Huonoin auto, millä olet ajanut?

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
4 017
Mikä on ominaisuuksiltaan huonoin auto, millä olet ajanut? Voi olla epäluotettavuutta tai sitten vain kauheita ajo-ominaisuuksia.

Itse en ole ikinä päässyt ajamaan millään 70-80 -luvun autoilla, niin monet kauheudet ovat jääneet kokematta. Sen sijaan vähän tuoreammista yksilöistä on jäänyt muutama mieleen.

VW Caddy 2.0 SDI: 70-hevosvoimainen vaparidiesel ei oikein toiminut isossa korissa. 0-100 kiihtyvyydeksi luvattiin 21 sekuntia ja huipuiksi yli 140 km/h. Tuo yksilö ei ottanut moottoritiellä kaasu pohjassa kuin 130 km/h mittariin. Kiihdytyskaistat olivat tukalia kaksi kyydissä sekä ilmastointi päällä ja muun liikenteen perässä oli vaikea pysyä. Vielä kauheamman tuosta tekivät uudet Hakkapeliitta 10 nastat kevään sulilla ja karheilla teillä. Rengasmelu oli infernaalinen ja alkoi särkemään päätä jo vartin ajon jälkeen.

VW Golf 1999 1.6: Liikkeelle lähtiessä ei äkkiseltään havainnut mitään ihmeellistä. Pian kuitenkin karu totuus paljastui. 1- ja 2-vaihde eivät menneet päälle sitten millään ja nelonen ei pysynyt sisällä. Käytännössä toimivia vaihteita olivat 3 ja 5. Tuolla piti ajaa vieraassa kaupungissa ja risteyksessä meinasi tulla hätä, kun autoja kertyi perään ja kolmosta pienempää vaihdetta ei saanut päälle. Kunnon kytkinpommilla sitten liikkeelle.

Citroen C2 VTR: Parkkipaikalta lähtiessä kuului kolahdus ja liike lakkasi siihen. Vaihdekepin pystyi runnomaan pakille ja kytkimen nostamaan paikallaan ja auto vain kävi tyhjäkäyntiä. Tahmea ohjaus jäi kaartamaan loputtomasti mutkien jälkeen ja ei suoristanut sitten yhtään. Pakoputki piti rasittavaa pörinää ja ajattelin tuon olevan edes joku tehokas malli, kun oli sporttisempaa korisarjaa ja VTS-logo. No oli ihan tavallinen 75-hevosvoimainen kone, jossa varmaan pakoputki vielä ruostunut.

Peugeot 1007 1.4 moottorilla ja robottivaihteilla: Moottori oli jo valmiiksi tehoton ja 0-100 vei ikuisuuden. Vaihteisto toimi todella kummallisesti. Kun tuli ylämäki ja painoi enemmän kaasua, vaihtoi vaihteisto isompaa vaihdetta. Sitten vauhti luonnollisesti hyytyi ja sai survoa kaasua pohjaan. Useamman sekuntin miettimisen jälkeen löytyi lopulta pienempää vaihdetta, mutta tuolloin vauhti oli jo hyytynyt ja jonoa kertynyt perään.
 
Liittynyt
24.10.2017
Viestejä
4 415
Kerran ajoin kaverin isukin laatikko-Ladalla (olisiko ollut joku 1200, 1500 tms. malliltaan) n. 200km kylmiltään. Oli aikamoinen kokemus, eli ajoergonomia oli kamala ja meteli valtaisa. Kaipa siihenkin tottuu ;)
 
Liittynyt
10.10.2017
Viestejä
1 026
Ykköskorinen Toyota Yaris. Pelotti ajaa talvikelissä, kun tuntui vaappuvan aivan omin avuin kaistan reunasta reunaan.
 

3me

Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
414
Varmaan huonoin auto jolla olen ajanut on joku vanha Hiace, selvästi huonompi kuin suunnilleen samanikäinen Transporter. Henkilöautoista ei ole vielä tullut ajettua mitään huonoa.
 
Liittynyt
11.04.2022
Viestejä
140
Omat autot: 90-luvulla omistamani Ford Bronco -89 5-litraisella bensakasilla. Se oli kyllä sellainen autoprototyyppi että oksat pois. Vei tolkuttomasti bensaa, kaikenlaista hajoili ja ajo-ominaisuuksiin kuului outo seilaaminen kaistalla laidasta laitaan. Eikä se mahtunut parkkiruutuihin oikein missään. En vieläkään tiedä miksi moisen hankin.

Muut autot: naapurin Lada-farmari joskus 80-luvulla sänkipeltorallia harrastaessa, sai minut vakuuttuneeksi siitä että "ei koskaan itäautoa itselleni". Hyvänä kakkosena enon Wartburg farmari 2-tahtikoneella. Se sentään otti kierroksia kiitettävästi.

Armeijan kuljetuskomppaniassa (1987-88): Kaikki itävehkeet UAZ:sta Zil:iin ja Gaz:iin. "Ergonomia" oli kuin suunniteltu lähinnä kai apinalle tai akrobaatille ja tekninen luotettavuus oli haaveunta. Mutta kyllähän ne toimiessaan skuttassa etenivät siinä missä Protot, Masit ja Rasitkin.
 
Liittynyt
12.01.2021
Viestejä
501
Kirkkaasti huonoin oli intin GAZ-66. Ohjaamo oli suunniteltu simpanssin ruumiinrakenteelle, kaikki hallintalaitteet olivat raskaita käyttää, ajettavuus oli järkyttävää sekä hitaassa että kovassa vauhdissa, ja iso bensakone oli sekä tehoton että järkyttävän janoinen. Maasto-ominaisuudet tuossa kai olivat hyvät, mutta itse ajelin vain pieniä sorateitä joten se jäi testaamatta.

Siviilin puolelta on jäänyt mieleen työnantajan puolesta käytössä ollut Opel Corsa Combo jostain 90-luvun lopulta. Ajoltaan periaatteessa ihan ok, mutta vapaastihengittävä pikkudiesel yhdistettynä vähän huonosti välitettyyn vaihteistoon ja takakopin huomattavaan tuulipintaan teki siitä tuon Gazin jälkeen laiskimman auton, jolla olen ajanut. Kivana pikkulisänä yli 90 vauhdeissa pitkien varsien päässä olevilla peileillä oli taipumus painua ajoviimasta taaksepäin, joten niitä sai säätää joka pysähdyksellä.

70- ja 80-luvun autoillakin olen ajellut, enkä pidä niitä yleisesti mitenkään kamalina kokemuksina, oman aikansa tuotteita ovat toki. Noissa vanhemmissa ajo-ominaisuuksien ja tehon puutetta kompensoi vähän nykyautoja pienempi paino. Joku Polo-luokan pikkuauton polttomoottoriversio on nykyään 400-500kg painavampi kuin neljä vuosikymmentä sitten, ja sähkövehkeissä akut tekevät vielä satoja kiloja tuohon päälle.
 

ravallo

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 377
UAZ-3741 Bukhanka "Pulla-UAZ".

Vaihteet silmään välikaasulla ja väkivallalla, jarrut - no, kai siinä sellaisetkin oli, huippunopeus sellainen 70km/h jos sattui hyvä alamäki... Moottori on kivasti siinä kyynärpään alla, tärinä ja meteli sen mukaista. Jokaisen ajosuoritteen jälkeen aurinko paistoi kirkkaammin, kukat tuoksuivat paremmalta ja saattoi vain kiittää luojaansa että oli yhä hengissä... :lol:
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 031
Varmaan huonoin auto jolla olen ajanut on joku vanha Hiace, selvästi huonompi kuin suunnilleen samanikäinen Transporter. Henkilöautoista ei ole vielä tullut ajettua mitään huonoa.
Täällä sama. 2000-luvun alun neliveto hiace, ehdottomasti hirvein.
 
