Paitsi että se kertoo:Jäähdyttimen lämpötilan mittaaminen ei kerro nesteen lämpötilaa tai kerro onko jäähdytin tarpeeksi tehokas siirtämään lämpöä pois nesteestä.
Reddit - Dive into anything
![www.reddit.com](https://www.redditstatic.com/shreddit/assets/favicon/64x64.png)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Paitsi että se kertoo:Jäähdyttimen lämpötilan mittaaminen ei kerro nesteen lämpötilaa tai kerro onko jäähdytin tarpeeksi tehokas siirtämään lämpöä pois nesteestä.
No siinä on kyllä saatu tarkasti mitattua kotelonlämpötilaPaitsi että se kertoo:
Reddit - Dive into anything
www.reddit.com
Itellä eka kerta ja mennään hyvinki minimeillä. Toivottavasti ei poksaha koko paska. Mitenkä sitä vois minimoida vahinkot esim. jos pumppu hajoaa ja looppi pysähtyy?
Joo mä kaivan ton koodin ja muut asiaan liittyvät dokut ja laitan vaikka jonkun kytkennän asian tiimoilta. Melko simppelihän tuo oli, tein sen takia kun ITX emossa ei ollut lämpöanturille paikkaa laisinkaan ja piti jollain saada radien tuulettimet ohjautumaan järkevästi (muu kuin CPU). Käytännössä tossa voi lämpötilasensorina käyttää mitä tahansa 10k NTC termistoria (taisi mulla olla testausvaiheessa tällainen kiinni: NTC-VASTUS 10k 1m JOHDOLLA - PARTCO verkkokauppa). PWM tuulettimien osalta tietysti mitkä tahansa tuulettimet (toimii splitterillä myös useamman ohjaus).
Ohjaimena minulla oli tällaista vastaava: New!! Nano V3.0 For Arduino with CH340G 5V 16M compatible ATmega328P UK Seller | eBay
Ja näyttönä tämän kaltainen: I2C OLED Display 128X64 0.96" SSD1306. For Arduino / Raspberry Pi / ESP8266 etc | eBay
Se on kuparia mustan anodisoinnin alla.Sehän meni hyvin, AquaTuningilta saapui vesijäähy kitti, mutta radiaattori on ruosteessa![]()
![]()
![]()
Sitten vaan tikettiä Aquatuningille että mitäs helvettiä - ei tää nyt niin kivuton homma ollutkaan.
Riippuu mistä radista puhutaan mutta Alphacoolin radit on:Eli koko radi on kuparia, myös runko? Tuota ei siis ole vain noissa jäähdytys"rivoissa", vaan siinä kehikossa mihin myös esim. ruuvit menevät.
Eli vain ne aivan laitimmaiset paneelit on terästä, loput on kuparia/messinkiä.All main parts, not only the fins and channels, but the chambers are also made from copper.
Material internal: Mostly copper
Material casing: Side panels steel, threads brass, copper chambers
Siinä tapauksessa tuo on unohdettu/jäänyt anodisoimatta toisesta "suunnasta", sillä noissa rivoissa mustaa on vain toisella puolella, toinen mpuoli täysin hapettunut:Riippuu mistä radista puhutaan mutta Alphacoolin radit on:
Eli vain ne aivan laitimmaiset paneelit on terästä, loput on kuparia/messinkiä.
Siinä tapauksessa tuo on unohdettu/jäänyt anodisoimatta toisesta "suunnasta", sillä noissa rivoissa mustaa on vain toisella puolella, toinen mpuoli täysin hapettunut:
![]()
![]()
1/3:lla olen itse huuhdellut, anna liota jonkun aikaa ja huuhtele hyvin!Mites se etikka? Oisko siitä hyväksi puhdistusaineeksi?
Huuhtelu varmaan mieluiten akkuvedellä...Eli etikkaa ja hanavettä, sillä radin pesu sisältä, ja sitten huuhtelu hanavedellä ja kiertoon sitten spessunestettä.
Jos haluaa hifistellä niin kaikki akkuvedellä, pesu&juuhteluHuuhtelu varmaan mieluiten akkuvedellä...
Minkälaisella vahvuudella ja ajalla?Etikalla saa nikkelöintiä pois... Ihan vain tiedoksi...
Itsellä:Itsellä:
min 500
max 2600
jännite 1140
vram 2100, fast
virta 0%
-> time spy 22100 graphics
min 500
max 2730
jännite 1160
vram 2100, default
virta 15%
-> time spy 23100 graphics
junction pahimmillaan käynyt jälkimmäisessä vajaassa 90c
Morepowertoolilla saa lisää powerlimittiä jos haluaa ja jännitettäkin saa nostettua ainakin 1300mV asti, mutta tuota jännitteen nostoa ei kannata käyttää 24/7 vaan pelkästään benchmarkkailuun.Olen nyt tarkemmin seurannut gpu:n käyttäytymistä ja powerlimit on +15%:lla 380W joka voisi olla enemmän koska lämmöt eivät ole ongelma.
Nopeilla muistin asetuksilla saa ~200 lisää pisteitä
+15% powerlimitillä saa noin ~200 lisää pisteitä
Alin jännite jolla sain ajettua time spy:n oli 25mV:n hypyillä 1 125mV mutta laski pisteitä.
Muistin ja coren kellotaajuuksiin en koskenut.
Huhu, kivasti nousee kulutusMorepowertoolilla saa lisää powerlimittiä jos haluaa ja jännitettäkin saa nostettua ainakin 1300mV asti, mutta tuota jännitteen nostoa ei kannata käyttää 24/7 vaan pelkästään benchmarkkailuun.
Kokeilin ajaa Time Spyta 2900Mhz @ 1300mV niin kortti vie tuolla jännitteellä lähes 500w![]()
On siitä ainakin tuossa time spyssa hyötyä, mutta peleihin on kyllä toi 380w riittänyt ihan hyvin.Huhu, kivasti nousee kulutus
Onko powerlimitin nostosta hyötyä jos jättää jännitteen 1,2V?
Onko pumppu liitetty tuuletinliittimeen jossa joku 0% tila käytössä?Sain vihdoinkin asennettua näyttiksen eisbaerin 280 aurora jäähdyttimen kanssa, mutta nyt on sellainen ongelma, että pumppu lakkaa satunnaisesti pyörimästä. Yleensä tapahtuu muutaman sekunnin päästä boottaamisesta, mutta joskus jää siitä päälle useammaksi tunniksikin, kunnes taas yhtäkkiä sammuu.. Ei näyttäisi olevan mitään ilmakupliakaan vesisäiliössä.. Onko kenelläkään mitään ideoita mikä voisi olla vikana? Pumppu viallinen?
Hupattamatta. Ihan normaali kupariradi.Sehän meni hyvin, AquaTuningilta saapui vesijäähy kitti, mutta radiaattori on ruosteessa![]()
![]()
![]()
Sitten vaan tikettiä Aquatuningille että mitäs helvettiä - ei tää nyt niin kivuton homma ollutkaan.
Tupla biosista ei ole mitään hyötyä, mpt tekee muutokset windowsin rekisteriin. Ei siis tarvitse flashailla mitään.Perhana kun olisi tupla biossi niin koittaisin heti tuota morepowertoolia.
WaatTupla biosista ei ole mitään hyötyä, mpt tekee muutokset windowsin rekisteriin. Ei siis tarvitse flashailla mitään.
Kokeilin aio pump liittimessä ja tuuletinliittimessä, ja säädin molemmissa minimiksi 100% mutta ei autaOnko pumppu liitetty tuuletinliittimeen jossa joku 0% tila käytössä?
Voipi olla sitten rikki.Kokeilin aio pump liittimessä ja tuuletinliittimessä, ja säädin molemmissa minimiksi 100% mutta ei auta![]()
Kyllä sen yleensä näkee lähes hetiMitä suosittelisitte vuototestin ajaksi?
Vessapaperia liittimien päälle, pumppu tulille ja istuu pari minuutia avoimen kotelon vieressä taskulampun kanssa. Vuoto jos tulee, niin se tulee helposti ilmi jo täyttövaiheessa kun ei itse ehdi katsella liittimiä.Mitä suosittelisitte vuototestin ajaksi?
Kyllä. Huomasin itse saman heti kun alkoi rasittamaan yhtään enempää korttia.Järkyttävä coil whine tässä kortissa. Onko muilla sama homma vai onko mulla huono yksilö?