Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Juu itse bossi oli kyllä mainio ja oikeastaan ensimmäinen kunnon herätys peliin. Mutta tuo turha siirtymä vaikkakin kesti vain tuon 20-30 sekuntia oli jotenkin ärsyttävä kun senkin kanssa piti olla joka kerta hereillä. Pienetkin virheet söi helposti HP:ta matkalla ja venytti kestoa. Ja tosiaan tämä ei ole lähellekään pelin pahimpia corpse runeja. Tuo vaihtoehtoinen reitti jota aluksi yritin sai myös hermot melko kireälle. En alkuun meinanut tajuta ollenkaan miten tuo Mist area toimii.^^ Jos viittaat Last Judgeen niin meinasin lannistua itsekin sen kohdalla. Tästä aikaisemmin ketjussa jo puhettakin. Kun oppii pari kikkaa ja yhden oikopolun, niin siirtymä penkiltä tuolle bossille kesti lopulta vain 20-30 sekuntia ja oma lannistukseni katosi. Last Judge on vaikea boss, mutta taistelu on hyvä ja kuumottava ja ehdottomasti vaivan arvoinen.
Heh, itse otin tuohon vähän masokistisen lähestymisen ja päätin, että vedän upatulla hunter crestillä Moss mother x2:n damage boostilla (sillä mikä tuottaa tupla damaget itselle) ilman toolejaOlet ihan oikeassa ja samaa mieltä itse myös. Tosin last judgen alku on helppo ja siinä saa aika helposti silkit healingia varten, jos matkalla on tullut takkiin. Samoin se kotelo on siellä aina odottamassa edellisestä kuolemasta, joka auttoi harmitukseen. Yleisesti tykkään kyllä siitä, että bossia pääsee yrittämään aina nopeasti uudelleen. Moss mother x2 on toinen boss taistelu, jossa on ärsyttävän pitkä siirtymä. Se on vielä pääsemättä läpi täällä. Meinaan mennä sinne pian uudelleen ansojen + myrkyn kanssa.
Tässä helpotti tosiaan vinkki että ei saa painaa hyppynappia kun käytää clawlinea vihuihin, silloin yleensä pääsi vähän korkeammalle. Mutta oli toi aika pökäle osio, tunti siinä taisi mennä kunnes pääsin ylös asti.Mount Fay kokeiltu eilen. Ei terve, path of pain meininkiä aikarajalla. Pitänee opetella clawline grappling hookin käyttö täydellisesti ilman turhia hyppyjä ilmassa. Käyttöön myös se koukku, millä voi pysyä kiinni seinässä loputtomiin. Aikamoisia Celeste viboja tulee tästä kun vuortakin noustaan.
Tuonne kannattanee ottaa mukaan se esine, jonka nimeä en muista, joka estää matojen vaurion. En ole vielä itse sitä löytänyt, mutta lähellä pitäisi olla. Meinaan mennä Bilewateriin iltakävelylle ehkä vasta kun tuo esine löytyy.
Eikös se löydy vasta bilewaterin jälkeen? Voin olla väärässäkin
Joo itellä ollu tota samaa fiilistä bossien suhteen että tä on ihan helppo ja menee ihan samantien, mut vittu niitä hakkaa sit kuitenkin sen reilu kymmenen kertaa ennenku menee oikeesti alas. Hemmetin hyvää suunnittelua kyl näiden kanssa ollu.10/10. Ihmettelisin jos ei olisi itselläni vuoden peli. Ihmettelisin hämmentävän paljon jos ei valittaisi vuoden indie-peliksi.
Yleensä hyvin tehdyissä peleissä on kaikki sillä tavalla, että itse on käytännössä jokaisesta pelillisestä päätöksestä samaa mieltä, mutta tässä on kieltämättä joillekin bosseille on ihan turhan pitkä matka. Tuntuu ihan teennäiseltä vaikeusasteen tai ehkä ennemmin peliajan nostolta.
Mulla oli Hollow Knightissa sellainen, että miten vitussa tämän voi vetää steel soulina ja lopulta sekin meni ensimmäisellä yrityksellä läpi. Ennakkoon jo tiesin, että Silksongin kanssa on sama juttu, että miten hitossa tämän voi vetää kuolematta läpi, mutta se on lopulta paljon helpompi mitä luuleekaan ja silti nyt on sellainen fiilis, että miten hitossa tämän voi vetää kuolematta läpi... Olen Act 2 (oletettavasti loppupuolella) ja 40h tahkottu kun en ole googlea käyttänyt tai edes tätä threadia tarkoituksella lukenut aikaisemmin.
Ihan yhden käden sormilla laskettavissa bossit, jotka mennyt ensimmäisellä yrityksellä läpi kun hollow knightissa vastaavassa kohdassa oli toista kymmentä. Last Judge oli ihan kauhea, mutta koko ajan oli se fiilis, että tämä on ihan helppo, mikä on lopputulos hemmetin mahtavasta pelisuunnittelusta.
Jonkinlaisen papukaijamerkin haluaisi antaa team cherrylle siitä, että vaikka olisi 100 % hollow knightin steel soulina, niin tämä tuntuu vaikeuden suhteen ihan uudelta peliltä. Edelleenkin jotenkin tuo pogo-hyppy aiheuttaa harmaita hiuksia. Ihan nerokkaalla tavalla muuttaneet asioita ensimmäisestä osasta. Jotkut bossit muuttavat ajoituksia kesken taistelun ja tuntuu niin kuin olisi täysin uuden äärellä, vaikka samalla kaikki on periaattellisesti ihan niin kuin hollow knightissa.
Choral Chambers, spoilerissa tarkempi sijainti kartalla ettei kartta paljastu niille jotka ei halua sitä vielä nähdä.Mitä paikkaa käytät? Itsellä Greymore ja Halfway Homen viereiset luolat.
Negatiivisista puolista voin nostaa esille shardiekonomian. Itselläni ei missään kohtaa ollut ongelma, mutta tyttöystäväni joutui Act1:n aikana vähän väliä käydä farmaamassa lisää. Helpottui hieman kun mainitsin hänelle että tooleja ei kannata pomoissa juuri käyttää ennen kuin on suunnilleen opetellut pomotappelun, jossa kohtaa ne voivat olla se ratkaiseva ero voiton ja kuoleman välillä. Muutoin, tuhlaat vaan shardeja kun ei se kuitenkaan kaadu. Areenoissa ja pomoissa jotka kutsuvat kavereita toki eri juttu. Lisäksi kun Act 2 aukesi, alkaa rahaa tulemaan sen verran helposti että aina välillä käy ostamassa muutaman shard bundlen, poistuu loputkin ongelmasta. Myös muutama pomotappelu sisältää turhankin pitkän juoksun. Joka on huvittavaa sinänsä, esimerkiksi Act1:n Last Judge oli noin 40 sekuntia omilla senhetkisillä taidoilla, ei juuri mitään itse pomotappelussa menevään aikaan, mutta tuntui se silti liian pitkälle.
Samoja fiiliksiä. Oli pakko alkaa käyttää modeja, jotta pelaamisesta tuli taas nautinnollisempaa. Ei vain enää riitä aika, kärsivällisyys ja varmaan sormiketteryyskään tahkoa samoja kohtia useita kertoja, uudestaan ja uudestaan. Eka osa oli sopivan vaikea omaan makuun, hyvä balanssi. Mielestäni Silksongissa menty jo liikaa vaikeamman puolelle kasuaalimman pelaajan näkökulmasta.On kyllä tympeää, että pelistä on tehty vaikea ihan vain siksi, että on tarkoituksella haluttu tehdä siitä vaikea. Ainakin itselläni tuo on aiheuttanut sen, että peli ei enää täytä sitä yhtä tärkeimmistä tehtävistä, että pelaamisen pitäisi olla hauskaa. Pro-pelaajat ovat asia erikseen, mutta tällainen tavallinen pelaaja, joksi itseni luen, ei hirveästi näe mitä hauskaa on siinä, että laitetaan mahdollisimman nopeita ja vaikeita vastustajia ja vielä siten, että joudut pahimmassa tapauksessa tappelemaan kolmea tai neljää vastustajaa vastaan yhtä aikaa. Ei kaikilla pelaajilla riitä reaktiokyky ja sorminäppäryys tuollaiseen akrobatiaan. Ja kun tuokin on tehty ihan vain tahallaan pelin vaikeuttamiseksi, niin ei se tuo edes mitään lisäarvoa.
Itselläni meni ihan kokonaan mielenkiinto edes yrittää 100 % läpäisyä. Vapaaehtoiset pomotaistelut olen ihan vain yksinkertaisesti joutunut jättämään kesken ja olen sitten keskittynyt yrittämään vain niitä pomoja, jotka on pakko voittaa, jotta pääsee pelissä etenemään. Ja kun samaa pomoa joutuu yrittämään 100 kertaa ennenkuin pääsee läpi, niin ei siitä tule enää edes mitään onnistumisen tunnetta, vaan ainoastaan helpotus, että pääsi siitäkin paskasta eroon.
Samoja fiiliksiä. Oli pakko alkaa käyttää modeja, jotta pelaamisesta tuli taas nautinnollisempaa. Ei vain enää riitä aika, kärsivällisyys ja varmaan sormiketteryyskään tahkoa samoja kohtia useita kertoja, uudestaan ja uudestaan. Eka osa oli sopivan vaikea omaan makuun, hyvä balanssi. Mielestäni Silksongissa menty jo liikaa vaikeamman puolelle kasuaalimman pelaajan näkökulmasta.
Tällä hetkellä itse olen siinä vaiheessa että olen löytänyt ne 3 melodiaa joilla sai sen hissin auki ja pääsi tappelemaan Lacea vastaan. Sitä olen nyt 20 kertaa yrittänyt, enkä ole lähelläkään onnistumista.
Lisäksi olen joutunut muutamat bossit jättämään kesken, mutta ovat oletettavasti vapaaehtoisia: Sands of Karakin boss, Sinners roadin boss, Bilewaterin boss, Slabin boss (first sinner taisi olla nimi) ja sitten se Savage beast fly, joka tuli jonkun Wishin myötä. Ja sitten Far fieldsissä on se yksi gauntlet, jonka jälkeen pitäisi paeta luolasta nousevan laavan tieltä, sekin ihan perseestä.
Sinners Roadin boss ei kuulu tuohon listaan
Putrified Ductista Wreath of Purity ja pitäisi olla sen jälkeen hyvinkin helppo. Longclaw auttaa hitosti, itsellä meni ekalla yrityksellä noilla, vaikka muita tuon vaiheen ja varsinkin mainitseman listan bosseja joutui useamman kerran yrittämään
Putrified Ductista Wreath of Purity ja pitäisi olla sen jälkeen hyvinkin helppo. Longclaw auttaa hitosti, itsellä meni ekalla yrityksellä noilla, vaikka muita tuon vaiheen ja varsinkin mainitseman listan bosseja joutui useamman kerran yrittämään
Se on oikeasti aikalailla kriittinen joskaan ei täysin pakollinen, mutta saat siitä yhden ruoan great taste of pharloomin questiin ja sen tekemällä saat upgraden pääaseeseen.Mitä tuosta Sinners Roadin bossista saa kun sen saa tapettua? Olen ymmärtänyt että se ei kuitenkaan pakollinen ole? Siitä on kyllä aikaa kun sitä viimeksi kokeilin, olen sen jälkeen saanut maskeja ja muita hyödykkeitä lisää, eli ehkä olisi aika käydä kokeilemassa uudelleen.
Sinners Roadin boss ei kuulu tuohon listaan
Itse nautin hitaasta ja vaikeasta etenemisestä - iloa on pidemmäksi aikaa. Ei minkäänlaista kiirettä pelata peli nopeasti läpi vaan päinvastoin. Sinners roadin boss josta yllä puhetta ei ollut mielestäni kovin paha. Sen liikkeet oppii nopeasti ja paikkoja tuijauttaa neulalla on useita. Vihreitä pallojakaan ei nyt lentele liian vaikeasti. Dash kohti ja isku, repeat. Ei saa jäädä nurkkaan. Sen sivuttaislennot ei lennä pitkälle joten siinäkin voi odottaa ja lyödä. Jos tulee toinen perään niin hyppy ja alaspäin lyönti. Yleisesti alaspäin lyönti on molemmissa HK ja Silksong must have taito ja sen pitää olla hyvä. Itsellä reapers crest käytössä pitkälti tämän takia.
Witch crestin erikoisuus taitaa olla binding vihun lähellä, joka imee siitä pois elämää.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.