Hinta.fi palaute- ja kehityskeskustelu

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sampsa
  • Aloitettu Aloitettu
Ehkä tässä olisikin jotain mitä hinta.fi palvelussa voitaisiin ottaa huomioon tai onhan tietty vaihtoehtona poistaa kyseinen kauppa järjestelmästä. Sama tuo minulle on lähinnä otin kantaa siihen, että vika olisin verkkokauppa.com tarjousten toteutuksessa. Tästä päästään varmasti siihen että olen yhteyksissä verkkokauppa.comiin enkä asioi missään muussa liikkeessä. En varmasti kaikkea kikkailua ole itse huomannut, mutta perustan kantani omiin kokemuksiin ja tämän hetkiseen hinta.fi suosituimmat listaukseen. Tämä asia jääkööt minun osaltani tähän.

Edit. Toki hinta.fi toteutuksen kannalta voi olla hieman vaikeampi toteuttaa tuon huomioiminen jolloin helpompi vaihtoehto varmastikkin olisi poistaa yritys järjestelmästä.
 
Me ollaan oltu Verkkokauppa.comin kanssa yhteyksissä noista poistotuotteista, joita ei ole enää saatavilla. Tsekataan mitä tuolle Nokia 8 on tehtävissä.
 
@Sampsa
melkein kuukausi sitten(28.6. aamuyöllä) lähetin viestiä 4:stä tuotteesta väärässä katekoriassa osoitteeseen palaute. @hinta.fi eikä asialle ole tehty vieläkään mitään, enkä ole saanut mitään vastausta aiheeseen liittyen. ettekö te seuraa palautekanavaa jonka olette antaneet. Olisi ollut hyvä edes vastata ilmoituksiini tuotteista väärässä katekoriassa.
 
Me ollaan oltu Verkkokauppa.comin kanssa yhteyksissä noista poistotuotteista, joita ei ole enää saatavilla. Tsekataan mitä tuolle Nokia 8 on tehtävissä.
Ei ole ensimmäinen kerta tänä kesänä, aikaisemminkin oli viikon verran tuo Nokia 8 samalla tapaa Verkkokauppa.com tarjouksessa hintaan 249€, mutta todellisuudessa oli pieni erä, joka tuli myöskin perjantaina aikaiseen aamulla myyntiin.
 
Voisiko kiintolevyjen kapasiteetin valintasäätimen arvoja kasvattaa reippaasti? Nyt suurin koko minkä voit liukusäätimellä valita on 4000GB. Ei huvittaisi kirjoittaa arvoja...
@Sampsa voisiko tuon muutoksen tehdä? Taas piti käyttää näppistä liukusäätimien sijaan...
 
@Sampsa
melkein kuukausi sitten(28.6. aamuyöllä) lähetin viestiä 4:stä tuotteesta väärässä katekoriassa osoitteeseen palaute. @hinta.fi eikä asialle ole tehty vieläkään mitään, enkä ole saanut mitään vastausta aiheeseen liittyen. ettekö te seuraa palautekanavaa jonka olette antaneet. Olisi ollut hyvä edes vastata ilmoituksiini tuotteista väärässä katekoriassa.

Nuo kyseiset kategoriat ovat väärin näköjään jo lähtökohtaisesti tuotetietojen tarjoajalla, hieman marginaalituotteista kyse. Pistin korjauspyynnöt noihin SLI-siltoihin liittyen suoraan heille. Suurin osa palvelusta on automatisoitu, mutta säädetään manuaalisesti se mikä 500 000 tuotteen kanssa kyetään.
 
Hieman kävijästatistiikkaa kulisseista:



Jännä nähdä, että palvelu on kasvanut tasaisesti ja tosiaan nyt elokuun ensimmäisellä viikolla vierailut kasvoivat kuuden vuoden jälkeenkin 32 % verrattuna viime vuoteen.

Vähän historiaa palvelusta:

- Lanseerattiin kokeiluprojektina Muropaketin Hintavertailuna syyskuussa 2012
- Heinäkuussa 2013 palvelusta tuli kaupallinen
- Heinäkuussa 2014 ostimme hinta.fi domainin ja palvelun nimi vaihtui Hinta.fi:ksi edelleen yhteistyössä Muropaketin kanssa
- Helmikuussa 2016 palvelu irtaantui Muropaketista/Otavamediasta ja jatkoi itsenäisenä
- Syyskuusta 2016 lähtien palvelu on tehnyt yhteistyötä io-techin kanssa, kuten myös esim. mobiili.fi:n kanssa
 
Olenko puusilmä, kun en läydä ulkoiselle tallennukselle hakukriteeriä ottaako virran pelkästään usb-portista vai tarvitseeko verkkovirta-adapterin?
 
Sihtailin tarjoussivua, ja näyttää siltä, että sivu pitää suodatusvalintoja selaimen istunnossa. Jos on kaksi rinnakkaista ikkunaa samaan aikaan auki, niin sivu ei välttämättä toimi valintojen mukaisesti.
tarjoussivu.PNG
 
Olisiko hintahälytyksiin mahdollista saada ominaisuus, että voisi rajata hälyksen koskemaan tiettyä kauppaa/kauppoja? Lähinnä hyödyllinen, kun haluaa hankkia jonkun tuotteen Suomesta helpompien takuiden tms hoitamisen takia.
 
Näemmä hintahälytin on muutenkin ollut rikki, kun nyt tuli yhdellä kertaa kolme ilmoitusta kuukausia sitten laitetuista, enkä tätä ennen ole saanut yhtäkään hälytystä. Ja hälytettävä hintaraja on alittunut kaikissa ajat sitten, yhden tuotteen kohdalla (LG OLED65B7V, 2000€) jo ~kaksi kuukautta sitten.
 
Sama homma kävi kuin @Manala :lla, hinta laskenut tuotteella jo 30.7 ja tänään vasta tuli hälytys asiasta. Vähään hitaasti toimii kyseinen ominaisuus.
 
Hinta.fi:n tarjoukset sivu koreilee taas pääosin verkkokauppa.comin poistotuotteita joita ei ole saatavilla. Alennus väh. 40% sivulla 13/15 tuotteesta on verkkokauppa.comin ja 11/15 on poistotuotteita tai tuotteita joita ei ole saatavilla.




Toinen asia mikä ei liity poistotuotteisiin, mutta alennusprosenttien laskuun:


upload_2018-8-27_9-34-7.png

Samsung UE65MU9005T, 1400€ | Hinta.fi

upload_2018-8-27_9-34-27.png

Sony KD-55XE8599, 800€ | Hinta.fi

Esimerkkikuvissa alennusprosentit on harhaanjohtavia. Kun tuote ei ole muutamaan päivään ollut listattuna kyseisestä verkkokaupasta niin se esitetään kuin se olisi suuressakin alennuksessa, koska tuo lähtöhinta otetaan toisen kauppiaan kalliimmasta hinnasta.

Esimerkiksi Sony KD-55XE8599 on ollut verkkokauppa.comissa 23.4.2018 lähtien hinnalla 799,90€, mutta sen hintaseuranta katkeaa 14.8-22.8.2018 välisellä ajalla verkkokauppa.comin osalta. Kun verkkokauppa.comin tuote on listattu takaisin hinta.fi -palveluun 22.8.2018 niin se näyttää alennusprosentiksi -71% verrattuna multitronicin hintaan jossa se on ollut tuolla 2796,90€ hinnalla 21.8.2018. Käytännössä TV:n hinta ei ole siis muuttunut, mutta se vaikuttaa olevan suuressakin alennuksessa.

Samsungin tv:n kohdalla on myös samanlainen tapahtuma.

Joku voisi luulla tuota huipputarjoukseksi jos ei osaisi tarkistaa tuotteen hintahistoriaa.

Tuo viittaisi siihen että alennusprosentti lasketaan halvimman hinnan hintakäyrän mukaan.

upload_2018-8-27_9-52-57.png


Tuo ei ole ongelma tuotteissa joilla on useampia kauppiaita. Ongelmia tulee tuotteissa joilla ei ole kuin 1-3 kauppiasta ja hintaerot niiden välillä on moninkertaiset.

Voisiko jossakin kohtaa tuotteen hintasivulla lukea esimerkiksi tuotteen hintahistorian alin hinta? Silloin voisi nopeasti verrata nykyistä hintaa siihen ja näkisi että onko sen hetkinen tarjous edes hyvä.
 
Hinta.fi:n tarjoukset sivu koreilee taas pääosin verkkokauppa.comin poistotuotteita joita ei ole saatavilla. Alennus väh. 40% sivulla 13/15 tuotteesta on verkkokauppa.comin ja 11/15 on poistotuotteita tai tuotteita joita ei ole saatavilla.




Toinen asia mikä ei liity poistotuotteisiin, mutta alennusprosenttien laskuun:


upload_2018-8-27_9-34-7.png

Samsung UE65MU9005T, 1400€ | Hinta.fi

upload_2018-8-27_9-34-27.png

Sony KD-55XE8599, 800€ | Hinta.fi

Esimerkkikuvissa alennusprosentit on harhaanjohtavia. Kun tuote ei ole muutamaan päivään ollut listattuna kyseisestä verkkokaupasta niin se esitetään kuin se olisi suuressakin alennuksessa, koska tuo lähtöhinta otetaan toisen kauppiaan kalliimmasta hinnasta.

Esimerkiksi Sony KD-55XE8599 on ollut verkkokauppa.comissa 23.4.2018 lähtien hinnalla 799,90€, mutta sen hintaseuranta katkeaa 14.8-22.8.2018 välisellä ajalla verkkokauppa.comin osalta. Kun verkkokauppa.comin tuote on listattu takaisin hinta.fi -palveluun 22.8.2018 niin se näyttää alennusprosentiksi -71% verrattuna multitronicin hintaan jossa se on ollut tuolla 2796,90€ hinnalla 21.8.2018. Käytännössä TV:n hinta ei ole siis muuttunut, mutta se vaikuttaa olevan suuressakin alennuksessa.

Samsungin tv:n kohdalla on myös samanlainen tapahtuma.

Joku voisi luulla tuota huipputarjoukseksi jos ei osaisi tarkistaa tuotteen hintahistoriaa.

Tuo viittaisi siihen että alennusprosentti lasketaan halvimman hinnan hintakäyrän mukaan.

upload_2018-8-27_9-52-57.png


Tuo ei ole ongelma tuotteissa joilla on useampia kauppiaita. Ongelmia tulee tuotteissa joilla ei ole kuin 1-3 kauppiasta ja hintaerot niiden välillä on moninkertaiset.

Voisiko jossakin kohtaa tuotteen hintasivulla lukea esimerkiksi tuotteen hintahistorian alin hinta? Silloin voisi nopeasti verrata nykyistä hintaa siihen ja näkisi että onko sen hetkinen tarjous edes hyvä.

Tosiaan Verkkokauppa.comin kanssa olemme pariinkin otteeseen näistä poistotuotteista huomauttaneet ja ovat omalla tahollaan niitä poistaneet. Ilmeisesti kun lisää tulee niin jäävät roikkumaan. Pistän taas viestiä ja ilmoittelethan jos jatkossa radikaalisti taas muuttuu huonompaan.

Tuo tarjoussivu on luonnollisesti täysin automatisoitu, joten tälläisiä lapsuksia saattaa välillä tapahtua, täytyy katsoa jos jotain on tehtävissä.

Kiitoksia palautteesta :tup:

edit: pohjimmiltaan tässä taitaa olla kyse siitä, että Verkkokauppa.comin feediä ei muutamaan päivään saatu ladattua -> tuotteet poistuivat näkyvistä ja kun feedi saatiin taas ladattua niin hinnat ilmestyi uusina tarjouksina. Valitettava yksittäistapaus siis automatiikkaan liittyen.
 
Viimeksi muokattu:
Näemmä hintahälytin on muutenkin ollut rikki, kun nyt tuli yhdellä kertaa kolme ilmoitusta kuukausia sitten laitetuista, enkä tätä ennen ole saanut yhtäkään hälytystä. Ja hälytettävä hintaraja on alittunut kaikissa ajat sitten, yhden tuotteen kohdalla (LG OLED65B7V, 2000€) jo ~kaksi kuukautta sitten.

Sama homma kävi kuin @Manala :lla, hinta laskenut tuotteella jo 30.7 ja tänään vasta tuli hälytys asiasta. Vähään hitaasti toimii kyseinen ominaisuus.

Valitettavasti muutaman sähköpostipalveluntarjoajan kanssa oli kesän aikana ongelmaa ja viestit eivät tulleet läpi (spam), asiaa korjattiin ja hoidettiin kuntoon pitkään molemmissa päissä. Nyt hintahälytykseen spostit pitäisi kulkea normaalisti
 
Miksi (ainakin jotkut) Samsungin SSD:t ovat hinta.fi:ssä kryptisillä nimillä, kuten että 2 gigan Samsung 860 EVO on Samsung MZ-76E2T0?
 
Miksi (ainakin jotkut) Samsungin SSD:t ovat hinta.fi:ssä kryptisillä nimillä, kuten että 2 gigan Samsung 860 EVO on Samsung MZ-76E2T0?

Esim. noita Samsungin SSD-asemia tulee todella monesta eri kanavasta osa ja siellä on näköjään osassa tuotekoodi tuotenimen tilalla. Laitoin tuosta viestiä eteenpäin josko korjaantuisi.
 
En tiedä onko ennemmin mainittu, mutta itseäni on jo hetken ärsyttänyt tälläinen pikku juttu.

upload_2018-8-31_9-37-3.png


Tuosta klikattaessa tulee näkyviin kaikki mahdolliset osat. Mielestäni olisi viisaampi että avaisi sivun, josta valittaisiin kategoria. Tiedän kyllä että ihan yläpuolella on tuotekategoriat, mutta tulee itse painettua aina ensin tuosta mainitsemastani kohdasta.
 
Klikkaat tuosta vain "kallein hinta" -kohdan pois, niin on jo luettava. Toki keskihinta vääristyy, mutta haittaako se? @TheMeII
enpä edes tiennyt että tuo kuvaaja on tuolla tavalla interaktiivinen, tuo näyttää vain legendiltä, ei valintanapeilta.
 
Klikkaat tuosta vain "kallein hinta" -kohdan pois, niin on jo luettava. Toki keskihinta vääristyy, mutta haittaako se?

Mitä tarkoitat vääristymällä. Ei kai kalleimman hinnan poistaminen kaaviosta vaikuta keskihinnan laskentaan.


enpä edes tiennyt että tuo kuvaaja on tuolla tavalla interaktiivinen, tuo näyttää vain legendiltä, ei valintanapeilta.

Kalleimman hinnan voi poistaa myös ruksista.

upload_2018-9-17_18-20-1.png
 
Mitä tarkoitat vääristymällä. Ei kai kalleimman hinnan poistaminen kaaviosta vaikuta keskihinnan laskentaan.




Kalleimman hinnan voi poistaa myös ruksista.

upload_2018-9-17_18-20-1.png
Niin, tuo kalleimman hinnan kuvaajan poistaminen vääristää kyllä keskihintaa, jos yhdessä kaupassa hinta on 3000e, muualla 250e. Vai mitäköhän mahdoit tarkoittaa? Ja juurihan aikaisemmassa viestissä sanoin, että tuon kalleimman hinnan kuvaajan voi ottaa pois näkyvistä?
 
Niin vääristääkö vaiko ei?
Joo, näköjään oli väärä muoto ekassa viestissä. "Keskihinta on vääristynyt", olisi pitänyt olla. Eli tuo keskihinnankin kuvaaja on päin helvettiä, se oli mun viestin pointti. Ja varmaan sen olisi voinut ymmärtääkin, mutta totta helvetissä piti päästä nussimaan pilkkua.
 
Jostakin syystä hakulistauksen hinta ja itse tuotesivun hinta ei aina täsmää/päivity:

Tuotehaku | Hinta.fi

1.JPG 2.JPG

Haussa antaa kummankin hinnaksi 24,95e, mutta tuotteen omalla sivulla hinnat on 32,90e ja 41,20e.
 
Jostakin syystä hakulistauksen hinta ja itse tuotesivun hinta ei aina täsmää/päivity:

Tuotehaku | Hinta.fi

1.JPG 2.JPG

Haussa antaa kummankin hinnaksi 24,95e, mutta tuotteen omalla sivulla hinnat on 32,90e ja 41,20e.

Ilmeisesti päivittyi jo, kun antaa nyt hinnaksi 32,90e ja 41,20e myös haussa.

Tuotteiden hinnat päivitetään useamman kerran päivässä ja melkeimpä koko ajan on joku päivitysajo meneillään eli aika usein kyse on siitä. Lopullinen hinta löytyy aina joka tapauksessa kaupan kotisivuilta.
 
Foorumin sivupalkista löytyvään hinta.fi-nostoboksiin on nyt lisätty hakukenttä, josta voi kätevästi suoraan hakea tuotteita palvelusta.

Jatkossa myös tuotenäkymä päivittyy joka sivulatauksella satunnaisen tuoteryhmän suosituimpien listaukseksi.
 
Viimeksi muokattu:
Kaikissa hiirissä on ominaisuuslaatikossa vierityksen tyyppi-kohdassa arvona ratti. Kyllähän se wheel on myös ratti, mutta jos nyt kuitenkin rulla.
 
Tämmöinen tuli vastaan.

Haen "iphone 7 plus". Sivu näyttää 7 plussan kuvan, näyttökoon 5,5" oikein ja otsikkona on "Apple iPhone 7 Plus". Hinnat kuitenkin näkyvät 7 ja 7+:lle. Käytännössä parikymmentä ensimmäistä hakutulosta on väärälle tuotteelle, koska 7 on selkeästi halvempi kuin 7+.
 
Tämmöinen tuli vastaan.

Haen "iphone 7 plus". Sivu näyttää 7 plussan kuvan, näyttökoon 5,5" oikein ja otsikkona on "Apple iPhone 7 Plus". Hinnat kuitenkin näkyvät 7 ja 7+:lle. Käytännössä parikymmentä ensimmäistä hakutulosta on väärälle tuotteelle, koska 7 on selkeästi halvempi kuin 7+.

Heitätkö vielä suoran linkin kyseiseen tuotteeseen (varmaan vahingossa/virheellisesti yhdistynyt 7 ja 7+ samaksi tuotteeksi)

edit: ilmeisesti tämä?

Apple iPhone 7 Plus, 499€ | Hinta.fi
 
Olisiko sivuille mahdollista saada hakujärjestely myös uusimpien lisättyjen tuotteiden mukaan? Helpottaisi uunituoreiden tuotteiden bongailua ja mahdollista hankintaa. Vetovalikossa valittavissa voisi siis olla "Uusimmat" tai "Uusimmat lisätyt" tms.

Kiitokset ja peukut kattavasta hintavertailusivusta!
Tälläinen listaus on hyvinkin mahdollinen, kun toteutamme ns. ranking-järjestelmän eli koko palvelun kattavan suosituimmat tuotteet näkymän.
Tilannepäivitystä tiedustelisin tähän. Onko kuinka lähellä tai kaukana tämä tuloillaan?
 
Tämä oli jo toisessa ketjussa mainittu toisen käyttäjän toimesta mutta laitetaan nyt tännekin, eli Boltbox sulkee verkkokauppansa. Lienee aiheellista ottaa tuo pois hinta.fi:stä :think:

boltbox.PNG


Boltbox
 
upload_2018-10-31_10-10-23.png


@Sampsa

Edit: jaa.. jostain syystä ei minun yhteydellä toimi, mutta vpn yli toimii. Minkähän takia IP mennyt blockkilistalle?
 
Hmm täällä toimii normaalisti?
Toimii vpn yli, mutta omalla IP:llä tulee vain forbidden. En kyllä tietääkseni ole mitään pommitussctipriä ajellut että olisi mennyt mistään sellaisesta jumiin. :/

.dhcp.inet.fi

Edit/update:
User error. Tai oikeastaan DNS error. Hinta.fi DNS muuttunut ja jostain syystä jäänyt vanha IP kummittelemaan.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
262 479
Viestejä
4 558 179
Jäsenet
74 972
Uusin jäsen
Nagi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom