Home Assistant - For Dummies (hass.io)

Onko kukaan tehnyt Home Assistantiin toteutusta, missä HA:lta voi kysyä openai:sta mitä mieleen juolahtaa ja HA vastaa sitten openai:ta käyttäen takaisin. Ei ole merkitystä tuleeko vastaus kirjallisena vai puhuttuna, enemmän nyt kiinnostaa että miten tämä integraatio tehtäisiin siten, että openai osaisi kertoa vaikkapa säätilasta kysyttynä.
Olen tehnyt openai-tilin tunnuksineen. Perustanut API:n ja budjettiakin on quotalle. Olen määritellyt Home Assistantin Ääniavustajaksi OPenAI:n ja saan komennettua esim. sälekaihtimia auki ja kiinni. Haluaisin valjastaa openai:n vastailemaan asioihin kuten chatgpt. Eli voisin kysyä kodin asioiden lisäksi myö esim. vaikkapa säätietoja tai muuta yleistä mielenkiintoista. Tässä kohtaa assistant sanoo, että voin kertoa vain home assistant ympäristöön liittyvä asioita ja säätiedot saat paremmin selvitettyä muilla tavoilla.
Eli kysymys siis kuuluu, miten saan openAI:n laajennettua vastaamaan mistä tahansa esitetystä kysymyksestä tai aiheesta?
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://youtu.be/pAKqKTkx5X4?si=8g2UZSm7Z7gPtSDf
tuolla väsäin itse joskus.

Statistiikka

Viestiketjuista
288 929
Jäsenet
79 575
Uusin jäsen
Jansku1

Hinta.fi

Back