Hyvä pesukone/kuivausrumpu/pesutorni?

Vanha kuivausrumpu sanoi sopimuksen irti ja uusi etsinnässä.
Onko Alla oleva Boschin kone toimiva kokonaisuus, pitääkö sisällään kaikki keskeisimmät toiminnot muun muassa helpon ylläpidettävyyden näkökulmasta;

Itse joskus ihmettelin näitä Series 6 kuivaajia. Liitäntätehoissa eroja ja joku 6-sarja tuntui spekseiltään enemmän 4-sarjalta. Vähän semmoinen "huijaus" fiilis jäi. Tais WQG242..= Series 4=halpis ja nää WQG245 ok. Epäilen myös että tarjouskoneen 600W on virhe, koska kuivausaika ihan sama kuin 800W:ssa.

Bosch.jpg

Viimeksi muokattu:
Vanha kuivausrumpu sanoi sopimuksen irti ja uusi etsinnässä.
Onko Alla oleva Boschin kone toimiva kokonaisuus, pitääkö sisällään kaikki keskeisimmät toiminnot muun muassa helpon ylläpidettävyyden näkökulmasta;

Ei sen kummempi kuin muutkaan. Ok kone

Kuinka paljon väliasennussarjat tuovat lisäkorkeutta keskimäärin? Eikös tuommoiset standardi 850+850 pesukone+kuivausrumpu pitäisi mahtua 1750 korkeaan koloon?

Nimimerkki en ole ikinä omistanut pesutornia

Kuinka paljon väliasennussarjat tuovat lisäkorkeutta keskimäärin? Eikös tuommoiset standardi 850+850 pesukone+kuivausrumpu pitäisi mahtua 1750 korkeaan koloon?

Nimimerkki en ole ikinä omistanut pesutornia
Ei ainakaan oman kokemuksen mukaan nosta käytännössä yhtään, sillä se välipalikka vaan lähinnä meni kuivausrummun jalkojen ympärille, eli semmoiseen loveen ettei se pääse (helposti) heilumaan siinä. Laitteen paino kuitenkin kohdistuu suoraan alla olevan pesukoneen kattopeltiin, ei siihen välipalikkaan.

Mikä olisi hyvä edestä täytettävä pyykinpesukone noin 500-1000 euron hintaluokassa?

Yleisesti olen pitänyt Boschia hyvänä merkkinä, mutta en varsinaisesti ole niin merkkiuskollinen, että valitsisin koneen pelkästään valmistajan perusteella.

Erillistä kuivausrumpua ei ole, joten kannattaako harkita kuivaavaa pesukonetta? Sähkönkulutus tietysti jonkin verran kasvaisi, mitä en pidä mitenkään isona ongelmana, mutta kuluttaako myös vaatteita liikaa? Millaisia tuloksia näillä kuivaavilla koneilla ylipäätään saa?

Kahden ihmisen talous ja kone pyörii noin kerran viikkoon. Edellinen kone kooltaan 7kg. Uusi kone saisi olla mielellään vähintään samankokoinen tai ehkä jopa hitusen isompi.

Mitä ominaisuuksia koneessa noin muuten kannattaa olla? Älytoiminnoista ei taida paljon hyötyä olla?

Oma mielipiteeni on, että sekä kuvauskaappi, että kuivausrumpu ovat aika turhia kapineita. Esimerkiksi talvella on vain hyväksi kuivattaa pyykki narulla sisällä. Muutaman kerran laitamme pyyhkeitä rumpuun, eikä oikein mitään muuta. Kaappiin taas laitamme tavaraa vain säilytykseen.

Älyominaisuudet olivat jotain mitä en todellakaan kaivannut pesukoneeseen mutta mielipide muuttui kun hankimme Sampan( WW95DG) missä moiset oli; ensinnä vaimo saa kelloonsa tiedon kun pyykki on valmista ja toiseksi pesuaineita ei tarvitse mittailla etukäteen. Pyykki on yhtä puhdasta, ellei puhtaampaa kuin ennen mutta pesuainetta on kulunut vähemmän. Samoin pesuohjelma on helpompi valita kännykän avulla kuin tihrustella pikkunäytöltä.

Olemme kuitenkin pärjänneet ilman älyominaisuuksia tätä ennen yli 30 vuotta pyykäten itse valituilla ohjelmilla, joten ylimääräistä en niistä maksaisi. Yksi mistä olin valmis maksamaan ylimääräistä, ja en sitä kadu, on hiljaisuus. Hiljaisuus voidaan saavuttaa monella tavalla mutta yksi on linkousnopeuden lasku. Siinä missä vanha kone( talopaketin mukana tullut UPOn paras laite vuonna 2010) linkosi 1 600 kierrosta, jotta täysikoneellinen pyyhkeitä oli mukavan kuivaa ripustettavaksi, nykyinen kone pärjää 1 200 kierroksella. Me emme enää edes kuule koneen päälläoloa jos ovet ovat huoneeseen kiinni.

Ja koneita kun vertasin viime vuonna, 300 euron tarjouskone olisi paperilla ollut ihan yhtä hyvä kuin valitsemamme 600 euron älysamppa( listahinta oli toista tonnia). Jos perheessä olisi kotona jälkikasvua, harkitsisin kuivaavaa pesukonetta mutta en kahdelle aikuiselle

Jos perheessä olisi kotona jälkikasvua, harkitsisin kuivaavaa pesukonetta mutta en kahdelle aikuiselle
Minä taas en harkitsisi tai suosittelisi kuivaavaa pesukonetta isompaan talouteen vaan pitäisin erillistä kuivaajaa lähes pakollisena. Kuivaava pesukone soveltuu paremminkin poikamiesboksiin. Itsekin olen viime aikoina alkanut ottaa sen ihan vakavana vaihtoehtona ja ehkä seuraavaksi hommaan sellaisen.

Toki kuivausrummun voi korvata narutuksella jos välttämättä haluaa, mutta isomman pyykkimäärän tapauksessa yhdistelmäkone on melkoinen pullonkaula.

Jokainen tallaa tavallaan. Meillä on kuivaava pesukone ollut käytössä 23v (kaks eri konetta kyseisenä aikana) ja hienosti palvellu 2 aik + 3 lasta pesumäärät ja satunnaiset kuivaukset 😊

Itse taas tuskin tulen koskaan tornia ostamaan, sen verran vaivattomampi tuo yhdistelmäkone on ainakin 2 hengen taloudessa! :thumbsup:

Karvalakkipesukoneen vaihtaminen kuivaavaan pesukoneeseen helpotti elämää hyvinkin koko rahan edestä, eikä riitäkään. Kahden hengen talous, kone pyörii ehkä kerran viikossa, joskus harvakseltaan kahdesti. Ei tarvitse lakanapyykkipäivänäkään asua jurtassa.

Mikä olisi hyvä edestä täytettävä pyykinpesukone noin 500-1000 euron hintaluokassa?

Yleisesti olen pitänyt Boschia hyvänä merkkinä, mutta en varsinaisesti ole niin merkkiuskollinen, että valitsisin koneen pelkästään valmistajan perusteella.

Erillistä kuivausrumpua ei ole, joten kannattaako harkita kuivaavaa pesukonetta? Sähkönkulutus tietysti jonkin verran kasvaisi, mitä en pidä mitenkään isona ongelmana, mutta kuluttaako myös vaatteita liikaa? Millaisia tuloksia näillä kuivaavilla koneilla ylipäätään saa?

Kahden ihmisen talous ja kone pyörii noin kerran viikkoon. Edellinen kone kooltaan 7kg. Uusi kone saisi olla mielellään vähintään samankokoinen tai ehkä jopa hitusen isompi.

Mitä ominaisuuksia koneessa noin muuten kannattaa olla? Älytoiminnoista ei taida paljon hyötyä olla?
Tuossa esim. tämä: Bosch WAN2821ISN Serie 4 pyykinpesukone 519,99

Pärjännyt hyvin kuluttajan testeissä. Itsekkin tilasin juuri saman koneen torniin. Voin antaa parin viikon päästä palautetta jos ei ole kiirettä ostaa uutta.

Statistiikka

Viestiketjuista
274 446
Jäsenet
77 183
Uusin jäsen
Viljamzzz

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom