Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mulla olis myös tarve näille käsinojien päällisille. Alkoi nuo kumit halkeilla.Onko kyse näistä käsinojista? Google antaa kahta eri tyyliä, joista toinen lienee jo aika vanhaa mallia.
itselläkin on kyynärpäät hajoittanut molempien nojien päällysteet. Ensin tuli pieni halkeama, josta päällyste lähti nopeasti purkautumaan. Yhdellä kaverilla on sama tuoli ja näytti olevan samaa ongelmaa.
Asiasta on aikaisemminkin ollut puhetta, jolloin Martelan outletistä on löytynyt varaosia:
Hyvä työtuoli?
Martela Logic käsinojat alkaa veteleen viimeisiiän, kumipehmuste kuoriutuu pois...yritin setviä saako siihen varaosia tilattua...tai vietyä huoltoon. Ilmeisesti ei ainakaan yksityiselle. Outletissa ei mainosteta suoraan huoltopalvelua. Yritysasiakkaana ilmeisesti helpompaa ( Dynamics 365...bbs.io-tech.fi
Tilasin itse nuo toisessa viestissä linkkaamani käsinojan tyynyt: Käsinojan tyyny RH Logic tuoliin, 8S käsinojiin | DPJ WorkspaceMulla olis myös tarve näille käsinojien päällisille. Alkoi nuo kumit halkeilla.
8S käsinoja on ilmeisesti tuo heidän kaupassa myytävä kokonainen käsinojaVaihtotyyny soveltuu vain 8S käsinojaan
Kyllä nuo kommenttien perusteella käy sen kovamuovisen tilalle mistä se päälimuovi aina hajoaa.Tilasin itse nuo toisessa viestissä linkkaamani käsinojan tyynyt: Käsinojan tyyny RH Logic tuoliin, 8S käsinojiin | DPJ Workspace
Harmi vaan, ettei käyneetkään omaan tuoliin.
8S käsinoja on ilmeisesti tuo heidän kaupassa myytävä kokonainen käsinoja
No hyvä että tuli puheeksi, niin tuli tarkemmin ihmeteltyä tätä. Aikaisemmin olin törmännyt tähän videoon:Kyllä nuo kommenttien perusteella käy sen kovamuovisen tilalle mistä se päälimuovi aina hajoaa.
Taitaa kunnollinen päällinen maksaa huomattavasti enemmän kuin tekstiilipesurin vuokraus Torista Tori | Osta ja myy netissä | Ilmoita ilmaiseksi
saako suomesta jostain hyvälaatuista kankaista istuisuojaa/päällistä? en viitsisi pelkkää tuolia varten vuokrata tekstiilipesuria. tuolina logic 400
Kysytäänpä täällä.
Tämä penkin alla oleva tsydeemi ei liiku mihinkään suuntaan. En kyllä koskaan ole sitä vääntänytkään. Mitenköhän sen saisi liikkumaan pois jumista?
Joskus auttaa "irroittamaan" nuo jumissa olevat vivut istumalla tuolissa, ja keinumisen yhteydessä eestaas vääntää. Vai tarkoitatko pyöreää? Siis sitä jolla asetetaan juuri keinumisen vastus.
saako suomesta jostain hyvälaatuista kankaista istuisuojaa/päällistä? en viitsisi pelkkää tuolia varten vuokrata tekstiilipesuria. tuolina logic 400
Todennäköisesti on kiristetty äärimmilleen se...voisit kokeilla kiertää sitä voimalla kun 1) keinuminen on vapautettu 2) keinuminen on lukittu. Se on tyypillisesti myös jäykkä, omassa tuolissa kahta kättä käytän kääntämiseen.Joo siis se pyöreä. Tuo kohta mihin video kohdistettu. Isku step siis tuolina.
Kokemuksia Sihoon tai DPJ Workspacen tuoleista? Vai voiko alle 500€ saada mitään laadukasta mistään?
Kiitos vinkistä. Itseasiassa en ollut kyseisestä kaupasta - saatikka tuolista - ikinä kuullutkaan, mutta päätinpä kokeilla. Tilasin tuollaisen "showroom" mallin: https://offeco.eu/steelcase-leap-v2-showroom-model/Laitoin Offecolta (https://offeco.eu/) Steelcase Leap v2:sta tulemaan. Suapi nähdä että mitä tulee, kun ei ole päässyt etupeltoon testaamaan. Sellainen vinkki kyseiseltä puljulta tilaaville, että koodilla ebay saa ilmaiset postit. Auttavainen aspa-chat vinkkasi.
Pari viikon testit on ihan Ok. Minun kiinnostaisi ennemän nää jotkat on käyttänyt halpis "työ" tuoli 5 vuotta+ että miten on kestänyt jne.
Esim. Minulla on 2009 Vuonna valmistettu Kinnarps 8000 Freefloat. Viime vuonna haljes se keinnonahka geeli käsituet molemin puolin on kans alkanut se istuin osan se materiali on loppu kun se tulee ulos puruna vähitellen. Itellä on ollut käyttössä tää 10 vuotta+
MFavor M18 Ergonomic Mesh Office Chair eli toimistotuoli tietokoneelle, 169,99€ kotiin toimitettuna. Saapui tänään ja muutama tunti sitten kokosin. Näköjään 11pv tilasin:
mfavour Ergonomic Office Swivel Chair, Executive Chair with Mesh Design Seat Cushion, Adjustable headrest, armrest and seat height, Rocker function, Maximum Load 150 kg, Black : Amazon.de: Home & Kitchen
mfavour Ergonomic Office Swivel Chair, Executive Chair with Mesh Design Seat Cushion, Adjustable headrest, armrest and seat height, Rocker function, Maximum Load 150 kg, Black : Amazon.de: Home & Kitchenwww.amazon.de
Youtube arvostelua:
Ennen käytössä oli joku "Leet Gaming Extreme" pelituoli mikä kahdessa vuodessa alkoi enempi tai vähempi hajoilla. Istuinosan nahka hieman irtoili päältä, vasen käsisuoja (sen pehmuste) alkoi olla jatkuvasti lysyssä ja oikeassa kädensijassa on pehmusteessa pieni murtuma sivussa.
Tämä tuntuu hyvältä ristiselän kohdalta (säädettävä tuki) ja niskatuki oikeasti toimii sekä tukee niskaa istuessa nyt tätäkin kirjoittaessa sekä myös "löhötessä" taaksepäin asettuen esim. sarjaa katsoessa tai vaikka kindleä lukiessa (olen noin 182-183cm pitkä). Tuki riittäisi myös minua pidemmällekin henkilölle.
Siihen en ota kantaa miten reippaasti painavammalle tämä sopisi (maksimi painoraja taitaa olla 150kg) mutta tarvittaessa tässä voi istua myös risti-istunnassa.
Olin hieman epäileväinen miten näin "halpa" tuoli riittää / on laadukas mutta näkee sitten muutaman vuoden päästä onko ehjä vai ei. Mikäli kestää viitisen vuotta on enempi kuin hintansa arvoinen.
Nyt noin 2kk käytön jälkeen olen edelleen positiivisen yllättynyt tuoliin, kotiin saakka tuotuun pakettiin sekä erittäin edulliseen hintaan. Toki jos hinnassa olisi ollut yksi nolla perässä olisin ehkä kriittisempi esimerkiksi käsinojien & istuinosan säätöjen suhteen.
Ristiseläntukea saa nostettua/laskettua ja ruuvattua eteenpäin/taaksepäin. Niskatuki toimii itselle oikein hyvin ja sitä voi myös nostaa ylöspäin isommallekin henkilölle eikä se ole liian hentoinen (ei liiku itsestään tai pään/niskan painosta).
Käsinojat ovat kimmoista kumimaista ainetta mitkä eivät ole kylmät ja säilyttävät muotonsa silti joustaen esim. kyynärpään alla hieman. Käsinojissa EI ole erikseen "eteen / taakse" tai vastaavia liikuteltavia vaihtoehtoja ainoastaan ylös ja alaspäin. Otaksun että kalliimmissa versioissa tuokin olisi huomioitu.
Vaikka taloudessa on 2kpl kissoja tuolin istuin on vielä säilynyt hyvässä kunnossa, toki hieman karvoja siitä välistä löytyy (vanhempi kissa tykkää välillä nukkua siinä) mutta ne saa helposti pois.
Tuolissa voi istua useita tunteja putkeen (vaikka se ei tietysti ole suositeltua, eli teoriassa aina olisi hyvä pitää noin 50min välein hetken tauko ja esim. 30min välein lepuuttaa myös silmiä...) eikä selkä tai jalat ole puutuneet tms. kun tästä nousee.
Mikäli kirjoittaa paljon ja istuu "hieman etunojassa" ristiselän tukea voi nostaa ja se tukee myös silloin selkää (kunhan muistaa istua tuolin "perällä" eikä keskellä/reunassa) mistä iso bonus. Tällöin niskatuki ei ole "käytössä" mutta ei se olisi muutenkaan mahdollista tälläisessä hieman eteenpäin kumartuneessa asennossa. Tosin joissain kalliimmissa toimistotuoleissa on myös niskatuen eteenpäin/taaksepäin säätö eikä vain ylös/alas & itse tukiosan kallistukset.
Elokuvaa / sarjaa / youtubea / foorumeita tms. katsoessa tuolin selkänojan kulman saa avoimeksi ja tässä on kolme lukittavaa kohtaa. Tosin yleensä käytän tätä ns. normaalia istuinmallia ja jos oikeasti haluan lukea kirjaa tai katsoa jotain taru sormusten herrasta extended edition + extrat viikonloppua (jokainen elokuva 4+ tuntia ja extrat 10+ tuntia per elokuva) siirryn kyllä ihan suosilla sohvalle ja katson TV:tä + 5.1 systeemiä enkä kuulokkeita + monitoria käyttäen.
Selkä pysyy viileänä eikä verkko tunnu erityisen karhealta (tosin minulla ei ole mitään kutinaa/ ihottumaa tms. joten en hiero/kiehnää selkääni tuolin selkämykseen jolloin tuo voisi ehkä ollakin karhea tai ärsyttää ihoa). Istuinosa on tarpeeksi kimmoisa ja pehmeä mutta pitkässä istumisessa (esim. 8+ tuntia) kannattanee silti muistaa välillä jaloitella, käydä vaikka vessassa / jääkaapilla tms.
Minulla on tietokone(nurkka)pöytä joten en "rullaile" tuolia ympäriinsä. Mikäli liikkuisin tällä ympäri taloa olisin ehkä hankkinut suoraan paremmat / erilaiset pyörät mutta nyt ei ole mitään valittamista ja se lyhyt liike mikä syntyy kun istun tuoliin / nousen siltä tai siirrän sitä hieman lähemmäs/kauemmas tietokonepöytää ei ole aiheuttanut mitään ongelmia pyörien & lattian välille. Itselläni on alla laminaatti, en osaa sanoa miten (enempi jenkeissä suosissa oleva) kokolattiamatto tai upottavampi versio siitä reagoisi näihin pyöriin ja tulisiko siitä painautuma jälkiä tms.
Tuolin kokonaispaino on 18 kiloa ja jos siihen tulee päälle vielä istujan paino otaksun että pidemmän päälle jotain painautumaa voi tulla mattoon. Toisaalta tämä on myös vankkaa tekoa, ei nitise eikä vikise kun istuu / pyörii / kääntyy.
Lähti myös tuollanen tilaukseen, koitan muistaa laittaa kommenttia kun pääsee testaamaanLaitoin Offecolta (https://offeco.eu/) Steelcase Leap v2:sta tulemaan. Suapi nähdä että mitä tulee, kun ei ole päässyt etupeltoon testaamaan. Sellainen vinkki kyseiseltä puljulta tilaaville, että koodilla ebay saa ilmaiset postit. Auttavainen aspa-chat vinkkasi.
Sama homma. Katsotaan mitä paketista kuoriutuu. Nopeasti saivat paketin ainakin liikenteeseen.Lähti myös tuollanen tilaukseen, koitan muistaa laittaa kommenttia kun pääsee testaamaan
Vaikka tuosta pumppu alle 4€ kotiin toimitettuna ja mukana tulevan letkun pätkän voi heittää pois.Omaan martelan Logic 400:seen olisi hakusessa nuo käsinojan päälliset syvyyssäädettävään malliin (lienee 8e?) sekä se ristiselän kumipumppu, sattuuko kellään olla ideaa mistä paljon edullisemmin mitä Martelan huollosta tai edes britteinsaarten varaosaliikkeistä saisi?
Logic 400.Onko ehdotuksia 185cm pitkälle hyvää työtuolia? Tällähetkellä Ikean Järvfjället ja muuten ihan menevä, mutta istuinosan syvyys omaan makuun liian lyhyt. Hintaa saisi olla max 500-600€, käytetyt/uudelleenverhoillutkin käy.
Laitoin Offecolta (https://offeco.eu/) Steelcase Leap v2:sta tulemaan. Suapi nähdä että mitä tulee, kun ei ole päässyt etupeltoon testaamaan. Sellainen vinkki kyseiseltä puljulta tilaaville, että koodilla ebay saa ilmaiset postit. Auttavainen aspa-chat vinkkasi.
Kiitos vinkistä. Itseasiassa en ollut kyseisestä kaupasta - saatikka tuolista - ikinä kuullutkaan, mutta päätinpä kokeilla. Tilasin tuollaisen "showroom" mallin: https://offeco.eu/steelcase-leap-v2-showroom-model/
Omani saapui tänään. Postnord toimitti kotiovelle. Paketissa muutama vekki ja nurkkaa rutussa, mutta sisältö täysin ehjänä. Omani oli showroom malli. Mielestäni täysin käyttämätön. Oman kokemukseni perusteella voin suositella vilpittömästi.Moro, kiinnostaisi tietää minkälaisia on olleet leapit offecolta?
Itsekin olen kyseistä tuolia miettinyt ostavani ja tuolta saisi kyllä passeliin hintaan ja vieläpä "uusilla alkuperäisillä osilla"
On kyllä tuolien hinta noussut ihan hulluna siihen kun viimeksi tuli tuoli ostettua(~10v sitten).
Tuolloin jostain sotkasta ym. Sai 30-50€ perustuolin, joka hajosi 2-5v sisällä.
Nyt ihan samanlaiset romut maksaa jotain 150-300€, yksi malli oli kirjaimellisesti sama kuin entinen joka meni pohjasta kahtia, oli hinta noussut 30€ -> 150€
Ei innosta maksaa yli 50€ huonosta tuolista, ja sitten pitää laittaa varmaan joku 200-500€ että saa merkittävästi paremman mallin.
No, pitää kytätä jos tulisi edes alle satasella joku siedettävä malli vastaan
Laitoin tämän kanssa tilaukseen. Pitäisi sopia myös pidemmälle herrasmiehelle, itsellä vartta se 191cm niin laitoin nyt sokkona tilauksen sisään. 243€ maksaa tällä hetkellä toimituksineen koodilla C20.Tänään saapui Colamy Atlas, minkä tilasin muutama viikko sitten heidän sivuiltaan, kun nykyään heillä löytyy Eurooppavarasto Saksasta. Hintaa tuli 268€ toimituksineen kun otti uutiskirjeen mistä sai 10% alennuksen.
Paljon saanut netissä/arvostelijoilta kehuja tämä tuoli ja pidetään yhtenä parhaan alle 300€ tuolina ja nyt muutaman tunnin jälkeen vakuuttaa kyllä heti. Painava tuoli ja kaikki osat tuntuvat laadukkailta.
Parin viikon testin jälkeen vois kirjoittaa jonkun näköistä arvostelua.
Laitoin tämän kanssa tilaukseen. Pitäisi sopia myös pidemmälle herrasmiehelle, itsellä vartta se 191cm niin laitoin nyt sokkona tilauksen sisään. 243€ maksaa tällä hetkellä toimituksineen koodilla C20.
Juu uskalsin ainoastaan sen vuoksi laittaa tilauksen sisään, kun niiden nettisivun videossa (linkki Youtubeen) testaaja oli myös 191 cm ja tuo niskatuki nousi vielä merkittävästi ylemmäs, eli säätövaraa pitäisi olla toisin kuin monissa näissä "ok toimistotuoleissa", jotka on mitoitettu pienemmille (Sihoo, Ticova yms.)Juu noissa ns. "OK toimistotuoleissa"* hinta 100-300€ ongelmaksi tulee (useasti) se että käyttäjä on päälle 185cm. Muuten voisi olla OK mutta ns. niskatuki tulee hartioille ja jalat ovat liian alhaalla laahaten lattiaa.
*(Toki jokainen määrittää mikä on OK toimistotuoli, jollekin se on päälle tonnin tuoli jollekin itse puusta käsin veistetty pölkky)
Tätä olen katsellut myös tovin. Mielenkiinnolla odotan mitä oot mieltä. Useissa revikoissa käsinojat liukuu todella löysänä edestakaisin mikä on itselle ainakin iso miinus. Sama homma oli siinä uudessa Fractal Refinessä minkä Kurri&Kokkonen testasivat. Muuten vaikutti tosi hyvältä kokonaisuudelta. Jännä ettei tuota saada kerralla kuntoon. Useissa muissakin saman hintaluokan tuoleissa samaa ongelmaa mikä on sitten torpannut ostohaaveet.Tänään saapui Colamy Atlas, minkä tilasin muutama viikko sitten heidän sivuiltaan, kun nykyään heillä löytyy Eurooppavarasto Saksasta. Hintaa tuli 268€ toimituksineen kun otti uutiskirjeen mistä sai 10% alennuksen.
Paljon saanut netissä/arvostelijoilta kehuja tämä tuoli ja pidetään yhtenä parhaan alle 300€ tuolina ja nyt muutaman tunnin jälkeen vakuuttaa kyllä heti. Painava tuoli ja kaikki osat tuntuvat laadukkailta.
Parin viikon testin jälkeen vois kirjoittaa jonkun näköistä arvostelua.
Eikös tuoli pitäisi nimenomaan säätää niin alhaalle, että jalat (siis kantapäätä myöden) yltää lattiaan? Tämä tarkoittaa keskipituisilla ja normikorkealla pöydällä sitä, että käsinojat täytyy säätää lähes niin korkealle kuin ne voi nostaa, jotta ne olisivat optimikorkeudella, eli täysin samalla korkeudella kuten pöydän reuna.Juu noissa ns. "OK toimistotuoleissa"* hinta 100-300€ ongelmaksi tulee (useasti) se että käyttäjä on päälle 185cm. Muuten voisi olla OK mutta ns. niskatuki tulee hartioille ja jalat ovat liian alhaalla laahaten lattiaa.
*(Toki jokainen määrittää mikä on OK toimistotuoli, jollekin se on päälle tonnin tuoli jollekin itse puusta käsin veistetty pölkky)
Eikös tuoli pitäisi nimenomaan säätää niin alhaalle, että jalat (siis kantapäätä myöden) yltää lattiaan? Tämä tarkoittaa keskipituisilla ja normikorkealla pöydällä sitä, että käsinojat täytyy säätää lähes niin korkealle kuin ne voi nostaa, jotta ne olisivat optimikorkeudella, eli täysin samalla korkeudella kuten pöydän reuna.
Voi se vaatia keskipituisellekkin (186) - en tiedä miksi, mutta itse olen aina halunut työtuolin mahdollisimman alas ja siitäkin vähän alaspäin... (vaimo sano että istun lattialla ) Joten ei se työtuolin löytäinen minullekaan helppoa ole ollut, vielä kun olen erittäin ylipainoinen...Eli sanotaan että oikeasti lyhyille henkilöille tai oikeasti pitkille henkilöille se vaatii jonkun verran enempi työtä löytääkseen sopivan toimistotuolin (otaksuen että se pöytälevyn yläosa on luokka 70-80cm lattiasta eikä säädettävä sähköpöytä, jolloin tietysti juuri sopiva pöytä kyllä löytyy helpommin vaikka se tuoli edelleen tuottaakin ongelmia)
Itteä kiinnostas tuo kanssa embodyn ohella. miettiny tässä et onko tuo istuinosa niin epämukava kun puhutaan? pohjaako se? ja minkä kokoinen käyttäjä että voi vähä verrataOmani saapui tänään. Postnord toimitti kotiovelle. Paketissa muutama vekki ja nurkkaa rutussa, mutta sisältö täysin ehjänä. Omani oli showroom malli. Mielestäni täysin käyttämätön. Oman kokemukseni perusteella voin suositella vilpittömästi.
Moi. Tuoli saapui alkuviikosta, mutta pääsin vasta tänään sen kasaamaan ja testaamaan.Moro, kiinnostaisi tietää minkälaisia on olleet leapit offecolta?
Itsekin olen kyseistä tuolia miettinyt ostavani ja tuolta saisi kyllä passeliin hintaan ja vieläpä "uusilla alkuperäisillä osilla"
Tossa ekassa varmaan speksivirhe istuimen kohdalla.mitähän eroa näillä on?
toisessa lukee leveä, mutta spekseissä ovat yhtä leveitä
Varmaan tulee ostettua tälläinen kerta alessa on, jos ei hyvää vst. käytettyä löydy...