Huomiona tuohon Globalin sopimukseen liittyen, että siinä GC sitoutuu toimittamaan yhteyden 24kk kuluessa sopimuksen allekirjoituksesta, mutta mikäli asiakas irtisanoo yhteyden voi joutua silti maksamaan sen 690€ (tms.) irtisanomismaksun vaikka tuo määräaika olisi kulunut umpeen.
Itse hoidin irtautumisen GC:n sopparista siten, että tuon 24kk jälkeen tein reklamaation, jossa annoin 1kk lisäaikaa korjata tilanne (eli saada yhteys toimintakuntoon). Kun eivät tuon lisäajan puitteissa saaneet yhteyttä järjestettyä niin suostuivat (omien sanojensa mukaan poikkeuksellisesti) purkamaan tilauksen ilman kustannuksia. Tuo lisäajan antaminen on nähdäkseni oleellista, sillä kuluttajansuojalain mukaan sopimuksen osapuolelle on annettava mahdollisuus korjata virheensä.
Toki kannattaa lukea se oma sopimus tarkasti läpi, näissä voi eroja myös olla riippuen allekirjoitusajankohdasta.
Edit: Kannattaa myös huomata, että kun tuo 24kk on kulunut täyteen niin on oikeutettu vaatimaan sitä laissa määrättyä 20€/vko viivästysmaksua palvelun toimittajalta. Tämä pätee ainakin, kun sekä kuidun asennustyö että kuituliittymä tilattu samalla sopimuksella ja samalta toimittajalta.