Pysykää sitten erossa Miele WTD163:sta. Aivan sysipaska kone. Pesee ja kuivaa siis.
Ostettiin viime syksynä, ja toimi mallikkaasti huhtikuuhun asti.
Huhtikuussa tuli ruutuun F399. Palaneen käry kuivatessa ja hirveä piippaus.
- Mielen korjaajakumppani kävi. Kuivauksen puhallin rikki, ottanut jostain osumaa ja hajonnut. Koneella ei voinut kuivata pyykkiä viikkoon.
- Mielen korjaajakumppani kävi viikon päästä. Puhallin vaihdettiin. Kone alkoi pitää aivan hirveää rätinää tämän jälkeen linkouksen aikana.
- Mielen korjaajakumppani kävi viikon päästä. Joku muoviosa kiristettiin ja ruuvattiin. Kone alkoi pitää aivan hirveää rätinää tämän jälkeen uudestaan yhden pesun jälkeen.
- Mielen korjaajakumppani kävi viikon päästä. Muoviosa vaihdettiin ja lisättiin äänieristettä sen viereen. Kone pesi pyykkiä kolme tuntia jonka päätteeksi alkoi piipata korvia raastavasti ja jätti luukun lukkoon ja pyykit sisään. Lukko piti manuaalisesti avata koneen alaosasta meisselillä. Kone aukeaa jälleen virheeseen F399 ja nyt kone ei tee yhtään mitään muuta kuin piippaa helvetin kovaa kun sen käynnistää.
- Mielen korjauskumppani sanoi lähettävänsä Mielelle kyselyä että mitä nyt tehdään. Ilmeisesti kahden päivän aikana ei ole tullut yhteisymmärrystä huollon ja Mielen välillä, ja huolto kehotti meitä olemaan Mieleen yhteydessä.
Nyt ollaan ilman pyykkikonetta ja mietitään missä vaatteet pestään ja kenen laskuun.
EDIT: Miele käytännössä vihjaili että mitä sinä tänne soittelet, tämä on meidän ja huollon välinen asia.
Nyt on asia saatu päätökseen, Ongelmat alkoi huhtikuun alussa, ja ongelmat hoidettu nyt kesäkuun puolivälissä.
- Huolto ja Miele eivät päässeet yhteisymmärrykseen.
- Soitin Mielelle itse, ja he jälleen sanoivat että mitä sinä tänne soittelet, sinä olet vain asiakas. Sanoin, että jos ei ala tapahtumaan, niin lähetämme jokaisesta pesulakäynnistä laskun suoraan heille. Totesivat että ei sellainen käy, ja että soittavat huoltoon samana päivänä.
- Soitin huoltopaikkaan ja he sanoivat ettei mitään puhelua tullut. Huoltopaikka sanoi, että heillä ei ole käytössä kuin sähköpostit Mielelle, että mitään puheluyhteyttä ei ole ollenkaan.
- Miele ei koskaan ottanut heihin yhteyttä, joten huoltopaikka soitti samaan asiakaspalvelunumeroon kuin minä. Huoltopaikka sanoi Mielelle, että tällainen pelleily ei enää käy. Miele sanoi että asia kunnossa, vaihdetaan kone kokonaan uuteen. Lupasivat hoitaa asian, ja kertoivat huoltomiehelle että asia hoidetaan pikimiten.
- Odotimme viikon ja mitään ei kuulunut. Soitin itse taas Mielelle, josta minut ohjattiin kolmen eri numeron kautta myyntiin. Myynnistä sanottiin, ettei täällä näy mitään minun nimelläni olevaa asiaa. Kun asiakaspalvelija selasi listaa kuuden viikon päähän, nimi löytyi. Sanoi että no, näköjään täällä on vähän ruuhkaa, mutta uusi kone saataisiin käsittelyyn ja tilaukseen kuuden viikon päästä. Lievästi sanottuna kävin jo kuumana tässä vaiheessa ja pitkän puhelun jälkeen asia nostettiin jonon ensimmäiseksi, ja uusi kone laitettiin heti tilaukseen. Tästä viiden päivän päästä, eli eilen, saatiin uusi kone paikoilleen ja huoltomies tuli lomalta sen asentamaan. Lupasi antaa Mielelle kärkästä palautetta asian huonosta hoitamisesta. Ikävää huoltopaikallekin olla tällaisena välikätenä näin huonolle firmalle.
Tiskikone ja pesukone ovat meillä molemmat Mielen, ja jäävät kyllä viimeiseksi ostokseksi kyseisestä firmasta. Asiakas on Mielelle pelkkä märkä rätti, eikä merkitse mitään. Pesukone rikki ja asian hoitamiseen meni kaksi kuukautta ja vielä 6 viikkoa lisää olisi pitänyt olla ilman pyykkikonetta. Miele on ehkä joskus ollut priimaa, jatkossa taidan suosia Boschia.