Hell Let Loose

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Lauri_
  • Aloitettu Aloitettu
JIHAA !!

Että oikein Suomi pääsee osaksi peliä ! Ja siitä vielä talvisota !! Upeaa, tuskin maltan odottaa että pääsen karjalan kankaille nahistelmaan Suomen joukoissa. Odotus on pitkä, mutta eiköhän tämä peli pysy omassa ohjelmistossa vielä silloinkin.
ww.jpg

ww2.jpg


Hienot on suunnitelmat tiimillä, toivottavasti pysyvät suunnitelmassa ja pystyvät toteuttamaan ne.

Tervetullut lisä on myös tuo mikitön kommunikointi. Se helpottaa monesti jos tiimi ei halua/pysty puhua. Hyvä lisäys mielestäni.

Tässä vielä kuvanappaus tuosta roadmapista :

6d6e3135cc2b08310320976a7ba05a6201810250.png


Tuleeko brittijoukkojen mukana uusi karttoja, ilmeisesti ei ? Joukot vain ?
 

Liitteet

  • roadmap.jpg
    roadmap.jpg
    204,4 KB · Luettu: 3 836
Viimeksi muokattu:
JIHAA !!

Että oikein Suomi pääsee osaksi peliä ! Ja siitä vielä talvisota !! Upeaa, tuskin maltan odottaa että pääsen karjalan kankaille nahistelmaan Suomen joukoissa. Odotus on pitkä, mutta eiköhän tämä peli pysy omassa ohjelmistossa vielä silloinkin.
ww.jpg

ww2.jpg


Hienot on suunnitelmat tiimillä, toivottavasti pysyvät suunnitelmassa ja pystyvät toteuttamaan ne.

Tervetullut lisä on myös tuo mikitön kommunikointi. Se helpottaa monesti jos tiimi ei halua/pysty puhua. Hyvä lisäys mielestäni.

Tässä vielä kuvanappaus tuosta roadmapista :

roadmap.jpg


Tuleeko brittijoukkojen mukana uusi karttoja, ilmeisesti ei ? Joukot vain ?
Tää on hyvä! Minulla ei ole mitään tietoa tuleeko vai koska, mutta jos saa mallennettua suomen korpisodat niin hattua nostan.
 
Nythän sieltä tuli jo Huhtikuun päivitys:

4a133405329674be64542342e3943c5b53bd8a2b.png

Bugeja korjattu ihan urakalla. En edes tiennytkään että se on noin buginen :redface:

Konsoli
PC:
 
  • Tykkää
Reactions: dea
Aloittelijoille Monon uunituore video. ( myös vähän kokeneemmille asiaa )




0:00 - 01:32 - Intro
01:33- 03:53 - HLL Basics & Flow of Game
03:54 - 09:04 - Spawn Points
09:05 - 11:27 - Capturing and Winning
11:28- 12:49 - Squad Composition
12:50 - 13:29 - Rifleman
13:30 - 14:35 - Assault
14:36 - 14:58 - Automatic Rifleman
14:59 - 15:53 - Medic
15:54 - 17:02 - Support
17:03 - 17:24 - Machine Gunner
17:25 - 18:03 - Anti-Tank
18:04 - 18:39 - Engineer
18:40 - 20:58 - Armor Squad & Tanks
20:59 - 21:32 - Recon Squads
21:33 - 23:39 - Communication
24:37 - 26:38 - Structures & Nodes
26:39 - 28:55 - General Tips
 
Viimeksi muokattu:
Hohhoijaa miten geneerinen päävalikkomusiikki tähänkin peliin piti änkeä uusimman päivityksen myötä. Miksi kaikkien pelien täytyy aina kuulostaa samalta? Tuo teemaan sopiva musiikki oli yksi pelin hedelmistä.
 
Viimeisestä pelikerrasta aikaa ja kun latasin tuon viimeisimmän päivityksen,en saa näkyviin muita servuja kuin viimeisimmät 4,joilla pelailin viimeksi. Ei auta asetusten vaihto ongelmaan
 
Buginen peli vieläkin. Yks neuvo on nostaa steamissä millisekuntti raja servun etsimisen asetuksessa.
Mulla hävisi yhtäkkiä kaikki servut eikä tullut takaisin. Auttoi kun päivitin sen easy anti cheat ohjelman. Löytyy pelin pääkansiosta.
 
Kas. PS5 versio on mielestäni nykyään erittäin bugiton kokemus, ollut jo jonkin aikaa. Ei ole oikein mitään valittamista.
 
Edellisen päivityksen jälkeen ainakin itsellä tuntuu pulttilukkokivääreissä tulevan latausbugi lähes jokaisen laukauksen jälkeen. Lisäksi ainakaan saksalaisten perunakranaatti ei tunnu edelleenkään lähtevän heitossa irti lapasesta vaan heitto jää heittämättä. Jospa saisivat seuraavan päivityksen yhteydessä kuntoon.
 
Ei että vihdoinkin! Nykyisissä kartoissa ei ole mitään vikaa, mutta ihanaa saada vähän vaihtelua!
 
Joko tässä hajoaa talot ja ympäristö ?

Jäi enlistedin jalkoihin niin harkitsen Suomen takia asentamista taas.
 
Joko tässä hajoaa talot ja ympäristö ?
Ei hajoa. En tiedä toimisiko tässä kun monesti puolustettava kohde on joku rakennus. Jos tuollaisen pommikonepommituksen siihen tilaa, niin eihän siitä jäisi kuin monttu. Voisi muuttua pelin luonne liikaa.

Tosin olisihan se kiva ominaisuus ja olisi kyllä hyvä jos seinät hajoisivat jos tankilla siihen pamauttaa....
 
Ei kai tähän mitään hajoavia taloja ole edes missään ole mainittu suunniteltavan...
 
Kävin taas vaihteesta kokeilemassa PS5:lla, tuli Hürtgenin metsä ekana... ei tässä perkules millään vihuja meinaa huomata, miten toi TV tulisi säätää, että ees jotenkin näkis sen vihun? Tuo ekstra tummanpuhuva kenttä ja sumuakin pukkas vielä päälle, yksikin saku oli alle 50 metrissä ja en kerinnyt rekisteröimään silmillä ennen kun se lasetti sarjalla hengen poista multa. Tiedän, että se vaatii hieman silmien tottumista peliin aurinkoisillakin kentillä, mutta just satunnaisesti pelaamalla menee hermo.

Sitten toinen on, että näköjään tässä on joku aim assist käytössä tai no mulla se on pois päältä, mutta ei kai ihme sitten että tulee aina kakkoseksi näissä nopeissa tilanteissa. Kuinka paljon toi assist oikeesti merkkaa pleikalla?
 
Kävin taas vaihteesta kokeilemassa PS5:lla, tuli Hürtgenin metsä ekana... ei tässä perkules millään vihuja meinaa huomata, miten toi TV tulisi säätää, että ees jotenkin näkis sen vihun? Tuo ekstra tummanpuhuva kenttä ja sumuakin pukkas vielä päälle, yksikin saku oli alle 50 metrissä ja en kerinnyt rekisteröimään silmillä ennen kun se lasetti sarjalla hengen poista multa. Tiedän, että se vaatii hieman silmien tottumista peliin aurinkoisillakin kentillä, mutta just satunnaisesti pelaamalla menee hermo.

Sitten toinen on, että näköjään tässä on joku aim assist käytössä tai no mulla se on pois päältä, mutta ei kai ihme sitten että tulee aina kakkoseksi näissä nopeissa tilanteissa. Kuinka paljon toi assist oikeesti merkkaa pleikalla?
minä voin ainakin samaistua kokemaasi.
mulla on tämä myös ps5:lla ja olohuoneessa. ei tässä pelissä ole aim assit eihän se tee silminnähden minusta yhtään mitään. Mulla taitaa olla se high johon jättänyt kun ei se tee mitään.
minustakin tuntuu että jotkut on konsoleilla liiankin hyviä. Selitys varmaan että nenä kiinni monitorissa. Pelaan xbox series S:llä monitorin kanssa kun työhuoneessa on. niin kyllä perjännyt sillä ihan kohtuullisesti toisessa pelissä.

Lisää brightness pari pykälää tai jos telkkari tarjoaa peli asetuksen, joka nostaa kontrastia niin voipi helpottaa.
ottaisin vinkit vastaan ohjain asetus profiileista mikä on todettu hyväksi. oon aika huono konsolilla nykyään. yleensä otan commanderin roolin kun on muuta tekemistä kun ampumista.
 
Tämä Drielin kartta tuo heti mieleen Remagenin. Jos muualta ei pääse yli, niin aika haastavaa on joen ylitys niinkuin Remagenssakin. Ellei sitten pääse yli noiden "mustien tarhojen" kohdalta.
47417c8d9de0102d6012b8e3d37096f0d5c14989.png


El-Alamein taas on taysin uutta maastoa, joka on tervetullut lisä karttavalikoimaan. Avoin maasto ilman piikopaikkoja tuo hieman mielaan Kurskin.Siellä on joskus aika haastava päästä etenemään. Saa nlhdä miten täällä, onko jotain kiviä tai puskia riittävästi. Kartasta päätellen korkeueroja kuitenkin on, joten jonkin tyyppistä "solataistelua" on kenties tiedossa.

31626b275e36757ee200229970600ef4e7dffe73.png


Ja niin, eikös tämä tullut nyt hieman etuajassa, piti tulla vasta kesäkuussa. Pitäisikö vetää herneet nenään ?
 
Ja nythän on siis oikea aika hankkia tämä peli, sillä peli näköjään kallistuu viitosella seuravan päivityksen yhteydessä.

Selvästi uusi kehitystiimi paiskii hommia, hieno draivi heillä päällä ! :thumbsup:
 
Tuo syöksy maihin on kyllä omastamielestä tervetullu päivitys, Suomen talvisotaa tässä jo odotellaan kovasti, toivottavasti on oatemmat mallinokset siinä, kuin ro2 talvisota modissa
 
Update 14 on nyt ladattavana! :thumbsup:

 
Kai sitä pitää iltahämärissä hiipiä rintamalle ihmettelemään uusia paikkoja.
 
Onkohan päivityksen yhteydessä pistelaskusyteemi muuttunut tai rikki Tuntuu että saa tosi nihkeesti pisteitä. Ikäänkuin tiimipisteitä ei enään saisi oleenkaan. Ainosatan omat pisteet. Näin PS5:lla,

pari peliä vetäisin, en päässyt uusille kartoille. :thumbsdown:
 
Tulipa pelattua pari matsia offensivea yksi kummassakin uudessa mapissa ja Driel vaikutti näistä kahdesta huomattavasti paremmalta. Tuo El amen on kyllä varmaan avarin mappi koko pelissä ja ampumaetäisyydet sen myötä monessa kohtaa helvetin pitkiä ja eteneminen todella vaikeaa. Britit kyllä tervetullut factioni tähän ja brittien pyssyt taas mukavan erilaisia muihin verrattuna, kuten en muissakaan peleissä niin en tässäkään erityisemmin välittänyt brittiaseiden tähtäimistä. El amen tuntui myös olevan koko pelin varmasti raskain kenttä ja fps otti hittiä joissain kohdissa ihan kunnolla.
 
Sellanen päivitys sieltä. Ihan hyvä, että uusi pelinkehittäjä laittoi hihat heilumaan saadaan runsaasti uutta sisältöä peliin. Huomaa kyllä, että päivitys on puskettu pihalle ehkä hieman viilaamattomana esim. brittien vehkeitten tekstuurit on osa kamalaa katsottavaa. Paljon on kuullut valitusta brittien aseistuksesta, joka ei kai ole ollenkaan realistinen. Itseä tämä ei niin haittaa, mutta tämän päivityksen mukana tulleet muutokset hieman arvelluttavat. Toivottavasti tuo pisteiden kertymisen nerffaus ei viittaa siihen, että tulevaisuudessa vain battlepassin ostaneet saavat enemmän pisteitä ym.
Varsinkin El Alameinissä on mun mielestä battlefieldmäinen tunnelma, en tiedä sitten johtuuko se mapista vai siitä että porukka juoksee nykyään tuhatta ja sataa.
 
Itselleni tämä päivitys oli pienoinen pettymys, koska peli muuttui todellakin tunnelmaltaan battlefieldin omaiseksi. Pikajuoksijoita siellä täällä ja pompitaan COD:n tyyliin. Suurin osa taitaa kuitenkin olla tyytyväisiä.
 
Tuntui jotenkin paljon kivemmalta pelata, kun ei enää juokse sellaista höntsävauhtia vaan silleen reippaasti. Tuliko myös jotain päivitystä grafiikkaan? No, yhtä paska olen ampumaan kun ennen päivitystäkin, että siihen ei vaikuttanut mitään. Uusia karttoja ei osunut omalle kohdalle, jospa tänään illalla sitten. Onkohan se aavikkokenttä sniperin unelma? Nykyisissäkin kentissä tulee välillä äitiä ikävä ammuttaessa (tai yrittäessä) MP40:llä jonnekin satojen metrien päähän.
 
Pettynyt ensivaikutelman perusteella. Paljon on korjattavaa. Ukot juoksee aivan liian kovaa. Brittiaseilla ei tahdo osua mihinkään ja niillä tähtääminen on tuskaa. Kartoista Driel vaikutti lupaavalta, El Alamein taas lähinnä tankki- ja mg-mapilta.
 
juoksunopeus ei oo ihmeellinen edelleenkään 20sec 100m on ihan soppeli nopeus. Edellinen nopeus oli tosi hidas siis.
en pidä kartasta jossa on 1 veen iso silta ylitettävänä. ihan shittii pelata putkessa.
toki haluaisin päästä pelaa briteillä mut aika veemäistä kuulla brittien kk sadetta ja kuolla läheltä ja kaukaa siihen. Eli lieneekö se nyt joku mahti ase.
PC en siedä servuille menoo miksi ei voi olla yhtä valintaa missä automaatti katsoo itselleni servun kuten ps5:lla. aivan pyllystä jotain jonolistoja kattoa. Joko servut on täynnä tai niissä ei oo ketään. Automaatti järjesteli niin olisi enemmän pelejä käynnissä.
nyt alkaa olemaan sodan mäiskettä kun "syksyen eteen!" "parempaa suojaa!" juoksusta maihin menee nätisti siis.
EDIT: PC:llä vähän bugaa välillä kaikki freezaa. kartta käyttökelvoton etc
 
Viimeksi muokattu:
El Alameinhan on todella hieno kartta ja tuo uusia haasteita hyökkäämiseen. Tykkäsin kovasti. Vaatii hieman suunittelua tuo eteneminen ja tuo mukavaa haastetta. Oli vielä hyvä, kommunikoiva tiimi pelaamasessa joka ymmärsi pelin päälle, ettei päättömällä juoksemisella tässä kartassa pärjää. Varsin hyvin PS5 jaksoi vääntää tällä kartalla, vain kerran muutamaksi sekunniksi puuroitui.

Drielistä taas en innostunut näin aluksi juuri ollenkaan. Liian samanlainen kuin aikaisemmat. Mutta kuitenkin kivaa vaihtelua kun ei ollut tutut tienoot.
 
Ei ole vielä ehtinyt kokeilla uutta päivitystä, eikä juurikaan sisällöstä muuta tietoa kuin että uutena nämä kaksi mappia ja britit. Mutta yllätykseksi nyt täältä lukeneena, miksiköhän siellä on menty nostamaan ukkojen juoksunopeutta? Aivan sama juokseeko ukko laskennallisesti ”realistisesti” 100 metriä per 20 sekuntia, mutta jos se on pelin ympäristöön ja tuntumaan suhteutettuna yhtään Battlefield-tuntumaan viittaavaa, ollaan pelin kehityksen kanssa menossa täysin väärään suuntaan. Seuraavaksi jos mentäisiin vaikka vielä vähän nostamaan TTK:ta aseittain, niin saataisiin lisää ”actionia” tulitaisteluihin bäfä ja cod-tyyliin. Onkohan team 17:sta jotain osuutta asiaan, tuntuu että alkujaan kun peliä julkaistiin early vaiheissa, nimenomaan haluttiin pitää kaikki toiminta mahdollisimman slow pacella ja irti vähänkään bäfämäisestä tuntumasta…
 
Ei tuo juoksu nyt mitään pikajuoksua sentään ole. Eikä häiritsevän nopeata ollenkaan. Eikä mitenkään epäluonnollisen nopeata mutta nopeampaa tosin kuin ennen.
 
Juoksunopeuden nosto on tervetullut lisä, henk koht mainitsinkin asiasta muutama vuosi sitten viestissä #764

Hidas liikkuminen voi olla realistisempaa paperilla mutta se tuuppa palkitsemaan pelaajia jotka makaavat paikoillaan ja napsivat näitä löntystäviä ukkoja sitten.
 
Viimeksi muokattu:
Juoksunopeuden nosto on tervetullut lisä, henk koht mainitsinkin asiasta muutama vuosi sitten viestissä #764

Hidas liikkuminen voi olla realistisempaa paperilla mutta se tuuppa palkitsemaan pelaajia jotka makaavat paikoillaan ja napsivat näitä löntystäviä ukkoja sitten.
Kyllä se on realistisempaa paperilla ja jonkin asteinen realismi tässä pelissä lienee hyvä säilyttääkkin... Myös tuo paikallaan makaaminen ei liene suuri rikos tämän kalataisessa pelissä. Kyllä ne avut etenemisessä pitää tulla muualta kun juoksunopeuden nostamisesta. Itse kannattaisin saman tyyppistä stamina systeemiä luon squadissa, jossa voi ottaa nopeita spurtteja mutta pelaaja hengästyy näiden jälkeen.
 
Onkohan tuo uusi pistelaskusyteemi tarkoituksellinen vai joku bugi ? Pisteitä kertyy murto-osa entiseen verrattuna. No, eihän sillä mitään väliä periaatteessa ole, mutta 100 000 pisteen saaminen kestää hieman kauemmin että saa leveliä ylös :)

Tässä vielä hieman mielipidettä päivityksestä :

 
Viimeksi muokattu:
Ei kai ny Black Matter mihkää ole vaihtunu. :confused:
Team17 osti koko HLL IP:n ja vastaa nyt sen kehityksestä. Black Matter on siirtynyt eteenpäin ja kehittää vissiin jotain uutta peliä. Nykyinen päivitys on vielä osittain BM:n tekemä, mutta tästä eteenpäin on sitten Team17 käsialaa.
 
Testauksien perusteella ei tuo juoksunopeueden nosto tosiaan mikään rikos nyt ollut, mutta nimimerkki Jygiä myötäillen staminan tuohon voisi tulevaisuudessa lisätä.

Kuriositeettina ja ww2-intoilijana myös toivon, että pelinkehittäjät huomioisivat ajanjaksot ainakin kaluston suhteen. En tiedä onko se tasapainotuskysymys vai laiskuutta toteuttaa, mutta en nyt näe syyt mikseikö voitaisi jättää 1942 El Alameinista pantterit spawnaamatta. Ja ettei vastaisuudessa jossain Puolassa 1939 ole tigereita. Nythän nuo kuitenkin ollut aika hyvin linjassa, kun suurin osa mapeista olleet 1943-1944 vuosilta. Lisäksi kuitenkin alunperin mappien luomisessakin lähdettiin luomaan mappeja pitkälti ”oikeisiin karttapohjiin” pohjautuen, mikä oli hienoa. Toivottavasti tämä linja jatkuu eikä aleta kiireessä puskemaan liikaa ”fiktiivistä” sisältöä mappeihin ja ”kuviteltuihin” pohjiin luotuja karttoja.
 
Noi brittiaseet on kyllä aika huonoja. Tähtäimet on mitä on.....eli aika kamalia......ja joissakin äänikin on jokseenkin omituinen.
 
Toinen pieni ärsytyksen aihe ( PS5) on tuo äänestys. Kun ruutuun ilmestyy äänestysikkuna, niin se estää käytännössä kolmio/pallo/risti/neliö näppäinten käytön. Eli jos on vaikka tiukka tilanne ja pitäisi heittää maihin, niin eipä onnistu, ennenkuin olet kuitannut tuon äänestyksen potkia joku ulos, juurikin noilla em. näppäimillä.

En lakkaa ihmetelemästä noita brittipyssyjä. Joidenkin takaa ei käytännössä näe mitään. Oliko ne oikeasti noin paskoja käyttää ? Alkaa arvostamaan saksalaista insinöörityötä tässäkin asiassa.

 
En lakkaa ihmetelemästä noita brittipyssyjä. Joidenkin takaa ei käytännössä näe mitään. Oliko ne oikeasti noin paskoja käyttää ? Alkaa arvostamaan saksalaista insinöörityötä tässäkin asiassa.


Brittien aseet on tällä hetkellä paljon lähempänä pelaajan naamaa mitä muut aseet, eli ne vievät enemmän tilaa näytöllä. Niissä on myös enemmän viivettä liikutellessa mitä muilla. Parhaana varmaan, että tähtäimet eivät ole kohdistettu 100 metriin vaan vähän minne sattuu. Muiden maiden aseet on kaikki kohdistettu 100 metriin. Siitä lähinnä johtuu, jos tuntuu ettei osu mihinkään :D
 
Lisäksi kuitenkin alunperin mappien luomisessakin lähdettiin luomaan mappeja pitkälti ”oikeisiin karttapohjiin” pohjautuen, mikä oli hienoa. Toivottavasti tämä linja jatkuu eikä aleta kiireessä puskemaan liikaa ”fiktiivistä” sisältöä mappeihin ja ”kuviteltuihin” pohjiin luotuja karttoja.
Niin no. Oikeiden paikkojen käyttö pohjana on toki hyvä asia, mutta koska kyseessä on peli, olisi suotavaa käyttää karttasuunnittelijan palveluitakin välillä. Ihan aiheesta Remagen ei juuri ole palvelimilla kierrossa enää. Karttojen päivittäminen tuntuu olevan jotenkin pyhä asia samasta syystä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 511
Viestejä
4 498 548
Jäsenet
74 216
Uusin jäsen
TTeuras

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom