Hyvä työtuoli?

Nyt rävähti ihan yllättäen Herman Embodysta käsinojan nostomekanismi rikki ja koko systeemi upposi käsinojan sisään. Huvittavasti ostin tuolin uutena KT Interiorista 2013 ja 12 vuoden takuulla, ei tässä hassumpi tuuri:sgiggle:
Nyt saa nähdä kuinka korjaustoimet pelaa. Toisesta käsinojasta on myös pinta lähtenyt kulmasta repeytymään, jos vaikka suostuisivat uusimaan samantien molemmat käsinojat kokonaan.
Käsinojat muutenkin heikko lenkki tässä tuolissa, eivät ole ollenkaan muun tuolin laadun tasolla mielestäni.
Päivittelen myöhemmin jos on kiinnostusta kuinka hyvin/huonosti kyseisen puljun kanssa asian sujuivat.
20250113_081512.jpg

Nyt rävähti ihan yllättäen Herman Embodysta käsinojan nostomekanismi rikki ja koko systeemi upposi käsinojan sisään. Huvittavasti ostin tuolin uutena KT Interiorista 2013 ja 12 vuoden takuulla, ei tässä hassumpi tuuri:sgiggle:
Nyt saa nähdä kuinka korjaustoimet pelaa. Toisesta käsinojasta on myös pinta lähtenyt kulmasta repeytymään, jos vaikka suostuisivat uusimaan samantien molemmat käsinojat kokonaan.
Käsinojat muutenkin heikko lenkki tässä tuolissa, eivät ole ollenkaan muun tuolin laadun tasolla mielestäni.
Päivittelen myöhemmin jos on kiinnostusta kuinka hyvin/huonosti kyseisen puljun kanssa asian sujuivat.
20250113_081512.jpg
Kaksi ruuvia (toinen näkyykin kuvassa) käsinojan pohjasta irti, niin lähtee pehmuste pois ja saisi varmaan tuon nostomekanismin napsautettua takaisin paikoilleen.
Pitäisi varmaan itsekin selvitellä mistä ja mihin hintaan noita pehmusteita saisi vaikkei nyt vielä ihan säädyttömässä kunnossa ole.

Löytyi tämmiönen video. Itse tilasin oman embodyn joululahjaksi kun uskollinen martela antoi periksi, jos kestää sen takuuajan 12-vuotta niin olen tyytyväinen.

Colamyn Atlas tuli hankittua surkeassa kunnossa olevan Kinnarpsin tilalle. Nyt on taas mukava istua, kun ei istuminen ei ala tuntua samantien takamuksessa.

Kasaaminen oli helppoa ja nopeaa, ja ohjeet tosi selkeät - tarvittavat pultit on kivasti niputettu valmiiksi jokaista vaihetta varten. Mulla niskatuen eteen-taakse säätö onnistui aika helposti, täältä ymmärsin että osalla se on ollut tosi jäykkä? Ihmetyttää tosin miksei ohjekirjassa ole mainintaa sen säädöstä...

Colamyn Atlas tuli hankittua surkeassa kunnossa olevan Kinnarpsin tilalle. Nyt on taas mukava istua, kun ei istuminen ei ala tuntua samantien takamuksessa.

Kasaaminen oli helppoa ja nopeaa, ja ohjeet tosi selkeät - tarvittavat pultit on kivasti niputettu valmiiksi jokaista vaihetta varten. Mulla niskatuen eteen-taakse säätö onnistui aika helposti, täältä ymmärsin että osalla se on ollut tosi jäykkä? Ihmetyttää tosin miksei ohjekirjassa ole mainintaa sen säädöstä...
Minut yllätti myös tuo eteen-taakse säädön puuttuminen ja pitkään luulinkin ettei sellaista ole koska niskatuki ei liikkunut mihinkään. Myöhemmin vasta huomasin jonkun videon katsottuani, että kyllä se liikkuu. Jouduin käyttämään voimaa niin, että luulin niskatuen hajoavan.

Nyt on tullut kuukauden Colamyn Atlasta käytettyä. Hinta-laatusuhteeltaan tuoli on mainio. Olen 181cm joten jalat ylettyvät maahan helposti ja istuinosa ylettyy lähes polvitaipeisiini vaikka reiteni ovatkin aika pitkät. Tämä tosin vaati sen, että istuin on ääriasennossa eteenpäin.
Tuolin nojan säätö on hyvä ja nopeasti muutettavissa sekä tarvittaessa sen voi myös lukituttaa. Valitettavasti itse istuinosa ei kallistu tuolin mukana, mikä aiheuttaa sen, että taakse nojatessa pitkiä aikoja alat hitaasti valumaan pois tuolilta. Ja koska istuinosa ei kallistu mukana niin ei kallistu käsituetkaan jotka jäävät kauas kyynärpäistä taaksepäin nojatessa. Istuinosa on laadukasta materiaalia ja puolikiinteää. Pitkiä pelisessiota tuolissa ei voi kuitenkaan istua ilman, että takapuoli kipeytyy. Mutta ei n. 230 euron tuolilta voikkaan kaikkea hienouksia odottaakkaan. Kaiken kaikkiaan olen kyllä tyytyväinen. Peittoaa Ikean tuolin mennen tullen.

Viimeksi muokattu:
Mistä te muuten olette tuota Colamy Atlas tuolia tilannut? Oletteko suoraan valmistajalta? Onko jollain heittää (mahdollista) suoraa linkkiä johonkin muuhun kauppaan tuotesivulle, josta olette sellaisen tilanneet? Ei oikein olisi aikaa lukea sivu kaupalla vanhoja ketjun viestejä läpi ja etsiä oikeaa tuotelinkkiä.

Katselin vähän tuon tuolin dimensioita (valmistajan kotisivulta). Näyttäisi aika matalalta ja pieneltä tuolilta, mitä tuumamittoja tutkiskelin. Ja verraten vaikkapa Ikean Markukseen. Onkohan se kuinka sopiva tällaiselle pitkälle 187cm pituiselle mieshenkilölle? Jos joku kyseisen tuolin omistaja voisi vähän heittää joitain mittoja siitä.

Mistä te muuten olette tuota Colamy Atlas tuolia tilannut? Oletteko suoraan valmistajalta? Onko jollain heittää (mahdollista) suoraa linkkiä johonkin muuhun kauppaan tuotesivulle, josta olette sellaisen tilanneet? Ei oikein olisi aikaa lukea sivu kaupalla vanhoja ketjun viestejä läpi ja etsiä oikeaa tuotelinkkiä.

Katselin vähän tuon tuolin dimensioita (valmistajan kotisivulta). Näyttäisi aika matalalta ja pieneltä tuolilta, mitä tuumamittoja tutkiskelin. Ja verraten vaikkapa Ikean Markukseen. Onkohan se kuinka sopiva tällaiselle pitkälle 187cm pituiselle mieshenkilölle? Jos joku kyseisen tuolin omistaja voisi vähän heittää joitain mittoja siitä.

Itse reippaasti lyhyempi, joten sopivuuteen en ota kantaa. Mutta suoraan Colamyn sivuilta. Alennuskoodi C15 toimii ainakin ja postit on ilmaiset.

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
264 820
Jäsenet
75 494
Uusin jäsen
toke1

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom