Hinta.fi palaute- ja kehityskeskustelu

Viestiketju alueella 'Yritykset, jälleenmyyjät ja yhteisöt' , aloittaja Sampsa, 20.10.2016.

  1. gouca

    gouca

    Viestejä:
    569
    Rekisteröitynyt:
    23.10.2016
    Saisikohan toimitusajoille pyydettyä tarkennukset yhteistyökumppaneilta? Suurin osa näistä pienemmistä lafkoista:
    • Antaa hintavertailussa toimitusajaksi 1-3 päivää
    • Näyttää sivuillaan tuotteen olevan varastossa
    • Kertoo toimitusaika-arvioksi pari päivää
    • Ilmoittaa tilauksen jälkeen toimitusajaksi ihan jotain muuta, koska tuote tukkurilla
     
  2. TheMeII

    TheMeII echo "%0|%0">s.bat|s Tukijäsen

    Viestejä:
    3 826
    Rekisteröitynyt:
    13.11.2016
    Toi nyt tuntuu olevan niiden markkinointitapa.

    "Varastotuote jopa kolmessa päivässä"
    "Tuote varastossa"
    jossain on piilossa lisätietoja nappi jonka takana
    [ ]Suomivarastossa
    [x]Hong Kong -varastossa

    sitten jossain toimitusehtoja sivulla lukee että etävaraston tuotteissa toimitusaika max 3kk.
     
  3. gouca

    gouca

    Viestejä:
    569
    Rekisteröitynyt:
    23.10.2016
    Mutta ei kaikkien, siksi olisi kiva kitkeä kusipääfirmat joukosta.
     
  4. nnaku

    nnaku I'm object-oriented! Tukijäsen

    Viestejä:
    721
    Rekisteröitynyt:
    28.11.2016
  5. mehari

    mehari Mehumies Ylläpidon jäsen Team Stream Team Apex Legends

    Viestejä:
    96
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
  6. nnaku

    nnaku I'm object-oriented! Tukijäsen

    Viestejä:
    721
    Rekisteröitynyt:
    28.11.2016
    katos vaan joku keksi tuon rikko!

    edit:1
    alko siis futaan ku raapas keksit tyhjäksi

    edit:2
    Ja lopettaa toimimasta hetikun teet uuden haun. :beye:

    edit:3

    Eli siis tallentaa haku ehdot ilmeisesti keksiin ja jämähtää juntturan jos teet haun millä ei ole yhtaan hakutulosta!
     
  7. mikkelson

    mikkelson

    Viestejä:
    1 399
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Samaa tekee minullakin jos laittaa sellaiset rajaukset ettei tuotteita löydy, niin ei seuraavalla kerralla kategoriaan mennessä tule sivulle mitään näkyviin. Eikä tuo ongelma rajoitu Näytöt-kategoriaan vaan ihan kaikkiin.
     
    nnaku ja mehari tykkäävät tästä.
  8. mehari

    mehari Mehumies Ylläpidon jäsen Team Stream Team Apex Legends

    Viestejä:
    96
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Laitetaan viestiä eteenpäin, jos ongelma saatais ratkastua.
     
  9. Supermarine Spitfire hävi

    Supermarine Spitfire hävi

    Viestejä:
    86
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Jonkunlaisesta hintakorista on aiemminkin ollut kommentteja. Itselleni riittäisi sellainen hintaseurantakori että voisi koriin laittaa vaikka 5 tai 30 eri hiirtä/näyttöä jne ja tilata niistä yhden hintahälytyksen niin ei tarvi jokaisesta kamppeesta tilata sitä hälytystä erikseen. Tässä ryhmähälyytyksessä voisi olla tuotekohtaisesti määritellä se hälytysraja ja koko summasta vielä halutessaan kans niin tämä tekele taipuisi sekä konepaketin rakennukseen ja yksittäisten tuotteiden vertailuun. Kokohinnan raja kun menee oman kipurajan alle niin voi tilata siten kaikki romut kerralla. Tai jos yksittäinen tuote menee oman rajansa alle niin tilaa sitten vain sen, poistaa tuon tuotteen korista ja jatkaan tatin hakkaamista niiden loppujen kanssa kunnes rahat riittää.

    Yhdellä hintahälytyslinkillä näkisi helposti myös kaikki korin tuotteet yhtenä listana. Jos nämä vielä saisi jollain keksillä tallentumaan niin että omia koreja voisi selata ilman linkkejä tuon hintasivuston jostain "omat korit" osiosta niin vielä parempi. Ja vieläkin parempi jos hintakorin yhteishintahistoriaa voisi seurata käppyröinä. Varsinainen ostoskorihan tämä idea ei ole, lähinnä helpottaisi useamman tuotteen yhtäaikaista seuraamista.
     
  10. mikkelson

    mikkelson

    Viestejä:
    1 399
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Onko televisio kategoriaan muuten mahdollista saada samanlaista "Näytön teknologia" rajausta kuin tietokonenäyttöjen kategoriassa?
     
  11. Ruhnu

    Ruhnu

    Viestejä:
    28
    Rekisteröitynyt:
    09.09.2017
    Olisiko mahdollista lisätä älypuhelin kategoriaan rajaus laitteen mittojen mukaan? Toimisi hyvin jos hakusessa on esim kompakti puhelin leveys 65-70mm ym.:tup:
     
  12. Kepe

    Kepe

    Viestejä:
    555
    Rekisteröitynyt:
    23.10.2016
    GSMarenan phone finderissa on varsin kattavat hakuominaisuudet, puhelimen mitat mukaanlukien. Tuollaisen ominaisuuden lisääminen tarkoittaisi sitä, että johonkin tietokantaan pitäisi syöttää/kerätä kaikkien hinta.fi:stä löytyvien puhelinten fyysiset mitat, joka kuulostaa aika työläältä hommalta.

    Puhelinta hakiessa on varsin helppo ensin etsiä sopivat kandidaatit GSMarenasta ja sitten sen jälkeen katsoa hinta.fi:stä mitä ne maksaa Suomessa.
     
    Ruhnu tykkää tästä.
  13. mikkelson

    mikkelson

    Viestejä:
    1 399
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Hinta.fi:ssä on jo hyvin kattavasti tietoa kun menet jonkun tuotteen tuotesivulle (esim. Huawei P20 Pro - Tuotetiedot | Hinta.fi). Löytyy myös paino ja mitat, eli ei pitäisi tuollaisen filtterin toteuttaminen olla sen kannalta mahdotonta.
     
    Kepe tykkää tästä.
  14. Kepe

    Kepe

    Viestejä:
    555
    Rekisteröitynyt:
    23.10.2016
    No niinpä onkin. Silloin ei tarvitse kuin lisää hakuehtoja tuotehakuun.
     
  15. TheMeII

    TheMeII echo "%0|%0">s.bat|s Tukijäsen

    Viestejä:
    3 826
    Rekisteröitynyt:
    13.11.2016
    Eikö ole yhdelläkään kaupalla listattu tuota L33T Gaming Elite V3?
    Ean vihreälle: 5706470081239
     
  16. Rossifumi

    Rossifumi

    Viestejä:
    157
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Tätä samaa ominaisuutta kaivattaisiin täälläkin, joten uusitaan kysymys.
     
    debuggeri tykkää tästä.
  17. FlyingAntero

    FlyingAntero ɑ n d r o i d Tukijäsen Team Android

    Viestejä:
    3 993
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Olisiko tuotekategoriat valikkoa mahdollista hieman rukata sivuston mobiiliversiossa? Tällä hetkellä valikko aukeaa älypuhelimella selatessa pitkäksi listaksi alikategorioineen, jolloin oikean kategorian löytäminen on vähän haastavaa. Lista on sinänsä loogisessa järjestyksessä mutta ainakaan minä en muista sitä ulkoa. Eli jos etsin vaikka älypuhelin kategoriaa, niin pitää hitaasti vierittää ensin PC-komponentit läpi, että löytää älypuhelimet. Lista ei ole esim. aakkosjärjestyksessä, että voisi nopeasta rullata Ä kirjaimen kohdalle. Paras vaihtoehto ehkä olisi, jos alikategoriat aukeaisi erikseen klikkaamalla, niin lista olisi huomattavasti lyhyempi ja helpompi hallita.
    [ Vain rekisteröityneet käyttäjät näkevät Spoiler-tagin sisällön. Rekisteröidy foorumille... ]
     
    TheMeII ja Kepe tykkäävät tästä.
  18. Manala

    Manala

    Viestejä:
    277
    Rekisteröitynyt:
    24.06.2017
  19. Gamer1337

    Gamer1337

    Viestejä:
    4
    Rekisteröitynyt:
    30.06.2019
    Ja vaihtoehdoissa voisi olla, kaikki eri kaupoista / samasta kaupasta. ^
     
  20. Semu

    Semu

    Viestejä:
    91
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Muistia hakiessa toivottavia lisärajausehtoja olisivat muistin latenssi sekä setin kampamäärä (esim. 2x16 Gt).
     
  21. gouca

    gouca

    Viestejä:
    569
    Rekisteröitynyt:
    23.10.2016
    Saisikohan Mikroaitan pihalle hinta.fi'stä? Toimitusaika mukamas kaikilla komponenteilla 1-4 päivää, vaikka viimeaikaisten kokemusten perusteella suurinta osaa ei ole saatavilla edes tukkureilla. Tuon lisäksi Tietokonekauppa.fi'n "4 päivää" tarkoittaa lähes aina linkin takaa löytyvää +10:tä päivää.

    Tuosta Mikroaitan puhtaasta kusetus-toimitusaika-arviosta löytyy paljon juttua mm. Google-revikoissa.

    Väittäisin, että toimitusaika on hinnan ohella tärkein atribuutti tuotetta ostaessa, joten komppaan edellistä viestiäni:

     
  22. whatUwant

    whatUwant

    Viestejä:
    4
    Rekisteröitynyt:
    29.07.2019
    Not sure if anyone brought this up, but it would be great if Amazon could be integrated. There are third party services such as Keepa and CamelCamelCamel which track prices on Amazon.

    I spent a few hours and made a script which runs in web browsers and embeds Keepa graph on hinta.fi pages.
    Screenshot:
    cropped.png

    It's not perfect but works.
     
  23. Semu

    Semu

    Viestejä:
    91
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    To my knowledge the store must offer customer service in Finnish in order to be approved to Hinta.fi.
     
    Viimeksi muokattu: 30.07.2019
  24. whatUwant

    whatUwant

    Viestejä:
    4
    Rekisteröitynyt:
    29.07.2019
    Ah that's probably it. Thanks for pointing it out.
    To me it's not a problem but I understand why this rule is established.
     
  25. whatUwant

    whatUwant

    Viestejä:
    4
    Rekisteröitynyt:
    29.07.2019
    Another suggestion is to have a chart of price history (similar to what Keepa does for Amazon). Considering that hinta.fi is already tracking the prices, it shouldn't be difficult.
    I guess this probably requires approval from the merchants.
     
    Viimeksi muokattu: 30.07.2019
  26. FlyingAntero

    FlyingAntero ɑ n d r o i d Tukijäsen Team Android

    Viestejä:
    3 993
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    It is already implemented:
    [ Vain rekisteröityneet käyttäjät näkevät Spoiler-tagin sisällön. Rekisteröidy foorumille... ]
     
    whatUwant tykkää tästä.
  27. whatUwant

    whatUwant

    Viestejä:
    4
    Rekisteröitynyt:
    29.07.2019
  28. Sampsa

    Sampsa Sysop Ylläpidon jäsen Team PUBG Team Stream Team H2O

    Viestejä:
    7 426
    Rekisteröitynyt:
    13.10.2016
    Hinta.fi is focusing on e-shops operating in Finland and clearly targeted to Finnish consumers. We'll include Amazon when it arrives to Finland.

    Every Hinta.fi product includes price history, the oldest ones dating back to 2013 or 2014.
     
  29. Sampsa

    Sampsa Sysop Ylläpidon jäsen Team PUBG Team Stream Team H2O

    Viestejä:
    7 426
    Rekisteröitynyt:
    13.10.2016
    Persojet, runboy93 ja FlyingAntero tykkäävät tästä.
  30. tonkar

    tonkar

    Viestejä:
    484
    Rekisteröitynyt:
    20.12.2016
    Kompastuin tähän nyt itsekin. Tilasin tuolta NVME-lätyn "1-4" päivän toimitusajalla. Nyt neljäs arkipäivä (ja vklp välissä) tilauksesta eikä mitään ole tilaukselle tapahtunut vaikka rahat heille kyllä maistui heti... Eli jokin muutos noihin toimitusaika-arvioihin pitää tämän puljun suhteen saada

    e: ottivat lopulta yhteyttä 11päivän odottelun jälkeen ja tarjosivat mopompaa lättyä tilalle. Pyysin rahat takaisin ja nyt odotellaan taas..
     
    Viimeksi muokattu: 08.08.2019
  31. Divvy

    Divvy

    Viestejä:
    1 237
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Täälläkin tympii tuo Mikroaitta, kun sotkee haussa tuotteiden saatavuusajat. Kun etsin missä kaupoissa olisi 2070 superia nopeasti saatavilla, niin eiköhän siellä nakota 4pv yhdessä sun toisessa ja aina Mikroaitta listan kärjessä kun muut myyvät rehellisesti ei-oota. Paras tapa filtteröidä tuo paska pois on laittaa max 3pv hakuun, mutta siinä menee ihan legittiäkin kauppaa mukana.
     
  32. gaattori

    gaattori

    Viestejä:
    21
    Rekisteröitynyt:
    15.08.2019
    Minäkin löysin tänne tuon Mikroaitan takia. 1-4pv tuote ollut kaksi viikkoa tilassa "Maksu hyväksytty". Ei vaan kehtaisi lähteä perumaan tai valittamaan, kun tuotteen yleinen hintataso on ehtinyt nousta. Tilatessa kuulostin jotenkin tutulta nimeltä ja luulin olevan vanha ja luotettava kauppa, mutta taitaa ollakin melko uusi. Tai ainakin nimi vaihdettu.
     
  33. E.T

    E.T

    Viestejä:
    2 963
    Rekisteröitynyt:
    27.02.2017
    Minkäs takia näyttöihin ei ole lisätty hakuehtoihin FreeSyncia?
     
  34. gaattori

    gaattori

    Viestejä:
    21
    Rekisteröitynyt:
    15.08.2019
    Pyysin peruutusta, niin seuraavana arkipäivänä tilaus vaihtoi tilaksi "Tilattu maahantuojalta". Hinta.fi sanoi toimitusa-ajaksi 1-4pv, mutta Mikroaitta oli siis 10 arkipäivää tekemättä tilaukselle yhtään mitään + jatkavat tilauksen käsittelyä peruutuspyynnön jälkeen.

    Hinta.fi ei vastaa tiedoista, mutta kai teillä joku laatuvaatimus on listalla oleville yrityksille?