Itse en näe kuivaamista mitenkään yksittäisenä "toimintona", vaan se käsittää puolet kuivaavan pyykinpesukoneen käyttötarkoituksesta, ja on siis erittäin tärkeä osa kokonaisuutta niille, jotka haluavat nimenomaan kuivaavan koneen. Koneen ostaminen sillä mentaliteetilla, että "kuivaustoiminto on kiva lisä" kertoo itselleni siitä, että ollaan jo menty metsään.
Otinkin tähän jo aiemmin kantaa, mutta olen edelleen sitä mieltä, että tämmöiset 500-600 euron Whrilpoolit eivät mitenkään voi täyttää kahden käyttötarkoituksen saappaita tyydyttävästi -ainakaan pitkällä tähtäimellä. Vai onko se nyt sitten siistiä omistaa kuivaava kone, joka ei kuitenkaan kuivaa kunnolla (ja todennäköisesti lahoaa parin vuoden sisällä, koska Whirlpoolit todellakin tekevät tätä - poikkeukset vahvistavat säännön.)
Itse ostin viime BF:stä AEG:n kuivaavan koneen lämpöpumpputekniikalla, hintaa taisi olla asennuksineen jotain 1000e luokkaa, ilman BF-alea n. 250-300e enemmän. Olen ollut tyytyväinen, mutta täytyy sanoa että jos joutuisin jostain tämän laitteen omiaisuuksista tinkimään (kuten näissä 500e halpiskoneissa varmasti joudutaan) tiedostaisin kyllä nopeasti että nyt on jossakin puutteita. Tarkoitan siis sitä, että jos kone kuivaisi huonommin, toimintoja olisi vähemmän, ei olisi lämpöpumppua jne. Koen, että rahalle on vastinetta.
Kalliimpiakin laitteita on totta kai tarjolla, mutta summa summarum: väitän, että alle 1000 eurolla et saa kuivaavaa pesukonetta, johon olisit riittävän tyytyväinen koko odotetun elinkaaren (10v+) ajan.