Liittynyt
12.06.2022
Viestejä
1 703
Kasarin LiteAce on varmaan ainoa oikea vastaus tähän. Ihan perustelematta. Kaikenlaista harrasteromua ja muuta erikoisvempelettä on tietty tullut ajettua 1950-80 -luvuilta, mutta ne on olleet lähinnä hauskoja tai vähintäänkin surkuhupaisia. Tota LiteAcea oli pakko ajaa duunisyistä, eikä se naurattanut. Etenkään motarilla.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 257
Fiat punto, alusta oli järjettömän löysä ja korkea, pieni auto kallistui niin että sen luuli kaatuvan liikenneympyrässä.
Lada, ohjaus oli niin jäykkä että hauis kasvoi sentin päivässä.
Talbot horizon, vaihteiden synkronointi puuttui tai oli niin huono että niitä joutui sovittamaan välikaasulla, ykköstä ei saanut oikein päälle kuin paikallaan.

E: ladan ergonomia on myös omaa luokkaansa, ilmeisesti venäläisillä on hyvin pitkät kädet ja lyhyet jalat.
 

wertiy

Tukijäsen
Liittynyt
13.12.2018
Viestejä
103
Tuoreemmista alle 5 vuoden ikäsistä autoista ehdottomasti surkein ollut Toyota bensa-Corolla. Vuokra-autona tuli tällainen ja en ymmärrä miksi kukaan laittaisi omaa rahaa tuollaiseen, kun ei se ole edes kovin halpa. Tehoton, huono ajettavuus, muovisuus ja kova melu jos vertaa vastaavan koko- ja hintaluokan autoihin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 805
Robottivaihteinen 2008 pösö. Koeajo kesti yhden liikenneympyrän verran.
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
48
Citroen Jumpy 1.9 vaparidieselillä. Mihinkään se ei kulkenut, jarrutunto surkea ja alusta pehmeä. Talvella oli jalat aina jäässä, koska jalkatilaan tuli ilmaa vain yhdestä kohtaa keskeltä alhaalta. Ainoa posittivinen puoli oli järjettömän tehokas ilmastointi, joka toki haukkas muutenkin puhdittoman moottorin suorituskyvystä vielä osan pois.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
416
Toyota Corolla KE70. Iskarit loppu, kova melu sisällä

Tai

Datsun 100a FII. Jäykkä ohjaus, jäykkä jarrupoljin, jäykkä jousitus, vaihdevivuston puslat oli aivan loppu.

Molemmissa yhteisenä fiiliksenä oli kuin olisi ahdettu pieneen peltipurkkiin
 

baggio

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
2 884
Lada. Vaikka niin moni asia siinä oli niin ylivoimaisen huonoa, niin traumaattisin oli ehkä ratti.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
172
Sellaiset autot jotka ei ole olleet rikki kun niitä on ajanut niin surkeimpia ovat olleet Ford Transit lava-auto jollain vapari diesel koneella, kulki motarilla kaasu pohjassa 103km/h mittarista katsottuna, Skoda Fabia, joka oli joskus sijaisautona muistaakseni jollain pikku bensakoneella aivan hirveä. Kaverin Kia Carens, aivan kamala.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 707
Fiat Punto -96. Siinä nyt ei mikään ollut hyvin, kuitenkin valittu "vuoden auto 1995". Kuin huonoja ne muut sitten olivat. Tosin mitään ei mennyt rikki tai ollut hajalla kun ihan karvalakkimalli. Jotain positiivista, niin ei vienyt bensaa juuri yhtään, mittari tosin eli mutkien mukaan eikä penkillä meinannut pysyä kun suoralla tiellä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 220
Huonoja autoja on tullut ajettua, mutta pelottavin oli ratakäyttöön rakennettu Lotus Exige, johon oli veivattu voimaa "riittävästi".
Alusta oli juuri asennettu mutta ei säädöissä. Jarrutasapaino oli 100% etupäälle. Alla oli varmaan 10 vuotta vanhat semislicksit ja Suomen +5 kelissä ajelin siirtoajoa tällä muutaman kymmenen kilometriä kun taisi silloin olla menossa säädettäväksi johonkin.
Sen lisäksi että 190cm kaveri ei turvakaarien sekaan tahtonut tuossa mahtua millään, suti auto kolmosella kaasusta aivan holtittomasti niillä muovikoppurarenkailla ja aina jarruttaessa etupäässä ei ensin tapahtunut mitään ja sen jälkeen kevytkeulainen auto veti jarrut lukkoon. Tuohon oli laitettu joku suorakytkyloota joka jysäytti isomman vaihteen aina todella raa-asti tupaan ja jos kaasua ei keventänyt niin 1-2-3 vaihdot oli sellaisia että aina se pyrki johonkin suuntaan kylki edellä.

Melkein kaikkea on kiva kokeilla, mutta tästä jäi sellainen kammo että vaikka auto on sittemmin rakennettu valmiiksi, en sillä miellään vieläkään aja muuta kuin olosuhteiden pakosta. Jotenkin aina tulee sellainen fiilis sen ratissa että "mitähän tässä nyt seuraavaksi tapahtuu". Tuostakin ensikokemuksesta on varmaan 10-15v aikaa ja silti se on aina takaraivossa. Varmaan Pro kuskille hieno laite, mutta tällaiselle "muutaman kerran radalla ajelleelle" ihan liian vaikea laite ajaa kovaa.

Omista autoista kamalin on ollut varmaan VW K70. Sen tuntuinen museokampe että on ollut uutena jo huono. Kupla oli siihen verrattuna täyttä juhlaa. Oma auto oli toki 50v vanha, joten aika varmaan tuonut "ominaisuuksia", mutta mm. penkeistä jotku jouhet puski läpi selkään ja kesällä ihan pirun epämukavaa ajaa ilman takkia ja paksuja housuja, kun jotkut oljenkorret pistelee jatkuvasti. Jarrut oli luokkaa todella tunnottomat ja ratti halkaisijaltaan tuntui valtamerilaivan ruorilta. Itse auto kuitenkin pirun pieni ja ahdas.

Toinen vastaava kokemus oli ensimmäinen Toyota Aristo joka mulla oli joskus 2006. Vakioalusta, lukkoperä ja nuoruuden innolla joka paikkaan kahva edellä. Alusta oli sellainen että kun automaatin pakkokakkosella sai auton poikittain, niin luiston loppuessa ei koskaan tiennyt että mihinkä suuntaan se ampuu, kun alusta oli aivan kuin olisi vesisängyllä ajanut. Ei ollut ihan yksi eikä kaksi kertaa, kun luisutettiin kaasu pohjassa sen kakkosen loppuun, jolloin sillä lossilla oli aika paljon jo vauhtia (Kakkosella pääsi muistaakseni luokkaa 130kmh) minkä jälkeen kädet kävi kuin tynnyrinpesijällä.
 
Viimeksi muokattu:

Poppamies

Que pasa, ese?
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 721
1.bedfordkb25brochureb190208.80901x1280.jpg


Perässä ei juuri mitään painoa. Nostin kerran talvella varomattomasti kytkintä ja sitten lähdettiin...
 

Odi_

Tukijäsen
Liittynyt
06.06.2018
Viestejä
1 418
Intin Kraz-255b vie ylivoimaisesti voiton tässä kategoriassa. Kokemusta on nykyään jos jonkinmoisesta.
Aivan kamala ajaa, renkaat kuin munkit, ohjaustehostinta ei vissiin ollut eli risteyksissä vauhdilla sai kääntymään.
Siirrettiin taannoin olikohan 12kpl Nokian varikolta Lohtajalle, ajamalla selvisi vissiin 4vai5 autoa, loput lavetilla :poop:
KrAZ_255.jpg
 
Liittynyt
17.03.2022
Viestejä
1 668
Joku-70 luvun Mersun pakettiauto. Piti ihan maantiellä ajella moisella museovehkeellä 60km. Joutui aktiivisesti ohjaamaan että se pysyi tiellä. Ratti oli onneksi niin iso että näytin varmaan joltain laivan kapteenilta kun huojuin eteenpäin. Se kulki kaasu pohjassa sen 80. Alamäessä ois varmaan 100 ollut mahdollinen mutta loppui usko. Aikamoinen kokemus kyllä.

Ps. Kaupungissa ihan leppoisa ajella, hyvä vääntö ja vaihteet toimi.
 
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
814
Näin äkkiseltään tulee mieleen 2000-luvun alun Fiat Punto ja Citroen Xsara Picasso. Aivan järkyttäviä vehkeitä ajaa, onneksi vain muutamat kerrat tuli näitä kokeiltua.
 
Liittynyt
28.03.2018
Viestejä
1 399
Huonoin ehjänä on varmaan ollut kupla 1303S, ensimmäinen autoni.
Tuon edellä mainitus Xsaran (break, ei picasso) olen itse omistanut ja se oli muuten sangen kiva peli mutta manuaalivaihde oli hankala. Ajoin uudehkoa C3:a ja siinä oli tunnistettavan samanlainen vaihteisto. Suosittelenkin c3:n ostajille automaattia.

Huonoin rikkinäinen oli varmaan datsun 100A jonka penkki oli jumissa taka-asennossa ja keinui ajaessa (ja olen itse lyhyt)
 

Janiautomation

Make ATK Great Again
Liittynyt
30.05.2021
Viestejä
169
H2 ja sit hyvänä kakkosena madalletut kivireet. Töissä karseimpia olleet varikset mutta niitä ajettiin tuntipalkalla mikä hieman helpotti tuskaa.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 643
Pikku-Bemari. Olisi ne ihan kivoja jos paska pysyisi kasassa ja toimisi. Ei ole yhdenkään kaasaripommin kanssa ollut ongelmia talvella mutta tuo romu kaiken kalliin korjaamisen lisäksi päätti ruiskusta huolimatta jäätyä kesken ajamisen. Käytännössä jätti tien päälle, onneksi moottorin lämpö sulatti kaupan parkkipaikalla "nyt jäätiin tänne" puhelun aikana sitä sen verran että pääsi bensa-asemalle iskemään jäänestoa tankkiin jotta pääsi kotiin.

E: ladan ergonomia on myös omaa luokkaansa, ilmeisesti venäläisillä on hyvin pitkät kädet ja lyhyet jalat.
Italialaisilla.
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
1 310
Jollakin 90- luvun ladalla reilu 15 vuotta sitten! Polkimet niin pienet ja lähekkäin että turvakengät jalassa operoidessa kaasu sekä jarru painuivat molemmat alas jahka toista yritti polkaista, kengän kärjillä sitten yritti hiplailla polkimia.

Samaten ajoin talvista hiekkatietä ~60kmh niin yks kaks auto auton perse ampui poikittaen ilman että tein yhtään mitään, vieläkin ihmettelen miten ettei mennyt ojaan koko paska, kädet kävi tilanteessa.
 

Mariini

Tukijäsen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 496
Armeijan UAZ, perheessä ollut Lada Niva ennen säätelemistä & kunnollista huoltoa ja kasarin Daihatsu Charade.

Jos jollain autolla pelotti ajaa talvikelissä, se oli tuo 'koppimopo' kasarilta, tiesi ainakin, että heti henki pois jos kolari tulee.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 096
Omista autoista 1991 civic oli kauhein. 1979 peugeot 305 oli luxusta tuohon verrattuna.,
 
Liittynyt
05.08.2021
Viestejä
567
Intin Kraz-255b vie ylivoimaisesti voiton tässä kategoriassa. Kokemusta on nykyään jos jonkinmoisesta.
Aivan kamala ajaa, renkaat kuin munkit, ohjaustehostinta ei vissiin ollut eli risteyksissä vauhdilla sai kääntymään.
Siirrettiin taannoin olikohan 12kpl Nokian varikolta Lohtajalle, ajamalla selvisi vissiin 4vai5 autoa, loput lavetilla :poop:
Tuon miehekkyys korvaa kaikki puutteet. Ei ole tehty karskimpaa autoa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
501
80-luvun Chevrolet Caprice. Aivan hirveä. Nykyautoista Tesla Model Y.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
38
E30 Bemari, Fiat600, Kupla, Hiace 80-luvulta. Nuo tuli ensimmäisinä mieleen jos ajatellaan autoja, jotka ovat olleet ehjiä ja ok kuntoisilla renkailla.
 
Liittynyt
12.06.2022
Viestejä
1 703
Lada. Vaikka niin moni asia siinä oli niin ylivoimaisen huonoa, niin traumaattisin oli ehkä ratti.
Nää on kyllä huikeita. Vaarilla oli 120 Skoda jostain kasarilta, ja ratti oli ohut kivikova liukas rinkula, kokoluokkaa kuorma-auton ratti.

Harmittaa että en kummitädin 2-tahti Warrea päässyt ikinä ajamaan. Se jos mikä oli katoavaa liikennekulttuuria.
 
Liittynyt
12.06.2022
Viestejä
1 703
Joku-70 luvun Mersun pakettiauto. Piti ihan maantiellä ajella moisella museovehkeellä 60km. Joutui aktiivisesti ohjaamaan että se pysyi tiellä. Ratti oli onneksi niin iso että näytin varmaan joltain laivan kapteenilta kun huojuin eteenpäin. Se kulki kaasu pohjassa sen 80. Alamäessä ois varmaan 100 ollut mahdollinen mutta loppui usko. Aikamoinen kokemus kyllä.

Ps. Kaupungissa ihan leppoisa ajella, hyvä vääntö ja vaihteet toimi.
Näistä vanhoista pakuista on hyvä muistaa, että niissä oli monesti 80 lätkä persiissä, ja yli satasta ei saanut millään pakulla ajaa ennen 2020.

Hirveitä ajettavia ne toki on kovemmissa vauhdeissa lähes poikkeuksetta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 359
Varmaan huonoin auto jolla olen ajanut on joku vanha Hiace, selvästi huonompi kuin suunnilleen samanikäinen Transporter. Henkilöautoista ei ole vielä tullut ajettua mitään huonoa.
Itsehän jäin isän vanhalla Hiacella jumiin pihaan. Sen verran oli jäisellä/lumisella pihalla aikaisemman ajajan rengasuraa, että tyhjä hiace ei päässyt urasta pois kun siitä ajoin (yritin) poikittain yli :cigar2:
En ota kantaa renkaiden kuntoon :whistling:

Isällä olikin yleensä ylimääräinen paino takana. Kuulemma se lähti tehokkaasti takaovesta ulos kun kardaani petti ja takarenkaat veti lukkoon motarilla :think:

Omista autoista ehkä Ford Escort -82, oli kyllä niin laiska ettei motarin 120:ia ihan hevillä saavutettu jos edes onnistui. Bonuksena vaihdelaatikko oli vaihdettu eriloviseen niin kepin merkinnät eivät pitäneet paikkaansa. Yhdistettynä siihen ettei kylmänä ykkönen meinannut mennä sisään niin auton lainaajilla oli välillä haastetta päästä edes ruudusta pois ;)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.06.2020
Viestejä
864
Kerran ajoin kaverin isukin laatikko-Ladalla (olisiko ollut joku 1200, 1500 tms. malliltaan) n. 200km kylmiltään. Oli aikamoinen kokemus, eli ajoergonomia oli kamala ja meteli valtaisa. Kaipa siihenkin tottuu ;)
Mun täytyy kyllä kanssa sanoa Lada.. Tuntui tosiaan, että olisi ajanut tulitikkuaskia. Ratti raapi käsiä, kaasusta ei tapahdu mitään ja auto tuntui kömpelömmältä kuin mikä tahansa kolme kertaa isompi auto paitsi joku toinen Lada.

Erikoismaininta täytyy antaa mini Smartille, jonka sain joskus sijaisautoksi. Se ei missään nimessä ollut huono auto ajaa noin niin kuin ajettavuudeltaan ja kulkikin mukavasti, mutta missään en ole tuntenut oloani niin turvattomaksi kun sen ratissa moottoritiellä. Kaupungipyöritykseen varmasti ihan soiva peli.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.08.2017
Viestejä
6 912
Citroen Jumpy 1.9 vaparidieselillä. Mihinkään se ei kulkenut, jarrutunto surkea ja alusta pehmeä. Talvella oli jalat aina jäässä, koska jalkatilaan tuli ilmaa vain yhdestä kohtaa keskeltä alhaalta. Ainoa posittivinen puoli oli järjettömän tehokas ilmastointi, joka toki haukkas muutenkin puhdittoman moottorin suorituskyvystä vielä osan pois.
Nimenomaan turbohan olisi tehnyt kovasti kulkemiseen lisää eli 1.9l dieselvaparina 69hv/4600rpm ja 125Nm/2500rpm sekä turbolla 92hv/4000rpm ja 196Nm/2250rpm.
Noitahan on vissiin käytetty myös henkilöiden kuljetukseen eli yhtään en ihmettele tehokasta ilmastointia.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 541
Itselläkin on Lada, mutta uusi Lada. Ajoin rekasta ajetun Lada 110:n halliin varusteltavaksi, sinä aikana putosi jo taustapaeili kun suljin kuskin oven, oli epämääräisiä räminöitä ja akkukin meni suoraan vaihtoon. Tosin ei se Lada 110:n aikakauden Punto kauas jää. Se "City ohjaus" mode oli jotain eeppistä :D.

Omista autoista paperilla paskin on Datsun 100A, mutta fiilis kompensoi liikaa. Kupla on ollut varmaan se vakiona paskin autoista, itsellä se tosin ei pitkään vakiona pysynyt joten eipä tuotakaan paskaksi omasta toimesta sanoisi. Omista autoista paskin menee siten 2021 Corolla Hybridille. 2.0 kulkee kyllä ihan tarpeeksi, mutta ne varusteet, niiden laatu, typerät suunnittelukukkaset, paskaakin paskempi ajettavuus jne jne...
 
Liittynyt
06.06.2020
Viestejä
864
Omista autoista paperilla paskin on Datsun 100A, mutta fiilis kompensoi liikaa. Kupla on ollut varmaan se vakiona paskin autoista, itsellä se tosin ei pitkään vakiona pysynyt joten eipä tuotakaan paskaksi omasta toimesta sanoisi.
Nämä oli kyllä kanssa ihan kauheita. 100 amppeerisessa oli vaihteistokin sellainen, että ikinä ei tiennyt minne se asettuu kun siitä kammesta otti kiinni. Ilman tunnepuolta mun omista autoista ikävin ajettava oli 1977 välikoppainen Escort 2000OHC -koneella. Ajettavuus siinä oli ihan kiva, mutta sisämelu oli infernaalinen kuten myös kulutus, joten ei sillä pitkälle huvittanut lähteä. Fiilikseltään se oli mun paras auto ikinä. Hiekkateitä tuli koluttua ristiin rastiin.. Vaihdoin sen 80-luvun alkupään Nissan Sunnyyn, joka varmaan sitten ollut omista se paskin, vaikka ei se kyllä oikeasti edes ole kovin paska jos vertaa noihin oikeasti paskoihin :)
 
Liittynyt
10.08.2021
Viestejä
3 628
En ole sikäli koskaan omistanut erityisen huonoa autoa, mutta ekan korimallin Ford Mondeosta sain sellaisen käsityksen, että vähän kaikesta on jollain tapaa säästetty. Jopa itse avaimesta, joka oli kyllä surkein tekele mitä koskaan nähnyt. Moottori (Zetec) oli kyllä luotettava kuin mikä ja vaihteisto pelitti hyvin, mutta moottorissa olisi saanut olla enemmän potkua kun itse auto painoi aika paljon. Kulutus oli varsin korkea 1.8 bensaksi.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 555
Auton hintaan ja segmenttiin suhteutettuna huonoin auto, jolla olen ajanut on 2017 vuosimallin Toyota Auris. Autossa oli täysin tunnoton ohjaus ja alusta ja sillä pelotti ajaa satasta kehä 3:lla koska ajo-ominaisuudet oli niin umpisurkeat. Jäätävän huono auto oli, sisustakin 10-15 vuotta ajastaan jäljessä.

Ja ehkä absoluuttisesti huonoin auto jolla on tullut ajettua oli Kreikassa käytössä ollut vuokra-auto Fiat Grand Punto, joka ei jaksanu mennä ylös pienintäkään mäkeä ja jokaisessa tiukemmassa kurvissa tuntui, että auto kallistuu niin paljon että kaatuu kyljelleen.
 
Liittynyt
12.11.2020
Viestejä
790
Pakko todeta, että kun asenne on oikea ja auto huollettu, niin en ole huonoa autoa nähnyt.
Esim. se että tiedostaa auton tehon, riittää pitkälle: 30hv ei ole 300hv sporttiauto.
Nää on kyllä huikeita. Vaarilla oli 120 Skoda jostain kasarilta, ja ratti oli ohut kivikova liukas rinkula, kokoluokkaa kuorma-auton ratti.
Kyllä, liki kaikissa kasarin autoissa oli isot kuorma-auton ratit, koska ei ollut ohjaustehostimia. Jos nykyisistä autoista hajoaa tehostin, niin saattaapi herkempi pelästyä, että rattilukko on mennyt päälle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
798
Ajoltaan huonoin oli vm -92 tojota corolla 1.3 ei hetkeäkään menny suoraan ja toivottoman jäykkä ohjaus siihen päälle. Lisäksi tehoton moottori, motarin ylämäessä joutui vaihtamaan neloselle että vauhti säilyi.

Teknisesti huonoin oli opel ascona vm -87 jätti tielle monta kertaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 707
Jonnena autoliikkeessä töissä. Kaivappa hangesta tuo Seat Malaga, no kaapeleilla käyntiin ja lämpenemään siinä. Avataas ikkunaa että sisällä ilma vähän vaihtuu, ikkunan kampi jäi käteen. Sitten liikkeelle, säädetääs taustapeiliä - sekin jäi käteen. Mitähän muuta siinä nyt olikaan...

Oma Seat Ibiza SXi -91, muistais edes miks mulle sellainen tuli. Melkein kaks viikkoa ehdin ajaa sen peltilootan kanssa kun vaihtui samanikäiseen corollaan, ero oli merkittävä.
 
Liittynyt
08.04.2018
Viestejä
1 248
Isoisän -86 Corolla DX oli sellainen, ettei se kelvannut minulle edes ensiautoksi vuonna -91 kun sain kortin
 
  • Tykkää
Reactions: 10R
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 878
Viestejä
4 207 062
Jäsenet
70 994
Uusin jäsen
kinkku777

Hinta.fi

Ylös Bottom