Kyllä sille jo eilen vähän ennen julkaisua tuli päivitys. Yhtään en kyllä katsonut että minkä kokoinen, kun ei ollut mitään väliä.Onko tuo PS5 levyversiokin periaatteessa vain avain digitaaliseen lataukseen? Ainakin kovin hitaasti tuota peliä asentelee ja keskeytyikin kun katkaisin nettiyhteyden.
Mitään day one patchia ei tietääkseni pitäisi olla joka nyt latautuisi.
Periaatteessa joo. Vaikutti siltä, että sen ekan 10 gigaa tai jotain sellaista se asensi levyltä, se meni sen verran nopeasti. Sillä pääsee "pelaamaan" eli ajamaan niitä kolmea Music rallya.Onko tuo PS5 levyversiokin periaatteessa vain avain digitaaliseen lataukseen?
Se on aika iso miinus, jos ei voi käyttää kaasua ja jarrua samaan aikaan. Varsinkin nyt GT7 fysiikoilla alkaa olla jo aika tärkeätäkin. Etuvetoisia on hyvä vakauttaa autoa tietyissä jarrutuksissa pitämällä hieman kaasua päällä. Takavetoisissa taas hyvää pitää välillä kierroksia koneessa päällä jarrutuksissa.Kyllä todelliset legendat pitää kaasun ja jarrun oikeassa tatissa eikä nappuloissa tai liipasimissa. Tuli otettua tuo käyttöön Switchillä Gridissä kun Switchin triggerit eivät ole analogiset. Siihen tottui yllättävän nopeasti.
Tuo vaihtoehto on saatavilla myös tässäkin.
Eikös se ollut ekoissa Pleikoissa tatittomilla ohjaimilla? Tattiohjaimilla vasemmassa ohjaus, oikeassa kaasu/jarru.Olikohan aikaisemmissa GT:sä neliö/x vakiona kaasuna ja jarruna, vai mistä takaraivosta tuo halu tulee ?
Itse laitoin diginä kolme tuntia ennen pelin aukeamista, vähän meni into tuohon fyysiseen kopioon kun ovat unohtaneet joko kokonaan testata offline tilaa tai sitten tietoisesti jäänyt tuo vahva online pakko päälleTäytyy vielä vähän kritisoida tuota Gigantin keissiä. Peli ollut kaksi päivää tilassa "valmiina lähetettäväksi" ja postin seurantakoodikin löytyy jo, mutta ei ole lähetetty. Chatissa sanoi että voi hyvinkin tulla tänään postia johon sanoin, että eikö nämä tule kuitenkin Ruotsista niin kestää? Mahdotonta siis saada tänään perille, johon vastasi että jep.
Pitää vaan kärvistellä ensi viikkoon. Olisihan se ollut huikeaa jo tänään päästä pelaa. Ehkä kaljapäissään sitä ostaa sen digin vielä.
GT7 vaatii kaikkeen pelaamiseen online-tilan eli verkkoyhteyden.Itse laitoin diginä kolme tuntia ennen pelin aukeamista, vähän meni into tuohon fyysiseen kopioon kun ovat unohtaneet joko kokonaan testata offline tilaa tai sitten tietoisesti jäänyt tuo vahva online pakko päälle
Tuo ohjainasia on samaa kuin pad vs. näppis+hiiri fps peleissä. Osa porukasta tykkää mummosta ja toinen mammasta. Toki pelissä on ajoapuja(ja fps:ssa aim assistia), jotka voivat myös vaikuttaa siihen miten eri ohjaimet toimivat. Mä pelailen grindaukset pad:lla ja nautiskelusessiot ratilla&polkimilla rallipenkissä.GT7 vaatii kaikkeen pelaamiseen online-tilan eli verkkoyhteyden.
Hyvä pelihän sieltä arvioiden perusteella taisi tulla. Olisi kyllä kiva päästä kokeilemaan ja nimenomaan PS5-ohjaimella. Taisi muuten Jimmy Broadbent (jonka GT7-liveä nyt katson) kumota myytin siitä että ratti ylipäänsä olisi ohjainta nopeampi ajopeleissä. Toki ratti tarjoaa aivan oman maailmansa ja on parempi, mutta itse olen arcade-ohjain-ajaja.
Minkälaisia muutoksia odotit? Ei näissä rata-ajopeleissä ihan hirveästi voi tehdä. Itselleni tämä olisi ollut GOTY jos tässä olisi kisoissa aika-ajot. Moninpelissähän tuo löytyy joten ei se ihan maailmanloppu ole, mutta GT Sportsin jatkohan tuo moninpeli on enemmän tai vähemmän. Vähän lisätty uusia rangaistuksia, ja tietenkin pientä fysiikkojen viilausta, mutta käytännössä moninpeli on ihan sama.Jotain isompaa odotin. Kenties vaan liian tuttua ja liian vähän muutoksia.
En minä tiedä. Kunhan odotin jotain uutta ja tuoretta näkemystä. Jotain uutta vain, onhan siellä tupa täynnä ollut porukkaa hieromassa peliä vuosikausia. Nyt voi hyvin ansaitusti kysyä, että mitä ovat tehneet vuosikaudet ? Hieroneet käyttäjälle liki näkymättömiä yksityiskohtia varmaankin ?Minkälaisia muutoksia odotit?
Asetuksista löytyy valinta mikä mahdollistaa puhuvien päiden skippaamisen (ympyrällä jos oikein muistan). Vähän ihmeellisesti piilossa.Täytyy kyllä sanoa että pärjäisin vähän vähemmällä määrällä puhuvaa päätä. Ei nuo nyt pitkiä ole, mutta kun ihan joka hemmetin välissä on joku lätisemässä jotain täysin turhaa skeidaa.
Ja myös ekan pelikerran suorastaan koomisen pituinen introvideo olisi ehkä voinut olla skipattava.
Mutta muutenhan tää nyt näyttää ja tuntuu ihan taatulta Gran Turismolta. Toivottavasti kisat tuosta hieman monipuolistuu kun peli etenee...
Noi 3 preorder autoa, kai ne saa ihan normaalistikin ostettua kaupasta?
Kun eipä itselläkään oo ainakaan vielä toi 25th versio tullut noudettavaksi verkkiksestä niin jos nyt marssii kauppaan hakemaan niin eipä sit mitään ennakkotilauskoodia enää tule…
Anyone?Onko kukaan saanut haltuunsa tota anniversary editionia ja kokeillut saako sitä ps4 versiota päivitettyä ps5 versioon?
Vauriomallinnus on ongelmallinen, kun jos se tehdään fysiikkapohjaisesti niin veisi hirmuisesti tehoja. Eli grafiikat olisivat paljon huonommat. Toinen vaihtoehto tietenkin on mallintaa ihmisten toimesta kaikki vauriomallit autoihin ja sen jälkeen engine vain blendailee eri mallien välillä. Tämä taas räjäyttäisi artistien työmäärän taivaaseen tai karsisi automäärän minimaaliseksi. Ja tietty se ps4 tukikin on vielä mukana,...Yksi asia mitä olisin toivonut, on vauriomallinnus. Tästä on puhuttu ikuisuus, ties kuinka monta GT:tä sitten. Edelleen voi kaiteita pitkin kolistella menemään ja pukkailla huolettomasti kanssakilpailijoita, ilman pelkoa siitä , että oma auto kärsii. Iso miinus.
Tämähän tässä on ongelma. Auto ei vaurioidu vaikka sen mällää. Rajoittaisi vähän kolistelua jos auto kärsisi liiasta kolistelusta.Ainakin mulle kisa on pilalla, jos mällään auton. En tiedä miten oleellinen vauriomallinnus on, kun kuitenkin tarkoitus on ajaa täysiä kisoja ilman virheitä eikä simuloida romurallia/kolareita mihin kisa loppuu.
Mulle riittää, että törmäilijät sais banaania online kisoissa + time trialeissa, jos ajaa radan ulkopuolelle niin no contest. Yksinpelissä melkeinpä parempi, että saa törmäillä niin pääsee vähemmällä hiuksienrepimisellä grindauksesta läpi.Tämähän tässä on ongelma. Auto ei vaurioidu vaikka sen mällää. Rajoittaisi vähän kolistelua jos auto kärsisi liiasta kolistelusta.
Oli muuten ihan hemmetinmoinen taistelu läpäistä tuo 16 heppaisten Fiat 500:sten kisä Missions - Magic mountain paikassa.(viimenen tehtävä). Epic !
No siellä on online-kisoissa se SR, mikä sitten estää siellä etenemisen jos liikaa ajelee romurallia. Ja radan ulkopuolella ajamisesta tulee aikasakkoa, mikä sakotetaan radan hidastepisteissä. Mielestäni näyttää ihan fiksulle systeemille, mutta siitä on vielä hankala sanoa että miten hyvässä tasapainossa se on.Mulle riittää, että törmäilijät sais banaania online kisoissa + time trialeissa, jos ajaa radan ulkopuolelle niin no contest. Single playerissa melkein parempi, että saa törmäillä niin pääsee vähemmällä hiuksienrepimisellä grindauksesta läpi.
Videoiden perusteella kyllä. Ihan samanlainen kaiku kuin kutosessa ja osa autoista edelleen imurin kuuloisia, ei nämä vaan osaa tuota äänipuolta tehdä.Ovarko säilyttäneet kanootti-äänimaailman?
Audiot on mun mielestä aika sekalainen joukko parannuksia ja wanhaa kamalaa perustuen parin tunnin pelaamiseen. Osa autoista tosiaan on ihan pölynimurin tms. kuuloisia. Tosin oon aina pitänyt oman reaalimaailman hondan v6:stakin lähinnä heinäsirkkaparvena. Vaikea sanoa, että kuulostaako pölynimuriautot aidolta vai paskalta. Osassa autoista on muhkeat äänet.Ovarko säilyttäneet kanootti-äänimaailman?
No just sitähän suuri osa odottaa joka ikisen pelin jälkeen seuraavaan, että olisi muutakin kuin se "ohita koko letka kolmessa kierroksessa (kleinbussilla)" ja kierrosaikojen hiominen. Oikeat single player kisat ei voi olla liian haastava toteutettava peliteknisesti.Minkälaisia muutoksia odotit? Ei näissä rata-ajopeleissä ihan hirveästi voi tehdä. Itselleni tämä olisi ollut GOTY jos tässä olisi kisoissa aika-ajot.
Palaan vielä tähän. GT:ssä olisi hyvin suuret vapaudet tehdä jotain erinlaista, toisinkuin jossain F1 pelissä. Sen maailma ja pelimekaniikka on hyvin paljolti lukittu ja ennakkoon määritelty.Minkälaisia muutoksia odotit? Ei näissä rata-ajopeleissä ihan hirveästi voi tehdä. Itselleni tämä olisi ollut GOTY jos tässä olisi kisoissa aika-ajot.
Oli tuo jo sportissa kuten myös tesla ja pari muutakin sähkistä.yhtäkkiä sut heitetään sähkö Taycanin rattiin, niin meno on kuin ufolla ajaisi. Äänetöntä ja äärimmäisen nopeata. Todella outo tunne.
Lukeeko siinä boxissa jotain että sitä ei saisi päivitettyä?25th anniversary edition haettu verkkiksestä. Se ps4 digitaalinen koodi on sama, jolla saa preorder/anniversary bonukset. Eli jos ps4 version myy pois, missaa bonukset. Sitä en osaa sanoa, pystyykö sen ps4 koodin päivittämään ps5 versioon. Ps5 versio tulee kuitenkin erillisenä levyllä..
Eilen hain ps4-version ja ajettavuus on kyllä todella hyvä ainakin t300rs-ratin kanssa. Ruudunpäivitys on sulavaa, vaikka ajaisi sateella ja ekassa mutkassa kunnon suma autoja niin ruudunpäivitys ei droppaa. Ulkoasu aikalailla sportin tasoa, ehkä vähän parempi. Äänet ainakin omaan korvaan ihan ok alun hybridi-pölynimureita lukuunottamatta. +100hv takavetoisissa saa jo keskittyä perän hallitsemiseen avut pois päältä otettuna ainakin omilla ajotaidoilla. Ainoat häiritsevät asiat tähän mennessä on se turismon vanha perisynti että aina lähdet viimeisenä ja tekoäly. Nyt kahdesti putkeen tsukuban pitkän suoran alussa on tekoäly kolannut perään viimeisellä kierroksella, auto ympäri ja ei muuta kuin alusta. Jos aiemmat turismot on maistunut niin lämmin suositus kyllä tämän hankinnalle.Nopealla selauksella ei osunut silmään onko minkälainen kokemus ps4(pro) versiosta. Huomaako puuttuvan tehon vai onko vain karkkeja vedetty alaspäin?
Heräsi kiinnostus verestää muistoja mutta ps5 taitaa olla turhan kiven alla.
Paikallinen power soisi maksaa provisiot sinne. Tämän perusteella kävin hakemassa ja ensimmäisen parin kisan perusteella oikein mukava, tulee muistot ps2 GT3:sta ja ps3 GT5:sta.Eilen hain ps4-version ja ajettavuus on kyllä todella hyvä ainakin t300rs-ratin kanssa. Ruudunpäivitys on sulavaa, vaikka ajaisi sateella ja ekassa mutkassa kunnon suma autoja niin ruudunpäivitys ei droppaa. Ulkoasu aikalailla sportin tasoa, ehkä vähän parempi. Äänet ainakin omaan korvaan ihan ok alun hybridi-pölynimureita lukuunottamatta. +100hv takavetoisissa saa jo keskittyä perän hallitsemiseen avut pois päältä otettuna ainakin omilla ajotaidoilla. Ainoat häiritsevät asiat tähän mennessä on se turismon vanha perisynti että aina lähdet viimeisenä ja tekoäly. Nyt kahdesti putkeen tsukuban pitkän suoran alussa on tekoäly kolannut perään viimeisellä kierroksella, auto ympäri ja ei muuta kuin alusta. Jos aiemmat turismot on maistunut niin lämmin suositus kyllä tämän hankinnalle.
Kikantin lähetys tuli tänään (lauantaina) pakettiautomaattiin. Verkkiksestä tilattu Horizon Forbidden West tuli julkaisuperjantain jälkeisenä maanantaina postiluukusta.Täytyy vielä vähän kritisoida tuota Gigantin keissiä. Peli ollut kaksi päivää tilassa "valmiina lähetettäväksi" ja postin seurantakoodikin löytyy jo, mutta ei ole lähetetty. Chatissa sanoi että voi hyvinkin tulla tänään postia johon sanoin, että eikö nämä tule kuitenkin Ruotsista niin kestää? Mahdotonta siis saada tänään perille, johon vastasi että jep.
Pitää vaan kärvistellä ensi viikkoon. Olisihan se ollut huikeaa jo tänään päästä pelaa. Ehkä kaljapäissään sitä ostaa sen digin vielä.
Olen mä sieltä voittanut vähän pakaria ja iskaria. Osat käyvät vain tietyyn automalliin, jos sellaisen voittaa. Pääasiassa sieltä voittaa kredittejä.Voittaako kukaan noista arpajaisista koskaan mitään muuta kuin krediittejä? Vai onko minulla kaikkia todennäköisyyksiä uhmaavan paska tuuri?
Ekalla 30.107, tokalla seinään ja kolmannella 29.720Onpas tuo A4 Civicillä nyt itselle vaikea. Vedän taitojen äärirajalla ja silti jää rakoa kultaan.
Tunti hierottu ja kymmenys uupuu vieläkiOnpas tuo A4 Civicillä nyt itselle vaikea. Vedän taitojen äärirajalla ja silti jää rakoa kultaan.