Google Chrome

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 752
Huomenta päivää.


Onko Chromen osoitekentän fonttia mahdollista vaihtaa?

Ja ihan tarkennuksena jo etukäteen, tarkoitan tosiaan ihan eri fonttia/kirjaisinta osoitekenttään, en esim. kirjaisimen koon vaihtoa, josta kyllä löytyy goolettamalla höpinöitä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 417
Miten saan videoiden autoplayn pois? Duunikoneen chrome, tein sen jonkun flags-jutun nettiohjeiden mukaan mutta silti iltiksien etc videot lähtee pyörimään uutiseen mennessä(?)

versio 63.0.3239.84, 32bit
 
Liittynyt
16.04.2017
Viestejä
324
Miten saan videoiden autoplayn pois? Duunikoneen chrome, tein sen jonkun flags-jutun nettiohjeiden mukaan mutta silti iltiksien etc videot lähtee pyörimään uutiseen mennessä(?)

versio 63.0.3239.84, 32bit
Testasin äsken tuota kikkaa, jossa käydään määrittämässä chrome://flags/#autoplay-policy asetus, jossa käyttäjän pitäisi saada päättää näytetäänkö video vai ei. Itsellä käytössä versio 66.0.3359.181 (64-bittinen) ja ainoa keino millä tuon saisi olisi asentaa Disable HTML5 Autoplay lisäri Chromeen, tuossa tietenkin miinus ettei enää kehitetä...
 
Liittynyt
23.11.2016
Viestejä
1 499
Miten saan videoiden autoplayn pois? Duunikoneen chrome, tein sen jonkun flags-jutun nettiohjeiden mukaan mutta silti iltiksien etc videot lähtee pyörimään uutiseen mennessä(?)

versio 63.0.3239.84, 32bit
Päivitä chrome. Chrome Devissä ei enää käynnisty itsestään esim tällä sivulla Näkökulma: Selittelijöiden selittelijä - Lauri Marjamäki ei romahdusten jälkeen löytänyt vikaa itsestään
Aikaisemmissa varmaan vaatii vielä jotain flageja, eli esim betassa vielä lähti pyörimään.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 422
Dev vai jo betassa ja onko flagin takana?

Näyttää entistä hirveämmältä. Joku voisi kertoa Googlelle, että niillä on jo touch optimized Chrome. Sen nimi on Chrome for Android.
 
Liittynyt
23.11.2016
Viestejä
1 499
Dev vai jo betassa ja onko flagin takana?

Näyttää entistä hirveämmältä. Joku voisi kertoa Googlelle, että niillä on jo touch optimized Chrome. Sen nimi on Chrome for Android.
Dev ja flagin takana, tuosta on myös kosketusversio, jossa kaikki on isompaa
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 417

jjjjussi

pelinjohtaja
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 106
Mikäs tää juttu Chromessa on että päivittyy myös User-tilillä eikä vaadi Admin-tilin käyttöä siihen?
 
Liittynyt
22.01.2017
Viestejä
34
Tervehdys. Olen pitkään jo ihmetellyt, miksi Chrome tekee punaista alleviivausta lähes kaikkien sanojen alle kirjoittaessa? Asetuksista olen ottanut oikeinkirjoituksen tarkistuksen pois, mutta silti tämä ikään kuin tarkistaa kirjoitusta kokoajan. Olen koittanut googlettaa asiaa, mutta ainoat neuvot mitä olen löytänyt ovat juuri olleet vain spell checkin kytkemistä pois asetuksista. Olen myös kytkenyt oikeinkirjoituksen pois Windows 10 asetuksista, mutta vaikutusta ei ole. Olisikohan tähän ratkaisua?Oheisena muutama kuva:
asetukset.png

tekstikenttä.png

gmail.png
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
296
Mikäköhän Chromella aiheuttaa Osuuspankin sivujen toimimattomuuden?

Toimii aina avainlukuun asti kun ensin tyhjää OP:n evästeet, sen jälkeen on etusivun tilalla virhekoodisivu.



OP:n sivuilla kyllä sanotaan, etteivät tue selainlaajennuksia, mikä on ihan älyvapaata, mutta tilanne on ollut tämä vasta joku pari kuukautta. Voisin alkaa poistaa laajennuksia, mutta niitä on sen verran ja kaikki ovat "elintärkeitä", joten sekään ei oikein hyvä ratkaisu ole. Pelkkä laajennusten pois päältä ottaminen ei auta.
Tukeen olen viestejä lähetellyt, mutta siellä ei näköjään ketään kiinnosta vittuakaan. Soittamaan en viitsi alkamaan.

On se nyt ihme ettei ihan perus chromella toimi joku OP muuten kuin täysin karvalakkiversiona?
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 752
Miksi ihmeessä uudistetussa laajennukset sivussa (ollut Chromessa jo jonkun aikaa, mutta hirvitys tuli minulle vastaan nyt kun Vivaldiinkin tuli se) on piilotettu laajennuksen mahdollisesti sisältävä Options tms. asetukset? Vai enkö vain osaa?

Nyt on siis mentävä laajennuksiin, sitten valittava Details ja sieltä sitten Extension options. WTF?
(Näin siis jos laajennuksella ei ole esim. kuvaketta näkyvissä itse selaimen ikkunassa, jonka kautta on ehkä mahdollista päästä laajennuksen asetuksiin).

Ok, klikkauksia tarvitaan 1 enemmän kuin ennen, mutta miksi ihmeessä tällainen? Yleensähän pyritään yksinkertaistamaan asioita, ei vaikeuttamaan. :) Saako tuota Extension options -mahdollisuutta millään kikalla suoraan laajennuksen kohdalle laajennukset sivulle, kuten ennen oli?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 422
Ellet sitä vanhaa saa takaisin (chrome:flags sivulla asetus? vai ei?) niin workaroundina kirjanmerkin tekeminen ainakin onnistunee. Sitä itse käytän semmoisiin joita tarvii usein availla (esim. adblocker).

Se osoitehan on vaan muotoa chrome-extension://nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn/nnnnn.html
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 752
Ellet sitä vanhaa saa takaisin (chrome:flags sivulla asetus? vai ei?)
Tuo ei näyttäisi toimivan. Kiitos silti vastauksesta. Erillisiä linkkejä en vielä ala vääntämään, mutta saatan palata senkin ääreen, jos tämä todella jää näin ääliömäiseksi (en käsitä ideaa).
 
Liittynyt
20.02.2017
Viestejä
856
Tuo ei näyttäisi toimivan. Kiitos silti vastauksesta. Erillisiä linkkejä en vielä ala vääntämään, mutta saatan palata senkin ääreen, jos tämä todella jää näin ääliömäiseksi (en käsitä ideaa).
Vaikka minussa onkin vähän liikaa sellaista kaikki muutos on pahasta -persoonaa, niin google on kyllä oikein erikoistunut minua ärsyttäviin käyttöliittymämuutoksiin joita tuntuu tulevan jatkuvalla syötöllä. Varsinkin tilan täysin turha tuhlaaminen tuntuu olevan muodissa, onneksi sentään youtuben vanhan käyttiksen saa laajennuksella takaisin.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 422
Onko tapaa estää se, että nettisivu "kappaa" näppäimistön focuksen? Joku HTML5-ominaisuus tämä vissiin on. MTV.fi sivulla focus pysyy aina uutiseen liitetyssä videossa, vaikka miten klikkaisi tyhjään kohtaan sivua. Täten ei voi scrollata sivua nuolinäppäimillä tai pgup/down, vaan painallus ohjautuu aina videoon.
 

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 739
Onko tapaa estää se, että nettisivu "kappaa" näppäimistön focuksen? Joku HTML5-ominaisuus tämä vissiin on. MTV.fi sivulla focus pysyy aina uutiseen liitetyssä videossa, vaikka miten klikkaisi tyhjään kohtaan sivua. Täten ei voi scrollata sivua nuolinäppäimillä tai pgup/down, vaan painallus ohjautuu aina videoon.
Tab-näppäimellä voi siirtyä fokusoitavien elementtien välillä.
 

HiekkaP

Influensseri
BANNED
Liittynyt
30.07.2017
Viestejä
443
Mulla on mobiilikirjainmerkit ja kirjanmerkkipalkki kansio. Miten helvetissä saan kopioitua kaksi samaa kirjainmerkkiä molempiin kansioihin?
 
Liittynyt
16.06.2017
Viestejä
62
Mulla on mobiilikirjainmerkit ja kirjanmerkkipalkki kansio. Miten helvetissä saan kopioitua kaksi samaa kirjainmerkkiä molempiin kansioihin?
Minulla ainakin toimii ihan perus CTRL+C ja CTRL+V tuolla Bookmark Managerilla (CTRL+SHIFT+O). Mielenkiintoista, että hiiren oikealla ei ole kuitenkaan vaihtoehtoa kopioida itse kirjanmerkkiä, pelkästään sen URL.
 

HiekkaP

Influensseri
BANNED
Liittynyt
30.07.2017
Viestejä
443
Minulla ainakin toimii ihan perus CTRL+C ja CTRL+V tuolla Bookmark Managerilla (CTRL+SHIFT+O). Mielenkiintoista, että hiiren oikealla ei ole kuitenkaan vaihtoehtoa kopioida itse kirjanmerkkiä, pelkästään sen URL.
Tämä on vähän hämärää. Siis lisään tähdestä kirjainmerkkiä ja lisään sen jompaan kumpaan kansioon. Tämän jälkeen ei jää vaihtoehtoa, kun uudestaan painaa tähdestä, joka vie muokkaa kirjainmerkkiä valintaan, jossa voin vain siirtää sen jompaan kumpaan kansioon. Ei ole läppäriä tässä nyt että voisi kokeilla tuota ctrl-c/v vaihtoehtoa. Ainakin puhelimella on melko perseestä käyttää. Pitää kuitenkin kokeilla saisko läppärillä noita kopsattua:tup:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 422
Olisi voinut heti mainita että mobiilista kyse. Työpöydällä tossa ei pitäisi olla ainakaan ongelmaa.

Mobiilissa ei muistaakseni voi muutenkaan lisätä samaa kahta kertaa, vaan tähdestä menee tällöin edellisen muokkaukseen. Workaround on lisätä joku toinen sivu ja sitten muokata osoite haluamakseen tai lisätä osoite eri tavalla kirjoitettuna (vaikka ilman www:tä jos toimii).
 
Viimeksi muokattu:

HiekkaP

Influensseri
BANNED
Liittynyt
30.07.2017
Viestejä
443
hyvin toimii leikkaa/kopio läppärillä. tosiaan hämää sekä mobiilissa, että läppärissä se että selkeää valintaa ei kopiolle ole, vaan tähtivalinta liikuttaa vain kansiosta toiseen. jos koitat läppärillä lisätä uuden kirjainmerkin, joka onkin jo toisessa kansiossa siirtyy uusi merkki vain kansiosta toiseen.
 
Liittynyt
12.01.2018
Viestejä
236
Tallentaako chrome kirjanmerkit pilveen vai pitääkö ne ladata tiedostona? olis windowsin ja sitä kautta chromen uudelleenasennus enkä haluaisi menettää kirjanmerkkejä.
 

tombe0

Premium-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
593
Tallentaako chrome kirjanmerkit pilveen vai pitääkö ne ladata tiedostona? olis windowsin ja sitä kautta chromen uudelleenasennus enkä haluaisi menettää kirjanmerkkejä.
Jos olet kirjautunut googletilille chromessa, tallentuu tilille pilveen, muussa tapauksessa ne on vaan lokaalit.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 422
Jos olet kirjautunut googletilille chromessa, tallentuu tilille pilveen, muussa tapauksessa ne on vaan lokaalit.
Ei riitä kirjautuminen vaan kirjanmerkit pitää olla myös valittuna synkkaysasetuksista.

Alkuperäiselle kysyjälle: exporttaisin ne html-muotoon joka tapauksessa itse (kirjanmerkkihallinnassa on toiminto) niin on varmasti tallella.
 
Liittynyt
25.04.2017
Viestejä
2 467
Tjaaha.

Nyt tuli hankittua Chromebook R11. Pätevä vehje sinänsä omaan sivutyökäyttöön, mutta...

Ilmeisesti sen Chrome -selain ei sitten kuitenkaan ole ihan samaa koodistoa kuin Macin tai Windowsin. Siinä on nimittäin sellainen probleema, että eräs nettisivu, jonka käyttöä varten tuon oikeastaan hankin, ei ihan pelitä, kuten pitäisi. En tiedä vielä sivuston koodipohjaa.

Tuolle sivustolle (jota en voi laittaa esimerkiksi, koska sinne ei ole julkista pääsyä) saa määritellä sivuston sisällä näppäinoikotiet samaan tyyliin, kuin useimpiin lokaaliohjelmistoihin.

Juju on siinä, että Macin ja Windowsin Chromella nuo oikotiet tallentuvat komeasti keksitiedostoon (häviävät siis silloin, jos vahingossa putsaa keksit selaimesta), mutta Chrome OS:n Chrome-versiossa tallennusta ei tapahdukaan, vaikka keksit ovat sallittuja.

En kuollaksenikaan keksi, mistä tuota lähtisi ratkomaan, koska ongelma on vähintään kummallinen.

Pahoittelut ehkä hieman epäselvästä aloituksesta asiaan, mutta tarkennellaan sitä mukaan, kun keskustelu etenee...

Onko täällä nettidevaajia tms. osaajia paikalla?
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
250
Onko ilmaista VPN-laajennusta chromeen, josta saisi sijainniksi Suomen?
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
5 541
En tiedä mitä äsken tapahtui, mutta Chrome ei suostunut menemään minnekään https sivulle ja tänne sivulle kun yritti tulla niin se teki vaan jonkun latauksen.

Ei auttanut vaikka tyhjensi historian jne. vaan piti kone käynnistää uudelleen niin nyt taas toimii.
 
Liittynyt
22.01.2017
Viestejä
34
Tervehdys. Olen pitkään jo ihmetellyt, miksi Chrome tekee punaista alleviivausta lähes kaikkien sanojen alle kirjoittaessa? Asetuksista olen ottanut oikeinkirjoituksen tarkistuksen pois, mutta silti tämä ikään kuin tarkistaa kirjoitusta kokoajan. Olen koittanut googlettaa asiaa, mutta ainoat neuvot mitä olen löytänyt ovat juuri olleet vain spell checkin kytkemistä pois asetuksista. Olen myös kytkenyt oikeinkirjoituksen pois Windows 10 asetuksista, mutta vaikutusta ei ole. Olisikohan tähän ratkaisua?Oheisena muutama kuva:


Onkohan tähän kenelläkään mitään ideaa? En ole vielä onnistunut selvittämään asiaa.
 

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 739
Onkohan tähän kenelläkään mitään ideaa? En ole vielä onnistunut selvittämään asiaa.
Jos klikkaat tekstikenttää hiiren oikealla napilla, niin mitä näkyy valikon kohdassa "Oikoluku"?

Chrome on mahdollista saada sellaiseen tilaan, että se yrittää tarkistaa suomenkielistä tekstiä englanninkielen säännöillä. Suomenkielistä tarkistajaa kun ei ole saatavilla.
 
Liittynyt
09.04.2018
Viestejä
1 989
Jokin aika sitten sivusto: Uutiset oli alhaalla ja sinne oli laitettu ohjaus sivustolle: Netin parhaimmat linkit.

Murkut.org on palannut toimintaan, mutta chrome jostain kumman syystä edelleen ohjaa suoraan tuonne sontalaatikkoon. Ingognito ikkunassa menee oikeaan osoitteeseen ja myös kakkossivulle pääsee: Uutiset mutta ei sitten kirveelläkään etusivulle, vaan aina sontalootaan.

Enpä ole aiemmin moiseen toimintaan törmännyt. Pitääkö koko sivuhistoria deletoida, että alkaa taas toimimaan?
 
Liittynyt
22.01.2017
Viestejä
34
@111 ja @hrk kiitos paljon neuvoista. Neuvoillanne koitin muuttaa selaimen kielen lisäasetuksista englanniksi ja takaisin suomeksi. Nyt toimii ilman punaisia viivoja.
 
  • Tykkää
Reactions: 111
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
80
Jokin aika sitten sivusto: Uutiset oli alhaalla ja sinne oli laitettu ohjaus sivustolle: Netin parhaimmat linkit.

Murkut.org on palannut toimintaan, mutta chrome jostain kumman syystä edelleen ohjaa suoraan tuonne sontalaatikkoon. Ingognito ikkunassa menee oikeaan osoitteeseen ja myös kakkossivulle pääsee: Uutiset mutta ei sitten kirveelläkään etusivulle, vaan aina sontalootaan.

Enpä ole aiemmin moiseen toimintaan törmännyt. Pitääkö koko sivuhistoria deletoida, että alkaa taas toimimaan?
Ohjaus on tallentunut välimuistiin, korjautunee ajan kanssa itsestään, mutta välimuistin tyhjennys tod näk auttaa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 750
Viestejä
4 205 302
Jäsenet
70 959
Uusin jäsen
Jambbor

Hinta.fi

Ylös Bottom