Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

Gigantin asiakaspalvelu ja muukin toiminta on erittäin heikkoa, tuli pyykinpesukone sieltä ostettua ja kone alkoi vaan jättämään pesun kesken aina välillä ja uudestaan se ohjelma tietysti piti aloittaa silloin kun se oli kesken jäänyt.
Ensin Gigantista sanoivat että korjaaja tulee katsomaan sitä ja otta sinuun yhteyttä, no melkein viikko meni eikä mitään kuulunut ja pitkän vänkäämisen jälkeen suostuivat vaihtamaan koneen, no uusi kone lopulta tuli lähes 2 viikon jälkeen yhteydenotosta Giganttiin ja eikös tämän uuden koneen etupaneli missä nämä nappulat on niin irti oikeasta reunasta, eli selkeästi ruuvi/kiinnike sieltä puuttui kun 5-10mm rako, no sama homma alusta, korjaaja tulee katsomaan .................................

Kodinkoneiden kanssa olen aina suoraan valmistajaan yhteydessä. Siellä on aina ohjeet miten toimitaan, koskaan ei ole ongelmia ollut huoltojen tai vaihtojen kanssa. En näe syytä olla myyjäliikkeeseen yhteydessä.

Kodinkoneiden kanssa olen aina suoraan valmistajaan yhteydessä. Siellä on aina ohjeet miten toimitaan, koskaan ei ole ongelmia ollut huoltojen tai vaihtojen kanssa. En näe syytä olla myyjäliikkeeseen yhteydessä.
Ensisijaine vastuu on aina laitteen myynyt liike, joten heidän tehtävä on hoitaa asia jollain keinolla kuntoon.

Ensisijaine vastuu on aina laitteen myynyt liike, joten heidän tehtävä on hoitaa asia jollain keinolla kuntoon.
Toki jos haluaa omaa elämäänsä hankaloittaa. Veli oli ostanut Gigantista LG:n pyykkitornin, ja pyykkikone oli alkanut vuotaa vettä. Laittoi suoraan LG:lle tuosta viestiä, parissa päivässä tuli viestiä, että huoltomies on yhteydessä lähipäivinä. Olikohan kolme arkipäivää myöhemmin, kun huoltomies tuli korjaamaan koneen.

Tuossa jos olisi ollut Giganttiin yhteydessä, niin liekö olisi huoltomies vielä kahden viikonkaan kohdalla tullut käymään.

e. Kaverilla sama kokemus LG:n televisiosta, joskin oli ostettu Verkkokaupasta. LG:lle viankuvaus, ja jossain viikossa oli huoltomies paikalla.

Toki jos haluaa omaa elämäänsä hankaloittaa. Veli oli ostanut Gigantista LG:n pyykkitornin, ja pyykkikone oli alkanut vuotaa vettä. Laittoi suoraan LG:lle tuosta viestiä, parissa päivässä tuli viestiä, että huoltomies on yhteydessä lähipäivinä. Olikohan kolme arkipäivää myöhemmin, kun huoltomies tuli korjaamaan koneen.

Tuossa jos olisi ollut Giganttiin yhteydessä, niin liekö olisi huoltomies vielä kahden viikonkaan kohdalla tullut käymään.

e. Kaverilla sama kokemus LG:n televisiosta, joskin oli ostettu Verkkokaupasta. LG:lle viankuvaus, ja jossain viikossa oli huoltomies paikalla.
Ensiinkin sanoisin jos huoltoa tai sen yhteydenottoa pitää viikko odottaa, niin se on mielestäni aivan liikaa ja tämä huollon saaminen liittyy myös tähän minun tapaukseen, koska en olisi uutta konetta edes ostanut jos huollosta olisi otettu yhteyttä järkevässä ajassa, mutta kävi silleen että jostain syystä yhteydenottoni oli mennyt huollolta jotenkin ohi ja ottivat yhteyttä yli kuukausi minun yhteydenotosta, joten siksi jäi korjaamatta yli 15 vuotta vanha erinomaisesti palvellut Cylinda pesukone.

"Toki jos haluaa omaa elämäänsä hankaloittaa", tähän sanoisin ettei yksittäiset tapaukset tee niistä parempia/oikeampia tai huonompia/väärempiä tapoja toimia, vai onko jotain faktaa että olemalla suoraan yhteydessä valmistajaan osiat hoituu paremmin.

Ensiinkin sanoisin jos huoltoa tai sen yhteydenottoa pitää viikko odottaa, niin se on mielestäni aivan liikaa ja tämä huollon saaminen liittyy myös tähän minun tapaukseen, koska en olisi uutta konetta edes ostanut jos huollosta olisi otettu yhteyttä järkevässä ajassa, mutta kävi silleen että jostain syystä yhteydenottoni oli mennyt huollolta jotenkin ohi ja ottivat yhteyttä yli kuukausi minun yhteydenotosta, joten siksi jäi korjaamatta yli 15 vuotta vanha erinomaisesti palvellut Cylinda pesukone.

"Toki jos haluaa omaa elämäänsä hankaloittaa", tähän sanoisin ettei yksittäiset tapaukset tee niistä parempia/oikeampia tai huonompia/väärempiä tapoja toimia, vai onko jotain faktaa että olemalla suoraan yhteydessä valmistajaan osiat hoituu paremmin.
Itsellä ainakin kävi niin, että valmistaja maksatti minulla huoltokäynnin "kun ei ole takuuseen kuuluva vika". Vaikka varmasti oli takuuasia, kun kone lakkasi vaan toimimasta takuuaikana. Se että sisällä on tukos, joka ok syntynyt ohjeenmukaisella käytöllä ja jota ei pysty itse poistamaan, on koneen, eikä käyttäjän vika. Jos olisin ollut yhteydessä myyjään, olisi asiaa voinut riitauttaa paremmin. Nyt minulle jäi rikkinäinen kone ja "huollosta" lasku. Onneksi naapuri maksoi koneesta parikymppiä ja korjasi koneen itselleen toimivaksi. Mutta eipä tule enää AEG koneita ostettua

No tuossa sinun tavassasihan tulee vain yksi ylimääräinen välikäsi, kun muuten voisit laittaa suoraan vaikka chatissa viestiä LG:lle, josta se asia hoidettaisiin heti eteenpäin. Nyt käyt jossain myymälässä (vai soititko), jossa työntekijällä voi olla muitakin asiakkaita heti perään, ja asia jää hoitamatta. Tai sitten se sähköposti lähetetään, mutta sen vastausta ei kukaan huomaa (jos huoltoliike kysyy tarkennusta) tai siihen reagointi venyy jne.

Mutta toki oikeus on hoitaa ne myyjäliikkeen kanssa, itse vain pyrin hoitamaan kaiken ilman välikäsiä, ja sitten jos jotain ongelmia syntyy, niin sitten myyjäliikkeen kanssa hoitamaan asiaa.

No tuossa sinun tavassasihan tulee vain yksi ylimääräinen välikäsi, kun muuten voisit laittaa suoraan vaikka chatissa viestiä LG:lle, josta se asia hoidettaisiin heti eteenpäin. Nyt käyt jossain myymälässä (vai soititko), jossa työntekijällä voi olla muitakin asiakkaita heti perään, ja asia jää hoitamatta. Tai sitten se sähköposti lähetetään, mutta sen vastausta ei kukaan huomaa (jos huoltoliike kysyy tarkennusta) tai siihen reagointi venyy jne.

Mutta toki oikeus on hoitaa ne myyjäliikkeen kanssa, itse vain pyrin hoitamaan kaiken ilman välikäsiä, ja sitten jos jotain ongelmia syntyy, niin sitten myyjäliikkeen kanssa hoitamaan asiaa.
Et ilmeisesti ymmärrä ettei valmistajan organisaatiota rakenneta siten että sen tehtävä olisi palvella jokaista ostajaa erikseen, koska se on jokaisen jälleenmyyjien tehtävä.
Niin kauan kun suoraan yhteydenottavien määrä on pieni niin homma vielä toimii.

Et ilmeisesti ymmärrä ettei valmistajan organisaatiota rakenneta siten että sen tehtävä olisi palvella jokaista ostajaa erikseen, koska se on jokaisen jälleenmyyjien tehtävä.
Niin kauan kun suoraan yhteydenottavien määrä on pieni niin homma vielä toimii.
Ainakin LG ja Samsung kannustavat hoitamaan nuo takuuasiat suoraan heidän kauttaan, eikä jälleenmyyjien kautta. Nämä valmistajat hoitavat huoltopyynnöt suoraan valtuutetuille huoltoliikkeilleen, jolloin asiakas saa palvelun nopeammin. Eli olet väärässä.

E. Kyse siis isoista kodinkoneista ja televisioista, eli tuotteista jotka tullaan huoltamaan kotiin. Puhelimet yms. sitten asia erikseen.

E. Ja omakohtainen esimerkki Samsungin varsi-imurista, ostettu Gigantista. Menin chattiin sarjanumeron kanssa, ohjasivat asian suoraan Gosselle (hoitaa Pirkanmaalla takuuasiat), ja sieltä tuli muutamassa päivässä ilmoitus korvaavan varaosan saapumisesta, jonka kävin sitten hakemassa Gossen toimipisteeltä. Ei tulisi mieleenkään ensin raahautua Giganttiin, sitten odotella viikko tolkulla näiden keskustelua valmistajan/huollon kanssa.

E. Ja oma esimerkki on kuukauden sisältä. Imurin lattiasuulakkeen pehmuste irtosi, eikä sitä saanut enää takaisin kiinni.

"Ainakin LG ja Samsung kannustavat hoitamaan nuo takuuasiat suoraan heidän kauttaan", missä kannustetaan ja missä olen väärässä?
"Kyse siis isoista kodinkoneista ja televisioista, eli tuotteista jotka tullaan huoltamaan kotiin. Puhelimet yms. sitten asia erikseen.", vain sinä olet puhun puhelimista.
"Ja omakohtainen esimerkki Samsungin varsi-imurista, ostettu Gigantista. Menin chattiin sarjanumeron kanssa, ohjasivat asian suoraan Gosselle (hoitaa Pirkanmaalla takuuasiat), ja sieltä tuli muutamassa päivässä ilmoitus korvaavan varaosan saapumisesta, jonka kävin sitten hakemassa Gossen toimipisteeltä. Ei tulisi mieleenkään ensin raahautua Giganttiin, sitten odotella viikko tolkulla näiden keskustelua valmistajan/huollon kanssa.", kuka on raahautunut yhtään mihinkään?
"Ja oma esimerkki on kuukauden sisältä. Imurin lattiasuulakkeen pehmuste irtosi, eikä sitä saanut enää takaisin kiinni.", älä osta Samsungia jos haluat kestävää ja hyvää, no ehkä Samsungin SSDn voisin ostaa, jos ei olisi vähintään tasavertaisia valmistajia kuten Crucial, mitään muuta en Samsungilta ostaisi.

Viimeksi muokattu:
Haluatko mainita, että kenen valmistajan pesukoneesta on kyse?
Oli Beko ja käsittäkseni se on halpismerkki, pientä luottoa antoi että moottorilla oli 10 vuoden takuu, tämä pesukone tuli tyttären ensimmäiseen kämppään, eli en tämmöistä rimpulaa kyllä kotiin pitkäaikaiseen käyttöön ostaisi, mutta tässä tapauksessa ei ollut järkevää ostaa 10-20 vuotta kestävää pesukonetta, koska käyttö todennäköisesti olisi max. 3-5 vuotta.

Mä olisin asioinut suoraan valtuutetun huollon kanssa ja ohittanut jälleenmyyjän kokonaan. Yleensä saa huollon paikalle ihan muutamassa päivässä.

Mä olisin asioinut suoraan valtuutetun huollon kanssa ja ohittanut jälleenmyyjän kokonaan. Yleensä saa huollon paikalle ihan muutamassa päivässä.
Et ilmeisesti lukenut mitä aikaisemmin kirjoitin, kun ei tätä uutta konetta olisi edes tarvinnut ostaa, jos valtuutte huolto olisi jotain järkevässä ajassa vastannut, mutta kun vastauksaeen menee yli kuukausi niin jotain ratkaisuja on luonnollisesti pakko tehdä.
Oli myös aika operaatio saada vanhasta Cylindasta pyykit ulos, kun siinä oli sähköisesti avautuva luukku, mikä olikin sen ainoa ongelma, muuten tämä yli 15 vuotias kone toimi loistavasti ja olisin sen pitänyt enemmän kuin mielelään.

Mä en ole koskaan odottanut yli kahta päivää kun pyykinpesukone on ollut rikki tai rouvan kaaritukia on ongittu koneiden uumenista.

Kerros nyt vielä siis selkeästi aikajana. Vanha Cylinda ja uusi Beko. Huolto koski siis Cylindaa mutta miten Gigantti tähän liittyy?

Mä en ole koskaan odottanut yli kahta päivää kun pyykinpesukone on ollut rikki tai rouvan kaaritukia on ongittu koneiden uumenista.

Kerros nyt vielä siis selkeästi aikajana. Vanha Cylinda ja uusi Beko. Huolto koski siis Cylindaa mutta miten Gigantti tähän liittyy?
Tämä "huippu" Cylinda oli minun ostos Markantalosta, noin vuonna1997-1998 kun kivijalka oli vielä kukoiostuksessaan ainakin Suomessa, Cylindassa oli ongelmia loppuvuosina luukun avauksen kanssa, mitkä sitten ajallisesti liittyy tähän pas.. Bekon hankkimiseen, eli piti hankkia loppujen lopuksi kaksi pesukonetta kun aluperin luoteetava Cylinda piti mennä tyttärelle, mutta paska huolto pilasi tämän suunnitelman.
Huonosti selitetty, huonosi ymmärretty?

Viimeksi muokattu:
Missä kaupoissaa on enää aito kuluton palautus oikeus jos tuotetta on testannut? Verkkokauppa.com pelkästään? Sielläkin rajoitetut tuotteet.

Statistiikka

Viestiketjuista
277 376
Jäsenet
77 602
Uusin jäsen
ozzz

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom