KapteeniTunkki
Tukijäsen
No niin, eli tilanne on se, että olen kohta 41v papparainen ja perse puutuu kotona ollessani työtuolissa.
Olen hyvinkin samanoloinen jantteri kuin sinä, paitsi että myös painan noin 100kg.
Ja kyllä vaahtomuovi painuu kasaan istumisesta ja kovettuu UV:sta sen kankaan läpikin. Joskus tuolin voisi pelastaa vaihtamalla vaan vaihttamalla istuinosan pehmusteen ja kankaat.
Kuten tuossa aiemmin mainitsin, niin Ikean Markuksen pehmusteet painautuivat niin paljon kasaan parissa vuodessa, että samalla pistivät häntäluun kunnolla ärsyyntymään. Periaatteessa sen pehmusteen pitäisi olla tasainen mutta kyllä siinä oli pakaroista ja reisistä painaumat. Kun alkuperäistä paksuutta oli joku 3-4cm, niin siitä kyllä tunsi pohjan kevyesti kädellä.
Mikä on itsellän toimii on selkeästi paksummalla pehmusteella olevat tuolit, esim. Stepin valvomoversio palveli hyvin liki vuosikymmenen. Töissä on mesh-tyyppisellä istuimella oleva tuoli (en tiedä merkkiä) ja sekin toimi hyvin.
Se mikä ei ole koskaan toiminut on ollut nuo halpatuolit, oli kyseessä sitten "pelituoli" tai ihan nimellisesti toimisto / työtuoli. Nämä olen onnistunut kyllä yleensä väistämään, kun ne halvat materiaalit ja huonon asennon huomaa melko heti koeistuessa. Nyt tietenkin poislukien tuo Markus, joka tuntui siedettävältä pakkoraossa. Eihän hanuri sitä hintaa huomaa, mutta itselle kivan tuntuinen istuin alkaa löytymään siinä 700-1000e hintaluokassa.
BF:n Fern pitäisi tulla ensi viikon alussa, voin siitä sitten vielä raportoida.
Viimeksi muokattu: