Horizon: Forbidden west - 18.2.2022 - (PS4/PS5)

Liittynyt
02.06.2021
Viestejä
10
Ite viime viikolla pelasin pelin suhtkoht läpi. Noin 90 prossaa näytti joten pikkutekemistä jäi sinne tänne. Meinasin että palaan pelin pariin sitten jos jotain dlc:tä pukkaa pihalle. Juurikaan en ärsytyksen aiheita pelistä löytäny. Aikalailla täydellinen open world-peli, ja juuri sopivan mittainen. Edellinen open world-peli oli ac odyssey joka jäi kesken kun olin atlantiksen löytänyt. Ihan liikaa tekemistä.
Se mikä horizonissa alkoi omassa tekemisessä ärsyttää oli etten tajunnut tehdä askareita asepäivityksistä vasta kun melkein lopussa. Viimeisistä 10-20 pelitunnista suurin osa ajasta kului pikasiirtymällä eri konesijainteihin ja osien metskaamiseen. Mutta kaiken kaikkiaan loistopeli, ja innolla odotan miten trilogia saa päätöksenä.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
195
Nyt on peli koluttu läpi ja voi antaa siitä lopullisen arvion.
Kaiken kaikkiaan hieno ja upea luomus, jonka pelimaailmaan upposi hyvin vastikään Zero Dawninkin läpipelattua. Toisaalta näin pian ensimmäisen pelin jälkeen grindaus alkoi ennen pitkään puuduttamaan eikä jaksanut kartalta ihan kaikkea koluta läpi. Onneksi trophyt ei usein vaatineet tyyliin kaikkia machine strikeja ym. grindausta, vaan riitti jokin tietty määrä.

Bugeja tuli vastaan omalla pelimatkalla paljon, jotkin esti sivutehtävän suorittamisen toviksi kunnes korjaus oli ulkona. Osa bugeista taas oli lähinnä huvittavia, vihujen ihmeellisiä hyppyjä / liikkeitä / jumeja kiven sisään. Jonkun kerran katosi hahmokeskusteluista osittain äänet ja piti käynnistää peli uudelleen niiden palauttamiseksi. Paljon on vielä hiottavaa pelissä, että noi saadaan kitkettyä pois.

Melee pitit oli melkoista sontaa, combojen toteutuminen koodattu päin p:tä ohjeineen. Piti netistä katella niihin välillä tukea mikä mättää kun ei ohjeiden mukaan ota sitä comboa ja näytti niihin muillakin hajonneen pää totaalisesti. :D

Loottiarkut menetti jossain vaiheessa mielenkiinnon kokonaan, kun niistä löytyi käytännössä samaa kamaa missä päin maailmaa tahansa. Ne harvinaisimmat koneosat harvemmin arkuista löytyi vaan vaati sitä tappogrindausta.

Juonesta kommenttia spoilerin taakse, mutta en siinäkään yksityiskohtiin mene. Kaikenkaikkiaan pääjuoni oli hyvä, vaikka olisi se voinut olla vieläkin tarttuvampi.
Erityisesti loppunäytökseen olin vähän pettynyt. En oikein tiedä mitä kolmososalta odottaa, ei aiheuttanut sellaista malttamatonta odotusta, että saisipa nopeaa kokea seuraavan osan saagasta..

Vaikka tuossa yllä enemmän onkin vähän negaa, siitä huolimatta upea peli. Moneen kertaan tuli fiilisteltyä maisemia ja juoni vei mennessään.

Ympäri maailmaa löytyvän loreen vielä vähän enemmän panostusta ja mielenkiintoa, niin arvosana nousisi. Välillä raskasta, kun tuntui, että kaikki se mielenkiintoinen lore oli ympätty keskustelujen sisälle, joissa oli myös kaikkea turhaakin.

Summa summarum: 8/10.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
35
Käytettynä saa edullisemmin, jos vilkaisee tuolta myyntipalstalta. :whistling:

Peli oli hyvä, mutta pelillisesti harmittavan riskitön vanhoja kaavoja toistava. Isompi ja näyttävämpi kuin ensimmäinen osa, mutta siinäpä se. Peli ei liikoja luota pelaajaan älyyn ja lähinnä vaan juostaa pisteeltä toiselle. Ikävä tuli Zelda: Breath of the Wildia tätä pelatessa. Häiritseekö ketään tuo maailman uskottavuuden puute? Sivilisaation tuhosta tuhat vuotta, mutta rauniot ovat paikoin kuin vuosikymmenien takaa. Ja tuhat vuotta lukitusta bunkkerista löytyy mustikoita ja pihvejä herkkusuille.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 013
Ja tuhat vuotta lukitusta bunkkerista löytyy mustikoita ja pihvejä herkkusuille.
En ota muuhun kantaa muuta kuin tähän :D
1648748784547.png
Ehkä näissä kohdin hyvä muistaa että kyse on loppujen lopuksi videopelistä.
Enkä nytten sano että huono asia olisi jos tekijät ottaa nämä asiat huomioon mutta henkikökohtaisesti pystyn katsomaan "läpisormien" nämä.
 
Liittynyt
09.12.2020
Viestejä
9
Pidin tästä pelistä. Mukavahan se on, että edes pelatessa tuntuu, että pystyy pitämään asioita hallinnassa ja tuntemaan onnistumisen iloa. Peli on peli ja resursseja löytyy mitä mistäkin. Jotenkin fiilis kärsisi jos Forbidden Westiä pitäisi pelata This war of mine tunnelmissa (jota kestin tunnin verran).
 

Rane

RTX ON
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
2 644
Ei muuten kannata ostella pelin ps5-versiota fyysisenä. Tilasin pelin ja sain oman kopion tänään, ja levyn laitettua sisään pleikka herjasi, että "PS5-järjestelmä ei tue tätä levyä". Koitettu kaikki niksit ilman tulosta (muut pelit toimii normaalisti). Otettua yhteyttä cdon.comiin tuli sieltä vastaus:

Pahoittelumme ettei levy toimi. Pelkäämme pahoin levyssä olevan valmistusvirheen koska olemme saaneet useampia reklamaatioita samasta virheestä.

Sinne lähti peli palautukseen. Eipä ole omalle kohdalle sattunut ikinä moista, ettei pleikkapeli toimi.

IMG_20220406_151531.jpg
 
Liittynyt
28.02.2019
Viestejä
138
Todella hyvä peli.
18h / 15% pelattuna ja peli vaan paranee edetessään.
Iltaisin ei malta lopettaa pelaamista ja työpäivät vaan odottelee että pääsis taas pelaamaan
 
Liittynyt
23.08.2018
Viestejä
344
94h kesti että peli meni läpi sivutehtävineen ja platina trophy tuli itsestään. Parhaimpia pelejä mitä on tullut pelattua. Loppu olisi voinut olla parempi, mutta kuitenkin hyvin lähelle 10/10 peli. Helposti olisi jaksanut pelata vielä lisääkin :D
 

xia

Liittynyt
06.04.2018
Viestejä
64
127h meni läpäisyyn, kaikki tuli tehtyä paitsi colosseumi.
Jos olisin pelannut pelkän tarinan läpi olisi peli ollut pettymys. Koska varsinaista "juonta" peli ei tarjonnut kuin nimeksi.
Kun tähän lisätään kaikki sivutehtävät ja upea maailman rakentaminen/tutkiminen on kyseessä heittämällä yksi parhaista peleistä tällä vuosikymmenellä.

Aavikolta löytyi parasta tarinankerrontaa piste.
Myös kuoron hyräilyä tuli kuunneltua :vihellys:
Suosittelen vahvasti
 
Liittynyt
02.06.2021
Viestejä
10
Aavikolta löytyi parasta tarinankerrontaa piste.
Täytyy yhtyä tähän. Se loppuhuipennus valoineen päivineen oli upea kokemus pienoisen alkupettymyksen jälkeen.
Olin spoilaantunut Las Vegasista jo ihan pelin alkutaipaleella, joten sinne saapuminen oli pieni pettymys kun ei lopulta ollut juurikaan tunnistettavaa kaupunkia jäljellä. Lopun valoshow oli huikeaa katsottavaa.
 

Kautium

IOdootti
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
15 678
Mitenkäs toi PS4-PS5 - siirtymä tässä menee, kun ohjesivu sanoo että jos on peli ostettuna PS4:lle, niin samalla tunnuksella voi ladata storesta PS5-version. Tarvitseeko sitä nelosen levyä edelleen peliä käynnistettäessä, vai voiko sen myydä edelleen? Oletan että tarvitsee, mutta tuli vaan mieleen kun noita konsoleita on levyasemattominakin.

Uusi konsoli on vasta toimituksessa, niin en ole päässyt testaamaan.
 
Liittynyt
12.09.2019
Viestejä
253
Mitenkäs toi PS4-PS5 - siirtymä tässä menee, kun ohjesivu sanoo että jos on peli ostettuna PS4:lle, niin samalla tunnuksella voi ladata storesta PS5-version. Tarvitseeko sitä nelosen levyä edelleen peliä käynnistettäessä, vai voiko sen myydä edelleen? Oletan että tarvitsee, mutta tuli vaan mieleen kun noita konsoleita on levyasemattominakin.

Uusi konsoli on vasta toimituksessa, niin en ole päässyt testaamaan.
Tarvii olla aina se ps4-levy levyasemassa, jotta pystyy pelaamaan ps5-versiota, mikäli ostettu peli sisältää omistusoikeuden molempiin versioihin.
 

Kautium

IOdootti
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
15 678
Tarvii olla aina se ps4-levy levyasemassa, jotta pystyy pelaamaan ps5-versiota, mikäli ostettu peli sisältää omistusoikeuden molempiin versioihin.
Käsittääkseni kaikki versiot sisältävät sen mahdollisuuden. Mietiskelin vaan että miten tuo menisi siinä tapauksessa, jos olisi levyasematon PS5?

Tämä sivu antaa olettaa että toimisi silloinkin, mutta taitaa olla väärää tietoa, tai ilmaistu hieman epäselvästi:

On your shiny brand-new PlayStation 5, head to the PS Store and look up Horizon Forbidden West. If you're using the same account in which you originally purchased the game on PS4, you'll be able to easily download the PS5 version at no extra cost.

Remember that this does apply even if you bought a physical copy of Horizon Forbidden West for PS4, which is incredibly convenient.

As an extra tip, we actually encourage you to pick up the PS4 version of Horizon Forbidden West even if you have a PS5. This is because the older-gen version is quite cheaper, so you save some money by taking advantage of previous-gen prices compared to the 70$ (or equivalent) price tag associated with first-party PS5 titles.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 349
Käsittääkseni kaikki versiot sisältävät sen mahdollisuuden. Mietiskelin vaan että miten tuo menisi siinä tapauksessa, jos olisi levyasematon PS5?

Tämä sivu antaa olettaa että toimisi silloinkin, mutta taitaa olla väärää tietoa, tai ilmaistu hieman epäselvästi:

Luonnollisesti levyä et saa tungettua levyasemattomaan PS5 eli siinä tapauksessa se peli jää lunastamatta.

EDIT: Ehkä tuo on vähän epäselvä jos lukee tikitilleen tuota artikkelia. Faktahan on että sinulla täytyy olla lisenssi että saat PS5 upgraden. Joko levy asemassa tai peli ostettuna digitaalisesti PS4:lla jolloin lisenssi on jo tililläsi.
 

Rane

RTX ON
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
2 644
Käsittääkseni kaikki versiot sisältävät sen mahdollisuuden. Mietiskelin vaan että miten tuo menisi siinä tapauksessa, jos olisi levyasematon PS5?
Itse ostin ps4-version digitaalisena PS Appilla, ja latasin ps5-version digitaalisesti konsoliin (10e säästöä). Hieman rahastuksen makua, että ps5-versio storesta on yleensäkin kympin kalliimpi.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Täytyy sanoa, että elden ring kai pilasi mut. Yrittänyt nyt tän pariin palata eikä iske millään tavalla. Geneeristä map markerien jahtaamista. Onneksi sankari sentään höpisee jatkuvasti niin ei tartte jatkuvasti ihmetellä, että mikäs damage tähän masiinaan purikaan.

Jotain kertoo sekin kai, että ketju täysin kuollut ja kuukausi sittenkin puhututti lähinnä pelin versiot...
 
Liittynyt
12.09.2019
Viestejä
253
Eihän tää toki mitenkään voi pärjätä parhaalle open worldille vähintään sitten Witcher kolmosen, mutta alkushokin jälkeen alkoi lopulta maistua :) Tutkimusmatkailija-asetukset toki päälle valikosta kädestäpitelyn minimoimiseksi.
 
Liittynyt
23.08.2018
Viestejä
344
Jotain kertoo sekin kai, että ketju täysin kuollut ja kuukausi sittenkin puhututti lähinnä pelin versiot...
Peli on väännetty läpi jo, joten mitä sinä enää höpisee. Matkanvaralla on käyty keskustelua ja lopuksi kerrottu lopputunnelmat. :)
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 349
Tämä oli semmoinen hieno sadan tunnin rypistys. Ehdoton peukku tälle jos joku epäilee vielä pelaamista. Seuraavana sitten God of War Ragnarök näisät Sonyn tulevista.
 

Rane

RTX ON
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
2 644
Täytyy sanoa, että elden ring kai pilasi mut. Yrittänyt nyt tän pariin palata eikä iske millään tavalla. Geneeristä map markerien jahtaamista. Onneksi sankari sentään höpisee jatkuvasti niin ei tartte jatkuvasti ihmetellä, että mikäs damage tähän masiinaan purikaan.

Jotain kertoo sekin kai, että ketju täysin kuollut ja kuukausi sittenkin puhututti lähinnä pelin versiot...
Täällä sama vika: Elden Ringin jälkeen todella nihkeä lähteä jatkamaan tätä. Yritetty useita kertoja, mutta ikinä ei ole jaksanut tuntia pitempään (toisin kuin ER jota jaksoi pelata tuntikausia putkeen).

Olen pelannut nyt "isolle alueelle", joten jospa täällä peli alkaisi iskemään täällä enemmän. Alku oli kyllä melkoista suossa tarpomista.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Täällä sama vika: Elden Ringin jälkeen todella nihkeä lähteä jatkamaan tätä. Yritetty useita kertoja, mutta ikinä ei ole jaksanut tuntia pitempään (toisin kuin ER jota jaksoi pelata tuntikausia putkeen).

Olen pelannut nyt "isolle alueelle", joten jospa täällä peli alkaisi iskemään täällä enemmän. Alku oli kyllä melkoista suossa tarpomista.
Liikaa taistelua jatkuvasti ja pakotettu kaman kerääminen ja koko ajan pitäisi skannata ympäristöä. Siinäpä se väsyttävyys. Juonta ehkä jakaisi seurata mutta ei nahinoida taas tusinan koneen kanssa kun taistelu on aika suoraviivaista ja keskinkertaista.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 349
Itse kytkin sen skannailun pois päältä heti alku metreillä. Optionssissa saa kytkettyä sen moodin että sitä skannausta ei tarvi tehdä ollenkaan ja kamat näkyy koko ajan pysyvästi kentällä. Samalla tulee pysyvästi näkymään myös kiipeilyotteet.

Fast pickup myös päälle niin nostaa kamat instanttina vaikka juoksun lomassa (pl raadot joissa on pakotettu pieni delay että tavaran voi nostaa).
 
Liittynyt
28.02.2019
Viestejä
138
Itse kytkin sen skannailun pois päältä heti alku metreillä. Optionssissa saa kytkettyä sen moodin että sitä skannausta ei tarvi tehdä ollenkaan ja kamat näkyy koko ajan pysyvästi kentällä. Samalla tulee pysyvästi näkymään myös kiipeilyotteet.
Skannailu pois päältä -> miten toimii vihollisten "valinta" ? ja pystyykö samanlailla valitsemaan keskittyykö tähtäämään johonkin tiettyyn kohtaan vihua?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 349
Skannailu on eri kuin se "view", jossa merkataan mobit. Pitääkin koittaa.
Jeah, eli se skannailu eli se tatin painaminen joka tekee sen "sweepin" joka paljastaa tavarat ja sen semmoiset. Sen saa kytkettyä niin että ne tavarat vain näkyy defaulttina sielä kentällä heti kun ne on rangella. Se "targeting view" sitten on eri ja se voi olla esim siinä oikeassa tatissa.

En muista tarkkaan oliko nämä millä nimellä ja missä ne löytyy mutta aika selkeä options namikka se oli siellä kun vähän selailee.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Pitää kattoa, että oliko vielä varaa laskea vaikeustasoa, defaultilla varmaan pelaan. Ongelma tuo, että taistelu menee jatkuvasti lähinujakaksi ja se ei ole hyvin toteutettu. Marjoja kuluu ja sitten niitä saa taas keräillä...
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 349
Pitää kattoa, että oliko vielä varaa laskea vaikeustasoa, defaultilla varmaan pelaan. Ongelma tuo, että taistelu menee jatkuvasti lähinujakaksi ja se ei ole hyvin toteutettu. Marjoja kuluu ja sitten niitä saa taas keräillä...
Jos et halua lähitaistelua (edes jousella) niin koita löytää tarkkuusjousi eli se pitkän kantaman sniper jousi. Pitäisi löytyä kun koluaa kauppoja tai niitä saa sitten eri tehtävistäkin. Pasauttele sitten etäältä purnukat irti niistä dinoista niin johan alkaa kuolemaan nopeasti ne. Oma taku oli nimenomaan käämittää (Coil?) hyvää tarkkuusjousta niillä sneak/longRangeDmg ja vastaavilla käämeillä ja ampua pusikosta kuoliaaksi kaikki. Niitä jousi skillejä kehittää esim aluksi niin että saat sen SneakAttack tai PowerShots boostin. Olikohan niin että Level3 SneakAttack boosti antoi tietylle ajalle +200% damagen kaikille sneak osumille. POwer Shots boosti antoi X-määrälle nuolia saman.

Jossain kohtaa peli menee sitten rikki kun panostaa nuihin kaikkiin vänkiin bonuksiin ja yksi tarkkuusjousen räjähtävä special ammus tekeekin sitten Sneak-boostin ja oikeiden käämien avulla 5000+ dmg. Taitaa yksi tai kaksi mölliä olla pelissä joka kestää tuommoisen.
 
Liittynyt
12.09.2019
Viestejä
253
Pitää kattoa, että oliko vielä varaa laskea vaikeustasoa, defaultilla varmaan pelaan. Ongelma tuo, että taistelu menee jatkuvasti lähinujakaksi ja se ei ole hyvin toteutettu. Marjoja kuluu ja sitten niitä saa taas keräillä...
Peli on kasuaalijopenworldiksi yllättävän vaikea ainakin hardilla. Jos lisämielenkiintoa haluaa taisteluun, niin kannattaa panostaa siihen kykypuuhun, joka tarjoaa perkkejä koneiden aivopesuun apureiksi. Täysillä bonuksilla ja sopivalla elementtikonfliktilla oli aikamoinen näky, kun yksinäinen "tulihirvi" mikälie niittasi käytännössä yksin yhden Jääkynnen (vihujen keskinäinen kokoero varmaan 5:1 Jääkynnen hyväksi).
 
Liittynyt
15.07.2020
Viestejä
217
Täällä sama vika: Elden Ringin jälkeen todella nihkeä lähteä jatkamaan tätä. Yritetty useita kertoja, mutta ikinä ei ole jaksanut tuntia pitempään (toisin kuin ER jota jaksoi pelata tuntikausia putkeen).

Olen pelannut nyt "isolle alueelle", joten jospa täällä peli alkaisi iskemään täällä enemmän. Alku oli kyllä melkoista suossa tarpomista.
Kyllä varmasti pettyy jos lähtee tätä pelaamaan fromsoftware pelinä kun eihän näissä oikeastaan muuta samaa ole kuin se että molemmat ovat kolmannen persoonan openworld /action pelejä. Itsellä Horizon ZD ja FW:n tapauksessa suurimmat pelimotivaation herättäjät ovat: mielenkiintoinen maailma, hahmot, juoni ja yleensä ns tunnelmointi kauniissa maisemissa. Puhdas gameplay on ihan mukiinmenevä ja ehdottomasti suuri parannus ensimmäisestä, mutta ei itsellään niin erikoinen että jaksaisin vain sen takia pelata kymmeniä tunteja.
Tuli itselläkin tähän vähän taukoa kun abouttia 70% kartasta avattuna/tehtynä juuri tuon gameplayn tasapaksuuden takia. Nyt on taas jatkunut pelaaminen ja olen kyllä silti yhä sitä mieltä että vuoden parhaimpia pelejä omalla kohdalla gameplaysta huolimatta juuri siksi että nautin yhä noista tarinallisista / visuaalisista elementeistä paljon. Suurin miinus oikeastaa menee tekniseen toteutukseen. Oli pakko itse totuttautua tuohon 30fps modeen kun huomasi kuinka paljon tuo 60fps tila heikensi kuvanlaatua omaan silmään varsinkin liikkeessä vaikka yleensä valitsen aina ns perf moden.
 
Liittynyt
28.02.2019
Viestejä
138
Täällä sama vika: Elden Ringin jälkeen todella nihkeä lähteä jatkamaan tätä. Yritetty useita kertoja, mutta ikinä ei ole jaksanut tuntia pitempään (toisin kuin ER jota jaksoi pelata tuntikausia putkeen).

Olen pelannut nyt "isolle alueelle", joten jospa täällä peli alkaisi iskemään täällä enemmän. Alku oli kyllä melkoista suossa tarpomista.
Peli alkaa oikeasti vasta kun olet päässyt astumaan "isolle" alueelle eli Barren Light kaupungin jälkeen.
Nyt 50% pelattuna ja noin 50h siihen mennyt aikaa.
Paljon tullut koluttua paikkoja läpi ja tehnyt sivutehtäjiä jne.
Pääjuonta kannattaa aina sopivissa määrin mennä eteenpäin, niin saa tarvittavia työkaluja tutkia maailmaa kunnolla.
Välillä tullut lähdettyä "väärään" suuntaan seikkailemaan ja tullut seiniä vastaan, kun vihollisten taso nouseekin omaan tasoon nähden liian pahaksi. Pääjuonen/sivujuonten seuraaminen auttaa pysymään "sopivalla" alueella.
Pelin monipuolisuutta kannattaa opiskella heti alusta alkaen. Esimerkiksi tähtäämistä vihollisten eri osiin, eri aseiden ominaisuuksia yms....

Eri aseita, ansoja ja skillsejä hyödyntämällä pelistä saa "enemmän irti".
Tutkimalla (skannaus) viholliset ja hyödyntämällä niiden heikkoiksia ja käyttämällä eri vihollisiin niihin parhaiten sopivia aseita pelistä saa mielekkäämmän.
Vaikeissa paikoissa yleensä toimii tekniikka: kiipeä kallion päälle ja ammu sniperilla/heittele pommeilla vihuja.

Itseä ärsyttäviä asioita:
-Long range jousella ampuminen tuntuu hajottavan ohjaimen. Ohjaimen värinä on ihan mielentön, kun virität jousta.
-Workbench:ssä ammusten tekeminen, miksi siitä on tehty niin hemmetin hidasta?
-Joidenkin aseiden/haarniskojen liian helppo/vaikea kehittäminen. Jonkun saat kehitettyä huippuunsa pelkällä puulla ja romumetallilla ja johonkin toiseen taas tarvitset lohikäärmeen kyyneliä, yksisarvisen silmiä... Toisaalta tämä on hyväkin puoli. Ei saa liian helpolla parhaita aseita käyttöönsä.
 
Liittynyt
23.08.2018
Viestejä
344
-Joidenkin aseiden/haarniskojen liian helppo/vaikea kehittäminen. Jonkun saat kehitettyä huippuunsa pelkällä puulla ja romumetallilla ja johonkin toiseen taas tarvitset lohikäärmeen kyyneliä, yksisarvisen silmiä... Toisaalta tämä on hyväkin puoli. Ei saa liian helpolla parhaita aseita käyttöönsä.
Samaa mieltä. Varsinkin niiden ihan viimeisten (kultaisen) kamojen päivitys on aika haastavaa ja usein niihin pääsee käsiksi vasta pelin loppupuolella. En ainakaan itse jaksanut edes ruveta niitä päivittämään, kun tiesi pelin olevan jo loppusuoralla.
 
Liittynyt
24.09.2020
Viestejä
688
Normalilla kun pelasin niin pääosin vain normi bowilla ja lingolla niin että oli "kaikkia" eri elementtejä joita sitten vain paukuttaa vihuihin jos heikko jollekkin. Ilmeisesti tässä se piikkiheitin en nimeä muista on tosi hyvä. Niitä "melee" ranged aseita ei tullut käytettyä oikeastaan ollenkaan, eikä ropecasteriakaan joka oli aika usein käytössä 1 osassa.

Ehkä jos joskus jaksaa tehdä sivutehtäviä/avata pelin uudelleen voisi testailla melee painotteista buildia
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
Liikaa tappelua, että jaksaisi jotain ansalankoja viritellä tai merkata mobien reittejä ja väijyä. Kiva pelimekaniikka - johonkin toiseen peliin...
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 349
Liikaa tappelua, että jaksaisi jotain ansalankoja viritellä tai merkata mobien reittejä ja väijyä. Kiva pelimekaniikka - johonkin toiseen peliin...
Ykkösessä sitä jaksoi uutuuden viehätyksessä, mutta ei tässä varsinkin kun typerästi ansalangatkin rajoitettu montako saa olla kerrallaan. Oliko tässä forbidden westissä rajoitettu kahteen ilman skillpointtien laittoa siihen skilliin?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 349
Versio 1.14:
  • New Game+Experience the journey again for a new challenge and better gear. Your current save will be preserved and a new one for New Game+ will be created. You can start New Game+ from the New Game+ Start Point in the Base.
  • Ultra Hard – Ultra Hard difficulty offers the toughest combat experience for those seeking the ultimate challenge.
  • Quality of Life
    • Transmog – Allows players to easily customize the cosmetics of their equipped outfit to look like any other owned outfit.
    • Respec – Freely reset and redistribute your skill points.
  • New Weapons and Trophies
  • Additionally, there’s a new Herbalist vendor who sells animal parts,
  • We’ve revamped Temporal Anti-Aliasing to improve the visual fidelity of our Performance mode on PS5 and rendering on PS4 Pro.
  • We’re already working on an upcoming patch which will include VRR support and a 40FPS Mode, so stay tuned for more.


 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
800
Testasin uutta patchia 1.14, oli melkoinen parannus kuvanlaadussa 60fps moodiin PS5:llä. Ilmeisesti TAA:ta rukattu uuteen uskoon mikä teki kuvasta huomattavasi stabiilimman ilman häiritsevää sahalaitaa kasvillisuudessa, samalla näyttää että tuohon perfomance moodiin on vielä jonkinsortin terävöitysfiltteri lyöty päälle/kovemmalle. Vähän siinä ja siinä onko paikoin yliterävöitetyn näköinen, mutta mielestäni kokonaisuudessaan parempi kuvanlaatu kuin aiemmin.
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
3 355
Hieno homma, että ovat plösölläkin saaneet sahalaidat kuriin Horizonissa ainkain nyt 2-osassa. Ykkösen PC-version kasvillisuus oli kyllä aika karua katseltavaa ennen DLSS 2.0 -tukea.
 
Liittynyt
15.07.2020
Viestejä
217
Versio 1.14:
  • New Game+Experience the journey again for a new challenge and better gear. Your current save will be preserved and a new one for New Game+ will be created. You can start New Game+ from the New Game+ Start Point in the Base.
  • Ultra Hard – Ultra Hard difficulty offers the toughest combat experience for those seeking the ultimate challenge.
  • Quality of Life
    • Transmog – Allows players to easily customize the cosmetics of their equipped outfit to look like any other owned outfit.
    • Respec – Freely reset and redistribute your skill points.
  • New Weapons and Trophies
  • Additionally, there’s a new Herbalist vendor who sells animal parts,
  • We’ve revamped Temporal Anti-Aliasing to improve the visual fidelity of our Performance mode on PS5 and rendering on PS4 Pro.
  • We’re already working on an upcoming patch which will include VRR support and a 40FPS Mode, so stay tuned for more.


Tää oli kyllä erittäin hyvä päivitys ja tärkein yksittäinen tähän mennessä. Vihdoin tätä viitsii pelata performancella. Ei tuo uusi TAA toteutus täysin virheetön(vrt Quality modeen) ole mutta valtava harppaus edellisestä. Todella odotettu myös tuo transmog patchi.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
170 319
Viestejä
3 147 864
Jäsenet
57 714
Uusin jäsen
pasib

Hinta.fi

Ylös Bottom