Half Life: Alyx

Petyin eniten itseeni. Innostuneena käänsin ajan näköjään GMT:hen GMT+2 sijaan. Anteeksi kaikki fake newsista!
Kyllä minäkin niin petyin. 16.55 oli kaikki valmiina ja kärsimättömänä odotin että minuutit kuluu, sitten todellisuus iski vasten kasvoja... :btooth:
 
Luulenko vain, vai onko Quick Turn: Off optio rikki? Hahmo kääntyilee edelleen asteittain ohjaimella eikä on/off muuta mitään.
 



92/100 aika kovia lukuja vetelee Alyx.




Harmi että kunnollisesta VR-kokemukseta pitäisi maksaa yli 1000€ :D nty. Index PCgamerin mukaan paras. Näyttiksenä 2070 tai 5700 xt on näyttis tälle pelille. Oculus quest tuli toisena ehdokkaana
 
No nyt! Peli näyttä hyvältä jopa Oculus Rift CV1 kanssa. En raaskinut jatkaa sen pitemmälle, ennen kuin saan asetukset paikoille. Osaisiko joku auta, miten saan ympäri katsomisen (oikeakäden jouistik) sujuvaksi. Alkuasetus kääntyy 45 astetta kerrallaan!? Olenko sokea, mutta en löytänyt kyseistä vaihtoehtoa. Olisin hyvin kiitollinen, jos joku kertoisi vinkin/opastaisi.
Tai sitten jotain ei toimi oikein?
 
No nyt! Peli näyttä hyvältä jopa Oculus Rift CV1 kanssa. En raaskinut jatkaa sen pitemmälle, ennen kuin saan asetukset paikoille. Osaisiko joku auta, miten saan ympäri katsomisen (oikeakäden jouistik) sujuvaksi. Alkuasetus kääntyy 45 astetta kerrallaan!? Olenko sokea, mutta en löytänyt kyseistä vaihtoehtoa. Olisin hyvin kiitollinen, jos joku kertoisi vinkin/opastaisi.
Tai sitten jotain ei toimi oikein?
Kuten viestin ylempänä kirjoitin, Quick Turn off pitäisi tehdä (käsittääkseni) kääntymisen pehmeäksi, muttei näytä toimivan.
 
Noni, pari tuntia tuli pelattua Virtual Desktopin kautta akun loppumiseen saakka ja varmaan pelaan loppuun asti samalla tavalla. Tuli aika paljon ihmeteltyä maisemia ja säädettyä omia setuppeja ohjaimiin, joten en ekaa chapteria tai mikä nyt onkaan pidemmälle päässyt. Koitin eri asetuksia, mutta vähän oli liikkuvuudessa erikoista menoa, kun välillä tuli joku automaattiteleportti vaikka smooth locolla olisi sen metrin matkan päässyt ihan hyvin pienen korokkeen yli. Oli muutenkin vähän sillisalaattia eli smooth locolla pelasin, mutta silti tuli noita autotelejä tai välillä oli kai tarkoitus käyttää teleporttia myös manuaalisesti(?)

Muilta osin tähän asti tuntuu mahtavalle eli hienot graffat ja mahtava tunnelma :)
 
Vivellä mahtavan oloinen, ihmettelyä alkuun, reppuun ei vain keksi kuinka lippaat saa pudotettua olkapään yli tallelle? :)
 
Vivellä mahtavan oloinen, ihmettelyä alkuun, reppuun ei vain keksi kuinka lippaat saa pudotettua olkapään yli tallelle? :)
Itsekin noiden kanssa kohelsin, mutta ilmeisesti niitä lippaita täytyy pitää sekunti-pari olkapään yllä, että ne menee reppuun.
 
On se kyllä kova. Immersiivisin vr-peli tähän mennessä. Menee boneworksinkin edelle kyllä. Jopa tölkit pystyy rutistamaan kasaan ainakin index:n ohjaimella, joissa on paineentunnistus. :interested:

Ja graffat on kyllä parasta, mitä oon tähän mennessä VR:ssä nähny. Kaikesta näkee miten on nähty vaivaa ja panostettu yksityiskohtiin. Tusseilla voi piirrellä seinii ja ikkunalaseihin ym. pientä. :cool:

Puoltoista tuntia tuli pelailtua ja suunnilleen niille main kerkisin etenemään, mitä nöytettiin niissä gameplay demoissa. Ja liikkuminen on toteutettu juuri niin kun haaveilin. Eli toisella tatilla voi kävellä smoothisti ja toisella tatilla voi sitten teleporttailla. Tuolla tavalla on todella helppo itse kontrolloida mahdollista pahoinvointia. :tup:
 
Jos joku keksi miten saisi kääntymisen pehmeäksi/sujuvaksi (ei 45 asteetta), jään pitkän kaljan velkaa.
 
Jos joku keksi miten saisi kääntymisen pehmeäksi/sujuvaksi (ei 45 asteetta), jään pitkän kaljan velkaa.
Tämän hetken tietojen mukaan ei ole tulossa, vaan tuo rikkinäinen "Quick Turn: Off" asetus ottaisi vain ohjaimen tikulla kääntymisen kokonaan pois, pakottaen kääntymään fyysisesti oikeassa maailmassa.

Melkoinen aivopieru muutoin ihan hienossa pelissä. Teleportti ja snap-turning on itselle täysi ehdoton ei VR peleissä, joten tämä jää odottamaan modaajia.
 
Ei tullut pahoinvointia kun vasen käsi teleporttaa ja oikealla sai käännellä katsontakulmaa, tuota liikkumisasetusta enoo vielä kokeillut, pelkoa pahoinvoinnille kun kuva alkaa liikkumaan.
 
Tämän hetken tietojen mukaan ei ole tulossa, vaan tuo rikkinäinen "Quick Turn: Off" asetus ottaisi vain ohjaimen tikulla kääntymisen kokonaan pois, pakottaen kääntymään fyysisesti oikeassa maailmassa.

Melkoinen aivopieru muutoin ihan hienossa pelissä. Teleportti ja snap-turning on itselle täysi ehdoton ei VR peleissä, joten tämä jää odottamaan modaajia.

Luultavasti lisäävät sen kuitenkin jossain vaiheessa vaikka olisivatkin jo päättäneet, että jätetään pois. Iso osa itkusta arvosteluissa ja foorumilla on tuon puuttumisesta ja koodin osalta se ei ole kovin iso homma.
 
Kolmen tunnin jälkeen oli pakko lopettaa, kun jalat ei enää kestäneet. Tällaisella kiireettömällä haahuilutyylillä ehdin kaksi ekaa chapteria pelata läpi siinä ajassa. Aivan mainio peli tähän asti, joskin vähän liian helppo.

En saanut tekstityksiä toimimaan. Asetusten muuttaminen ei auttanut, joten pitää kai vaan välttää kolistelua kun joku puhuu ja toivoa ettei missaa mitään.
 
Luultavasti lisäävät sen kuitenkin jossain vaiheessa vaikka olisivatkin jo päättäneet, että jätetään pois. Iso osa itkusta arvosteluissa ja foorumilla on tuon puuttumisesta ja koodin osalta se ei ole kovin iso homma.
Ei ole iso homma ei, sen vuoksi hämmästyttää miten 2020 vuoden huippu VR-peli on jättänyt noin selkeän ominaisuuden pois.

Itsellä tulee pahoinvointia kaikista teleporttauksista ja kuvakulmien nytkähdyksistä.
 
Ei ole iso homma ei, sen vuoksi hämmästyttää miten 2020 vuoden huippu VR-peli on jättänyt noin selkeän ominaisuuden pois.

Itsellä tulee pahoinvointia kaikista teleporttauksista ja kuvakulmien nytkähdyksistä.
Itselle toimi oikein hyvin teleportti, aivot tajuaa tuon, pavlov tyyppinen liikutaan tatilla sivulle, niin siinä oksetus tulee, alussa pieni autokohtaus oli, niin siinä kun kurkkasi ikkunasta ja näki liikettä teki häjyä, mutta sitten tasottui :) pitäisi liikkeeseen totutella.
 
Muuten hyvä, mutta aivan järkyttävää pätkimistä omalla Rift CV1:llä. Pelimaailma pyörii muuten sulavasti, mutta kun liikutat päätä tai itse hahmoa niin tuntuu että ruudunpäivitys tippuu huomattavasti. Ei sinänsä pitäisi olla raudastakaan kiinni, kun minimivaatimukset ylittyvät reippaasti. Nopealla Googlella veikkaisin että Oculus ja Steam VR ei nyt keskustele keskenään. Itselleni siis lähes täysin pelikelvoton kokemus tällä hetkellä.
 
Vive + 1070ti täydellinen pelikokemus, tila saisi olohuoneessa olla vain isompi, olisi mukava tallustella enemmän.
 
Muuten hyvä, mutta aivan järkyttävää pätkimistä omalla Rift CV1:llä. Pelimaailma pyörii muuten sulavasti, mutta kun liikutat päätä tai itse hahmoa niin tuntuu että ruudunpäivitys tippuu huomattavasti. Ei sinänsä pitäisi olla raudastakaan kiinni, kun minimivaatimukset ylittyvät reippaasti. Nopealla Googlella veikkaisin että Oculus ja Steam VR ei nyt keskustele keskenään. Itselleni siis lähes täysin pelikelvoton kokemus tällä hetkellä.
Rift S, 3700x, RTX2080, 16Gb 3600mhz kisakireillä pyörii täydellisesti maxed.

Kohta se viitisen tuntia täynnä viskin kaato & vessatauot pois lukien.
Maistuu kyllä! Kunnon räiskintämittelöitä combinen kanssa odotellessa :drool:
 
Olenko tullut uuden pelin myöten sokeaksi? Mistä säädätte grafiikka asetuksia?

Peli on kyllä huippu!
 
Ihan mahtava tämä alyx. Tosin ihan alussa vielä, reilun puol tuntia pelailin. Ei harmita, että tuli heti ostettua eikä odotttua jotain alea. Laatua on mukava tukea.
 


Hienoimman näköinen VR peli ikinä, ainakin Valven Indexillä pelattuna. Ja muutenkin kaikkien aikojen paras VR peli. Mutta pahoinvointia tuli jokaiselle. :confused2:
 
Valikko -> Settings -> Performance (se on alimpana, pitää rullata valikkoa alemmas että näkyy)

Aha... Itekki ihmettelin, ett on kyllä suppeat säädöt... Todella huonosti kyllä toi valikko tehty, kun ei todellakaan selkeästi näe, että se jatkuu tai sitä voi rullata.
 
Oletteko huomanneet missään mainittavan pelin kestoa? Ettei ole mikään muutaman tunnin putkijuoksu?
 
Oletteko huomanneet missään mainittavan pelin kestoa? Ettei ole mikään muutaman tunnin putkijuoksu?
Valve sanonut, että täysimittainen peli kyseessä. Ilmeisesti jonkun 12h.

Tuo on kyllä iso harmi, jos vielä smoothi kääntyminen puuttuu. Jaksaisikohan sitä odottaa ennen kuin aloittaa. Peli meinaan kyllä odottaa valmiina koneella (ja Index ym. rauta kondiksessa).
 
Pelaatteko kaikki istuallaan, jotka tuota portaatonta kääntymistä haluatte? Seisten pelatessahan tuo tikulla kääntyminen on ihan turha ominaisuus ainakin omasta mielestä.
 
Pelaatteko kaikki istuallaan, jotka tuota portaatonta kääntymistä haluatte? Seisten pelatessahan tuo tikulla kääntyminen on ihan turha ominaisuus ainakin omasta mielestä.
Seisten, tietty. Tässä taas tätä eroa miten kukakin tykkää pelata. Itelle edelleen smooth kääntyminen/liikkuminen tateilla ainoa mikä nappaa (+roomscale).
 
Aloittelevalle vr pelaajalle teleportti ei aiheuta niin paöjon pahoinvointia, ja varmaan sen takia laitettu oletukseksi. 2h yhdeltä sessiolta eilen, ja ainut ilmiö oli illalla, että kädessä puhelin näytti alyx hansikkaalta :)
 
Peli tuntuu tosiaan olevan VR aloittelijoille pitkälti suunniteltu.

Graffat ja puzzlet on hienoa, mutta koko liikkumismekaniikka on äärimmäinen pettymys. Ei mahdollista juosta (hahmo tuntuu kävelevän tervassa, joten pakko teleportata pidemmät matkat = hyvästi immersio), ei hyppy/kyykkymahdollisuutta, snap kääntymisen pakotus (hyvästi immersio jällleen)... ei näin.

Onneksi Boneworks on näyttänyt miten vapaa roomscale liikkuminen pitää tehdä FPS pelissä, olisi olettanut Valven ottavan tuosta mallia.
 
Seisten, tietty. Tässä taas tätä eroa miten kukakin tykkää pelata. Itelle edelleen smooth kääntyminen/liikkuminen tateilla ainoa mikä nappaa (+roomscale).

Juu toki jokainen pelaa miten tykkää. Itsestä vaan todella luonnottoman tuntuista kääntää näkökenttää (toisin sanoen päätä) vr-ssä tikulla ja lisäksi tulee itselle saman tein ihan helvetin huono olo vielä tuosta. :sick::tongue:

On kyll tietysti aika outo juttu, että Valve ei ole lisännyt tuota smoothia kääntymistä.
 
Graffat ja puzzlet on hienoa, mutta koko liikkumismekaniikka on äärimmäinen pettymys. Ei mahdollista juosta (hahmo tuntuu kävelevän tervassa, joten pakko teleportata pidemmät matkat = hyvästi immersio), ei hyppy/kyykkymahdollisuutta, snap kääntymisen pakotus (hyvästi immersio jällleen)... ei näin.
Kyykistyminen onnistuu kyllä. Välillä se on pakollistakin, että mahtuu ryömimään ahtaammista koloista.
 
Saahan tuossa pyörittyä ympäri ja käänneltyä päällä näkökenttää? Tuota tikkukääntymistä ainoastaan jos laiskalla päällä.
 
Saahan tuossa pyörittyä ympäri ja käänneltyä päällä näkökenttää? Tuota tikkukääntymistä ainoastaan jos laiskalla päällä.
Tottakai, se onnistuu joka ikisessä VR-pelissä.
Ei napista valitettavasti, jos ohjaimella haluaa päästä korkean esteen ohi, pitää teleportata.
Pelaatko istualtaan? Puhuin siis fyysisestä kyykistymisestä, jos menee oikeasti lähemmäs lattianrajaa niin pääsee matalammista raoista.
 
Pelaatko istualtaan? Puhuin siis fyysisestä kyykistymisestä, jos menee oikeasti lähemmäs lattianrajaa niin pääsee matalammista raoista.
Fyysinen kyykky toimii joo, mutta onhan tuo ihan naurettavaa jättää hyppy/kyykkynappi pois. Manuaalinen hyppy toimii vain X-korkeuksella olevissa seinissä jos seisoo ihan niissä kiinni. Paikallaan ei voi hypätä esimerksiksi.

Ainiin, meleen täysi puuttuminen on myös yksi esimerkki kuinka peli on VR aloittelijoille täysin kohdennettu. Valve ilmeisesti halusi välttää nyrkillä rikotut monitorit/telkkarit maailmalla.
 
Fyysinen kyykky toimii joo, mutta onhan tuo ihan naurettavaa jättää hyppy/kyykkynappi pois. Manuaalinen hyppy toimii vain X-korkeuksella olevissa seinissä jos seisoo ihan niissä kiinni. Paikallaan ei voi hypätä esimerksiksi.

Ainiin, meleen täysi puuttuminen on myös yksi esimerkki kuinka peli on VR aloittelijoille täysin kohdennettu. Valve ilmeisesti halusi välttää nyrkillä rikotut monitorit/telkkarit maailmalla.
Eikö tuo nyt ole aika immersiivistä että jos haluat että pelissä kyykistytään niin kyykistyt? Verrattuna napilla kyykistymiseen?
 
Eikö tuo nyt ole aika immersiivistä että jos haluat että pelissä kyykistytään niin kyykistyt? Verrattuna napilla kyykistymiseen?
Kerro tuo esimerkiksi vammojen tai tapaturmien vuoksi pelaajille, jotka ovat pakotettu istumaan.

Itselläkin on polvivamma joka tekee kyykistymisestä hankalaa, onnistuu pakon edessä joo, mutta sattuu joka kerta niin, ettei tuota mielellään toistele usein.

Tai sitten Valve olisi fiksu ja antaisi mahdollisuuden liikkua ohjaimilla vapaasti, kuten lähes kaikki muut VR shooter pelit.
 
Kyllä tästä huomaa että on ensimmäinen ns. ison rahan peli joka on alusta alkaen suunniteltu VR:lle. Fysiikat ja grafiikat toimii hienosti, pelaan Quest+VRD kombolla ja immersio langattomana on kyllä kohdillaan. Kokeilin myös Link kaapelilla, mutta ei siihen ollut paluuta kun peli vaatii niin paljon ympäripyörimistä jonka mieluiten tekee fyysisesti. Ainut pieni miinus tässä vaiheessa on tuo pistooli, tai lähinnä se lisätähtäin joka näyttää heikot kohdat: en osaa tähdätä sillä ollenkaan ja se tähtäyspiste on liian pieni. Kaippa sen saa vielä irroitettua, olispahan haastetta etsiä heikot kohdat itse ampumalla.
 
Itse pelaan istumalta, lähes aina. En jaksaa seisoa tuntikausia. Olen luultavasti liian laiska.
Kyykistyminen onnistu tässä pelissä myös napista (vasemman käden joustikia painamalla) asetuksista joutuin vaihtamaan (en muista mitä, eikä pysty tarkistamaan juuri nyt).
Eninten jäi kuitenkin häiritsemään vapaanliikkumisen rajoitteet tässä pelissä. Juokseminen, hyppiminen ja sujuva kääntyminen napista puuttuminen tuho immersio tässä pelissä rankalla kädellä (minun mielestä). Toivon muutosta niihin asioihin.
 
Viimeksi muokattu:
Kerro tuo esimerkiksi vammojen tai tapaturmien vuoksi pelaajille, jotka ovat pakotettu istumaan.

Itselläkin on polvivamma joka tekee kyykistymisestä hankalaa, onnistuu pakon edessä joo, mutta sattuu joka kerta niin, ettei tuota mielellään toistele usein.

Tai sitten Valve olisi fiksu ja antaisi mahdollisuuden liikkua ohjaimilla vapaasti, kuten lähes kaikki muut VR shooter pelit.
Tuo on tietenkin selvä poikkeus. Aika outoa ettei Valve ole laittanut vaihtoehtoiseksi tavaksi napista kyykistymistä?
 
Ainut pieni miinus tässä vaiheessa on tuo pistooli, tai lähinnä se lisätähtäin joka näyttää heikot kohdat: en osaa tähdätä sillä ollenkaan ja se tähtäyspiste on liian pieni. Kaippa sen saa vielä irroitettua, olispahan haastetta etsiä heikot kohdat itse ampumalla.
Itseäkin alkoi kaduttamaan tuon tähtäimen osto nopeasti. Se on ruma ja heikkojen kohtien korostus tuntuu vähän kädestäpitelyltä. Tajuan kyllä itsekin, että zombia kuuluu ampua päähän... Pitää tarkistaa heti seuraavalla päivitysasemalla, saisiko mokoman irti.
 
En huomannut oliko mainittu tässä ketjussa mutta paljonko vie tilaa kovalevyltä asennettuna? Että tietää tarviiko raivata tilaa jos tänään innostuis ostamaan pelin. kiitos jo etukäteen.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 125
Viestejä
4 487 442
Jäsenet
74 158
Uusin jäsen
kharim

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom