- Liittynyt
- 24.10.2016
- Viestejä
- 1 158
Soita heti klo 8.30 niin on tsäänssit saada joku kiinni..Auttaako tässä poppakonstit vai onko aamulla lähdettävä jonottamaan asiakaspalveluun?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Soita heti klo 8.30 niin on tsäänssit saada joku kiinni..Auttaako tässä poppakonstit vai onko aamulla lähdettävä jonottamaan asiakaspalveluun?
Jep, näin meillekin myyjät sen myivät, että voisi muka siirtää aloitusta. Myyjät kyllä valehtelivat vähän joka seikasta. Nyt aspan vastauspostissa siis oli toisin, että liittymä ja laskutus alkavat heti, kun käyttöönotto merkitty valmiiksi.Ite käsitin tilatessa, että mahdollisuus siirtää aloitusta 24kk kytkennästä. Se tosin vaati jotain kikkailuja aspan kanssa eikä ollut tarvetta niin en edes lähtenyt yrittämään
Jep, näin meillekin myyjät sen myivät, että voisi muka siirtää aloitusta. Myyjät kyllä valehtelivat vähän joka seikasta. Nyt aspan vastauspostissa siis oli toisin, että liittymä ja laskutus alkavat heti, kun käyttöönotto merkitty valmiiksi.
Päädyin sitten tarjottuun vaihtoehtoratkaisuun (valitin liittymän myöhästymisestä): ehdottivat sopimuksen päivitystä Teliaan, jossa asennusmaksu 0 € (aiempi 195 €), ja määräaikaisuus vain 12 kk, ja 25 e/kk. (Aiempi 24 kk ja 40 e/kk.) Eli ihan ok.
Menee pari kk päällekkäin käytössä olevan Valoon kanssa, mutta halvempi näin, joten en soitellut aspaan alkamisajan siirron yrittämiseksi. Se menisi vanhan sopimuksen hinnoittelun + 2 vuoden pakkopullan mukaan. Telian uuden sopimuksen alkua eivät voineet siirtää.
Testaillaan sitten omasta uteliaisuudesta, kumpi liittymä toimii paremmin ajan myötä. Ja onko kumpikaan reititin toistaan parempi läppäriyhteydessä toisella puolella taloa.
Meillä kävi kerran ovella Valokuitusen myyjä, joka puhui _kaikista_ muista toimijoista niin ala-arvoiseen sävyyn, että meni itsellä maku samantien siihen myyjään ja sellaiseen myyntitaktiikkaan. Itsekin myyntiä joskus tehneenä en lähtisi aiheettomasti kaikkia kilpailijoita haukkumaan.
Mielenkiinnosta, mitä @HTK12 sinulle valehdeltiin ja miten valehtelu selvisi?
Eikä joudu, ei otsikossa ole listattu muitakaan GlobalConnectin verkossa toimivia palveluoperaattoreita. Ei Telia verkkoa tässä kaupassa ole ostamassa.Otsikon joutuu vaihtaamaan Teliaksi.
![]()
Telia ostaa 10 000 valokuituasiakasta GlobalConnectilta | Telia Finland Oyj
Telia vahvistaa asemaansa Suomen valokuitumarkkinassa ostamalla enemmistön GlobalConnectin kuluttajaliittymistä. Kauppa sisältää noin 10 000 valokuituliittymää.www.sttinfo.fi
Yllättävä juttu, siis Telia tuupannut omia liittymä osakkuus yhtiöön ja nyt ostaa uusia. tiedoteYksi on joukosta poissa. Telia ostaa 10 000 valokuituasiakasta GlobalConnectilta
Telia vahvistaa asemaansa Suomen valokuitumarkkinassa ostamalla enemmistön GlobalConnectin kuluttajaliittymistä. Kauppa sisältää noin 10 000 valokuituliittymää.
Telialle siirtyvät GlobalConnectin asiakkaat tulevat operaattorin asiakkaiksi vuoden 2026 alussa. Kaikki asiakkaat, joita muutos koskee, ovat saaneet tiedon tulevasta siirrosta.
Lähde, siis mistä tiedät ?Eikä joudu, ei otsikossa ole listattu muitakaan GlobalConnectin verkossa toimivia palveluoperaattoreita. Ei Telia verkkoa tässä kaupassa ole ostamassa.
Telia vahvistaa asemaansa Suomen valokuitumarkkinassa ostamalla enemmistön GlobalConnectin kuluttajaliittymistä. Kauppa sisältää noin 10 000 valokuituliittymää.
Tuossahan se luki tiedotteessa.Lähde, siis mistä tiedät ?
Linkissä luki valokuituliittymä. (kuluttaja)
Missä tiedotteessa? Tuon linkkaamani luin ja käytin hakua, sokeana en löytänyt.Tuossahan se luki tiedotteessa.
ostamalla enemmistön GlobalConnectin kuluttajaliittymistä. Kauppa sisältää noin 10 000 valokuituliittymää.
Olemme erittäin tyytyväisiä, että löysimme uuden kodin kuluttajaliittymillemme.
Valokuitusella valokuituliittymät ovat Valokuitusen, Telia operoi seuraavaa kerrosta Avoimen Kuidun palvelun kautta. Valokuitunen "omistaa" ne valokuituliittymä asiakkaat, ne asiakkaat ei ole Telian kanssa sopimussuhteessa, vaikka se kuitupääte olisikin Telian.Telia ostaa asiakkaat ja GC jatkaa taustalle verkon toimittajana + jatkaa verkon rakentamista tulevaisuudessakin.
Tätä voisi sanoa aikalailla samaksi malliksi kuin Valokuitusella = on fyysinen verkko-operaattori ja päällä asiakkaat omistava palveluoperaattori.
Tätä samaa on tehty esim. Ruotsissa jo yli vuosikymmenen, ihan normaali malli.
Missä tiedotteessa? Tuon linkkaamani luin ja käytin hakua, sokeana en löytänyt.
Kuituliittymistä siellä puhuttiin useaan otteeseen.
Valokuitusella valokuituliittymät ovat Valokuitusen, Telia operoi seuraavaa kerrosta Avoimen Kuidun palvelun kautta. Valokuitunen "omistaa" ne valokuituliittymä asiakkaat, ne asiakkaat ei ole Telian kanssa sopimussuhteessa, vaikka se kuitupääte olisikin Telian.
Tiedotteessa lukee näin: "...Telialle siirtyvät GlobalConnectin asiakkaat...".
Ja joo, kyllä se on hieman huonosti kirjoitettu mutta tässä vähän suomen kieli tekee tepposia. Kuluttajaliittymät = kuluttajaliittymien asiakkaat ja palvelusopimukset.
Juu, valokuituliittymä on Valokuitusen ja asiakas on sopimussuhteessa Valokuitusen kanssa.Ei pidä suoraan paikkaansa.
Teet sopimuksen Valokuitusen kanssa kuituyhteyden rakentamisesta ja valokuitunen toimittaa infran. Olet heille asiakas tuon fyysisen kuituyhteyden osalta. Sen päällä / sen jälkeen teet palvelusopimuksen Internet-liittymästä suoraan valitsemasi operaattorin kanssa (heidän valikoimastaan). Sopimussuhde palvelusta eli siitä Internet-liittymästä on operaattorin kanssa, joten olet suoraan heidän asiakkaansa.
Valokuitsen kohdalla ihan selkeää, kuituliittymä on valokuitusen ja asiakkaalla on siitä sopimus Valokuitusen kanssa.Huom. Vaikea sanoa tarkkaan mitkä ovat sopimukset Valokuitusen ja palveluoperaattoreiden tai GC:n ja Telian välillä kun eivät tietenkään ole julkisia dokumentteja = ovatko samanlaisia vai mitä eroa siellä on. Tätä voi vaan spekuloida ja siihen en tietenkään osaa sanoa mitään. Kuka sitten lopulta "omistaa" asiakkaan ja mitä sille voi tehdä, lienee näiden sopimusten takana. Sen takia kirjoitinkin aikaisemmin, että asiakkaan näkökulmasta "...tätä voisi sanoa aikalailla samaksi malliksi..." eli kuituinfran omistaa yksi toimija ja palvelun siihen päälle toimittaa toinen yritys.
Vaikka laajakaistasi siirtyy Telialle, sen hinta ja nopeus säilyvät nykyisen sopimuksesi mukaisesti ennallaan. Nykyinen määräaikainen sopimuksesi on voimassa 18.12.2026 saakka.
Siirron jälkeen Telia on laajakaistaliittymäsi palveluntarjoaja ja laskuttaja. GlobalConnect omistaa edelleen kiinteistöösi liitetyn valokuituverkon ja vastaa verkko-operaattorina sen ylläpidosta.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.