Hell Let Loose

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Lauri_
  • Aloitettu Aloitettu
Yhdessä asiassa vanha jäärä joutuu nyt tekemään poikkeuksen. Battlefieldejä sekä Red Orchestraa lukemattomia tunteja takana vuosien saatossa yksinäisenä sutena ja aina ilman mikkiä. Tässä jää näemmä paljosta paitsi tuppisuuna. Voisiko joku kertoa nyypälle, mitä siellä Discordissa touhutaan, eikö pelin sisäinen voippi riitä?

Discordissa on huomattavasti parempi äänenlaatu kiitos Nitro boostausten. Pelin voip myös saattaa kaatua kesken pelin, jolloin Discord korjaa tilanteen. Suurimmaksi osaksi se kommunikointi tapahtuu pelin sisällä, ellei koko squadi halua käyttää Discordia. Discordissa on myös hyvä löpistä kaikkea mikä ei ns kuulu peliin tai siellä on hyvä keskustella ryhmien mudostamisesta ja kertoa vaikka että "Recon squadissa olis snipun paikka vapaana jos joku haluaa tulla".

Saatiin myös pitkän odotuksen jälkeen servu Suomeen. Pääsee mätkimään pienellä pingillä :tup:
FLLfi.png
 
Eniten tässä pelissä ärsyttää se että valtaosassa pelejä iso osa oman puolen väestä painelee aivan muulla kuin siellä määränpäässä mikä pitäisi vallata. Raivostuttavaa kun suurimman osan ajasta olet siellä yksin tai korkeintaan muutaman satunnaisen kanssa valtaamassa. Semmosta ihmeen nysväämistä paikallaan. Samoin nämä kahden pelaajan lukotetut tiimit ärsyttää.

Ehdottomasti kaipaisi myös lyhyempiä eriä, vaikka ns. puolen tunnin tiivistettyjä kenttiä.
 
Eniten tässä pelissä ärsyttää se että valtaosassa pelejä iso osa oman puolen väestä painelee aivan muulla kuin siellä määränpäässä mikä pitäisi vallata. Raivostuttavaa kun suurimman osan ajasta olet siellä yksin tai korkeintaan muutaman satunnaisen kanssa valtaamassa. Semmosta ihmeen nysväämistä paikallaan. Samoin nämä kahden pelaajan lukotetut tiimit ärsyttää.

Ehdottomasti kaipaisi myös lyhyempiä eriä, vaikka ns. puolen tunnin tiivistettyjä kenttiä.
Itse koen että nää pitkät matsit tarjoaa mahdollisuuksia moneen ns. eventtiin matsin aikana. Esimerkkinä eilen pelasin infantry-squadissa missä ei kukaan oikein puhunut mitään mutta kaverin kanssa selvitettiin vähän matsin kulkua, sitten vaihettiin toiseen squadiin jossa oliki täysmähinä päällä ja tungettiin garrisonia aivan etulinjaan, tämän samaisen toimintajengin kanssa sitten hajaannuttiin ja yritettiin koukata vihollisen linjan takaa seuraavalle pisteelle, ja kun tämä epäonnistu palattiin puolustamaan omaa pistettä jossa löytyki vihollisten koukku tuhoamasta meidän tankkeja.
En usko että 30min matsissa näin isossa kentässä olisi ollut edes mahdollista kävellä vihollisen linjojen taakse.
 
Eniten tässä pelissä ärsyttää se että valtaosassa pelejä iso osa oman puolen väestä painelee aivan muulla kuin siellä määränpäässä mikä pitäisi vallata.

Ja olet ryhmässä ja ryhmä kommunikoi voicen kautta? Et sinä tässä pelissä muuten saa toimivaa ryhmätoimintaa ellette ole kaikki voicessa kommunikoimassa.
Jos taas olet voicessa porukan kanssa ja meno on tota niin sitten on osunu huono porukka vaan eteen. Voisin pistää kivekseni pantiksi että tuolta FLL:n Discordista löytyy takuuvarmasti aktiivista ja osaavaa porukkaa jotka pysyy yhdessä ja toimii tiiminä.
 
Eniten tässä pelissä ärsyttää se että valtaosassa pelejä iso osa oman puolen väestä painelee aivan muulla kuin siellä määränpäässä mikä pitäisi vallata.

Ehdottomasti kaipaisi myös lyhyempiä eriä, vaikka ns. puolen tunnin tiivistettyjä kenttiä.
Tuo kuulostaa tyypilliseltä matsilta, jos tiimissä ei ole komentajaa käskyttämässä squadeja. Toisaalta on myös turhaa olettaa, että kaikkien ryhmien tulisi olla hyökkäämässä. Recon squadien tehtävä on kierrellä kaukana toiminnasta tuhoten vastustajien spawnipaikkoja ja supplyja. Lisäksi tarvitaan ainakin yksi täysi squadi puolustamassa, toinen mokoma kiertämässä sivustaan/estämässä sivustaan kierto, jne..

Itse koen että nää pitkät matsit tarjoaa mahdollisuuksia moneen ns. eventtiin matsin aikana.
Joo vaikka tuo 1,5h voi vaikuttaa pitkältä, niin se antaa molemmille tiimeille mahdollisuuden kääntää tilanne päälaelleen. Useasti matsi on kääntynyt 4-1 alakynnestä vielä voitoksi, lyhyemmällä kestolla tuo tuskin onnistuisi. Sitten jos lähdetään mappeja kutistamaan myös, niin äkkiä ollaan siinä tilanteessa että pelataan taas yhtä geneeristä ADHD-räiskintäpeliä.

Ja komppaan myös tuota VOIPin käyttöä ihan ehdottomana. Heti squadi vaihtoon jos siellä ei kukaan höpöttele. On mukavampaa pelata häviävässä tiimissä hyvän squadin kanssa, kuin voittajatiimissä paskassa squadissa.
 
Jos taas toisaalta ei ole aikaa pelata sitä koko matsia, toivoisin ominaisuutta että joka kuoleman jälkeen exp päivittyisi että ei käy niin että joka 30min session jälkeen (kun pitää lähteä ennen kuin matsi on loppunut) ei saa yhtään expaa ja pysyy aina 0 tasolla.
 
Jos taas toisaalta ei ole aikaa pelata sitä koko matsia, toivoisin ominaisuutta että joka kuoleman jälkeen exp päivittyisi että ei käy niin että joka 30min session jälkeen (kun pitää lähteä ennen kuin matsi on loppunut) ei saa yhtään expaa ja pysyy aina 0 tasolla.
Expat kyllä tulee kunhan matsi päättynyt, bonuksia ei.
 
  • Tykkää
Reactions: dea
Update 8 ulkona, release notesissa pisti silmään yksi kohta ja piti heti testata nuhapumpun omistajana. Keskimääräinen FPS nousi selvästi ja ryminä kohdissa ei kyykkää niin pahasti.

"Added and tested a “Low” shadow setting. This retains shadows for balance, but makes them drastically more performant. We recommend that you use this setting if you’re experiencing low FPS. "
 
Update 8 ulkona, release notesissa pisti silmään yksi kohta ja piti heti testata nuhapumpun omistajana. Keskimääräinen FPS nousi selvästi ja ryminä kohdissa ei kyykkää niin pahasti.

"Added and tested a “Low” shadow setting. This retains shadows for balance, but makes them drastically more performant. We recommend that you use this setting if you’re experiencing low FPS. "
Toivottavasti saatu varjojen välkkyminen kuriin jota esiintyi aiemmin low asetuksella...
 
Varjoissa ei aikaisemmin ole edes ollut low asetusta, siksi tuo pisti silmään kun noilla varjoilla on todella suuri merkitys HLL suorituskyvyssä.
 
Varjoissa ei aikaisemmin ole edes ollut low asetusta, siksi tuo pisti silmään kun noilla varjoilla on todella suuri merkitys HLL suorituskyvyssä.
No medium tai mikä nyt olikaan alin asetus. Samapa se kun oli aika mahdotonta käyttää tuon vilkkumisen takia.
 
Mitäköhän siellä on taas säädetty. Nyt on oletuksena joku aivan järkyttävä sharpening filter päällä. Järkyttävää aliasingia joka paikka, asetukset täysin samat kuin ennen päivitystä.

 
Mielenkiintoista, itellä ei näy ollenkaan tuollasta dlc saraketta sivussa.

edit. Nyt löytyi onneksi syövereistä tuo muuta kautta.
 
  • Tykkää
Reactions: dea
Mielenkiintoista, itellä ei näy ollenkaan tuollasta dlc saraketta sivussa.

edit. Nyt löytyi onneksi syövereistä tuo muuta kautta.

Kerrotko vielä mistä nämä syöverit löytyy, ei itselläkään ole tuota dlc elementtiä kirjaston sivulla?
 
Jos etsii Hell Let Loosea kaupan puolelta, dlc pitäs tulla hakutuloksissa toisena. Myös pelin storesivulla on "Content for this game" kohta, missä tuo DLC on listattuna.
 
Mitäköhän siellä on taas säädetty. Nyt on oletuksena joku aivan järkyttävä sharpening filter päällä. Järkyttävää aliasingia joka paikka, asetukset täysin samat kuin ennen päivitystä.


Oisko Clarity TAA -> standard TAA asetuksen vaihto? Huomasin ite just samanlaista ku kokeilen Clarityy päällä.
 
Neljällä servulla nyt kävin kokeilemassa ja kaikissa tiimit lukossa vaikka pelaajia osassa 2 eli pitäs oma sit perustaa. Vittu mitä sakkia tätäkin pelaa :facepalm:
 
Oisko Clarity TAA -> standard TAA asetuksen vaihto? Huomasin ite just samanlaista ku kokeilen Clarityy päällä.
Ihan AA Disabled. Pointti oli että ei sen tuolta silti pitäisi näyttää ja saman vahvisti devit redditissä. Fixi tulossa joskus lähiaikoina. Joku typerä sharpening filter siis nyt vahingossa päällä.
 
Neljällä servulla nyt kävin kokeilemassa ja kaikissa tiimit lukossa vaikka pelaajia osassa 2 eli pitäs oma sit perustaa. Vittu mitä sakkia tätäkin pelaa :facepalm:
Huomasitko että avonaisissa ryhmissä on myös lukko. Lukossa olevissa ryhmissä on tuo vaaleampi lukko. Elä kysy miksi se on noin mutta helvetin hämmentävä se on :D
 

Liitteet

  • squad.png
    squad.png
    77,9 KB · Luettu: 63
Huomasitko että avonaisissa ryhmissä on myös lukko. Lukossa olevissa ryhmissä on tuo vaaleampi lukko. Elä kysy miksi se on noin mutta helvetin hämmentävä se on :D
Huomasin kyllä ja on todella hämmentävä. Lukossa nuo silti oli. Ei tehdä tästä pelistä ainakaan helposti lähestyttävää.

Tulipa muuten helvetin ärsyttävä bugi vastaan. Tuossa makaillessa alaspäin vievällä niityllä ruohot ilmestyi yhtäkkiä vaan eteen. Tätä toistui myös muissa paikoissa.
 
Viimeksi muokattu:
Tulipa asennettua tämä ja pelattua 2 matsia. Onhan tää vähän kuin isojen poikien Battlefield. Puolet ajasta ei mitään hajua että mitä tapahtuu ja ammuin vaan kaikkea. Vähän on hankalaa nähdä että osuiko edes, mutta tuurilla ekassa matsissa 15 ja toisessa 24 tappoa.

Aika hauskan oloinen peli, mutta tunnin pituinen matsi on omaan makuun vähän pitkä ja tuntuu että 50% pelistä on hölkkäämistä paikasta toiseen.
 
Puolet ajasta ei mitään hajua että mitä tapahtuu ja ammuin vaan kaikkea. Vähän on hankalaa nähdä että osuiko edes, mutta tuurilla ekassa matsissa 15 ja toisessa 24 tappoa.
Laita ainakin alkuun asetuksista markerit 500m niin et ammu omia.
 
Laita ainakin alkuun asetuksista markerit 500m niin et ammu omia.
Hyvä vinkki, välillä jätin ampumatta kun en tiennyt että onko omia vai vihuja. Teamkilleihin en sortunut, mutta yleisesti oli alkuun vähän sekavaa kun ei tiennyt että mistä ammutaan ja mihin suuntaan pitäisi itse ampua.
 
Oisko Clarity TAA -> standard TAA asetuksen vaihto? Huomasin ite just samanlaista ku kokeilen Clarityy päällä.
Sama täällä, kunnon migreenigeneraattori oli vakioasetuksilla. Vaihdoin Standard-TAA -asetuksen päälle ja se helpotti aika paljon, mutta jotenkin tämän pelin graafinen ulkoasu on silti todella levoton. Kiväärillä zoomatessa näkyy ihme välkkymistä ja näyttää tosiaan siltä kuin joku sharpness-filtteri olisi vedetty aivan tappiin. Lisäksi 6800XT jaksoi pyörittää peliä 40-60FPS Epic-asetuksilla. Pudotin enimmän osan asetuksista High-tasolle ja en huomannut mitään eroa grafiikoiden laadussa, mutta nyt FPS:t ovat +100 ja meno on paljon sulavampaa.

Onneksi sisältö ratkaisee ja joka pelin jälkeen tähän koukuttuu entistä enemmän.
 
Joo ja AA disable niin sama vaikutus kuin clarity taa:lla. Tuo sharpening vaihtelee myös eri kartoissa ja uudelleen spawnatessa ruohikka hyppelee esiin ekan minuutin.

Muuten ihan positiiviset kokemukset tästä uudesta päivityksestä. Jenkkien garanddii hiema tasapainotettii (nostettii rekyyliä) eikä oo enää nii op. Äänimaailma myös muuttui. Ihan eri tason sotailuu kun noi bäfät ja codit.

Huomattavasti rauhallisempaa on meno, mutta kuoleman odottaessa kuitenkin jokaisen nurkan, kiven ja puun takana.
 
Huomasin myös tuon että grafiikoiden laatu riippuu yllättävänkin paljon kentästä, joka on aika erikoista. Esimerkkinä olikohan St Marie Du Mont -kartassa kaikkien tekstuurien päällä on tuollainen "noise"-filtteri joka on aika häiritsevän näköinen. Joissain kartoissa tekstuurit näyttävät oikein hyviltä noin metrin päästä, mutta ovat läheltä katsottuna aivan mössöä.
katso liitettä 498613
image_2020-12-07_203356.png
 
Viimeksi muokattu:
Tulipa kokeiltua ensi kertaa kesän jälkeen ja onhan tämä huimasti parantunut. Täytyy kyllä nostaa hattua kehittäjien suuntaan. Näyttää ja kuulostaa hyvältä, ja jopa pyöriikin siedettävästi.
 
Onko muilla hankaluuksia hahmottaa etäisyyksiä äänien perusteella? Tuntuu että tuossa on kaksi pykälää, eli "vieressä" joka on 0-50m ja sitten "jossain kauempana" joka on 100-500m. Ainakin minulle on mahdotonta hahmottaa äänien perusteella että onko tankki 20m vai 100m päässä tai että napsuvatko luodit aivan viereen vai läheiseen metsikköön.

Windowsin ääniasetuksista spatial sound on pois päältä, tuo on joissain peleissä aiheuttanut ongelmia. Olen myös testannut kaksilla eri kuulokkeilla, mutta ei tunnu olevan vaikutusta.
 
Onko muilla hankaluuksia hahmottaa etäisyyksiä äänien perusteella? Tuntuu että tuossa on kaksi pykälää, eli "vieressä" joka on 0-50m ja sitten "jossain kauempana" joka on 100-500m. Ainakin minulle on mahdotonta hahmottaa äänien perusteella että onko tankki 20m vai 100m päässä tai että napsuvatko luodit aivan viereen vai läheiseen metsikköön.

Windowsin ääniasetuksista spatial sound on pois päältä, tuo on joissain peleissä aiheuttanut ongelmia. Olen myös testannut kaksilla eri kuulokkeilla, mutta ei tunnu olevan vaikutusta.

Ihan samaa mietin viikonloppuna pelatessa. Välillä tulee myhäiltyä kun mielestäni lähipusikosta kuuluu kiväärin laukauksia, että kohta pääsee yllättämään takaapäin... Vaan eipä siellä ketään ole, pauke kuuluu silti "läheltä" :) Ajattelin ensin että olisi äänikortissa liikaa tilaääntä käytössä tms. mutta ei mikään säätö auta. Myöskin laukausten suunta on välillä hieman outo, kajahtaa lujaa molemmissa luureissa vaikka tutkailun jälkeen ammuskelija on selkeästi toisella sivulla (eikä suoraan edessä) muutama kymmenen metrin päässä.
 
olen orjallisesti käynyt joka pelin alussa applyttämässä video settingsiä, onko tässä vielä sen tarve ?
 
Onko muilla hankaluuksia hahmottaa etäisyyksiä äänien perusteella? Tuntuu että tuossa on kaksi pykälää, eli "vieressä" joka on 0-50m ja sitten "jossain kauempana" joka on 100-500m. Ainakin minulle on mahdotonta hahmottaa äänien perusteella että onko tankki 20m vai 100m päässä tai että napsuvatko luodit aivan viereen vai läheiseen metsikköön.
Eilen pelasin yhden matsin ja siinä ainakin äänet toimi niin kuin pitää, hyvin sai selvää mistä päin ja miten kaukaa ammutaan kohti. En tiedä onko uudessa hotfixissä korjattu jotain, vai onko sitten laitteistokohtaisia eroja.

EDIT: Tai sitten itselle riittää suurpiirteisempi tieto :)
 
Eilen pelasin yhden matsin ja siinä ainakin äänet toimi niin kuin pitää, hyvin sai selvää mistä päin ja miten kaukaa ammutaan kohti. En tiedä onko uudessa hotfixissä korjattu jotain, vai onko sitten laitteistokohtaisia eroja.

EDIT: Tai sitten itselle riittää suurpiirteisempi tieto :)
Pelasin myös eilen pari matsia ja tosiaan tuntui että parannusta on tullut! Nyt jos kuului luotien napsetta niin parin kuoleman jälkeen tiesi että silloin kannattaa laittaa maahan pötkölleen.
 
Nyt 20 tuntia pelikellossa ja uskaltautunut vähän kokeilemaan muitakin classeja kuin pelkkää kiväärikulia. Konepistoolit tuntuvat jotenkin aika turhilta ottaen huomioon kartan koon ja etäisyydet, mutta BAR ja varsinkin STG44 ovat olleet hauskaa vaihtelua. Usein on kyllä ikävä Kar98K:n tarkkuutta ja pysäytysvoimaa, mutta aika hyvin noillakin osuu kauemmas kun ei laita nänniä pohjaan.

Jostain syystä itselleni mieluisin classi on kuitenkin KK-mies ja varsinkin MG42:lla paahtaminen on äärimmäisen tyydyttävää hommaa. Tuntuu että tämä on yksi harvoja pelejä joissa KK:lla on oikeasti merkittävä etu tulivoimassa ja riittävä pelotevaikute verrattuna muihin aseisiin. On myös virkistävää että jos KK:n saa hyvään asemaan, niin vihollisen eteneminen pysähtyy herkästi kuin seinään ja tilanne harvoin ratkeaa siihen, että joku yksittäinen Rambo tappaa KK-miehen 360 no-scope hedyllä.

Erityismaininta vielä suppresion-mekaniikalle joka on toteutettu aika hyvin. Monessakaan muussa pelissä tuolla ei ole käytännön merkitystä, mutta tässä tulee mietittyä kaksi kertaa että nostaako päänsä juoksuhaudasta vai ei. Tämän vuoksi suojatulen antamisella on oikeasti iso merkitys vaikka ei sokkona ampumalla tappoja saisikaan.
 
Ekaa kertaa pelasin tänään tuonxuusimman päivityksen jälkeen, väitän kyllä että äänet on menny huonommaksi taas. Kuulostaa että lähellä ammutaan vaikkei ketään ole missään.ääni asetukset on epiccinä.
 
Ekaa kertaa pelasin tänään tuonxuusimman päivityksen jälkeen, väitän kyllä että äänet on menny huonommaksi taas. Kuulostaa että lähellä ammutaan vaikkei ketään ole missään.ääni asetukset on epiccinä.
Kannattaa tarkastaa pelitiedostojen eheys.
 
Tuli eilen tämä peli hommattua ja on kyllä mahtava tunnelma, kun tuonne taisteluun menee Bäfän jälkeen! Täytyy todeta, että suurimman osan ajasta ainakin näin alussa ei juurikaan hajua miten mikäkin toimii. Perus kiväärijantterina ja lämärinä on tullut mukana juostua. Muutamia hienoja kokemuksia hyvästä ja toimivasta ryhmästä ehdin saada FLL serverillä kun kommunikaatio pelasi. Näin alkuun sotiminen näyttää melkoiselta kaaokselta, ja sitähän se varmasti on oikeasti ollutkin. Harvoin on käsitys mistä päin se vihollinen edes mahdollisesti hyökkää ja minne päin pitäisi tulittaa, mutta muitten mukana vaan lyijyä hiihtämäään. Tässä pelissä oppii pitämään pään matalalla ja jättää sen päättömän juoksentelun pois.
 
Itellä vaihtu just takas bäfään.
+50 levelille jakso katella aina samalla taktiikalla russimista ja takit & tykistö käyttämättömänä basessa, lähes poikkeuksetta.
Pelihän on loistava ja varmasti paluu hetken päästä.
 
tykistö käyttämättömänä basessa, lähes poikkeuksetta.
Muuhun en osaa auttaa, mutta tuo tykistön puute alkoi itseänikin kismittämään. Tähän helpoin lääke on ryhtyä itse tykkimieheksi, joka taas hoituu parhaiten:
  • Teet uuden lukitun squadin jossa toimitat RJ virkaa (lukittu, jottei kukaan erehdyksessä liity ja valita johtamisen puutteesta)
    • RJ sen takia että näet kaikkien muitten squad leaderien markkerit ja voit laittaa omat
  • Silmä tarkkana recon planeja varten ja pyydät muilta squad leadereiltä kohteita
  • Steam overlay auki ja siihen vaikka tämä HLL etäisyyslaskin
  • kutia piippuun ja voilá
Katsot kartasta etäisyyden asettamaasi markeriin ja tuon Steam overlayn & etäisyyslaskimen avulla saat alle minuutissa kohdennettua. Jos säkä käy, niin vihollinen jatkaa samasta kohtaa hyökkäämistä ja voit parin asteen vaihtelulla suuntaan ja toiseen kattaa koko hyökkäysalueen ja käyttää etäisyyslaskinta vain jos tiimi muualla tarvitsee apua:thumbsup: Pelkästään jo tykistön ampumat savuammukset voivat kääntää muuten huonon hyökkäyksen voitoksi.
 
Steam overlay auki ja siihen vaikka tämä HLL etäisyyslaskin
Näin 50-100h pelkkää artya pelanneena heivatkaa nuo kuuseen niin nopeutuu homma ;) Helpointa kun katsoo vaan lähimmän sata metriä ja siitä plus miinus tarpeelliset etäisyydet päässä. 50m -> 12mil, 25m -> 6mil, 12-13m -> 3mil jne.

Helpointa esimerkiksi ensimmäinen kuti markeriin ja sen jälkeen pientä hajontaa ympärille vaikka juuri 3mil eteen ja taakse ja pari astetta molemmin puolin. Se että lasket nuo päässä sen sijaan että auot jotain overlayta nopeuttaa hommaa aika merkittävästi kun sitä tykistöä saa aika monesti operoida yksin.
 
Mjooh, vähän kaksijakoiset fiilikset tuosta. Taas vaan enemmän ylläpidettävää ja päivitettävää jatkoa ajatellen. Peruspelissäkin olisi vielä parannettavaa.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
262 137
Viestejä
4 547 256
Jäsenet
74 919
Uusin jäsen
Kauheakankkunen

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom