• Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:00 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

Home Assistant - For Dummies (hass.io)

Muuta järkevää en ole vielä keksinyt...
Mä olen tuon lisäksi tehnyt automaatioita jotka kertoo puhelimen ilmoituksilla tietyissä kohdissa latausta paljonko akun varaustaso on ja kuinka pitkä aika on vielä jäljellä lataustavoitteeseen mutta vain silloin kun auto on latauksessa jossain muualla kuin kotipihassa. Kotona ei voisi vähempää kiinnostaa, aina se on aamuksi latautunut.

Toki kotipihaa varten on tuollainen vähän vastaava kuin sinullakin, jossa illalla tulee muistutus miettiä pitäisikö laturi kytkeä yöksi mikäli akun varaustaso on alle 40%.

Mä olen tuon lisäksi tehnyt automaatioita jotka kertoo puhelimen ilmoituksilla tietyissä kohdissa latausta paljonko akun varaustaso on ja kuinka pitkä aika on vielä jäljellä lataustavoitteeseen mutta vain silloin kun auto on latauksessa jossain muualla kuin kotipihassa. Kotona ei voisi vähempää kiinnostaa, aina se on aamuksi latautunut.

Toki kotipihaa varten on tuollainen vähän vastaava kuin sinullakin, jossa illalla tulee muistutus miettiä pitäisikö laturi kytkeä yöksi mikäli akun varaustaso on alle 40%.
Tämä toki vaatii sen, että auto on tosiaan mv22 tai uudempi.
En tosin lataa julkisilla mutta jos lataisin, tuon olisin toki kaivannut jo itse Volvo Cars:sta, kuten nähtävästi Volvo on Call teki plugareilla. Volvoon ja Polestariin on parikin integraatiota saatavilla HA:n puolella, joilla tuo sama hoituu ilman ylimääräistä työtä, mutta taas uudemmilla vuosimalleilla.

Mulla on sopiva auto ollut pidempään mutta home assistantin löysin vasta äskettäin. Lataan autoa vain öisin, ja tein sellaisen, että jos auto on kotona klo 21 eikä laturi ole kytketty, niin home assistant lähettää muistutuksen puhelimeen kytkeä se. Hyvin vaikuttaisi toimivan. Muuta järkevää en ole vielä keksinyt...
Tuon saan kierrettyä laturin puolelta. Auton läsnäoloahan se ei toki osaa arvata mutta oletusarvoisesti se arvaa auton olevan kotona yöksi( en käytä kyseistä ohjausta enää).

Morjensta,

Home assistant aloittelija kaipailisi hiukan apuja. Homeassistanttini on yhdistettynä KNX gatewayhyn ja saan KNX väylää seurattua HA:sta ja yhteys pelittää hienosti.
Minulla on HA:ssa sähkön hintatietoja API.SPOT-HINTA.FI:sta. Tarpeeni olisi seuraava: Haluaisin siirtää Api.Spot-hinnan sähkön hinta rankin, "rank acceptable" ja "price acceptable" muuttajat. Eli kaksi binääritietoa ja yksi kokonaisluku.
Mitäköhän tuonne configuration.yamliin pitäisi kirjoitella että saisin nämä siirtymään?

"
knx:
button:
- name: "ok"
address: "0/0/6"
payload: binary_sensor.shf_rank_acceptable
- name: "rank"
address: "0/0/7"
value: sensor.shf_rank_now
type: 1bit_integer
"

Olen koittanut jo aika montaa eri muotoilua ja yrittänyt seurata tuon knx integraation ohjeita ja malleja, mutta ei vaan tunnu toimivan. Joten jos joku osaisi auttaa, arvostaisin sitä suuresti.

Viimeksi muokattu:

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
257 220
Jäsenet
73 907
Uusin jäsen
kaitsun6

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom