Jossain kalliissa nykyautoissa se lämmityslaite saattaa olla ihan paska. Uudenkarheassa lähemmäs sadan tonnin diesel-mersussa muutama vuosi sitten tuli -35°C pakkasella kyydissä matkaa istuttua, niin siinä autossa saisi olla tosiaan pilkkihaalari ja karvahattu pakollinen vakiovaruste että autossa tarkenee.Kaveriani lainaten: Lämmityslaitteessa on vain kaksi asentoa, kuuma ja helvetin kuuma. Talvella ihan hyvä, kesällä ei niinkään.
Toki se auto muuten oli viimeisen päälle hieno. Mutta se ei paljoa lämmitä kun autossa on kolea istua sellaisella kelillä ja takasivulasitkin alkaa jäähän vetää.
Positiivista kuitenkin ettei hyytynyt matkalle se auto.
Ilmeisesti moni uusi kallis auto hyytyi tänä talvena totaalisesti, kun pakkasta oli se -35°C – -40°C + astetta. Osa otti sen niin raskaasti, että samantien sai hinata sen romun hinausauto autoliikkeeseen ja toimiva luotettavampi peli pitä saada ostettua tilalle. Ymmärrän kyllä hyvin tuon, kun jossain Lapissa ajanut joku jotain 400 km taivalta jollain sähköautolla ensin pari tuntia jaakaappilämpötilassa palellen ja sitten koko auto on hyytynyt jonnekkin korpeen ja siellä saanut raikkaassa -40°C pakkasessa kenties viisi tuntia odotella hinausautoa keskellä yötä.