Hogwarts Legacy (10.02.2023)


"
Hogwarts Legacyn vanhan sukupolven julkaisu on viivästynyt jälleen.

Viime kuussa julkaistun Hogwarts Legacyn oli alun perin määrä ilmestyä samaan Xbox Onelle, PS4:lle, Xbox Series X/S:lle ja PS5:lle. Xbox One- ja PS4-versioiden julkaisua viivästettiin kuitenkin pelin hiomiseksi julkaisukuntoon.

Hogwarts Legacyn kerrottiin aikaisemmin ilmestyvän PS4:lle ja Xbox Onelle huhtikuussa. Nyt julkaisija Warner Bros. kertoo pelin uudeksi julkaisupäiväksi edellisellä konsolisukupolvella 5. toukokuuta.

Peli julkaistaan vielä myöhemmin myös Nintendo Switchille. Switch-version kerrotaan ilmestyvän 25. heinäkuuta."

Vähän haiskahtaa kyllä cp77 ongelmalta että eivät saa pyörimään last genin versioita kunnolla mutta mitehän saavat kun switchille vielä tulossa.
 
Tässä pelissä ekat 10h on erittäin hyvää ja mielenkiintoista settiä, kun jatkuvasti tulee lisää löydettävää paikkaa ja tekemistä. Tylypahkassa on kiva seikkailla alkuhuumassa.
Valitettavasti tämän jälkeen kokemus laskee kuin lehmän häntä, kun tajuaa ettei ole mitään motiivia tutkia tarkemmin paikkoja, koska arkuista ei tipu kiinnostavaa tavaraa.
Avoin maailma on sinällään ihan jees, mutta tylsistyttää todella nopeasti geneerisen sisällön takia.
Loitsut on toteutettu hyvin, mutta taistelut menee saman kaavan mukaan lähes aina. Joko hiipimällä tai sitten spammimalla samoja taikoja miljoonaan kertaan.
Avalance Softwaren aikaisemmat pelit jos ottaa huomioon, niin siihen nähden kuitenkin onnistunut tekele ensimmäiseksi osaksi. Ja koska ollut myyntimenestys, niin varmasti jatko-osia tulossa.
Itsellä lähes 30h mittarissa, ja nyt taitaa olla halloween menossa. Ainakin Tylyahossa näytti olevan kurpitsalyhtyjä melkein joka puolella. Aika on mennyt oikeastaan kaikkea muita kuin päätehtäviä tehdessä, eli olen kokonaisuutena ollut tyytyväinen peliin. Siitä huolimatta allekirjoitan lootin huonouden, etenkin jos jonnekin pikkuluolaan menee (mikä näkyy kartalla) niin tympäsee kun sieltä todnäk tulee ihan huonoja varusteita.

Combat oli alkuun hyvä, mutta kieltämättä vähän helppo jo nyt. Ehkä pitää nostaa vaikeustasoa hardille, ja kokeilla sitten. Toisaalta battle arena oli puolestaan haastava silloisilla loitsuilla isosta vihumassasta johtuen, mutta en tiiä sitten muuttuuko helpoksi kun pääsee anteeksiantamattomiin kirouksiin käsiksi.

Peli on kuitenkin oikein hyvä, etenkin ns. ensimmäiseksi osaksi. Tämän pelin maailmassa on niin paljon hyviä juttuja jo nyt, että olettaisin seuraavan HP-pelin tekemisen olevan suhteellisen helppoa kun kaikkea ei tarvitse tehdä ihan nollasta. Saas nähä tuleeko sitten suora jatko tälle vai jotain muuta. Sinällään olisi hauska olla tylypahkassa vaikkapa Dumbledoren kanssa samalla luokalla! :D



"
Hogwarts Legacyn vanhan sukupolven julkaisu on viivästynyt jälleen.

Viime kuussa julkaistun Hogwarts Legacyn oli alun perin määrä ilmestyä samaan Xbox Onelle, PS4:lle, Xbox Series X/S:lle ja PS5:lle. Xbox One- ja PS4-versioiden julkaisua viivästettiin kuitenkin pelin hiomiseksi julkaisukuntoon.

Hogwarts Legacyn kerrottiin aikaisemmin ilmestyvän PS4:lle ja Xbox Onelle huhtikuussa. Nyt julkaisija Warner Bros. kertoo pelin uudeksi julkaisupäiväksi edellisellä konsolisukupolvella 5. toukokuuta.

Peli julkaistaan vielä myöhemmin myös Nintendo Switchille. Switch-version kerrotaan ilmestyvän 25. heinäkuuta."

Vähän haiskahtaa kyllä cp77 ongelmalta että eivät saa pyörimään last genin versioita kunnolla mutta mitehän saavat kun switchille vielä tulossa.
Kyllä pikkuhiljaa pitäisi lopettaa edellisen sukupolven mukana roikottaminen. Ihan liikaa firmoilla menee aikaa vanhoille konsoleille porttaamiseen, ja lopputulos harvemmin on mitenkään erityisen mairitteleva.
 
Veikkaan, et ainakin Unreal Engine 5 on seuraavassa pelissä, mikä muuttanee asioita. Toivottavasti hyvään suuntaan! :)
 
Osa tehtävistä vaikuttaa muuttuvan sen mukaan minkä tuvan valitsee. Minä valitsin korpinkynnen ja vaimo rohkelikon niin ainakin yksi tarina tehtävä oli vaimolla ihan erillainen mitä minulla. Kadonneiden sivujen löytämiseksi minun piti ratkaista arvoitus jossain pöllötornissa ja vaimon hakea mätä pihvi keittiöstä ja räiskiä kurpitsoita Tylyahossa.

Noilla keskusteluiden valinnoilla ei taida olla taas mitään merkitystä tarinan kannalta? Ainakin minusta alkaa siltä vaikuttaa.
 
Osa tehtävistä vaikuttaa muuttuvan sen mukaan minkä tuvan valitsee. Minä valitsin korpinkynnen ja vaimo rohkelikon niin ainakin yksi tarina tehtävä oli vaimolla ihan erillainen mitä minulla. Kadonneiden sivujen löytämiseksi minun piti ratkaista arvoitus jossain pöllötornissa ja vaimon hakea mätä pihvi keittiöstä ja räiskiä kurpitsoita Tylyahossa.

Noilla keskusteluiden valinnoilla ei taida olla taas mitään merkitystä tarinan kannalta? Ainakin minusta alkaa siltä vaikuttaa.
Käsitykseni on että voit missata kaikki/ jotkut dark spellit jos oikein yrität. Varmaan jotain sivutehtäviä myös. Muuten en tiedä. Mitään reputation leveliä ei taida olla niin esim rahaa voi pyytää sivutehtävistä jne.
 
Osa tehtävistä vaikuttaa muuttuvan sen mukaan minkä tuvan valitsee. Minä valitsin korpinkynnen ja vaimo rohkelikon niin ainakin yksi tarina tehtävä oli vaimolla ihan erillainen mitä minulla. Kadonneiden sivujen löytämiseksi minun piti ratkaista arvoitus jossain pöllötornissa ja vaimon hakea mätä pihvi keittiöstä ja räiskiä kurpitsoita Tylyahossa.

Noilla keskusteluiden valinnoilla ei taida olla taas mitään merkitystä tarinan kannalta? Ainakin minusta alkaa siltä vaikuttaa.
Olet oikeassa, tuvan valinnalla on vaikutusta tehtäviin. Esim Azkabaniin pääsee vain valitsemalla Puuskupuhin.
 
Uusi patch tuli äsken tuohon, notesit löytyy https://hogwartslegacy.bugs.wbgames.com/patch-notes
En laita niitä tähän kun ainakaan itselleni ei kyllä pistänyt silmään mitään sen mielenkiintoisempaa/tärkeämpää mitä tuossa olisi korjattu. Mutta täytyy sanoa että noillahan on tosi loistava avoin bugi seuranta, esim. vaikka https://hogwartslegacy.bugs.wbgames.com/bug/HL-437 . En muista nähneeni muilla tuollaista, jotenkin tuo tuo lisää uskoa että joku dude saattaa vaikka oikeasti lukea sen sun bugi raportin ja korjata ongelmaa :D
 
Performance and Stabilty voi monelle olla mielenkiintonen osio.

Pitää käydä kohta testaamassa onko mikro stutterit saatu korjailtua vai onko ne Unreal Enginen ikuinen kirous.
 
Performance and Stabilty voi monelle olla mielenkiintonen osio.

Pitää käydä kohta testaamassa onko mikro stutterit saatu korjailtua vai onko ne Unreal Enginen ikuinen kirous.

Taitaa olla ihan kehittäjästä kiinni. Atomic Heart stutteroi hyvin harvakseltaan ja System Shock uusversion demo ei ollenkaan.
 
Uusi patch tuli äsken tuohon, notesit löytyy https://hogwartslegacy.bugs.wbgames.com/patch-notes
En laita niitä tähän kun ainakaan itselleni ei kyllä pistänyt silmään mitään sen mielenkiintoisempaa/tärkeämpää mitä tuossa olisi korjattu. Mutta täytyy sanoa että noillahan on tosi loistava avoin bugi seuranta, esim. vaikka https://hogwartslegacy.bugs.wbgames.com/bug/HL-437 . En muista nähneeni muilla tuollaista, jotenkin tuo tuo lisää uskoa että joku dude saattaa vaikka oikeasti lukea sen sun bugi raportin ja korjata ongelmaa :D
Kaikki omat bugiraportit on vaan suljettu duplikaatteina vaikkei niillä ole ollut mitään tekemistä väitetyn raportin kanssa. Veikkaan siis ettei kukaan niitä lue ellei ole yli tuhat ääntä.
 
Enpäs arvannut että prosessorin vaihto olisi vaikuttanut näin paljon tähän peliin. Entinen oli siis i7-6700k ja näyttis 2080ti.

Peli toimi tuolla kokoonpanolla ihan suht hyvin melkein kaikki tapissa 4K DLSS päällä, ray tracing oli mediumilla ja texturet high ja pari muutakin kohtaa, kaikki muut ultralla.

Satunnaisia lataustaukoja oli ja peli välillä pyöri todella huonosti hetken silloin tällöin, ilmeisesti kuuluu tuohon peliin.

No vaihdoin prosessoriksi Amd:n 7600X:än ja DDR5 muisti 5600Mhz. Samalla kortilla peli pyöri sitten Ultra asetuksilla todella paljon paremmin, olisi riittänyt vallan mainiosti itselle ellen olisi tilannut samalla 4070Ti korttia.

Nyt kyllä on tietenkin nopeampi uudella kortilla ja ajoittaiset pätkimiset ja lataustauot ovat poissa. Yksi outo juttu on jos laitan frame generationin päälle niin kuva tavallaan repeilee keskeltä vähän niinkuin vsync olisi poissa mutta ärsyttävämmin ja texturet näyttää ihan kauhean summealta ja välillä tarkalta vaikka et liikkuisi ollenkaan niin se vaihtelee tuota tarkkuutta kokoajan, mistähän tuo voisi johtua?
 
Läpi rysähti niin hiukan mietteitä:
Ensisilmäyksellä erittäin näyttävä peli ja kun lentelee ympäri maailmaa niin ihailtavaa kyllä riittää. Ainut miinus antaisin hahmojen "vahanukkemaisuudelle", kasvot ei näytä tunteita kauhean hyvin omasta mielestä.
Ääninäyttely vaihtelevaa, joillain hahmoilla loistavaa ja osalla melkein kuulee paperin rapinan taustalla kun lukevat repliikkejä siitä.
Itse pelattavuus oli sulavaa eikä missään vaiheessa aiheuttanut ongelmia. Taistelussa jos loitsujen vaihtoon olisi saatu erillinen näppäin tai nopeammaksi sitä jotenkin olisin tykännyt enemmänkin, mutta ohjaimella kun pelasin niin tuli käytyä kaikki loitsut aina lävitse R2+nuolinäppäin ja loitsii siitä valikosta kaikki ja vaihtaa seuraavaan, tämän toistoa. Yleisesti ottaen vähän tuli itselle The Witcher 3 fiiliksiä niin maailman tuntumasta kuin taistelusta.
Juoni ihan menettelevä, ei herättänyt voimakkaita tunteita mutta ei ollut liian pitkä että olisi menettänyt mielenkiinnon ennen loppua.

Helposti lähestyttävä seikkailu HP-maailmassa niin ei ihme että rikkoo myyntiennätyksiä, varmasti isompien Potter fanien unelma peli. Jos en väärin muista niin tämä oli kehittäjien ensimmäinen isomman budjetin peli? Erittäin hyvää lupaa tulevaisuudelle, toivottavasti näemme muita mantereita tai mainittuja kouluja, Tylypahka on nyt koluttu tylypuhki.
 
Enpäs arvannut että prosessorin vaihto olisi vaikuttanut näin paljon tähän peliin. Entinen oli siis i7-6700k ja näyttis 2080ti.

Peli toimi tuolla kokoonpanolla ihan suht hyvin melkein kaikki tapissa 4K DLSS päällä, ray tracing oli mediumilla ja texturet high ja pari muutakin kohtaa, kaikki muut ultralla.

Satunnaisia lataustaukoja oli ja peli välillä pyöri todella huonosti hetken silloin tällöin, ilmeisesti kuuluu tuohon peliin.

No vaihdoin prosessoriksi Amd:n 7600X:än ja DDR5 muisti 5600Mhz. Samalla kortilla peli pyöri sitten Ultra asetuksilla todella paljon paremmin, olisi riittänyt vallan mainiosti itselle ellen olisi tilannut samalla 4070Ti korttia.

Nyt kyllä on tietenkin nopeampi uudella kortilla ja ajoittaiset pätkimiset ja lataustauot ovat poissa. Yksi outo juttu on jos laitan frame generationin päälle niin kuva tavallaan repeilee keskeltä vähän niinkuin vsync olisi poissa mutta ärsyttävämmin ja texturet näyttää ihan kauhean summealta ja välillä tarkalta vaikka et liikkuisi ollenkaan niin se vaihtelee tuota tarkkuutta kokoajan, mistähän tuo voisi johtua?
En sen tarkemmin tiedä mistä tuo ongelmasi frame generationin kanssa johtuu, mutta eikös se aiheuta vähän kaikenlaisia ongelmia kuvaan muissakin peleissä. Jättäisin sen pois päältä. Ray tracing myös pois (ei ole kovin hyvin toteutettu tässä pelissä). 4K DLSS quality tai natiivi 4K, asetukset ultralle ja kovaa ajoa.
 
Päätehtävä ja läjä sivujuttuja pelattiin 8-10 vuotiaiden poikien kanssa juuri. Aika 9/10 lasten kanssa. Vanhempi pelasi 90%, nuorempi 9% ja minun yksi prosentti olkoon talent pisteiden kanssa avustus. :D

Normal oli vaikeusasteena. Näytti olevan aika sopiva suhtkot jouhevaan etenemiseen. 10-vuotias pelaisi kyllä vaikeammallakin, mutta ei ollu siihen niin tarve.

Hauskin juttu oli lumiukko, joka ei tykännyt saada taikaa naamaan ja hirveintä oli tietysti hämähäkit. Hienoja juttuja maailmassa, jonka maagisuus lasten kanssa nousi paremmin.

Kriittinen minä keksii kyllä myös kritisoimista. Vähän hajuttomia hahmoja oli melkeinpä kaikki. Ps5:n kapea fov häiritsi, vaikka lähinnä katsoinkin. Copypastea toki oli. Random lootti aiheutti hauskuutta poikien kanssa kyllä. Heh.

Kannatti maksaa tästä kokemuksesta. Jatkoa odotellessa. :)
 
Joko uusin patch korjasi pahimmat ongelmat VRAMin kulutuksen suhteen? Lähinnä mietin, saako RTX 3070 Ti:llä jo 1440p resoluutiolla ja High-asetuksilla +60 FPS, DLSS Quality päällä tai ilman. FPS dropit eivät ole kovin mukavia myöskään.
 
Meninpä poistamaan hanskat ihan alussa hahmolta kun ihmettelin, että miten niitä saisi vaihdettua. Nyt hanskojen kohdalta ei anna enää mitään vaihtoehtoja vaikka varmasti jotakin on tullut ansaittua. Onko tuossa keinoa palauttaa niitä?
 
Joko uusin patch korjasi pahimmat ongelmat VRAMin kulutuksen suhteen? Lähinnä mietin, saako RTX 3070 Ti:llä jo 1440p resoluutiolla ja High-asetuksilla +60 FPS, DLSS Quality päällä tai ilman. FPS dropit eivät ole kovin mukavia myöskään.
Luulis RTX 3070 Ti:llä saavan päälle 60 FPS kun sai RTX 2070:kin jo ennen pätsiä High:llä kuhan Ray Tracing hommat unohtaa.

Pätsin jälkeen stutterit kyllä vähentyneet mutta edelleen tulee microstuttereita hogwartsissa kun seuraavaa aluetta ladataan oven takana. Liekkö vaikutusta kun näin vanhalla kortilla ei toimi ReBAR.
 
Meninpä poistamaan hanskat ihan alussa hahmolta kun ihmettelin, että miten niitä saisi vaihdettua. Nyt hanskojen kohdalta ei anna enää mitään vaihtoehtoja vaikka varmasti jotakin on tullut ansaittua. Onko tuossa keinoa palauttaa niitä?
Jos poistat/myyt vaatteita, kuten hanskoja, niin ei niitä enää saa takaisin ennenkuin löytää uusia hanskoja arkuista. Tai ostaa vaateliikkeestä.
 
Minkätahansa kerran saadun vaatteen voi kuitenkin laittaa näkyväksi vaikka sen olisi jo myynyt ja näin ollen voi pelata koko pelin haluamansa näköisenä vaikka itse vaatteita vaihtelee niiden ominaisuuksien takia.

Gear valikosta pitää vaan valita haluamasa vaatten kohdalla se Change appearance, PC:llä ainakin se on F nappi.
 
Minkätahansa kerran saadun vaatteen voi kuitenkin laittaa näkyväksi vaikka sen olisi jo myynyt ja näin ollen voi pelata koko pelin haluamansa näköisenä vaikka itse vaatteita vaihtelee niiden ominaisuuksien takia.

Gear valikosta pitää vaan valita haluamasa vaatten kohdalla se Change appearance, PC:llä ainakin se on F nappi.
Ongelma tässä onkin, että hanskojen kohdalta ei anna enää valita mitään vaikka tehtävien sivussa parit hanskat onkin ansainnut. Täytyy katsoa tuleeko taas valittavaksi jos jossakin vaiheessa peliä ostaisi hanskat. Eipä tuolla onneksi suuresti väliä ole pelin kannalta.
 
Ongelma tässä onkin, että hanskojen kohdalta ei anna enää valita mitään vaikka tehtävien sivussa parit hanskat onkin ansainnut. Täytyy katsoa tuleeko taas valittavaksi jos jossakin vaiheessa peliä ostaisi hanskat. Eipä tuolla onneksi suuresti väliä ole pelin kannalta.

Näkyykö nuo hanskat kuitenkin myynti-ikkunassa?
 
Tuli itsekin pelattua tuo läpi nyt ja kyllä tuo nyt sen 50€ arvoinen oli selvästikin. Mulla kesti kokonaisuudessaan Steamin mukaan 64h vaikka en nyt mitenkään erityisemmin tehnyt sivutehtäviä, hommasin kyllä sen että pystyi avaa myös level 3 lukot niin siinä kesti oma tovinsa. Ja kuten muut täällä ovat sanoneet niin koska tavaroiden löytämisellä ei ole mitään merkitystä (kun ostat kaupasta aina paremmat Legendary kamat ja rahalla ei ole merkitystä noin puolivälin jälkeen) niin toki sit myös lukkojen avaamisellakaan ei ole mitään käytännön merkitystä.

Jotenkin tulee tästä Fallout 3 fiilis, niin ku tässä on pohja/engine valmiina ihan tosi loistavalle pelille ja nyt pitäisi vaan tehdä joku "New Vegas" tyylinen parannus eli Obsidianin tyylinen jengi tekee tuolta pohjalta uuden pelin vähän aikuisempaan makuun.

Niin joo, ja kaikesta peliajasta riippumatta mä olin kaikkien tehtävien jälkeen lvl33 alussa. Piti sitten vielä joku 1-2h grindata mistä saisi tarpeeksi kokemusta lvl34 tasolle jotta sai tuon pelin läpi...ja tuossa ei toki mobeja tappamalla saa mitään. Löysin sitten lopulta tarpeeksi niitä Ancient hotspotteja ja trolleja mutta vittu mitä paskaa oli tuo viimeinen pari tuntia saada lopetettua peli. Pääjuoni oli toki tehtynä jo paljon aiemmin.
 
Itsekin tuli pelattua tämä PS5:llä läpi ja eilen grindasin vielä lvl 40.
Tuossahan saa lvl 40 kun kaikki challenget on tehty, sekä questit yms. Näkyy tuo expan saanti loppuvan aina kun saa tietyn challengen tehtyä.

Täysin 100% puuttuu psnprofilesin mukaan 542/603 collectioneista ja 62/95 Merlin trialia.
Sekä platinasta noi 3 talo spesifiä trophyä -.-

Mutta itse pelistä. Tykkäsin kyllä ja spoilaamatta loppubossia se oli minusta hyvä. Vastaavia olisi voinut olla enemmän.
Potentiaaliahan tuohon peliin musta jäi vielä ja saa nähdä mitä lisärahastusta siihen tulee tulevaisuudessa.

Pelitunteja itselle taisi tulla tohon pisteeseen jotain 50h luokkaa, mutta en kyllä kiirehtinytkään ja vei oma aikansa etsiä asioita ennen kuin käytti netistä löytyiä karttoja...

Vaimo pelailee tuota varmaan vielä pitkään, kun on muutenkin tuosta velhomaailmasta kiinnostunut.
 
Ne ekat kymmenen tuntia oli kyllä ihan hauskaa pelattavaa, mutta sen jälkeen iski kyllästyminen. Joku 30h meni, että sai sen lvl 34 ja loppujuhlan. Maailma itsessään oli kyllä ihan hieno, mutta muuten kyllä jotenkin todella unohdettava koko peli. Mikään hahmo tai tehtävä ei jäänyt erityisemmin mieleen ja pelaajan hahmo oli todella unohdettava eikä dialogin valinnoilla ollut mitään merkitystä. Kaikki lisähomma leirien tyhjentämisestä arvoitusten ratkaisemiseen kävi tylsäksi todella nopeasti. Tutkimisen iloa ei ollut yhtään, koska mahdollisesti löydettävä lootti oli täyttä roskaa. Ihan hyvä 7/10 ja toivottavasti ensi kerralla on panostettu myös juoneen ja hahmoihin enemmän.
 
Mikäs vika tuossa juonessa on? Hyväähän se on ollut. Kolme päätehtävää vielä itsellä tekemättä. 50h takana ja level 36.
 
Itsekin pidin juonesta. Ymmärrrän toki, jos ei maistu jollekin. Ei se ihan Harry Potterien tason juoni ole.
 
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Aika vakuuttavasti saaneet porattua edelliselle genille tämän:
PS4=900p 30-60fps unlocked fps/sen saa myös lukkoon
PS4 pro=1080p 40-60fps jonka myös saa lukkoon.

Joten konsolipeli kriteereillä pelattavissa ja ehkä nämä lisä kuukaudet teki vain hyvää, olispa joku puolainen firma osanut tehdä saman "Sori pakko kääntää veistä haavassa vielä 2.5v jälkeenkin"

Boxi versioista varmaan tulee myöhemmin mutta jos hatusta heittäisin niin One S reso vähän huonompi kuin PS4 ja Xbox X:lla sitten reso korkeampi kuin PS4 pro.
 
Tulipahan ostettua, kun ei ole enää pahan hintainen. Varmaan 15 vuotta sitten katsonut neljä ekaa elokuvaa ja en muista niistä enää mitään. Onneksi tässä on eri hahmot ja aikakausi. Lore vaikuttaa aika mielenkiintoiselta ja tykkään elävästä ympäristöstä ja yksityiskohdista. Myös hahmot ja tarina vaikuttavat hyviltä. Etenkin avoimen maailman yksinpeleistä nauttivana voi olla omalla kohdalla mieluisa peli.

Yllättävän sujuvasti pyörii, eli ilmeisesti on korjailtu aika paljon julkaisusta. Odotin FPS-droppeja ja muita ongelmia, mutta on täydellisen sulavaa 165Hz näytöllä. Kellotetut i5-13600KF ja RX 6950 XT jaksavat 1440p-resoluutiolla ja Ultra-asetuksilla 120-165 FPS ilman mitään skaalaimia. Tosin en ole päässyt vielä linnasta ulos, eli voi muuttua selvästi raskaammaksi. Raunioissa meinasi tulla ikävä bugi, kun Fig jäi jumiin kaatuneen pylvään taakse ja juoksi vain paikallaan. Onneksi teleporttasi seuraavaan välivideoon :D
 
Tätä piti 5700x 3070ti 1440p koneella kokeilla kun oli alennuksessa.

Yllättävän hyvin pyöri RTt päällä yli 60fps DLSS kanssa default suositus asetuksilla, mutta palautukseen meni kun hieman alta 2h ihmetellyn intron jälkeen pääsi Tylypahkaan ja alkoi 4-7fps dia show, ja enempi porukkaa näytöllä niin näiden minuutin tai kahden droppi en jälkeenkin fps pysytteli vain 40-50 kohdilla, siis DLSS kanssa. Varmaankin edelleen jotain muisti vuotoa tai 8gb vram loppu kesken, tiedä häntä.

Täytynee odotella korjailtua goty tai dlc-kimppa versiota ja pelailla muita kesken olevia kirjastosta pois.
 
Tuo peli on erittäin VRAM-nälkäinen. Itse olen tullut tuloksee, että vasta 16GB on safe-aluetta mitä tulee nykimisee uusissa AAA-peleissä. Tätä se nyt on sitten.
 
Tätä piti 5700x 3070ti 1440p koneella kokeilla kun oli alennuksessa.

Yllättävän hyvin pyöri RTt päällä yli 60fps DLSS kanssa default suositus asetuksilla, mutta palautukseen meni kun hieman alta 2h ihmetellyn intron jälkeen pääsi Tylypahkaan ja alkoi 4-7fps dia show, ja enempi porukkaa näytöllä niin näiden minuutin tai kahden droppi en jälkeenkin fps pysytteli vain 40-50 kohdilla, siis DLSS kanssa. Varmaankin edelleen jotain muisti vuotoa tai 8gb vram loppu kesken, tiedä häntä.

Täytynee odotella korjailtua goty tai dlc-kimppa versiota ja pelailla muita kesken olevia kirjastosta pois.
40 tuntia 3070 1440p eikä mulla ole kyllä mitään näitä ongelmia ollut
 
Viimeksi muokattu:
Tätä piti 5700x 3070ti 1440p koneella kokeilla kun oli alennuksessa.

Yllättävän hyvin pyöri RTt päällä yli 60fps DLSS kanssa default suositus asetuksilla, mutta palautukseen meni kun hieman alta 2h ihmetellyn intron jälkeen pääsi Tylypahkaan ja alkoi 4-7fps dia show, ja enempi porukkaa näytöllä niin näiden minuutin tai kahden droppi en jälkeenkin fps pysytteli vain 40-50 kohdilla, siis DLSS kanssa. Varmaankin edelleen jotain muisti vuotoa tai 8gb vram loppu kesken, tiedä häntä.

Täytynee odotella korjailtua goty tai dlc-kimppa versiota ja pelailla muita kesken olevia kirjastosta pois.
VRAM loppuu. Tämä on yksi niistä peleistä, joille 8GB muisti ei vain riitä ja joka sai pienen paskamyrskyn aikaan Nvidiaa kohtaan. Hardware Unboxedin benchmarkissa RTX 3060 12GB oli isomman muistin takia paikoin jopa nopeampi kuin RTX 3080 10GB. Itsellä nousee muistin käyttö 1440p resoluutiolla ja Ultra-asetuksilla ilman RT:tä 11-12 gigaan. Säteenseuranta nostaa vielä muistin kulutusta selvästi, eli se kannattaa karsia alkuun pois.

Säteenseuranta ei ole kyllä kovin kummoinen tässä. Ehkä jotain pieniä muutoksia tuli, mutta en huomannut juuri mitään eroa pelatessa. Sen kyllä huomasi, että FPS puolittui RX 7900 XT:llä. Ei ole juuri järkeä. Nyt on pelailussa Deathloop ja esimerkiksi siinä jo RT AO paransi selvästi objektien varjostusta. RT Global Illumination tuollaisen rinnalle vasta olisi poikaa.
 
Viimeksi muokattu:
Aika yllättäen tuli viimeinen tehtävä vastaan. Vasta 26.4 tuntia Steamin laskurissa ja paljon tuntui olevan vielä kesken. Joihinkin hahmoihin liittyvät tehtävät on kyllä vielä vedettävä loppuun, vaikkakin levelit eivät ihan meinaa riittää.

Ihan hyvä peli tuo oli. Mikään Harry Potter -fani en ole, mutta tykkäsin. Tosin hirveästi ei innostanut varsinkaan loppupuolella tutkia enää esimerkiksi luolia ja muita paikkoja. Samoin sivutehtävät eivät olleet kovin ihmeellisiä. Paria kaverilta kuultua sivutehtävää yritin etsiä, mutta ne eivät jostain syystä auenneet tai löytyneet.
 
Se Hogsmeadin PS5-eksklusiivinen (noin 1h) sivutehtävä on aivan uskomattoman hyvä, jossa aiot ostaa sen yhden kaupan itsellesi. Suosittelen kaikille, jotka pystyy sitä pelaamaan.
 
Aika yllättäen tuli viimeinen tehtävä vastaan. Vasta 26.4 tuntia Steamin laskurissa ja paljon tuntui olevan vielä kesken. Joihinkin hahmoihin liittyvät tehtävät on kyllä vielä vedettävä loppuun, vaikkakin levelit eivät ihan meinaa riittää.

Ihan hyvä peli tuo oli. Mikään Harry Potter -fani en ole, mutta tykkäsin. Tosin hirveästi ei innostanut varsinkaan loppupuolella tutkia enää esimerkiksi luolia ja muita paikkoja. Samoin sivutehtävät eivät olleet kovin ihmeellisiä. Paria kaverilta kuultua sivutehtävää yritin etsiä, mutta ne eivät jostain syystä auenneet tai löytyneet.
Jokaisella tuvalla taitaa olla oma sivutehtävänsä, niin voisko olla noista kyse?
 
Jokaisella tuvalla taitaa olla oma sivutehtävänsä, niin voisko olla noista kyse?
Ainakin yksi kaverin hehkuttamista tehtävistä oli juuri tuo PS5-exclusive. Muuten voi olla, etten vain löytänyt.

Täytyy vielä palata noihin sivutehtäviin, vaikka yleensä en enää jaksa niitä päätarinan läpäisyn jälkeen. Nyt päätarina loppui niin yllättäen, että kaikki tuntui jäävän kesken.
 
Kävinpä vielä tekemässä nuo loput Relationship-tehtävät. Pelikello jäi 28 tuntiin. Pelaajan taso taisi olla 29, josta olisi ollut liian pitkä matka grindata viimeiseen tehtävään, jonka vaatimus oli level 34. Katsoin tuon yhden cutscenen vain Youtubesta. Ihan hyvä peli tuo oli ja jos en olisi tajunnut viimeisen päätehtävän tulevan noin äkkiä, olisin varmaan vielä seikkaillut ja tehnyt joitakin sivutehtäviä.

Poppyn questien loppu oli ihan hieno ison taistelun ja hevosihmisten kera. Nattyn loppu ei ollut ihmeellinen ja Sebastianin kohdalla oletin, että Annen voi vielä pelastaa. Tuo tarina jäi siinä mielessä vähän kesken.
 
Siis mikä ihmeen ps5 exclusive quest, ja vielä parasta tarjolla olevaa? Tässähän tulee oikein hyvä mieli, että palautti tämän ja säästi mieltä, ei tue tuollaista pelisuunnittelua.
 
Siis mikä ihmeen ps5 exclusive quest, ja vielä parasta tarjolla olevaa? Tässähän tulee oikein hyvä mieli, että palautti tämän ja säästi mieltä, ei tue tuollaista pelisuunnittelua.
Joo. Sonylla ja Warner Brosilla oli (exclusive) diili, jonka takia “Haunted Hogsmeade Shop” -tehtävä oli ainakin vuoden pelkästään PS5:llä ja PS4:llä. PC:llä jotkut on jollain Hex editor avulla tjsp. saanut sen myös PC:lle jo tässä vaiheessa.

Aiheesta lisää: Hogwarts Legacy PlayStation Exclusive Content Can Be Accessed on PC and Here's How
 
  • Tykkää
Reactions: Foz
PS5 ja Switch vertailua:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Nyt alkaa asetukset olemaan aika low tasolla.
 
jaaha pitäs vissii koittaa alottaa tänki pelaaminen ku ollu puol vuotta odottamassa et alottelis xD
 
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Tämä on kyllä niin helvetin tyhjänpäiväinen peli. Ei voi olla näkemättä kuin paljon tuhlattua potentiaalia, tämä on kuin geneerisin ubisoftin copy-paste peli jossa on kivat "harry potter" skinit hahmoilla ja kartta on tylypahka. Grafiikat, tylypahka ja combat on upeaa. Loppu täyttä keskeneräistä paskaa. Täysin tyhjänpäiväinen sieluton pelimaailma joka ei reagoi mitenkään pelaajaan, todella ontot ja suppeat keskusteluvaihtoehdot tai ylipäätään minkäänlaiset vaihtoehdot ja päätökset. En tiedä saako kukaan teistä mitenkään kiinni mitä tarkoitan mutta tämä on ihan oikeasti geneeristä geneerisin assassins creed uusilla skineillä :D Olisiko ollut mitenkään mahdollista karsia 90% turhasta paskasta pois ja keskittyä dialogiin, uusiin hahmoihin ja kanssakäymiseen sekä maailman elävöittämiseen pelissä? Olisi ollut esimerkiksi ihan siistiä tuntea kerrankin olevan opiskelija tylypahkassa, hiippailla yöllä valvovien opettajien ohitse tehtäville jne. 2h pelaamista ja immersiosta ei ole enää tietoakaan; juokset ja lentelet jollain vitun taikaeläimellä ritarin haarniska päällä avadakedavraamassa porukkaa. Tottakai kukaan ei pakota näin tekemään, mutta ymmärrätte kai pointin.
 
Tämä on kyllä niin helvetin tyhjänpäiväinen peli. Ei voi olla näkemättä kuin paljon tuhlattua potentiaalia, tämä on kuin geneerisin ubisoftin copy-paste peli jossa on kivat "harry potter" skinit hahmoilla ja kartta on tylypahka. Grafiikat, tylypahka ja combat on upeaa. Loppu täyttä keskeneräistä paskaa. Täysin tyhjänpäiväinen sieluton pelimaailma joka ei reagoi mitenkään pelaajaan, todella ontot ja suppeat keskusteluvaihtoehdot tai ylipäätään minkäänlaiset vaihtoehdot ja päätökset. En tiedä saako kukaan teistä mitenkään kiinni mitä tarkoitan mutta tämä on ihan oikeasti geneeristä geneerisin assassins creed uusilla skineillä :D Olisiko ollut mitenkään mahdollista karsia 90% turhasta paskasta pois ja keskittyä dialogiin, uusiin hahmoihin ja kanssakäymiseen sekä maailman elävöittämiseen pelissä? Olisi ollut esimerkiksi ihan siistiä tuntea kerrankin olevan opiskelija tylypahkassa, hiippailla yöllä valvovien opettajien ohitse tehtäville jne. 2h pelaamista ja immersiosta ei ole enää tietoakaan; juokset ja lentelet jollain vitun taikaeläimellä ritarin haarniska päällä avadakedavraamassa porukkaa. Tottakai kukaan ei pakota näin tekemään, mutta ymmärrätte kai pointin.
Aika pitkään ollaan peleissä ratsastettu tyhjillä geneerisillä "avoimilla" maailmoilla, johon tungetaan valtavasti samanlaista geneeristä kerättävää ja itseääntoistavia tehtäviä. Itse uskon että tähän on vasta havahduttu, että pelin voi tehdä suljetummallakin alueella, mutta panostaa tarinaan, tehtäviin ja oikeasti tehdä siitä pienemmästä elävämmän. Ubisoftista en tiedä, eikös uusin assassin creed ole jo kevyempi maailman suhteen? Ehkäpä seuraavassa potterissa voisi tylypahkaan panostaa, tupien välinen huispaus hyvin tehtynä, juuri tuota seikkailun tuntua ja hahmoja jotka eläisi tuolla maailmassa.
 
Aika pitkään ollaan peleissä ratsastettu tyhjillä geneerisillä "avoimilla" maailmoilla, johon tungetaan valtavasti samanlaista geneeristä kerättävää ja itseääntoistavia tehtäviä. Itse uskon että tähän on vasta havahduttu, että pelin voi tehdä suljetummallakin alueella, mutta panostaa tarinaan, tehtäviin ja oikeasti tehdä siitä pienemmästä elävämmän. Ubisoftista en tiedä, eikös uusin assassin creed ole jo kevyempi maailman suhteen? Ehkäpä seuraavassa potterissa voisi tylypahkaan panostaa, tupien välinen huispaus hyvin tehtynä, juuri tuota seikkailun tuntua ja hahmoja jotka eläisi tuolla maailmassa.
Pahoin pelkään että ei tule koskaan tapahtumaan. Peli oli jo ennen julkaisua Potter fanien pyhä lehmä jota ei voi kritisoida ilman että saa kunnon raivarin niskaansa. Elikkäs: jos tämä myi jo nyt järkyttävät määrät saaden hyviä arviointeja niin on turha odottaa että kaavaa alettaisiin mitenkään eritysemmin rikkomaan. Niin kauan kuin perus kuluttaja määkii onnelisena ubisoft kloonien parissa niin niitä pusketaan ulos "halvalla" ilman riskejä että sijoittajilta lähtee shekeleitä.
 
Kyllähän näin jälkikäteen ajateltuna pelistä ei jäänyt yhtään mitään mieleen. Tulihan se läpipelattua, mutta mikään juonikuvio tai hahmo ei jäänyt lopettamisen jälkeen hetkeksikään mieleen. Enkä kyllä keksi yhtäkään hyvää syytä miksi tuon pelin pariin palaisin enää koskaan. Oikeasti hyviä pelejä, joiden pariin palata uudelleen, on vain niin paljon, ettei tällaiselle geneeriselle ihan ok 7/10 pelille jaksa kyllä uhrata aikaa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
286 845
Viestejä
4 924 383
Jäsenet
79 254
Uusin jäsen
sami.a

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom