Uudenkarheita käytettyjä toimistotuoleja saa halvemmalla kuin uusia. Paras vaihtoehto on tosi hyväkuntoinen uudelleenverhoilematon malli. Uudelleenverhoillut ovat tosi siistejä, mutta mekanismit voivat olla jo kuluneita.No mitä olen itse toimistotuoleja paikallisissa kivijalkaliikeissä kokeillut, niin alle 500€ ei ole vielä mitään kelvollista tullut vastaan ja tonnia en nyt välttämättä haluaisi tuoliin sijoittaa. Vartin testaus liikkeessä ei ihan vastaa sitä kun kotona kokeilet esim. päivän.
Esim. Kinnarps 6000 maksaa uutena 800-1000 euroa, mutta uudenveroisen tosi vähän istutun käytetyn voi joskus löytää noin puoleen hintaan. Uudelleenverhoituja toki löytyy paljonkin halvemmalla riippuen mekanismien kunnosta.
Toki se millainen tuoli kenellekin maistuu on makuasia, mutta itse olen ollut keskimittaisena normaalipainoisena miehenä viimeiset 10 vuotta tyytyväinen Kinnarps 6000:een 55 sentin selkänojalla. Nyt kyllä tämä nykyinen tuoli alkaa olla puhki-istuttu ja mekanismeissakin on kulumaa, joten uudenkarhea käytetty pitäisi jostain löytää.