Hinta.fi palaute- ja kehityskeskustelu

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sampsa
  • Aloitettu Aloitettu
Mainitaan vielä että nämä huijarit lähettää ohjaimet ilman akkua, kotisivuilla mainostetaan 40h käyttöaikaa ohjaimelle....kaikista noista muista hinta.fi liikkeistä ostettuna akku tietenkin tulee mukana niinkuin kuuluukin.

Nyt sitten alkaa tappeleen kuluttaja asianmiehen kanssa...


 
Mainitaan vielä että nämä huijarit lähettää ohjaimet ilman akkua, kotisivuilla mainostetaan 40h käyttöaikaa ohjaimelle....kaikista noista muista hinta.fi liikkeistä ostettuna akku tietenkin tulee mukana niinkuin kuuluukin.

Nyt sitten alkaa tappeleen kuluttaja asianmiehen kanssa...



Mitäs huijausta tuo nyt tarkalleen on? Tuolla lukee selvästi tuotekuvauksessa että on refurbished ja että akkua ei tule mukana.
 
Mitäs varten tuo tuoterajaus on nykyisin aina pienennettynä kun avaa kategorian...? Aika harvassa varmaan ne jotka niitä rajauksia ei haluaisi tehdä kun kategoriat on kuitenkin niin laajoja.
 
Mitäs varten tuo tuoterajaus on nykyisin aina pienennettynä kun avaa kategorian...? Aika harvassa varmaan ne jotka niitä rajauksia ei haluaisi tehdä kun kategoriat on kuitenkin niin laajoja.
Eikös se tullut kun osassa kategorioista se täyttää koko näytön avattuna ja tuotteita ei näy ollenkaan?
 
Kauppojen rajaus toimii toistaiseksi tarjoussivulla, mutta laajenee todennäköisesti jossain vaiheessa läpi sivuston. Hintahälytyksessä tätä rajausta ei ainakaan vielä ole.

Milloin tulee kaupojen rajaus haun tulosten rajaamiseen? Tämä olisi kätevä jos syystä tai toisesta haluaa boikotoida yhtä tai useampaa kauppaa, tai rajaa tuloksen muutamaan kauppaan, sillä tietää että voi noutaa tuotteen, niin säästää postikuluissa ja saa tuotteen nopeammin.

Samalla voi laittaa tuon kauppojen rajauksen myös hintahälytykseen.
 
Täällä foorumilla olevassa Hinta.fi -mainospaneelissa esiintyy välillä näyttöjä. Näissä on vaan välissä tuollainen kummallinen kyllä / ei - speksi josta ei ole kyllä mitään hajua mitä sillä yritetään sanoa. Kuva spoilerissa, jossa tuo näkyy heti hertsien jälkeen.
1591533985235.png
 
Gigantti näyttää usein toimitusajaksi 1-5 päivää, mutta sitten kun menee sivuille, tuote onkin ennakkotilaus tai "saapuu varastoon X" ja X = pidempi aika kuin viikko.

Esimerkki tuotteesta, joka on ennakkotilauksessa:


1592849445254.png

1592849456360.png




Esimerkki tuotteesta, jossa pitkä toimitusaika:


1592849565183.png

1592849582226.png


Varmaan data tulee Gigantilta, mutta jos jotenkin saisi vahvistettua, onko tuotetta oikeasti varastossa, ja jos ei niin toimitusaika olisi "Avoin" nykyisen 1-5 päivää sijaan.
Muoks: Asuksen kohdalla Gigantilla vielä väärä tuotekin, hintavertailussa 27" malli ja tuotesivulla 25" näytön koodi (VG259QM), vaikka kuvauksessa lukee 27" pelinäyttö.
 
Olisiko sivuston mobiiliversiota vähän mahdollista parantaa? Nyt esim. jos kännykällä etsii oikeaa tuotekategoriaa, niin kaikki vaihtoehdot ovat yhdessä pötkössä, toisin kuin tietokoneella käytettäessä, jolloin valikko on hierarkkinen. Nyt jos etsii vaikkapa telkkareita, niin aika kauaan saa vierittää, kunnes oikea kategoria löytyy, ja helposti vierittää ohi.
 
Multitronic ei sitten tarkoita lähetysaikaa kun lukee:
Verkkokauppa: 20 kpl saatavilla
Arvioitu toimitusaika: 1-4 päivää
Vaan sitä että kunhan he saa tilattua tuotteen valmistajalta he lähettävät sen ja sitten toimitusaika on 1-4 päivää.

Tilasin 2 viikkoa sitten tämän hiiren eikä tilanne ole edennyt mihinkään, vastasivat tilannekyselyyn vain:
"Tuotteiden oikealla puolella näette niiden tilan, mikäli tuotetta on tilattu teille tilana lukee arvioitu saapumispäivä ja jos tuotetta on saatu varattua teille tässä lukee varattujen tuotteiden määrä. Lähetys toimitetaan teille kun kaikki tilatut tuotteet on saatu varattua, kannattaa huomata että tässä kestää sen jälkeen vielä toimitustavasta riippuen 1 - 4 arkipäivää. "
 
Toimiiko tämä hinta.fi siis silleen että myyjäliikkeen pitäisi ilmoittaa hinta sinne hinta.fi sivulle vai miten?
Esim tässä on melko tuntuva hintaero, mutta ei ilmoitettu palveluun, vaikka saman liikkeen hintoja on muissa tuotteissa näkynytkin:

Kauppa jossa tuote hintaan 4534:

Hinta.fi: Halvin hinta 5999:
 
Kellään muulla ollut nyt viimesen tunnin sähköpostilla psykoosit tulilla kun (Ilmeisesti joku uusi firma) Cruzboker.fi on listannut aivan järkyttävän halvalla tavaraa ensin, jonka sitten korjannut.

Omat sähköposti(t) on huutaneet esim Asus ROG PG278QE näytöstä, että sen saisi nyt 90,30€. Menee kauppiaan sivulle niin hinta 579,50€.

About 10-20 tuotetta nyt käynyt -90% hinnoissa ja joudun uudeestaan aktivoimaan nuo hälytykset.

E: Ja lisää tulee, ei jumalauta.
 
Viimeksi muokattu:
Kellään muulla ollut nyt viimesen tunnin sähköpostilla psykoosit tulilla kun (Ilmeisesti joku uusi firma) Cruzboker.fi on listannut aivan järkyttävän halvalla tavaraa ensin, jonka sitten korjannut.

Omat sähköposti(t) on huutaneet esim Asus ROG PG278QE näytöstä, että sen saisi nyt 90,30€. Menee kauppiaan sivulle niin hinta 579,50€.

About 10-20 tuotetta nyt käynyt -90% hinnoissa ja joudun uudeestaan aktivoimaan nuo hälytykset.

E: Ja lisää tulee, ei jumalauta.
Aivan samat täällä sähköpostia pommitetaan oikein kunnolla. Pitää vissiin huomenna laittaa noi kaikki hintahälytykset uudestaan..
 
Joo, Cruzbrokerin ansiosta rupesi höpöilmoituksia tulemaan.
 
Juu, puoli tusinaa hintahäläriä mennyt itellä toistaiseksi vituiksi. G305 rotta 11 eurolla, Crucialin MX500 2TB 39,60 €...as if. Kaikkea partatrimmeriteristä mSDXC-muistikortteihin. Ettei ois joku järjestelmä-/tietokantavirhe hinnotteluvirheiden sijaan?
 
Kellään muulla ollut nyt viimesen tunnin sähköpostilla psykoosit tulilla kun (Ilmeisesti joku uusi firma) Cruzboker.fi on listannut aivan järkyttävän halvalla tavaraa ensin, jonka sitten korjannut.

Omat sähköposti(t) on huutaneet esim Asus ROG PG278QE näytöstä, että sen saisi nyt 90,30€. Menee kauppiaan sivulle niin hinta 579,50€.

About 10-20 tuotetta nyt käynyt -90% hinnoissa ja joudun uudeestaan aktivoimaan nuo hälytykset.

E: Ja lisää tulee, ei jumalauta.
Jep, useampi sähköposti tipahdellut tännekin. Ei Cruzbroker ihan uusi firma ole, ostin sieltä jo 90 -luvulla komponentteja
 
Ei sitä palautetta pitäisi saada antaa ellei raha (tai tuote) ole liikkunut kaupanteossa. Mun mielestä se olisi siihen hyvä määritelmä. Sit ei pitäis olla mitään jossittelujen varaa siinä.

Turha itkeminen, että melkein tehnyt kaupat on ihan turhaa. Toisilla menee vastaamiseen yli 24h ja toiset vastaa minuutin päästä. Ja myyjähän sen päättää kelle myy jos ei hp:ta haluta maksaa.
Kellään muulla ollut nyt viimesen tunnin sähköpostilla psykoosit tulilla kun (Ilmeisesti joku uusi firma) Cruzboker.fi on listannut aivan järkyttävän halvalla tavaraa ensin, jonka sitten korjannut.

Omat sähköposti(t) on huutaneet esim Asus ROG PG278QE näytöstä, että sen saisi nyt 90,30€. Menee kauppiaan sivulle niin hinta 579,50€.

About 10-20 tuotetta nyt käynyt -90% hinnoissa ja joudun uudeestaan aktivoimaan nuo hälytykset.

E: Ja lisää tulee, ei jumalauta.
Aivan samat täällä sähköpostia pommitetaan oikein kunnolla. Pitää vissiin huomenna laittaa noi kaikki hintahälytykset uudestaan..
Joo, Cruzbrokerin ansiosta rupesi höpöilmoituksia tulemaan.
Juu, puoli tusinaa hintahäläriä mennyt itellä toistaiseksi vituiksi. G305 rotta 11 eurolla, Crucialin MX500 2TB 39,60 €...as if. Kaikkea partatrimmeriteristä mSDXC-muistikortteihin. Ettei ois joku järjestelmä-/tietokantavirhe hinnotteluvirheiden sijaan?
Jep, useampi sähköposti tipahdellut tännekin. Ei Cruzbroker ihan uusi firma ole, ostin sieltä jo 90 -luvulla komponentteja

Palvelustamme lähti eilen virheellisesti hintahälytyksiä. Syynä oli erään kaupan hinnasto, joka sisälsi vääriä ja liian alhaisia hintoja, jotka laukaisivat hälytyksen. Pyrimme tekemään tarvittavat korjaukset, jotta vastaavaa ei enää tapahtuisi tulevaisuudessa.

Olemme palauttaneet hälytyksesi voimaan ja jos ehdit jo itse palauttaa sen, olemme huomioineet asian.

Pahoittelut!
 
Sunnuntai-illan ratoksi pienoinen mysteeri tuoterajaustyökalun toiminnassa: valitaan Tietotekniikka > Muistikortit, rastitetaan korttityypiksi CompactFlash sekä valmistajaksi Sandisk, saadaan 9 osumaa. Tuloksista kuitenkin puuttuu ainakin nämä kaksi korttia

Sandisk Ultra CF 16GB 50MB/s, hinta 21€
Sandisk CF Extreme 32GB, hinta 34€

...joiden kaiken logiikan mukaan pitäisi kuitenkin listassa näkyä. Itse asiassa, vaikka poistetaan suodatus valmistajan osalta kokonaan ja katsotaan kaikkia CF-kategorian kortteja, näitä ei siltikään tule listalla vastaan.

Molemmilla nimikkeillä näyttäisi tuotetiedoissa olevan sekä valmistaja että korttityyppi oikein joten nyt klikkaa joku muu, mikä?

Mainittakoon myös että noiden 9 hakutuloksen joukossa kummittelee kaksi CFexpress -korttia, joiden tuotetiedoissa on korttityyppi väärin ja ilmeisesti siksi näkyvät duplikaatteina CompactFlash -kategoriassa.

Sandisk Extreme Pro, hinta 289€
Sandisk Extreme Pro, hinta 459€

Ylimääräiset kuitenkin pienempi paha kuin hakutuloksista puuttumaan jäävät osumat.
 
Sunnuntai-illan ratoksi pienoinen mysteeri tuoterajaustyökalun toiminnassa: valitaan Tietotekniikka > Muistikortit, rastitetaan korttityypiksi CompactFlash sekä valmistajaksi Sandisk, saadaan 9 osumaa. Tuloksista kuitenkin puuttuu ainakin nämä kaksi korttia

Sandisk Ultra CF 16GB 50MB/s, hinta 21€
Sandisk CF Extreme 32GB, hinta 34€

...joiden kaiken logiikan mukaan pitäisi kuitenkin listassa näkyä. Itse asiassa, vaikka poistetaan suodatus valmistajan osalta kokonaan ja katsotaan kaikkia CF-kategorian kortteja, näitä ei siltikään tule listalla vastaan.

Molemmilla nimikkeillä näyttäisi tuotetiedoissa olevan sekä valmistaja että korttityyppi oikein joten nyt klikkaa joku muu, mikä?

Mainittakoon myös että noiden 9 hakutuloksen joukossa kummittelee kaksi CFexpress -korttia, joiden tuotetiedoissa on korttityyppi väärin ja ilmeisesti siksi näkyvät duplikaatteina CompactFlash -kategoriassa.

Sandisk Extreme Pro, hinta 289€
Sandisk Extreme Pro, hinta 459€

Ylimääräiset kuitenkin pienempi paha kuin hakutuloksista puuttumaan jäävät osumat.
Rajaus ei valitettavasti kata 100% tuotteista, eli joillain tuotteillla voi olla puutteelliset tuotetiedot ja eivät näin osu rajaukseen. Haku on ainoa millä löytää kaikki.
 
Hinta.fi sivut ei aukea
"Palvelin osoitteessa hinta.fi vastaa pyyntöihin liian hitaasti."
 
Siellä on 2,5 miljoonaa hintaa, aika monta virhettä mahtuu siihen määrään tämä mukaanlukien.
Ihan vain mielenkiinnosta kysyn, mikä meni pieleen, mikä aiheutti suojakalvon tunnistumisen 14- ytimisenä prosessorina?
 
Ihan vain mielenkiinnosta kysyn, mikä meni pieleen, mikä aiheutti suojakalvon tunnistumisen 14- ytimisenä prosessorina?
Korjattu, yleensä johtuu siitä että kauppa kämmää väärän tuotekoodin tuotteelle, lähettää meille, meillä systeemi automaattisesti tunnistaa väärää koodia ja saattaa löytää väärälle koodille tuotetiedot
 
Korjattu, yleensä johtuu siitä että kauppa kämmää väärän tuotekoodin tuotteelle, lähettää meille, meillä systeemi automaattisesti tunnistaa väärää koodia ja saattaa löytää väärälle koodille tuotetiedot
Tarjoukset sivulla usein huomaa eniten noita virheellisiä tuotteita kun yhdistetään paljon halvempi tuote kalliimpaan ja se näyttäytyy käyttäjälle suurena alennuksena. Varsinkin CDON:lla on viime aikoina ollut paljon virheellisiä tuotteita, mutta nyt näyttää olevan korjattu nekin.
 
Hinta.fi ostoskoria on uudistettu

Aiemmin oli toteutettu suosikkilista + ostoskori yhdistelmänä, mutta taisi jäädä aika monelta kyseinen ominaisuus huomaamatta. Nyt pelkkä ostoskori, eli minkä tahansa tuotteen voi lisätä ostoskoriin, jossa niiden hintoja voi vertailla eri kaupoissa.

Uusia ominaisuuksia:

- Saman tuotteen voi lisätä monta kertaa ostoskoriin
- Ostoskorista pystyy nyt luomaan osoitteen (lyhennetty) ja kopioimaan sen leikepöydälle

Esim:


Palaute, bugit, risut ja ruusut voi kirjoitella tänne.

PS. Tietääkseni muilla suomalaisilla hintavertailuilla eli hintaopas ja hintaseuranta ei ole koko ostoskoriominaisuutta palvelussa.
 
Tulossa nappi: Tyhjennä ostoskori

edit: lisätty.
 
Viimeksi muokattu:
Olisko mahdollista saada tarjouksien sivulle järjestä valikkoon "uusimmat" itse tulee vähän väliä katsottua näitä ja olisi mielestäni hyvä ominaisuus. Noin kuukauden päästä varsinkin olisi kovastikkin käyttöä :stmi:
 
Viimeksi muokattu:
Onko jotain keinoa tarkistaa mitkä hintahälytykset ovat voimassa omalle sähköpostiosoitteelle? Jos ei, olisiko sellainen ominaisuus mahdollista toteuttaa niin, että järjestelmä vaikka lähettäisi sen listana annettuun sähköpostiosoitteeseen?
 
Saatavuus ei oikein toimi... Esim. kun katsoo Corsair HX850 niin eräänkin kaupan kohdalla "20pv", niin kun avaa "saatavilla 5.1.2021".. Toinenkin 3pv saatavana mutta lopulta tammikuussa..
 
Saatavuus ei oikein toimi... Esim. kun katsoo Corsair HX850 niin eräänkin kaupan kohdalla "20pv", niin kun avaa "saatavilla 5.1.2021".. Toinenkin 3pv saatavana mutta lopulta tammikuussa..
Tuo on yleisesti saatavan feedin vika. kauppa ei päivitä tai sitten vain saatavuuden muutos ei päivity fiidiin taii sitten niillä on esim tuo 3pv vaan lyöty kaikkiin tuotteisiin ihan sama onko se tuote hyllyssä vai vielä teräspalkkeina tehtaan nurkassa
 
Olisiko mahdollista saada joku filtteri kaupoille, että voisi blacklistata? Esim. CompuSat laittaa normihinnoiksi ryöstöhintoja ja isot alennukset. Hinta alennuksella silti on noin 2x halvimmasta. Kusetuksen makua.
Screenshot_20201119-163914.jpg
 
Olisiko mahdollista saada joku filtteri kaupoille, että voisi blacklistata? Esim. CompuSat laittaa normihinnoiksi ryöstöhintoja ja isot alennukset. Hinta alennuksella silti on noin 2x halvimmasta. Kusetuksen makua.
Screenshot_20201119-163914.jpg
Tuoterajoituksissa on kyllä kaupat listattuna. Valitse ensin kaikki ja sitten poista compusat.
 
Hinta.fi käy hitailla. ja paiskoo "Sivustoon ei saada yhteyttä". @Sampsa
 
Voisiko sivulle jossa yli 5% ale tuotteet saada jotain rajauksia esim. näyttöjä kun nyt hakee rajauksena ois kiva olla esim resoluutio edes.
 
Oiskohan mahdollista tuotetta halvimmalla myyviä kura-kauppoja karsia veks. Koska tuossa ei myydä yhtikäs mitään.

Ovat melko rasittavia.

1.png



2.PNG
 
Eikös tuossa yläpuolella olevassa @k334 :n esimerkissä jo tuo "Toimitusaika: ?" kerro, ettei tuotetta ole tällä hetkellä saatavilla?
 
Hyvä palvelu tämä, mutta saatavuustiedot menee ihan väärin. Etsin näytönohjainta ja monella kaupalla on listattuna muutaman päivän toimitusaika. Sitten itse sivustossa kuitenkin tavara on esim. tilaustuote (esim. Dustin) tai ei saatavana lainkaan (esim. Kärkkäinen tai Multironic). Kun tuo oikeampi data on kuitenkin sivustoissa saatavana, eikö sen tähänkin saisi?
 
Hyvä palvelu tämä, mutta saatavuustiedot menee ihan väärin. Etsin näytönohjainta ja monella kaupalla on listattuna muutaman päivän toimitusaika. Sitten itse sivustossa kuitenkin tavara on esim. tilaustuote (esim. Dustin) tai ei saatavana lainkaan (esim. Kärkkäinen tai Multironic). Kun tuo oikeampi data on kuitenkin sivustoissa saatavana, eikö sen tähänkin saisi?
kaupat antavat tuon datan ja itse arpovat sen saatavuuden minkä siihen kylkeen liimaavat. Ainut mitä olisi että Hinta.fi listaisi noille aina väärässä oleville firmoille tarkista kauppiaan sivuilta eivätkä edes antaisi laittaa tuota aina 2-4 päivää infoa tuotteisiinsa.
Sivustojen crawlaaminen olisi julmettu työmää kun aina kun kauppias tekisi sivustoon muutoksen pitäisi tarkistaa että crawleri edelleen toimii
 
kaupat antavat tuon datan ja itse arpovat sen saatavuuden minkä siihen kylkeen liimaavat. Ainut mitä olisi että Hinta.fi listaisi noille aina väärässä oleville firmoille tarkista kauppiaan sivuilta eivätkä edes antaisi laittaa tuota aina 2-4 päivää infoa tuotteisiinsa.
Sivustojen crawlaaminen olisi julmettu työmää kun aina kun kauppias tekisi sivustoon muutoksen pitäisi tarkistaa että crawleri edelleen toimii
No kumpi vaan noista olisi parempi kuin nykydata, joka on puutaheinää ja aiheuttaa paljon kohinaa sellaisten kauppojen tiedoille, jotka antavat oikean datan. Crawleria ei ehkä loppujen lopuksi tarvitsisi tehdä edes niin monelle, ja sillehän voi laittaa hintalapun, jonka kauppa maksaa (ilmaiseksi saa merkinnän "tarkista kauppiaan sivuilta", ja se listattaisiin saatavuustietona viimeisenä). Ehkä tuolla saisi vähän potkua kauppoihin, jotta antavat oikeat tiedot...
 
Hinta.fi-hintavertailu on listannut viime vuoden suosituimmat tekniikkatuotteet sekä suosituimmat älypuhelimet.

Suosituimpien tekniikkatuotteiden listaa hallitsee AMD:n Ryzen-prosessorit sekä Applen AirPods-kuulokkeet ja iPhone-puhelimet. Suosituimmat tuotekategoriat olivat älypuhelimet, näytöt ja näytönohjaimet. Viime vuoden suosituin älypuhelin oli Applen iPhone 11, jonka hinta laski vuoden alun noin 780 eurosta marraskuussa 599 euroon.



20 suosituinta tekniikkatuotetta

  1. AMD Ryzen 5 3600
  2. Apple AirPods Pro
  3. AMD Ryzen 7 3700X
  4. Apple AirPods (2nd generation)
  5. Sony WH-1000XM3
  6. Apple iPhone 11
  7. LG 27GL850-B
  8. Nintendo Switch
  9. AMD Ryzen 9 3900X
  10. AMD Ryzen 5 5600X
  11. AMD Ryzen 3 3300X
  12. Apple iPhone XS
  13. Samsung Galaxy S10
  14. Logitech G29
  15. Asus TUF Gaming GeForce RTX 3080 OC
  16. Sony DualShock 4
  17. Asus TUF Gaming GeForce RTX 3080
  18. Logitech G Pro
  19. Intel Core i9-9900K
  20. Huawei P30 Pro


10 suosituinta älypuhelinta

  1. Apple iPhone 11
  2. Samsung Galaxy S10
  3. Apple iPhone XS
  4. Apple iPhone 8
  5. Samsung Galaxy S10e
  6. Huawei P30 Pro
  7. Samsung Galaxy A50
  8. Samsung Galaxy A51
  9. Xiaomi Redmi Note 8T
  10. Oneplus 7T


Hinta.fi-hintavertailuun lisättiin viime vuonna uusi ostoskoriominaisuus, joka mahdollistaa useiden tuotteiden lisäämisen koriin ja vertailemaan kokonaishintaa eri kauppojen kesken sekä jakamaan linkin valmiiseen ostoskoriin. Alkuvuonna luvassa on Hinta.fi-hintavertailusta Android- ja iOS-sovellukset.


 
Alkuvuonna luvassa on Hinta.fi-hintavertailusta Android- ja iOS-sovellukset.
Ihan vain mielenkiinnosta kysyn, koodailetko sinä nämä sovellukset, ja jätetäänkö jotain ominaisuuksia pois, joita nettisivulta löytyy?
 
Ihan vain mielenkiinnosta kysyn, koodailetko sinä nämä sovellukset, ja jätetäänkö jotain ominaisuuksia pois, joita nettisivulta löytyy?

En koodaile itse ja v1.0 on alkuun aikapelkistetyt toiminnallisuudet, kehitetään mahdollisesti lisää.
 
En ole lukenut ketjua läpi, mutta tuli mieleen... hinta.fi on ihan ylivoimaisesti parempi palvelu kuin tietyt kilpailijat. Juuri tilausta tehdessä yksi iso nettikauppa käytti tyytyväisyyselynä nimeltämainitsematonta kilpailijaa.

Tuli vaan taas mieleen että keskivertokuluttaja saa googlaamalla ensimmäisenä eteensä huonomman palvelun.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 430
Viestejä
4 556 437
Jäsenet
74 964
Uusin jäsen
LinogeFly

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom