G.fast-kokemuksia?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja vemkki
  • Aloitettu Aloitettu
Miten lähellä on teillä G.Fastin modeemin kättelynopeus vs. Speedtestin tulos, varsinkin kellä on tuo Genexis Pure ED504 mutta muidenkin tulokset käy kyllä.

Mulla on 1000/300Mbps G.Fast liittymä MPY:ltä ja ED504:n kättely/linjanopeus näyttää noin 750Mbps/177Mbs, kuva spoiler tägissä
1760553038293.png
Ja Speedtestissä taas tulokset kaapelilla on aina jotain noin 600Mbps/160Mbps, kuva spoiler tägissä
1760553959044.png

MPY:n mielestä niillä kaikki toimii täydellisesti, ja ymmärrän toki että puhelinkaapelit vaikuttaa yhteyden nopeuteen mutta vähän mietityttää kun downloadin kanssa on sen verran suuri ero (750Mbps vs. noin 600Mbps) millä tuo liittymä nousee ylös vs. mikä käytännön latausnopeus on.

Uploadissa nopeusero on taas ihan normaali (noin 175Mbps vs. 169Mbps tms.)

Ja mulla on se ED504 siltaavana, ja kaapelilla kiinni tuo Asuksen purkki ja ihan samat nopeudet tulee myös kun se ED504 reitittää tai jos läppäri on vaikka suoraan kiinni ED504:n siltaavassa portissa. Tyyliin joko se ED504 on ihan paska (tai sitä se kyllä on kun WLAN salasanassa ei voi olla erikoismerkkejä, ja ei tainnut tukea edes WLAN6:sta), tai sitten MPY:llä ei toimi kaikki kunnolla.

En mä jaksaisi noilla numeroilla alkaa tappelemaan.. 750M kättelynopeudella se normaali dl olisi jotain 680M ilman erityisiä optimointeja, joo 50M puuttuu, syy voi hyvin olla myös operaattorin ulkopuolella. Käyttökokemuksen kannalta siellä on tuossa kohtaa paljon tärkeämpiäkin optimointipaikkoja kuin tuo viimesen 50M metsästys.

Pitää muistaa että jos operaattori myy esim 500M ja sen ottaa 700M tai enemmän kättelevään yhteyteen, sieltä tulee yleensä se luokkaa 600M, jolloin speedtestit näyttävät suht tukevasti sitä myytyä 500M nopeutta, mutta kun yhteys rajoittuu kättelynopeudella sinne jää aina se overhead, jolloin speedtest näyttää vähemmän.

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
290 355
Jäsenet
79 754
Uusin jäsen
roopelylyoja

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom