Ehkä tässä olisikin jotain mitä hinta.fi palvelussa voitaisiin ottaa huomioon tai onhan tietty vaihtoehtona poistaa kyseinen kauppa järjestelmästä. Sama tuo minulle on lähinnä otin kantaa siihen, että vika olisin verkkokauppa.com tarjousten toteutuksessa. Tästä päästään varmasti siihen että olen yhteyksissä verkkokauppa.comiin enkä asioi missään muussa liikkeessä. En varmasti kaikkea kikkailua ole itse huomannut, mutta perustan kantani omiin kokemuksiin ja tämän hetkiseen hinta.fi suosituimmat listaukseen. Tämä asia jääkööt minun osaltani tähän.
Edit. Toki hinta.fi toteutuksen kannalta voi olla hieman vaikeampi toteuttaa tuon huomioiminen jolloin helpompi vaihtoehto varmastikkin olisi poistaa yritys järjestelmästä.
Me ollaan oltu Verkkokauppa.comin kanssa yhteyksissä noista poistotuotteista, joita ei ole enää saatavilla. Tsekataan mitä tuolle Nokia 8 on tehtävissä.
@Sampsa
melkein kuukausi sitten(28.6. aamuyöllä) lähetin viestiä 4:stä tuotteesta väärässä katekoriassa osoitteeseen palaute. @hinta.fi eikä asialle ole tehty vieläkään mitään, enkä ole saanut mitään vastausta aiheeseen liittyen. ettekö te seuraa palautekanavaa jonka olette antaneet. Olisi ollut hyvä edes vastata ilmoituksiini tuotteista väärässä katekoriassa.
Me ollaan oltu Verkkokauppa.comin kanssa yhteyksissä noista poistotuotteista, joita ei ole enää saatavilla. Tsekataan mitä tuolle Nokia 8 on tehtävissä.
Ei ole ensimmäinen kerta tänä kesänä, aikaisemminkin oli viikon verran tuo Nokia 8 samalla tapaa Verkkokauppa.com tarjouksessa hintaan 249€, mutta todellisuudessa oli pieni erä, joka tuli myöskin perjantaina aikaiseen aamulla myyntiin.
Voisiko kiintolevyjen kapasiteetin valintasäätimen arvoja kasvattaa reippaasti? Nyt suurin koko minkä voit liukusäätimellä valita on 4000GB. Ei huvittaisi kirjoittaa arvoja...
@Sampsa
melkein kuukausi sitten(28.6. aamuyöllä) lähetin viestiä 4:stä tuotteesta väärässä katekoriassa osoitteeseen palaute. @hinta.fi eikä asialle ole tehty vieläkään mitään, enkä ole saanut mitään vastausta aiheeseen liittyen. ettekö te seuraa palautekanavaa jonka olette antaneet. Olisi ollut hyvä edes vastata ilmoituksiini tuotteista väärässä katekoriassa.
Nuo kyseiset kategoriat ovat väärin näköjään jo lähtökohtaisesti tuotetietojen tarjoajalla, hieman marginaalituotteista kyse. Pistin korjauspyynnöt noihin SLI-siltoihin liittyen suoraan heille. Suurin osa palvelusta on automatisoitu, mutta säädetään manuaalisesti se mikä 500 000 tuotteen kanssa kyetään.
Jännä nähdä, että palvelu on kasvanut tasaisesti ja tosiaan nyt elokuun ensimmäisellä viikolla vierailut kasvoivat kuuden vuoden jälkeenkin 32 % verrattuna viime vuoteen.
Vähän historiaa palvelusta:
- Lanseerattiin kokeiluprojektina Muropaketin Hintavertailuna syyskuussa 2012
- Heinäkuussa 2013 palvelusta tuli kaupallinen
- Heinäkuussa 2014 ostimme hinta.fi domainin ja palvelun nimi vaihtui Hinta.fi:ksi edelleen yhteistyössä Muropaketin kanssa
- Helmikuussa 2016 palvelu irtaantui Muropaketista/Otavamediasta ja jatkoi itsenäisenä
- Syyskuusta 2016 lähtien palvelu on tehnyt yhteistyötä io-techin kanssa, kuten myös esim. mobiili.fi:n kanssa
Sihtailin tarjoussivua, ja näyttää siltä, että sivu pitää suodatusvalintoja selaimen istunnossa. Jos on kaksi rinnakkaista ikkunaa samaan aikaan auki, niin sivu ei välttämättä toimi valintojen mukaisesti.
Olisiko hintahälytyksiin mahdollista saada ominaisuus, että voisi rajata hälyksen koskemaan tiettyä kauppaa/kauppoja? Lähinnä hyödyllinen, kun haluaa hankkia jonkun tuotteen Suomesta helpompien takuiden tms hoitamisen takia.
Näemmä hintahälytin on muutenkin ollut rikki, kun nyt tuli yhdellä kertaa kolme ilmoitusta kuukausia sitten laitetuista, enkä tätä ennen ole saanut yhtäkään hälytystä. Ja hälytettävä hintaraja on alittunut kaikissa ajat sitten, yhden tuotteen kohdalla (LG OLED65B7V, 2000€) jo ~kaksi kuukautta sitten.
Hinta.fi:n tarjoukset sivu koreilee taas pääosin verkkokauppa.comin poistotuotteita joita ei ole saatavilla. Alennus väh. 40% sivulla 13/15 tuotteesta on verkkokauppa.comin ja 11/15 on poistotuotteita tai tuotteita joita ei ole saatavilla.
Esimerkkikuvissa alennusprosentit on harhaanjohtavia. Kun tuote ei ole muutamaan päivään ollut listattuna kyseisestä verkkokaupasta niin se esitetään kuin se olisi suuressakin alennuksessa, koska tuo lähtöhinta otetaan toisen kauppiaan kalliimmasta hinnasta.
Esimerkiksi Sony KD-55XE8599 on ollut verkkokauppa.comissa 23.4.2018 lähtien hinnalla 799,90€, mutta sen hintaseuranta katkeaa 14.8-22.8.2018 välisellä ajalla verkkokauppa.comin osalta. Kun verkkokauppa.comin tuote on listattu takaisin hinta.fi -palveluun 22.8.2018 niin se näyttää alennusprosentiksi -71% verrattuna multitronicin hintaan jossa se on ollut tuolla 2796,90€ hinnalla 21.8.2018. Käytännössä TV:n hinta ei ole siis muuttunut, mutta se vaikuttaa olevan suuressakin alennuksessa.
Samsungin tv:n kohdalla on myös samanlainen tapahtuma.
Joku voisi luulla tuota huipputarjoukseksi jos ei osaisi tarkistaa tuotteen hintahistoriaa.
Tuo viittaisi siihen että alennusprosentti lasketaan halvimman hinnan hintakäyrän mukaan.
Tuo ei ole ongelma tuotteissa joilla on useampia kauppiaita. Ongelmia tulee tuotteissa joilla ei ole kuin 1-3 kauppiasta ja hintaerot niiden välillä on moninkertaiset.
Voisiko jossakin kohtaa tuotteen hintasivulla lukea esimerkiksi tuotteen hintahistorian alin hinta? Silloin voisi nopeasti verrata nykyistä hintaa siihen ja näkisi että onko sen hetkinen tarjous edes hyvä.
Hinta.fi:n tarjoukset sivu koreilee taas pääosin verkkokauppa.comin poistotuotteita joita ei ole saatavilla. Alennus väh. 40% sivulla 13/15 tuotteesta on verkkokauppa.comin ja 11/15 on poistotuotteita tai tuotteita joita ei ole saatavilla.
Esimerkkikuvissa alennusprosentit on harhaanjohtavia. Kun tuote ei ole muutamaan päivään ollut listattuna kyseisestä verkkokaupasta niin se esitetään kuin se olisi suuressakin alennuksessa, koska tuo lähtöhinta otetaan toisen kauppiaan kalliimmasta hinnasta.
Esimerkiksi Sony KD-55XE8599 on ollut verkkokauppa.comissa 23.4.2018 lähtien hinnalla 799,90€, mutta sen hintaseuranta katkeaa 14.8-22.8.2018 välisellä ajalla verkkokauppa.comin osalta. Kun verkkokauppa.comin tuote on listattu takaisin hinta.fi -palveluun 22.8.2018 niin se näyttää alennusprosentiksi -71% verrattuna multitronicin hintaan jossa se on ollut tuolla 2796,90€ hinnalla 21.8.2018. Käytännössä TV:n hinta ei ole siis muuttunut, mutta se vaikuttaa olevan suuressakin alennuksessa.
Samsungin tv:n kohdalla on myös samanlainen tapahtuma.
Joku voisi luulla tuota huipputarjoukseksi jos ei osaisi tarkistaa tuotteen hintahistoriaa.
Tuo viittaisi siihen että alennusprosentti lasketaan halvimman hinnan hintakäyrän mukaan.
Tuo ei ole ongelma tuotteissa joilla on useampia kauppiaita. Ongelmia tulee tuotteissa joilla ei ole kuin 1-3 kauppiasta ja hintaerot niiden välillä on moninkertaiset.
Voisiko jossakin kohtaa tuotteen hintasivulla lukea esimerkiksi tuotteen hintahistorian alin hinta? Silloin voisi nopeasti verrata nykyistä hintaa siihen ja näkisi että onko sen hetkinen tarjous edes hyvä.
Tosiaan Verkkokauppa.comin kanssa olemme pariinkin otteeseen näistä poistotuotteista huomauttaneet ja ovat omalla tahollaan niitä poistaneet. Ilmeisesti kun lisää tulee niin jäävät roikkumaan. Pistän taas viestiä ja ilmoittelethan jos jatkossa radikaalisti taas muuttuu huonompaan.
Tuo tarjoussivu on luonnollisesti täysin automatisoitu, joten tälläisiä lapsuksia saattaa välillä tapahtua, täytyy katsoa jos jotain on tehtävissä.
Kiitoksia palautteesta
edit: pohjimmiltaan tässä taitaa olla kyse siitä, että Verkkokauppa.comin feediä ei muutamaan päivään saatu ladattua -> tuotteet poistuivat näkyvistä ja kun feedi saatiin taas ladattua niin hinnat ilmestyi uusina tarjouksina. Valitettava yksittäistapaus siis automatiikkaan liittyen.
Näemmä hintahälytin on muutenkin ollut rikki, kun nyt tuli yhdellä kertaa kolme ilmoitusta kuukausia sitten laitetuista, enkä tätä ennen ole saanut yhtäkään hälytystä. Ja hälytettävä hintaraja on alittunut kaikissa ajat sitten, yhden tuotteen kohdalla (LG OLED65B7V, 2000€) jo ~kaksi kuukautta sitten.
Valitettavasti muutaman sähköpostipalveluntarjoajan kanssa oli kesän aikana ongelmaa ja viestit eivät tulleet läpi (spam), asiaa korjattiin ja hoidettiin kuntoon pitkään molemmissa päissä. Nyt hintahälytykseen spostit pitäisi kulkea normaalisti
Esim. noita Samsungin SSD-asemia tulee todella monesta eri kanavasta osa ja siellä on näköjään osassa tuotekoodi tuotenimen tilalla. Laitoin tuosta viestiä eteenpäin josko korjaantuisi.
En tiedä onko ennemmin mainittu, mutta itseäni on jo hetken ärsyttänyt tälläinen pikku juttu.
Tuosta klikattaessa tulee näkyviin kaikki mahdolliset osat. Mielestäni olisi viisaampi että avaisi sivun, josta valittaisiin kategoria. Tiedän kyllä että ihan yläpuolella on tuotekategoriat, mutta tulee itse painettua aina ensin tuosta mainitsemastani kohdasta.
Niin, tuo kalleimman hinnan kuvaajan poistaminen vääristää kyllä keskihintaa, jos yhdessä kaupassa hinta on 3000e, muualla 250e. Vai mitäköhän mahdoit tarkoittaa? Ja juurihan aikaisemmassa viestissä sanoin, että tuon kalleimman hinnan kuvaajan voi ottaa pois näkyvistä?
Niin, tuo kalleimman hinnan kuvaajan poistaminen vääristää kyllä keskihintaa, jos yhdessä kaupassa hinta on 3000e, muualla 250e. Vai mitäköhän mahdoit tarkoittaa?
Joo, näköjään oli väärä muoto ekassa viestissä. "Keskihinta on vääristynyt", olisi pitänyt olla. Eli tuo keskihinnankin kuvaaja on päin helvettiä, se oli mun viestin pointti. Ja varmaan sen olisi voinut ymmärtääkin, mutta totta helvetissä piti päästä nussimaan pilkkua.
Tuotteiden hinnat päivitetään useamman kerran päivässä ja melkeimpä koko ajan on joku päivitysajo meneillään eli aika usein kyse on siitä. Lopullinen hinta löytyy aina joka tapauksessa kaupan kotisivuilta.
Haen "iphone 7 plus". Sivu näyttää 7 plussan kuvan, näyttökoon 5,5" oikein ja otsikkona on "Apple iPhone 7 Plus". Hinnat kuitenkin näkyvät 7 ja 7+:lle. Käytännössä parikymmentä ensimmäistä hakutulosta on väärälle tuotteelle, koska 7 on selkeästi halvempi kuin 7+.
Haen "iphone 7 plus". Sivu näyttää 7 plussan kuvan, näyttökoon 5,5" oikein ja otsikkona on "Apple iPhone 7 Plus". Hinnat kuitenkin näkyvät 7 ja 7+:lle. Käytännössä parikymmentä ensimmäistä hakutulosta on väärälle tuotteelle, koska 7 on selkeästi halvempi kuin 7+.
Olisiko sivuille mahdollista saada hakujärjestely myös uusimpien lisättyjen tuotteiden mukaan? Helpottaisi uunituoreiden tuotteiden bongailua ja mahdollista hankintaa. Vetovalikossa valittavissa voisi siis olla "Uusimmat" tai "Uusimmat lisätyt" tms.
Kiitokset ja peukut kattavasta hintavertailusivusta!
Tämä oli jo toisessa ketjussa mainittu toisen käyttäjän toimesta mutta laitetaan nyt tännekin, eli Boltbox sulkee verkkokauppansa. Lienee aiheellista ottaa tuo pois hinta.fi:stä
Tämä oli jo toisessa ketjussa mainittu toisen käyttäjän toimesta mutta laitetaan nyt tännekin, eli Boltbox sulkee verkkokauppansa. Lienee aiheellista ottaa tuo pois hinta.fi:stä
Toimii vpn yli, mutta omalla IP:llä tulee vain forbidden. En kyllä tietääkseni ole mitään pommitussctipriä ajellut että olisi mennyt mistään sellaisesta jumiin. :/