Home Assistant - For Dummies (hass.io)

Tulee käytettyä tuota Sensor light blueprintiä ja sillä olen pääsääntöisesti saanut kyllä valojen kanssa halutun lopputuloksen aikaiseksi. Nyt haluaisin kuitenkin tehdä niin, että ulkovalot syttyisivät 30% kirkkaudella auringon nousun ja laskun mukaan. Tämä on vielä helppoa, mutta haluaisin siihen liiketunnistimen siten, että kun se havaitsee liikettä se nostaa kirkkauden 100% ja sitten vaikka 10min päästä laskee sen takaisin tuohon 30% eikä sammuta noita pihavaloja. Miten tuon saisi onnistumaan?
Itse käytän node rediä näihin mutkikkaampiin. Tuossa käytössä oleva viritys, vaikkakaan ei ihan sama mitä haetaan. Tuon pimeän ajan valon saa tuohon eteen helposti.

1734287458774.png

Tulee käytettyä tuota Sensor light blueprintiä ja sillä olen pääsääntöisesti saanut kyllä valojen kanssa halutun lopputuloksen aikaiseksi. Nyt haluaisin kuitenkin tehdä niin, että ulkovalot syttyisivät 30% kirkkaudella auringon nousun ja laskun mukaan. Tämä on vielä helppoa, mutta haluaisin siihen liiketunnistimen siten, että kun se havaitsee liikettä se nostaa kirkkauden 100% ja sitten vaikka 10min päästä laskee sen takaisin tuohon 30% eikä sammuta noita pihavaloja. Miten tuon saisi onnistumaan?
En tiedä onko paras ratkaisu, mutta itse tein tähän uuden automaation jossa triggerinä liike, ehtona että pihavalot on päällä ja toimenpiteenä valot kirkkaaksi. Tämän jälkeen haluttu viive ja himmennys, ja automaation moodiksi "aloita alusta".

Statistiikka

Viestiketjuista
261 834
Jäsenet
74 850
Uusin jäsen
Max-fix

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom