Horizon: Forbidden west - 18.2.2022 - (PS4/PS5) - 21.3.2024 (PC)

1709715812792.png


Minkälaista serriä peli vaatii.
DF videolla sanoivat että nämä speksit pitävät hyvin paikkansa, mutta näissä on oletus että dynamic resolution on käytössä.
 
Tulee kyllä pahasti Dragon's Dogma 2 kanssa samoihin aikoihin. Vaikea päätös.
Itselle tämä ei oikeastaan ole päätös, kun vilkaisee tuonne DD2 ketjun puolelle miten se pyörii, eli käytännössä ei pyöri pelattavasti. Harmillisesti pääsi yllättämään puskista tämä, HZD on vieläkin kesken DLCt osalta, täytyy äkimmiten uudelleen asentaa..

HZD pc portti oli itselle aivan wow-elämys, että Näin se kuuluu kaikki toimia (eli huomattavasti sujuvammin ja tasaisemmin kuin mikään aiemmin pelaamani, ja FPS:t "kaakossa" eli Tasaista 60+++ / 80+ 1440p), ja kontrollit hiiri+näppis oli todella loistavasti toteutettu, jopa niin hyvin että hiiren peukkupainikkeet combottuu hienosti ja onnistuu jopa intro-animaatioiden akrobatia slide+bow jutut isojen vihujen ali tms.

Tämäkin tulee pelielämyksenä olemaan pelkästään sujuvuuden puolesta varmaankin mieleenpainuvampi kuin moni muu, sillä onhan se huomattavasti immersiivisempää imeytyä maailmaan mukaan kun ruutu ei ikinä töki ja maailma on visuaalisesti hieno.
 
Itselle tämä ei oikeastaan ole päätös, kun vilkaisee tuonne DD2 ketjun puolelle miten se pyörii, eli käytännössä ei pyöri pelattavasti. Harmillisesti pääsi yllättämään puskista tämä, HZD on vieläkin kesken DLCt osalta, täytyy äkimmiten uudelleen asentaa..

HZD pc portti oli itselle aivan wow-elämys, että Näin se kuuluu kaikki toimia (eli huomattavasti sujuvammin ja tasaisemmin kuin mikään aiemmin pelaamani, ja FPS:t "kaakossa" eli Tasaista 60+++ / 80+ 1440p), ja kontrollit hiiri+näppis oli todella loistavasti toteutettu, jopa niin hyvin että hiiren peukkupainikkeet combottuu hienosti ja onnistuu jopa intro-animaatioiden akrobatia slide+bow jutut isojen vihujen ali tms.

Tämäkin tulee pelielämyksenä olemaan pelkästään sujuvuuden puolesta varmaankin mieleenpainuvampi kuin moni muu, sillä onhan se huomattavasti immersiivisempää imeytyä maailmaan mukaan kun ruutu ei ikinä töki ja maailma on visuaalisesti hieno.
Ostin kans viimein alesta tuon HZD vaikka muutakin pelattavaa ois. On kyllä äärimmäisen sujuvasti toiminut, fps tuntuu hakkavaan rajottimeen täysillä grafiikoilla. Nätti peli, ainut missä näkyy pelin historia ja "ikä" on kasvojen animointi keskusteluissa.

Tulee kyllä tää jatko-osa hommattua joskus alennuksista sitten.
 
Itselle tämä ei oikeastaan ole päätös, kun vilkaisee tuonne DD2 ketjun puolelle miten se pyörii, eli käytännössä ei pyöri pelattavasti. Harmillisesti pääsi yllättämään puskista tämä, HZD on vieläkin kesken DLCt osalta, täytyy äkimmiten uudelleen asentaa..

HZD pc portti oli itselle aivan wow-elämys, että Näin se kuuluu kaikki toimia (eli huomattavasti sujuvammin ja tasaisemmin kuin mikään aiemmin pelaamani, ja FPS:t "kaakossa" eli Tasaista 60+++ / 80+ 1440p), ja kontrollit hiiri+näppis oli todella loistavasti toteutettu, jopa niin hyvin että hiiren peukkupainikkeet combottuu hienosti ja onnistuu jopa intro-animaatioiden akrobatia slide+bow jutut isojen vihujen ali tms.

Tämäkin tulee pelielämyksenä olemaan pelkästään sujuvuuden puolesta varmaankin mieleenpainuvampi kuin moni muu, sillä onhan se huomattavasti immersiivisempää imeytyä maailmaan mukaan kun ruutu ei ikinä töki ja maailma on visuaalisesti hieno.

Joo, siis päätös on minulle helppo myös nyt. :)
 
Joo, siis päätös on minulle helppo myös nyt. :)
Juu, juuri teen tilausta Horizon Forbidden West™ Complete Edition (gamebillet.com) -sivulta, tuolla peli on €49.47.
All deals- haun halvin ja käsittääkseni ei harmaan kaupan avaimia myy. Sen saisi about 6e halvemmalla kyseenalaisemmista kaupoista mutta mielummin tuen
kehittäjiä tuon eron verran.

Edit. hemmetti, taisi loppua avaimet tuolta
Edit: Games.planetilta nappasin 54e, ehti vielä saada bonuskamat :)
 
Viimeksi muokattu:
Joo täytyy vielä toistaa tuota pyörimishommaa että on kyllä sujuva. Pelasin tutorial osuuden läpi eli hiippaillaan siellä alun raunioissa ja vähän saadaan lorea siitä Far Zenith hommelista. DRS on tosiaan päällä niin että targetoi 4k120 eli pyrkii tykitteleen natiivilla 4k, mutta jos tulee raskaampaa niin tuo dynaamisesti mukaan DLSS:ää että framerate pysyy lähellä 120. Pistin RTSS:llä capin 117 niin aika hyvin nakuttaa tuota vasten ja voi että on tuo kuva niin levollinen kun muistelen sitä PS5:n shimmeröintiä ja pixel väpätystä.

Nätti on... toki onhan tuota nätimpiäkin pelejä kun on tässä pelailtu kaiken maailman Cyberpunkit full path traced läpi yms, mutta tuo hahmojen animointi, kasvot, ääninäyttely edelleen tekee hommasta tosi nautittavaa.

Tästä pelistä tosiaan löytyy myös Gyro-aim, mutta se pitää käydä optionssissa enabloimassa erikseen. Oli muistaakseni nimellä Motion Aiming. Vähän laiska default asetuksilla se mutta säätövaraa löytyy. Helpottaa headshottien tekoa padilla.

Jos olisi 4k240Hz monitori niin framegenillä helppoa kauraa paukuttaa tuonkin rajoitinta vasten. :)
 
Green Man Gamingissa hinta 50,99€ ainakin minulle kun olen kirjautuneena sisään. Olen tuolta jonkun verran ostanut pelejä, joten voi olla jotain kantisalejakin. Kantsii tehdä tili ja tsekata onko hinta kaikille kirjautuneille halvempi.
 
Nyt pari tuntia takana ja toimiii oikein hyvin tällaisella hieman heikommallakin setupilla (1080p no upscaling / high settings / shadows medium) mitä seurannut niin pääsääntöisesti 50-60fps näyttää pyörivän. Fsr hieman testailin mutta on kyllä aikamoista kuraa 1080p resoluutiolla.. onko jollain kokemusta dlss tässä pelissä 1080p resolla?
 
Joo täytyy vielä toistaa tuota pyörimishommaa että on kyllä sujuva. Pelasin tutorial osuuden läpi eli hiippaillaan siellä alun raunioissa ja vähän saadaan lorea siitä Far Zenith hommelista. DRS on tosiaan päällä niin että targetoi 4k120 eli pyrkii tykitteleen natiivilla 4k, mutta jos tulee raskaampaa niin tuo dynaamisesti mukaan DLSS:ää että framerate pysyy lähellä 120. Pistin RTSS:llä capin 117 niin aika hyvin nakuttaa tuota vasten ja voi että on tuo kuva niin levollinen kun muistelen sitä PS5:n shimmeröintiä ja pixel väpätystä.

PS5 versiota parannettiin paljon grafiikan osalta päivityksissä. Aika eri peli visuaalisesti nyt versus mitä oli julkaisussa. Toki ei pärjää pc-versiolle mutta ei se nyt sysipaska ole(enää).
 
Alkunperin PS5 version kuva oli mielestäni todella sumea ainakin kauempana taustalla. Siinähän oli myös sitä "shimmering" ongelmaa tms.
 
Maltanko odottaa että tämä tulisi edes jonkinlaiseen tarjoukseen ja silloin aikaa kulunut muutenkin tarpeeksi että kaikki pahimmat bugit korjattu. Tämä tuli pelattu PS5:llä läpi heti julkaisussa mutta burning shoresin kanssa jäin odottamaan PC versiota. PS5 kanssa sai kokea kaikenlaista ongelmaa 4K "quality" tilassa. Onneksi jostain versiosta lähtien pelaaminen oli jo aika sulavaa. Toiveissa on että PC:llä 4090 tarjoilisi niin paljon paremman 4K kokemuksen että odotus kannattaisi. Lämmittelynä tuli taas tahkottua HZD läpi PC:llä ja nyt hiirellä + näppäimistöllä, aikaisemmin sama xbox ohjaimella. Seuraan mielenkiinnolla tätä viestiketjua.
 
Itse olen juuri pelaamassa tätä PS5:lla(performance mode), hyvin sulavasti toimii ja näyttää hyvältä.
Arvoin myös että olisko PC:lle ostanut mut sai niin halvalla PS5 niin valikoitui nyt tämä.
 
Testailut jatkuu ja 4090 omistajille suosittelen native 4k + DLAA. Tuntuu menevän 70fps+ vähintään ja kuvanlaatu on luokkaa Pixar leffa. Ei minkään sortin rosoa missään ja kuva on kuin veistos joka framella. Myös framegen toimii nätisti jos kestää muutamien millisekuntien nousun lagissa. Native4k + DLAA + framegen pelaan itse. Hyvin pitkälle 117fps locked (RTSS).

2420110_20240322211953_1.png


2420110_20240322213639_1.png


2420110_20240322213744_1.png


2420110_20240322213850_1.png
 
Jos sinulla ei taas ole 4090 tapaista monsteria konehuoneessa niin tässä hyvä video optimaalisten asetuksien löytämiseen:


OPTIMIZED SETTINGS ASPECT RATIO: 21:9
ANTI-ALIASING: (SEE UPSCALE METHOD)
UPSCALE METHOD: DLSS QUALITY
TEXTURE QUALITY: VERY HIGH (AS HIGH AS YOUR VRAM ALLOWS)
TEXTURE FILTERING: 8x ANISOTROPIC
SHADOW QUALITY: MEDIUM
SCREEN SPACE SHADOWS: ON
AMBIENT OCCLUSION: SSAO
SCREEN SPACE REFLECTIONS: HIGH
LEVEL OF DETAIL: MEDIUM
HAIR QUALITY: HIGH
CROWD QUALITY: HIGH
TERRAIN QUALITY: HIGH
WATER QUALITY: HIGH
CLOUDS QUALITY: HIGH
TRANSLUCENCY QUALITY: HIGH
RES PARALLAX OCCLUSION MAPPING: OFF
DEPTH OF FIELD: HIGH
PC SPECS: GPU: RTX 3060 12GB CPU: R5 3600X
 
Nykyään ei pelaaminen oikein jaksa innostaa kun ikää tullut mutta alkuperäinen Horizon oli kyllä mukava yllätys joten piti tämäkin ostaa.

Pari tuntia klikkailtu ja hyvät fiilikset itse sisällöstä.

Saisivat muut pelistudiot ottaa mallia miten tuoda markkinoille hyvin optimoitu ja valmis peli. Ei tarvi odottaa miljoonaa patchiä bugeille ja olla 4090 näyttis erinomaisille grafiikoille.

Tuntuu tikkaavan tasaisesti 60fps monitorin Hz vasten 4k + High asetuksilla ja DLSS balanced. Qualityllä tippuu ajoittain 50-60fps sektorille jos laittaa DLSS qualityn. Vaikea nähdä eroa kuvanlaadussa. Kone on 5800X3D + 3070@2000Mhz + 32Gb 3600Mhz cl16.

Sellainen omituinen bugi kuitenkin löytyi että jos pelin aikana säätää joitakin grafiikka-asetuksia, niin FPS tippuu aivan pohjamutiin. Jos esim. tiputan pelin aikana DLSS quality => balanced niin fps tippuu 30 :) Sama muissakin, vaikka asetuksia pienentää niin fps kyykkää. Jos käynnistää pelin uudestaan, niin ei ongelmia. Aiheutti pientä pään raapimista.
 
Nykyään ei pelaaminen oikein jaksa innostaa kun ikää tullut mutta alkuperäinen Horizon oli kyllä mukava yllätys joten piti tämäkin ostaa.

Pari tuntia klikkailtu ja hyvät fiilikset itse sisällöstä.

Saisivat muut pelistudiot ottaa mallia miten tuoda markkinoille hyvin optimoitu ja valmis peli. Ei tarvi odottaa miljoonaa patchiä bugeille ja olla 4090 näyttis erinomaisille grafiikoille.

Tuntuu tikkaavan tasaisesti 60fps monitorin Hz vasten 4k + High asetuksilla ja DLSS balanced. Qualityllä tippuu ajoittain 50-60fps sektorille jos laittaa DLSS qualityn. Vaikea nähdä eroa kuvanlaadussa. Kone on 5800X3D + 3070@2000Mhz + 32Gb 3600Mhz cl16.

Sellainen omituinen bugi kuitenkin löytyi että jos pelin aikana säätää joitakin grafiikka-asetuksia, niin FPS tippuu aivan pohjamutiin. Jos esim. tiputan pelin aikana DLSS quality => balanced niin fps tippuu 30 :) Sama muissakin, vaikka asetuksia pienentää niin fps kyykkää. Jos käynnistää pelin uudestaan, niin ei ongelmia. Aiheutti pientä pään raapimista.

On kyllä aika harva uutuuss AAA peli, mitä pystyy karvalakki 3070:lla tykittelemään 4k high asetuksilla 60FPS lukolla. (Joo on DLSS päällä, mutta silti).
 
On kyllä aika harva uutuuss AAA peli, mitä pystyy karvalakki 3070:lla tykittelemään 4k high asetuksilla 60FPS lukolla. (Joo on DLSS päällä, mutta silti).

Olin jo henkisesti valmistautunut päivittämään 4000-sarjaan kun pelin ostin mutta yllätys oli melkoinen miten hyvin peli pyörii :hmm: No säästyypä nekin rahat. 3070 onneton 8gb muistikin tuntuu riittävän. Siinä 7gb molemmin puolin pyörii käyttö. Kiitos Nixxes ja Sony.
 
Juu, juuri teen tilausta Horizon Forbidden West™ Complete Edition (gamebillet.com) -sivulta, tuolla peli on €49.47.
All deals- haun halvin ja käsittääkseni ei harmaan kaupan avaimia myy. Sen saisi about 6e halvemmalla kyseenalaisemmista kaupoista mutta mielummin tuen
kehittäjiä tuon eron verran.

Edit. hemmetti, taisi loppua avaimet tuolta
Edit: Games.planetilta nappasin 54e, ehti vielä saada bonuskamat :)
Sisältyykö ne bonukset siis tuohon avaimeen vai pitikö unlockata itse jotenkin?
 
Huudattaako tää tuuletinta muilla ps5 pelaajilla kohtuu lujaa?
Minusta melkoinen pöhinä käy ja lisäksi varsinkin valikoissa ollessa aika äänekäs coil whine tms.
Ei ole kokemusta miten muissa peleissä kun tämä on ensimmäinen peli mitä pelaan.
Konsoli on pöydällä vaaka-asennossa, edessä ja vasemmalla avointa tilaa, oikealla ehkä 4cm ja takana seinään n.15cm.
Ei varmaan pitäis olla ainakaan paikasta kiinni?
Lueskelin vaan tuolla vanhoja kommentteja ja siellä sanottiin että konsoli on aivan hiljainen tätä pelatessa.
Lieneeköhän tilanne edelleen tämä vai onko kenties jonkun patchin jälkeen ruvettu ottamaan tehoja irti enemmän?
Ei tuo nyt häiritse hirveästi, hukkuu peliäänien alle. Konsoli on minulla n.1,5m päässä.
 
Heh vertailin vähän eri tekstuuritasoja ym. karkkeja ja sain perusteltua (tekosyyn) itselleni että tarvitaan sittenkin tehokkaampaa rautaa :rofl: Ostin (käytetyn) 4070ti:n 3070 tilalle. Noh nyt voi kääntää nupit kaakkoon.
 
Tässä pelissä toimii Dualsensen adaptive triggers näemmä ihan bluetoothin yli. Ei tarvi USB kaapelilla olla kiinni kuten esim Returnalissa että toimii. Pitää vain steamista pelin controller setupista disabloida steam input niin lähtee pelaamaan natiivina Dualsense pelinä.

1711395563539.png
 
Tässä pelissä toimii Dualsensen adaptive triggers näemmä ihan bluetoothin yli. Ei tarvi USB kaapelilla olla kiinni kuten esim Returnalissa että toimii. Pitää vain steamista pelin controller setupista disabloida steam input niin lähtee pelaamaan natiivina Dualsense pelinä.

1711395563539.png
Näin osittain offtopic, mutta mitenkäs tämän & muiden uudempien PC-pelin kohdalla nuo DualSenset toimivat? Toimivatko langattomasti ihan plug & play vai tarvitseeko starttailla taustalle joku DS4Windows tms. ohjelma?
 
Näin osittain offtopic, mutta mitenkäs tämän & muiden uudempien PC-pelin kohdalla nuo DualSenset toimivat? Toimivatko langattomasti ihan plug & play vai tarvitseeko starttailla taustalle joku DS4Windows tms. ohjelma?
Dualsense toimii ihan natiivisti steam pelien kanssa langallisena tai langattomana joissa controller support. Ei väliä onko uusi tai vanha kunhan käyttää steam input apia. Nämä special fiitserit kuten adaptive triggers, gyro tai controller speaker vaatii sitten peliltä erillistä tukea luonnollisesti että toimii.

Steamin ulkopuolelta on aika vähän kokemusta. Ainakin Epicin peleissä toimii kaapelin kanssa. Menee silloin ilmeisesti läpi jonain Generic USB controller devicenä eli windows luulee että on joku perus padi käytössä ja mäppää siihen.

Täältä näkee jotain listaa missä peleissä toimii adaptive triggers wired/wireless. Ei ole lista täydellinen.

 
Huudattaako tää tuuletinta muilla ps5 pelaajilla kohtuu lujaa?
Minusta melkoinen pöhinä käy ja lisäksi varsinkin valikoissa ollessa aika äänekäs coil whine tms.
Ei ole kokemusta miten muissa peleissä kun tämä on ensimmäinen peli mitä pelaan.
Konsoli on pöydällä vaaka-asennossa, edessä ja vasemmalla avointa tilaa, oikealla ehkä 4cm ja takana seinään n.15cm.
Ei varmaan pitäis olla ainakaan paikasta kiinni?
Lueskelin vaan tuolla vanhoja kommentteja ja siellä sanottiin että konsoli on aivan hiljainen tätä pelatessa.
Lieneeköhän tilanne edelleen tämä vai onko kenties jonkun patchin jälkeen ruvettu ottamaan tehoja irti enemmän?
Ei tuo nyt häiritse hirveästi, hukkuu peliäänien alle. Konsoli on minulla n.1,5m päässä.
Itsellä tämän pelin kohdalla tulee enemmän meteliä, kuin muissa peleissä PS5:lla. Lähinnä tuo coil whine sirinä, tuuletin on aika hiljainen.
 
Mietin tuossa että mikä mättää kun kevyttä mikro-stutteria tuntunut olevan tässä. Hyvä muistuttaa tässä että jos framegeniä käyttää niin oikea tapa on siis pistää NVCP:stä vsync peliin päälle ja gsync pitää olla enabloituna. Sitten pelin sisästä vsync pois ja framegen reflexin kanssa päälle. RTSS ei saa mennä rajoittamaan frameratea. Jos joku näistä väärin, esim menet RTSS:stä pistään framerate capin 117fps niin tulee stutteria.

NVCP vsync + gsync ja pelin sisäinen FG + reflex pistää driver tason framerate capin automaattisesti päälle. Nuo kun pisti oikein niin nyt taas mennään butter smooth Native4k + DLSS + FG. Pysyy lukotettuna 115fps aina ja ikuisesti.
 
NVCP vsync + gsync ja pelin sisäinen FG + reflex pistää driver tason framerate capin automaattisesti päälle. Nuo kun pisti oikein niin nyt taas mennään butter smooth Native4k + DLSS + FG. Pysyy lukotettuna 115fps aina ja ikuisesti.

Saisikohan noilla lauseilla baarissa naista. :hmm:

Peliä en ole itse vielä ostanut. Varmaan pitää lähiaikoina.
 
Mikäli kyseisiä tekniikoita käyttää, XeSS 1.3 versio tullut joka parantaa kuvanlaatua edellisestä versiosta, sekä fps:ää saa noin 5-10 lisää. Pelissä kun ei vielä ole virallisesti tuota niin sen voi ladata täältä: XeSS 1.3 Update at Horizon Forbidden West Nexus - Mods and community (nexusmods.com)

Kansiossa olevalla "libxess.dll" tiedostolla korvataan vastaava pelitiedostoissa, eli nopea homma tehdä. Nexus-kansion mukana tulee myös tuo virallinen tiedosto millä voi peruuttaa mikäli 1.3-filu tuottaa ongelmia.
 
Tulipa itsekin tämä ostettua. Kannattaa kyllä päivitellä chipset ajurit, jos AMD:n prossu koneessa. Ennen sen päivittämistä oli pelissä aika paha mikrostutter ongelma. Lisäksi GPU käyttöaste oli reippaasti alle 100% koko ajan. Onneksi tajusin, että Spidermanin kanssa oli sama juttu, että piti olla uusin chipset ajuri, että rullasi kunnolla. Uuden piirisarja-ajurin asennuksen jälkeen rullaa todella sulavasti.

Vähän tuo valaistus näyttää paikka paikoin huonolle, kun on tässä viimeisen kuukauden pelannut oikeastaan pelkästään Path Traced CyberPunkkia. No pääosin komealle näyttää kuitenkin.
 
Viimeksi muokattu:
Vähän tuo valaistus näyttää paikka paikoin huonolle, kun on tässä viimeisen kuukauden pelannut oikeastaan pelkästään Path Traced CyberPunkkia. No pääosin komealle näyttää kuitenkin.
Tässä on samat ongelmat mitä monessa open world pelissä ilman RT:tä että kun mennään paikkaan joka on pelkästään epäsuoran valaistuksen (eli baked) armoilla niin varsinkin hahmot menee lättänän näköiseksi. Olisi kiva joku path traced modi tähänkin jota pyöriteltäis sitten 5090:lla ensi vuonna.
 
Tässä on samat ongelmat mitä monessa open world pelissä ilman RT:tä että kun mennään paikkaan joka on pelkästään epäsuoran valaistuksen (eli baked) armoilla niin varsinkin hahmot menee lättänän näköiseksi. Olisi kiva joku path traced modi tähänkin jota pyöriteltäis sitten 5090:lla ensi vuonna.

Jeps. Osa kasvillisuudesta ihan ylikirkasta varjoissa paikoissa myös. Path Tracing modi olisi kiva, mutta tuskin tulee kuitenkaan.
 
Varsinaiseen fyysiseen hyppypituuteen ei kai mitään lisäystä saa, mutta aika alussa tarinaa saat "apuvälineen" hyppyihin, en spoilaa sitä enempää.
Tosin olen pelannut vasta jokusen tunnin pääjuonta, puuhastellut sivujuonten, tavaroiden päivittämisen ja aarteiden etsimisen kanssa enemmän aikaa joten en tietoinen tulevista kyvyistä ynm.
 
Se hook on jo mutta se ei auta siinä seinähyppelyn jlk
Tarinan edetessä saat liitovarjon, jolla pääsee hypyn jälkeen vähän pidemmälle, tai laskeutua alas ilman kiipeilyä. Ehkei tuo suoraan hypyn pituutta lisää, mutta esim. korkeammalta kalliolta hieman alemmalla olevalle tasolla sillä pääsee hyvin kun hypyn yhteydessä sen avaa.
 
En muista miten tuossa etenin, Aloyn ympäristöskannaus on yleensä aina avain jos on jumissa. Usein skannerilla löytyy otekoukku tai kohta, minkä sillä heittokoukulla voi vetää paikalleen.
 
No tulipas lyhyt peli :/

edit: vaati näköjään kb pindaamista, vanha näppis ;)
 
Viimeksi muokattu:
74,2h siinä meni ja nyt pelattu läpi (Lisäosa mukaanlukien). Taisin olla 59 levelillä lopussa ja pelasin ihan kasuaalina normaali vaikeustasolla. En todellakaan singahtanut joka paikkaan ja kartalle jäi harmaita läiskiä. Oli ihan viihdettä koko rahan edestä kun pikkuhiljaa klikkailu tunnin tai kaksi illassa ja suorastaan haikea olo kun miettii että kolmososaa (hyvin todennäköistä) pitää ainakin PC puolelle odotella taas vuosikausia :(

Täytyy tosin sanoa että nyt tekisi mieli pelata uusintakierros (mahdollisesti jopa ykkösosasta lähtien) kovemmalla vaikeustasolla. Ja varsinkin Forbidden Westissä voisi kokeilla pelityyliä enemmän melee-puolelle. Ei jotenkin tarttunut kombot selkäytimeen alussa ja tuntui muutenkin vaikealta pelatata keihäällä, joten panostin hunter+sharpshoot jousiin.

Mutta havaitsin että Nixxes on saanut valmiiksi PC version Ghost of Tsushima pelistä (16.5). Jos käännös on yhtä laadukas kuin Horizonit niin pitää ehkä katsastaa...
 
Vajaa 30h pelattu ja alkaa olla siinä, ei tohon vanhan taidot riitä. Vähän alkuun jo emminkin koko pelin ostoa mutta ei mahda minkään, vanha vaan on vanha näihin :confused2: . BF4 taitaa olla edelleen se boomerille sopiva :geek:
 
Vajaa 30h pelattu ja alkaa olla siinä, ei tohon vanhan taidot riitä. Vähän alkuun jo emminkin koko pelin ostoa mutta ei mahda minkään, vanha vaan on vanha näihin :confused2: . BF4 taitaa olla edelleen se boomerille sopiva :geek:
Oot ottanut taidon millä saa hidastuksen päälle tähdätessä? Ansalangat auttaa, kun niillä voi "miinoittaa" mestoja. Oikeantyyppiset nuolet käytössä vihollistyypin mukaan? Helpompaa tasoa päälle? Grindaa helpommilla vastustajilla tasoja lisää niin helpottaa?
 
Oot ottanut taidon millä saa hidastuksen päälle tähdätessä? Ansalangat auttaa, kun niillä voi "miinoittaa" mestoja. Oikeantyyppiset nuolet käytössä vihollistyypin mukaan? Helpompaa tasoa päälle? Grindaa helpommilla vastustajilla tasoja lisää niin helpottaa?
No niin, sehän olikin sivutehtävä missä olin jumissa ;)
Vähän yli 80h ja menikin läpi (helppo), tuubista piti joitakin ratkaisuja katella, jonkin verran sivutehtäviäkin meni samalla :thumbsup:. Peli ehdotti jotain jatkoa ja nyt olen pari tuntia pelannut sitä... lieneekö pitkä tämä sen ehdottama jatko?
 
No niin, sehän olikin sivutehtävä missä olin jumissa ;)
Vähän yli 80h ja menikin läpi (helppo), tuubista piti joitakin ratkaisuja katella, jonkin verran sivutehtäviäkin meni samalla :thumbsup:. Peli ehdotti jotain jatkoa ja nyt olen pari tuntia pelannut sitä... lieneekö pitkä tämä sen ehdottama jatko?

Jos kyseessä burning shores -laajennus niin 10-15h
 
Kokeilin itekkin tätä nyt ja hyvältä näyttää 5900x, 4090 combolla, max/very high settingsit päällä.
Onko jotain vinkkiä vielä, DLSS ja DLAA on päällä ja 4k reso, nvidia reflex latency vissiin kannattaa ottaa pois.
Dynamic resolution scaling on 60, mikä asetus tuo on?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 714
Viestejä
4 493 219
Jäsenet
74 283
Uusin jäsen
mdfds

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom