Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Saako sieltä mitää hyödyllistä loppujen lopuksi vaiko pelkästään "rahaa" ja komponetteja, ei saa mitää uniikkia hyvää armoria tai asetta?Itellä päinvastaset fiilkiset siitä lautapelistä, jäin aivan koukkuun siihen ja vedin kaikki maholliset haasteet läpi. Oispa saatavana irl versio niin ostaisin![]()
Aika pitkä aika tuon pelaamisesta, mutta muistelisin että ei saanut juuri sen kummempaa kuin parempia palasia auki seuraaviin peleihin.Saako sieltä mitää hyödyllistä loppujen lopuksi vaiko pelkästään "rahaa" ja komponetteja, ei saa mitää uniikkia hyvää armoria tai asetta?
Ekassa osassahan piti juosta ne metsästysmaat läpi(joita en ole tässä muuten vielä edes suorittanut yhtään!) parhailla ajoilla niin sait sitten lopulta parhaimmat jonkun luokan aseet... ainakin täyteen viritettynä.
Tämä kuulostaa ennakkoon epäilyttävältä. Tarinavetoisen pelin vääntäminen mmorpg formaattiin ei välttämättä vetoa samoihin ihmisiin joihin franchise nyt on vedonnut. Ja joutuu sitten kilpailemaan jo vakiintuneiden toimijoiden kanssa.Uutta horizonia
![]()
Robottidinosaurukset tulevat taas - tältä näyttää uutuuspeli Horizon Steel Frontiers - Muropaketti.com
Sonyn huhuttu Horizon-universumiin sijoittuva MMO-peli on todellisuutta.muropaketti.com
Villi veto että kyseessä kuitenkin Sonyn omistama IP ja ei tule firman omille laitteille.Uutta horizonia
![]()
Robottidinosaurukset tulevat taas - tältä näyttää uutuuspeli Horizon Steel Frontiers - Muropaketti.com
Sonyn huhuttu Horizon-universumiin sijoittuva MMO-peli on todellisuutta.muropaketti.com
Uutta horizonia
![]()
Robottidinosaurukset tulevat taas - tältä näyttää uutuuspeli Horizon Steel Frontiers - Muropaketti.com
Sonyn huhuttu Horizon-universumiin sijoittuva MMO-peli on todellisuutta.muropaketti.com

Ja vieläpä käytännössä mobiili sellainen. Ei nyt ihan innosta meikämutteria.Hmm, onko MMORPGit vielä juttu?![]()
Horizon3 on varmaan PS6 genin puolivälin matskua, veikkaan.Joo itsekkin olisin kyllä halunnut nähdä jo trailerin horizon 3 ja mikä idea tämä on jättää pois pleikkarilta kun kuitenkin suht suosittu pelisarja sillä?.
Täytyy toivoa että ei ole, sais nyt viimeistään ps6 julkaisuun tulla.Horizon3 on varmaan PS6 genin puolivälin matskua, veikkaan.
Huhhuh, pienet tyypit otettu ja kivasti very high asetuksilla 4k120Hz hakkaa rajoittimeen eli hyvin rullaa 4090:lla. Kuvanlaatu on "pikkuisen" erilainen mitä PS5 performance modessa tässä pelissä!
![]()
PS5 versiota parannettiin paljon grafiikan osalta päivityksissä. Aika eri peli visuaalisesti nyt versus mitä oli julkaisussa. Toki ei pärjää pc-versiolle mutta ei se nyt sysipaska ole(enää).
Täytyy ihan palata tähän kaksi vuotta myöhemmin kun ajelen tässä testejä PS5-Prolla. Ja täytyy sanoa että tämähän on täysin eri peli mitä launchissa. Kaikki shimmeröinti/väpätys on poissa ja valehtelematta välillä ei erota kuvanlaadultaan RTX5090 PC versiosta. Ainoastaan liikkeessä tietenkin huomaa kun mennään vain 60-70fps kun 5090 paukuttaa kolmatta sataa.
Uskomatonta miten on kehittynyt tämä peli.
Taitaa käyttää Guerrillan omaa custom super res skaalausta.Onkos tässä nykyään PSSR2 tuki?
Itsellä isoin miinus oli yli vedetty materiaaligrindaus. Muistan että loppukoitosta varten farmailin osia jotta saisin edes osan aseista päivitettyä tappiin. Tarvitsin yhtä tiettyä osaa, jota tiputti vain yhden koneen yksi variantti, joka spawnasi vain tiettyyn paikkaan kartalla, vain öisin. Koneesta piti ennen tappoa irrottaa tietysti se yksi tietty osa (tämä on minusta hyvä mekaniikka!), jossa oli sitten joku %-mahis että se tiputtaa vaaditun komponentin, tai kaksi, tai ei yhtään.No nytten on päätarina paketissa ja seuraavaksi DLC vuoro.
Viime marraskuussa aloitin ja nytten sain tarinan päätökseen, se oli kun olikin huono idea alkaa heti pelaa ekan osan jälkeen mutta nälkä jäi mutta sen sai kyllä tyydytettyä nopeasti ettei päässyt edes puoleen väliin tarinassa tämän kanssa, no tässä kuukausia oli paussia ja pelasinpa tuossa RDR2 välissäkin mutta nytten toukokuussa tuli jatkettua Aloyn tarinaa.
Kuten Ketku yllä sanoo että tämä oli kaiken puolin parempi peli, pelattavuus jne jne mutta kyllä minä sanoisin että tämä kärsii vahvasta kaksi tornia syndroomasta ja kärsii mielestäni aika paljon.
Ekan osan kun olisi voinut jättää siihen, Aloy selvitti mysteerin niin tämä osa tuntuu vähän väkisin siltä että se vain piti tehdä koska eka osa myi niin paljon ja tuli tietenkin pahempi uhka.
Ja koska tämä on kuin kaksi tornia niin pohjustettiin tietenkin kolmosta koska kaikista pitää aina tehdä se hemetin trilogia kun ei osata selittää tarinaa yhdessä tai kahdessa osassa ja sieltä tulossa vieläkin pahempi ja typerämpi pahis=
iso paha planeetta nemesis tulee tuhoamaan!
Elikkä tarinallisesti tämä ei ollut ihan napakymppi minulle mutta silti sen verran että uskoisin että kolmas osa tulee myös PS5 ja sekä PS6:lle niin tulisi ainakin ostettua PS5:lle kun PC:lle ei ole tulossa.
Vaikka tarinallisesti tulikin kritisoitua peliä mutta oli tässä silti varsinkin lopussa sellaisia juttuja mitä eka osa ei antanut.
I'm king of the world... tai Aloyn kohdalla pitäisi kai sanoa "I'm queen of the world:
![]()
Kun puhuinkin tuosta kolmanesta osasta mielenkiinnolla odotan teknisesti mitä Guerrilla Games saa aikaan kun hyvin suurella todenäköisyydellä PS4 ei ole enään mukana menossa.
Ei siinä nytten vain tuon DLC kimppuun mutta se onkin sitten irrallinen oma tarinansa eikä siten liity "pääuhkaan" millään tavalla... luulisin.
Taidat tarkoittaa sitä "lepakkoa"?Itsellä isoin miinus oli yli vedetty materiaaligrindaus. Muistan että loppukoitosta varten farmailin osia jotta saisin edes osan aseista päivitettyä tappiin. Tarvitsin yhtä tiettyä osaa, jota tiputti vain yhden koneen yksi variantti, joka spawnasi vain tiettyyn paikkaan kartalla, vain öisin. Koneesta piti ennen tappoa irrottaa tietysti se yksi tietty osa (tämä on minusta hyvä mekaniikka!), jossa oli sitten joku %-mahis että se tiputtaa vaaditun komponentin, tai kaksi, tai ei yhtään.
Spawnasin nuotiopaikalle, juoksin katsomaan oliko kone siellä -> ei ollut, takaisin nuotiolle -> skippaa seuraavaan yöhön -> toista. Näitä osia tarvitsi vielä jonku 15 kappaletta, niin kyllä söi miestä. Tämä ja minusta ykkösosaa huonompi tarina teki tästä yleisesti huonomman pelin. Hyvä peli silti, mutta kyllä ykkönen vaan oli parempi.
Ite annoin paljon anteeksi MGSV:lle juuri tarinan osalta kun peli oli muuten timanttia pelata.Mielenkiintoista muuten lukea miten pelin kokonaishyvyyttä arvotettaessa painotetaan asioita. Minulle tarina on tällaisessa pelissä tärkein osa-alue, ja vaikka kakkonen oli hiotumpi peli jne. niin selvästi heikompi tarina hiersi niin paljon, että ensimmäinen osa omalla asteikolla kirkkaasti parempi peli. En siis meinaa, että muiden painotuksissa olisi mitään vikaa, mutta mielenkiintoista huomata subjektiivisuus.
Joo itsekin muistelen että niitä lepakon osia sai kyllä grindata. Mutta jos oikein muistan niin tuo oli ainoa osa jota piti grindata, muut tuli aika helposti tai sitten mulla vaan oli hyvä rng.Taidat tarkoittaa sitä "lepakkoa"?
Minä en edes tiennyt noista tropeihsta mutta kyllä jossain hyvissä aseissa asuissa oli niitä "tarunomaisia" osia mitä tarvittiin päivitykseen ja niitä ei taas löytynyt joka nurkan takana*Joo itsekin muistelen että niitä lepakon osia sai kyllä grindata. Mutta jos oikein muistan niin tuo oli ainoa osa jota piti grindata, muut tuli aika helposti tai sitten mulla vaan oli hyvä rng.
Siitä on jo aikaa, mutta muitelen että noita harvinaisia osia tarvitsi lähinnä johonkin trophyyn/achievementtiin? Eli sinällään se grindaus oli ihan vapaa-ehtoista ja tarinan+sivutehtävät pystyi ihan hyvin pelaamaan ilmankin. Jos se näin oli, niin vähän turhaa valittaa sellaisesta. Voi kyllä olla että muistan väärin.
Joo kyllähän se tarina siinä jatkuu eli oletuksena on että varusteet on kunnossa. Mutta mulle jäi lähinnä mielikuva että kun grindasi ne parhaat vehkeet peruspelissä, niin eukko alkaa olla jo sen verran OP että hyvin pärjäsi.Toisaalta jotkut sanoi että Burning Shoresin koneet ovat ihan eritasolla kuin pääpelin joten ehkä siellä sitä haastetta sitten alkaa tulla.
No nytten on päätarina paketissa ja seuraavaksi DLC vuoro.
Viime marraskuussa aloitin ja nytten sain tarinan päätökseen, se oli kun olikin huono idea alkaa heti pelaa ekan osan jälkeen mutta nälkä jäi mutta sen sai kyllä tyydytettyä nopeasti ettei päässyt edes puoleen väliin tarinassa tämän kanssa, no tässä kuukausia oli paussia ja pelasinpa tuossa RDR2 välissäkin mutta nytten toukokuussa tuli jatkettua Aloyn tarinaa.
Kuten Ketku yllä sanoo että tämä oli kaiken puolin parempi peli, pelattavuus jne jne mutta kyllä minä sanoisin että tämä kärsii vahvasta kaksi tornia syndroomasta ja kärsii mielestäni aika paljon.
Ekan osan kun olisi voinut jättää siihen, Aloy selvitti mysteerin niin tämä osa tuntuu vähän väkisin siltä että se vain piti tehdä koska eka osa myi niin paljon ja tuli tietenkin pahempi uhka.
Ja koska tämä on kuin kaksi tornia niin pohjustettiin tietenkin kolmosta koska kaikista pitää aina tehdä se hemetin trilogia kun ei osata selittää tarinaa yhdessä tai kahdessa osassa ja sieltä tulossa vieläkin pahempi ja typerämpi pahis=
iso paha planeetta nemesis tulee tuhoamaan!
Elikkä tarinallisesti tämä ei ollut ihan napakymppi minulle mutta silti sen verran että uskoisin että kolmas osa tulee myös PS5 ja sekä PS6:lle niin tulisi ainakin ostettua PS5:lle kun PC:lle ei ole tulossa.
Vaikka tarinallisesti tulikin kritisoitua peliä mutta oli tässä silti varsinkin lopussa sellaisia juttuja mitä eka osa ei antanut.
I'm king of the world... tai Aloyn kohdalla pitäisi kai sanoa "I'm queen of the world:
![]()
Kun puhuinkin tuosta kolmanesta osasta mielenkiinnolla odotan teknisesti mitä Guerrilla Games saa aikaan kun hyvin suurella todenäköisyydellä PS4 ei ole enään mukana menossa.
Ei siinä nytten vain tuon DLC kimppuun mutta se onkin sitten irrallinen oma tarinansa eikä siten liity "pääuhkaan" millään tavalla... luulisin.
Piti kurkata että mitä legendaryä itellä oli repussa kun jokunen vuosi PS5 läpipeluusta on ja tämmöinen löytyi.![]()
Ette arvaa kuka ei vieläkään saanut aloitettua DLC vaikka viikko sitten meni päätarina läpi x)
![]()
Mulla oli vielä täällä tekemättömiä töitä base mapilla, ne vihollisten leirijutut oli kesken ja pari muutakin, sitten sain todella hyvän aseen jota lähdin päivittää ja tässä sitä ollaan josko tänään saisi tuon valmiiksi ja sitten aloitettua DLC... näin viikon myöhässä.
Tämä ei ole toki pelin vika vaan oman "vammaluonteeni" kun päätin että kun Aloy lähtee pelin base mapista DLC:hen niin sitten mennään kanssa rytinällä eikä vajailla varusteilla!
Itse mietin tätä että ostaako pc vai ps5 ja kun pc versio aina pitää sisällään tuon dlc niin jostain avain kaupasta ostin koko pelin halvemalla mitä perus peli olisi maksanut käytettynä ps5.Ostinpa itsekkin tuon DLC nyt kun oli pienessä alessa. Pitääpä jossain kohtaa paahtaa läpi.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.