselle sopinutkaan; muun muassa selkänojan todella pieni kallistuskulman säätömahdollisuus taaksepäin oli dealmaker joka pilasi istuma-asennon itselle täysin (enkä ymmärrä vieläkään miksi se oli tuossa kyseisessä tuolissa noin rajoitettu?). Jonkun 100€ siinä onneksi vain köyhtyi kun joutui palautuslähetyksen maksamaan mutta opin kyllä etten enää ikinä osta toimistotuolia koeistumatta :D
 
Itselläni on ollut käytössä Salli Swing monta vuotta. Kaksiosaisuus ja niiden säädettävyys on se juttu. Yksiosaisissa satulatuoleissa en pysty istumaan. Samoin "keinumekanismi" auttaa jumppaamaan selkää huomaamatta. Uutena kalliita, mutta käytettynä olen omani ostanut.
"Testi"
 
Onko tuo 2v 24/7 työkäytössä? En keksi muita syitä kuin 3-vuorotyö missä äijät tulevat valvomoon tms. istumaan 24/7 eli heti kun yksi perseensä nostaa toinen siihen istuu ja tosiaan 24/7 eli ympäri viikkoa ja vuotta täyttä viikkoa ja vuorokautta.

Työtuolissa taas (ainakin itse) helposti otaksun että vähintään tuon 5v mieluusti 10 kestää.. jopa "halppikset" eli 120 - 200€ tuolit amazonista jne. (Toki kannattaa katsoa tarjousta koska muuten se hinta helposti pomppaa sinne 200-300€)

Nimimerkillä nyt voin todeta että 2021 11.5 tilattu 169,99€ hintainen mfavour Ergonomic Office chair on toiminut ja toimii edelleen hyvin ( Amazon.de )
ja käytännössä oli kopio / hyvin pitkälle vastaava kuin 14 huhtikuuta 2025 tilaamani SIHOO M18 Ergonomic Office chair ( Amazon.de kannattaa odotella tarjouksia, esim. nytkin mustaa saisi 137,07€ hintaan kotiin kannettuna...) mikä on nyt päätietokoneen kanssa käytössä tuon mfavorin tuolin ollessa kakkoskoneen ja siihen naitetun 3D tulostimen kera.

Näin siis alle 100kg ja 182cm hetero miehen silmin. Noin 50kg ja 150cm neitokaisen silmillä tuo niskatuki oli kuulema päälakituki matalimmillaan ja tuolia ei saanut tarpeeksi alas jalkoja ajatellen jne...
24/7 on nimenomaan valvomotyöhön. Kotikäytössä 5 vuotta. Oma käytettynä ostettu Martela on palvellut mua kohta 15 vuotta joten ajattelen seuraavaa jakkaran hankintaa sijoituksena itseeni. Mfavourissa mainostettu käyttäjän mitta 155 - 183 cm jää jonkin verran lyhkäseksi ja molempien arvosteluista äkkiä pääteltynä ei n. 190 senttiselle passaa. Eihän tuo varsinaisesti kallis kokeilu olisi, mutta jätän silti välistä.

Ostin tällaisen helmikuun alussa hiukan heräteostoksena 900 eurolla.

Tuoli, varsinkin paljon käytettävä ja arvokas, kannattaisi kyllä ostaa testi-istunnalla.

Tuoli on järeä ja kestävän tuntuinen, enkä epäile hetkeäkään etteikö kestäisi paljon käyttöä. Se on myös XL kokoinen, joten tällainen 179cm 90+kg kääpiö etsii sopivaa asentoa hetken. Istuinosassa ei ole keinumekanismia mihin olen töissä tottunut "rimpulammissakin" martelan tuoleissa, vaan ainoastaan selkänojassa. Käsinojilta olisin odottanut enemmän säätöjä ja ovat vain pehmeää muovia mukavuudeltaan. Tähänhän saa erikseen melko kalliit käsinojat.

Ihan hyvä ostos enkä jaksaisi lähteä suurempaa testirumbaa edelleenkään tekemään. Tuoli vaati hiukan totuttelua ja sisäänajoa että aloin pitämään siitä.
Mistä löysit tuohon 900€ hintaan? Itte oon muutamaa Kabin jakkaraa kokeillut ja se läskimalli eli executive tuntui siinä hetkessä mukavimmalta vaikka K4:ssä on säätöjä enemmän. Tuossa ostamassasi jakkarassa tosiaan on kanssa se "synchro tilt" mekanistmi joita kaikki nuo Donati Epron RV:t on.

Linkissä vielä infopläjäys tuolien erilaisista mekanismeista
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://www.youtube.com/watch?v=hapb-vUGy0c
 
24/7 on nimenomaan valvomotyöhön. Kotikäytössä 5 vuotta. Oma käytettynä ostettu Martela on palvellut mua kohta 15 vuotta joten ajattelen seuraavaa jakkaran hankintaa sijoituksena itseeni. Mfavourissa mainostettu käyttäjän mitta 155 - 183 cm jää jonkin verran lyhkäseksi ja molempien arvosteluista äkkiä pääteltynä ei n. 190 senttiselle passaa. Eihän tuo varsinaisesti kallis kokeilu olisi, mutta jätän silti välistä.


Mistä löysit tuohon 900€ hintaan? Itte oon muutamaa Kabin jakkaraa kokeillut ja se läskimalli eli executive tuntui siinä hetkessä mukavimmalta vaikka K4:ssä on säätöjä enemmän. Tuossa ostamassasi jakkarassa tosiaan on kanssa se "synchro tilt" mekanistmi joita kaikki nuo Donati Epron RV:t on.

Linkissä vielä infopläjäys tuolien erilaisista mekanismeista
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://www.youtube.com/watch?v=hapb-vUGy0c

900e oli pieni erä verkkokauppa.comissa ja täällä oli siitä mainintaa. Luultavasti testasivat menisikö kaupaksi.

Joo ilmeisesti se istuinosa liikkuu hieman kallistuessa, mutta mielestäni aika vaatimaton kulma verrattuna duunissa oleviin marteloihin, niin en edes huomannut.
 
Kellään kokemuksia Suomen kalustekeskuksesta? Kattelin noita kinnarpsin tuoleja, ja siellä näyttäs olevan ihan hyvin saatavilla
 
Itsellä pituutta vähän yli 2m ja tuntuu vaikealta löytää tuoli, jonka selkänoja tukisi riittävän ylös asti. Yhdessä jos toisessa tuolissa se selkänojan yläosa kaartuu taaksepäin liian nopeasti.
 
Viimeksi muokattu:
Itsellä pituutta vähän yli 2m ja tuntuu vaikealta löytää tuoli, jonka selkänoja tukisi riittävän ylös asti. Yhdessä jos toisessa tuolissa se selkänojan yläosa kaartuu taaksepäin liian nopeasti.
En ole nuin pitkä, mutta useissa kalliimmissa toimistojakkaroissa on selkänojan korkeudensäätömahdollisuus. En tiedä aiheuttaako sitten ongelmaa, että ei tue alaselkää oikein, mutta omassa Martelassa ei selkänoja taida olla edes ylimmässä asennossaan.
 
En ole nuin pitkä, mutta useissa kalliimmissa toimistojakkaroissa on selkänojan korkeudensäätömahdollisuus. En tiedä aiheuttaako sitten ongelmaa, että ei tue alaselkää oikein, mutta omassa Martelassa ei selkänoja taida olla edes ylimmässä asennossaan.
Minulla eräässä tuolissa tuo korkeudensäätötoiminto aiheutti juuri tuota ongelmaa, että se oli joko-tai.

Interstuhlin (kalliissa) xxlis5 tuolissa muuten selkänoja oli suorastaan todella hyvä pitkälle selälle, mutta reisituki/istuinsyvyys sen sijaan jäi yllättäen itselle aika tiukaksi.

Tällä hetkellä mennään Maskun Synchro Ergolla, jossa reisitukea löytyy yllättävänkin paljon ja sinne Mesh kankaan väliin olen työntänyt tyynyn ym. selkää tukemaan 😆
 
Osaako kukaan sanoa Jyväskylä/Kuopio akselilla hyviä liikkeitä missä voisi käydä koeistumassa noita vähän parempi laatuisia toimisto-/valvomotuoleja? Alkaa vanhasta tuolista leviämään pehmusteet niin olisi aika hankkia uutta. Enkä viitsisi ostaa kallista tuolia ilman että pääsee ensin kokeilemaan onko se varmasti hyvä istua.
 
Itse ostin Fractal Designin Refine tuolin Alcantara kankaalla ja ollut todella tyytyväinen.
 
Osaako kukaan sanoa Jyväskylä/Kuopio akselilla hyviä liikkeitä missä voisi käydä koeistumassa noita vähän parempi laatuisia toimisto-/valvomotuoleja? Alkaa vanhasta tuolista leviämään pehmusteet niin olisi aika hankkia uutta. Enkä viitsisi ostaa kallista tuolia ilman että pääsee ensin kokeilemaan onko se varmasti hyvä istua.
Kuopiossa Iskussa oli ainakin pari vuotta taaksepäin Kab seatingin tuoleja. Soittamalla tai sähköpostilla selviää onko vielä.
 
Etsinnässä olisi toimistotuoli, josta saisi käsinojat taitettua, kun soittaa kitaraa. Olen jo useamman päivän netissä pyörinyt ja etsinyt, mutta ei nyt meinaa löytyä.. Yks mitä meinasin oli Hinomi H2 Pro tuoli, mutta harkinnan jälkeen ei kuitenkaan. Ja toinen mitä mietin Håg Capisco tuolia. Tuo voisi ehkä mennä.. Onko hyviä ehdotuksia heittää?

*Eli mielellään saisi olla ihan toimistotuoli, mutta optiona käsinojien kippaaminen.
*Hinta max 1500e (eli ei mitään halpis romua vaan laadukas tuoli)
 
Viimeksi muokattu:
Etsinnässä olisi toimistotuoli, josta saisi käsinojat taitettua, kun soittaa kitaraa. Olen jo useamman päivän netissä pyörinyt ja etsinyt, mutta ei nyt meinaa löytyä.. Yks mitä meinasin oli Hinomi H2 Pro tuoli, mutta harkinnan jälkeen ei kuitenkaan. Ja toinen mitä mietin Håg Capisco tuolia. Tuo voisi ehkä mennä.. Onko hyviä ehdotuksia heittää?

*Eli mielellään saisi olla ihan toimistotuoli, mutta optiona käsinojien kippaaminen.
*Hinta max 1500e (eli ei mitään halpis romua vaan laadukas tuoli)
Kab seating? Siinä käsinojat selkätuessa kiinni ja ne saa nostettua pois käytöstä.
 
Täällä pari viikkoa istuttu nyt ristiseläntuellisella Haworth Fernillä. Selälle tuoli tekee erittäin hyvää verrattuna edelliseen Secretlab Titaniin. Toistaiseksi bärs-alusta tuntuu jopa erittäin kovalta. Pehmennee ajansaatossa kuten pehmeni Titanin penkkiosakin? Muuten kyllä istuma-asennon ja yleisen ergonomian suhteen ei voi kuin suositella.

Vastaan itselleni, pari viikkoa lisää ja tuolin säätöjen ym. hakemisen jälkeen on kyllä helposti paras tuoli millä ikinä istunut. Myös istuin on pehmentynyt erittäin hyvälle mukavuusasteelle (tämän saavuttamiseen vaikutti kyllä myös oikean korkeuden ja istuimen syvyyssuunnan säätö). Istumatyyliksi on vakiintunut pitää tuolin lukitus pois päältä ja kallistuksen jäykkyys sopivana, ettei selkänoja vaella, mutta on tarvittaessa istuttavissa myös erittäin rennosti takakenossa. Jos tämä olisi vielä hiukan pidemmällä istuinosalla antaisin arvosanaksi täyden kympin, näin täytyy olla tiukkana ja tyytyä 9.5/10.
 
Libernovolta tulossa mielenkiintoinen uutuus, Maxis, "Built for Bigger Builds", julkaisupäivä 16.6.
Saa myös tuulettimella :D 5v takuu (elektroniset osat 2v?)

Mikä on konsensus näistä LiberNovo tuoleista, onko ~1000€ arvoinen?


edit: itselle tuntematon valmistaja, ilmeisesti kesäkuussa yhteensä 3 uutta eri mallia, tämä Maxis ja LiberNovo SE/PRO
 
Libernovolta tulossa mielenkiintoinen uutuus, Maxis, "Built for Bigger Builds", julkaisupäivä 16.6.
Saa myös tuulettimella :D 5v takuu (elektroniset osat 2v?)

Mikä on konsensus näistä LiberNovo tuoleista, onko ~1000€ arvoinen?


edit: itselle tuntematon valmistaja, ilmeisesti kesäkuussa yhteensä 3 uutta eri mallia, tämä Maxis ja LiberNovo SE/PRO
Ahnestly noi kaksi muuta uutta mallia "ennakkotestasi" eli ilman elektroniikkaa olevan halvemman Omnis SE-mallin sekä jäähdytyksellä ja muilla ergonomisilla päivityksillä varustetun Pro-mallin. Kumpaakin kehui eli pääasiassa parantaneet asioita ensimmäisestä mallista. Mitä valmistajaan tulee niin ekaa mallia on kehuttu eikä suurempia mokia ole näkynyt. Toki kaikkien tuolien istuvuus riippuu osittain myös henkilökohtaisista ominaisuuksista ja mieltymyksistä eli on osittain makuasia eikä tota oikein ennakkoon pääse testaamaan. Yksi epävarmuustekijä toki edelleen on eli mikä on tuolien kestävyys ja takuukäytännöt pitkällä aikavälillä. Takuutahan on viisi vuotta rungolle ja kaksi vuotta elektroniikalle. Rungon takuu on periaatteessa "puolet vähemmän" kuin muissa tonnin tuoleissa joissa on pitkälti 10v+ takuita. Eikä toi ensimmäinen tuolikaan ole kuin vuoden vanha.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://www.youtube.com/watch?v=4sKEwXGPVEA
 
Kyllä se on uskottava, että Herman Miller Aeron ei ole itselleni hyvä työtuoli. Toisen kerran jo käyttänyt ja taas tulee parin vuoden jakso täyteen, kuten aiemmallakin. Lyhyisiin 1-2h sessioihin ok, mutta jos teet etänä töitä tai pitkiä sessioita muuten koneella, niin lihakset ovat todella kovilla. Poikkeuksellisesti alaselkä ei niinkään, mutta heti alaselästä ylöspäin aina niskoihin asti tulee kipeäksi. Taukojumppaa tehtävä enemmän ja korjattava asentoa toistuvasti. Tässä jotenkin valuu vielä eteenpäin vaikka kuinka on säätänyt kohdalleen. Ei ole helppoa olla keski-ikäinen toimistotyöläinen.

jne...
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä se on uskottava, että Herman Miller Aeron ei ole hyvä työtuoli. Toisen kerran jo käyttänyt ja taas tulee parin vuoden jakso täyteen, kuten aiemmallakin. Lyhyisiin 1-2h sessioihin ok, mutta jos teet etänä töitä tai pitkiä sessioita muuten koneella, niin lihakset ovat todella kovilla. Poikkeuksellisesti alaselkä ei niinkään, mutta heti alaselästä ylöspäin aina niskoihin asti tulee kipeäksi. Taukojumppaa tehtävä enemmän ja korjattava asentoa toistuvasti. Tässä jotenkin valuu vielä eteenpäin vaikka kuinka on säätänyt kohdalleen. Ei ole helppoa olla keski-ikäinen toimistotyöläinen.

jne...
Komppaan tätä. Ostin Aeron Remastered version mm. täällä olleiden suositusten takia. Uskon että olisin paljon tyytyväisempi, jos olisin käyttänyt rahat tuoliin jossa on oikeat pehmusteet.

- Penkkiosassa on istuttava siveästi jalat yhdessä. Perus man-spreadingilla penkin tukiranka painaa jalkoja.
- Samoin selkänoja reunat painaa olkiin jos esim. ristii kädet niskan taakse.
- Keinumekanismi on synkronoitu väärin, eikä istuin ja selkänoja liiku hyvin yhdessä, vaan puristaa ja venyttää ahteria.
- Käsinojat liikkuu helposti vahingossa paikoillaan vaakatasossa, mutta korkeudelle ei ole pikasäätöä.

Toisaalta penkki on hyvä selälle ja sen ongelmiinkin osin tottuu. Mutta saman hintainen toimisto-/valvomotuoli olisi myös hyvä ja todennäköisesti ilman ainakaan samoja ongelmia.
 
Komppaan tätä. Ostin Aeron Remastered version mm. täällä olleiden suositusten takia. Uskon että olisin paljon tyytyväisempi, jos olisin käyttänyt rahat tuoliin jossa on oikeat pehmusteet.

- Penkkiosassa on istuttava siveästi jalat yhdessä. Perus man-spreadingilla penkin tukiranka painaa jalkoja.
- Samoin selkänoja reunat painaa olkiin jos esim. ristii kädet niskan taakse.
- Keinumekanismi on synkronoitu väärin, eikä istuin ja selkänoja liiku hyvin yhdessä, vaan puristaa ja venyttää ahteria.
- Käsinojat liikkuu helposti vahingossa paikoillaan vaakatasossa, mutta korkeudelle ei ole pikasäätöä.

Toisaalta penkki on hyvä selälle ja sen ongelmiinkin osin tottuu. Mutta saman hintainen toimisto-/valvomotuoli olisi myös hyvä ja todennäköisesti ilman ainakaan samoja ongelmia.
Nämä ovat hyviä esimerkkejä siitä että tuoli on aina jossain määrin henkilökohtaisista ominaisuuksista ja mieltymyksistä riippuvainen asia. Toisaalta jokaisella ominaisuudella on hyvät ja huonot puolet kuten vaikka verkko vs. pehmuste eikä mikään tuoli ole täydellinen. Hyvän ja huonon tuolin erot ovat usein säädettävyydessä ja materiaaleissa mutta ei se silti sitä tarkoita että hyväkään tuoli kuten Aeron ihan jokaiselle kropalle ja käyttäjälle sopisi.

Ite oon vetänyt Aeron Classicilla about 10v ja tullut istuttua varmaan parhaimmillaan 12 tuntia päivässä ilman sen kummempia ongelmia.
 
Mistäs jengi on saanut hankittua laadukkaita pyöriä tuoleihin? Steelcase Leap v1 vuodelta 2000 alkaa näyttää ikäänsä. Varaosia ei tunnu saavan euroopasta sitten millään kun taas jenkeistä saisi täyden kunnostussetin. Ostin "rullaluistin"renkaat kiinasta ja oli kyllä muuten jeppikset, mutta pasko laakerikuulat ulos noin vuoden käytön jälkeen. HJH-officesta katselin löytyvän sopivia, mutta onkohan noi samaa paskaa mitä kiinasta saa mutta tuplahintaan? Kuvista näyttää kovin samanlaisilta.

Esim.
 
Mistäs jengi on saanut hankittua laadukkaita pyöriä tuoleihin? Steelcase Leap v1 vuodelta 2000 alkaa näyttää ikäänsä. Varaosia ei tunnu saavan euroopasta sitten millään kun taas jenkeistä saisi täyden kunnostussetin. Ostin "rullaluistin"renkaat kiinasta ja oli kyllä muuten jeppikset, mutta pasko laakerikuulat ulos noin vuoden käytön jälkeen. HJH-officesta katselin löytyvän sopivia, mutta onkohan noi samaa paskaa mitä kiinasta saa mutta tuplahintaan? Kuvista näyttää kovin samanlaisilta.

Esim.
Nämä olleet hyvät. Ei tarvitse erikseen lattiasuojaa:

 
Nämä olleet hyvät. Ei tarvitse erikseen lattiasuojaa:
Mitä lattiamateriaalia tämä arvio koskee?

Muovimatto, keraaminen laatta, graniitti, mäntylauta, kokolattiamatto, ponttivinyyli, halpislaminaatti, koivuparketti, raaka betoni, linoleumlaatta ja tammilankku asettavat hyvin erilaisia rajoitteita ja vaatimuksia kalustepyörille. Niinikään tuolin rulla toisensa jälkeen lupaa, että sopii kaikille tai useimmille lattioille, ja yleensä ei lopulta sovi kovinkaan monille.

Usein huolimattomasti heitetty toiminta- ja kestävyyslupaus tarkoittaa, että koiran raavittavaksi valittu ikävä kovamuovi kestää tuolin rullausta pidempään kuin keskimäärin odotetaan sattuvan palojen turpoaminen pilalle kaljan kaadosta tai kissan pissasta, eli esimerkiksi 1-10 vuotta.
 
Mitä lattiamateriaalia tämä arvio koskee?

Muovimatto, keraaminen laatta, graniitti, mäntylauta, kokolattiamatto, ponttivinyyli, halpislaminaatti, koivuparketti, raaka betoni, linoleumlaatta ja tammilankku asettavat hyvin erilaisia rajoitteita ja vaatimuksia kalustepyörille. Niinikään tuolin rulla toisensa jälkeen lupaa, että sopii kaikille tai useimmille lattioille, ja yleensä ei lopulta sovi kovinkaan monille.

Usein huolimattomasti heitetty toiminta- ja kestävyyslupaus tarkoittaa, että koiran raavittavaksi valittu ikävä kovamuovi kestää tuolin rullausta pidempään kuin keskimäärin odotetaan sattuvan palojen turpoaminen pilalle kaljan kaadosta tai kissan pissasta, eli esimerkiksi 1-10 vuotta.
Oon ite huomannu et kovmauovipyörät kyllä kestää, mut ne naarmuttaa herkästi parkettii. Pehmeemmät kumipyörät on paremmat lattialle mut ne kerää kaiken lian ja aalkaa tökkii. Taitaa olla et kompromissi on väistämätön.
 
Taitaa olla et kompromissi on väistämätön.
Sanoisin peräti, että kompromissia ei kannata tehdä. Aremmilla lattiamateriaaleilla kannattaa käyttää suojaavaa mattoa rullaavien asioiden alla ja pyörät valita toiminnallisesti.

Pyörän pinnan kulumista lattian vaikutuksesta en ole koskaan edes ajatellut, mutta en toki itse ole käyttänyt pyörällisiä toimistotuoleja esimerkiksi raakabetonipinnalla. Normaalistihan asuinhuoneissa pyöräyksiköt hajoavat käytännössä siten, että akselit kiertyvät täyteen jotain nöyhtää.
 
Nämä olleet hyvät. Ei tarvitse erikseen lattiasuojaa:

Kuinkas painava tuoli ollut käytössä? Tää Steelcase painaa ihan perkeleesti ja nuo pyörät näyttää hyvin samanlaisilta kuin mitä kiinasta ostin. Myyntikuvista jo näkee tuon parin millin raon mistä kuulat tirkistää ja kun tuoli on niin perkeleen painava + 70 kiloinen ukkeli päälle niin heijaa ilmeisimmin sen verran että yhdeltä puolelta pääsee ropisemaan maahan. Hinnan puolesta kun ovat vielä halvempia kuin mitä tilasin niin on hieman epäilyksiä niiden kestosta. Sinänsä alkuperäset renkaat toimivat vielä, mutta uuden kämpän puulaminaattilattialla rutisivat ikävästi vaikka alle laitto muovi- ja rumpumattoa.
 
Kuinkas painava tuoli ollut käytössä? Tää Steelcase painaa ihan perkeleesti ja nuo pyörät näyttää hyvin samanlaisilta kuin mitä kiinasta ostin. Myyntikuvista jo näkee tuon parin millin raon mistä kuulat tirkistää ja kun tuoli on niin perkeleen painava + 70 kiloinen ukkeli päälle
Ajatus tuolin erityisestä painavuudesta kuulosti oudolta ja piti käydä katsomassa, onko nyt oikeasti kyseessä joku lyijyakullisen sähköpyörätuolin mittainen työtuoli. Ei ollut.

En tiedä, koskeeko nopealla haulla löytämäni tieto tuolin massasta nimenomaan tuota versiota vai uudempaa oletettavasti kevyempää. Joka tapauksessa "47 lb" tekee noin 21 kg. Onhan se painava tuoli, mutta onko se sitten oleellinen muuttuja? Kuitenkin tuoli painaa aika lähelle tuota ellei ole ihan rimpula. Esimerkiksi edellä mainittu halpis SIHOO M18 on sekin 17 kg. Jos tyypillistä tuolia mukavasti käyttämään pystyvän aikuisen käyttäjän paino yleensä jollain järkevällä skaalalla vaihtelee vaikkapa välillä 50-120 kg tai 50-150 kg, en äkkiseltään näe että kuormitus kuvatussa skenaariossa(kuormitettuna pyörille yhteensä 100 kg tai alle) olisi erityisen suuri vaan paremminkin normaalitasoa ja oletettavasti alle keskiverto.

Tämä ottamatta kantaa minkään yksittäisen vaihtopyöräsetin laatuun.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
309 151
Viestejä
5 244 568
Jäsenet
83 429
Uusin jäsen
heksutin

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom