Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

Olisit ottanut logitechiin yhteyttä niin sulla olisi jo uusi käytössä. Eikä vanhaa olisi tarvinnut edes palauttaa.
Muistaakseni joskus kyselin toisen hiiren osalta asiaa Logitechiltä, niin he suosittelivat olemaan yhteydessä alkuperäiseen ostopaikkaan. Toki tuota olisi varmaan ensin voinut kysyä heiltä.
 
Telialla on selvästi joku järjestelmä pirstaloituneena. Tai tieto ei ole ainakaan kovin keskitetysti asiakaspalvelijoiden käytettävissä. Tai sitten eivät vain osaa kaivaa sieltä mitään, ostopaikan "kassakonetta" lukuunottamatta. Sony lupasi lähettää mulle korvanappien pehmusteita ostokuittia (ostettu teliasta) vastaan, jonka olin kadottanut. Telian nettisivut ja chatti pistävät "asiakkaan" ilmeisen tarkoitushakuisesti ikävään looppiin, jossa jokainen vaihtoehto palauttaa epätoivoisen käyttäjän lopulta aina lähtöruutuun.

Turhautuneena jätin lopulta viestin jollain web-lomakkeella ja yllätyin positiivisesti (epäilin että niitä ei edes lueta), kun puhelin soi alle viidessä minuutissa viestin lähettämisestä. Kuittia tai mitään tietoa ostotapahtumasta ei kuitenkaan löytynyt, vaikka osasin kertoa 15 minuutin tarkkuudella ostotapahtuman ajan ja kyseisen teliamyymälän. Fyysisesti myymälään menemällä homma kuitenkin onnistui luvatusti. Matka-aikaa oli suuntaansa puolisentoista tuntia. Oli kyllä ihan oma syyni, että kuitti oli kadonnut, joten olisi ollut kohtuutonta syyttää teliaa päiväreissusta Espoon perukoille ja takaisin. Vitsailin vielä myyjälle, että vuosi sitten kävin viimeksi Espoossa ja silloin juuri samojen kuulokkeiden vuoksija että eiköhän tämä riitä kuulokkeista ja espoosta taas ainakin vuodeksi. Ei riittänyt. Hilpeyttä herätti kotona, kun huomasin että kuittia ei ollut taskussa, ei repussa, ei saatana sitten missään. Onneksi oli eri myyjä seuraavana päivänä uusintareissulla :D

Jos kyseessä olisi ollut vaikka edellä mainittu digikuitin lähettäminen olemattomaan asiakastiliin olisi paikalla varmaan tarvittu poliisia. Nyt en kyllä voi kun katsoa peiliin.
 
Olisit ottanut logitechiin yhteyttä niin sulla olisi jo uusi käytössä. Eikä vanhaa olisi tarvinnut edes palauttaa.
Meillä oli aikoinaan pari tämmöstä tuotetta, josta sanottiin, että anna asiakkaan olla suoraan yhteydessä valmistajaan. Aika harva halusi ja nimenomaan myyjäliikkeen kautta/ostopaikasta hoitaa. Ei muuten mitään, mutta tuotteet lähti meiltä eteenpäin kerta viikkoon, matkassa kesti melkein toisen, vika/ ongelmakorjauksessa muutama päivä ja matka takaisin n viikon. Suoraan ku ois ollu valmistajalle yhteydessä niin homma paketissa alle viikossa. Harmi ettei meillä myyjäliikkessä ollut samaa etua kun kuluttajalla ja prosessit saakelin hitaat.
 
Itse olen ainakin tuota kautta hoitanut ja uusi tuli tilalle noin viikossa kotiin asti.
Joskus parivuotiaasta MX Masterista vinguin Logitechin chatissa, että akku ei kestä ku pari tuntia / kaput -> seuraavana päivänä postissa uus haettavissa ilman mitään mutinoita eikä maksanu latin latia vaikka oli tyyliin 2 päivää takuuta jäljellä. Sama Amazonista BF:nä ostettu yks neljästä Phililpsin hammasharjasta ei ollu akultaan lähellekään sama ku 3 muuta ja chatissa kyselin -> uus mukisematta Philipsin chatista ja sain pitää sen vanhankin missä akku kesti "vaan" 1-2 vkoa muiden 4 vkon sijaan.

Jossain noi palvelut vaan pelaa nopeesti.
 
En tiedä kuuluuko asunnon verkkoliittymät tähän ketjuun, mutta tulen tänne asiani kanssa. Pahoittelut, jos olen väärässä paikassa.

Tilanne alkaa siitä, että kesäkuun lopulla Telialta soitetaan mulle, että taloyhtiön tarjoama 10 megaa asuntooni voidaan yhdeksi kuukaudeksi muuttaa ilmaiseksi 100 megan nopeuteen, koska taloyhtiö tarjoaa tämän. Otan tämän vastaan ja kysyin neljästi, että tuleeko tästä mitään kuluja minulle? Ei kuulemma. Ja on niin helppoa kuulemma tämä vaihdos halutessani takaisin ilmaiseen 10 megaan, että tekstiviestiin vastaa ei, jos ei halua jatkaa 100 megalla maksullisesti vaan palata 10 megaan ilmaiseksi jatkamaan, kun viesti tulee kuun lopulla.
Noh heinäkuun ajan 100 megaa netin nopeus ja kuukausi vaihtuu. Saan tekstiviestin, että tämä ilmaisjakso vanhenee ja, että minun pitää minun Telia palvelusta mennä perumaan tämä, jos haluan peruutaa. No tässä kohtaa mentiin jo metsään. Menin sinne ja chatissa ilmoitetaan, että juu voidaan laittaa ilmaiseen 10 megaan verkko takaisin, mutta se maksaisi 15e, koska meillä liittymän nopeuden vaihto maksaa ton verran aina kuulemma. Vedotaan, että niin muutkin teleoperaattorit kustantavat saman. Ikinä ei ole Elisa esimerkiksi vaatinut tuollaista, joten ihan muunneltua totuutta.
Tässä kohtaa kerroin, että nyt on jo valehdeltu mulle siinä, ettei tekstiviestillä pysty tätä tilausta perumaan alkuperäiseen nopeuteen ja nyt chatissa pitäisi ilmaiskuukaudesta maksaa 15e, että pääsen takaisin normaaliin. Enhän minä tuota maksanut siitä, kun nopeus nousi, joten argumentti sikäli kehno nopeuden noston/laskun 15e hinnasta. Ja tuosta ei heidän sopimuksessaan tai verkkosivuilla lue missään, kun kysyin chatilta missä tämä lukisi. Sovittiin, että laittaa laskun tuleen, niin riitautan sen laskutuspuolella.
Lasku tuli ja otin yhteyttä Telian laskutuspuoleen. Selitin asiani ja aluksi he olivat, että ihan normaali tapa tämä 15e on maksaa kun liitymän nopeus vaihdetaan. Juujuu. Olin töissä, kun tämä sopimus puhelimitse tehtiin, joten en saanut nauhoitettua sitä. Sen verran bluffasin, että sanoin puhelun olevan nauhalla ja siitä te omasta nauhurista kuulette, että kaikki tähän mennessä luvatut asiat on mennyt pieleen. Sanoin myös vakavissani, että meikäläinen nostaa tästä kanteen, jos kaikki luvatut asiat sopimusta tehdessä ja sopimuksessa olevat asiat vedetään reisilleen, kuten nyt jo mennyt.
Laskutuspuolen tyyppi sanoi, että pitäisi odotella hetki. Odottelin ja sen jälkeen hän ilmoitti, että lasku hyvitetään mulle, mutta sillä tavalla, että maksan sen ja sen jälkeen ottaisin uudestaan yhteyttä, että he korvaavat sen mulle. Väsytystaktiikka siis jatkuu.
Tätä väännettiin chatin kanssa ja ilmoitin, että se lasku hylätään nyt tai meikäläinen vie tämän viranomaistaholle selvitettäväksi. Hetken sain odotella, kun he siellä pohtivat jälleen kuinka toimia ja sitten ilmoittivat ettei tarvitse maksaa koko laskua. Siihen tämä saaga loppui.

Ilmaiskuukauden hinnaksi tuli siis nolla (0) euroa tämän jälkeen:
-Tekstiviestin jälkeen minun Teliassa chatin kanssa vääntöä
-Laskun tullessa chatin ja laskutuspuolen kanssa vääntöä maksamisesta
-Ja laskutuspuolen esimiehen ja työntekijän kanssa vääntö, missä saatiin homma hoidettua.

Telia valehteli näissä asioissa:
-Liittymän muuttaminen takaisin alkuperäiseen tekstiviestillä
-Ilmaisen 100 megan netistä kuukauden ajaksi
-Sopimuksen yksityiskohdista (esimerkiksi tämä 15 lasku, mistä ei mainittu missään).

Teliaa ei tähän taloon hankita enään mitenkään, vaan kodin- ja puhelinliittymät tulevat Elisalta. Toki tuon ilmaisen 10 megaa pidän Telialta.
Itsellänikin on kokemusta ylläolevan verran Telian kanssa asiakaspalvelun rehellisyydestä ja haasteellisuudesta. Itse vältän juuri näistä syistä Teliaa.
Edit. Tämä tapahtuma siis vuoden takaa.
 
Vähän turhan moni liittymiin liittyvä ongelma tässä ketjussa juontaa epäilemättä juurensa tulokseen perustuvaan palkkaukseen. Jos jotain promotessa ei valehdella suoraan päin naamaa, niin ainakin jätetään jotain kertomatta. Kuinkahan suuri osuus eri asiakaspalvelujenkin ruuhkista syntyy siitä, että näitä väärin perustein hankittuja sopimuksia vängätään viimeiseen asti.

Syyn kyllä ymmärtää, eli surkea korvaus työstä ilman myyntiä, eikä noissa duuneissa ei varmasti viihdytä loppuelämää kivan työyhteisön tai ammatillisen kehittymisen vuoksi. Moraaliltaan vahvat lähtee nopeasti muihin hommiin ja heikommatkin viimeistään siinä vaiheessa kun alkaa maa polttamaan jalkojen alla "myytyjen sopimusten" reklamaatioasteen ja perumisien muodossa.

Jos tähän juurisyyhyn on vaikea saada muutosta ilman että firma putoaa kelkasta, niin ainakin asiakaspalvelu saisi olla puolueettomampi. Nyt lähtökohta tuntuu olevan pohjalta "arvoisa asikas, teit sopimuksen, nauti eduistasi".
 
Verkkokauppa.com vaihtokauppa, 7v vanhasta Nokia 8:sta arvioitiin 10€ hyvitys joka riitti juuri iPhonen +120€ lisähyvitykseen.

Yli viikko meni eurooppaan luuria lähetellessä ja nyt ylläri tuli ehdotuksena pienempi 5€ hyvitys kun kuvassa on muka pinkkiä, enpä itse sitä havainnut. Onko nuo koijareita ja onko mitään hyötyä ruveta kyselemään lisähyvityksen perään? Jos ei onnaa niin hylätään tarjous ja noksu takaisin kun ilmaiseksi sen palauttelevat. Tosi ekologista toimintaa lähetellä arvotonta luuria edestakaisin.

edit: Ei joustoa asiassa, takaisin lähti.
 
Viimeksi muokattu:
Telialla ei oikein tuo takuuprosessi toimi. Logitechin GPro Superlightissa alkoi rulla temppuilemaan, joten kysyin Telian chatista, että miten takuu hoidetaan. Siellä neuvottiin, että kannattaa viedä suoraan liikkeeseen niin hoituu nopeimmin ( :D ).

16.5.2025
Toimitan viallisen pelihiiren Telian myymälään. Minua palvelee nuorehko myyjä, joka vaikuttaa olevan täysin epävarma siitä, miten tilanne pitäisi hoitaa. Hän pyörittelee hiirtä ja etsii turhaan sarjanumeroa tai IMEI-koodia saadakseen esiin tilaukseen liittyviä tietoja. Myyjä soittelee useaan otteeseen työkaverilleen, mutta tilanne on edelleen hyvin epäselvä ja epämääräinen. Paikalla on myös toinen nuori työntekijä, joka ei myöskään tunnu olevan tilanteen tasalla. Liikkeessä ei vaikuta olevan yhtään esimiestasoista henkilöä paikalla. Lopulta myyjä toteaa, että kaikki on kunnossa ja että voin lähteä – hän hoitaa asian eteenpäin.

Kysyn vielä, eikö tilanteesta jää mitään tositetta itselleni. Vastaus on, että tiedot näkyvät OmaTelia-palvelussa pankkitunnuksilla. Kotiin päästyäni yritän kirjautua palveluun, mutta koska en ole Telian liittymäasiakas, en pääse tarkistamaan mitään.

3.6.2025
Tässä vaiheessa olen odottanut jo yli kaksi viikkoa ilman minkäänlaista yhteydenottoa tai tilannetietoa. Soitan itse Telian asiakaspalveluun. Siellä kerrotaan, ettei järjestelmässä näy mitään tietoa asiasta, ja ainoa keino saada lisätietoja on mennä uudelleen myymälään.

Myymälässä minua palvelee tällä kertaa henkilö, joka vaikuttaa esimieheltä tai ainakin huomattavasti kokeneemmalta. Hän ymmärtää heti mistä on kyse ja kertoo juuri saaneensa tiedon, että tuotteen hinta palautetaan. (Hyvä ajoitus!) Hän kirjaa tietoni ylös ja kysyy, haluanko hyvityksen rahana vai lahjakorttina. Valitsen rahapalautuksen alkuperäiselle maksutavalle, jonka luvataan saapuvan 5 arkipäivän kuluessa.

13.6.2025
Koska rahapalautusta ei ole kuulunut, vaikka luvattu viisi arkipäivää on jo ylitetty (nyt 8 arkipäivää), jätän Telialle yhteydenottopyynnön. En ole saanut tähän mitään vastausta.

22.6.2025
Tilanne ei ole muuttunut – rahapalautusta ei ole vieläkään saapunut. Olen jättänyt Telialle virallisen reklamaation, koska tämä yksinkertainen takuuprosessi on ollut kohtuuttoman hidas ja sekava. Nyt palautuksen lupauksesta on kulunut 14 arkipäivää ja kolme viikkoa, eikä rahaa ole vieläkään palautettu. Kokonaisuudessan prosessi on nyt kestänyt yli 5 viikkoa.

2.7.2025
Tilanteessa ei muutosta. 22.6 jättämääni reklamaatioon tuli vastaus 23.6, että selvitämme asiaa ja palaamme asiaan kunhan asia on ratkaistu. Sen jälkeen taas täysi radiohiljaisuus, eikä rahoja ole palautunut.

5.7.2025
Telia ei ottanut itse yhteyttä, joten marssin jälleen paikalliseen Telia liikkeeseen. Siellä ollut myyjä soitteli johonkin myyntipalveluun tms, että miksi rahat eivät ole palautuneet. Kuulemma maksu on jäänyt johonkin looppiin, eikä ole mennyt läpi. Myyjä ottaa tilinumeron multa, minkä syöttää järjestelmään kommenttina tähän kyseiseen tikettiin liittyen. Rahat luvataan tulevan tulevalla viikolla ja myös vahvistus siitä Telialta.

9.7.2025
Aamulla tulee viesti Telialta, että rahanpalautus pitäisi näkyä tilillä 2-5 pankkipäivän aikana. Iltapäivästä rahat vihdoin ja viimein näkyvät tilillä (myös postikulut palautettiin)!


Eli kokonaisuutena prosessissa meni lähes 8 viikkoa / 2 kuukautta aikaa. Ilman jatkuvaa omaa pommitusta ja yhteydenottoja asia ei olisi koskaan hoitunut. Ei voi todellakaana suositella. :dead:
Tämäkin saaga saatiin tänään päätökseen. Eli kokonaisuutena prosessissa meni lähes 8 viikkoa / 2 kuukautta aikaa. Ilman jatkuvaa omaa pommitusta ja yhteydenottoja asia ei olisi koskaan hoitunut. Ei myöskään minkäänlaisia pahoitteluja tms asian suhteen. Ei voi todellakaana suositella tai kehua!
 

Statistiikka

Viestiketjuista
281 694
Viestejä
4 838 140
Jäsenet
78 294
Uusin jäsen
Aapo2

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom