Horizon: Forbidden west - 18.2.2022 - (PS4/PS5) - 21.3.2024 (PC)

1.005 pätsi nyt ladattavissa. Noin 450mb.

Edit: Ainakin ps5 versioon.

Joo twiittasivat myös tästä ja linkki reddit threadiin jossa patch noteja. Muun muassa HDTVTest Vincentin huomaava ongelma tiedossa: The team is investigating with high priority, several graphical issues reported by players regarding shimmering, sharpening and screen saturation when moving the camera.

EDIT: paljon on pieniä fixejä asioihin jotka on itsekkin pistänyt merkille mutta ei ole jaksanut raportoida eteenpäin. Kuten Aloyn katse näyttäisi joissakin keskusteluissa menevän ohi NPC:stä. Hassuja juttuja joita huomaa kun hahmot alkaa olemaan niin realistisia että tällaiset mikro-eleet käy silmään.

PATCH NOTES

KNOWN ISSUES

We are currently looking into several issues reported by the community:

  • The team is investigating with high priority, several graphical issues reported by players regarding shimmering, sharpening and screen saturation when moving the camera.
  • Some players are experiencing an issue with infinite loading screens when attempting to load into Melee Pits.
  • Some players are experiencing an issue where Aloy’s outfit appears blurry in Photo Mode.
  • Some players are experiencing an issue in main quest ‘Reach for the Stars’ where Aloy can’t interact with a machine carcass, blocking progression.


FIXES AND IMPROVEMENTS

Main Quests


  • Fixed an issue in main quest ‘Reach for the Stars’ where reloading a certain auto-save after completing the first quest could block progression.
  • Fixed an issue during interlude ‘The Eye of the Earth’ where Aloy could fall out of the world after skipping a cinematic.
  • Fixed an issue in main quest ‘Cradle of Echoes’ where Varl would wander off on a reload from save.
  • Fixed an issue in main quest ‘The Sea of Sands’ affecting several grapple points.
Side Quests and Errands

  • Fixed an issue in side quest ‘Blood Choke’ where Atekka would appear to fall out of the sky.
  • Fixed a progression issue in side quest ‘In The Fog’ related to fast travel during the quest.
  • Fixed an issue in errand quest ‘Night of Lights’ where a pullable box could get stuck and block the quest progression.
World activities

  • Fixed an issue where Relic Ruin: The Daunt could not be started in certain circumstances.
  • Fixed an issue in salvage contract The Greenswell: Plowhorn and the Plants where an optional objective could not be completed if the required item was sent to the player stash.
  • A rogue Tallneck near The Sand of the Sentinels that would sometimes change the direction of its route has been disciplined.
Gameplay fixes

  • The Second Chance skill should now work correctly.
  • Fixed an issue where the camera had an unintended position when using certain weapon techniques.
General fixes

  • Image oversharpening in HDR mode has been corrected.
  • Fixed an issue where some settlements would stream in, then stream out in certain circumstances.
  • Fixed an issue where the HUD would flicker when the player performs a loot action.
  • Fixed an issue where rapidly opening and closing the map could cause graphical anomalies.
  • Fixed an issue where Aloy's animation would sometimes jitter rapidly when climbing after picking up a plant has been fixed.
  • Fixed a global issue where the direction of Aloy's gaze, or that of certain NPCs, was incorrect.
  • Fixed several instances where Aloy, NPCs or enemies could get stuck in geometry.
  • Fixed an issue where roads and icons on the map would sometimes appear with a delay.
  • Fixed several streaming issues and unintended loading screens.
  • NPCs that seemed to suffer from insomnia and would gather in large groups at night in settlements should act more naturally now.
  • Petra will no longer teleport into her seat inside the Chainscrape brewery if followed immediately after the initial conversation with her.
Crash fixes

  • Fixed several crashes.
Other

  • Various performance improvements.
  • Various other minor fixes and cosmetic improvements.



 
Viimeksi muokattu:
Itse pelasin Zero Dawnin 2019 kesällä muistaakseni niin se oli kyllä aika hiottu kieltämättä. Nyt olen nähnyt esim semmoisia että joku asukas kävelee muka kantaen jotain mutta sillä ei ole mitään käsissä. Ja alkupaikan watchtowereita ei näy kartalla muuta kuin yksi vaikka olen käynyt jo neljässä.
Zero Dawn julkaistiin helmikuussa 2017 niin onhan tuossa tullut korjauksia yli 2 vuoden ajan ennekuin pelasit.

Käynyt hyvä tuuri ja 20 tunnin aikana itse en muista muuta bugia Forbiddenistä, kun Alloy lähti sinkoilemaan mihin sattuu kun kerran väistin robottia suoraan sitä kohti.
 
Itsellä kävi yksi hauska bugi: Yhdessä isommassa taistelussa kaikki viholliset oli tapettu paitsi yksi. Ainoa vain, että se oli näkymätön. Nuolta tuli koko ajan ja en saanut paikallistettua näkymätöntä vihua vaikka kuinka koitin mennä nuolten tulosuuntaan ja heilua keihään kanssa :D Loppujen lopuksi noutaja tuli ja seuraavalla yrittämällä näkymättömiä vihuja ei enää ollut.
 
Itsellä kävi yksi hauska bugi: Yhdessä isommassa taistelussa kaikki viholliset oli tapettu paitsi yksi. Ainoa vain, että se oli näkymätön. Nuolta tuli koko ajan ja en saanut paikallistettua näkymätöntä vihua vaikka kuinka koitin mennä nuolten tulosuuntaan ja heilua keihään kanssa :D Loppujen lopuksi noutaja tuli ja seuraavalla yrittämällä näkymättömiä vihuja ei enää ollut.
Näitä kaikenlaisia outoksia on tullut vastaan useaan otteeseen minullekin. Milloin hahmo jää itse jumiin minnekin, tai sitten vastaavasti vihollinen jää jumittamaan johonkin rakennelmaan. Joskus niistä jumipaikoista pääsee pois hyppimällä tms, mutta pari kertaa on pitänyt ladata edellinen tallennuspiste ja jatkaa sieltä.

Yhdessä tapauksessa koneet näkivät Aloyn ja muuttuivat aggressiivisiksi, mutta eivät kuitenkaan hyökänneet kimppuun ennen kuin ylitti tietyn näkymättömän rajan. Sitten kun siirtyi askeleen verran takaisin rajan toiselle puolelle, niin vihut kyllä jatkoivat mölinäänsä, mutta eivät hyökänneet kimppuun vaikka heiluivat siinä ihan naaman edessä. Siitä oli sitten kätevä napsia kaikki yksi kerrallaan.

Bugin sijaan menee pikemminkin "ärsyttävä ominaisuus" -kategoriaan, että kun jossakin taistelun keskellä sattuu juoksemaan jonnekin risukkoon, niin kamera jää sinne pusikon toiselle puolelle, eikä näe yhtään mitään ennen kuin onnistuu liikuttelemaan Aloyn sieltä pois.
 
Mulla on se ekakin vielä kesken, joten veikkaan ettei meikän tätä kannata hankkia
 
16h aikana ainut bugi mikä on tullut vastaan oli kun yksi health kasvi oli metrin korkeudessa. :D Ei siis valittamista tähän mennessä.
 
Mulla on se ekakin vielä kesken, joten veikkaan ettei meikän tätä kannata hankkia

Riippunee siitä mihin asti pelasit. Alku on tylzä. Kun pääsee avoimeen maailmaan ja kohtaa tall neck:ia, thunder jaw:ta ja juoni lähtee rullaamaan niin peli on oleellisesti parempi kuin alun tutoriaalikylä.
 
Stalkeria metsästin materiaalin tarpeessa niin siinä on tallennus pisteen vieressä seinämän reunan lähellä alapuolella ruohikko puun sisällä, ja mikä pahinta kyseinen puu ei renderöidy rinteeltä pain katseltuna. Laskeudupa siitä reunalta alas ruohikkoon niin huomaat olevasi jumissa puun sisällä...tainnut artisteilla mennä sekaisin mitä kyseisessä kohdassa pitäisi olla. Kovasti tulee dejavu välähdyksiä tätä pelatessa... ehkä hiukan liianpaljon.
 
Viimeksi muokattu:
16h aikana ainut bugi mikä on tullut vastaan oli kun yksi health kasvi oli metrin korkeudessa. :D Ei siis valittamista tähän mennessä.
Omalle kohdalle on sattunut joku reilu kymmenkunta erilaista bugia noin 10h pelailun aikana. Osa kosmeettisia, osa oikeasti pelaamiseen vaikuttavia ja osa sellaisia, että on pitänyt ladata edellinen tallennus voidakseen jatkaa (näitä on ollut kahdessa paikassa). Se on ihan tuurista kiinni miten paljon niitä sattuu kohdalle, kuten tuosta Rominkin viestistä huomaa, mutta ei tätä silti voi missään nimessä bugiseksi peliksi sanoa.

Tarina on loistava, kuten oli ykkösessäkin ja tässä on vähän enemmän erilaisia scifi-elementtejäkin mukana.
 
Patch asennettu ja kokeilin jatkaa tuosta samasta tallennuksesta ja kaatui taas välittömästi. Huoh. Kokeillaan nyt vielä asentaa peli uudestaan, mutta valmistaudun jo käymään perjantaina hakemassa elden ringin niin on jotain pelattavaa, jos se vaikka toimisi.
 
Patch asennettu ja kokeilin jatkaa tuosta samasta tallennuksesta ja kaatui taas välittömästi. Huoh. Kokeillaan nyt vielä asentaa peli uudestaan, mutta valmistaudun jo käymään perjantaina hakemassa elden ringin niin on jotain pelattavaa, jos se vaikka toimisi.

Mites muut pelit? Astro?
 
Siirryin pelaamaan monitorilta ergonomian vuoksi kun ei tuo sohvalöhöily vaan toimi itselläni vaan huomaan että jatkuvasti istun etukenossa jännittyneenä. OLED-telkkarin väri- ja HDR-loisto taisi vielä ehostaa pelikokemusta koska nyt pelinäytön rauhallisemmalla värimaailmalla tämä näyttää etenkin sisätiloissa jo aika perus-konsolikamalta visuaalisesti. Päivityksen jälkeen resolution mode on edelleen täysin epäpelattava. En tajua miten joku sillä oikeasti voi pelata vaikka jossain Ratchet & Clankissa se olikin ihan ok hetkellisesti. Niinköhän tuossa 30fps toteutuu jatkuvana?

Ensimmäisen osan pelasin PC:llä kaikki asetukset tapissa ja siitä ei siis niin montaa vuotta ole joten kädenlämpöiseksi jättää nyt tämä kokemus. Ei yhtään auta tää OCD, että pitäis kerätä kaikki kerättävä mitä skannerilla löytyy ja sitä on aivan loputtomasti liikaa...

Huomenna olis sitten Elden Ring ja ihan Windowsille joten tämä jäänee odottelemaan päivityksiä.
 
Ensimmäisen osan pelasin PC:llä kaikki asetukset tapissa ja siitä ei siis niin montaa vuotta ole joten kädenlämpöiseksi jättää nyt tämä kokemus. Ei yhtään auta tää OCD, että pitäis kerätä kaikki kerättävä mitä skannerilla löytyy ja sitä on aivan loputtomasti liikaa...
Horizon1 on kyllä kohtuu upean ja ns. puhtaan näköinen PC:llä kaikki täpöllä vaikka ei viimeisimpiä kikkoja graafisesti käytäkkään. Sinällään tämän uuden Horizonin Perf-mode jättää kylmäksi aika ajoin tilanteissa joissa se on huonoimmillaan vaikka tasaisesti upea on tämäkin. Osaan kyllä jo kuvitella tämän pelin hienouden 8k120fps DLSS Quality:llä kaikki ultralla ja RT varjoilla ja heijastuksilla. Vau!

Outoja laadun vaihteluita cutsceneissä. Esim kun viimein avataan tietyt portit että pääsee lähtemään sinne länteen ja siinä tapahtuu asioita ja puhutaan paljon cutscenemuodossa niin yhdestä kamerakulmasta Aloyt ja muut on tosi tarkkoja ja vaatteiden mikrokuvioinnitkin näkyy hienosti mutta kamera kun vaihtaa elokuvamaisesti eri kulmaan niin saattaa näyttää ihan paskalle ne vaatteet eikä mitään yksityiskohtia. Liekkö bugi vai mikä mutta täysin toistettavissa.

Mutta mitä tulee tuohon keräilyyn niin suosittelen melkein keräilemään alkuinnostuksen jälkeen vain tarvittavia kamoja. "Vihreät" arkut on jo aika perus paskaa täynnä, mutta kun eläimestä tai robosta tipahtaa semmoinen violetti tavaraindikaattori niin ne kannattaa napata talteen. Tuo geneerinen moska ja ihan jopa arkutkin näyttää respawnaavan kuolemien ja fast traveleiden jälkeen. Oksat ja kasvit tulevat myös takaisin eli turha niitä on keräillä.

Myös robotit respawnaa omille paikoilleen eli turha clearata paikkoja jos ei ole ns. tarvis tai ei halua vain vedellä turpaan niitä.
 
Päivityksen jälkeen resolution mode on edelleen täysin epäpelattava. En tajua miten joku sillä oikeasti voi pelata vaikka jossain Ratchet & Clankissa se olikin ihan ok hetkellisesti. Niinköhän tuossa 30fps toteutuu jatkuvana?

Kyllä luottaisi DF:n testeihin ja 30 FPS on aikalailla locked. Frametimetkin oli tasaiset.

Mutta se aiemmin ketjuun postattu video siitä, että tässä pelissä kirkkaus jostain syystä pumppaa kameraa liikuttaessa, aiheuttaa sen häiritsevän/nykivän tuntuman siinä 30 FPS moodissa. 60 FPS moodissa sitten nopeus luonnollisesti tuplat, joten silmä ei niin herkästi siihen silloin reagoi.
 
Aattelin yrittää jos nämä asetukset toisivat huomattavan eron Lg:n Cx:llä pelatessa.

Toki olen vieläkin mennyt tyytyväisenä resoluutiomodella, joten mielenkiinnosta sitä kohtaan näkee, muuttuuko meno.


Englannin kieliset asetukset töllölle kuvauksessa.

 
Aattelin yrittää jos nämä asetukset toisivat huomattavan eron Lg:n Cx:llä pelatessa.

Toki olen vieläkin mennyt tyytyväisenä resoluutiomodella, joten mielenkiinnosta sitä kohtaan näkee, muuttuuko meno.


Englannin kieliset asetukset töllölle kuvauksessa.


Hyi helvetti pelaako tuo jantteri 30fps moodissa interpolaatiot päällä telkkarista? Haha, mitäs tuossa on input lagi jotain luokkaa 200-300ms... väännät tattia niin ehdit keittää kahvit ennen kuin hahmo lähtee liikkeelle. Ei helvetti jokainen taplaa tyylillään.
 
Hyi helvetti pelaako tuo jantteri 30fps moodissa interpolaatiot päällä telkkarista? Haha, mitäs tuossa on input lagi jotain luokkaa 200-300ms... väännät tattia niin ehdit keittää kahvit ennen kuin hahmo lähtee liikkeelle. Ei helvetti jokainen taplaa tyylillään.

En kerennyt niitä sen enempää katsomaan, kuin mitä oli siihen vähän listannut. Tuo tosiaan löytyi siitä Vincetin videon alta ja laitoin talteen. Pitääkin tutkia vielä vähän enemmän.
 
Eilen kohtasin ensimmäisen tallneckin cinnabar sandsilla ja peli (v1.005) alkoi tökkimään ihan tosissaan, ruudun päivitys oli aivan sietämätöntä, ajattelin että onhan tämä aika tehoton laite mutta jatkoin sitkeästi. Tallneckin murron jälkeen tökkiminen ei kuitenkaan lakannut ja lopulta käynnistin pelin kokonaan. Tökkiminen loppui siihen, mikä lie aiheuttanut mutta näinkin voi näköjään käydä.
 
Olisi pitänyt ostaa julkaisupäivänä. Olisi saanut halvemmalla. Nyt hinnat nousseet takaisin normaaliin.

Vieläkö PS5ssa on jotain ongelmia jos ostaa PS4 pelin jossa on PS5 upgrade?
 
Olisi pitänyt ostaa julkaisupäivänä. Olisi saanut halvemmalla. Nyt hinnat nousseet takaisin normaaliin.

Vieläkö PS5ssa on jotain ongelmia jos ostaa PS4 pelin jossa on PS5 upgrade?
Ei kai siinä ongelmia ole ollut? Itsellä storesta ps4-versio, jonka päivitin ps5 ja poistin sitten ps4-version tilaa viemästä. Olisi ehkä voinut suoraankin asentaa ps5 ainoastaan, mutta en hoksannut katsoa.
 
Eilen kohtasin ensimmäisen tallneckin cinnabar sandsilla ja peli (v1.005) alkoi tökkimään ihan tosissaan, ruudun päivitys oli aivan sietämätöntä, ajattelin että onhan tämä aika tehoton laite mutta jatkoin sitkeästi. Tallneckin murron jälkeen tökkiminen ei kuitenkaan lakannut ja lopulta käynnistin pelin kokonaan. Tökkiminen loppui siihen, mikä lie aiheuttanut mutta näinkin voi näköjään käydä.
Mulla tuli tuo kun lähestyin erästä kapinallistukikohtaa ( :kahvi: ), lähti kun boottasi.
 
Ei kai siinä ongelmia ole ollut? Itsellä storesta ps4-versio, jonka päivitin ps5 ja poistin sitten ps4-version tilaa viemästä. Olisi ehkä voinut suoraankin asentaa ps5 ainoastaan, mutta en hoksannut katsoa.
Pelilevy sisään heti niin ei asenna mutta voi päivittää
 
Eilen kohtasin ensimmäisen tallneckin cinnabar sandsilla ja peli (v1.005) alkoi tökkimään ihan tosissaan, ruudun päivitys oli aivan sietämätöntä, ajattelin että onhan tämä aika tehoton laite mutta jatkoin sitkeästi. Tallneckin murron jälkeen tökkiminen ei kuitenkaan lakannut ja lopulta käynnistin pelin kokonaan. Tökkiminen loppui siihen, mikä lie aiheuttanut mutta näinkin voi näköjään käydä.
Itsellä aloitti myös hirveän diashown ennen päivitystä erään padan lopputaistelussa. Muuten bugit ovat olleet jotain pienempiä jotka aiheuttavat vain hymähdyksen.
 
Kivahan tätä on ollut pelata 1.05 päivityksen jälkeen PS5'llä.
Tekee tätä nyt vähän väliä.


Mulla tekee ihan samaa, menin kaupunkiin ni hävis, sitten takaisin erämaahan niin vähän ajan päästä alkoi uudestaan. Peli sammuksiin ja sitten hävisi.
 
15h takana PS5:llä, no mans landissa mennään. Ei ole ollut mitään teknisiä ongelmia toistaiseksi, perf modella pyörii hyvin.

En kyllä millään usko että resolution mode pyörisi 30fps, ihan sama mitä Digital Foundry tai muut väittää. Lähempänä 20fps se on.
 
Löysin no mans landistä ukon joka kuoli pystöön. Bugi.

26C054D4-1DAA-4C9E-A1F3-0081FB91C5C3.jpeg18502F0C-1966-4DD9-9C33-C157243D10E6.jpeg
 
Totta muuten, näitä on itsellekkin tullut vastaan myös useita! Räiskinnän tohinassa on muutama ylimääräinen nuoli tullut ammuttua kun ei ole varma onko vielä hengissä :D
Jep, oli vähän hämy tilanne kun pasautin ratsun päältä sen alas headshotilla ja nousi ihan ite pystöön ja jäi seisomaan. Hengitteli selvästi siinä mutta ei ottanut enää damagea ja sen pystyi loottaamaan.

Rosvoleirissä oli myös yksi rosvo joka oli seinän sisällä. Sain sen hakattua kuoliaaksi tosin. Rosvoleirin vankilassa oli myös joku Oseram ja kun avasin oven niin Aloy sanoi:"Stay close... lets go" mutta ukko hävisi niin kuin pieru saharaan. En tiedä oliko tarkoitus kun hän oli vapautettu nyt niin "katosiko" vain pois mutta oudosti tehty jos tarkoitus tapahtua nuin että avaa oven niin ukko vetää teleportilla pois.

Kerran kävi myös niin että rosvojoukko meni johonkin outoon tilaan että alkoivat etsimään minua vaikka seisoin keskellä tietä ja ammuin heitä. Taisi olla sama tilanne jossa yksi nuista rosvoista kuoli seisaalleen.

Paljon tuommoisia pieniä glitchejä mitä ei ekassa osassa ollut ollenkaan, mutta onneksi ei mitään häiritsevämpää.
 
Jep, oli vähän hämy tilanne kun pasautin ratsun päältä sen alas headshotilla ja nousi ihan ite pystöön ja jäi seisomaan. Hengitteli selvästi siinä mutta ei ottanut enää damagea ja sen pystyi loottaamaan.

Rosvoleirissä oli myös yksi rosvo joka oli seinän sisällä. Sain sen hakattua kuoliaaksi tosin. Rosvoleirin vankilassa oli myös joku Oseram ja kun avasin oven niin Aloy sanoi:"Stay close... lets go" mutta ukko hävisi niin kuin pieru saharaan. En tiedä oliko tarkoitus kun hän oli vapautettu nyt niin "katosiko" vain pois mutta oudosti tehty jos tarkoitus tapahtua nuin että avaa oven niin ukko vetää teleportilla pois.

Kerran kävi myös niin että rosvojoukko meni johonkin outoon tilaan että alkoivat etsimään minua vaikka seisoin keskellä tietä ja ammuin heitä. Taisi olla sama tilanne jossa yksi nuista rosvoista kuoli seisaalleen.

Paljon tuommoisia pieniä glitchejä mitä ei ekassa osassa ollut ollenkaan, mutta onneksi ei mitään häiritsevämpää.

Samassa rosvoleirissä vanki teki itselläni saman tempun ja teleporttasi siihen viereiselle nuotiolle. Lisäksi samalla leirillä oli yhdellä alueella jatkuvat taistelun äänet, mutta ketään ei näkynyt. Äänet vain bugasivat. Näitä äänibugeja on ollut useampiakin itselläni. Joku ääni kuuluu mutta ketään/mitään ei näy.

Noita pystyyn kuolleita ukkeleita ja koneita on tullut muutama vastaan. Jäävät liikumaan mutta eivät ota enää iskua eivätkä hyökkää.

Plainsongissa yhdeltä ukkelilta puuttui naama keskustelun aikana.
 
Vincentti neuvoo miten kannattaa säätää kirkkaus asetukset Horizonissa.

TLDW: Peli ei älyä mitään konsolin HDR asetusten ja säätöjen päälle eikä ymmärrä HGIG tone mapping asetuksenkaan päälle. Resolution mode default asetuksilla tykittelee 10k nitsiä telkkarille eli kirkkaat elementit klippaantuu rankasti.

Peli on siis ns. "rikki" (kuluttaja televisioiden näkökulmasta) nuilta osin ja paras kompromissi on jättää HGIG tone mapping päälle (joka aiheuttaa hard clippingin) ja säätää pelin sisäinen Highlights asetus -9 joka pudottaa kirkkaimpien highlightien tason niin alas että ne ei clippaa pahasti. Peli näyttää tämän jälkeen yleisesti tylsältä mutta ainakin detailia erottaa enemmän eikä kuva ole puhki.

 
Viimeksi muokattu:
Jep, oli vähän hämy tilanne kun pasautin ratsun päältä sen alas headshotilla ja nousi ihan ite pystöön ja jäi seisomaan. Hengitteli selvästi siinä mutta ei ottanut enää damagea ja sen pystyi loottaamaan.

Rosvoleirissä oli myös yksi rosvo joka oli seinän sisällä. Sain sen hakattua kuoliaaksi tosin. Rosvoleirin vankilassa oli myös joku Oseram ja kun avasin oven niin Aloy sanoi:"Stay close... lets go" mutta ukko hävisi niin kuin pieru saharaan. En tiedä oliko tarkoitus kun hän oli vapautettu nyt niin "katosiko" vain pois mutta oudosti tehty jos tarkoitus tapahtua nuin että avaa oven niin ukko vetää teleportilla pois.

Kerran kävi myös niin että rosvojoukko meni johonkin outoon tilaan että alkoivat etsimään minua vaikka seisoin keskellä tietä ja ammuin heitä. Taisi olla sama tilanne jossa yksi nuista rosvoista kuoli seisaalleen.

Paljon tuommoisia pieniä glitchejä mitä ei ekassa osassa ollut ollenkaan, mutta onneksi ei mitään häiritsevämpää.

Itse vapautin tuon vangin ennen kuin menin sinne ylös kohtaamaan pääjehua. Vapautettu vanki seurasi ja auttoi Aloyta ”taistelussa”. Jos vapautit myös samaan aikaan, niin hyvin bugasi :D
 
Uutena bugina tullut ettei jousipyssy ammu vaan pitää ottaa pois inventorystä ja laittaa takaisin niin johan taas toimii.

25h takana ja vasta 26% progression. Aika paljon on tekemisä jos haluaa 100% saada.
 
Aikalailla itselläkin 1% / h progressiota näyttää. 12h takana ja älyttömästi paikkoja jossa voisi käydä. Vasta ensimmäinen tallneck napattu ja ekaa pataa etsitään. Mukavaa juonenkäännettä tulee eteen joka pitää mielenkiinnon yllä. Taidan tutkia päätehtävää jonkin matkaa kun sen verran kiinnostaa.
 
- Kontrollit kaipaisi tässä vielä tuunausta. Jatkuvasti tipahtaa kiipeämiskohdissa kun ei vaan nappaa kiinni lankusta tms. Kevyesti eniten harmaita hiuksia aiheuttanut asia koko pelissä.
- Craftaus ja koko gear-systeemi on lähes yhtä tyhjänpäiväinen tässä kuin ensimmäisessä Horizonissa. Jollain semi alkupuolen questista saadulla sinisellä bowilla ja armorilla peli maaliin ilman ongelmia.

Muilta osin oli kyllä todella hyvä peli ja ihmeen paljon jaksoi tehdä myös vapaaehtoisia avoimen maailman juttuja.
 
- Kontrollit kaipaisi tässä vielä tuunausta. Jatkuvasti tipahtaa kiipeämiskohdissa kun ei vaan nappaa kiinni lankusta tms. Kevyesti eniten harmaita hiuksia aiheuttanut asia koko pelissä.
- Craftaus ja koko gear-systeemi on lähes yhtä tyhjänpäiväinen tässä kuin ensimmäisessä Horizonissa. Jollain semi alkupuolen questista saadulla sinisellä bowilla ja armorilla peli maaliin ilman ongelmia.

Muilta osin oli kyllä todella hyvä peli ja ihmeen paljon jaksoi tehdä myös vapaaehtoisia avoimen maailman juttuja.

Millä vaikeustasolla pelasit?
 
Tarina läpi ja 37h siihen meni. Oikein hyvä peli oli, 9/10. Suurimmat ongelmat pelissä oli:

-Bugit. Todella paljon tekstuuri bugeja, pop-uppia ja muuta sekoilua. Ei kuitenkaan itse pelaamista haitannut. Enemmänkin herätti kysymyksiä oliko peli kunnolla PS5:lle optimoitu edes.
-Kiipeily toimi moitteetta, mutta aina välillä Aloy päättääkin ettei nappaa kiinni ledgestä mihin olet hyppäämässä. Myös aika monesti pääsin hyppäämään objektin läpi/sisälle.
-Juonen kulku oli vähän hidas. Tietty sivutehtävien ja maailman tutkiminen vie aikaa mutta silti osa pääjuonen tehtävistä tuntui melkoiselta filleriltä.

PIkku vikoja kokonaisuudessaan. Iso suositus pelille.
 
Kuka prkl on laittanut peliin nuo muutamat "ratsastuskisat"? Ei pääse millään yhtä kisaa lävitte kun kokoajan jumissa jossain seinässä tai ratsu kääntyy väärään suuntaan jne. Tässä nyt varmaan parina päivänä 4h uhrannut eikä vaan mene... Usko loppuu jo :D Muuten täyden kympin peli, mutta toi on persiistä.
 
Kuka prkl on laittanut peliin nuo muutamat "ratsastuskisat"? Ei pääse millään yhtä kisaa lävitte kun kokoajan jumissa jossain seinässä tai ratsu kääntyy väärään suuntaan jne. Tässä nyt varmaan parina päivänä 4h uhrannut eikä vaan mene... Usko loppuu jo :D Muuten täyden kympin peli, mutta toi on persiistä.
Auttaako näissä jos laittaa vaikeusasteen helpoksi?
 
Tuleeko jossakin vaiheessa peliä helpotusta sukeltamiseen? Tuntuu, että happi loppuu vähän turhan nopeasti...
 
Tuleeko jossakin vaiheessa peliä helpotusta sukeltamiseen? Tuntuu, että happi loppuu vähän turhan nopeasti...
Suunnilleen puolenvälin paikkeilla päätarinaa saa hengityslaitteen. Kannattaa muutenkin pelata päätarina lähes loppuun asti niin saa aurinkosiiven murron ja pystyy lentämään paikasta toiseen.
 
Kiitos @mitsumies ja ja @Jarkki86 . Niin ajattelinkin, koska osa sukelluksista oli mahdottomia. Ehkä tuota juonta tarvitsisi pelata taas eteenpäin, taas pari viime päivää on tullut tehtyä kaikkea muuta pelissä :D
 
Mahetsua kun sai melkein yksi-laukaistettua Happoruiskuselän. Oseram tarkkuusjousi MK-IV, urheutena paras voimalaukaus ja jouseen lisävahinko käämit asennettuna. Osuma heikkoon kohtaa joka aiheutti kriittisen iskun niin kovasti että mahtava ruiskuselkä muuttui melkein ruiskuKIPITTÄJÄKSI.

Jotenkin pakko vain pelata aina vähäsen lisää... ja jos vielä vähäsen.

#Suomeksi #suomenkieli
 
No niin. Testatkaapa nyt, tuntuuko resolution mode edelleen yhtä nykivälle.

  • Addressed several graphical issues including shimmering, sharpening, and screen saturation when moving the camera.
 
Sitä olen ihmetellyt että miksi Aloy ei voi kerätä kaikkia tavaroita automaattisesti kun menee esim robotin viereen? Ei kaiken aina tarvi olla niin realistista että pitää mennä tavaran viereen ja painaa nappia ja hahmon käsi hakeutuu realistisesti ruumiiseen ja muka hakee osia sieltä. Senkun vaan juoksisi yli ja tavarat vain lentäisivät reppuun. Arkut sun muut voisi toimia niin että kun ne avaa niin sieltä lentäisi vain romut suoraan reppuun.

Ehkä kovimmille min-max pelaajille voisi olla valinnat jokaiselle resurssille kuinka paljon niitä haluaa olla repussa. Esim perus oksia voisi rajoittaa vaikka 50 ja Aloy keräisi ne automaattisesti kentältä kun niitä näkee mutta lopettaa keräilyn kun 50 täynnä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 749
Viestejä
4 494 832
Jäsenet
74 288
Uusin jäsen
Oliverr

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom