Grillit & grillaus

Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
187
Olen nyt käynyt räpeltämässä useassa liikkeessä eri hintaisia kaasugrillejä ja vähän on semmonen kutina jäänyt että kaikkien grillien osat tulevat kiinasta samoista pajoista. Halvimmissa 200e rimpuloissa on vaan maalattua peltiä. 400-1400e grilleissä kalliimpiin on vain lätkäisty joku "ominaisuus" ja hintaa reilusti lisää. Emaloidut ritilätkin ovat samoja 400e ja 1300e grillissä. Mielipiteitä?
Itse ostin tuolta Clas Ohlsonilta tuon Landmann PTS 4.0
Clas Ohlson Grillin. Hinnaksi tuli 330e josta 30e oli matalapaineletku.
Grilli on kasattu ja tuo ainakin oli jämäkkää tavaraa, valurautaa ja kunnon rautaa muutenkin. Painoi sen 60 kiloa.
Testiajot tuolla grillillä tulee olemaan nyt tulevana viikonloppuna, mutta tähän asti olen ollut erittäin tyytyväinen.
 

|le

Liittynyt
17.03.2017
Viestejä
1 010
Itse ostin tuolta Clas Ohlsonilta tuon Landmann PTS 4.0
Clas Ohlson Grillin. Hinnaksi tuli 330e josta 30e oli matalapaineletku.
Grilli on kasattu ja tuo ainakin oli jämäkkää tavaraa, valurautaa ja kunnon rautaa muutenkin. Painoi sen 60 kiloa.
Testiajot tuolla grillillä tulee olemaan nyt tulevana viikonloppuna, mutta tähän asti olen ollut erittäin tyytyväinen.
Itse pohdin kauan otanko tuon mukaan vai en. Liikkeeseen sen jo varasin ja kävin katselemassa. Jäi kuitenkin kauppaan ja hommaan sen pirun kaasu-weberin, kuten oon jo kauan aikonut. Landmannin Tritonissa epäilytti takaseinän ilma-aukot. Näistä oli jossain saksankielisessä arvostelussa juttua. Foliosta taikoivat noita hitusen umpeen niin johan alkoi lämpötila nousta niinkuin pitääkin. Eihän tuo Clasulla toki kallis ollut, että eiköhän tuo hintansa hauku.
 

Warfe

Insinööri
Tukijäsen
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 615
Itse aikaan pohdin noin satkun halpis 57cm pallogrillin ja Weberin Original kettle premiumin välilä(joka oli tarjouksessa 199€ ja pari säkkiä grillihiiliä päälle)
Päädyin Weberiin paremman tiiveyden, ilmanottoaukkojen, helpomman hiilien putsauksen, jämäkämmän rakenteen ja 10v takuun takia. Ei ole päätös kaduttanut ja aina ollut hymy huulilla grillatessa.
 
Viimeksi muokattu:

Tim Apple

Amazing!
Tukijäsen
Team Apple
Liittynyt
07.01.2017
Viestejä
716
Ihan kuin ketjuamme sponsoroitaisiin :)
No kun on vuosien mittaan käynyt läpi tarpeeksi monta puhkiruostuvaa paskaa ja sitten vihdoin tajuaa ostaa sen laatuvehkeen, niin eihän se ihme ole, että tulee kehuttua. Ei mun itse henk.koht. ole pakko saada weberiä, kunhan joku kertoisi, että mikä muu merkki on yhtä laadukas.
 
Liittynyt
12.04.2018
Viestejä
1 284
No kun on vuosien mittaan käynyt läpi tarpeeksi monta puhkiruostuvaa paskaa ja sitten vihdoin tajuaa ostaa sen laatuvehkeen, niin eihän se ihme ole, että tulee kehuttua. Ei mun itse henk.koht. ole pakko saada weberiä, kunhan joku kertoisi, että mikä muu merkki on yhtä laadukas.
Niin onhan se laatu kivaa mutta itselläni on kestänyt prisman futur trio 3 nyt sen 7 vuotta ja maksoin siitä karvan alta 300e. Vastaava weber (3 poltinta ja sivukeitin) oli siihen aikaan hinnaltaan varmaan kolminkertainen. Tuo futur menee vielä ainakin tämän kesän joten aika pitkälle päästiin.
 

Tim Apple

Amazing!
Tukijäsen
Team Apple
Liittynyt
07.01.2017
Viestejä
716
Niin onhan se laatu kivaa mutta itselläni on kestänyt prisman futur trio 3 nyt sen 7 vuotta ja maksoin siitä karvan alta 300e. Vastaava weber (3 poltinta ja sivukeitin) oli siihen aikaan hinnaltaan varmaan kolminkertainen. Tuo futur menee vielä ainakin tämän kesän joten aika pitkälle päästiin.
Kuten Warren Buffet on viisaasti sanonut: "Price is what you pay. Value is what you get." Itse koen saaneeni premiumista juuri tuota valuee.
 
Liittynyt
12.04.2018
Viestejä
1 284
Kuten Warren Buffet on viisaasti sanonut: "Price is what you pay. Value is what you get." Itse koen saaneeni premiumista juuri tuota valuee.
Hieno homma. Itse pistän mielummin sen säästyneen 600e lihaan ja muuhun tarjoiluun niin ei tarvitse niitä cämpinkejä paistella.
 

Tim Apple

Amazing!
Tukijäsen
Team Apple
Liittynyt
07.01.2017
Viestejä
716
Hieno homma. Itse pistän mielummin sen säästyneen 600e lihaan ja muuhun tarjoiluun niin ei tarvitse niitä cämpinkejä paistella.
Eikait kukaan osta kallista grilliä, jos ei oo sellaiseen varaa :confused: eli argumenttisi on huono, mutta lopetetaan tähän. Olet niitä ihmisiä, joille hinta on tärkeä tekijä. Itse olen niitä, joille laatuvaikutelma luo arvoa. Meidän näkemykset ei kohtaa, joten turha tätä on jatkaa. Hyvä, että oma grillisi on kestänyt noin monta vuotta :)
 
Liittynyt
25.11.2018
Viestejä
305
Itse ostin tuolta Clas Ohlsonilta tuon Landmann PTS 4.0
Clas Ohlson Grillin. Hinnaksi tuli 330e josta 30e oli matalapaineletku.
Grilli on kasattu ja tuo ainakin oli jämäkkää tavaraa, valurautaa ja kunnon rautaa muutenkin. Painoi sen 60 kiloa.
Testiajot tuolla grillillä tulee olemaan nyt tulevana viikonloppuna, mutta tähän asti olen ollut erittäin tyytyväinen.

Sama grilli ollut vuoden terassilla, olen kyllä tyytyväinen tuohon.. Ainoa huonous on se että tuulella ei lämpene kunnolla ilman takaosan tukkimista
 

tigerman

NOSTO
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
258
Onko kokemuksia vortexista hiiligrillissä tai kamadossa? Itse pohdin ao. tilaamista Landmannin kamadossa käytettäväksi.
https://www.amazon.de/Whirlpool-Zub...qid=1556265129&s=gateway&sprefix=vorte&sr=8-2
Yhet siivet olen tehnyt. Tänään koipipaloja menossa vortextoitavaksi. Pätevä kapine on. Siivistä tuli rapeampia, kuin entisellä epäsuoralla menetelmällä. Tosin ritilän keskiosa tuskin pitemmän päälle tykkää noin kovasta lämmöstä.
 
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
505
Muutama viikko sitten tuli tilattua Hobbyhallista Lucifer Roaster-4. Joku poistomyynti oli tuolloin ja hinta oli 299€. Muutamat kerrat on testailtu, eikä ainakaan vielä mitään pahaa sanottavaa.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
243
Tänään tuli grillikausi avattua.
Hyvin lähti napista tulille talven seisomisen jälkeen.

Miksipä tuo menisi, kun pöntto on valettua alumiinia ja pellit emaloituja (Weber).

Not a sponsor ;-).
 
Liittynyt
28.04.2019
Viestejä
49
Hyvä ja asiantunteva ketju grilleistä. Itsellä on alkanut polttelemaan offset smokerin hankinta. Matala ja hidas BBQ onnistuu jo nykyisillä välineillä (pellettigrilli) mutta haluaisin kokeilla haastavampaa ja alkuperäisempää. Offset smokerilla tulisi varmaan vielä enemmän savun makua kuin Traegerin pellettigrillilla.

Onnistuuko savustaminen kotimaisilla puulajeilla offset smokerilla? Havupuut eivät tietenkään käy. Leppä sopii varmasti, mutta miten koivu ja haapa? Kysymys on lähinnä kustannuksista ja käyttömukavuudesta. Olisi kiva savustaa puulla, jota mökin liiteri on täynnä; saunan ja takan koivuhalolla.
 
Liittynyt
09.12.2017
Viestejä
66
Onnistuuko savustaminen kotimaisilla puulajeilla offset smokerilla? Havupuut eivät tietenkään käy. Leppä sopii varmasti, mutta miten koivu ja haapa? Kysymys on lähinnä kustannuksista ja käyttömukavuudesta. Olisi kiva savustaa puulla, jota mökin liiteri on täynnä; saunan ja takan koivuhalolla.
Tammi on noissa hommissa aika ykkönen, samoin toimii omenapuu ja vaikkapa kirsikkapuu, toki jälkimmäisen saatavuus aika olematonta.
 
Liittynyt
12.04.2018
Viestejä
1 284
Osaako kukaan sanoa, että paljonko tuollainen perus kolmen polttimen grilli voisi viedä kaasua jos pitää vain yhtä poltinta päällä mediumilla? Tarkoitus olisi kokeilla tuota savustusboxia ja arvioitu aika olisi noin 5 tuntia.

Kyselen vain lähinnä siksi, että tietää pitääkö tästä lähteä täytölle, kun 10 kilon pullosta on neljännes jäljellä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 341
Osaako kukaan sanoa, että paljonko tuollainen perus kolmen polttimen grilli voisi viedä kaasua jos pitää vain yhtä poltinta päällä mediumilla? Tarkoitus olisi kokeilla tuota savustusboxia ja arvioitu aika olisi noin 5 tuntia.

Kyselen vain lähinnä siksi, että tietää pitääkö tästä lähteä täytölle, kun 10 kilon pullosta on neljännes jäljellä.
Hattuvakiolla kilo tunnissa kolmella polttimella täydellä teholla. Jos yksi poltin puolella teholla olisi kuudesosa tuosta, niin uskaltaisin sanoa että 2.5kg kaasulla pitäisi selvitä vähintään 10 tuntia.

edit: Your mileage may vary, kun ei aavistustakaan grillistä tai sen polttimien tehosta.
 
Liittynyt
12.04.2018
Viestejä
1 284
Hattuvakiolla kilo tunnissa kolmella polttimella täydellä teholla. Jos yksi poltin puolella teholla olisi kuudesosa tuosta, niin uskaltaisin sanoa että 2.5kg kaasulla pitäisi selvitä vähintään 10 tuntia.

edit: Your mileage may vary, kun ei aavistustakaan grillistä tai sen polttimien tehosta.
Cheers! Tosiaan ainoa arvo mitä muistelisin nähneeni oli tyyliin 10kW eikä se itselleni juuri kulutusta kerro.
 
Liittynyt
06.09.2017
Viestejä
258
Pitkällisten pohdintojen jälkeen mukaan tarttui Napoleon 525pk. Hinta oli aika suolainen 899e + 100e valurautaparila, huppu ja grilliputsausharjoja, mutta tulee olemaan räystään alla ympäri vuoden joten nyt päädyttiin (vaimo painosti) laadukkaampaan. Sisuskalut olivat mielestäni kestävämpiä kuin halvemmissa merkeissä sekä grillausala oli suurempi kuin 3 polttimoisissa. Takuu oli ylivoimainen markettigrilleihin. Koeajossa ruuat tulivat 3 aikuiselle ja kahdelle lapselle, kaikkea grillausalaa ei tuolloin vielä käytetty. Ehkä kolmipolttimoinen Weber Spirit 2 E-310 (599e) olisi kuitenkin riittänyt suureen osaan käyttökerroista. Joskus on sukua kuitenkin koolla ja silloin tarvitaan ruokaa 8 hengelle. Weber spiritin sisuskalut eivät mielestäni eronneet juurikaan Napoleonista.

Katselin myös Cello platinum 4:sta hintaan 699e mutta sisuskalut (etenkin grillaustason laidat ja tausta) sekä takuu vain 2 vuotta epäilyttivät. Myös Kobe platinum (929e) oli harkinnassa mutta siinäkin rungon takuu on vain 5 vuotta vaikka koko grilli on ruostumatonta terästä.
Mielessäni hahmottelin että nuo 400 euron grillit kestävät varmaan puolet tuosta napoleonista ja laiskana miehenä ajattelin että jääpähän grillien ylimääräinen kuskaaminen vähemmälle jos pärjään Napoleonilla :)
 
Liittynyt
12.04.2018
Viestejä
1 284
Tänään tuli ensimmäistä kertaa kokeiltua savustamista kaasugrillissä weberin savuboxilla.

Marinoin 1,7kg kassleria eilen ja tänään ruuttasin neulalla omenamehu+vesi+mausteet sisään. Imi sen reilu pari desiä.

Omenapuun lastuja boxi täyteen ja tulta alle. Itse liha oli toisessa nurkassa ja siellä paistolämpötila oli siinä 120 astetta. Ainoastaan tuo savustuslaatikon alla oleva poltin päällä ja sekin minimillä.

Boxi antoi savu n. 1,5h enkä uskaltanut enempää antaa, koska pelkäsin kitkerää makua.

Kolmen tunnin kohdalla käärin lihan tiiviisti folioon, jossa tuota injektionestettä ja lihan päällä pari nokaretta voita.

Otin pois mittarin näyttäessä lihalle sisälämpöä 90.

Hyvää tuli mutta savua uskaltaa antaa kyllä paljon enemmän. Tiedä sitten olisiko pitänyt vetää vielä korkeammaksi tuo sisälämpö. Jotenkin se oli paikoitellen vähän keskeltä kuivaa. Tiedä sitten mikä avuksi. Ne palat mitkä hajosivat leikatessa ja lilluivat siinä rasva&mausteliemessä folion pohjalla olivat kyllä taivaallisia.
 
Liittynyt
01.05.2019
Viestejä
432
Char-Broil grilleistä kokemuksia? Tätä kattelin, muttei tästä mallista löydy oikein tietoa mistään.
Kaasugrilli Thermos 2
Yleisesti merkki ainakin omien sanojensa mukaan valmistaa vähän kestävämpiä grillejä ja on alan suuri toimija USA:ssa.

Toinenkin malli, vähän kalliimpi mutta tästä löytyy tietoakin paremmin, löytyy myös valmistajan sivuilta:
Char-Broil Convective 210B

Toinen vaihtoehto jota olen harkinnut olisi Anton Oliver 2:
Anton Oliver 2 -kaasugrilli 179,90 €

Myös Tokmannin BBQ Kingit vakuuttivat jämäkkyydeltään mutta mikähän on materiaalien kestävyys?

Vaikeaa kyllä päättää minkä ostais, budjetti n. 200€, 2-3 poltinta riittää, sivukeittimelle ei käyttöä. Rakenteeltaan jämäkkä grilli etsinnässä ja saisi kestääkin enemmän kuin pari kesää.

Weberiin ei budjetti nyt veny, mutta katotaan sitten ensi kerralla.

E: Ostinkin FXA Bat 3 grillin 149€. Katotaan kauanko kestää.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 516
Tänään tuli ensimmäistä kertaa kokeiltua savustamista kaasugrillissä weberin savuboxilla.

Marinoin 1,7kg kassleria eilen ja tänään ruuttasin neulalla omenamehu+vesi+mausteet sisään. Imi sen reilu pari desiä.

Omenapuun lastuja boxi täyteen ja tulta alle. Itse liha oli toisessa nurkassa ja siellä paistolämpötila oli siinä 120 astetta. Ainoastaan tuo savustuslaatikon alla oleva poltin päällä ja sekin minimillä.

Boxi antoi savu n. 1,5h enkä uskaltanut enempää antaa, koska pelkäsin kitkerää makua.

Kolmen tunnin kohdalla käärin lihan tiiviisti folioon, jossa tuota injektionestettä ja lihan päällä pari nokaretta voita.

Otin pois mittarin näyttäessä lihalle sisälämpöä 90.

Hyvää tuli mutta savua uskaltaa antaa kyllä paljon enemmän. Tiedä sitten olisiko pitänyt vetää vielä korkeammaksi tuo sisälämpö. Jotenkin se oli paikoitellen vähän keskeltä kuivaa. Tiedä sitten mikä avuksi. Ne palat mitkä hajosivat leikatessa ja lilluivat siinä rasva&mausteliemessä folion pohjalla olivat kyllä taivaallisia.
Sisälämpö 90 kun jouluna porsasta paistellaan 75 asteeseen tai jos halutaan ylikypsää niin 80 astetta.
Mutulla väittäisin että on mennyt siksi kuivaksi, vaikka kasslerin rasva antaakin paljon anteeksi.
 
Liittynyt
09.12.2017
Viestejä
66
Sisälämpö 90 kun jouluna porsasta paistellaan 75 asteeseen tai jos halutaan ylikypsää niin 80 astetta.
Mutulla väittäisin että on mennyt siksi kuivaksi, vaikka kasslerin rasva antaakin paljon anteeksi.
On tuo sisälämpö kohdillaan pulled porkissa. Saattoi vain olla vaikka kuivakampi tapaus, suuri ero noillakin paloilla keskenään. Ja savustuksen jälkeen kannattaa lihan antaa vetäytyä rauhassa ennen riipimistä.
 
Liittynyt
12.04.2018
Viestejä
1 284
Sisälämpö 90 kun jouluna porsasta paistellaan 75 asteeseen tai jos halutaan ylikypsää niin 80 astetta.
Mutulla väittäisin että on mennyt siksi kuivaksi, vaikka kasslerin rasva antaakin paljon anteeksi.
No ei se kyllä ole syynä, niin kuin tässä jo mainittiinkin. Itse vedän kinkun 87 asteeseen ja on todella messevää. Pulled porkin 93 ja uunissa laitettuna sekin on ollut todella hyvää.

Voihan se tosiaan olla vähän huonompi pala by HK. Ei yllättäisi.
 

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 758
Hifistelyn puolelle menee aina nämä grillitouhut, mutta ei se mitään. Seurailen sivusta keskustelua.

Itse napsautin vappupäivänä vanhan ja ruostuneen Mustangin tulille. Pientä putsailua ja öljyilyä ja hyvin sai syötävää aikaiseksi. Grilliin meni possun kylkiviipaleita rubin kera, herkkusieniä koskenlaskijalla ja sormisuolalla itketettyjä kesäkurpitsasiivuja. Hyvää oli. :tup:

Nyhtöpossu ja tölkkikana meni jo. Mikäs on tämän kesän grillaushitti?Muutenkin voisi omia suosikkireseptejä jaella. Voisi jotain uutta mielellään kokeilla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 809
Hifistelyn puolelle menee aina nämä grillitouhut, mutta ei se mitään. Seurailen sivusta keskustelua.

Itse napsautin vappupäivänä vanhan ja ruostuneen Mustangin tulille. Pientä putsailua ja öljyilyä ja hyvin sai syötävää aikaiseksi. Grilliin meni possun kylkiviipaleita rubin kera, herkkusieniä koskenlaskijalla ja sormisuolalla itketettyjä kesäkurpitsasiivuja. Hyvää oli. :tup:

Nyhtöpossu ja tölkkikana meni jo. Mikäs on tämän kesän grillaushitti?Muutenkin voisi omia suosikkireseptejä jaella. Voisi jotain uutta mielellään kokeilla.
No ainakin itellä on uutena tullu tää mistä muutama sivu sitten juttelin:
Kokeilkaapa seuraavaa.

Esikeittäkää perunoita (isot perunat lohkoiksi, mutta mielummin käyttää sellaisia ihan pikkupottuja), porkkanoita ja sipuleita.
Kaatakaa vesi pois ja kaikki vihannekset foliovuokaan. Yrttimausteita (Lidlistä saa hyvää yrttimausteseosta Grillimaisteri merkillä)suolaa päälle (ja muita mausteita oman maun mukaan) ja PALJON voita.
Sitten grilliin epäsuoraan lämpöön ja savua kehiin, mieluiten makeaa omenapuuta.
Anna savustua samalla kun savustat ja grillaat muuta.

Tulee aivan järjettömän hyvää. Savun maku sopii hyvin ja vihanneksista tulee rapeita mutta pehmeitä. Jopa porkkanat on pirun hyviä kun hiukan makeaa ja savua ja mausteita.

Nam!
Niin ja pekoniparsa on ikisuosikki, MUTTA muistakaa että sitä ei sitten nuhjata missään foliorasiassa, vaan ihan grillauksen loppuvaiheessa kuumalla käännellen niin että pekonista tulee rapeaa eikä lötköä niinkuin folirasiassa.
Ja savustetut kanansiivet (Hornetit) on ollu selkeä hitti. Voi laittaa grilliin epäsuoralle lämmölle jo grillauksen alkuvaiheessa ja sitten grillistä pois viimeisenä. Omenapuusavulla pitkään niin tulee kyllä niin hyviä. Päältä rapeita mutta sisältä niin pehmeitä että liha irtoaa luusta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
761
millainen käytettyjen kauppa kaasugrilleissä on? Noin 200€grillejä katsottiin emännän kanssa, näyttivat vaan aika rimpuloilta.

Saako käytettynä paljonkin enemmän vastinetta rahalle? Ei mitään hajua näistä :sweatsmile:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
809
Itellekin tuli pari viikkoa sitten ostettua Clasulta tuo Landmann Triton 4.0. Muutaman kaasu- ja hiiligrillin kasanneena vaikuttaa erinomaiselta hinta/laatu -suhteelta. Sain vielä omani tarjouksesta hintaan 276e, joten oli aika selkeä valinta.

Pihalla on hiiligrillikin, josko viikonloppuna tulisi sekin korkattua tältä keväältä.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
46
millainen käytettyjen kauppa kaasugrilleissä on? Noin 200€grillejä katsottiin emännän kanssa, näyttivat vaan aika rimpuloilta.

Saako käytettynä paljonkin enemmän vastinetta rahalle? Ei mitään hajua näistä :sweatsmile:
Weberiä ku kattelee niin ei voi pettyä, mutta liekkö niitä kovin kaupan?

Ite alottelin pääsiäisenä weberin master touchilla ribbsien savustelun, kyllä oli hieno ku sai säädettyä 100 asteeseen grillin ja vienon savun kirsikkapuusta. Liian nälkäiset syöjät esti saamasta ribbseistä optimaalisia!
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 965
Millä tavalla taloyhtiö voi puuttua parvekkeella grillaukseen kaasugrillillä? Järjestyssäännöt sallii ainoastaan sähkögrillin käytön.

Varmaan moneen kertaan jo kysytty ja vastattu mutten tähän hätään haullakaan löytäny.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
169
Millä tavalla taloyhtiö voi puuttua parvekkeella grillaukseen kaasugrillillä? Järjestyssäännöt sallii ainoastaan sähkögrillin käytön.

Varmaan moneen kertaan jo kysytty ja vastattu mutten tähän hätään haullakaan löytäny.
Saa grillata vapaasti, järjestyssäännöllä ei ole mitään virkaa. Lähde: Kaikkien alojen erityisasiantuntijuus ja google.
 
Liittynyt
21.11.2018
Viestejä
1 333
Kaasugrilli pois seinustalta, kaasupullo pois grillin sisältä. Varautua vaahtosammuttimella vielä lisäksi, niin paloturvallisuus on taattu.

Ei ole nokan naputtamista vaikka kuinka järjestyssäännöissä lukisi. Laki on laki ja laki ei kiellä parvekkeella grillaamista ja 25kg kaasua saa varastoida asunnossa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 809
Kaasugrilli pois seinustalta, kaasupullo pois grillin sisältä. Varautua vaahtosammuttimella vielä lisäksi, niin paloturvallisuus on taattu.

Ei ole nokan naputtamista vaikka kuinka järjestyssäännöissä lukisi. Laki on laki ja laki ei kiellä parvekkeella grillaamista ja 25kg kaasua saa varastoida asunnossa.
Meinaan nyt sitä että esmes palokunta voi kieltää jos parveke on kovin palonarka. Sitä kuinka yleistä toi on onkin eri asia.
 
Liittynyt
21.11.2018
Viestejä
1 333
Meinaan nyt sitä että esmes palokunta voi kieltää jos parveke on kovin palonarka. Sitä kuinka yleistä toi on onkin eri asia.
Parveke ei ole varasto. Palokuormaa siellä ei saa pitää. Ja jos asukas huolehtii tervejärkisenä tuon turvallisuuden, niin ei palokunta estä laillista grillaamista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 809
Parveke ei ole varasto. Palokuormaa siellä ei saa pitää. Ja jos asukas huolehtii tervejärkisenä tuon turvallisuuden, niin ei palokunta estä laillista grillaamista.
Esimerkiks puinen parveke saattaa olla syynä että paloviranomainen voi kieltää grillaamisen.
Saako parvekkeella grillata? - Isännöintiverkko

Yleisesti ottaen kyllä, mutta suositeltavaa se ei kuitenkaan ole. Ei, mikäli se todetaan paloturvallisuusriskisi. Paloturvallisuusriskiksi voidaan katsoa esimerkiksi se, että parvekkeella on puupanelointi tai puukalusteet, jotka voivat syttyä tuleen. Tällöin taloyhtiö ja/tai pelastusviranomainen voi perustellusti kieltää grillaamisen kokonaan.
 
Liittynyt
21.11.2018
Viestejä
1 333
Kaasugrillin liekki ei kuumenna niin lujasti että lähtisi laudat palamaan. Vaikka kuinka linkität lainauksia.


Näytäppä puinen parveke kerrostalossa. Ei taida monessa betonibunkkerissa olla :bored:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 809
Kaasugrillin liekki ei kuumenna niin lujasti että lähtisi laudat palamaan. Vaikka kuinka linkität lainauksia.


Näytäppä puinen parveke kerrostalossa. Ei taida monessa betonibunkkerissa olla :bored:
Mull on ollu puinen parveke, vain lattia betonia.

Ja muutenkin eikai se mun homma ole mitään määrittää, mä vaan linkkaan mitä laki sanoo.
 

|le

Liittynyt
17.03.2017
Viestejä
1 010
Pitäis hommata Weberin Spirit II:lle (E-210) suojapeite. En ajatellut sataa euroa maksaa peitteestä, jossa on Weberin logo, mutta asiallinen pitäis saada. Ajattelin, että olisihan sen ihan hyvä olla edes hieman hengittävää materiaalia tai muuten tuuletusrei'illä varustettu ettei kosteus ihan ala muhimaan peitteen alla. Hieman ehkä hifistelyä, mutta onko joku perus Motonetin tai vastaavan halpa suojapeite ihan käypä vai onko muuten hyväksihavaittuja ratkaisuja ?
 

Tuuhea kasetti

Tuuhea Jäsen
BANNED
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
210
Pitäis hommata Weberin Spirit II:lle (E-210) suojapeite. En ajatellut sataa euroa maksaa peitteestä, jossa on Weberin logo, mutta asiallinen pitäis saada. Ajattelin, että olisihan sen ihan hyvä olla edes hieman hengittävää materiaalia tai muuten tuuletusrei'illä varustettu ettei kosteus ihan ala muhimaan peitteen alla. Hieman ehkä hifistelyä, mutta onko joku perus Motonetin tai vastaavan halpa suojapeite ihan käypä vai onko muuten hyväksihavaittuja ratkaisuja ?
Mulla on ainakin E-310 joku prisman halvin sopivan kokoinen ja hyvin ajaa asiansa :tup:

Katsot siittä weberin peitteestä vaan mitat, ja etsit jonkun suuripiirtein vastaavan kokoisen.
 
  • Tykkää
Reactions: |le
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 349
Pitäis hommata Weberin Spirit II:lle (E-210) suojapeite. En ajatellut sataa euroa maksaa peitteestä, jossa on Weberin logo, mutta asiallinen pitäis saada. Ajattelin, että olisihan sen ihan hyvä olla edes hieman hengittävää materiaalia tai muuten tuuletusrei'illä varustettu ettei kosteus ihan ala muhimaan peitteen alla. Hieman ehkä hifistelyä, mutta onko joku perus Motonetin tai vastaavan halpa suojapeite ihan käypä vai onko muuten hyväksihavaittuja ratkaisuja ?
Vastaan nyt vaikka en omistakaan Weberiä, vaan Rebelin 4 polttimella + sivukeittimellä olevan grillin, eli tää taitaa olla sen 20cm leveämpi kokonaisuudessaan.

Ostin Tokmannilta BBQ Kingin peitteen ja on ollut kyllä hyvä. Aiemmin oli joku markan kangasriepu mikä lähti tuulella aina pois paikoiltaan kun oli niin kevyt. Ja kovin tiukkaan sitä ei huvittanut sitoa juuri sen takia, että vähän myös hengittäisi.

Ostin BBQ King XL kokoisena vaikka L kokokin olisi riittänyt. Tykkään ku ei tarvitse niin tarkkaan olla asettelemassa suojaa päälle vaan saa lähinnä vain heittää yli. Ja pysyy kyllä paikallaan, kun painoa löytyy 2,5kg, eli on paksua, laadukasta tavaraa. Eikä siitepölykään ole tuohon imeytynyt samalla tavalla kuin vanhaan suojaan. Riittää kun harjalla pyyhkäisee puhtaaksi. Talveksi sitten vedän helman hieman tiukemmalle ja nostan yhdestä kulmasta renkaan peitteen reunan päälle niin pysyy varmasti paikallaan mutta ilma pääsee kyllä kulkemaan.
 
  • Tykkää
Reactions: |le

|le

Liittynyt
17.03.2017
Viestejä
1 010
Vastaan nyt vaikka en omistakaan Weberiä, vaan Rebelin 4 polttimella + sivukeittimellä olevan grillin, eli tää taitaa olla sen 20cm leveämpi kokonaisuudessaan.

Ostin Tokmannilta BBQ Kingin peitteen ja on ollut kyllä hyvä. Aiemmin oli joku markan kangasriepu mikä lähti tuulella aina pois paikoiltaan kun oli niin kevyt. Ja kovin tiukkaan sitä ei huvittanut sitoa juuri sen takia, että vähän myös hengittäisi.

Ostin BBQ King XL kokoisena vaikka L kokokin olisi riittänyt. Tykkään ku ei tarvitse niin tarkkaan olla asettelemassa suojaa päälle vaan saa lähinnä vain heittää yli. Ja pysyy kyllä paikallaan, kun painoa löytyy 2,5kg, eli on paksua, laadukasta tavaraa. Eikä siitepölykään ole tuohon imeytynyt samalla tavalla kuin vanhaan suojaan. Riittää kun harjalla pyyhkäisee puhtaaksi. Talveksi sitten vedän helman hieman tiukemmalle ja nostan yhdestä kulmasta renkaan peitteen reunan päälle niin pysyy varmasti paikallaan mutta ilma pääsee kyllä kulkemaan.
Kiitoksia vinkistä, nuo vaikuttais päteviltä hintaisekseen. Tuollaista painavampaa kangaspeitettä olen etsinytkin. Varmaan ihan M koko sopis mittojen.puolesta kyseiseen Weberiin, mutta seuraava koko olisi tosiaan helppo vain heittää päälle, kuten sanoit.
 

Juffex

Kinostaja
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
779
Kellään kokemusta helluhalleissa 129€ hintaan myytävästä Terazzen hiiligrillistä? Mitä olen kaupassa tutkinut ja ihmetellyt niin vaikuttaa kyllä materiaaleiltaan ihan laadukkaalta grilliltä valurautaisineen grillaustasoineen.

Hiiligrilli sivutasoilla

Mietityttää vain, että onko pitkällä tähtäimellä hyvä ostos vai jo parissa vuosessa puhkiruostunut ongelmajäte. Toki hinta on halpa kun vertaa moneen muihin samantyylisiin.

 
Liittynyt
08.12.2016
Viestejä
953
Kellään kokemusta helluhalleissa 129€ hintaan myytävästä Terazzen hiiligrillistä? Mitä olen kaupassa tutkinut ja ihmetellyt niin vaikuttaa kyllä materiaaleiltaan ihan laadukkaalta grilliltä valurautaisineen grillaustasoineen.

Hiiligrilli sivutasoilla

Mietityttää vain, että onko pitkällä tähtäimellä hyvä ostos vai jo parissa vuosessa puhkiruostunut ongelmajäte. Toki hinta on halpa kun vertaa moneen muihin samantyylisiin.

Lueppa tätä keskustelua hiukan taaksepäin, niin löydät keskustelua juurikin näistä markettivaunuista. Mutta siltä varalta, että et jaksa tätä tehdä, niin annan yhden neuvon: Jätä nuo kauppaan, ellet ilmaiseksi saa.
 

Juffex

Kinostaja
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
779
Lueppa tätä keskustelua hiukan taaksepäin, niin löydät keskustelua juurikin näistä markettivaunuista. Mutta siltä varalta, että et jaksa tätä tehdä, niin annan yhden neuvon: Jätä nuo kauppaan, ellet ilmaiseksi saa.
Kyllä minä markettivaunut tiedän, mutta yleisesti ottaen niissä on kromatut/emaloidut grillaustasot jotka mätänevät yhdessä kesässä.

Tässä sentään valurautaiset ja painoa yli 30kg kun vertaa, että useimmiten noissa on 20kg jos sitäkään. Useimmiten pelkkä paino jo kertoo tuotteen laadun, toki myös hintakin.

Siksi kysyinkin kokemuksia nimenomaan tuosta ko. tuotteesta.

Enkä alkaisi ikinä hiiligrillistä maksamaan yli 200€ jos voi olettaa, että hyvällä säilytyksellä (etenkin talvella) se kestää useamman vuoden. Kaasugrilleistä voisi jo maksaa, mutta ne ei nappaa yhtään.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 584
Viestejä
4 195 514
Jäsenet
70 752
Uusin jäsen
Nurmine

Hinta.fi

Ylös Bottom