- Liittynyt
- 15.07.2020
- Viestejä
- 447
Tulipas pelattua Zero Dawn läpi käytännössä muutamassa viikossa. Suurimman osan sivutehtävistä tein, cauldronit ja tall neckit, mutta en noita kaikki errandeja, bandit camppeja, collectableja tai corrupt zoneja jaksanut. Oli tällä tavoin oikein mukava peli eikä tullut edes pelkäämäni open world burnouttia. Tosin DLC:n skippasin suosiolla vaikka kuulemma onkin hyvä.
Tästä oli oikein mukava siirtyä Forbidden Westiin nyt viikonloppuna ja pakko kyllä sanoa että olen pitänyt kovasti ja noita kaikkia pieniä parannuksia osaa arvostaa kun on tuoreessa muistissa HZD. Oikeastaan ensimmäinen alue vasta kaluttu läpi ja vasta aloitettu matka forbidden westiin tänään, mutta on kiva huomata että sivutehtäviin on panostettu eri tavalla, aseiden/asusteiden päivitys on viety mielekkäämpään suuntaan, skill tree on kehitetty huomattavasti monipuolisempaan suuntaa ja monet perus jutut mitkä HZD:ssa olivat skill treen takana ovat nyt perus repertuaaria Aloylla.
Tasohyppely/kiipeilyyn on tuotu myös mukavia pieniä parannuksia ja nyt kokee että näissä osuuksissa on myös pelaajalla enemmän tekemistä eikä vain tatinpainamista oikeaan suuntaan. Muutenkin sivutehtävät sisältävät enemmän vaihtelevuutta vaikka kyseessä olisi joku suht pienen tärkeysluokan rauonioiden tutkistelu. Esim ensimmäisellä alueella tälläinen raunio tarjosi oman pienen kevyen zeldamaisen puzzle/tasohyppely kokonaisuuden, joten vaihtelua tuntuu olevan mukavasti enemmän. Näitä pienempiä ja suurempia muutoksia on tässä vaikka kuinka paljon ja vaikka pelin open world rakenne onkin samankaltainen niin on mielestäni jännä kuulla omaa kokemusta vasten että jotkin pitävät tätä "liian samanlaisena". Omasta mielestä monin osin todella taidokasta iterointia noista ensimmäisen pelin ideoista.
Myös edistykset animaatioissa, keskustelujen aikana käytetyistä kuvakulmissa ja yleensäkkin uskomattoman hienossa art directionissa hivelevät silmiä. Ehdottomasti kokonaisuutena parhaan näköisiä pelejä mitä itse pelannut. Ehkä ainut miinus tulee siitä että ns täydellistä visuaalista modea tässä ei ole a rachet and clank. Resoluutio modessa asiat näyttävät todella tarkoilta ja kuvanlaatu on huikea...mutta 30fps on vaan asia minkä kanssa en pysty elämään vaikka kokeilin siihen totuttautumista tässä. Performance modessa taas pehmeyttä kuvassa, mutta otan tämän mieluummin kuin tuon 30fps tilan aiheuttaman päänsäryn kameraa käännellessä.
Kokonaisuutena vaikuttaa todella hyvältä tuotokselta ja vaikka juoni ei olekkaan vielä oikein startannut (joka oli ensimmäisen osan parasta antia) niin muun pelin laadukkuus ja mielekkyys ovat pitänee mielenkiintoa yllä.
Horizonejen world building myös jotenkin iskee itselle kovaa sen takia dialogin kuuntelu ja kaiken maailman tekstien lukeminen iskenyt ensimmäisessä ja myös tässä pelissä. Visuaalinen tarinan kerronta maailmasta löytyvien "muinais" monumenttien kautta on huikean hyvin tehty ja maailma vaikuttaa ns elävältä oikealta paikalta jolla on historia. Nyt dialogiin on myös panostettu enemmän ja hahmot ovat myös saaneet mielenkiintoisempia juttuja höpistäkseen.
Tästä oli oikein mukava siirtyä Forbidden Westiin nyt viikonloppuna ja pakko kyllä sanoa että olen pitänyt kovasti ja noita kaikkia pieniä parannuksia osaa arvostaa kun on tuoreessa muistissa HZD. Oikeastaan ensimmäinen alue vasta kaluttu läpi ja vasta aloitettu matka forbidden westiin tänään, mutta on kiva huomata että sivutehtäviin on panostettu eri tavalla, aseiden/asusteiden päivitys on viety mielekkäämpään suuntaan, skill tree on kehitetty huomattavasti monipuolisempaan suuntaa ja monet perus jutut mitkä HZD:ssa olivat skill treen takana ovat nyt perus repertuaaria Aloylla.
Tasohyppely/kiipeilyyn on tuotu myös mukavia pieniä parannuksia ja nyt kokee että näissä osuuksissa on myös pelaajalla enemmän tekemistä eikä vain tatinpainamista oikeaan suuntaan. Muutenkin sivutehtävät sisältävät enemmän vaihtelevuutta vaikka kyseessä olisi joku suht pienen tärkeysluokan rauonioiden tutkistelu. Esim ensimmäisellä alueella tälläinen raunio tarjosi oman pienen kevyen zeldamaisen puzzle/tasohyppely kokonaisuuden, joten vaihtelua tuntuu olevan mukavasti enemmän. Näitä pienempiä ja suurempia muutoksia on tässä vaikka kuinka paljon ja vaikka pelin open world rakenne onkin samankaltainen niin on mielestäni jännä kuulla omaa kokemusta vasten että jotkin pitävät tätä "liian samanlaisena". Omasta mielestä monin osin todella taidokasta iterointia noista ensimmäisen pelin ideoista.
Myös edistykset animaatioissa, keskustelujen aikana käytetyistä kuvakulmissa ja yleensäkkin uskomattoman hienossa art directionissa hivelevät silmiä. Ehdottomasti kokonaisuutena parhaan näköisiä pelejä mitä itse pelannut. Ehkä ainut miinus tulee siitä että ns täydellistä visuaalista modea tässä ei ole a rachet and clank. Resoluutio modessa asiat näyttävät todella tarkoilta ja kuvanlaatu on huikea...mutta 30fps on vaan asia minkä kanssa en pysty elämään vaikka kokeilin siihen totuttautumista tässä. Performance modessa taas pehmeyttä kuvassa, mutta otan tämän mieluummin kuin tuon 30fps tilan aiheuttaman päänsäryn kameraa käännellessä.
Kokonaisuutena vaikuttaa todella hyvältä tuotokselta ja vaikka juoni ei olekkaan vielä oikein startannut (joka oli ensimmäisen osan parasta antia) niin muun pelin laadukkuus ja mielekkyys ovat pitänee mielenkiintoa yllä.
Horizonejen world building myös jotenkin iskee itselle kovaa sen takia dialogin kuuntelu ja kaiken maailman tekstien lukeminen iskenyt ensimmäisessä ja myös tässä pelissä. Visuaalinen tarinan kerronta maailmasta löytyvien "muinais" monumenttien kautta on huikean hyvin tehty ja maailma vaikuttaa ns elävältä oikealta paikalta jolla on historia. Nyt dialogiin on myös panostettu enemmän ja hahmot ovat myös saaneet mielenkiintoisempia juttuja höpistäkseen.
Viimeksi muokattu: