Gigantti, Power, Verkkokauppa.com+muut vastaavat liikkeet. Asiakaspalv.ja palautuskokemukset

Joo toi Gigantin "kolmas osapuoli" hämäsi itseänikin. Muistipalikat on tilauksessa. En kyllä ymmärrä mikä idea tossa kun klikkaa "Seuraa tilaustasi" Track your post and parcels | Bring sivulle ja antaa "Sorry, we didn’t find an shipment associated with this tracking number."

Gigantin linkissä olleen tracking numeron kun otin ja menin ups:in sivulle, sieltä alkoi tietoa löytymään.
 
Joo toi Gigantin "kolmas osapuoli" hämäsi itseänikin. Muistipalikat on tilauksessa. En kyllä ymmärrä mikä idea tossa kun klikkaa "Seuraa tilaustasi" Track your post and parcels | Bring sivulle ja antaa "Sorry, we didn’t find an shipment associated with this tracking number."

Gigantin linkissä olleen tracking numeron kun otin ja menin ups:in sivulle, sieltä alkoi tietoa löytymään.
Hmm, postnordilla toimi koodi, ei ole vielä lähtenyt ja lähettäjä on Gigantti c/o Exertis AB.
1736328266618.png

Onko tuo kenellekään tuttu?
 
Hmm, postnordilla toimi koodi, ei ole vielä lähtenyt ja lähettäjä on Gigantti c/o Exertis AB.
1736328266618.png

Onko tuo kenellekään tuttu?

+300M€ liikevaihto ollut pari vuotta sitten niin ei mikään pieni sen suhteen. Maahantuoja niin ei liene kuluttajille kovin tuttu.
 
Tarvitseeko Verkkokauppa.comiin tehdä ennakkoilmoitus palautettavasta tuotteesta, vai voiko vain mennä myymälään paketin kanssa?

Heidän sivuiltaan en löytänyt tuota tietoa, eikä Googlekaan laittanut kuin palautusohjeisiin, mutta en huomannut tätä mainittavan. Sen verran iso paketti ja ajomatka päälle, että kiinnostaa tietää ottaako huoltopiste vastaan tuosta vain.

Keskustelun hakukaan ei osunut, jos oli jo ollut täällä, mutta tolla oli kyllä hankala hakea.

Kiitos!
 
Tarvitseeko Verkkokauppa.comiin tehdä ennakkoilmoitus palautettavasta tuotteesta, vai voiko vain mennä myymälään paketin kanssa?

Heidän sivuiltaan en löytänyt tuota tietoa, eikä Googlekaan laittanut kuin palautusohjeisiin, mutta en huomannut tätä mainittavan. Sen verran iso paketti ja ajomatka päälle, että kiinnostaa tietää ottaako huoltopiste vastaan tuosta vain.

Keskustelun hakukaan ei osunut, jos oli jo ollut täällä, mutta tolla oli kyllä hankala hakea.

Kiitos!
En nyt mitään suurempaa ole palauttanut mutta kaikki pienempi on ainakin otettu palvelutiskillä vastaan, tuote tarkastettu ja rahat palautettu. Suurempien tuotteiden kanssa kannattaa mennä ensin kyselemään mihin tuote viedään ennenkuin repii sadan tuuman töllöä pitkin myymälää.
 
Itse olen kerran palauttanut tuotteen (matkalaukku jonka lukko jäi jumiin) suoraan myymälään ilman mitään ennakkoilmoitusta - Pirkkalan myymälässä ainakin silloin oli erikseen huolto/palautuspiste tms. jossa asia hoitui minuuteissa ja sain hakea uuden tilalle heti.
 
Kiitokset kaikille nopsista vastauksista. Sadan tuuman töllö lähtee perjantaina traktorilla liikenteeseen ja kerrotaan silloin kuin ryminällä meni läpi.
 
Itse olen kerran palauttanut tuotteen (matkalaukku jonka lukko jäi jumiin) suoraan myymälään ilman mitään ennakkoilmoitusta - Pirkkalan myymälässä ainakin silloin oli erikseen huolto/palautuspiste tms. jossa asia hoitui minuuteissa ja sain hakea uuden tilalle heti.
Palautuspiste on nykyään myymälän takana, sama missä noutopiste, ja huoltoon vastaanotto. Joutuu siis kävelemään myymälän läpi ja takaisin, eli perinteinen osta lisää kun kerta kävit.
Minuuteissa ei siis enää hoidu, johan kävely sinne kaksi kertaa myymälän läpi vie sen viisi minuuttia, ennen oli tosiaan kaikki siinä sisäänkäynnin sivussa.

Tänäänkin tosin palvelu oli hyvää, kun sain tuotteen noudettua ja sopimattoman palautettua. Myös takuuasia hoitui samalla kertaa. Oletan, että puhut Verkkokauppa.comista niin kuin minäkin.
 
Kiitokset kaikille nopsista vastauksista. Sadan tuuman töllö lähtee perjantaina traktorilla liikenteeseen ja kerrotaan silloin kuin ryminällä meni läpi.
Olipas liikenne ja keli. Palautus sujui helposti ja nopeasti Verkkiksen huolto- ja palautuspisteellä. Kärryillä puskien paikalle ilman ennakkovaroituksia kuin lumituisku naamaan vastatuulessa.

Asiakaspalvelija otti vastaan, kysäsi syyn palautukselle ja tuli tiskin puolelta kärryille avaamaan paketin tarkastuskurkkauksia varten. Kaikki kunnossa ja kortille palautus.

Kauan asioinut Verkkiksellä, mutta oliskohan ollut vasta ensimmäinen palautus. Kerran pari jokin pieni laite käynyt huollossa/takuussa korvattavana.

Tyytyväinen ja positiivinen kokemus. Sen jälkeen takas ulos lumituiskuun.
 
Miten tässä voisi toimia: ostettiin bt kaiutin. Se ei tahdo pariutua olkkarissa olevan tv:n kanssa. Tv toimii hyvin esim.toisen bt kaiuttimen kanssa ja vastaavasti tämä uusi bt kaiutin toimii hyvin toisen tv:n kanssa. Eli, onko vika tossa bt kaiuttimessa vai olkkarin tv:ssa? Molemmissa takuut voimassa mutta kun pitäis arpoa kumpaa veisi myymälään tarkastettavaksi. Myymälässä jompakumpaa todennäköisesti testataan myymälässä olevilla laiteilla ja nehän varmasti toimivat.
Tv:ssa bt 5.2 ja kaiutin 5.1 tekniikalla
 
Miten tässä voisi toimia: ostettiin bt kaiutin. Se ei tahdo pariutua olkkarissa olevan tv:n kanssa. Tv toimii hyvin esim.toisen bt kaiuttimen kanssa ja vastaavasti tämä uusi bt kaiutin toimii hyvin toisen tv:n kanssa. Eli, onko vika tossa bt kaiuttimessa vai olkkarin tv:ssa? Molemmissa takuut voimassa mutta kun pitäis arpoa kumpaa veisi myymälään tarkastettavaksi. Myymälässä jompakumpaa todennäköisesti testataan myymälässä olevilla laiteilla ja nehän varmasti toimivat.
Tv:ssa bt 5.2 ja kaiutin 5.1 tekniikalla
Jos bt-kaiuttimeen sattuu löytymään firmware päivitys, niin testaa josko korjaisi ongelman.
 
Jos bt-kaiuttimeen sattuu löytymään firmware päivitys, niin testaa josko korjaisi ongelman.
Juu, molempiin laitteisiin tarkastettu uusimmat päivitykset ja resetoinnit mutta eivät vaan ota toisiaan vastaan. Ei tässä muu auta kuin laittaa toi edullisempi eli kaiutin kiertoon ja hankkia toinen malli tilalle
 
Mutulla veikkaisin, että eri brändin kaiuttimissa saattais helposti jotai viive-erojaki ilmetä. Mut eipä oo kokemusta eikä oo tullu ees mieleen aikaisemmin, että tollainenki ois nykyää mahdollista.
 
Mutulla veikkaisin, että eri brändin kaiuttimissa saattais helposti jotai viive-erojaki ilmetä. Mut eipä oo kokemusta eikä oo tullu ees mieleen aikaisemmin, että tollainenki ois nykyää mahdollista.
BT kaiuttimissa telkkaan liittyen ? Jotku miettii viive käyrää jo passiivi jakosuodattimessa... BTssä on viive, ja ymmärtääkseni profiilien välillä eroja.
Nyt ilmeisesti aiempi kysyjä rakentamassa jotain tilaääni juttu jossa yksi BT kaiutin on jotain, niin ei tosiaan enään kyse pelkästä huulisynkasta, vaan viiveet pitää säätää muiden kaijuttimien ja sijainnin kanssa kohdilleen.

Jos 5.1 jutut ei liity asiaan, vaan ihan yksikaiutin kyseessä, niin huulisynkki ei ehkä siitä kaadu.

Miten tässä voisi toimia: ostettiin bt kaiutin. Se ei tahdo pariutua olkkarissa olevan tv:n kanssa. Tv toimii hyvin esim.toisen bt kaiuttimen kanssa ja vastaavasti tämä uusi bt kaiutin toimii hyvin toisen tv:n kanssa. Eli, onko vika tossa bt kaiuttimessa vai olkkarin tv:ssa? Molemmissa takuut voimassa mutta kun pitäis arpoa kumpaa veisi myymälään tarkastettavaksi. Myymälässä jompakumpaa todennäköisesti testataan myymälässä olevilla laiteilla ja nehän varmasti toimivat.
Tv:ssa bt 5.2 ja kaiutin 5.1 tekniikalla
Yhteensopivat profiilit ? jos siis olet kaiuttimen tyhjännyt että telkan BT paritukset. Jos et niin tyypillinen stoppi voi tulla siitä että paritettu jo toisiin ja ei suostu pariutuun enään uusiin. Toinen satunnainen haaste voi olla se että toisen osapuolen miestä pariliitos muodostettu, toisen ei. Oletan että laitteen kuitenkin haulla löyty, eli ei siitä kyse että kaiutin ei olisi hakutilassa. Ja siis varmasti haku tilassa, laite voi siltä löytyä haulla, vaikka ei ole hakutilassa. (tuli mieleen että jos olet ensin parittanut toiseen)

Onko laitteissa , kaiuttimissa, asetuksia, nyky muodin mukaan jotain puhelin sovellusta millä voi tehdä asetuksia, valintoja.


Otsikkoon liittyy miten ? jos haluat myyjältä käyttäjä tukea, et siis palauttaa, niin otsikon isot nimet tarjoaa maksullista palvelua.
 
Citymarket, vuosi sitten ostetut Sony WF-C500 kuulokkeet hintaan 40,00. Ostopaikkana Varsinais-Suomen Cittari.

Tulin asuinseuduni Pirkanmaan cittariin ja kuvasin tarkan vikakuvauksen.

- Nappia kun painaa kerran, pitäisi toisto mennä tauolle, se ottaa sen usein kaksoispainalluksena ja skippaa kappaleen.
- Kuulokekotelossa olevat napit yhdistyvät satunnaisesti puhelimeen ja akkua kuluu. Sitten lataavat kun kytkentä menee syystä x pois puhelimesta tekemättä itse mitään. Näin akku pääsee tyhjenemään.

Myyjän mukaan pitäisi ostaa sieltä vastaavat. Sanon että mihin se muka perustuu, kun teillä ei ole tuota mallia. Myyjä sanoo, että se on asiallista, kun olet meiltä ne hankkinut.
Kysyn, onko samaa mallia, ei ole. En halua vastaavaa, koska tiedän näiden sopivan korviini. Myyjä käske osastomyyjää tsekkaamaan Sonyn uusinta mallia noista ja sen hinta on 49,99 euroa.

En suostu maksamaan erotusta ja vasta sitten asiakaspalvelun nainen suostuu antamaan rahat käteisenä. C500-malli viereis-Prismasta hintaan 25,00 ja näyttäisi toimivan.

Cittarissa täytyy tietää kuluttajan oikeudet, että voi saada rahana. Sain 15 euroa takaisin, hintaerotus. Muussa tapauksessa joutuisin maksamaan 10 eur lisää.

Joka tapauksessa kassalla hyvää palvelua ja siis mukisematta otti takuuseen tuolla vikakuvauksella, ei lähetetty mihinkään huoltoon.
 
Citymarket, vuosi sitten ostetut Sony WF-C500 kuulokkeet hintaan 40,00. Ostopaikkana Varsinais-Suomen Cittari.

Tulin asuinseuduni Pirkanmaan cittariin ja kuvasin tarkan vikakuvauksen.
... En suostu maksamaan erotusta ja vasta sitten asiakaspalvelun nainen suostuu antamaan rahat käteisenä.

Siis sait rahat takaisin ihan eri liikkeestä, eri firmalta ? vai onko tuo kodinkone puoli keskusliikkeen juttuja " kun olet meiltä ne hankkinut." ?

Siis sitä mietin että miten kauppis saa rahansa siltä alkuperäiseltä myyjältä.
 
Siis sait rahat takaisin ihan eri liikkeestä, eri firmalta ? vai onko tuo kodinkone puoli keskusliikkeen juttuja ?

Siis sitä mietin että miten kauppis saa rahansa siltä alkuperäiseltä myyjältä.
Ostin tuotteen Varsinais-Suomen Citymarketista ja hoidin takuuasian vuoden kuluttua Pirkanmaan Citymarketissa, koska toiseen Cittariin olisi kohtuuton matka yli 100 km.

Foorumilta sain vielä vinkin putsata liittymiä kotelossa ja kuulokkeissa, mutta ei auttanut pitkäkestoisesti. Kai ne kauppiaat saa rahansa Keskolta sitten, mutta tosiaan käteisenä sain. Kovin mielellään ne ei toki käteistä anna, koska on se järkeväpää tietty jos asiakas ostaa kalliimman tuotteen ja kauppa saa pitää 40 eur ja tienaa vielä 10 eur. Sama malli oli kuitenkin Prismassa edelleen 25 eur, niin oli järkevää ostaa se sieltä. Cittarin uusimmassa Sonyn mallissa oli vain 1 h nopeampi lataus verrattuna 3 h lataukseen - mutta ei ollut tuplahinnan arvoista. Prisma taas myy vieläkin tuota loppuerää ennen kuin tilaavat uutta mallia.

Olin siinä tiskillä 15 minuuttia tuon väännön takia, mutta sain lopulta rahat käteen. Jos kassa menisi heti asiaan, niin ei tarvitsisi viiden muun ootella palvelua.
 
No ihan hyvä palvelu.



Olitko maksanut myös käteisellä ?
Se muuten taisi mennä kortilla. Ja euron annoin käteistä, että sain Matin kukkaroon.

Kassa myös korttiakin ehdotteli, mutta noissa on aina siirtoviive. Olen myös tehnyt palautuksia eri Citymarketiin kuin mistä ostettu. Todella hyvä kauppa, harmi kun kuulokkeiden hinta ei päässyt kohtaamaan. Jos tuo kalliimpi malli olisi 39,99 eurolla tarjouksessa, en miettisi sekuntiakaan siihen vaihtaessa, mutta nyt meni näin. Perunakauppahan tuo Cittari enimmäkseen on... mutta ihan hyvin hoitui takuuasia.
 
Se muuten taisi mennä kortilla. Ja euron annoin käteistä, että sain Matin kukkaroon.
Joku jossain ketjussa väitti että se olisi lainvastaista palauttaa eri tavalla kuin maksettu. En ihan sata vakuuttunut onko tosiaan niin ja vaikka olisi niin ei se sinun vika, ja oma mielikuva että saa palauttaa toisella tavalla jos se asiakkaalle sopii.

Jezme tuossa avasikin että käyttötavarapuoli on Keskon, eli samaa firmaan sitten.
 
Laki rahanpesun ja terrorismin rahoittamisen estämisestä on kirjoitettu niin väljäksi että se käytännössä estää palauttamasta rahaa muutoin kuin tasan alkuperäiselle maksutavalle. Vaikkei lakitekstissä sanasta sanaan korttimaksun palauttamista käteisellä rahalla mainittaisikaan, niin täysin ilmeinen pesuriskihän tuossa on. Tämän lisäksi luottokunta eli Nets määrää asiasta ihan suoraan: Palauta rahat samalle maksuvälineelle, jolla veloitus on tehty

Verkkokauppaostosten 14 vrk palautusten osalta erikseen kuluttajansuojalaissa sanotaan että "Myyjän on palautettava maksut samalla maksutavalla, jota käytit. Palautus voidaan tehdä muulla tavoin, kuten lahjakortilla, vain jos annat siihen suostumuksen."
 
Laki rahanpesun ja terrorismin rahoittamisen estämisestä on kirjoitettu niin väljäksi että se käytännössä estää palauttamasta rahaa muutoin kuin tasan alkuperäiselle maksutavalle. Vaikkei lakitekstissä sanasta sanaan korttimaksun palauttamista käteisellä rahalla mainittaisikaan, niin täysin ilmeinen pesuriskihän tuossa on. Tämän lisäksi luottokunta eli Nets määrää asiasta ihan suoraan: Palauta rahat samalle maksuvälineelle, jolla veloitus on tehty

Verkkokauppaostosten 14 vrk palautusten osalta erikseen kuluttajansuojalaissa sanotaan että "Myyjän on palautettava maksut samalla maksutavalla, jota käytit. Palautus voidaan tehdä muulla tavoin, kuten lahjakortilla, vain jos annat siihen suostumuksen."
Nest varoittaa huijauksista. Kuluttjasuoja taasen tarkoittaa että kuluttajalle ei saa tulla kustannuksia eli palautettava samalle välineelle tarkoittaa sitä että ei voi pakottaa ottamaan esim lahjakortteja
Saa palauttaa muulla tavalla jos asiakas suostuu. Eihän niitä voi edes palauttaa samalle tilille, jos tiliä ei enään ole, vaan idea se että palautetaan tilille. Eihän maksua voi palauttaa maksukortille jos sitä ei enään ole, jolloin se täytyy palauttaa toiselle kortille tai muulla tavalla mikä asiakkaan kanssa sovittu.

Korttiyhtiö ei tykkää jos petostellaan kortilla ja kauppa antaa petostelialle rahana, tai toiselle kortille petostellut rahat. varsinkin jos etänä touhutaan ja ei tunneta asiakasta.

Aiemmin oli jossain aiheesta puhetta niin mainitsin Verkkokauppa.com, jossa ei voi edes kovin isoja ostoksia maksaa käteisellä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
266 460
Viestejä
4 613 641
Jäsenet
75 836
Uusin jäsen
roskamoska

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom