Half Life: Alyx

Viestiketju alueella 'Pelit, PC-pelaaminen ja pelikonsolit' , aloittaja Satelite, 19.11.2019.

  1. Edqar

    Edqar

    Viestejä:
    1 414
    Rekisteröitynyt:
    22.11.2016
    En pelaa lainkaan teleportilla, tatilla liikkuminen omasta mielestä mukavampaa ja itellä immersio menee rikki porttaillessa. Peli jää hyllyyn jos ei ole vapaata liikkumista.
     
    Vision tykkää tästä.
  2. Shikanjyo

    Shikanjyo #low&slow

    Viestejä:
    1 246
    Rekisteröitynyt:
    30.10.2016
    Jos mahdollista, niin valitsen itse aina naisen hahmokseni.
     
  3. kekkonen666

    kekkonen666

    Viestejä:
    42
    Rekisteröitynyt:
    08.04.2019
    Jos peli on vain vr only niin miksi valve tekisi mitään näppis räpellystä. Eikä se nyt vaan toimi niin. Voitte unohtaa sen idean.

    Yllättävän pihalla porukat on kyllä tästä vr maailmasta.

    Valve kyllä varmaan tulee hehkuttamaan ja lahjomaan kirjoittajia jossa nostetaan tappiin asti kuinka indeksin ohjaimet on aivan parhaat tähän peliin ja diipadaapa mutta se on tietenkin ymmärrettävää koska pitää myydä omia tuotteita.
    Ja varmaan osa ostajista myös uskoo...
     
    Viimeksi muokattu: 22.11.2019
  4. Shikanjyo

    Shikanjyo #low&slow

    Viestejä:
    1 246
    Rekisteröitynyt:
    30.10.2016
    No itse ainakin voin myöntää että suht pihalla olen VR maailmasta, koska se on tähän asti ollut ihan älytön idea minun mielestäni pistää näytöt silmille ja haahuilla ympäri huonetta pelaten jotain peliä.

    Mutta mielipiteet muuttuu, ja enköhän jonkun VR setin osta tuossa ensi vuoden puolella :D
     
  5. vipe

    vipe

    Viestejä:
    572
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    VR kyllä tuntuu hyvinkin luonnolliselta (poislukien tuo teleporttailu, josta en itsekään niin välitä), kun siihen sisälle pääsee - hyvinkin nopeasti yleensä.

    Älytöntä oli joku 80-luku kun piti fallosta muistuttavaa "ilotikkua" vatkata edestakaisin ringissä jätkäporukan kanssa, jos sille linjalle lähdetään. :D

    Njooh, VR on vaan niitä juttuja jotka pitää itse kokea. Itsekin aikoinaan kun Riftin hommasin, en ollut kunnollista VR:aa ikinä edes kokeillut. Jo Oculuksen demoista olin ihan liekeissä. On kyllä vuoden nyt pölyä keränneet, kun odotellut sitä parempaa tarjontaa (plus laiskuus vetää piuhat), mutta tullut hyviä vinkkejä näistä ketjuista ihan uusista peleistä jotka on pakko hommata, kuten tämäkin aikanaan. :tup:

    Edit: Ja aika harvassa pelissä tarvii haahuilla, lähinnä istuu tai seisoo samassa pisteessä ja on riittävästi tilaa huitoa käsillä.
     
  6. Nisupulla

    Nisupulla

    Viestejä:
    296
    Rekisteröitynyt:
    26.09.2017
    Täällä ei teleporttailu syö immersiota, kuten ei tee vaiheittaisen kääntyminenkään. Virtuaalitodellisuudessa läsnäolon tunne syntyy helposti kun maailma seuraa pään liikkeitä. Liikkuminen ei sitä enää onnistu viemään kun vauhtiin on päästy.
     
  7. Jumi

    Jumi

    Viestejä:
    1 078
    Rekisteröitynyt:
    27.03.2017
    Tämä on kiinnostava juttu. Sain liiottelematta sekunnissa kovan pahoinvointikohtauksen ekan Oculus Riftin vuoristoratademosta, mutta pari vuotta myöhemmin paikallaan pelaaminen ja ympärille katselu HTC Vivellä ei ollut mitään hankaluuksia. En ole käyttänyt kumpaakaan yli tuntia joten hankala sanoa tottuisiko liikkeeseen VR:ssä kun itse on paikoillaan. IRL autossa en koe pahaa oloa eikä okseta koskaan, VR on ihan oma juttunsa.

    Perinteiseen pelaamiseen verrattuna teleporttailu kuulostaa typerältä, mutta oikein tehtynä se voi toimia ja mielekästä tekemistä on kokoajan, voi olla jopa hyvä homma. Vähän niinkuin pelkästään yhteen huoneeseen tai tilaan keskittyvät elokuvat.

    En tiedä kokisinko pahaa oloa virtuaaliauton ratissa, avaruusaluksessa tai mechissä, kun niissä istutaan itsekin jossain suljetussa tilassa joka peittää näkökenttää. Huijaisiko se aivoja tarpeeksi että ollaan paikoillaan?
     
  8. Peltsii

    Peltsii

    Viestejä:
    452
    Rekisteröitynyt:
    04.11.2017
    Ongelmanahan VR vehkeiden kanssa on resoluutio. Koko peli näyttää yhdeltä sutulta, kun pikselit hyppää silmille. Hyväksyttävää jollain tasolla autosimuissa, mutta en tiedä jaksaisiko sitä katsella fps pelissä tuollaista mössöä. Ei ainakaan kovin kaukaa erota yksityiskohtia?!
     
  9. Tukkeuma

    Tukkeuma

    Viestejä:
    691
    Rekisteröitynyt:
    01.01.2017
    Ei huijaa. Autopelit ja etenkin lentopelit on niitä pahimpia pahoinvoinnin aiheuttajia. Teleporttiliikkuminen ja vaiheittainen kääntyminen on pääkopalle ne helpoimmat, joista kannattaa siedätys aloittaa, muutaman päivän jälkeen pystynee jo ajamaan autopeliä.

    Itseäni kiinnostaisi tietää, kuinka paljon tässä on laitteistokohtaisia eroja. Itse tulin Oculus riftillä ensimmäisellä käyttökerralla huonovointiseksi, vaikka oli vain "helppoja" pelejä. Omalla Odyssey+:lla taas ei tullut pahoinvointia. Myöskin kaksi kaveriani testasi Odysseylla suoraan Dirt rallya, eikä kumpikaan valittanut huonoa oloa, vaikka se on hyppyreiden takia monelle sellainen ettei pysty ollenkaan pelaamaan. Ehkä riftissä se huono resoluutio+SDE aiheuttaa sen? Vaikea sanoa johtuuko nämä kokemukset itse laitteesta vai jostain muusta tekijästä...
     
    Jumi ja Starglazer tykkäävät tästä.
  10. TheMeII

    TheMeII Übertaktungspotenzial Tukijäsen

    Viestejä:
    4 342
    Rekisteröitynyt:
    13.11.2016
    Ihmiset tottuu siihen SDE:henki. Itellä oli tosi ahistava olla ekaa kertaa appiukon ransitissa juurikin sde:n takia. vikaa siis ei tehnyt virtuaalikypärä kun ihan tosimaailassa oltiin vaan tuulilasilämppärin langat. nykyään en juurikaan huomaa niitä paitsi kun aurinko joskus korostaa ne sopivasta kulmasta paistaessaan.

    Tuossa intternetistä lainattu kuva vastaavasta. Aluksi hyppii ihan valtavasti silmille. muutaman tunnin jälkeen et nää niitä.

    [​IMG]
     
  11. VeGe-

    VeGe-

    Viestejä:
    95
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Ei helvetti tuo traileri näytti hyvältä. :jd::jd:

    Kylmiä väreitä pukkaa.
     
    luut, latee77 ja Starglazer tykkäävät tästä.
  12. Excessus

    Excessus

    Viestejä:
    272
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Ite tykkään teleporttailusta VR peleissä ihan sen takia että se on tosi nopea tapa liikkua. Immersio ei itsellä ole tuosta liikkumisesta niin kiinni. Enemmänkin vituttaa etten voi teleporttailla oikeassa elämässä vaan pitää laahustaa joka paikkaan. Esim No Man's Skyssä välimatkat saattaa olla tosi pitkiä niin teleporttailusta säästää peliaikaa mielekkäämpiin juttuihin kuin pelkkään kävelyyn. Liikkuminen muutenkin tatilla on enemmänkin liukumista pelimaailmassa, joten en ihan ymmärrä miten sekään kovin immersiivistä olisi.
     
    Radium tykkää tästä.
  13. Refloni

    Refloni

    Viestejä:
    723
    Rekisteröitynyt:
    30.03.2017
    :D
    Itse usein nostelen jalkojani ja "kävelen" paikallani tuon liukumisen aikana. Se lisää immersiota minulle.
     
  14. Excessus

    Excessus

    Viestejä:
    272
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Tuo varmaan voi auttaa myös simulaatiopahoinvoinnin välttämiseenkin. Ja jalatkin varmaan jaksaa paremmin muuten paikallaan tapahtuvaa pelaamista. Pitää varmaan yrittää itsekin ottaa tavaksi.
     
  15. Edqar

    Edqar

    Viestejä:
    1 414
    Rekisteröitynyt:
    22.11.2016
    Sinne se on itsekseen kirjastoon ilmestynyt :tup:
    Kyllähän tuo kylkiäisenä kelpaa todellakin :)
     
    Dargol, luut ja Starglazer tykkäävät tästä.
  16. Jean_Sipulius

    Jean_Sipulius

    Viestejä:
    358
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Tuli kyllä kova VR kuume, vaikka töikseen noilla leikkiikin :D. Pakko se on ens viikolla laittaa Rift S tilaukseen kunhan ensin katselee ne tarjoukset. Tulee niin paljon liikuttua, että tuo inside-out on se mikä ohittaa Indexin. Samalla tietty Oculuksen kirjastot, jossa nyt pelattavana mm. 40h roolipeli :).

    edit: Tai kysytääs vielä. Onko mitään tietoa onko Indexiin tekeillä mitään langatonta kikkaretta? Yksi ainakin oli, mutta se peruttiin.
     
  17. Excessus

    Excessus

    Viestejä:
    272
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Jos langattomana haluaa pelailla, niin Oculus Quest on varmaan paras halvin reitti.
     
  18. Rane

    Rane RTX ON

    Viestejä:
    1 400
    Rekisteröitynyt:
    01.11.2016
    Toimiiko Quest langattomasti PC:llä? Eikö vaadi link-kaapelin?
     
  19. TheMeII

    TheMeII Übertaktungspotenzial Tukijäsen

    Viestejä:
    4 342
    Rekisteröitynyt:
    13.11.2016
    Toimii paremmin tai huonommin. Parempi ainakin vaati maksullisen softan ja vahvan 5g wifin johon kone on gigasella piuhalla kiinni.

    Tässä se ilmanen polygraphene/ALVR
     
    Viimeksi muokattu: 23.11.2019
  20. Excessus

    Excessus

    Viestejä:
    272
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Questille on ainakin kolme eri sovellusta jolla voi pelailla wlanin yli streamaamalla VR pelejä
     
  21. Jean_Sipulius

    Jean_Sipulius

    Viestejä:
    358
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    En tykkää kun Quest on todella painava pään etuosaan ja sillä ei pysty kauaa pelata sen takia. Rift S on huomattavasti miellyttävämpi ja pystyy vetämään useamman tunnin sessioita. Lisäksi Rift S on parempi näyttö.
     
  22. Kvaari

    Kvaari

    Viestejä:
    226
    Rekisteröitynyt:
    16.12.2016
    Tuo palauttikin mieleen VR:n ensikokemukset, kun oli tunteja viettänyt virtuaalimaailmassa teleporttaillen tai liukuen. Palatessaan tosimaailmaan yritti tutulla ranne-peukaloliikkeellä siirtyä huoneesta toiseen ja tuntui tosi kömpelöltä, kun ei liikkuminen ollutkaan enää yhtä helppoa ja sujuvaa. Hetken piti oikein keskittyä, kuinka ne omat jalat toimiikaan :confused:

    HL menee ennakkotilaukseen BF:n jälkeen. Pakko kahlata ensin mahdolliset Index-tarjoukset, jos tulisi jotain vastustamatonta :rolleyes:
     
  23. TheMeII

    TheMeII Übertaktungspotenzial Tukijäsen

    Viestejä:
    4 342
    Rekisteröitynyt:
    13.11.2016
    Hienosti toisaalla sanottiin että quest on parempi näyttö.
    Rift S: LCD 1,280 by 1,440 80Hz
    Quest: OLED 1,440 by 1,600 72Hz

    Makuasiahan se on että onko harmaat mustat vai vahvempi pikseliverkko se ongelma
     
    Rane tykkää tästä.
  24. Kvaari

    Kvaari

    Viestejä:
    226
    Rekisteröitynyt:
    16.12.2016
    Kustomoinnilla on moni parantanut tuota etupainoisuutta. Kuvakaan ei yksiselitteisesti ole Rift S:llä parempi, jos arvostaa Questin parempaa tumman toistoa. Tiedä sitten, onko uudessa Half-Lifessä paljon pimeissä tiloissa kulkemista, jotta paremmasta tumman toistosta olisi käytännön hyötyä?
     
  25. Rane

    Rane RTX ON

    Viestejä:
    1 400
    Rekisteröitynyt:
    01.11.2016
    Tuo kuva vain hämäsi, koska tuon perusteella vaatii kaapelin. :bored:
     
  26. Starglazer

    Starglazer Tukijäsen

    Viestejä:
    1 431
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Ai tuossa on noin iso ero näyttöjen tarkkuudessakin! Jotenkin muistelin että olisi ollut sama näyttö mutta eri virkistystaajuus.
     
  27. eternality

    eternality

    Viestejä:
    477
    Rekisteröitynyt:
    27.12.2016
    Kannattaa huomioida että quest on pentile, joten käytännössä se häviää tarkkuudessa Rift S:lle.
     
    Dargol tykkää tästä.
  28. Excessus

    Excessus

    Viestejä:
    272
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Onha se varmaan kuvanlaadun ja ohjainten viiveen kannalta parempi piuhalla. Noin 40ms viiveeseen pääsee Virtual Desktop sovelluksella Steam VR peleissä kun kokeilin. Kuvanlaatu tosiaan on sitten vähän huonompi, ja jos sitä parantaa niin latenssit kasvaa.
     
    Rane tykkää tästä.
  29. Radium

    Radium

    Viestejä:
    277
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Kaapelilla saa parhaan kuvalaadun ja viive on tosi pieni. Lisäksi se tekee Questista natiivin Oculus laitteen eli käyttönsä saa mm. suoraan kaikki Oculus-pelit, Oculus Dashin ja kaikki nuo performance boost tekniikat (ATW/ASW).

    Nuo kaikki langattomat streamausjutut tekee Questista vain geneerisen SteamVR laitteen, joka turvautuu vain SteamVR tekniikoihin ja vaatii koneelta hiukan enemmän jerkkua pelatessa. Lisäksi viive voi olla silti liian iso nopean reaktion peleihin (Beat Saber ym.). Itse tosin pelaan Virtual Desktopilla silti aika montaa peliä, koska on langaton ja lisäksi voi pelata missä vain. Kaikki PCVR:n langattomat ratkaisut taitavat toimia vain rajatulla alueella.
     
    Rane tykkää tästä.
  30. Akilles

    Akilles

    Viestejä:
    12
    Rekisteröitynyt:
    03.07.2017
    Feminismi ja meninismi ovat sovinismia. Tasa-arvoa ajaa egalitarismi. OT, mutta pakko, kun valtiollinen propagandakoneisto onnistunut vääristämään hieman ajattelemattomien todellisuutta.

    Sinänsä valitsen peleissä yleensä naishahmon, mutta jos tuotteella on jokin feministinen agenda, niin ei voi kyllä tukea. Tässä en kyllä sellaista huomannut enkä usko olevan, mutta jotenkin ei jaksa kiinnostaa yhtään. Mennyt jo liian kauan Half-Lifesta ja taisin muistaakseni olla hieman pettynyt kakkoseenkin. Puhtaat räiskinnät ei muutenkaan enää sytytä.
     
  31. -SD-

    -SD-

    Viestejä:
    2 055
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Jos joltain jäi huomaamatta, niin joulukuun 12. päivä on luvassa lisää pelin tiimoilta.

     
    luut tykkää tästä.
  32. Karppi

    Karppi

    Viestejä:
    111
    Rekisteröitynyt:
    15.10.2019
    En tiedä onko missään tilastoja että kuin moni kokee VR pelatessa pahoinvointia, veikkaisin että se on ehkä noin 10-15%.

    Itellä ei ole koskaan ollut mitään ongelmia missään peleissä.
     
  33. Maso

    Maso

    Viestejä:
    416
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Sanoisin että 95% on lähempänä. Pari viikkoa siedätystä niin Vr-jalat on jo aika hyvät ja pystyy pelaamaan ilman pahoinvointia pitkiäkin sessioita.
     
    Xiyng ja Starglazer tykkäävät tästä.
  34. Karppi

    Karppi

    Viestejä:
    111
    Rekisteröitynyt:
    15.10.2019
    Ai että 95% kokee aluksi pahoinvointia, vai että 95% ei koe?
     
  35. Maso

    Maso

    Viestejä:
    416
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    95% kokee pahoinvointia jossain vaiheessa joka menee ohi kun vaan siedättelee. Loppuun 5% sisältyy rautamahat jotka eivät kärsi missään peleissä ja niitä joille VR ei yksinkertaisesti vaan sovi.
     
  36. TheMeII

    TheMeII Übertaktungspotenzial Tukijäsen

    Viestejä:
    4 342
    Rekisteröitynyt:
    13.11.2016
    95% kokee luonnollilisella liikkumisella. Itse en ole noin raju veikkauksessani mutta veikkaan että suurin osa, esim 60-75% kokee vähintään ensimmäisillä pelikerroilla.
     
  37. Karppi

    Karppi

    Viestejä:
    111
    Rekisteröitynyt:
    15.10.2019
    En kyllä jaksa uskoa ainakaan 95%, ehkä aluksi voi vähän huimata mutta tuskin mitään fyysistä pahoinvointia tulee noin monelle. Matkapahoinvointia esiintyy noin joka kolmannella ja eri tilanteissa prosentit vaihtelee, vaikkapa vaikeassa merenkäynnissä prosentti on 90%.

    Ite kun pelasin eka kertaa luonnollisella liikkumisella niin hieman tuntui että huimaa, toisella kerralla ei ollut enää oikeastaan mitään tuntemuksia, ajopelien kanssa oli sama homma.
     
  38. Shikanjyo

    Shikanjyo #low&slow

    Viestejä:
    1 246
    Rekisteröitynyt:
    30.10.2016
    Ilman mitään kyselyä, on aivan turha heitellä mitään randomi prosenttilukuja ilmoille.
     
  39. Maso

    Maso

    Viestejä:
    416
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Pelasin smooth locolla ilman ongelmia parin viikon jälkeen esim. Hot dogs, Horseshoes and Hand Grenades. Sitten kokeilin Sword & Sorcerya ja meinasi laatta lentää 15min jälkeen. Sitä pelasin pienissä erissä lisää ja nyt menee enemmän. Sanoisin että noin 45min kohilla alkaa tulemaan jo pientä heikotusta, mutta luulen että tuossa pelissä tulee heiluttua sen verran enemmän että johtuu ihan puhtaasti siitä.

    Tähän vaikuttaa vielä luultavasti lasien virkistystaajuus. Itse pelaan Rift S mutta luulen että Valven vehkeillä homma ottaisi vähemmän vatsanpohjasta.

    Pointti on kuitenki se että valtaosa uusista VR pelaajista kokee jonkinlaista heikotusta jossain vaiheessa mutta pystyy pelaamaan VR pelejä kun vain jaksaa siedättää aivot siihen.
     
    Viimeksi muokattu: 23.11.2019
  40. testudo80

    testudo80

    Viestejä:
    924
    Rekisteröitynyt:
    24.11.2018
    Aikasemmalla videolla, jonka postasin, niin puhuttiin että Valve Index -headsetissa on 120fps liikkeentoisto, joka vähentää huimausta koska hertsit / fps suurempi, kuin esim. 90fps.

    ...

    Toinen asia, näyttääkö Black Mesa tosiaan näin hyvältä vai onko kyseessä jokin muu peli?

    [ Vain rekisteröityneet käyttäjät näkevät Spoiler-tagin sisällön. Rekisteröidy foorumille... ]
     
  41. -SD-

    -SD-

    Viestejä:
    2 055
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Black Mesan tekijältä hieno katsaus mainospätkään tekniseltä kannalta. Grafiikkateknologia, teollinen suunnittelu ja niin edelleen.

     
    Viimeksi muokattu: 23.11.2019
  42. Radium

    Radium

    Viestejä:
    277
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Sillä saa 144hz asti, jos kone vain jaksaa. Huom hz ja fps ei ole sama asia VR-kanssa, koska siellä on FPS avustuksia, joita ei tavallisissa peleissä ei ole. Itse väittäisin kuitenkin, että noilla hertseillä verrattuna muihin asioihin on marginaalinen vaikutus pahointiin alkaen siitä 80hz paikkeilta, joko heti tai kun on pelannut jonkun aikaa. Yli 3 vuoden aikana on tullut eri laitteita tullut käytettyä muiden ihmisten seurassa ja viimeisimpinä tuota Questia puoli vuotta. Siinä on vain 72hz ja sitä on tullut näytettyä nollasetupin ja johdottomuuden takia jo +50 ihmiselle, mutta pahoinvointia ei voi sanoa olleen kuin max 10-20% kokeilijoista. Tähän tietty vaikuttaa ne pelitkin. Mitään vuoristorataa tai smooth locoa en ole yrittänyt edes tunkea vähän käyttäville naamaan. Vakaa FPS eli koneen tehot ja/tai optimoitu peli, fov tai vaikka näytön tarkkuus vaikuttaa mielestäni paljon enemmän pahoinvointiin.

    Yleisesti ei kannata pelätä sitä pahoinvointia hirveästi nykyajan vehkeillä, koska lähes kaikki pääsevät siitä yli tottumalla tai eivät koe lainkaan. Alyx tukee montaa liikkumistapaa, joten pitäisi olla aika varma, että sen voi läpi pelata pienelläkin kokemuksella. Jos haluaa pelata varman päälle, niin aloittaa edullisemmalla laitteella tai ostaa paikasta, jossa pitkä palautusaika ja pelailee aktiivisesti sen viikon tai kaksi kevyesti aloittelemalla. Nyt Black Fridaysta saa varmaan halvalla laitteita ja pelin julkaisuun mennessä on kyllä tottunut jo pelaamaan kaikilla tavoilla.
     
  43. Sadness

    Sadness

    Viestejä:
    2 524
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016


    DF pojat pohdikselee että onko tästä viimein se VR killer game jota ostettaan pelkästään pelin takia.

    Itsesanoisin että VR on potentiaalia paljon mutta kuten varmaan monet muutkin miettineet, hinta ja mahd pahoinvoinit ovat se ykkösprioriteetti.
    Toistaiseksi itselleni menee hyvin normi ruudusta pelatut pelit.
     
  44. Maso

    Maso

    Viestejä:
    416
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Tämä video kiteyttää oikeastaan omat (pelot) fiilikset trailerin perusteella:



    Toisaalta, ihan sama mitä hippusia HL junkie saa niin...
     
    Viimeksi muokattu: 24.11.2019
    Dudem tykkää tästä.
  45. Satelite

    Satelite

    Viestejä:
    324
    Rekisteröitynyt:
    20.04.2017
    400 tuolle videolle eli ei toimi.
     
  46. testudo80

    testudo80

    Viestejä:
    924
    Rekisteröitynyt:
    24.11.2018
    Jaahas... eli VR-peleissä on yksi valtava puute miksi eivät ole lyöneet vielä läpi. Eli kaikista oleellinen PELEISSÄ, liikkuminen. VR-peleissä et oikeastaan itse liiku :/

    [ Vain rekisteröityneet käyttäjät näkevät Spoiler-tagin sisällön. Rekisteröidy foorumille... ]
     
  47. Excessus

    Excessus

    Viestejä:
    272
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Tuollaiset massiiviset lisälaitteet eivät koskaan tule olemaan mainstreamia.
     
  48. Henkka77

    Henkka77

    Viestejä:
    3 618
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Höpönlöpön nyt taas. Ei se nyt ole tuosta kiinni vaan edelleen, laitteet on aika hintavia ja vaatii hyvää rautaa. Lueksä ollenkaan mitä täällä muut kirjottaa? :confused:
     
  49. testudo80

    testudo80

    Viestejä:
    924
    Rekisteröitynyt:
    24.11.2018
    Luen toki. Minusta peli ei voi olla sellainen jossa vain ollaan paikallaan ja ammutaan kuten tuossa yhdellä videolla kerrottiin. Jos VR-pelit ovat tätä ei hyvä. Verrataampa vaikka samoihin aikoihin ilmestyvään DOOM Eternaliin. Siinä liikkuminen, jopa tasohyppely on isossa roolissa.
     
  50. Tukkeuma

    Tukkeuma

    Viestejä:
    691
    Rekisteröitynyt:
    01.01.2017
    Ei siinä olla paikallaan, vaan sinä itse liikut sen pelialueen rajojen sisällä mitkä olet kotiisi saanut raivattua. Jos pelialueesi on 2x2m, niin sen sisällä voit vapaasti liikkua. Loput liikkumisesta tehdään analogiohjaimella tai teleportilla pelistä riippuen. Tämä ei todellakaan ole mikään este VR yleistymiselle, eikä kukaan normaali ihminen halua tuollaisia videolla nähtyjä valtavan kokoisia kömpelöitä laitteita kotiinsa laittaa.
     
    Joenssen, Excessus, Edqar ja 1 muu käyttäjä tykkää tästä.