Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tarinaniskentäkilpailut ei laita kaikkia päätöksiä verkkosivuilleen, pitää pyytää itse.Mainitsevat tuossa markkinaoikeuden päätöksen 190/2025 mutta en tuollaista mistään löytänyt. Onko se jotain salaista tietoa?
Tulee varmaa myöhemmin nettiin. Näin oli ainaki erään aiemman päätöksen kans tässä ketjussa. Pyytämällä kyl saa, jos kiinnostaa.Mainitsevat tuossa markkinaoikeuden päätöksen 190/2025 mutta en tuollaista mistään löytänyt. Onko se jotain salaista tietoa?
Kaverini oli jo laitanut tuosta kyselyä menemään. Jos päätös saadaan niin voin mahdollisesti jakaa sen tänne.Mainitsevat tuossa markkinaoikeuden päätöksen 190/2025 mutta en tuollaista mistään löytänyt. Onko se jotain salaista tietoa?
Turvaamistoimen määrääminen ei aiheuta turvattavaan etuun nähden kohtuutonta haittaa vastapuolelle. Hakijoilla on painava intressi saattaa vastuuseen oikeudenloukkaukset tehnyt henkilö. Turvaamistoimen kohteena on riita-asian kannalta keskeinen ja olennainen todistusaineisto, minkä vuoksi turvaamistoimi voidaan ulottaa vastapuolen kodissa suoritettavaan etsintään. Todistelun turvaaminen vastapuolen hallussa olevilta laitteilta kopioimalla ei voi aiheuttaa vastapuolelle taloudellista menetystä, kun vastapuolelle jää edelleen käyttöön laitteet ja niiden sisältö sellaisena kuin ne olivat ennen turvaamistoimen täytäntöönpanoa.
Laitteiden sisällön kopioinnin jälkeen laitteet on määrättävä palautettavaksi mahdollisimman pian ja viimeistään viiden vuorokauden kuluttua ja siirrettävät tallennusalustat 10 vuorokauden kuluttua niiden haltuun ottamisesta. Laitteet tulee kuitenkin määrätä pysymään ulosottomiehen hallussa, mikäli niiltä tavataan tietoja suojaavia menetelmiä, jotka estävät tietojen kopioinnin vaarantamatta laitteen toimivuutta.
Ei se tarkoita että ihmisten vainoaminen ja esivallan osallistuminen siihen olisi yhtään sen sopivampaa.Kyllä tollanen turvaamistoimi ja heti lyöty toista kymmentä tonnia tiskiin, viittaa siihen, että kyse ei ole ihan mistään yksittäisen elokuvan hetkellisestä jakamisesta.
Lähinnä mietin näitä jotka pelkää joutuvansa turvaamistoimen kohteeksi kun korvausvaatimus on tyyliin yhdestä elokuvasta, niin en usko että heillä on syytä huoleen. Ja myöskin vaikuttaa siltä, että mitä enemmän kirjeitä tulee, sitä vähemmän niillä on mitään. Luulis ainakin, että selkeät tapaukset vedettäisiin oikeuteen ennen kuin ollaan lähetetty se 4 kirje.Ei se tarkoita että ihmisten vainoaminen ja esivallan osallistuminen siihen olisi yhtään sen sopivampaa.
Voi olla. Tosin voi olla niinkin, että tapauksista tulee selkeitä useamman kirjeen jälkeen, ja niiden avulla.Luulis ainakin, että selkeät tapaukset vedettäisiin oikeuteen ennen kuin ollaan lähetetty se 4 kirje.
Olet syytön? Jos olet niin tuosta tekisin jo rikosilmoituksen ja vaatisin firmalle lähestymiskieltoa tai jotain vastaavaa…vai oliko tämä trolli?Mulla nyt n. Vuoden mittaan tullut näitä kirjeitä ~6kpl, onko syytä huolestua? Tähän mennessä en oo reagoinut mihinkään niistä, viimeksi tuli viime vuoden syyskuussa ja taas pitkän tauon jälkeen uusi kirje tuli postilaatikkoon. Aikalailla samaa sisältöä jokaisessa kirjeessä, että ovat olleet yhteydessä kirjeitse ja ottavat lisätoimenpiteitä jos ei nyt vastata. Tosiaan en ole mikään IT nero, enkä oo edes käyttänyt torrenttiohjelmia, pääosin katselen elokuvatkin jostain netflixistä, disneystä jne.![]()
Joo siellä on muuten vielä mahdollisuus ostaa halvempi lupa mustavalkotelkkarilleBriteissä BBC on ilmeisesti ottanut tavaksi lähettää uhkaavan henkilön kolkuttelemaan ovia ja penäämään TV-maksurahoja. Ei sen väliä katsooko
Joo ja siis varmaan aiemminkin ollu puheena, tuli vaan toi BBC mieleen ja tajusin et täähän ei oo käytännös yhtään erilainen kun männävuosien TV-tarkastajat.Joo siellä on muuten vielä mahdollisuus ostaa halvempi lupa mustavalkotelkkarille. Itse kun olin joku 10 vuotta olin yksin kotona ja meille tuli tv-lupa tarkastaja melkein väkisin sisälle. Siellä sitten sen kanssa plärättiin faijan ja äidin papereita keittiön pöydällä kun etittiin sitä..tuliskohan nykyään tuollaisesta sanomista.
Ei tämä Hedmanin liikeidea tosiaan mikään uusi ole, kyllähän näitä on ollut maailmalla.
Joo, mut pelotteluun perustu seki. Jotku viel kuvitteli, että heidät oli pakko pästää sisään. Mullekki tarkastaja sano, että voi pelkän epäilyksen perusteellaki langettaa sakkoo. Paskanvitut. Näki siis mun ja kämppisten (opiskeluaikoja, parikymppinen olin) kaiuttimen olohuoneessa ja epäili, että kyl sieltä telkkuki löytyy. En päästäny tsekkaan. Ei siel kyl ollukkaa ku projektori. Mut ei kuulunu hälle se asia ja sillä sipuli.Tuo TV-lupa oli kuitenkin ihan lakiin perustuva maksu. Nämä tekijänoikeustrollien ”sovintoehdotukset” eivät ole lähelläkään mitään sellaista, van ihan trollien itsensä keksimä kiristyskeino. Siinä on vissi ero.
Samalla tavalla tekijänoikeussakko kyllä perustuu lakiin. Elikä luvattomaan jakeluun. Sillähän nää Hedmanin mafiat perustelee toimintaansa.Tuo TV-lupa oli kuitenkin ihan lakiin perustuva maksu. Nämä tekijänoikeustrollien ”sovintoehdotukset” eivät ole lähelläkään mitään sellaista, van ihan trollien itsensä keksimä kiristyskeino. Siinä on vissi ero.
Muistan yhden kaverin jolla ”ei ollut telkkaria” joka jäi kiinni kun oli Hauppauge kortti PC:ssä. Ovela tarkastaja huomasi siihen menevän antennijohdon. Jos kone olisi ollut kaapissa niin tarkastaja ei olisi saanut avata sitä. Tarkastajista ei tainnut tykätä kuin kiimaiset yksinäiset kotirouvat!Näki siis mun ja kämppisten (opiskeluaikoja, parikymppinen olin) kaiuttimen olohuoneessa ja epäili, että kyl sieltä telkkuki löytyy. En päästäny tsekkaan. Ei siel kyl ollukkaa ku projektori. Mut ei kuulunu hälle se asia ja sillä sipuli.
Hedman partners ja helvetin enkelit...
Mikä tämä OLI? Ei aukea ainakaan mulla enää. Vai joko tuli haaste?![]()
Laitetaan nimi vielä tänne: Jyrki Mustos tai jotainKerrottin miten se hedman partnersin lakimies on kytköksissä helvetin enkeleihin
Jyrki Mustonen on tuo Hedarin mulqvistin nimi. Täysläpimätä koko helkkarin firma.Laitetaan nimi vielä tänne: Jyrki Mustos tai jotain
Metallica vs Napster. Nevö forgetEi ole käsittääkseni näyttää yhtäkään artistia tai studiota, joka olisi kärsinyt merkittäviä vahinkoja piraattituotannon vuoksi.
Joo, tais se koira älähtää, johon kalikka kalahti.. säälittävä yritys poistaa video. Toki aina mahis, että siinä todella on jotain tekijänoikeudellista matskua, mut äkkiäkös ne kohdat poistaa. Oikeesti vaa ei vaa taida olla siitä kyse ja video on takas piakkoin. Youtube on vähä isompi ku pieni lakifirma suomessa.Jyrki Mustonen on tuo Hedarin mulqvistin nimi. Täysläpimätä koko helkkarin firma.
Video näkyy vielä jos käyttää VPN:ää ja vaikka valitsee UK. Monesta muusta maasta se on jo poistettu.
Taisi osua arkaan paikkaan toi video.
En usko.Tuli vuosikymmeniä sitten piratoitua kunnolla ja samaa teki mm. muusikko, joka nykyisin ansaitsee osan elannosta tekijänoikeuskorvauksista. Lähinnä koska silloin opiskelija ei ollut ylimääräistä rahaa. Keräilin erään yhtyeen live-esiintymisiä ja yllätyin, että yksi maailman parhaista lähteistä asuisi samassa kaupunginosassa kuin minä itse. Kävin hänen luona muutaman kerran ja sanotaan näin, että henkilö oli jo aikuinen mies, joka asui edelleen vanhempiensa kotona.
Hän sai ympäri maailmaa nauhoitettuja live-esiintymisiä, jotka laittoi paranneltuna bittimuotoon ja tai asiakkaan halutessa loi niistä fyysisen äänitteen. Ei siis koskenut virallisiin julkaisuihin, vaan ainostaan liveihin. Jossain vaiheessa hän jäi hommasta kiinni ja poliisit takavarikoivat kaikki laitteet ja hän sain satojentuhansien eurojen korvausvaatimukset, jotka vältti tekemällä lopullisen ratkaisun.
Jäänyt vain mieleen tämä koskien aihetta... Toisaalta ymmärrän, että tekijöillä on oikeudet teosta kohtaan ja niiden valvonta on tärkeää, mutta asia ei ole näin yksinkertainen. Ei ole käsittääkseni näyttää yhtäkään artistia tai studiota, joka olisi kärsinyt merkittäviä vahinkoja piraattituotannon vuoksi. Usein näitä käyttävillä ei ole vaihtoehtoa, että ostaa tuotteen. Ja jos luot jonkun menestystä saavan asian, niin hyödyt monella muuallakin tavalla siitä, että ihmiset katsovat tai kuuntelevat sitä. Brändien väärennökset on yksi esimerkki, josta voi nähdä ettei se ole ajanut yhtäkään konkurssiin tai alentamaan hintojaan.
Luulen, että tuo tekijänoikeusjuttu on vain joku virhe. Siitä ei voi olla kyse.Joo, tais se koira älähtää, johon kalikka kalahti.. säälittävä yritys poistaa video. Toki aina mahis, että siinä todella on jotain tekijänoikeudellista matskua, mut äkkiäkös ne kohdat poistaa. Oikeesti vaa ei vaa taida olla siitä kyse ja video on takas piakkoin. Youtube on vähä isompi ku pieni lakifirma suomessa.
Kuuteen päivään kun kaikki saisivat sen edes laskettua tuon ajan niin vähentyisi noiden hedareiden tulot aika reilusti. Näyttää siltä että se on mahdollista koska Teliakin on saanut sen tuohon laskettua.Tähän viitaten laitampa operaattoreiden ip säilytys aikoja alle, kaikilta on kysytty nimenomaan säilytysaikaa tekijänoikeusrikkomustapauksissa markkinaoikeudenkautta.
Telia: ilmoittaa sivuillaan 6 vuorokautta
Elisa: Korkeintaan 7 vuorokautta
DNA: 30 vuorokautta
Valokuiduista
Bahnhof: 24h
Kaisanet: tarpeellisen ajan, lakian ja määräysten mukaan
Global : 3kk ajan
24h tai vähemmän olisi parempiKuuteen päivään kun kaikki saisivat sen edes laskettua tuon ajan niin vähentyisi noiden hedareiden tulot aika reilusti. Näyttää siltä että se on mahdollista koska Teliakin on saanut sen tuohon laskettua.
No sinänsä ei yllätä, mopopojilta kopioitu bisnesmallikin, keksitään päästä huuhaa velkoja joita ihmisten pitää heille maksella. Yksi lisäsyy olla tekemättä mitään muuta kuin haistattaa pitkät näille pelleille.Kerrottin miten se hedman partnersin lakimies on kytköksissä helvetin enkeleihin
Liittyvät samaan parveen ja lataavat koepaloja parvessa olevilta (tästä ei taida mitään faktaa olla mitä/minkä kokoisia ovat, joku pari kb siivu tiedostosta?) ja tämän perusteella päättävät että jaat kyseistä tiedostoa. Jos vielä DHT on torrent softassa päällä niin ei tarvi olla edes samaan serveriin (tracker) yhteydessä vaan löytävät mahdollisia jakajia aika isolla haavilla. Tämä ei siis vaadi heidän puolelta vielä mitään jakamista.Miten he perustelevat löytävänsä teidät BitTorrent-verkossa, eli Hedman'sit itse jakelevat niitä elokuvia tai muita jakeluita? Miten muuten he löysivät suomalais IP-osoitteet?
En usko mitään koepaloja lataavat, keräävät vain parven ip:t ja sillä mennään. "Koepalat" voidaan sitten generoida myöhemmin jos sellaiselle tulee tarvetta.Liittyvät samaan parveen ja lataavat koepaloja parvessa olevilta (tästä ei taida mitään faktaa olla mitä/minkä kokoisia ovat, joku pari kb siivu tiedostosta?)
kannattaa maksaa vähän ylinmääräistäkin mielellään 1000 euroa että hedarit on tyytyväisiäOsaisiko joku teistä neuvoa tai onkohan joku ollut samanlaisessa tilanteessa. Vanhempani saivat HP:ltä kirjeen laittomasta torrenttamisesta. Veljeni on ladannut yhden elokuvan mainittuna ajankohtana, eli Hedman partnersin tiedot ovat oikeat. Onko kuitenkaan rikosta tapahtunut ja täytyykö tämä 500€ uhkaus maksaa? Miten olette itse toimineet vastaavassa tilanteessa.
Moikka Joni. Joo, jos tietää ladanneensa YHDEN elokuvan ja jakanut sitä, nii onhan siinä rikos tapahtunut. Mutta mitään oikeita todisteita heillä ei ole "veljeäsi" kohtaan. Roskiin vain huijauskirjeet.Osaisiko joku teistä neuvoa tai onkohan joku ollut samanlaisessa tilanteessa. Vanhempani saivat HP:ltä kirjeen laittomasta torrenttamisesta. Veljeni on ladannut yhden elokuvan mainittuna ajankohtana, eli Hedman partnersin tiedot ovat oikeat. Onko kuitenkaan rikosta tapahtunut ja täytyykö tämä 500€ uhkaus maksaa? Miten olette itse toimineet vastaavassa tilanteessa.
Hän on vain ladannut sen, mutta ei tietoisesti jakanut sitä, mitä ilmeisesti tapahtuu torrenttamisessa(?) porukat on saanu veljen kanssa vuosisadan riidan aikaan ja minä yritän löytää jotain oikeasti hyödyllistä tietoa heille. Hän siis on ladannut yhden elokuvan ja katsonut sen. Ja tällainen kirje tuli. Vanhempani ovat yhteydessä tuttavaansa, joka on hovioikeudessa tuomarina, mutta en tiedä tietääkö hän vanhahkona ihmisenä torrenttamisesta mitäänMoikka Joni. Joo, jos tietää ladanneensa YHDEN elokuvan ja jakanut sitä, nii onhan siinä rikos tapahtunut. Mutta mitään oikeita todisteita heillä ei ole "veljeäsi" kohtaan. Roskiin vain huijauskirjeet.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.