Hinta.fi palaute- ja kehityskeskustelu

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sampsa
  • Aloitettu Aloitettu
(tämä on kopio uutisen palautteesta)

Tuota toimiiko tuo Hintavahti/Hintahälytys vain yhdelle tietylle tuottteelle kun jos se toimii niin niin siitä ei ole juurikaan hyötyä nykyisessä näytönohjaintilanteessa jossa on kaksi merkittävää muuttujaa saatavuus ja hinta sen sijaan mikä tarkka näytönohjainmalli sattuu täyttämään sen hintaehdon on toissijaista ts pitäisi pystyä tekemään hälyytys

Esim: RX 580 8Gt 299€. (ts se minkä valmistajan kortti tai mikä korttimalli sattuu olemaan kyseessä ei merkitse mitään).
 
(tämä on kopio uutisen palautteesta)

Tuota toimiiko tuo Hintavahti/Hintahälytys vain yhdelle tietylle tuottteelle kun jos se toimii niin niin siitä ei ole juurikaan hyötyä nykyisessä näytönohjaintilanteessa jossa on kaksi merkittävää muuttujaa saatavuus ja hinta sen sijaan mikä tarkka näytönohjainmalli sattuu täyttämään sen hintaehdon on toissijaista ts pitäisi pystyä tekemään hälyytys

Esim: RX 580 8Gt 299€. (ts se minkä valmistajan kortti tai mikä korttimalli sattuu olemaan kyseessä ei merkitse mitään).
Tämä on hyvä idea, tällä hetkellä kuitenkin vain tietty tuote mahdollista laittaa vahdittavaksi
 
Muistien hakuun olisi kiva saada mukaan kampojen lukumäärä kitissä.

Samoin kotelohaussa olisi ihan hyvä pystyä suodattamaan sen koko emolevyjen form factorin mukaan spesifisemmin. Eli hakemaan esimerkiksi kotelot jotka tukevat pelkästään itx standardin emoja.

En sitten tiedä saatteko kumpaakaan ominaisuutta varten ongittua kyseistä tietoa luotettavasti.
 
Tuo on muuten todella harmillista, että CDON pelaa noilla hinnoillaan klikkejä omaan pussiin. Monesti on komponenttiosastolla CDONilla mukamas halvin hinta, mutta yllättäen tuotetta ei ole varastossa. Sen jälkeen kun tavaraa on taas myynnissä, niin hintoja nostetaan ylöspäin. Näin annetaan väärä kuva omasta hintatasosta ja kerätään klikkejä sivustolle mm. Hinta.fi:n kautta.

Saisikohan sivulle siis jonkun indikaattorin edes, että onko tuotetta varastossa vai ei? Tietäisi sitten ainakin välttää nämä turhat CDON-klikit.
 
Voisiko aloitusviestiin laittaa myös mitä ominaisuuksia palveluun on suunnitteilla ja tulossa?
 
Saisikohan sivulle siis jonkun indikaattorin edes, että onko tuotetta varastossa vai ei? Tietäisi sitten ainakin välttää nämä turhat CDON-klikit.

Tuo vaatisi reaaliaikaista yhteyttä hinta.fi:n ja kaupan järjestelmien välillä. Tuskin onnistuu ihan helposti.
 
Tuo vaatisi reaaliaikaista yhteyttä hinta.fi:n ja kaupan järjestelmien välillä. Tuskin onnistuu ihan helposti.

Juu, tai ainakin se, että hinnat tarkastettaisiin useamman kerran päivässä ja samassa yhteydessä varastosaatavuus. Päästäisiin ainakin lähemmäs totuutta. Kyllähän aamun uutiset on jo illan vanhasia :)

Reaaliaikaisuus olisi toki jees, mutta pieni varaus "virheelle" ei nyt maailmaa kaataisi.
 
Juu, tai ainakin se, että hinnat tarkastettaisiin useamman kerran päivässä ja samassa yhteydessä varastosaatavuus.

Taitaa päivittyä nyt kolmesti päivässä. Eihän se haittaisi, jos tuon saisi tapahtumaan vähän useammin.
 
Taitaa päivittyä nyt kolmesti päivässä. Eihän se haittaisi, jos tuon saisi tapahtumaan vähän useammin.
Eikös tuo mene tällä hetkellä niin, että päivittyy aina kun kauppa toimittaa listat. Jotkut toimittaa kerran päivässä ja toiset useammin.
 
Eikös tuo mene tällä hetkellä niin, että päivittyy aina kun kauppa toimittaa listat. Jotkut toimittaa kerran päivässä ja toiset useammin.
Pyydämme kaupoilta, että päivittävät tuotetiedoston vähintään kerran päivässä, haemme hinnat tällä hetkellä 3x päivässä, tulevaisuudessa useammin
 
Tuohon CDONin hintakikkailuun liittyen: olisiko mahdollista valita itse, että mitkä kaupat on näkyvillä?
 
Uusi logo ja ilme, seuraavaksi parannuksia ja viilauksia ulkoasuun :)

31870720_875770775928989_3398891406993915904_n.png


31819305_875769039262496_7246674945881669632_o.png
 
Isompaa tuotelistaa selatessa sivunumerot loppuu kesken, oikeanpuoleisessa mennään sivulla 20 mutta sivuvalitsin näyttää vain sivut 1-10 :confused:

hintafi_sivut.png
 
upload_2018-5-16_9-13-53.png

Tuotetiedoissa hieman häikkää, sotkee haussa jos etsii isommalla muistimäärällä olevia näyttiksiä. Osalla myyjistäkin näyttää olevan tuotetiedossa tuo GB, MB:n sijasta.
 
Palaute saattaa olla turha, mutta mainitaan nyt varmuuden vuoksi.

Klikkasin sivulla Sapphire RADEON RX 580 4GB GDDR5 NITRO+, 248€ | Hinta.fi "Kauppaan"-linkkiä CDON.COMin kohdalla, jolloin sain seuraavan ilmoituksen: "uBlock Origin has prevented the following page from loading:"
Koodi:
http://redirects.tradedoubler.com/cdon/index_tech.php?prog_id=<id>&country=FI&tduid=<id>&affId=<id>url=http%3A%2F%2Fcdon.fi%2Fkodin-elektroniikka%2Fsapphire-nitro-rx-580-4g-amd-p40151977%3Futm_source%3Dmuropaketti%26utm_medium%3Dcpc%26utm_campaign%3Dmuropaketti%26f%3D0

Onko tuolla rimpsussa tarkoituksella mukana "source=muropaketti" ja "campaign=muropaketti"?
 
Jos tuo Komplett.fi saa nyt tuon Vegan toimitettua, niin voi sanoa, että Hinta.fi hintavahti säästi minulta 160€ selvää rahaa
 
Pari toivomusta olisi tarjousten selaamiseen hinta.fi:ssä.

Tuotekategorioista olisi kiva valita myös pääkategorioita esim. PC-komponentit tai Tietotekniikka eikä pelkästään näitä alakategorioita esim. Tietotekniikka >> Hiiret.

Sitten olisi mukava jos tuotteet voisi myös rajata kauppiaan mukaan eli poistaa halutessaan sieltä kauppoja tai katsella pelkästään yhden kauppiaan tuotteita.
 
Tuotekategorioista olisi kiva valita myös pääkategorioita esim. PC-komponentit tai Tietotekniikka eikä pelkästään näitä alakategorioita esim. Tietotekniikka >> Hiiret.
Klikkaa sitä pääkategorian otsikkoa niin saat niitä selailtua...

Sitten olisi mukava jos tuotteet voisi myös rajata kauppiaan mukaan eli poistaa halutessaan sieltä kauppoja tai katsella pelkästään yhden kauppiaan tuotteita.

Tälle täältäkin ääni. Tuolla on muutamia sellasia puljuja millä on niin isoja ongelmia hintojen oikeellisuuden ja tavarantoimitusten kanssa, että turha niiden hintoja on katsella edes.
 
Tänään aamulla oli lyhyt katko, nyt taas toimii normaalisti :tup:
 
Pitäisikö hintahälytyksen laittamisesta tulla nettisivulle joku vahvistus vai tuleeko pelkästään sähköpostiin? Koittanut tehdä yhdestä tuotteesta tuota hälytystä, miettii hetken aikaa ja sitten ei tapahdu mitään eikä sähköpostiinkaan ole tullut vahvistusta.
 
Pitäisikö hintahälytyksen laittamisesta tulla nettisivulle joku vahvistus vai tuleeko pelkästään sähköpostiin? Koittanut tehdä yhdestä tuotteesta tuota hälytystä, miettii hetken aikaa ja sitten ei tapahdu mitään eikä sähköpostiinkaan ole tullut vahvistusta.

Kiitos ilmoituksesta, palveluntarjoajan spostin kanssa oli ongelmaa, nyt korjattu ja hintahälytyksen asettamisesta tulee sposti normaalisti :tup:
 
Voisiko kiintolevyjen kapasiteetin valintasäätimen arvoja kasvattaa reippaasti? Nyt suurin koko minkä voit liukusäätimellä valita on 4000GB. Ei huvittaisi kirjoittaa arvoja...
 
Olen seuraillut tuota päivän tarjoukset sivua melkein päivittäin ja eilen sinne yhtäkkiä ilmestyi montakymmentä tuotetta verkkokauppa.comista isoilla alennuksilla. Missään niissä ei ole toimivaa kaupan linkkiä ja kun verkkokauppa.comin sivuilta tarkistaa noita tuotteita niin ne on kaikki "tuotetta ei juuri nyt saatavilla" ja osa on selvästi olleet poistotuotteita. Mistä johtuu että tuotteet nyt vasta ilmestyvät hinta.fi:n tarjoussivulle vaikka ne on selvästi päiviä sitten myyty loppuun? Vai päivittyykö nuo verkkokauppa.comin tuotteet jotenkin huonommin kuin muiden kauppojen?
 
Olen seuraillut tuota päivän tarjoukset sivua melkein päivittäin ja eilen sinne yhtäkkiä ilmestyi montakymmentä tuotetta verkkokauppa.comista isoilla alennuksilla. Missään niissä ei ole toimivaa kaupan linkkiä ja kun verkkokauppa.comin sivuilta tarkistaa noita tuotteita niin ne on kaikki "tuotetta ei juuri nyt saatavilla" ja osa on selvästi olleet poistotuotteita. Mistä johtuu että tuotteet nyt vasta ilmestyvät hinta.fi:n tarjoussivulle vaikka ne on selvästi päiviä sitten myyty loppuun? Vai päivittyykö nuo verkkokauppa.comin tuotteet jotenkin huonommin kuin muiden kauppojen?
Verkkokauppa varmastikin toimittaa omat tuotetietonsa. Sitähän Hinta.fi ei voi oikein mistään tietää, mitä heillä on varastossa ja onko ne oikeasti myynnissä hintatietojen perusteella.

Tuohon linkkiin niin hinta.fi mainitsee ettei verkkokauppa.com ole tätä ominaisuutta käyttöön ottanut, eikä heidän sivuilleen linkkejä ole siitä syystä.
 
Olen seuraillut tuota päivän tarjoukset sivua melkein päivittäin ja eilen sinne yhtäkkiä ilmestyi montakymmentä tuotetta verkkokauppa.comista isoilla alennuksilla. Missään niissä ei ole toimivaa kaupan linkkiä ja kun verkkokauppa.comin sivuilta tarkistaa noita tuotteita niin ne on kaikki "tuotetta ei juuri nyt saatavilla" ja osa on selvästi olleet poistotuotteita. Mistä johtuu että tuotteet nyt vasta ilmestyvät hinta.fi:n tarjoussivulle vaikka ne on selvästi päiviä sitten myyty loppuun? Vai päivittyykö nuo verkkokauppa.comin tuotteet jotenkin huonommin kuin muiden kauppojen?

Verkkokauppa varmastikin toimittaa omat tuotetietonsa. Sitähän Hinta.fi ei voi oikein mistään tietää, mitä heillä on varastossa ja onko ne oikeasti myynnissä hintatietojen perusteella.

Tuohon linkkiin niin hinta.fi mainitsee ettei verkkokauppa.com ole tätä ominaisuutta käyttöön ottanut, eikä heidän sivuilleen linkkejä ole siitä syystä.

Verkkokauppa.comilta ei tosiaan pariin päivään saatu heidän tuotetiedostoaan ja kun sitten ladattiin niin varmaan ilmestyi useampi tuote kerralla. Me ollaan erikseen pyydetty, että loppuneita poistotuotteita ei listalla olisi, pistätkö esimerkin jos niitä vielä ilmenee?

Verkkokauppa.com ei ole valitettavasti toistaiseksi aktivoinut linkitystä, jotta kuluttaja pääsisi helposti ostoksille heidän verkkokauppaansa.
 
Näitä loppuneita tuotetarjouksia on ikävä kyllä muillakin kaupoilla, mutta varmaan pääosin vika no kaupassa, kun eivät päivitä tietoja omille sivuille saatika Hinta.fi palveluun. En ala tähän nyt etsimään esimerkkejä, kun niitä tulee ja menee

Pahimmillaan tuote on väärin tuotteistettu kaupan omassa järjestelmässä, näihinkin olen törmännyt nimihaulla, eli esim. muistitikkua myydään, mutta linkki menee kaupan sivuilla ihan väärään tuotteeseen ja hintakin on sitten sen väärän tuotteen, en tiedä onko mitään filtteröintiä Hinta.fi palvelussa itsessään, eli heittäisi adminille tarkistuskehotusviestin, kun ko. tuotteella olisi esim. hinta jollain kaupalla alle puolet muiden kauppojen hintatasosta, vai voiko kauppias ilmoittaa joitain tuotteita aivan väärin hinta.fi:hin?
 
Yritykset käyttävät selvästi hyväkseen tuota Hinta.fi palvelua ja clickbaittaavat asiakkaita mainostamalla halpoja tuotteita, joita todellisuudessa ei ole saatavilla. Esim. tällä hetkellä tuon Hinta.fi suosituimmat tuotteet listan halvimmista tuotteista 4/5 ei ole todellisuudessa saatavilla listattuun halvimpaan hintaan:
hintafi.png


Mitä olen viimeaikoina seurannut, niin varsinkin Verkkokauppa.com harrastaa tuota erittäin härskisti ja listaa tarjoukseen tulevia tuotteita viikon ennenkuin joku häviävän pieni erä tulee myyntiin ja menee minuutissa boteille ja saa roikkuu näin ollen tuossa Hinta.fi suosituimmat näkymässä viikon vaikka tuotteita ei ole oikeasti saatavilla. Verkkokauppa.comin toiminta on asiakkaan kannalta siinä mielessä vielä noita muita vittumaisempaa, kun Hinta.fi sivustolta ei pääse suoraan Verkkokauppa.comin myymän tuotteen sivulle, vaan asiakkaan täytyy itse mennä Verkkokauppa.com ja käyttää hakutoimintoa tuotteen löytämiseksi. Tuo toiminta on ollut niin toistuvaa, että se on selvästi tahallista ja sillä haetaan vain ja ainoastaan clickejä sivulla ilman aikomustakaan myydä tarjoustuotetta.

Eikö noita tuollaisia sivuja voisi poistaa palvelusta ainakin määräajaksi, koska ne käyttävät palvelua mainosalustana asiakkaan kustannuksella?
 
Verkkokaupalle saisi kyllä näyttää banhammeria koko palvelusta, tekee tuota kikkailua joka saakelin tuotteen kohdalla. Alimmat hinnat ja todellisuudessa tuote on "ei saatavilla". Tahallaan vielä jätetty tuo linkitys pois että joutuu väkisin menemään manuaalisesti etsimään tuotteita sivulta.
 
Niin no nuo verkkokaupan tarjouksethan ilmoitetaan joka viikko maanantaisin lehdessä (en tiedä koska nuo talouksiin jaetaan) ja mitä itse seurannut olen niin ihan ostettavissa ollutkin. Toki se etteivät itseään ole palveluun viitsinyt linkittää on varsin perseestä.
 
Kyseessä onkin monesti yli 50% alennuksia joita ei koskaan ole siihen hintaan ollut myynnissä.
 
Niin no nuo verkkokaupan tarjouksethan ilmoitetaan joka viikko maanantaisin lehdessä (en tiedä koska nuo talouksiin jaetaan) ja mitä itse seurannut olen niin ihan ostettavissa ollutkin. Toki se etteivät itseään ole palveluun viitsinyt linkittää on varsin perseestä.
Ja mitä tekemistä tuolla on Hinta.fi palvelun kanssa?

Parantaako se mielestäsi Hinta.fi palvelun toimivuutta käyttäjän näkökulmasta, kun yksi kauppa listaa toistuvasti "halvimman" tuotteen, suorat linkit tuotteisiin puuttuvat ja käyttäjä joutuu manuaalisesti navigoimaan kaupan sivulle katsomaan onko tuotetta oikeasti saatavilla?

Nytkin tuo Nokia 8 on roikkunut tuossa suosituimpien tuotteiden listassa kokonaisen viikon, vaikka tuohon hintaan sitä on ollut saatavilla hetkellisesti klo9:00 perjantaina. Verkkokauppa.com on saanut varmaan ihan hyvän määrän käyntejä sivuilleen tuolla olemattomien tuotteiden taktiikalla.
 
Ja mitä tekemistä tuolla on Hinta.fi palvelun kanssa?

Parantaako se mielestäsi Hinta.fi palvelun toimivuutta käyttäjän näkökulmasta, kun yksi kauppa listaa toistuvasti "halvimman" tuotteen, suorat linkit tuotteisiin puuttuvat ja käyttäjä joutuu manuaalisesti navigoimaan kaupan sivulle katsomaan onko tuotetta oikeasti saatavilla?

Nytkin tuo Nokia 8 on roikkunut tuossa suosituimpien tuotteiden listassa kokonaisen viikon, vaikka tuohon hintaan sitä on ollut saatavilla hetkellisesti klo9:00 perjantaina. Verkkokauppa.com on saanut varmaan ihan hyvän määrän käyntejä sivuilleen tuolla olemattomien tuotteiden taktiikalla.
Pitäisi varmaan näillä "sisäänheittäjillä" olla joku takaraja kun päivitys on tultava tai pistää pois vertailusta sotkemasta.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 341
Viestejä
4 547 696
Jäsenet
74 974
Uusin jäsen
Internaut

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom