Gran Turismo 7 (03.22) PS4/5

Onko tuo PS5 levyversiokin periaatteessa vain avain digitaaliseen lataukseen? Ainakin kovin hitaasti tuota peliä asentelee ja keskeytyikin kun katkaisin nettiyhteyden.
Mitään day one patchia ei tietääkseni pitäisi olla joka nyt latautuisi.
 
Onko tuo PS5 levyversiokin periaatteessa vain avain digitaaliseen lataukseen? Ainakin kovin hitaasti tuota peliä asentelee ja keskeytyikin kun katkaisin nettiyhteyden.
Mitään day one patchia ei tietääkseni pitäisi olla joka nyt latautuisi.

Kyllä sille jo eilen vähän ennen julkaisua tuli päivitys. Yhtään en kyllä katsonut että minkä kokoinen, kun ei ollut mitään väliä.
 
Onko tuo PS5 levyversiokin periaatteessa vain avain digitaaliseen lataukseen?
Periaatteessa joo. Vaikutti siltä, että sen ekan 10 gigaa tai jotain sellaista se asensi levyltä, se meni sen verran nopeasti. Sillä pääsee "pelaamaan" eli ajamaan niitä kolmea Music rallya.

Loput ladataan netistä, oliko se kokonaissumma joku vajaa sata gigaa.

Ja joo, eilen tuli 350 megan päivitys jonka asentaminen uskomatonta kyllä, kesti aivan tolkuttoman kauan. Lataushan ei kauaa kestänyt kun koko oli noinkin maltillinen, mutta vissiin varttitunnin se sitä ruksutteli sen jälkeen.
 
Täytyy vielä vähän kritisoida tuota Gigantin keissiä. Peli ollut kaksi päivää tilassa "valmiina lähetettäväksi" ja postin seurantakoodikin löytyy jo, mutta ei ole lähetetty. Chatissa sanoi että voi hyvinkin tulla tänään postia johon sanoin, että eikö nämä tule kuitenkin Ruotsista niin kestää? Mahdotonta siis saada tänään perille, johon vastasi että jep.

Pitää vaan kärvistellä ensi viikkoon. Olisihan se ollut huikeaa jo tänään päästä pelaa. Ehkä kaljapäissään sitä ostaa sen digin vielä.
 
Aikamoinen hyppy ajotuntumasta kun vertaa sporttiin, ainakin lisenssitestissä 370z halusi lähtä lapasesta. Tähän mennessä häirinny se että tolkuttomat deadzonet triggereissä.
 
Kyllä todelliset legendat pitää kaasun ja jarrun oikeassa tatissa eikä nappuloissa tai liipasimissa. Tuli otettua tuo käyttöön Switchillä Gridissä kun Switchin triggerit eivät ole analogiset. Siihen tottui yllättävän nopeasti.

Tuo vaihtoehto on saatavilla myös tässäkin.
Se on aika iso miinus, jos ei voi käyttää kaasua ja jarrua samaan aikaan. Varsinkin nyt GT7 fysiikoilla alkaa olla jo aika tärkeätäkin. Etuvetoisia on hyvä vakauttaa autoa tietyissä jarrutuksissa pitämällä hieman kaasua päällä. Takavetoisissa taas hyvää pitää välillä kierroksia koneessa päällä jarrutuksissa.

Ja kyllähän se puhtaasti kellossa näkyy, jos ei kaasua ja jarrua käytä samaan aikaan.
 
Samaa mieltä että L2 ja R2 jarru ja kaasu kannattaa totutella. Monenlaisella systeemillä itsekin pelaillut ja tuo on ehdottomasti paras. Siihen vielä lisäksi L1 ja R1 vaihteenvaihdot niin tulee bueno.
 
Täytyy vielä vähän kritisoida tuota Gigantin keissiä. Peli ollut kaksi päivää tilassa "valmiina lähetettäväksi" ja postin seurantakoodikin löytyy jo, mutta ei ole lähetetty. Chatissa sanoi että voi hyvinkin tulla tänään postia johon sanoin, että eikö nämä tule kuitenkin Ruotsista niin kestää? Mahdotonta siis saada tänään perille, johon vastasi että jep.

Pitää vaan kärvistellä ensi viikkoon. Olisihan se ollut huikeaa jo tänään päästä pelaa. Ehkä kaljapäissään sitä ostaa sen digin vielä.
Itse laitoin diginä kolme tuntia ennen pelin aukeamista, vähän meni into tuohon fyysiseen kopioon kun ovat unohtaneet joko kokonaan testata offline tilaa tai sitten tietoisesti jäänyt tuo vahva online pakko päälle :dead:
 
Nyt pari kolme tuntia takana tätä. Päälimmäinen ajatus on , että tää on niin nähty ! Mitään wow efektiä ei ole, kaikki liian tuttua.
Visuaalinen ilme ei mitenkään ihmeemmin säväytä, tuntuu että tuhannet kehitystunnit autojen käyttäytymisestä eri radoilla, ovat valuneet hukaan. Pelinautinto ei ole sen kummoisempi kuin aikaisemminkaan. Detaljeja on varmasti hierottu loputtomiin, mutta valitettavasti se ei oikein välity käyttäjälle riittävästi. Valikot alkavat välillä ärsyttämään, kun pitää mennä edes takas rakennuksissa, ja poistua joka kohdasta vielä erikseen, tuntuu että aikaa tuhlaantuu liikaa kuljeskeluun ja niksutteluun.

Itse ajaminen on ihan kivaa, ja koukuttavaa, ei siitä pääse mihinkään, mutta pienoinen pettymys näin monen vuoden odottelun jälkeen, Jotain isompaa odotin. Kenties vaan liian tuttua ja liian vähän muutoksia.

early verdict 7/10.
 
Itse laitoin diginä kolme tuntia ennen pelin aukeamista, vähän meni into tuohon fyysiseen kopioon kun ovat unohtaneet joko kokonaan testata offline tilaa tai sitten tietoisesti jäänyt tuo vahva online pakko päälle :dead:
GT7 vaatii kaikkeen pelaamiseen online-tilan eli verkkoyhteyden.
Hyvä pelihän sieltä arvioiden perusteella taisi tulla. Olisi kyllä kiva päästä kokeilemaan ja nimenomaan PS5-ohjaimella. Taisi muuten Jimmy Broadbent (jonka GT7-liveä nyt katson) kumota myytin siitä että ratti ylipäänsä olisi ohjainta nopeampi ajopeleissä. Toki ratti tarjoaa aivan oman maailmansa ja on parempi, mutta itse olen arcade-ohjain-ajaja.
 
GT7 vaatii kaikkeen pelaamiseen online-tilan eli verkkoyhteyden.
Hyvä pelihän sieltä arvioiden perusteella taisi tulla. Olisi kyllä kiva päästä kokeilemaan ja nimenomaan PS5-ohjaimella. Taisi muuten Jimmy Broadbent (jonka GT7-liveä nyt katson) kumota myytin siitä että ratti ylipäänsä olisi ohjainta nopeampi ajopeleissä. Toki ratti tarjoaa aivan oman maailmansa ja on parempi, mutta itse olen arcade-ohjain-ajaja.

Tuo ohjainasia on samaa kuin pad vs. näppis+hiiri fps peleissä. Osa porukasta tykkää mummosta ja toinen mammasta. Toki pelissä on ajoapuja(ja fps:ssa aim assistia), jotka voivat myös vaikuttaa siihen miten eri ohjaimet toimivat. Mä pelailen grindaukset pad:lla ja nautiskelusessiot ratilla&polkimilla rallipenkissä.

Mulle ratti&polkimet on immersioasia. Toivottavasti tulee se ps5 vr2 ja siihen gt7 tuki. Olisi immersio kohdallaan vr:ssa ratilla&polkimilla pelatessa. Sama syy kuin miksi tykkään pelata elite dangerous:ia pc:lla vr+tikku+throttle ohjaimella vaikka helpommalla pääsis näppis+hiiri+näyttö setillä.

ps5 saapuu tänään. Pitkä on ollut odotus, että saa konsolin hankittua. Toivottavasti toimitusaika pitää eikä lykkäänny. Muutaman kerran käynyt muille fedex paketeille niin, että "yritetty toimitusta" ja sit lykkääntyy toimitus perjantailta maanantaille. Aika varma olen, että niillä kerroilla ei kyllä yritetty toimitusta, kun olin kotona jalat ämpärissä odottamassa toimitusta.
 
Pitäis olla ratille oma televisionsa ja oikea rattikehikko ja penkki, eikä itetehty puuhökötys sohvalta. Ei se oikein toiminut GT Sportissa. Rattina poljinmodattu G29 vaihdekepillä. Sitten varmasti voittaisi ohjaimen. Paitsi jos yöllä tulee liikaa meteliä. Ohjaimessa on toki myös pitkät pidennykset tateissa antamaan tarkkuutta. VR2-tuki varmaan tulee ainakin jossain muodossa. Lähtee heti ostoon kun julkaistaan.
 
Täytyy kyllä sanoa että pärjäisin vähän vähemmällä määrällä puhuvaa päätä. Ei nuo nyt pitkiä ole, mutta kun ihan joka hemmetin välissä on joku lätisemässä jotain täysin turhaa skeidaa.

Ja myös ekan pelikerran suorastaan koomisen pituinen introvideo olisi ehkä voinut olla skipattava. :D

Mutta muutenhan tää nyt näyttää ja tuntuu ihan taatulta Gran Turismolta. Toivottavasti kisat tuosta hieman monipuolistuu kun peli etenee...
 
Viimeksi muokattu:
Jotain isompaa odotin. Kenties vaan liian tuttua ja liian vähän muutoksia.

Minkälaisia muutoksia odotit? Ei näissä rata-ajopeleissä ihan hirveästi voi tehdä. Itselleni tämä olisi ollut GOTY jos tässä olisi kisoissa aika-ajot. Moninpelissähän tuo löytyy joten ei se ihan maailmanloppu ole, mutta GT Sportsin jatkohan tuo moninpeli on enemmän tai vähemmän. Vähän lisätty uusia rangaistuksia, ja tietenkin pientä fysiikkojen viilausta, mutta käytännössä moninpeli on ihan sama.
 
Minkälaisia muutoksia odotit?

En minä tiedä. Kunhan odotin jotain uutta ja tuoretta näkemystä. Jotain uutta vain, onhan siellä tupa täynnä ollut porukkaa hieromassa peliä vuosikausia. Nyt voi hyvin ansaitusti kysyä, että mitä ovat tehneet vuosikaudet ? Hieroneet käyttäjälle liki näkymättömiä yksityiskohtia varmaankin ?

Älkää ymmärtäkö väärin, mainio ajopeli, mutta hieman liian tuttu. Meno ( ja addiktio ) oletettavasti paranee (pahenee) uran edetessä.
 
Täytyy kyllä sanoa että pärjäisin vähän vähemmällä määrällä puhuvaa päätä. Ei nuo nyt pitkiä ole, mutta kun ihan joka hemmetin välissä on joku lätisemässä jotain täysin turhaa skeidaa.

Ja myös ekan pelikerran suorastaan koomisen pituinen introvideo olisi ehkä voinut olla skipattava. :D

Mutta muutenhan tää nyt näyttää ja tuntuu ihan taatulta Gran Turismolta. Toivottavasti kisat tuosta hieman monipuolistuu kun peli etenee...
Asetuksista löytyy valinta mikä mahdollistaa puhuvien päiden skippaamisen (ympyrällä jos oikein muistan). Vähän ihmeellisesti piilossa.


Itselle tämä on oikein hyvin tänään maistunut koska periaatteessa olen aivan uusi Gran Turismo-sarjaan. Mutta ymmärrän erittäin hyvin Vepaston pointin, ei tässä itsellekään tunnu olevan mitään "next gen"-elämystä mitä ehkä odotin.

Iso, iso, iso miinus noista rolling starteista. Hyvän startin osaaminen ja ensimmäiseen mutkaan jarruttaminen rinta rinnan on sitä kisaamisen kovinta huumetta. Nyt jokaikinen kisa on tällaista jahtaamista mihin lähdetään epäreilusta asemasta, 2 kierrosta itselle mutta ykkössijalla olevalle 1.5 kierrosta.
 
Yksi asia mitä olisin toivonut, on vauriomallinnus. Tästä on puhuttu ikuisuus, ties kuinka monta GT:tä sitten. Edelleen voi kaiteita pitkin kolistella menemään ja pukkailla huolettomasti kanssakilpailijoita, ilman pelkoa siitä , että oma auto kärsii. Iso miinus.

Lisäksi olisin toivonyt jonkun todella kovan sountrackin peliin. Ei tätä samaa pilipalimusaa vuodesta toiseen. Olisivat ottaneet mallia Vice Cityn soudtrackista ja sen toteuksesta.( autoradio ) Legendaarinen.

Kun auto lähtee lapasesta kovassa vauhdissa mutkassa, se kyllä on aidontuntuisesti mallinnettu. Iso plussa tästä. Siinä pitää sormilla kiirettä padillä.
 
Noi 3 preorder autoa, kai ne saa ihan normaalistikin ostettua kaupasta?
Kun eipä itselläkään oo ainakaan vielä toi 25th versio tullut noudettavaksi verkkiksestä niin jos nyt marssii kauppaan hakemaan niin eipä sit mitään ennakkotilauskoodia enää tule…


Onko kukaan saanut haltuunsa tota anniversary editionia ja kokeillut saako sitä ps4 versiota päivitettyä ps5 versioon?

Anyone?
 
25th anniversary edition haettu verkkiksestä. Se ps4 digitaalinen koodi on sama, jolla saa preorder/anniversary bonukset. Eli jos ps4 version myy pois, missaa bonukset. Sitä en osaa sanoa, pystyykö sen ps4 koodin päivittämään ps5 versioon. Ps5 versio tulee kuitenkin erillisenä levyllä..
 
Khyl tää hyvä on. Vähän kornia moittia GT:maisuuksista kun homman idea oli saada pitkästä aikaa "oikea" GT, niin totta kai siinä on sitä mitä siinä on. Tuleekohan se B-spec tähän joskus vielä, jos joskus ei jaksaisi itse ajaa.
 
Yksi asia mitä olisin toivonut, on vauriomallinnus. Tästä on puhuttu ikuisuus, ties kuinka monta GT:tä sitten. Edelleen voi kaiteita pitkin kolistella menemään ja pukkailla huolettomasti kanssakilpailijoita, ilman pelkoa siitä , että oma auto kärsii. Iso miinus.

Vauriomallinnus on ongelmallinen, kun jos se tehdään fysiikkapohjaisesti niin veisi hirmuisesti tehoja. Eli grafiikat olisivat paljon huonommat. Toinen vaihtoehto tietenkin on mallintaa ihmisten toimesta kaikki vauriomallit autoihin ja sen jälkeen engine vain blendailee eri mallien välillä. Tämä taas räjäyttäisi artistien työmäärän taivaaseen tai karsisi automäärän minimaaliseksi. Ja tietty se ps4 tukikin on vielä mukana,...

Mä ajattelen kuitenkin niin, että gt7 tulee olemaan tuettu vielä vuosien ajan. Jännä nähdä tuleeko peliin isompia muutoksia ajan kanssa vaiko vain lisää ratoja ja autoja.

Ehkä se suurin juttu minkä olisi voinut tehdä, mutta jäi tekemättä on unreal5 tyylinen engine, jossa geometria on alle pikselin kokoista ja striimataan sen mukaan mitä juuri sillä hetkellä tarvii. Tämä mahdollistaisi ihan uskomattoman tarkat radat. Ehkä joku tekee autopelin ue5:lla ja räjäyttää visuaalipankin. Toki tässä tulisi ongelmaksi se, että fysiikkamallikin tarvii ratageometriat. Ehkä fysiikkamallinnus voisi toimia yksinkertaisemmalla geometrialla kuin millä grafiikat piirretään.

Ainakin mulle kisa on pilalla, jos mällään auton. En tiedä miten oleellinen vauriomallinnus on, kun kuitenkin tarkoitus on ajaa täysiä kisoja ilman virheitä eikä simuloida romurallia/kolareita mihin kisa loppuu.
 
Viimeksi muokattu:
Joku featurointi tuossa music rallyssä vai onko Sonyn palvelimet jojossa? Ollu 4 tuntia jo download päällä ja vasta noin 25% download.

Olis ihan jees jos pääsis joskus pelaamaan.

Edit. Hidasta batistinia on, kurkkasin reitittimellä, että menee vain 40mbps eli siellä on palvelimet tukossa.
 
Viimeksi muokattu:
Ainakin mulle kisa on pilalla, jos mällään auton. En tiedä miten oleellinen vauriomallinnus on, kun kuitenkin tarkoitus on ajaa täysiä kisoja ilman virheitä eikä simuloida romurallia/kolareita mihin kisa loppuu.

Tämähän tässä on ongelma. Auto ei vaurioidu vaikka sen mällää. Rajoittaisi vähän kolistelua jos auto kärsisi liiasta kolistelusta.


Oli muuten ihan hemmetinmoinen taistelu läpäistä tuo 16 heppaisten Fiat 500:sten kisä Missions - Magic mountain paikassa.(viimenen tehtävä). Epic !
 
Tämähän tässä on ongelma. Auto ei vaurioidu vaikka sen mällää. Rajoittaisi vähän kolistelua jos auto kärsisi liiasta kolistelusta.


Oli muuten ihan hemmetinmoinen taistelu läpäistä tuo 16 heppaisten Fiat 500:sten kisä Missions - Magic mountain paikassa.(viimenen tehtävä). Epic !

Mulle riittää, että törmäilijät sais banaania online kisoissa + time trialeissa, jos ajaa radan ulkopuolelle niin no contest. Yksinpelissä melkeinpä parempi, että saa törmäillä niin pääsee vähemmällä hiuksienrepimisellä grindauksesta läpi.
 
Mulle riittää, että törmäilijät sais banaania online kisoissa + time trialeissa, jos ajaa radan ulkopuolelle niin no contest. Single playerissa melkein parempi, että saa törmäillä niin pääsee vähemmällä hiuksienrepimisellä grindauksesta läpi.

No siellä on online-kisoissa se SR, mikä sitten estää siellä etenemisen jos liikaa ajelee romurallia. Ja radan ulkopuolella ajamisesta tulee aikasakkoa, mikä sakotetaan radan hidastepisteissä. Mielestäni näyttää ihan fiksulle systeemille, mutta siitä on vielä hankala sanoa että miten hyvässä tasapainossa se on.
 
Oli yllättävän sivistynyttä rallia ihan tuolla oletus C SR:llä ainankin kärkisijoilla. En tiedä mitä siellä perällä tapahtu.

Pitää aloittaa tuo grindaus jo nyt ajoissa että saa S SR:n ja ei tarvii kärsiä perseilijöistä. Tuonhan voisi siirtää kai Sportsista mutta aloitetaan alusta.
 
FedEx toimitti pleikkarin. gt7 lataantuu 600-700MBit/s vauhdilla. Tännepäin ei taida serverit olla tukossa :)

1646430146781.png
 
Ovarko säilyttäneet kanootti-äänimaailman?

Audiot on mun mielestä aika sekalainen joukko parannuksia ja wanhaa kamalaa perustuen parin tunnin pelaamiseen. Osa autoista tosiaan on ihan pölynimurin tms. kuuloisia. Tosin oon aina pitänyt oman reaalimaailman hondan v6:stakin lähinnä heinäsirkkaparvena. Vaikea sanoa, että kuulostaako pölynimuriautot aidolta vai paskalta. Osassa autoista on muhkeat äänet.

Se missä mulle tuli wow efektiä oli 3d äänet luurit korvilla pelatessa. Renkaat, kanttarit, turbo, vaihdelaatikko ja osassa autoista rämisee osat melko vakuuttavasti luoden tunnelmaa. Muiden autojen paikantaminen myös 3d-äänistä on erittäin jees.

Parempikin vois olla, mutta ei tuo äänipuoli mikään katastrofi ole.

Rattia kaipaisi vaikka vaikea on kuvitella, että parempaa ohjausta pad:lle voisi tehdä. Liipaisimissa tuntee kanttarit, sutimisen jne. Mainio kokemus pad:llakin, jos ei halua rattiin investoida.
 
Viimeksi muokattu:
Minkälaisia muutoksia odotit? Ei näissä rata-ajopeleissä ihan hirveästi voi tehdä. Itselleni tämä olisi ollut GOTY jos tässä olisi kisoissa aika-ajot.

No just sitähän suuri osa odottaa joka ikisen pelin jälkeen seuraavaan, että olisi muutakin kuin se "ohita koko letka kolmessa kierroksessa (kleinbussilla)" ja kierrosaikojen hiominen. Oikeat single player kisat ei voi olla liian haastava toteutettava peliteknisesti.

Noihin jonotteluihin ei todellakaan kiinnosta palata kun ne on kerran läpi ajettu kultaan.
 
Jotain uuttakin, jota ei ole koskaan ennen päässyt kokeilemaan GT:ssä. Sähköautot.
Tuossa yhdessä lisenssitestissä kun päristelee polttiksilla ties kuinka monta testiä, niin on räminää ja pörinää ja sit yhtäkkiä sut heitetään sähkö Taycanin rattiin, niin meno on kuin ufolla ajaisi. Äänetöntä ja äärimmäisen nopeata. Todella outo tunne.

Pakolliset valokuvassessiot olisi hyvin voinnut jättää pois. Toivottavasti niitä ei viljellä lisää tai mitään muutaka tuanrhuuksia. Noita erinlaisia taloja on pelottavan paljon, toivottavasti niihin ei tule mitään pakkovisittejä. enään. Opetus /esittelymielessä yhden kerran ymmärrään.
 
Minkälaisia muutoksia odotit? Ei näissä rata-ajopeleissä ihan hirveästi voi tehdä. Itselleni tämä olisi ollut GOTY jos tässä olisi kisoissa aika-ajot.

Palaan vielä tähän. GT:ssä olisi hyvin suuret vapaudet tehdä jotain erinlaista, toisinkuin jossain F1 pelissä. Sen maailma ja pelimekaniikka on hyvin paljolti lukittu ja ennakkoon määritelty.

Oli miten oli , parastahan tämä on mitä saatavilla tällä hetkellä on, niin hyvine kuin huonoine puolineen. Viimeisteltyä, hienoa ja tutun turvallista.
 
Mielenkiintoista nähdä mitä on muuttunut.
Edellinen GT käynnistyi varmaankin ps2:lla about 20v sitten. :rofl:
 
25th anniversary edition haettu verkkiksestä. Se ps4 digitaalinen koodi on sama, jolla saa preorder/anniversary bonukset. Eli jos ps4 version myy pois, missaa bonukset. Sitä en osaa sanoa, pystyykö sen ps4 koodin päivittämään ps5 versioon. Ps5 versio tulee kuitenkin erillisenä levyllä..
Lukeeko siinä boxissa jotain että sitä ei saisi päivitettyä?

Kun täällä FAQ ei lue….
 
Nopealla selauksella ei osunut silmään onko minkälainen kokemus ps4(pro) versiosta. Huomaako puuttuvan tehon vai onko vain karkkeja vedetty alaspäin?

Heräsi kiinnostus verestää muistoja mutta ps5 taitaa olla turhan kiven alla.
 
Nopealla selauksella ei osunut silmään onko minkälainen kokemus ps4(pro) versiosta. Huomaako puuttuvan tehon vai onko vain karkkeja vedetty alaspäin?

Heräsi kiinnostus verestää muistoja mutta ps5 taitaa olla turhan kiven alla.

Eilen hain ps4-version ja ajettavuus on kyllä todella hyvä ainakin t300rs-ratin kanssa. Ruudunpäivitys on sulavaa, vaikka ajaisi sateella ja ekassa mutkassa kunnon suma autoja niin ruudunpäivitys ei droppaa. Ulkoasu aikalailla sportin tasoa, ehkä vähän parempi. Äänet ainakin omaan korvaan ihan ok alun hybridi-pölynimureita lukuunottamatta. +100hv takavetoisissa saa jo keskittyä perän hallitsemiseen avut pois päältä otettuna ainakin omilla ajotaidoilla. Ainoat häiritsevät asiat tähän mennessä on se turismon vanha perisynti että aina lähdet viimeisenä ja tekoäly. Nyt kahdesti putkeen tsukuban pitkän suoran alussa on tekoäly kolannut perään viimeisellä kierroksella, auto ympäri ja ei muuta kuin alusta. Jos aiemmat turismot on maistunut niin lämmin suositus kyllä tämän hankinnalle.
 
Eilen hain ps4-version ja ajettavuus on kyllä todella hyvä ainakin t300rs-ratin kanssa. Ruudunpäivitys on sulavaa, vaikka ajaisi sateella ja ekassa mutkassa kunnon suma autoja niin ruudunpäivitys ei droppaa. Ulkoasu aikalailla sportin tasoa, ehkä vähän parempi. Äänet ainakin omaan korvaan ihan ok alun hybridi-pölynimureita lukuunottamatta. +100hv takavetoisissa saa jo keskittyä perän hallitsemiseen avut pois päältä otettuna ainakin omilla ajotaidoilla. Ainoat häiritsevät asiat tähän mennessä on se turismon vanha perisynti että aina lähdet viimeisenä ja tekoäly. Nyt kahdesti putkeen tsukuban pitkän suoran alussa on tekoäly kolannut perään viimeisellä kierroksella, auto ympäri ja ei muuta kuin alusta. Jos aiemmat turismot on maistunut niin lämmin suositus kyllä tämän hankinnalle.

Paikallinen power soisi maksaa provisiot sinne. Tämän perusteella kävin hakemassa ja ensimmäisen parin kisan perusteella oikein mukava, tulee muistot ps2 GT3:sta ja ps3 GT5:sta.
 
Mä ostin nyt vaan sit diginä ton ps5 version, oha se joo 25e kalliimpi ku fyysinen, mutta pidän ajatuksesta että saa vaan randomisti ajaa kisoja ilman et pitää aina vaihtaa levyjä.
 
Ostin diginä ennakkotilauksen. Sai pari extra autoa ja 1.5miljoonaa krediittiä. Saa muutaman auton ja tuunaukset helpommin ja pelin alulle. Tosin tuntuu noita halvempia kotteroita tulevan aika nopeasti, kun suorittaa kahvilan menua.
 
Vähän on kyllä liipaisimissa deadzone pielessä, esim kaasu on täysillä vaikka liipasisin hädintuskin on puolessa välissä menossa.
 
Täytyy vielä vähän kritisoida tuota Gigantin keissiä. Peli ollut kaksi päivää tilassa "valmiina lähetettäväksi" ja postin seurantakoodikin löytyy jo, mutta ei ole lähetetty. Chatissa sanoi että voi hyvinkin tulla tänään postia johon sanoin, että eikö nämä tule kuitenkin Ruotsista niin kestää? Mahdotonta siis saada tänään perille, johon vastasi että jep.

Pitää vaan kärvistellä ensi viikkoon. Olisihan se ollut huikeaa jo tänään päästä pelaa. Ehkä kaljapäissään sitä ostaa sen digin vielä.
Kikantin lähetys tuli tänään (lauantaina) pakettiautomaattiin. Verkkiksestä tilattu Horizon Forbidden West tuli julkaisuperjantain jälkeisenä maanantaina postiluukusta.

Aika tuttua huttua ollut pelu alusta ainakin. Intron biisi Moon Over The Castle liikuttaa aina pelisarjan kaikkia osia pelannutta :) Äänistä sen verran, että tunnistin B-4 lisenssiä ajaessa VR6-koneen nuotin kun itellä ollut samanlainen.
 
Onpas tuo A4 Civicillä nyt itselle vaikea. Vedän taitojen äärirajalla ja silti jää rakoa kultaan.
 
Voittaako kukaan noista arpajaisista koskaan mitään muuta kuin krediittejä? Vai onko minulla kaikkia todennäköisyyksiä uhmaavan paska tuuri?
 
Voittaako kukaan noista arpajaisista koskaan mitään muuta kuin krediittejä? Vai onko minulla kaikkia todennäköisyyksiä uhmaavan paska tuuri?
Olen mä sieltä voittanut vähän pakaria ja iskaria. Osat käyvät vain tietyyn automalliin, jos sellaisen voittaa. Pääasiassa sieltä voittaa kredittejä.

Nuo dynaaminen sää on kyllä kiva lisämauste tässä. Tuo kivan lisäsäväyksen ja vaikeusasteen.
Aika monessa autossa on "sähkövikaa" kun valot välkkyy pimeällä. Lienee Magneti Maranellin palikoita käytössä :)
 
Viimeksi muokattu:
En muuten muistanutkaan kuinka voi kädet kipeytyä/kangistua ohjaimella pelatessa. Tulee puristettua "rattia" näköjään rystyset valkoisena :)
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 378
Viestejä
4 493 486
Jäsenet
74 122
Uusin jäsen
Elmeri Hannukainen

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom