- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 780
En kyllä 4G liittymällä lähtis pelaamaan online fps-pelejä.
Mä oon pelannut reilu 4v jo 4g:llä ja kesällä vaihdoin 5g, en ole huomannut eroa kaapeliin. Tietysti jos on huono yhteys niin vaihtamalla kiinteään yleensä auttaa, kokeilisin sijoittaa modeemin parempaan kohtaan ensin.En kyllä 4G liittymällä lähtis pelaamaan online fps-pelejä.
Itsellä on käytössä Elisan XL(600mb) netti liittymä ja vaikka mitään muuta rasitusta verkossa ei ole niin itsellä se pingi on vakiona siellä 100-120ms tienoilla. Siis piuha konsolissa kiinni tottakai. Joskus näissä uusimmissa kartoissa on varmaan ollut enemmänkin vaikka peli ei näytä sitä, mutta tökkii ja liikkuminen on erittäin häiritsevääHei kaikille.
Onko aika hankkia kiinteä laajakaista kotiin koska Hell Let Loosen pingit pyörivät 22 - 120 ms välillä ? Usein 100 ms luokkaa. Käytössä on DNA 4G liittymä ja muissa peleissä pingi on 30 - 50 ms ~ luokkaa. ( Counter Strike, Battlefield 1 & 5) Voiko olla että ei riitä enää 100 pelaajan PvP peleille ? Ruuhka-ajan yhteys. Yöllä on nopeampikin.
Perusjantterilla on kaksi radiokanavaa; oma ryhmä ja "lähietäisyys" (proximity chat?). Ryhmänjohtajille on sitten noiden lisäksi vielä johtochatti, jonka kuulevat ja johon voivat huudella vain ryhmänjohtajat ja komentajat.Kai on open mic?
Jos meinaat tuota vastapuolelle huutelua, niin ei ole mahdollista hell let loosessa. Itse kyllä kaipaisin sen lisän. Insurgency sandstormissa on radio tehty hyvin, koska siinä aina kaikki puhe kuuluu myös proximity chattiin sis. vastustajaHmm vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta, tulen juoksentelemaan rinkiä ja härväämään. Kai on open mic? Pubgit lopetin siinä melkipä kun tuo vastapuolelle huutelun hauskuus katosi. Useat kerrat vedet silmissä saanut nauraa raivopäisiä reaktioita.
Niinhän se kuuluisi mutta käytännössä pelaajista osa siirtyy käyttämään mumble/teamspeak/discord/jne ettei vihu kuule suunnitelmia tai sijaintia. Näin ainakin aikoinaan Arma2/3 aikoina kun vastaavan tyylisiä pelimuotoja pelasin. Ehkä devit tässä ennakoineet ja estäneet suorilta sen ettei vihut kuule kuin omat juttunsa.Juurikin tämä proximity mic kuuluu mielestäni sotapeleihin.
Jos on puhelias oman tiimi, niin silloin ei kyllä kaipaa vihulaisen jutteluita sinne sekaan. Menisi varmaan aika päällepuhumiseksi. Mielestäni taktikoinnin ja pelattavuuden kannalta nykyinen on hyvä ratkaisu.Niinhän se kuuluisi mutta käytännössä pelaajista osa siirtyy käyttämään mumble/teamspeak/discord/jne ettei vihu kuule suunnitelmia tai sijaintia. Näin ainakin aikoinaan Arma2/3 aikoina kun vastaavan tyylisiä pelimuotoja pelasin. Ehkä devit tässä ennakoineet ja estäneet suorilta sen ettei vihut kuule kuin omat juttunsa.
Monoa vaan ryhmästä jos tuollaisia on.On muuten joskus ärsytävää ja käy pinnan päälle, kun jotkut tyypit jotka ei oo koskaan tyytyväisiä. Joku 100 lv:tä alhaisemmalla tasolla oleva tyyppi louskutti koko matsin, että ryhmänjohtaja (minä) ei osaa pelata eikä tajua mitään. Pyysi aina OP:tä sinne missä itse huiteli ja suunnitteli tekevänsä. Kaveri huiteli ihan omilla teillään eikä seurannut ryhmän ohjeita yhtään. Haalipa pari kaveriakin aina mukaansa omille retkilleen. Varsinkaan puolustushommat ei kiinnostanut ja sen takia takkiin tulikin.....Rasittavia tyyppejä. Ei ymmärtänut millään että puolustaa pitää warfare moodissakin, vaikka oma checkpoint on täysin sinisellä.
Joskus noi käy hermoille...puuh...
Ei olenkaan. Randon seura on ihan ok, väliillä ollan ihan hiljaa ja välillä joku moottoriturpa ...ja kaikkea siletä väliltä. Välillä todell mukavia tyyppejä ja välillä tuollaisia em. tyyppejä.Melko masokisti pitää olla että pelaa tätä randomien kanssa
Roadmap olisi kiva, on jotain jota sitten odottaa.Seuraavan roadmapin pitäisi tulla piahkoin. Britit tulee seuraavassa päivityksessä, mikä on varmaan ~2-3kk päässä.
Ei sodassa ketään potkita pois.....kärsikööt huonosta ryhmänjohtajasta sitten. Koville tuntui ottavan kun en totellutMonoa vaan ryhmästä jos tuollaisia on.
Kyllä ite ehdottomasti pelaan vain kaveriporukalla tai sitten FLL:n porukoissa. En todellakaa lähtis tätä hankaa jonkun random argentiinalaisen kanssa.Ei olenkaan. Randon seura on ihan ok, väliillä ollan ihan hiljaa ja välillä joku moottoriturpa ...ja kaikkea siletä väliltä. Välillä todell mukavia tyyppejä ja välillä tuollaisia em. tyyppejä.
Vepaston kanssa samaa mieltä, että joskus pitää pelata randomejen kanssa. Pelin pahuus on siinä että "kaverit" pelaa ja muut ei pääse tiimiin. Se näivettää tälläisen pelin, missä tarvitaan porukkaa. Tyhmyys on eri asia.Kyllä ite ehdottomasti pelaan vain kaveriporukalla tai sitten FLL:n porukoissa. En todellakaa lähtis tätä hankaa jonkun random argentiinalaisen kanssa.
62 tuntia pelattuna ja välillä saa kyllä uskomattomia kicksejä pelistä. Esimerkiksi Machine Gunnerilla kun pääsee mukavalle paikalle naputtelemaan vastustajan jalkaväkeä. Toisinaan peli aiheuttaa myös turhautumista kymmenillä äkkikuolemilla. Kannattaa suosiolla varata 2 - 4 tuntia peliaikaa kerralla. Parhaat pelit normaali EU servereillä Suomen aikaan kello 20 - 01. Paremmin kommunikoivia pelaajia pelaamassa. Pysyn mielelläni rivimiehen roolissa ja myöskään minä en osaa karttoja. Jos kysytään esimerkiksi " Onko bunkkeri tyhjä ? " komentajan tai jonkun muun joukkueenjohtajan toimesta, kannattaa hetkeksi avata kartta ja etsiä kartan isoin bunkkeri. Jos on lähellä niin kannattaa vilkaista. Pitkälle pääsee kun ymmärtää, että puhutaan vain kartan koordinaateista E6 ( karttaruuduista ) jne ja kompassinasteikosta jos suunnista puhutaan. Pohjoinen, etelä ja kohde tulee suoraan tietä pitkin sekin riittää hyvin. Ojien ja pientareiden kasvustoissa olen saanut aikaiseksi hienoja taistelukokemuksia ja siellä piilottelu on tyydyttävää. Nähdään taistelukentillä.Tämä peli vaatii uusia urpoja ja urheita joukkueen johtajia, jotka saavat kiksejä. Muuten tämä hieno peli menee sisäsiittoiseksi. Minulla taitaa olla majurin natsat enkä vieläkään osaa yhtäkään karttaa. Teen mitä joukkujeen johtaja käskee
Joo, olen huomaanut tämän ongelman, ja se syö kyllä motivaatiota olla medic. Tosin kommunikoinnilla tämä ongelma hieman vähenee, mutta ei tietysti auta jos ei puhele toisille.- Mediccinä harvoin pelaa kukaan. Itse välillä pelailen, mutta vähän tyhjän kanssa kun porukka luovuttaa samantien vaikka olisin lähellä tulossa. Ilmeisesti kuolemisesta ei niin paljoa rangaista ja OP:stä pääsee nopeasti takaisin taisteluun
Eilisissä peleissä medicci huuteli lähikommunikaatioon ambulanssin piipaa ääntä. Se ilmeisesti toimi kun näytti saavan nosteltua ihmisiä ylösJoo, olen huomaanut tämän ongelman, ja se syö kyllä motivaatiota olla medic. Tosin kommunikoinnilla tämä ongelma hieman vähenee, mutta ei tietysti auta jos ei puhele toisille.
Ehkä tuo on parempi kuin huutaa "I'm coming". Joku saattaa ymmärtää väärinEilisissä peleissä medicci huuteli lähikommunikaatioon ambulanssin piipaa ääntä.
Sitä se on monesti alkuun tässä, kannattaa edetä maltilla ja suojassa. Lisäksi on erittäin tärkeää pysähtyä katselemaan, liike tässä pelissä paljastaa helpoiten. Se ampuva vihollinen kun on jossain suojassa pronessa, niin sitä on paha havannoida täydestä liikkeestä.tuli ostettua tämä hll kokeiluun,viimeksi ostin pelin 15 vuotta sitten alelaarista(nosferaty war of malachi).
aika outo kokemus kun yhden vihollisen vain nähnyt koko pelissä lähietäisyydeltä , kuolema tullut n.100 kertaa ilman näkyvää vihollista. eli en ole päässyt edes ampumaan vihollista vielä. peliaikaa on mennyt 10 tuntia.
olen pelannut muita sotapelejä ja niissä vastustajat ovat olleet näkyvillä mutta tässä pelissä on toisin vai oonko tullut sokeeksi?
miksi kiikarikivääriä ei löydy ja onko mielestänne pelin valikot ja ns peliin pääseminen ja sen tajuaminen vaikeaa vai oonko liian yksinkertainen tälle pelille?
Kuten ylempänä sanottu, kuolema tulee hyvin nopeasti mikäli liikkuu varomattomasti. Kannattaa alussa pelailla perus kiväärimiehen hahmoluokalla ja pysyä tiiviisti oman ryhmänjohtajan matkassa ja kuunnella tämän ohjeita. Kyllä niitä onnistumisen tunteita alkaa tulla pikkuhiljaa enemmän, kunhan pelaa tiimissä. Se tässä pelissä on myös hyvä, että pärjätäkseen ei tarvitse varsinaista "karttatietämystä" toisin kuin monessa muussa sota-/räiskintäpelissä, joissa on aina se yksi kulma jossa kämppii joku vihu.tuli ostettua tämä hll kokeiluun,viimeksi ostin pelin 15 vuotta sitten alelaarista(nosferaty war of malachi).
aika outo kokemus kun yhden vihollisen vain nähnyt koko pelissä lähietäisyydeltä , kuolema tullut n.100 kertaa ilman näkyvää vihollista. eli en ole päässyt edes ampumaan vihollista vielä. peliaikaa on mennyt 10 tuntia.
olen pelannut muita sotapelejä ja niissä vastustajat ovat olleet näkyvillä mutta tässä pelissä on toisin vai oonko tullut sokeeksi?
miksi kiikarikivääriä ei löydy ja onko mielestänne pelin valikot ja ns peliin pääseminen ja sen tajuaminen vaikeaa vai oonko liian yksinkertainen tälle pelille?
Tervetuloa rintamalle.tuli ostettua tämä hll kokeiluun,viimeksi ostin pelin 15 vuotta sitten alelaarista(nosferaty war of malachi).
aika outo kokemus kun yhden vihollisen vain nähnyt koko pelissä lähietäisyydeltä , kuolema tullut n.100 kertaa ilman näkyvää vihollista. eli en ole päässyt edes ampumaan vihollista vielä. peliaikaa on mennyt 10 tuntia.
olen pelannut muita sotapelejä ja niissä vastustajat ovat olleet näkyvillä mutta tässä pelissä on toisin vai oonko tullut sokeeksi?
miksi kiikarikivääriä ei löydy ja onko mielestänne pelin valikot ja ns peliin pääseminen ja sen tajuaminen vaikeaa vai oonko liian yksinkertainen tälle pelille?
Sen verran kattavan listan olet koonnut, että saisiko @Lauri_ vaikka muokattua nämä ketjun aloitusviestiin?Tervetuloa rintamalle.
Tässä joskus taannoin keräsin ohjevideoita ja omia vinkkejä alokkaille. Vilkaiseppa niitä, niin pääset hieman kärryille pelin hengestä ja myös elinajanodote saattaa samalla hieman kasvaa.
Hell Let Loose
Ei kai se ole sen vaikeampaa kuin muillakaan servuilla. Jokaisella servulla on säännöt ja jos niitä rikkoo lentää pihalle. Samanlailla se toimii muuallakin elämässä :tup: En minä työpalavereistakaan lennä ulos jos sanon tosiasioita rehdisti ääneen tai tokaisen pienen vitsin :tdown: Kaukana...bbs.io-tech.fi
Motion blur aina pois päältä, ei mitään järkeä huonontaa kuvanlaatua keinotekoisesti.kiitoskia kannustuksesta ja neuvoista kaikille!! täytyy siis edetä maltilla ja olla pelissä varovainen niinkuin itse olisi oikeasti sodassa mukana! tänään tunnin tahkosin ja metallinen kolina vain kuului hahmoni päästä,eli otin headshotteja
motion blur on päällä, mitä sillä on merkitystä pelin kannalta tässä pelissä, hyvää vai huonoa? joku puhui joskus että se huonontaisi vastustajan huomaamista ?
Juu ei ole virtalähde, mulla on ollut sama kaatumisongelma jo pidempää ja vain tämän kanssa...minulla rikkinäinen virtalähde teki tuota. Tosin teki sitä kaikissa vähänkin raskaammassa pelissä.
Ei ole bugi ja on tähän olemassa suuri viisaus. Pysy poissa tykistökeskityksestä / väijytyksestä ja valitse joku toinen respawn piste.miten porukka on selvinnyt siitä tilanteesta kun synnyt alueelle mutta siellä onkin panssarivaunu oottamassa ja ampuu sut heti kun synnyt,tämä toistuu niin kauan kuin vain jaksaa syntyä siihen ilman hermoromahdusta.
tänään synnyin uhallakin eräälle pisteelle toistuvasti jonne oli ohjattu pommitus joka kesti monia minuutteja, kaikki kymmenet äijät kuoli heti synnyttyään kerta toisensa jälkeen.
onko tää joku bugi vai vihollisen äärimmäinen viisaus?
Juuri näin. Välillähän tuo on hieman turhauttavaa jos uusi syntymäpaikka on hevon kuusessa ja joutuu ensin aika lailla kalosseja kuluttamaan ennenkuin suon yli pääsee heilahtamaan. Ja sitten sen hillittömän marssin jälkeen kun pääset takaisin rintamalle, niin joku harmiton harhalaukaus osuu heti omaan kypärään ....ja eikun uudestaaan....okei, vaihtamma siis syntymäpaikkaa ja mennään suon yli että heilahtaa
50 m -> garrisoni hälyttää ja 15 m -> garrison menee lukkoon. Vihollisen alueella 100m ja garrison menee lukkoon.mikä muuten on range että garrison syttyy punainen lamppu?
Paljon näkee ja itsekin hyödynnän kaiken pelimaailman ulkopuolisen avun onko se sitä power gaming ilmiöö
esimerkkejä:
jäät juuri löytämäsi vihollisen garrisonin rangen ulkopuolelle mg, tankilla. eli yleisesti respa killing. Tappaa toisen peli-ilon ei toi ole mistään kotoisin että voi respa killaaa, mutta se on ominaisuus. Yleensä se viimeinen objecti vaatii että garrut ja hq on suljettu. Tää on otettava featurena. Toiset tykkää, kyllä itsekin suljen vihollisen hq tietoisesti ja toki airhead pitää pystyä raiskaa.
näet kova koodatun rintamalinjan. kulje vaikka jeepillä linjaa läpi. varmasti löydät garrisonit. jos kuolet merkitse kohta ja uusi yritys siitä ensi kerta varovaisemmin. artallakin voi paukuttaa linjaa jossai kohtaa kilisee.
alku garrissonit muistiin jatkohyödynytämistä varten.
pistä muistiin tarkat artyjen sijainnit ja commanderilla pistää vaikka starfing gun päälle. voit myös merkata sen ja pyytää commanderilla iskua sinne.
Tää on tällaista toiset osaa pelata ja toiset osaa pelata pelii.